skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký brzič s mech. ručkou
-> CpEaRjHaY-průserář: pisu ti zpravu.
-> TTomas: Tak teď už to chápu.Akorát teda potřebuju spesílní válec asi tento že? :speedpro.cz/akce-wilwood-
brzdovy-valecek-158mm-p-60
48.html
A pak ten ventil.
Pokud je to ten válec co průměr pístku?? Brzdiče bych chtěl dvopístkové ze 120ky,je možné to na to použít??
A pak ten ventil.
Pokud je to ten válec co průměr pístku?? Brzdiče bych chtěl dvopístkové ze 120ky,je možné to na to použít??
-> OndraKrupi: No, mám to z dílny a čtvrté garáže cca 300 m na zde známé a oblíbené autokrosové závodiště, možná volba pro zbylé ND by to byla :-).
Je "ostuda", že nemáme ještě při dvou místních firemních autoopravnách nějakou vraždu ve startovním poli.
Je "ostuda", že nemáme ještě při dvou místních firemních autoopravnách nějakou vraždu ve startovním poli.
-> stepan: jo to je
jen jsem se dotazoval zda to myslel takto.
jen jsem se dotazoval zda to myslel takto.
-> OndraKrupi: Trochu prasárna udělat si z dvouokruhových brzd jednookruhový, ne?
-> bigfavo: Stačí nadpis. :-)
Každopádně pokud by někdo ze zdatnějších prozkoumal detailněji možnost aplikace, i mimo 742, budu rád. Sám do auta už úpravy náprav mimo specifikaci L/A nechci a ani chtít nebudu, nicméně díky velikému množství kamarádů a kamarádek vlastnících Cee'd mám u známých na vrakovištích poptávku na okamžitou koupi slušně bouraného auta na sklad. Např. i jisté oválné či přeškrtnuté značky mimo rozteč vypadají dle mého oka na zadku (mimo rozteč) dobře :-)
Každopádně pokud by někdo ze zdatnějších prozkoumal detailněji možnost aplikace, i mimo 742, budu rád. Sám do auta už úpravy náprav mimo specifikaci L/A nechci a ani chtít nebudu, nicméně díky velikému množství kamarádů a kamarádek vlastnících Cee'd mám u známých na vrakovištích poptávku na okamžitou koupi slušně bouraného auta na sklad. Např. i jisté oválné či přeškrtnuté značky mimo rozteč vypadají dle mého oka na zadku (mimo rozteč) dobře :-)
-> Hurdis: citat viem
ale necital som celu debatu

-> Hurdis: to je o čítaní s porozumením ..
-> bigfavo:
Hurdis 19.04.12 21:45:13 napsal:
já už od začátku stavby koukám na dostupné zboží ze Žiliny...
kia montuje do cee´d-ov spominane bubnokotuce...
panimaješ?

Hurdis 19.04.12 21:45:13 napsal:
já už od začátku stavby koukám na dostupné zboží ze Žiliny...
kia montuje do cee´d-ov spominane bubnokotuce...
panimaješ?
-> afro100: poznam, bol som tam
ale co ma kia spolocne z hydraulickou rucnou a este na skodovku ?? 


-> bigfavo: kia
-> Hurdis: a co je v tej ziline ked uz tu spominas slovensko ?? 

Eidy už si to dávno vyřešil jinak, já už od začátku stavby koukám na dostupné zboží ze Žiliny. Nicméně díky volbě originálu byla zavržena i myšlenka.
Kombinace kotouče s mechanickým bubnem mi docela vyhovuje. Používám ručku hodně často, je to znát i na ploškách na pneu. 2x ročně šteluju lanovody, v páté sezoně budu dávat 3tí lanovody. Pakny a kotouče drží jak židovská víra, na zadku byla výměna tuším při 138 tkm. Nyní 176 tkm.
Rozměry by jistě šly, problém je debilní rozteč 5 x 114,3mm.
Kombinace kotouče s mechanickým bubnem mi docela vyhovuje. Používám ručku hodně často, je to znát i na ploškách na pneu. 2x ročně šteluju lanovody, v páté sezoně budu dávat 3tí lanovody. Pakny a kotouče drží jak židovská víra, na zadku byla výměna tuším při 138 tkm. Nyní 176 tkm.
Rozměry by jistě šly, problém je debilní rozteč 5 x 114,3mm.
-> Martin120L: ani to nepomohlo. tato fotka není ode mě ale od kamoše, já to postavil rovně, přes 2 "kladky" ale taky ne, vše se ohýbá, kurví, jen to nebrzdí
Origo ručka se lanko "otáčí" nahoru takže tam asi pracuje lepší síla
kdežto když to dam rovně tak se kousek vytáhne, ale tim to končí
Origo ručka se lanko "otáčí" nahoru takže tam asi pracuje lepší síla
kdežto když to dam rovně tak se kousek vytáhne, ale tim to končí

-> OndraKrupi: A když bys tu ručku dal rovně v ose lanovodů, tak to nepomůže?
-> m8rinek: Presne tak to mam. ze zadni 2 vstupove kostky to jde do regulatoru, z regulatoru do rucky a pak zpet do 3 vstupove kostky, ktera to rozvadi do bubnu.
Edit: schema nemam, ale toto snad staci ne? pripadne se klidne ptej at uz tady nebo do zprav
Edit: schema nemam, ale toto snad staci ne? pripadne se klidne ptej at uz tady nebo do zprav
-> TTomas 19.04.12 18:35:05: Neměl by jsi schéma,jen pro mé urovnání v hlavě.Nějak to nedokážu všechno dát dohromady.Asi už sem fakt úplně mimo.. Díky

-> radekp: čekal jsme zda mě nepřekvapíš

-> m8rinek: asi by to tak bylo nejlepší, protože jinak bych asi musel védst celé nové . Když to tak vezmu tak i k pracnosti když to povedu od trubek zadní nápravy do auta k ručce a pak zpět tak to bude i nejekonomičtější řešení
-> OndraKrupi: Co bys řekl že má na Rapidu?
Taky 4pístky, kotouč stejný jako vzadu

-> radekp: a vepředu má co?
-> OndraKrupi: bych to udělal jinak, svedl dva vývody kostkou do jednoho, natáhl do rukávu a vzadu zas rozdvojil...
Napíšu sem své poznatky: táta má na rapidu vzadu 4pístky a brzdí to o hodně líp než moje oktávkové brzdiče. O ručce ani nemluvím. Jeho je tvrdá na druhém zubu, moje je oproti tomu gumová.
-> havlik: tak to nebude problém na speedpru jsem viděl, že mají i ručku se 2ma válcema, jako asi bych to řešil kotoučem dozadu, ale pak spíš vyřešit ty pístky.
Nebude u feldy problém v tom že má každé kolo vlastní vývod? tzn na ručku by musel mít dva válce ne?
-> TTomas: jasné rozumím. Takže u sériového auta musim teda dostat vedení buď do vnitřku nebo nějak napojit ručku na stávající vedení
-> OndraKrupi: je tam zpetnej ventil, takze kdyz je rucka povolena brzdovka normalne prochazi a kdyz zatahnes, tak se ventil zavre a tlakuje jen zadek.
-> vhml: Mam to presne tak jak rikas

-> vhml: chápu to dobře, že jakoby napojit "obdov" ruční brzdy do sériových brzd přes válec? a jak to nastavit aby ručka brzdila jen na zadek?
-> OndraKrupi: tak nech buben a jen dej průchozí hydrauliku
-> suri: pořád ale musíš šponovat lanka a je to gumový, takhle zatahnes a paka se uplne zarazi
-> suri: pořád ale musíš šponovat lanka a je to gumový, takhle zatahnes a paka se uplne zarazi
-> vhml: a ako je to pri mechanike na kotúčoch ? na kotúčovom aute stačí ručnej málo a blokuje kola , na bubnoch to chce razantné trhnutie
-> OndraKrupi: tak nějaký 2pístky a pruchozí system skrz brzdovej válec
skoda-virt.cz/cz/.../1572 46-diely-skoda-pre-sport?g otopost=2...
skoda-virt.cz/cz/.../1572 46-diely-skoda-pre-sport?g otopost=2...
-> vhml: já bych do hydro šel, ale tj zas řešit kotouče a jaký pístky..? jestli nějaké 4P nebo nějak jinak?
-> Martin120L: tak tak. Mechaniku zatahnes, pockas az se vsechno nasponuje a pak to mozna zacne brzdit. Hydraulika má proste jen on-off. Mechanika by asi neotacela auto o 180stupnu na slikach pri rychlosti cca 20kmh. Prvne jsem cucel jak blazen co to umí.
Pánové, máte nějaký nápad jak zapojit tohle na sériové bubny?
Správně vhml ty jssi můj člověk ,nevím co mají proti hydro růče? Než ty vaše lanovody natáhnete tak hydra jede smykem.

Já už jezdím hydro ručku a nechtěl bych zpátky mechaniku ani za zlatý prase...
-> havlik: A ještě si neměl klícku na psa, oškliváku 

-> Malej Peťa: Neřikali nic jen si šahali jestli to neni imitace:D
Čau už delší dobu to tu pročítám a nějak nemůžu najít jak to máte udělaný na legál nebo na prase bez STK popř. co na zadní kotouče říkají policajti. Nějak nevím kam to napsat tak se Všem omlouvám jestli su za blba popřípadě kdyby ste mi sem hodili link na nějaký vlákno. Dík všem Peťa
Mám vzadu octávkový brzdič s průměrem pístku 39, kotouče Brembo 232 mm a předek se mi vždycky utrhne dřív...přebrždění na suchu bych se nebál, problém je lehký předek auta
-> Fifa 20.10.11 00:32:33: JJ vše origo ze 120cky, lanovody jen vyštípané to pérko na konci co je origo ve štítu, ten konec se perfektně zasekne do brzdiče a jen prodloužíš bovden. Šroubení normálně došáhlo.
-> Tuner#2: Ruční brzu jsi tedy použil původní, jen nastavil lanovod?
Jen proto jestli mám shánět i páku z Fabie..
Jen proto jestli mám shánět i páku z Fabie..
Já měl přebzděnej zadek s 2p osinkama a 22mm válčekama. Ale jen na sněhu a hodně mokru.
Na suchu bych se nebál.
Se na toto téma vetřu s úplně jiným blbým dotazem. Kterak rozhejbat omezovač na felicii? Přeštelovatl jsem ho aby byl pořád otevřenej, ale nepoznal jsem změnu, tudíž je asi seklej.
Na suchu bych se nebál.
Se na toto téma vetřu s úplně jiným blbým dotazem. Kterak rozhejbat omezovač na felicii? Přeštelovatl jsem ho aby byl pořád otevřenej, ale nepoznal jsem změnu, tudíž je asi seklej.
-> Fifa 17.10.11 21:40:38: Zatím mě nepřišlo, že by zadek byl přebržděný, zkoušel jsem strhnout řízení na letišti a zabrzdil když jsem vozil Bohouška Krejčího a pohoda. Samozřejmě je to tak tak na hraně a když například pozdě brzdíš na okruhu a brzdy protáhneš až do zatáčky (což teda není dobré) tak pak stačí i pustit blbě spoju a jdeš... Ale jinak v běžných situacích myslím, že to je naprosto neutrální.
-> Syny:
I bubny dokážou Š742 přebrzdit.
I bubny dokážou Š742 přebrzdit.