Z 5q udelat 4q ??

prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 10.09.2011 do 23.09.2011, založil/a fidelmc
řadit dle data
22:52:20
23.09.2011
afro100
-> minno: presne som vedel, ze ty sa toho chytis ...



Pre mna za mna, davajte si tam co chcete, vasa vec. Mne to tam nesedi, nepasuje, nefunguje to tak ako by som chcel a hotovo ... tym to pre mna konci :)
15:55:06
21.09.2011
Milos
osobne sa mi lepsie jazdi tiez s 3,9 na 130ne motore, ale to bude asi tym ze motor je novy, asi tak ako ma aj mino1
12:23:47
21.09.2011
ondie
-> David.: Snad to nebude tak horký :)

-> minno: V pohodě...nemyslel sem to tak,že něco nutíš,ani to nemělo tak vyznít...

Jen sem chtěl říct,že si myslim,že to nemělo souvislost s typem nápravy,ale s motorem.

Za příklad sem uved tu GLi,anebo naopak LE..

Jinak každýmu,co jen chce..já osobně třeba nepotřebuju jezdit nějak extra rychle,ale spíš mě baví rozumný zrychlení a dynamika..ale chápu,že to má každej jinak... 4
08:43:18
21.09.2011
David.
-> minno: -> ondie: kluci klid, přece se nebudete dohadovat kvůli takový blbosti4
08:08:08
21.09.2011
minno
-> ondie: prečítaj si môj príspevok -> minno 20.09.11 14:29:27:



Tak ešte raz, ja nikomu nenútim dávať prevodovku 3,9 na 120 motor! Ani netvrdím že je to najlepšia kombinácia na svete ani netvrdím že fabrika spravila chybu keď to takto nemontovala! Len som vyjadril názor že keď je 120 motor OK, dá sa s tým úplne normálne jazdiť a nie je to zas až taká drastická zmena a má to aj svoje určité výhody. Každý už nech si dá do auta čo uzná za vhodné, ja nemám potrebu sa tu s niekym dohadovať a presviedčať, čo je najlepšie riešenie, pretože najlepšie riešenie neexistuje.
upraveno 1x, naposled 21.09.2011 08:09:28
03:25:00
21.09.2011
ondie
-> minno: stejně už postupně tak tuníš...za chvíli budeš pokukovat po 742.136ce (ale nevim jak to lehce jde zapsat na SK) 1
03:22:37
21.09.2011
ondie
-> minno: Upřímně řečeno,nechápu,že natolik obhajuješ tuto kombinaci....na dlouhé cestování bych jako ty,těch 3.9 klidně chtěl,ale chtěl bych mít k tomu větší výkon než umí 120kovej 5kanál..v jiném případě bych šel do 4.22.. pěknej suchej 4.22 5q...a řádnýho notora,co už jen dáš... 3 4 co si přát víc ?
03:03:05
21.09.2011
ondie
-> minno: ahoj,že se do toho vložim..jak si naznačil zde: 20.09.11 13:51:33 ..myslím,že ani nebylo pro továrnu nijak zásadní,zda odešlo auto z fabriky s kyvkou či vlečkou...měli prostě levnou řadu na kyvce a "sportovnější řadu" na vlečce..co sis vyspal ve spacáku před mototechnou byla tvoje věc..

Převod dali dle motoru...i ta 125 měla 4.22...věděli proč.

Stálej převod (a počet kvaltů) dávali hlavně dle síly motoru,na konstrukci zadní nápravy to nemělo návaznost.

Proto existovali abnormální varianty jako ekonomická 4q 120LE s 3.9 určená na dlouhé trasy (ale moc se to neosvědčilo)...anebo třeba 5q 135GLi,která i přes 8kanál měla "slabší" výkon,aby měli důvod dávat 4.22...pročpak ???

Argumenty Pilota a David.a mi přijdou absolutně relevantní.



Chápu,že máš třeba motor v kondici po GO,a nezdá se ti to a na 4.22 ti to přijde míň "user friendly" ..

Ale už u 130tek či 135/136tek lidi stavěj suchej 4.22...no dobrá sou to fanoušci akcelerace.

Stejně,na 120cu bych 3.9 neviděl jako optimum.

Kdysi sem měl i motor 110r v Rapidu (5q 3.9)..motor jako takovej proti 120ce živej,pěknej,milující otáčky...a stejně to bylo na tu 5ku s 3.9 docela martyrium..motor se špajzkou si dle mě prostě nerozuměli..velkej převod na malej výkon..

Proto si myslim,že věděli..a odzkoušeli to na "nějakej režim užitnosti" a tak to bylo.

A přijde mi to rozumný...

Nechci ti brát subjektivní dojmy,ve kterých si po x km spokojen,ale co sem najezdil s různejma "křížákama" (převodovka*motor) já,tak si nemyslim,že je to ideální..
upraveno 1x, naposled 21.09.2011 03:04:26
19:24:30
20.09.2011
David.
tak si vezmem obrácený postup co tu dělá hodně lidí, tj. místo 3,9 dávají 4,22 a jeden čas byla po 5q 4,22 stálých převodech dost scháňka. Proč to mění když podle tebe to nemá vliv

jinak tady přece nejde o otáčky ale o to že díky vyššímu stálému převodu má to auto větší sílu přenosu z motoru na kola, čili rechlejí při akceleraci a do kopců . jestli se pletu tak mě někdo opravte
17:04:36
20.09.2011
dakar.cz
-> David.: jo,to sice mám,ale ne odjakživa. Ale to je jedno. Tak se teda omlouvám,že jsem si dovolil napsat svoje zkušenosti. Ty to určitě znáš líp a máš s takovou kombinací odježděných dost kilometrů..
15:20:53
20.09.2011
minno
-> Pilot 105: -> David.: sto ľudí sto názorov :)

Samozrejme že keď auto naložím 5 ľuďmi a 100 kg ešte v kufri tak s tým bude mať škoda 120 už v kopcoch problém ale to je už jedno či je tam 4,22 alebo 3,9.



Ináč nechápem ako rozdiel v otáčkach 150-200 za minútu môže mať až taký markantný vplyv na tú jazdu naloženého auta v kopcoch. Takýto rozdiel v otáčkach dosiahnete skoro tým že vymeníte zjazdené pneumatiky za nové toho istého rozmeru s novým dezénom.



Je to marný, je to marný, je to marný..... :)))
upraveno 1x, naposled 20.09.2011 15:21:14
14:54:52
20.09.2011
David.
-> dakar.cz: ,možná ti utekla souvislost,ale jestli dobře čtu tak ty máš v autě 136tku, já se bavím o kombinaci 120L a převodu 3,9 ..od 130tky výš už je to něco jiného, tam už je lepší těch 3,9
upraveno 1x, naposled 20.09.2011 14:55:09
14:53:38
20.09.2011
David.
-> Pilot 105: asi tak4
14:48:55
20.09.2011
Pilot 105
David. 20.09.11 13:39:56 napsal: → minno: já netvrdím že se s tím nedá jezdit, ale určitě musíš do kopce odřazovat víc než u 4,22, má to určitě i horší akceleraci to mi nikdo nevymluví 4 ale na dálniční a mimoměstský provoz po rovině v jednom nebo ve dvou to lepší bude to ano.
Jenže běžně byly škodovky využívané jako rodinná auta, jezdilo se ve 4 v 5 ti a s plným kufrem tak tam bys tu pětku při 3,9 moc nezařadil a tak se škodovky ani v této modifikaci nevyráběly.


Naprostý souhlas, měl jsem na kyvce poskládaný 5q 3,9 (motor skoro 120 LS) a nedalo se s tím mimo dálnice jezdit, obzvlášť v kopcovitém terénu, nebo s náloží. Už nikdy více!

Minno má štěstí, že jezdí převážně solo, kdyby vozil 4 lidi a nálož v kufru mluvil by jinak.:)
14:29:27
20.09.2011
minno
-> dakar.cz: presne moje pocity z prechodu.



Ja nikomu 3,9 prevodovku na 120 motor netlačím. Len som vyjadril názor pretože mám s tým skúsenosť na jednom a tom istom aute s jednym a tým istým motorom. Chcel som len vyvrátiť tvrdenia, ktoré na virte vládnu, že táto kombinácia je zlo a nedá sa s tým jazdiť. Jazdiť sa s tým dá a je to v mnohých smeroch aj lepšie.

Samozrejme nie je motor ako motor, poznám 120 motory ktoré majú "problém" utiahnuť aj s 4,22 prevodovkou, alebo aj 136 motory, ktoré už tiež neťahajú ako za mlada. To je ale už zas iná kapitola. Proste ak je to 120 motor a je ten motor v dobrom stave a nie je to mŕtvy leňochod, kľudne k nemu prevodovku aj s 3,9 stálym prevodom, nie je sa čoho báť.
upraveno 2x, naposled 20.09.2011 14:31:02
14:14:10
20.09.2011
dakar.cz
-> minno: souhlasím s tebou. Já když jsem měnil vlečku místo kyvky včetně převodovky,taky jsem se bál,že to bude na 3.9 línější. Ale byl jsem překvapený. Přijde mi,že ten motor pak víc pracuje v otáčkách 2500-3000 a je líp využitý. Na 4.2 mi přišel ten motor pořád zbytečně vytočený. Jako záleží,co od auta chceš. Na závodění bude lepší 4.2 ale na pohodovou jízdu určitě 3.9

-> Syny: jeden můj kámoš,měl stodvacítku s převodovkou z LE. A odešel mu origo motor,tak tam dal,co měl doma a to byl motor z litra. A ještě aby jezdil levnějc,nechal si namontovat plyn. To bylo jediné auto snad na světě,které nemohlo s dvouma lidma vyjet k nám na kopec..3 3
14:05:47
20.09.2011
David.
-> minno: nevím,pořád mi příjde na tento typ motoru vhodnější 4,22 z pohledu dynamiky jizdy.s těma vyššíma rychlostma to nějak moc nechápu, je tam rozdíl 10km/h (120vs. 130)

Ale už to nebudeme řešit4
14:02:33
20.09.2011
Eidy
-> minno: Tak to potom jo.
14:00:45
20.09.2011
minno
Eidy 20.09.11 13:52:40 napsal:

→ darklord: Možná jo, možná ne. Píše, že na III to

točilo moc a na IV málo. A to je u SP 3,9 pořád stejný. Podle mě si

sám odporuje.
áno ale to som uviedol len ako príklad - napríklad pri tej spomenutej mestskej rýchlosti 50 km/h že vzhľadom na posunuté spektrum otáčiek mi príde udržiavanie konštantnej rýchlosti 50kmh lepšie na prevode 3,9., to bol ako argument jednej z výhod pre mňa. Bol to len príklad. V ďalšej veci som už ale nepísal o tom, že na III to už točí veľa a na IV ešte málo z pohľadu tohto, ale z pohľadu toho, že skrz iné sprevodovanie vyjdem kopec teraz krajšie na nižší stupeň a ešte prijateľné otáčky a relatívne rýchlo.
13:52:40
20.09.2011
Eidy
-> darklord: Možná jo, možná ne. Píše, že na III to točilo moc a na IV málo. A to je u SP 3,9 pořád stejný. Podle mě si sám odporuje.
13:51:33
20.09.2011
minno
-> Eidy: -> David.: ja som len napísal môj názor a skúsenosti na vec :) A bežne jazdievame aj plne naložení a žiadny problém.



-> Eidy 20.09.11 13:39:40: no práveže to podľa mňa je argument :) Pretože práve skrz to sprevodovanie sa s tým krajšie jazdí, pretože aj na nižší kvalt dokážem ísť pekne rýchlo bez potreby moc vytáčať motor.



-> David. 20.09.11 13:39:56: Tak to samozrejme tých dôvodov tam je viac prečo a kde sa dával SP 4,22 a kde 3,9. Ono je dosť podstatné aj to, či je tá prevodovka na kyvačke alebo na vlečke. Na kyvačke by bol ten SP3,9 skoro zbytočný, lebo tam už tie jazdné vlastnosti vo vyššej rýchlosti aj tak nie sú to pravé orechové, takže je tam aj preto vhodnejší SP 4,22.
13:50:06
20.09.2011
darklord
-> Eidy: ano, len je rozdiel ci toto rozhranie mas pri 80kmh alebo 100
13:39:56
20.09.2011
David.
-> minno: já netvrdím že se s tím nedá jezdit, ale určitě musíš do kopce odřazovat víc než u 4,22, má to určitě i horší akceleraci to mi nikdo nevymluví 4 ale na dálniční a mimoměstský provoz po rovině v jednom nebo ve dvou to lepší bude to ano.

Jenže běžně byly škodovky využívané jako rodinná auta, jezdilo se ve 4 v 5 ti a s plným kufrem tak tam bys tu pětku při 3,9 moc nezařadil a tak se škodovky ani v této modifikaci nevyráběly.
13:39:40
20.09.2011
Eidy
-> minno: Kdyby to byla pravda, že na nižší kvalt to už netahá a na vyšší to ještě netahá, tak s 3,9 je to stejné, jen ve vyšší rychlosti. Čili tohle není argument.
12:43:22
20.09.2011
minno
-> darklord: -> peti: som rád že súhlasíte. Tiež som sa bál 3,9 prevodu v kombinácii so 120 motorom, kedže tu všetci tvrdia, že sa s tým nedá jazdiť, no u mňa nastal pravý opak. Konečne sa s tým dá normálne jazdiť. Potvrdia ľuďia ktorí sa už som mnou viezli niekam ďalej. Motor má konečne také normálne spektrum využitia. Až teraz vidím, že 4,22 prevodovka je na normálne jazdenie príliš krátka. To som mal vždy pocit že na nižší kvalt to už neťahá a na vyšší kvalt to ešte neťahá.

Predbiehať sa rozumne nedalo ani IV. ani na III. Na IV. ešte malý výkon a na III. už moc vysoké otáčky :))

Samozrejme keď je už motor tesne pred smrťou tak sa od toho nemôžu čakať zázraky. To v takom prídpade nepomôže ale ani krátka prevodovka.
upraveno 1x, naposled 20.09.2011 12:45:39
12:33:38
20.09.2011
peti
-> minno: suhalsim stebou a teraz velmi rozmyslam nad 5Q 3,9, nejde mi od nejake extra zrychlenie jazdim jak dedo aj na 4,22 tazke mne by bola 3,9 ideal
12:32:31
20.09.2011
darklord
-> minno: tak tak, tiez vela ludi nechape preco som si dal dlhu skrinu do formana. Teraz sa s tym da aj predbiehat konecne, ta kratka originalna ma sprevodovanie nahovno, na 3 sa predbiehat uz neda a na 4 to este nejde. A na dialnici je to balada
12:28:27
20.09.2011
minno
-> David.: No dobre :-) V svojej škodovke mám motor 120L. V rovnakej konfigurácii s rovnakými pneu mám odjazdené aj na prevodovke 5q 4,22 aj na 5q 3,99. Robil som prepočty otáčok a rýchlostí (na Techwebe je kalkulačka) a proste ten rozdiel otáčiek motora do rýchlosti 90 km/h je zanedbateľný. Na nižšie rýchlosti je ten rozdiel len asi 150 ot./min. (prevodovka 3,9 má asi o 150 ot/min. menej na rovnakej rýchlosti a rovnakom kvalte ako prevodovka 4,22). Pri rýchlosti 90 km/h na V. stupeň je rozdiel otáčiek asi 200 (na 4,22 2800, na 3,9 je to 2600). A 200 otáčiek to je nič. Najväčší rozdiel v otáčkach je až vo vysokej rýchlosti nad 100 km/h, kedy sa dá na V. stupeň dosiahnuť približne o 10-15 km/h vyššia rychlosť na prevodovke 3,9 ako na prevodovke 4,22 za rovnakých otáčiek motora.

V praxi to znamená asi toľko, že v meste skoro žiadna zmena, mimo mesta neradím V. stupeň v 70 km/h ale v 80 km/h a to tiež len kvôli tomu aby som motor netrápil v nízkych otáčkach - a to je ale rovnaké či mám 120 motor alebo 136, otáčky sú v tej rýchlosti rovnaké. No a na diaľnici - paráda.

To spektrum otáčiek mi ale príjde vo všetkých smeroch výhodnejšie v prospech 3,9 prevodovky. Napríklad spomeniem v meste keď treba ísť 50 km/h. Na 4,22 prevodovke na III. už dosť vysoké otáčky, na IV. zas už dosť nízke. Na 3,9 prevodovke idem mestom 50km/h na krásnych 2500 otáčkach a radosť z jazdy. Iný príklad výjazd kopcami - po prechode na 3,9 prevodovku do kopcov jazdím rýchlejšie. Predtým: na III. už vysoké otáčky a ešte nízka rýchlosť, na IV. to už neťahalo. Teraz? Na III. si vybehnem stúpanie na cca 3500 otáčkach v rýchlosti 70-75 km/h bez problému a nad IV. ani nemusím rozmýšľať, lebo už idem dosť rýchlo. Proste to sprevodovanie mi príjde omnoho lepšie.

A že mimo mesto si skoro nezaradím V.? Blbosť. Na V. jazdím stále. A že aj do miernejšieho kopca už musím podradiť na IV.? To som musel aj predtým akurát že predtým som už vrčal na vysokých otáčkach a teraz si podradím na IV., auto si ešte pekne ťahá a idem relatívne rýchlo a nemusím vytáčať motor.
11:57:01
20.09.2011
David.
-> minno: poslouchám
11:50:32
20.09.2011
minno
-> David.: nesúhlasím :-) a viem to aj zdôvodniť.
upraveno 1x, naposled 20.09.2011 11:54:49
10:04:48
20.09.2011
David.
-> minno: je to dost slabý, k 3,9 to chce alespoň LS,proto se to ani nikdy nedělalo
09:58:17
20.09.2011
minno
-> afro100 16.09.11 18:52:32: tak to musí byť už ten 120 motor nejaký KO. Ja mám rovnakú konfiguráciu a prevodovku 3,9 si nemôžem vynachváliť.
23:12:43
16.09.2011
Josifek
-> Syny: to si radsej ani nepredstavujem :D
23:07:26
16.09.2011
Syny
-> Josifek: Jo takhle, ja jen, ze nejlinejsi kombinace, kterou je mozny naroubovat z origo dilu, je 105 s 3,9 40
22:46:15
16.09.2011
Josifek
-> Syny: ano ale ja som myslel pre porovnanie napr s 4.44 co sa nachadza v obdobne vykonnom kile 4
21:47:19
16.09.2011
Syny
-> Josifek: 4,22 zrychluje lepe nez 3,9 4
19:25:58
16.09.2011
Josifek
-> afro100: tak to uz si neviem fakt predtavit to uz sa ani nemohlo hybat :D
19:14:36
16.09.2011
afro100
-> Josifek: hej, bola na tom o dost lepsie
19:08:05
16.09.2011
Josifek
-> afro100: jazdil si na 105tke sp 4.22 s 165/80 ?
18:52:32
16.09.2011
afro100
Priatelka ma motor 120 na prevodovke s s.p.3,9 v rapidu ... tak neochotne zrychlujuce auto som este nepoznal ...
01:24:50
13.09.2011
fidelmc
Achjo, 4,22 4q -des na dalnici. S tou prevodovkou, at jakoukoliv bude jezdit poladena 130 motor a origo motor, jen pro pripad , no nejakej pripad. Nic, nema cenu tu rozebirat tema, "neco jako delsi 4q" to uz tu nekde je. Konec
09:50:27
11.09.2011
TTomas
-> fidelmc: Ono s 3.9 by nejela ani ta 125 natoz litrik s original motorem a obavam se, ze v tomto pripade se ti investice uz asi nevrati, ale treba ti ji nekdo vymeni za novej 4q 4.22.
02:02:49
11.09.2011
fidelmc
No prave, je smontovana od profika, co to dela cely zivot. Je mi ji lito prodat, no kdyby se mi investice vratila a sehnal bych nejakej delsi novej 4q, proste se rozhoduju zda kuchat kastli nebo ne8 . Zas tendlouhej5q na dalnici, mnam6. Ale s origo motorem by to pak asi vubec nejelo co
upraveno 1x, naposled 11.09.2011 02:03:37
19:17:03
10.09.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> fidelmc: Vyndat 5. kolecka, ale to ta prevodovka bude furt dlouha 3 Pokud je smontovana nejakym borcem, tak je skoda do ni rochat.
19:14:42
10.09.2011
stika87 - Maschinenführer
sehnat 4q prevodovku :)
16:54:24
10.09.2011
fidelmc
Zdarec mam zase vysmaklou otazku. Pred lety jsem si nechal upravit a zaroven udelat GO prevodovky. Ze suche na mokrou 5q SP 3,9. Stalo me to 6500,- (synch, lozis, vidlicky atd) Puvodne zamysleno do S125 kyvka. Ted mam MB a premyslim, jestli by neslo z ni udelat 4q. Asi blbost co, se musi vyhodit celeej vnitrek krome dif?
Extreme Tyres