Nově poskládaná přední náprava š105 -

prohledat
59 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.08.2011 do 24.01.2012, založil/a tomvm
řadit dle data
14:52:41
24.01.2012
Toušík
A nemáte někdo doporučení kde se prodávaj slušný? Nebo spíš je to jeden výrobce a ostatní jen prodávaj.
13:29:29
24.01.2012
minno
-> Toušík: skúsenosti s druhovýrobou ramien: otvory pre čapy nemusia byť súosé, prípadne je otvor malý že tam čap ani nenarveš, prípadne tie okrúhly vložky pre silentbloky ramena bývajú nepekne privarené a pod. Je to kus od kusu. Určite neobjednávať z netu, maximálne niekde v kamennom obchode a pred kúpou dôkladne skontrolovať a premerať.
22:39:58
23.01.2012
Toušík
To já se jen optám. Mám doma starý ramena na M nápravu a nějak už se mi nezdají.. Nemáte zkušenost s těmahle? www.amd-autodily.cz/predn i-naprava/rameno-horni-m.h tml Samozřejmě budou vyztužený. Ale jde mi o geometrii a zda nejsou celkově třeba slabší.. Vím že je vyroba čína proto se ptám a nebo nemáte někdo doma nějaký slušný??
00:47:04
07.08.2011
Ultim
-> Tuner#2: Ano, to s tebou souhlasim. Pri pouziti tvrdci pruziny, bude chod ramene vzdy mensi (oproti serii), takze ke kontaktu vubec nemusi dojit.

Ale kdyz uz by melo dojit,tak bych tam mel radeji vic materialu silentbloku.
19:23:03
06.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ultim 05.08.11 20:20:08: Ale to je právě ono, já tam nemám 10mm gumy, ale víc... Navíc chod na doraz když už k tomu dojde (při opravdu velké díře) je silně zbrzděný pružinou a do dorazu to neflákne, ale jen jemně dosedne. Proto do kasle nejdou žádné rány...



Samozřejmě je podmínka to, že jsou to pružiny okolo 210mm s větší tuhostí, protože se sérií řízlou na 220mm to bude na dorazy chodit i při přejetí smítka na silnici.
20:53:53
05.08.2011
Mil@n
Moje zkušenost je taková že jakýkoli častý kontakt dorazu je špatný,měl sem pružiny zkracený hodně cca 1,5 zavitu,auto leží na čumaku a o stabilitě se nedá ani mluvit4 Tak jsem zkratil jen o 1 závit auto je stabilní komfort jízdy je taky lepší,zapoměl jsem napsat že jsem na spodních ramech odstranil doraz a jezdím bez něj1 jediný co jsem na kastli udělal je kladivem poklepaný most aby neklepal o něj1 Jinak pružiny a tlumiče seriové a auto slouží ke každodennímu ježdění5 Občas si klepne horní rameno o kastli ale to je extrem kde jsem na dorazy chodil i se seriovou napravou bez snížení takže defakto při normal použití ke kontaktu nedojde
20:23:21
05.08.2011
kalmik_06
-> Tuner#2: čéče možná by ses divil ale o 3 mm sem ho měl vetší na tý straně. proto už nikdy nepudu někam do jopeca nebo tak radši na starý klasice si to nechám změřit
20:20:08
05.08.2011
Ultim
Nevim jak moc se muzu zapojit do diskuze,ale podle me je lepsi,kdyz je doraz v puvodni delce a ke konci zuzeny. Preci jen je pro rameno/karoserii/posadku lepsi, kdyz pri najeti do diry rameno dosedne "mekce" na doraz,ktery mu pak jeste da moznost se pohybovat,ikdyz uz ho dost brzdi.

Oproti tomu,kdyz rameno narazi do 10mm kusu gumy,tak tam uz moc mista na elastickou deformaci neni ze?

O tom, ze miska v rameni by mela byt v takove vysce,aby ani pri nejtvrdcich narazech nedochazelo ke kontaktu horniho ramene a karoserie, se ani nebavme.
20:13:00
05.08.2011
Minik03
-> Eidy: S tím se nedá než souhlasit, nicméně ja jsem se pohyboval ve škodováckých vodách. Nepsal jsem to jako obecné dogma. Ono myslím že i v galerii Pelmel podvozků od Tunera#2 je nějaký rapid, který má progresivitu pružení zajištěnou právě jinou geomterií ramene k pružině, resp. uplě jinou nápravou (možná se pletu a není tam, ale myslím, že jsem zde něco tkového viděl). Ale nerad bych tady plodil nejaké svoje pohé teoretocké poznatky, údajně se to dnes moc nenosí.



Edit: každopádně se asi ale shodneme, že doraz není ten pravý prvek, vhodný k odpružení (a může si být sebeprogresivnější)
upraveno 1x, naposled 05.08.2011 20:14:42
20:05:15
05.08.2011
Eidy
-> Minik03: Já bych teda s lineární křivkou tuhosti odpružení coby ideálním případem nesouhlasil. Podívejte se na drahé sportovní podvozky a co tam často najdete? Progresivní pružinu. A proč není progresivní pružina na autech z fabriky? Protože je to drahý na výrobu.

Na supersportech třeba progresivní pružiny nejsou, ale jen z toho důvodu, že progresivní charakteristiky dosáhnout geometrií ramene k pružině. Ale progresivní odpružení je nejlepší. Čímž neobhajuju ježdění na dorazech, na druhou stranu třeba mini cooper využíval pryžové odpružení kvůli malým rozměrům a progresivitě. Důvodem, proč se to dnes nepoužívá, je stárnutí a puchření pryže.

Ale mít možnost, dám si na auto progresivní pružiny.
17:49:28
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 05.08.11 17:42:17: NJ taky jsi jel více méně po hlavní z Plzně, stačí vyject někam bokem a je to děs... 4
17:42:17
05.08.2011
Nwkt
-> Tuner#2: To teda kvalitní povrchy nemáte 3 dneska jsem tam byl na objednání do servisu a nic moc 3 ale znam horší
17:36:56
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 05.08.11 16:58:26: Tak znova... Neříkám bez rozmyslu uříznout doraz (sám mám doma tři páry verzí zakončení a postupně podle tvaru misky (respektive později plocháče) jsem to odlaďoval), tlumiče mám HPčka sporting což rozhodně nejsou super tvrdé tlumiče a Spax a nebo Čokinovo GAZy jsou na tom daleko lépe pro ujasnění. Jezdím i po silnicích 3. třídy u ná docela rozbitých, plných přejezdů (potvrdí Nwkt i Syny) a jezdí (hlavně na gumách R888) docela ostře/agresivně a žádné mlácení a nebo časté chození na dorazy nekoná. Když jsem jel (řídil) s autem jak ty říkáš se špičkou dorazu na rameni (měl to tak chvíli Hanuš), tak to hlavně při příčné nerovnosti v zatáčce neuvěřitelně odskočilo. Ono ani tady na západě nejsme jen teoretici, ale taky zkoušíme co je nejlepší a když vezmu kolkrát jsem měl přední nápravu venku kvůli geometrii, odklonům, pružinám, tak moc lidí tady s častějším vyndáním nebude. 40 Co se týče silnic, tak jak jsem psal bohužel jen kvalitní povrchy tady taky nemáme 8



-> Sita 05.08.11 17:07:52: 4
upraveno 2x, naposled 05.08.2011 17:39:50
17:07:52
05.08.2011
Sita
Tuner2: k dokonalosti tvych odpovedi uz chybi jen nepsat tecku za "viz" 3 (ber to jako radoby vtipny rejpnuti prosimte)
upraveno 2x, naposled 05.08.2011 17:08:53
16:58:26
05.08.2011
Vrba
-> Minik03: Doraz nevim jestli se jmenuje doraz,ale je to v podstatě gumový člen s progresivní charakteristikou.Když budu popisovat svoje auto,tak je udělané tak,že v klidu je "doraz" cca 3mm nad plechem a po nasednutí se už dotýká protikusu a účastní se pružení.Ovšem je nutno si uvědomit,že jeho tuhost je v tomto okamžiku téměř zanedbatelná a hlavně působí pružina.Pokud se doraz začně mačkat více ,stoupá jeho odpor a brzdí pohyb ramene - ovšem tlumeně protože má progresivní charakteristiku.Pokud já ho uříznu a zároven patričně nepřitužím tlumič,stane se to,že po projetí díry nebude doraz dostatečně tvrdý ,nezbrzdí pohyb ramene a třískne to.Ano,jde to vyřešit tuhým tlumičem a pak tam muže byt třeba 1/5 te gumy a nebo si tam může vymyslet kdo chce co chce.Já jezdím s autem každý den a všude a pořád a po všech cestách a tvrdé nepohodlné odpružení prostě nechci.Ale poslouchat rozumy ze je to výmysl moravských kluků ,co vlastně o tom nic neví a že už je to roky vymyšlené a podobnou omáčku se mi poslouchat nechce.
16:34:10
05.08.2011
Minik03
-> Vrba: Doraz není zbytečný přece! Ale nejmenuje se doraz protože by měl odpružit auto, ale protože by to měl být doraz. Třeba jsem teoretik, ale zatím se na úpravy, které vycházely právě z té teorie docela spokojen. Ale to je každého věc. Jestli bude půl roku ladit nápravu a pak si něco málo přečte, nebo jestli si nejprve něco zjistí a poté mu bude ladění podvozku trvat měsíc. Ale souhlasím s Tebou, že je to každého věc, jak si auto naladíš...
upraveno 1x, naposled 05.08.2011 16:34:20
16:27:01
05.08.2011
Vrba
-> Minik03: Pokud chceš z něčeho udělat něco,s čím nikdo pri návrhu nepočítal,tak si to sice můžeš teoreticky vymyslet jak chceš,ale pak zjistíš že stejně máš zádrhel.A nezbývá ti než zkoušet co bude v tom nebo onom konkrétním případě fungovat nejlépe.Nevim kolik takových teoretiků někdy četlo něco o odpružení automobilu,že považují doraz za něco,co se toho vlasně vůbec neůčastní.Tak to uřežem,hodíme do popelnice a budem se vyhýbat každé vlne na silnici nebo dáme ty nejtvrdší tlumiče co jdou sehnat a utvrdíme se v tom,že to tam asi fakt bylo zbytečný.
upraveno 1x, naposled 05.08.2011 16:29:15
16:09:31
05.08.2011
Minik03
-> Vrba: -> Tuner#2: Chlapci, nehádejte se!



Co se týče jízdy na dorazech, taky mi to nepřijde jako rozumné řešení. Pokud vím, tak vinutá pružina s kruhovým průřezem drátu má při stlačení lineární charakteristiku. Gumový doraz nikoliv a jedná se tedy o dva různé druhy pružících prvků a z toho plyne, že je nesmyslné využívat oba současně na něčem jako je přední náprava vozidla, kde by propružení mělo být lineárního charakteru.
14:47:29
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 05.08.11 14:33:11: Ano píšu zcela normálně a tak abych poradil to nejlepší co znám a umím... Pokud si někdo myslí, že to všichni muí mít podle mě, tak je to jeho boj, snad jsem to alespoň Tobě svou vlastní citací v předchozím příspěvku dokázal, že tomu tak není a nevím proč to v mém textu hledáte? Asi fakt přestává mít smysl tady něco psát viz. ty vačky. Člověk dá několik důkazů od měření bitmapa počínaje, přes nějakého Petra105 konče, potvrdí to i Nwkt s tím co tady kdysi petr s napsal když se na to Chovance na rovinu zeptal a stejně si pak napíšete, že se ho na to zeptáte... Kde to jsme? Byla tady doba, kdy se zpochybňovali a vyvraceli bludy, ale ne fakta... Co se týče sání, to mám zapojeno od výměny vačky což je víc jak 5let a před tím jsem měl neustále problémy s přechodama. Nikdy jsem netvrdil, že je lepší ho mít odpojené, to si mě s někým pleteš...
upraveno 1x, naposled 05.08.2011 14:48:50
14:33:11
05.08.2011
Vrba
-> Tuner#2: Zadný problém není.Možná píšeš normálně,ale někomu to může přijít,že tady protlačujš za každou cenu jen své názory a tím,že ušlapeš konkurenci nekonečnýma argumentama a protivník už ztratí sílu dál v tom pokračovat,tak nakonec protlačíš jen svoji pravdu.Sání jsem použil jen jako příklad,protože vím jak jsi prosazoval jeho nezapojování z důvodu zvětšení objemové učinnosti motoru.Já jsem se tak projel jednou na podzim a za hodku už bylo vyhřívání zpátky zapojené. Ale ty jsi si to musel vyzkoušet sám,než jsi přišel na to,že to bez něj prostě fungovat nebude. To je jen příklad.Ale nic ve zlým. Já mám svoje názory podložené tím,co jsem kdy na autě dělal a neříkám,že to lip nebo jinak udělat nejde.
14:20:13
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 05.08.11 14:11:55: 41 cituji sebe: "a proto jsem i psal, že si na to holt musíš přijít sám"



Toto Tě přijde jako vnucování? Fakt už nechápu...



Co se týče vaček, ukaž jednu věc co jsem napsal a není to pravda? petr s se musí s prominutím obracet v hrobě když Vám to nestačí jako důkaz...



Add. sání taky nechápu. Vyzkoušel jsem obě alternativy, schoduju se s Tvým názorem, že je lepší ho mít zapojený, tak nevím kde je problém?
upraveno 2x, naposled 05.08.2011 14:21:03
14:11:55
05.08.2011
Vrba
-> Tuner#2: Kluci z moravy to maji odzkoušené podle sebe a nemají potřebu to vnucovat ostatním.Netvrdím,že Ti to nefunguje.Ale já chci jezdit pohodlně a nemám tlumiče tak tvrdé aby to pohltily samy o sobě.Prostě každý to má uděšlané podle sebe,ale narozdíl od Tebe to tady na krev nevnucuju ostatním,protože JA to mám přece nejlepší a nejvyzkoušenější atd. Ty prostě nepíšeš názor nebo zkušenost,ale rovnou poukazuješ že ostatní to maj blbě,protože to nemají podle tebe. Viz třeba vačky a nesmysly co k nim píšeš. A nebo až na to sám příjdeš a máš to na autě,tak najednou to tak má byt a ne jinak. Viz třeba předehřev sání.
14:03:29
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kalmik_06 05.08.11 13:30:13: Za takhle sjetou gumu nemůže rozhodně odklon kor u sériové nápravy...
13:53:19
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin: Mě přijde, že Vy kluci na Moravě má neustále nějaký "problém" a hrajete si svou písničku byť už dávno před Váma to někdo vymyslel nebo odzkoušel... Tady fakt platí komu není rady... a proto jsem i psal, že si na to holt musíš přijít sám.



P.S. Jen dodám, že souhlasím s havlíkem a že bydlím na vesnici, kde jsou všude silnice 2. a 3. třídy po kterých jezdím nejraději. Na dorazy to nechodí, nikde nic nemlátí a mám to s 210mm pružinou 80kN už odzkoušeno 3. rokem. Dokonce kov na kov to nešlo ani po přeletění obrubníku na okruhu a že to byla rána jak prase dokazuje zničené ATSo a to, že vzadu mě imbusy z poloosy ohoblovali tlumex z kasle viz. téma co jsem tu o tom měl. Ono je totiž rozdíl v pružení 44kN pružiny a 80kN. Ta 44kN bude mít chod pružení podstatně větší než 80kN a proto musí mít i delší doraz, který to měkkce pobere, ale u 80kN se pružina stlačí podstatně méně a chod ramena na doraz podstatně víc "zbrzdí".
13:46:48
05.08.2011
Vrba
-> minno: Rekl bych,že to nemáš snížené natolik,aby se ti projevovaly tyhle extrémní vlivy.Já mám spotřebáka taky sníženého jen dopohody a normálně to na dorazy nechodí.Rapid leží na zemi(alespon nápva teda) a na doraz to nejde ani když nechám kolo v díře.To už se ale nedá říct o spotřebákovi s malicko sníženou sériovou nápravou.
13:45:56
05.08.2011
radekp
-> Čokin: podle mě je taky špatné jezdit na dorazech. mám to na několika autech vyzkoušené, že když to leží na dorazech, auto odskakuje...

teoreticky má taková guma stejnou fci jako pružina, reálně se chová jinak. Teoreticky by sis mohl přitáhnout tlumič na tvrdost pružiny+gumy, ale tenhle gumový doraz je fakt jen doraz, auto by na něm nemělo sedět..
13:30:13
05.08.2011
kalmik_06
Taky mám problém s tím boucháním. Ačkoliv mám podložky pod stabik(tloušťka 1 cm), tak stejně mě to bouchá o most!!Hlavně to nechápu, páč nápravá pružiny všecko je stejný jako předtím než sem vystužoval horní ramena. Ani podložky pod stabí sem nepotřeboval a tedka už jo:( Proto tedka sháním gumy mezi závit pružiny. Nevíte někde kde se dají sehnat?



Jináč já horní ramena vyřešil takhle, aby mě nebouchali do kastle. Myslim si, že jízdní vlastnosti se neměj, páč délka ramen je stejná( tím mám na myslim od tyčky s gumama ke šroubu u svisláku) a já sem stím spokojený. Jen mě trápí ten stabik:(



PS: tý sjetý pneumatiky si nevšímejte měl sem blbej odklon :D trošku špatně mě změřili geometrii:(
zvětšit Nově poskládaná přední náprava š105 -  - obrázek od kalmik_06 vložen 05.08.2011 13:30:13
13:25:20
05.08.2011
minno
-> Čokin: nerozumiem prečo by ti to akože malo mlátiť keby si urezal dorazy :) Náprava pruží na pružinách a kmity sú zachytávané tlmičmi. Dorazy mám skrátené a nastavené všetko tak, aby to nechodilo na dorazy ani na zlých cestách kedy kolesá značne pružia = tým pádom mi nemá kde čo búchať :) Na doraz mi to ide až keď chytím nejakú veľkú jamu a nestihnem sa jej vyhnúť. Keď som dal kratšie pružiny a dorazy neboli upravené a blo tam málo miesta medzi miskou a dorazom, tak to auto pri väčšom naložení skákalo. Po úprave dorazov výrazné zlepšenie. Tá guma zas tak mäkká nie je aby neovplyvňovala hladký chod pruženia.
13:23:27
05.08.2011
vhml
Tahat to po dorazech je fakt špatně. Je třeba je zaříznout natolik, aby při maximálním zatížení to ještě nešlo do kastle. I zařízlej doraz je pořád strašně měkkej. Případně ho lze řezat odshora, aby spodní špička zůstala.
upraveno 1x, naposled 05.08.2011 13:24:44
13:18:03
05.08.2011
Vrba
Jako každý at si najde svoje řešení a pro každý režim jízdy bude to řešení jiné,o tom je tuning.Ja se pak jen kolikrát divim,když mě někdo veze,jak je to auto rozplavany,hlučný,rány od náprav a nebo detonující (cvakajíceventilový) motor.Takže asi tak.Kdo chce svézt,toho jsem vzdycky povozil a názor na provedené úpravy at si udělá sám.Tohle je vždycky lepší než milion keců.
13:17:10
05.08.2011
Čokin
-> minno: Pochybuju že se šmyká do stran prostě pruží do sebe, ale to je jedno at si to každý nastaví jak mu to vyhovuje. Já vím po čem jezdím a k tomu mám nastavenou nápravu, fakt je ten, že mě to aspon umožnuje nějakou korekci.Pokud bych ten doraz uřezal, tak si u nás na okreskách nemůžu dovilit takovou rychlost, protože by to mlatilo jak prase a pokud budu chtít tvrdší nastavení na vrchy nebo okruh stačí otočit ventilem na tlumiči.
13:08:14
05.08.2011
minno
Čo človek to názor, robte si ako chcete, ale na dorazoch to sedieť fakt nemá. Na rovnom dorazovom plechu to možno ako-tak funguje, že sa tá dorazová guma pri pérovaní zošmykuje do strán (pri použití sériovej dorazovej misky a neskráteného dorazu auto na ceste ale fakt odskakuje), ale aby to sedelo vkuse na dorazoch je blbosť.
13:03:46
05.08.2011
Čokin
-> Jarda: Tady bych ale viděl problém někde jinde než v dorazu. Jaké jsi měl pružiny a tlumiče? Stav celé nápravy ??
13:01:06
05.08.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Čokin: jezdit na dorazech je nesmysl5 ja tam mel asi 2 cm od dorazu a zacal mi praskat kufr, tak jsem dorazy pokratil a je to vpoho... je teda fakt, ze jsem do kufru navaril vyztuhu a trhlinky provaril
12:57:52
05.08.2011
Vrba
Zkracovat ten doraz bych doporucil možná někomu,kdo má extrémně tvrdý pružiny a tlumiče.Pokud má byt auto po snížení alespon trosku pohodlné a má jezdit po rozbitých cestách,tak jediné funkční řešení bylo nechat doraz sériový a přestože to na něm může kouskem sedět,tak je blbost aby to způsobovalo odskakování kola jak jsem četl níže.Fungovalo to dobře i se sériovou uřezanou pružinou.Podmínkou je mít na ramenu navařený rovný plech.
12:55:56
05.08.2011
Čokin
-> minno: Má snad moje auto něco společného se serií???



Tady ty zkracované dorazy jsou možná tak dobré když už máte nastavené tlumiče fakt na tvrdo, pokud to má být funkční a pohodlné je tam dle mě ten doraz potřeba celý. Nevídím důvod čemu by to mělo vadit, jasně je to proti logice, ale já tam tu guma raději budu mít celou protože znám české silnice a nejezdím pouze po cestách I. třídy.
12:46:47
05.08.2011
havlik
-> Čokin: neboj ona se casem roztrha :)
12:45:27
05.08.2011
minno
-> Čokin: takto vyzerá sériová predná náprava: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4820_2011-07-31_ 18-35-02_96.jpg, sedí to snáď na dorazoch? Preto sa to volá doraz. Keby to malo sedieť na dorazoch stále, tak sa to nevolá doraz ale nedoraz.
12:39:43
05.08.2011
Čokin
-> Tuner#2: Tak já mám za to že ta guma je fakt měká toho dorazu, aspon tedy nová, tudíž jde hodně dobře zmačknout a věřím, že při pořádné díře to může jít pěkně hluboko. Nyní mám gumu cca. 5mm zmačknutou o plochý doraz ramene a myslím si že to nějak neovlivnuje funkci pružiny vzhledem k měkosti dorazové gumy. Jedinou nevýhodou, kterou v tom ted vidím je to, že při pomale jízdě slyšet lehké vrzání gumy, ale ještě jsem nezjistil jestli to dělají tyto gumy nebo ty na uložení ramen.

Potřeboval bych natočit stejné video jako Molso abych věděl jak se to chová.
12:23:48
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> tomvm 05.08.11 12:17:07: Vypodložit a upravit most tak aby tam měl víc místa (kladivo/výřez)...
12:22:29
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 05.08.11 12:15:11: 1. Ježdění po dorazech je nesmysl, guma se chová jinak než pružina a auto na nerovnostech po předku odskakuje. To si můžou dovolit lidi co jezdí okruh a nebo rovné vrchy, tam to v kombinaci s extrémně tuhým podvozkem funguje...

2. Otočená miska dorazu je blbost, guma se do ní ze 3/4 schová a jde to pak kov na kov, vyzkoušeno v Maďarsku

3. Nejlepší řešení zde: skoda-virt.cz/cz/.../1431 84-to-t



Jak vidíš podle videa od MOLSA na doraz to jde jen velmi sporadicky a když už přece, je pružina už natolik stlačená, že nejde o náraz, ale pouhé jemné dosednutí. Žádné rány do kasle. Kov na kov to nešlo ani po ráně v Mostě...
12:21:12
05.08.2011
minno
-> Čokin: upraviť nápravu tak, aby vo väčšine prípadov na dorazy nechodila. Na doraz by to malo ísť až pri extréme. A v takom prípade je už celkom jedno či je ten doraz skrátený alebo nie. Aj ten skrátený doraz sa pri veľkom "náraze" (veľkom prepružení) stlačí a pohltí časť energie. Ide tam len o to, aby to pri maxi prepružení nešlo nikde kov na kov.

Edit: čiže kľudne nechať po znížení nápravy neskrátený doraz, ale v takom prípade zapustiť misku dorazu na spodnom ramene nižšie aby tam tá medzera proste stále bola dosť veľká. Neskrátený doraz a rovná dorazová plocha nie je moc dobrá kombinácia, ten origo dlhý špicatý doraz sa na tom rovnom plechu môže zošmyknúť a vypadnúť z uloženia nápravnice.
upraveno 1x, naposled 05.08.2011 12:23:34
12:18:07
05.08.2011
minno
-> tomvm: vypodložiť uchytenie stabilizátoru na moste:

skoda-virt.cz/cz/.../8418 -vypodlozenie-stabilizator a-po-znizeni-prednej-napra vy
12:17:07
05.08.2011
tomvm
Tak sem se díval a naráží mě stabík na most, jak ste to řešili ?
12:15:11
05.08.2011
Čokin
-> Tuner#2: A na co jsi tedy přišel??
12:14:24
05.08.2011
Čokin
-> MOLSO: U vás na slovensku máte pěkné cesty oproti nám. Musíš to jet vyzkoušet třeba na jihomoravák3
12:14:22
05.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 05.08.11 12:08:56: Nemáš pravdu, ale asi si na to musíš přijít sám... Já měl několik variant dorazů a jezdit po dorazech rozhodně není to správné řešení...
12:10:26
05.08.2011
MOLSO
-> Eidy: na zaciatku som presiel cez "horizont" a doraz narazil o rameno. Inak to az taka rovna cesta neni ten asfalt liali ako sa im zachcelo a su tam nerovnosti vlny a vsetko mozne 4
12:08:56
05.08.2011
Čokin
-> tomvm: Zásadní chyba zkracovat gumu dorazů, jak píše Andrt ta gumya tam není z prdele ale tvoří pružný prvek nápravy, já jsem gumu nechal bez zakrácení a leží mě to na ní pružiny 210mm. Takhle náraz pohltí ve směs ta guma a pak až to jde do kastle ale to už bych musel skočit obrubník. Když tam ta guma není nebo spíš je jí tam půlka co pohltí ten náraz??? Každý at si odpoví sám....
12:03:07
05.08.2011
Eidy
-> MOLSO: Vždyť jedeš po docela rovný silnici a občas je to dost blízko. Přejet trochu větší hrbol, tak ti to na doraz dojde jako nic.

Ale je pěkně vidět, jak se mačkaj gumy v zatáčce.
Extreme Tyres