skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
porovnanie výrobcov brzd
-> minno: autokelly nemá?
Tak som sa snažil niekde objednať platničky ATE na 4-piesty. Na Slovensku takmer nemožné. Majú ich v ponuke len asi dvaja predajcovia. Pri kontaktovaní obidvoch mi bolo povedané, že ich skladom nemajú, citujem vyjadrenie jedného veľkoskladu:
"Dobrý deň, bohužiaľ tieto platničky nemáme na sklade a nedajú sa objednať /
nemá ich ani dodávateľ na sklade /.
Mohla by som vám na zajtra poslať TRW-Lucas značku GDB939 - 24 euro."
V ČR má ATE v ponuke viacero predajcov, u jedného som si ich objednal a dostala sa mi odpoveď:
"bohužel momentálně nemáme na skladě destičky od Ate, mohu Vám poslat totožné od TRW GDB 939".
Tak som sa na to vybodol a zajtra mi prídu tie Lucas - TRW, GDB 939. Poznáte niekto presne tento typ? Predpokladám, že to bude tak či tak lepšie ako sračkové Ferodo SL.
"Dobrý deň, bohužiaľ tieto platničky nemáme na sklade a nedajú sa objednať /
nemá ich ani dodávateľ na sklade /.
Mohla by som vám na zajtra poslať TRW-Lucas značku GDB939 - 24 euro."
V ČR má ATE v ponuke viacero predajcov, u jedného som si ich objednal a dostala sa mi odpoveď:
"bohužel momentálně nemáme na skladě destičky od Ate, mohu Vám poslat totožné od TRW GDB 939".
Tak som sa na to vybodol a zajtra mi prídu tie Lucas - TRW, GDB 939. Poznáte niekto presne tento typ? Predpokladám, že to bude tak či tak lepšie ako sračkové Ferodo SL.
-> Tuner#2: oni nejsou zas tak tvrdý jak si myslíš. Má-li to brzdit, musí zákonitě ubejvat i destička. Při obrabeni brousenim taky musis na tvrdy materialy volit mekci kotouc, aby ubejval a porad tam byli ostry části, tj. aby se nevyhladil.
-> Tuner#2: práve naopak nie? SLka a Premiery sú tvrdé a DSka čím väčšie číslo tým mäkšia zmes a tým viac sa derú a tým lepšie brzdia.....
-> vhml 03.08.11 08:24:07: No nějak mě nejde na rozum, proč by tvrdý DSka vydrželi jen 200km, když Eidy je má po 10tkm a jako nový a navíc ty desky obyčejně dost žerou kotouče, protože jsou tvrdý...
-> Tuner#2: zřejmě tedy zákeřná konkurence se povečer vkrádá do garáže a obrušuje destičky...
-> vhml 03.08.11 08:00:45: Ano a z daleko větších rychlostí, tudíš i větší zátěží na kotouče. Asi jsi nikdy nebyl na okruhu, tam uvidíš, že i 12mm kotouče odkápnou, zatímco na rallye Vám to stačí
V prvním příspěvku právě píšu, že 200km možná tak na WRC, ale ne na Škodovce. No nic schválně se poptám.

-> Tuner#2: formule s poloviční hmotností a pár zatáčkama na trati?
Optej pro zajímavost. Mě na Běšinech na těch pár kilometrů ubylo asi 1,5mm z destičky a z kotouče půl.
Jinak 200km na rallyecupu není každý závod, ale vicemene půl sezony...
Optej pro zajímavost. Mě na Běšinech na těch pár kilometrů ubylo asi 1,5mm z destičky a z kotouče půl.
Jinak 200km na rallyecupu není každý závod, ale vicemene půl sezony...
-> vhml 03.08.11 07:47:36: Já to neporovnávám se mnou, já DSka nejezdím, ale Schwarz to jezdí na Formuli a pár známých v rallye taky mám a že by kupovali DSka za 3 - 4tKč každý závod to se mě nezdá... Schválně se na to speciálně zeptám až s někým budu mluvit.
-> Tuner#2: zřejmě jezdí rychleji než ty
Jinak je to na Favoritu 1500ccm na RC.

DS 3000 a 200km? LOL to snad ne? Možná tak na WRC tam bych tomu asi i věřil, ale na Škodovce musí vydržet v řádech tisíců...
Desky na sérii i sportovnější vyžití jedině ATE, nejsou špatný ani Lucas, ale jsou horší za tepla (dřív vadnou). Ferodo SL ani Premier nebrat dost často se drolí a rozpadají.
O cryo více zde: www.cryo-centrum.cz/
Desky na sérii i sportovnější vyžití jedině ATE, nejsou špatný ani Lucas, ale jsou horší za tepla (dřív vadnou). Ferodo SL ani Premier nebrat dost často se drolí a rozpadají.
O cryo více zde: www.cryo-centrum.cz/
-> TTomas: prehriatie materialu neurobi nahodou to iste? myslím že sa stratia pnutia v materiály
-> TTomas: super info
-> vhml: Tak teplota dobra, ale know-how je treba. Jsou na to prave sestaveny specialni programy pro ruzne materialy. Rychlost schlazovani i ohrivani a pak ruzne cykly. Mensi prinos by to ale melo mit i bez knowhow. Chce to ale odzkouset. Treba na ty vase vareny kolecka do prevodovky by to mohlo byt paradni.
Byla to druhá světová válka, která pozvedla kryogenický proces do válečného průmyslu, když bylo zapotřebí lepších vlastností materiálů pro válečné účely. Části byly ochlazovány nejlepším způsobem, který měli k dispozici. Do kádí naplněných alkoholem se vkládal suchý led, to umožnilo dosáhnout teploty až -73°C, což zlepšilo vlastnosti materiálů. V té době se uskutečnilo několik zkoušek ponořením do kapalného dusíku, kde bylo dosaženo teploty -184°C. Protože vnějšek se ochlazoval mnohem rychleji než střed, jen několik málo kusů tento proces „přežilo“. Z tohoto důvodu se od procesu „hlubokého kryogenického temperování“, jak se proces nazýval, upustilo. Po válce se zkoušely jiné metody než ponoření do tekutého dusíku, jako postřik po součástech nebo zavěšení těsně nad hladinu dusíku. Všechny tyto metody byly drahé a neproduktivní, možnost praskání a nestability stále existovala. Navíc chyběla kontrola a opakovatelnost procesu.
V roce 1966 Ed Busch založil v USA společnost Cryo-Tech, která vyhodnotila dosavadní poznatky a jako první vyvinula „suché“ zpracování. Místo ponořování a postřiku začala používat suchou páru LN2. Tím bylo možné kontrolovat a řídit teplotu procesu podle druhu a průřezu upravovaného materiálu. Na tomto základě byl vyvinut „základní proces“, který bylo možno opakovat.
Byla to druhá světová válka, která pozvedla kryogenický proces do válečného průmyslu, když bylo zapotřebí lepších vlastností materiálů pro válečné účely. Části byly ochlazovány nejlepším způsobem, který měli k dispozici. Do kádí naplněných alkoholem se vkládal suchý led, to umožnilo dosáhnout teploty až -73°C, což zlepšilo vlastnosti materiálů. V té době se uskutečnilo několik zkoušek ponořením do kapalného dusíku, kde bylo dosaženo teploty -184°C. Protože vnějšek se ochlazoval mnohem rychleji než střed, jen několik málo kusů tento proces „přežilo“. Z tohoto důvodu se od procesu „hlubokého kryogenického temperování“, jak se proces nazýval, upustilo. Po válce se zkoušely jiné metody než ponoření do tekutého dusíku, jako postřik po součástech nebo zavěšení těsně nad hladinu dusíku. Všechny tyto metody byly drahé a neproduktivní, možnost praskání a nestability stále existovala. Navíc chyběla kontrola a opakovatelnost procesu.
V roce 1966 Ed Busch založil v USA společnost Cryo-Tech, která vyhodnotila dosavadní poznatky a jako první vyvinula „suché“ zpracování. Místo ponořování a postřiku začala používat suchou páru LN2. Tím bylo možné kontrolovat a řídit teplotu procesu podle druhu a průřezu upravovaného materiálu. Na tomto základě byl vyvinut „základní proces“, který bylo možno opakovat.
-> minno: Hele, já mám DS destičky už asi 7 roků (10000km) a moc z nich neubylo.
Mám mrazák na -85 a know-how žádný :-D
-> vhml: Jde o suchý proces, během kterého části nikdy nepřijdou do styku s tekutým dusíkem. Části se ochlazují velice pomalu a pak se udržují při teplotě kolem -184°C po dobu 24-36 hodin, pomalým návratem se přivedou zpět na pokojovou teplotu. Různé materiály a příčné průřezy vyžadují různé cykly. Tím dojde k úpravě celého materiálu (ne jen povrchu). Po další úpravě (broušení, honování, frézování) se struktura celého materiálu nemění, zůstává konstantní po celou dobu životnosti nástroje nebo dílu.
Pokud mas takovejhle mrazak a hlavne know-how, tak se urcite domluvime.

-> minno: Ano je to presne tak jak pises.
Pokud mas takovejhle mrazak a hlavne know-how, tak se urcite domluvime.

-> minno: Ano je to presne tak jak pises.
Ferodo Target jsou sračka,ale s premierama jsem na dvoupístkách problem neměl.Segře jsem je taky koupil na saxo a brzdí to pěkně ostře. Jinak s ATE taky žádný problém.
-> vhml: neviem , viem že to malo kelly kedysi pred pár rokmi neviem ako teraz
Ferodo premier su asi za 18,- eur a ATE za 26,- eur do 4-piestov
-> suri: a ted nejsou snad?
-> minno: kedysi boli ešte ATE na 130 a tie boli údajne slušné
-> minno: Já sem sehnal za 200 destičky na žigula (asi originál), tak uvidim jak budou fungovat.
-> minno: ATE, Textar
-> minno: tak jsem si naivně myslel že mají Fri-tech na škodovky širší nabídku ale končí favoritem/formanem 

-> Marty_pv: no a teraz babo raď
Mám SL, pretože nič lepšie u nás v krámoch nemajú, Premier píšeš že rovnako nič moc platničky a DS sa zas strašne rýchlo derú.....Ani tak ani tak. Musím objednávať z netu. Čo vybrať ako dobrú alternatívu k starým azbestovým platničkám?

-> Marty_pv: v závodním nasazení vydrží DS3000 cca. 200km. Kotouč pak je tak na dvoje destičky. GoldFreny žerou kotouč 1:1
-> minno: Ferodo SL nebo Premier - obojí stejně špatné, z osobní zkušenosti akorát pískaly, za studena brzdný účinek nic moc a hodně tvrdá deska požírající kotouč před očima
Oproti "obyč" ferodům jsou Fritech zlatý, zpátky bych už neměnil
u DS 2000/2500/3000 označuje číslo jinou směs - jak píše vhml, navíc přitom jak jsou měkký tak na normální ježdění nic moc výdrž (kamarád běžným používáním sjel DS 2500 z poloviny na mez výměny za asi tři měsíce)
Oproti "obyč" ferodům jsou Fritech zlatý, zpátky bych už neměnil
u DS 2000/2500/3000 označuje číslo jinou směs - jak píše vhml, navíc přitom jak jsou měkký tak na normální ježdění nic moc výdrž (kamarád běžným používáním sjel DS 2500 z poloviny na mez výměny za asi tři měsíce)
BRZDOVÉ DESTIČKY ŘADY TARGET SL PRO OSOBNÍ AUTOMOBILY
Brzdové destičky Ferodo v ekonomické verzi pro motoristy vyžadující nízkou cenu a akceptovatelnou kvalitu. Široký rozsah aplikací pro většinu běžných automobilů, vynikající ceny především pro vozy konceru VW včetně značky Škoda.
Brzdové destičky Ferodo v ekonomické verzi pro motoristy vyžadující nízkou cenu a akceptovatelnou kvalitu. Široký rozsah aplikací pro většinu běžných automobilů, vynikající ceny především pro vozy konceru VW včetně značky Škoda.
-> minno: SL jsou levnější varianta pro sociály.
-> minno: to netusim
-> vhml: a SL vs Premier?
-> TTomas: čiže zmrazením takých dnešných bežných kotúčov získam to, že by sa nemali po pár kilometroch začať krútiť?
-> TTomas: jako ze mrsknu obrobenej dil do mrazaku a odstrani se vnitrni pnuti? Takove zihani naopak? Ja prave asi mam moznost se k takovymu mrazaku dostat...
-> minno: DSka jsou sportovni desticky. Cim vetsi cislo tim vice brzdneho vykonu, za podminky vyssiho ohrati ke spravne funkci
Keď tu už porovnáte výrobcov bŕzd. Potreboval by som, keby mi niekto napísal porovnanie výrobcov platničiek na 4-piesty. Už som raz dával túto otázku v Co jste dnes udelali, ale nik mi to tam nezodpovedal.
Konkrétne by som potreboval vedieť porovnanie platničiek Ferodo:
- Ferodo SL
- Ferodo Premier
- Ferodo DS2000-3000
Hľadal som už na nete, ale nič rozumné som nenašiel.
Konkrétne by som potreboval vedieť porovnanie platničiek Ferodo:
- Ferodo SL
- Ferodo Premier
- Ferodo DS2000-3000
Hľadal som už na nete, ale nič rozumné som nenašiel.
Pokud by nekdo z Prahy nebo okoli tam chtel neco hodit, tak pochopitelne neni problem. V nasledujicich tydnech se tam chystam.
-> TTomas 31.07.11 09:46:44: 

-> TTomas: wow zajímavé:)
-> havlik: Pochopitelne muze byt. Kdyz jsem tam chtel ale soupnout svuj novej 8k, tak mi motorar rikal, ze tim jak 30 let lezela, tak uz se s tim nic moc nestane. Material uz dostatecne vyzral a veskere pnuti z obrabeni je pryc. Nejvetsi efekt to proste ma u novych vyrobku. Premejslim zdali tam nevezmu nejake naradi:) Tady je malej nastel zlepseni v procentech (odolnost proti opotrebeni) materialu po zmrazeni na -79 a -190°C.
S-7 Křemičitá nástrojová ocel 241% 503%
52100 Nosná ocel 195% 420%
A-10 Grafitová nástrojová ocel 230% 264%
M-I Molybden rychlořezný 145% 225%
M-2 Wolfram/Molybdenová rychlořezná 117% 203%
T-1 Wolframová rychlořezná 141% 176%
CPM-10V Legovaná ocel 94% 131%
440 Martenzitová nerez 128% 121%
430 Feritová nerez 116% 119%
303 Austenická nerez 105% 110%
8620 Nikl-Chrom-Molybdenová ocel 112% 104%
C1020 Uhlíková ocel 97% 98%
AQS Šedá litina 96% 97%
T-2 Wolframová rychlořezná ocel 72% 92%
-> Tuner#2: No tak to se nemusim ani prevlikat. Doma rekonstuujeme:)
S-7 Křemičitá nástrojová ocel 241% 503%
52100 Nosná ocel 195% 420%
A-10 Grafitová nástrojová ocel 230% 264%
M-I Molybden rychlořezný 145% 225%
M-2 Wolfram/Molybdenová rychlořezná 117% 203%
T-1 Wolframová rychlořezná 141% 176%
CPM-10V Legovaná ocel 94% 131%
440 Martenzitová nerez 128% 121%
430 Feritová nerez 116% 119%
303 Austenická nerez 105% 110%
8620 Nikl-Chrom-Molybdenová ocel 112% 104%
C1020 Uhlíková ocel 97% 98%
AQS Šedá litina 96% 97%
T-2 Wolframová rychlořezná ocel 72% 92%
-> Tuner#2: No tak to se nemusim ani prevlikat. Doma rekonstuujeme:)
-> TTomas 30.07.11 23:29:17: takze idealne na hlavu ze 130tky jo?:))
-> TTomas 30.07.11 23:29:17: JJ už jsem o tom něco slyšel
To nebudeš daleko, vem si montérky a přijeď na stavbu




-> Tuner#2: Tak do Kysic to zrovna povezu a maka to skvele. Zvlaste na nove vyrobky z litiny je to dokonale (odzkouseno), ale smysl to ma skoro na vsechno.
-> TTomas 30.07.11 14:43:24: To dělají taky u nás v Kyšicích, myslíš že to skutečně něčemu pomůže? Mrazí tam takhle součástky do motorů...
-> minno: en.wikipedia.org/wiki/Cry
ogenics
-> TTomas: zmraziť?

-> kury: ty powerdisky prej nic moc.
-> 4dams: Ja ted beru brembo max + textar. Vozil jsem to pred lety na mazde a bylo to dobre. Pokud se ti kroutej kotouce, tak je zkus zmrazit. Mam ted prave v planu
-> 4dams: Ja ted beru brembo max + textar. Vozil jsem to pred lety na mazde a bylo to dobre. Pokud se ti kroutej kotouce, tak je zkus zmrazit. Mam ted prave v planu

brzdy z M5 sa mi už asi nezmestia do 15 palcových diskov. Je to choroba týchto starých bmw
Na transportery v robote máme menšie brzdy a nikdy sa neskrivili a jazdí sa s tým ako so služobným


-> Tuner#2: koukam BMW žrouti kotoučů
Tak ja to bral jen podle toho, že ten kotouč byl podle udaju větší a širší o 6mm


-> kury 29.07.11 22:02:07: M5 zrovna není moc dobrej příklad, soused už na tom pokroutil dvě sady, ale je fakt že to váží o trochu víc 
