
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vlni se auto
-> minno: hriadel som tusim vyhodil ale stvorlistok bol taky krasny ozuty ze som si ho musel nechat 

-> minno: nemám ale můžu je kdyžtak očistit a vyfotit
-> MOLSO: dones, máš aj poloos aj štvorlístok?
-> minno: ked chces donesem ti na JM ukazat unasac co bol tak vycvachtany ze som ho po ceste do BA skoro stratil 

-> Pavel P..: nemáš aj fotky tých hriadelí po očistení a tak? celkom by ma to zaujímalo ako to vyzerá.
To že se povolí náboj je následek toho že jsou drážky už vymačkaný ač to na pohled nevypadá a náboj tam jde nasadit rukou....pak může být matice sebevíc utažená a zaklepnutá a stejně se povolí..... viděl jsem už několik matic přivařených na hřídel, jedny takový jsem metrovou trubkou trhal abych následně náboj i s hřídeli vyhodil protože byli vyčochtaný. Jeden vymlácenej náboj byl na hřídel dokonce přilepenej silikonem asi aby to vymezilo vůli nebo co a matice zatažená jak kurva, že jsem jí nepovolil ani dvoumetrovou trubkou a musel jsem jí odsekat. Též hřídel i s nábojem na vyhození.

-> Sepp: To už tady mělo víc lidí. Použij lepidlo na ložiska nebo podobné spoje a matku taky zalep. To vydrží.
-> Tuner#2: ja mel unasec v takovem stavu, ze pri ostrem projeti zatacky to brzdilo, jak se vyklonil cely buben... dal jsem jiny unasec a zas se vymackal, presto, ze hridel vymackana nebyla :/ ted tam mam jiny hridel i s unasecem, ale prijde mi, ze se zadek trosicku vrti
brzdy jak jsou nekopou, ale, kdyz pootocim buben, tak brzdy kopou, takze brzdy jsou zabehnute, ale celkove to trochu hazi :( - asi to vrteni zadku
-> Sepp: prave proto, ze jsem mel matici poradne zaklepnutou se to nepovolilo... to bylo jedine stesti

-> Sepp: prave proto, ze jsem mel matici poradne zaklepnutou se to nepovolilo... to bylo jedine stesti
Stejný příznaky jsem mě do dnes taky. Jak jsem jel více než 90km/h a sundal nohu z plynu auto se rozvlnilo (Š136GL). Vzal jsem za zadní kolo a byl volný unašeč! Co mi není jasný jak se to mohlo povolit, sundal jsem ho a tíïsícihran byl naprosto v pořádku, vůle na ložisku rukou neznatelná ani v příčném ani podélném směru, tedy by asi neměla být povolená ani ta zadní matka? Ale jak je možný, že se povolí matice, která je rozklepnutá?
Přiznám se, že jsem to ještě vůbec nezkoumal. Auto teď stojí zase zaparkovaný a pojede se s tím až kdoví kdy. Takže spíš jen sháním tipy čím by to mohlo být. Ale budu se tomu muset pověnovat
-> Eidy 21.06.11 11:00:44: A nebo povolený unašeč a omleté zuby na hřídeli vlečky. Myslím že to tak měl Bohyn a taky říkal, že to jednou jelo v levo, podruhý v pravo.
-> Luky.: Tak s tilm bych se bál jezdit. Nemáš ojebanej tisícihran nebo povolenej kloub na volantovce?
-> Luky.: Problem hledej v ulozeni naprava a spojich mezi rameny atd... Tam bych to videl ja...
-> minno: ne. Byla mokrá tráva
Já to teda někdy zkusím




-> Luky.: geometrie souosost naprav sbíhavost?
-> Luky.: Možno povolené podélne rameno. Ohnul si sa k tomu?

Jo a ještě další zajímavá závada na Rapidu - čas od času se mi "pootočí" volant. Jako že chvíli ho mam při jízdě rovně natočenej malinko doleva, příště zase malinko doprava. Tam se přeci nikde nemůže nic protáčet, ne? 

Taky se mi Rapid divně vlní - pod plynem jakoby tahne doprava, při ubrání doleva. Takže při řazení 3-4-5 jedu jako užovka (to zvíře). Taky trochu divný, ne? Jako kdyby bylo povolené podélné rameno, jak píše Marra. Čím jiným by to mohlo být?
-> Klubko_:
a nebude tým že máš vpredu kurevsky širší rozchod náprav ako vzadu? btw. raz som šiel asi 5 km vozom ktorý nemal uchytenú buchtu na pravej strane - každé pridanie/ubratie plynu bol boj o udržanie na ceste
a nebude tým že máš vpredu kurevsky širší rozchod náprav ako vzadu? btw. raz som šiel asi 5 km vozom ktorý nemal uchytenú buchtu na pravej strane - každé pridanie/ubratie plynu bol boj o udržanie na ceste

-> Marra:
Nebo má takovéty moderní silenty, jak objevil Pavel P., že bez výztuhy to také jde.
Nebo má takovéty moderní silenty, jak objevil Pavel P., že bez výztuhy to také jde.

nemáš povolené silenty na podélných?
ten nadpis úplně "vyžaduje" nakreslení komiksu
-> minno: hmm, pak jsem nad tim jeste premyslel a taky me to napadlo.
-> Dušan: sundal jsem 14" kvuli uprave podlozek a nahodil ty 13", aby se dalo vyjet s autem z garaze. No a zaprselo, tak mi to nedalo nejet prubnout nedalekej kruhac
-> Dušan: sundal jsem 14" kvuli uprave podlozek a nahodil ty 13", aby se dalo vyjet s autem z garaze. No a zaprselo, tak mi to nedalo nejet prubnout nedalekej kruhac

neni trosku blby jezdit vzadu uzsi kola nez vepredu ? To se musi vlnit samo o sobe.
-> Klubko_: geometrická osa riadenia je podľa mňa toto: (inými slovami povedané, nemáš súosé nápravy, auto ti ide krivo)
-> minno: co je to vlastne za udaj?
-> Syny: nn
-> Syny: nn
nemas bouli na gume?
-> Klubko_: tá geometrická osa riadenia 7 minút sa mi nejako nepáči. Ja mám 1 minútu.
-> Eidy: no, jak jsem psal, kdyz jsou na vsech 4 kolech ty 195tky, tak se nevlni. Ale nejak se mi ten podvozek stejne nezda a tohle vlneni povazuju za projev, ze je neco spatne.
-> Klubko_: Dej jiný kola a uvidíš.
-> dakar.cz: podlozky v ten okamzik nebyly. Vzadu normalni sade plechy a predek na predelanym naboju na 4x108 roztec kola.
-> Eidy: nevyvazeny kola vlneni? Ono se to tak houpe kazdy tak 2-3vteriny ze strany na stranu. Ne, ze by se to klepalo.
-> Klubko_: a nebo ti nesedí přesně podložka..kámošovi se to taky stalo..
-> Klubko_: Nevyvážený kola.
-> dakar.cz: nn
-> Klubko_: a nebyly na té cestě vyjeté koleje?
se skodarnou na mokru, pri pneu vepredu 195/45/14 a vzadu 165/70/13 jsem vcera vyrazil po rovine 1, 2, 3 a pri razeni 4ky rekneme V 70-80km/h se auto zacalo samo od sebe naklanet, houpat a jemne lec neprijemne klickovat po ceste. Volantem jsem to nedokazal vyrovnat, musel jsem zpomalit, aby to prestalo. Pri 195tkach na obou napravach s podlozkama se mi to este nestalo. Nedavno jsem byl na geometrii, vysledek je tady: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/2323_2011-05-18_
16-47-29_1.jpg
Mam zvetsen zaklon a odklony predni napravy.
Jestli mi nekdo dokaze dat nejakou radu, co s tim, sem s ni.
Mam zvetsen zaklon a odklony predni napravy.
Jestli mi nekdo dokaze dat nejakou radu, co s tim, sem s ni.