skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Podtlak jen z jednoho válce?
09:07:16
10.06.2011
10.06.2011

vhml
-> Gemini: Nad tima synchronizacnima hadickama uz jsem taky premejslel :-D
09:04:45
10.06.2011
10.06.2011

Gemini
-> vhml: to som si myslel aj ja, ze neboli taky blbci....vela ludi to ma prerobene na min 2 valce, a stretol som sa z riesenim ze odbery podtlakov pre synchronizaciu pospajal chlapik do jednej trubky na posilovac
19:32:14
09.06.2011
09.06.2011

Evž@
-> vhml: aha..tak už chápu....časem to vyzkouším až bude k mání ten ventil
19:26:47
09.06.2011
09.06.2011

vhml
Ne, jednocestnej ventilek co je na podtlakovy hadici fa/fe.
Viz. skoda-virt.cz/cz/.../1486 79-podtlak-jen-z-jednoho-v alce?gotopost=2...
Ale k sani, aby pripadny pulsy v sani necvicili s hadici. Me to tak pomohlo. Aspon na zmacknuti v garazi, jeste jsem s tim nejel, musim dodelat hladiny a vratit tam karby.
Viz. skoda-virt.cz/cz/.../1486 79-podtlak-jen-z-jednoho-v alce?gotopost=2...
Ale k sani, aby pripadny pulsy v sani necvicili s hadici. Me to tak pomohlo. Aspon na zmacknuti v garazi, jeste jsem s tim nejel, musim dodelat hladiny a vratit tam karby.
19:22:19
09.06.2011
09.06.2011

Evž@
-> vhml: chovanca 278.....myslíš jako hodit třeba ventilek z kola do toho výustku na podtlakovou hadici?
19:19:35
09.06.2011
09.06.2011

vhml
-> Evž@: co máš za vačku? Mě ten ventilek hned za sáním hodně podtlak zvednul
19:12:24
09.06.2011
09.06.2011

Evž@
-> vhml: mám podobný problém....beru podtlak jen ze 3 válce a mam pocit že kdyby tam ten posilovač nebyl tak je to lepší.Ale když se tam šoupne motor GLS tak to funguje....víc než dobře....podle 1 větev je málo...nestíhá dělat dostatečný podtlak.
18:26:04
09.06.2011
09.06.2011

Athlonek
-> COL: Jo vypadalo to na bohatou, ale motor šel pěkně a nehoupal, tak jsem to nějak neřešil.
17:22:02
09.06.2011
09.06.2011

COL
-> palinator: To by melo a obvykle to tak i funguje.
15:36:35
09.06.2011
09.06.2011

palinator
-> COL:
Snad by to mělo bejt optimálně tak, že by se skoro volnoběh neměl měnit, což?
Snad by to mělo bejt optimálně tak, že by se skoro volnoběh neměl měnit, což?
10:47:19
09.06.2011
09.06.2011

COL
-> Athlonek: To vypada na moc bohatou smes. U mne to kdysi zase pri takove cinnosti temer chcipalo.
09:09:26
09.06.2011
09.06.2011

vhml
-> Gemini: já ti rozumím. Jenže všechny potrubí na webry, které mají nálitek na podtlak, to mají vždy jen z jednoho válce. A soudruzi přece nemohli být takový blbci doufám.
Ten ventilek z favorita byl určitě krok vpřed když eliminoval pulzování v hadici. Až to naházím zpátky do auta, ozkousim jestli to dela jeste nejakej problém, případně dovrtám ještě z druhýho válce.
Ten ventilek z favorita byl určitě krok vpřed když eliminoval pulzování v hadici. Až to naházím zpátky do auta, ozkousim jestli to dela jeste nejakej problém, případně dovrtám ještě z druhýho válce.
08:54:51
09.06.2011
09.06.2011

Gemini
-> vhml: ja by som to s tym jednym valcom neriskoval, kolko krat sa mi stalo ze som dva krat zabrzdil a treti krat uz nie.......bolo malo podtlaku.......predsa len bol vymysleny aby fungoval na 4 valce
Darabos : mal som klapky na motokarbikoch
Darabos : mal som klapky na motokarbikoch
08:47:52
09.06.2011
09.06.2011

saSaT
A co třeba napasovat přímo posilovač z fava? Zkoušel to někdo? Má to vubec nějaký klady nebo by to byl přechod z blata do hovna?
08:27:23
09.06.2011
09.06.2011

vhml
-> COL: vim o tom, že jsi to psal.
Ale začlo to fungovat líp s tím ventilkem. Pedál je měkčí, i jen z hadice jde větší podtlak, na prstě visí přisátá víc.
S rozhozením směsi bych měl strach spíš o píst, ale snad to nebude tak horký. Uvidím, ten nácuc se nechá vyšroubovat, tak ho kdyžtak v případě problémů zahodím a vrátím zpátky origo malej.
-> Athlonek: o hadici strach nemám. Drží už mnoho let a ten půl rok, než tam přijde pedálovka s vahadlem snad taky ještě vydrží.
Ale začlo to fungovat líp s tím ventilkem. Pedál je měkčí, i jen z hadice jde větší podtlak, na prstě visí přisátá víc.
S rozhozením směsi bych měl strach spíš o píst, ale snad to nebude tak horký. Uvidím, ten nácuc se nechá vyšroubovat, tak ho kdyžtak v případě problémů zahodím a vrátím zpátky origo malej.
-> Athlonek: o hadici strach nemám. Drží už mnoho let a ten půl rok, než tam přijde pedálovka s vahadlem snad taky ještě vydrží.
07:10:44
09.06.2011
09.06.2011

Athlonek
-> COL: Když u karburátorového Favorita rychle šlapnu a zase pustim brzdu a udělám to několikrát za sebou, když běží motor na volnoběh, tak se krátkodobě zvedne volnoběh, asi tak o 200 otáček za min.
23:08:34
08.06.2011
08.06.2011

COL
-> vhml:
To, ze motor s dlohou vackou vraci pri nizkych otackach smes zpet jsem psal o neco nize.
Ventilek u potrubi udela jen to, ze se rezervoar podtlaku zvetsi o objem hadice, na tom, ze motor s dlouhou vackou dela pri nizkych otackach jen maly podtlak to nic nezmeni. Puvodni ventilek muzes ponechat. Take by se dala vradit pridavna bandaska....
Malou dirku (na serii) si vysvetluju tak, ze je potreba regulovat prisun vzduchu z posilovace, aby to nerozhodilo prilis smes, coz by v krajim pripade mohlo vest ke zhasnuti motoru a ztrate zdroje podtlaku. Proste blbovzdorne opatreni, jinak by se mohlo stat, ze na volnobehu zahamtnes brzdu, motor chcipne, toho si nevsimnes a po nekolika dalsich slapnutich jsi bez posilovaciho ucinku a muze nastat panika a nehoda (preci jen autem jezdi kde kdo).
To, ze motor s dlohou vackou vraci pri nizkych otackach smes zpet jsem psal o neco nize.
Ventilek u potrubi udela jen to, ze se rezervoar podtlaku zvetsi o objem hadice, na tom, ze motor s dlouhou vackou dela pri nizkych otackach jen maly podtlak to nic nezmeni. Puvodni ventilek muzes ponechat. Take by se dala vradit pridavna bandaska....
Malou dirku (na serii) si vysvetluju tak, ze je potreba regulovat prisun vzduchu z posilovace, aby to nerozhodilo prilis smes, coz by v krajim pripade mohlo vest ke zhasnuti motoru a ztrate zdroje podtlaku. Proste blbovzdorne opatreni, jinak by se mohlo stat, ze na volnobehu zahamtnes brzdu, motor chcipne, toho si nevsimnes a po nekolika dalsich slapnutich jsi bez posilovaciho ucinku a muze nastat panika a nehoda (preci jen autem jezdi kde kdo).
22:58:08
08.06.2011
08.06.2011

Athlonek
-> vhml: Ventilek z Favorita je dobrej nápad, ale tu přípojku bych nepřevrtával, kdyby ti náhodou praskla někde hadice na podtlak, tak ten jeden válec byde mít chudou směs a nasaje kde jakej bordel a pojede to téměř na tři válce!
18:05:27
08.06.2011
08.06.2011

vhml
Tak záhada objevena, snad vyřešena. S ostrou vačkou si motor plyve zpátky do sání, není to moc, ale je to tam. Když dám prst na nácuc na potrubí, přisaje se mi, ale stejně tak když ho dám dál, cítím, že mi na něj fouká jak to tlačí i zpět.
Řešením bylo přidání ventilku z favorita hned za potrubí, aby to necvičilo s hadicí a ta zůstala vyfouklá. Výrazné zlepšení.
Teď jsem kvůli hladinám ještě vyndal celý potrubí a ten násos má 3mm dírku, kdežto ventil, hadice atd má minimálně 6. Proč to tak je?
Převrtal jsem ho na 6mm, abych měl dostatek ,,vzduchu" a nemusel vytahovat s dalšího válce. Udělal jsem dobře?
A myšlenka číslo 3. Ted mám ventil hned u sání. Co s původním ventilem v posilovači. Mám ho vyndat? Vadí mi něčemu a může dělat problém? Nebo ho tam směle nechám?
Řešením bylo přidání ventilku z favorita hned za potrubí, aby to necvičilo s hadicí a ta zůstala vyfouklá. Výrazné zlepšení.
Teď jsem kvůli hladinám ještě vyndal celý potrubí a ten násos má 3mm dírku, kdežto ventil, hadice atd má minimálně 6. Proč to tak je?
Převrtal jsem ho na 6mm, abych měl dostatek ,,vzduchu" a nemusel vytahovat s dalšího válce. Udělal jsem dobře?
A myšlenka číslo 3. Ted mám ventil hned u sání. Co s původním ventilem v posilovači. Mám ho vyndat? Vadí mi něčemu a může dělat problém? Nebo ho tam směle nechám?
10:05:59
08.06.2011
08.06.2011

darabos
-> Gemini: na tych motokarbikoch si mal klapky?
09:33:45
08.06.2011
08.06.2011

MiroJ
-> Gemini: v pohode , nieco blblo ale netvrdim ze to bolo tym , len sa to pokaslalo vtedy :)
08:01:46
08.06.2011
08.06.2011

Gemini
MiroJ 07.06.11 09:29:34 napsal: → vhml: tak ma napadlo , ked som kupil od Geminiho Rkove sacie , spravil mi aj natrubok na podtlak , musel ho umiestnit blizsie len k jednej vetve sania , tak mi to tiez blblo , po nahodeni to absolutne posilovac nepobral a nebrzdilo to … potom som ponastavoval ventili a tak , hladal som pricinu , skusal som favo ventil a nejak sa to spametalo(predpoklad
am ze umoznil vetsi prietok vzduchu cim nahradil rozdiel) ale myslim ze asi je naozaj lepsie brat podtlak z viacerych vetiev sania pokial to nieje narocne na upravu …
to ti nemohlo robit problem, podtlak je tam spolocny
VHML : ked pustis plyn, je aj v turbomotore podtlak a brzdi to fakt paradne......islo to cez kovovy jednosmerny gulickovy ventil
to ti nemohlo robit problem, podtlak je tam spolocny
VHML : ked pustis plyn, je aj v turbomotore podtlak a brzdi to fakt paradne......islo to cez kovovy jednosmerny gulickovy ventil
18:30:52
07.06.2011
07.06.2011

vhml
Jen mě trošku mate, že pokud existuje webří sání , které má nálitek pro podtlak, tak má ale vždy jen z jednoho válce.
13:10:36
07.06.2011
07.06.2011

U-Geen
-> Syny: u TDi ti pumpicku muzu vyfotit :)
13:04:53
07.06.2011
07.06.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: O tom jsem psal uz 06.06.11 17:55:17 ty pumpicko, ale vsichni me tise ignorovali
Jinak nektery motory to maj nasazeny na hlave a hnane vackou.

12:04:50
07.06.2011
07.06.2011

palinator
-> vhml:
Teoreticky by při brždění přetlak v sání za škrtící klapkou být neměl, měl by tam být stejný podtlak jako u atmosféry. Při plném výkonu samozřejmě přetlak bude.
-> Syny:
TDI mají určitě vakuovou pumpu. Tam v sání nemůže být pořádný podtlak nikdy, jelikož se regulace výkonu neřeší škrtící klapkou.
Teoreticky by při brždění přetlak v sání za škrtící klapkou být neměl, měl by tam být stejný podtlak jako u atmosféry. Při plném výkonu samozřejmě přetlak bude.
-> Syny:
TDI mají určitě vakuovou pumpu. Tam v sání nemůže být pořádný podtlak nikdy, jelikož se regulace výkonu neřeší škrtící klapkou.
11:54:08
07.06.2011
07.06.2011

Syny
-> vhml: Turbo motory maj nejakou takovou tu pumpicku co podtlak vytvari ne?
10:22:11
07.06.2011
07.06.2011

Martin136COUPE
-> vhml: Já tam nechal původní ventil a před něj přidal z Fáva. Hned při první jízdě se zlepšila reakce na pedál a stačí méně šlapat.
Ted mě napadá že jsou i tací, co dávají zpětný ventil z Fáva už k motoru, že prý mají více vzduchu na vyšlapání v hadici. :) Možné je vše.
Ted mě napadá že jsou i tací, co dávají zpětný ventil z Fáva už k motoru, že prý mají více vzduchu na vyšlapání v hadici. :) Možné je vše.
09:29:34
07.06.2011
07.06.2011

MiroJ
-> vhml: tak ma napadlo , ked som kupil od Geminiho Rkove sacie , spravil mi aj natrubok na podtlak , musel ho umiestnit blizsie len k jednej vetve sania , tak mi to tiez blblo , po nahodeni to absolutne posilovac nepobral a nebrzdilo to ... potom som ponastavoval ventili a tak , hladal som pricinu , skusal som favo ventil a nejak sa to spametalo(predpokladam ze umoznil vetsi prietok vzduchu cim nahradil rozdiel) ale myslim ze asi je naozaj lepsie brat podtlak z viacerych vetiev sania pokial to nieje narocne na upravu ...
09:12:16
07.06.2011
07.06.2011

vhml
-> Gemini: a nemel by být s turbem v sání přetlak?
Zkusím dát teda ten ventil z favorita a případně ještě vytáhnout druhý válec.

Zkusím dát teda ten ventil z favorita a případně ještě vytáhnout druhý válec.
08:13:47
07.06.2011
07.06.2011

Gemini
dva roky som si myslel ze mi Maxik brzdi dobre (podtlak brany zo 4. valca iba), a ked som dal na posledne zavody turbo motor, to bola pecka, posilovac fungoval uplne inac, nebolo treba tlacit jak debil
odteraz robim podtlaky min z 2. valcov
odteraz robim podtlaky min z 2. valcov
22:08:25
06.06.2011
06.06.2011

MiroJ
-> vhml: ano presne ,
ale ako vravim , najblizsie navarim natrubok na ktory natiahnem a zaistim len hadicu a vynecham vykuchany skodovacky
ale ako vravim , najblizsie navarim natrubok na ktory natiahnem a zaistim len hadicu a vynecham vykuchany skodovacky
22:03:18
06.06.2011
06.06.2011

vhml
-> MiroJ: takze jen skodovackej ventil vykuchat a favoriti nasadit?
21:58:35
06.06.2011
06.06.2011

MiroJ
120tkovy je vykuchany a sluzi len ako spojka ....
21:50:47
06.06.2011
06.06.2011

vhml
-> COL: bez motoru nebrzdim, levou nohou od doby co mam ridicak uz taky nebrzdim, takze tam by byt problem nemel.
-> MiroJ: mas nejake foto a popis? O favo ventilu jsem prave dohledal ze je to nejrozumnejsi varianta.
-> MiroJ: mas nejake foto a popis? O favo ventilu jsem prave dohledal ze je to nejrozumnejsi varianta.
21:48:32
06.06.2011
06.06.2011

MiroJ
-> vhml: neviem ci mas pouzity klasicky 120kovy spetny ventil ale ja som pouzil favoritovy a po malych upravach prisposobil , ma vetsiu priepustnost ... tiez som premyslal nad privarenim natrubku na miesto kam sa klasicky ventil zatlaca a potom teda by slo pripojit klasicky hadicu na natrubok a zaistit eskapaskou cim by sa zamedzilo uniku vzduchu + kombinacia favo ventil
21:35:50
06.06.2011
06.06.2011

COL
Je pravda, ze s dlouhou vackou nebejva pri nizkejch otackach podtlak velikej. Pri brzdeni motorem je to ok, ale pri stylu jedu pod plynem, pak vyradim a brzdim, je to proti serii dost znat.
20:35:14
06.06.2011
06.06.2011

vhml
Patral jsem v hledání a docetl se, ze se muze stat ze zatuhne ten ventil a pak spatne prepousti. Vzhledem k tomu, že to nikde nesyci, by mohl byt problem tady, zkusim ho kuchnout o vikendu
20:16:33
06.06.2011
06.06.2011

palinator
-> vhml:
Zkus pro sichr napatlat motorovej silikon kolem toho ventilu na posilovači. Tam to často uchází, když se ten ventil uvolní.
Zkus pro sichr napatlat motorovej silikon kolem toho ventilu na posilovači. Tam to často uchází, když se ten ventil uvolní.
20:10:13
06.06.2011
06.06.2011

elbacil
-> vhml: ked tam máš ostru vačku tak sa nečuduj že nemáš podtlak

19:29:15
06.06.2011
06.06.2011

Athlonek
-> vhml: Tak to snad bude ok.
18:43:55
06.06.2011
06.06.2011

vhml
-> Athlonek: viditelne ne. Prodrene ani zpuchrele nejsou, jsou tam nejaky roky zpatky novy.
-> Syny: to mam radost :-D
-> Syny: to mam radost :-D
18:36:32
06.06.2011
06.06.2011

Syny
-> vhml: To jest otazka :) Testovat asi jedine no... Ja proste zkosuel ruzny posilovace - ventil jsem venku nikdy nemel, ale vyndat jde... Jen vim, ze ma na fci velky vliv. A s jednim posilovacem byl treba pedal tuhej a s druhym neskutecne mekkej a okamzite po slapnuti na brzdu to neskutecne brzdilo i se starejma 2p... Proste hrat si no :)
18:35:24
06.06.2011
06.06.2011

Athlonek
-> vhml: A nemáš někde u nějakého kola špatnou brzdovou hadici a nenafukuje se ti, když brzdíš?
18:20:33
06.06.2011
06.06.2011

vhml
-> Syny: a kterak poznat stav ventilu?
18:06:13
06.06.2011
06.06.2011

Syny
-> vhml: Membrany zase tak neodchazeli... Spis je dulezity koukat na fci toho ventilku co je v tom plastu a sroubikem spojenej s pedalem... Ten ovlivnuje celou fci posilovace... Kdy zacne upoustet do okoli podtlak pri slapani atd...
18:03:57
06.06.2011
06.06.2011

vhml
-> Syny: vyměnit ne, spíše kuchnout. Má dávanou novou membránu, takže než tam cpát něco s nejasným původem.
Otázka je, co tam uvidím až ho kuchnu?
A nebo konečně dodělat tu pedálovku s vahadlem :-D
Otázka je, co tam uvidím až ho kuchnu?
A nebo konečně dodělat tu pedálovku s vahadlem :-D
17:58:53
06.06.2011
06.06.2011

Syny
-> vhml: vymen posilovaca uvidis sam... Dost zalezi na tom ventilku co je u pedalu, ten tu tuhost defakto urcuje...
17:55:17
06.06.2011
06.06.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Hele a co tam dat alternator z dieselu, kterej ma integrovanou vyvevu na posilovac?
17:53:28
06.06.2011
06.06.2011

vhml
-> Eidy: tudíž by tady problém nastat neměl.
Jak říkám, nesyčí, posiluje. Leč nevím jak moc posiluje. Je to výrazně tvrdší než Favorit, ale zase měkčí než stovka.
Jak říkám, nesyčí, posiluje. Leč nevím jak moc posiluje. Je to výrazně tvrdší než Favorit, ale zase měkčí než stovka.