Podtlak jen z jednoho válce?

prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.06.2011 do 10.06.2011, založil/a vhml
řadit dle data
09:07:16
10.06.2011
vhml
-> Gemini: Nad tima synchronizacnima hadickama uz jsem taky premejslel :-D
09:04:45
10.06.2011
Gemini
-> vhml: to som si myslel aj ja, ze neboli taky blbci....vela ludi to ma prerobene na min 2 valce, a stretol som sa z riesenim ze odbery podtlakov pre synchronizaciu pospajal chlapik do jednej trubky na posilovac
19:32:14
09.06.2011
Evž@
-> vhml: aha..tak už chápu....časem to vyzkouším až bude k mání ten ventil
19:26:47
09.06.2011
vhml
Ne, jednocestnej ventilek co je na podtlakovy hadici fa/fe.



Viz. skoda-virt.cz/cz/.../1486 79-podtlak-jen-z-jednoho-v alce?gotopost=2...



Ale k sani, aby pripadny pulsy v sani necvicili s hadici. Me to tak pomohlo. Aspon na zmacknuti v garazi, jeste jsem s tim nejel, musim dodelat hladiny a vratit tam karby.
19:22:19
09.06.2011
Evž@
-> vhml: chovanca 278.....myslíš jako hodit třeba ventilek z kola do toho výustku na podtlakovou hadici?
19:19:35
09.06.2011
vhml
-> Evž@: co máš za vačku? Mě ten ventilek hned za sáním hodně podtlak zvednul
19:12:24
09.06.2011
Evž@
-> vhml: mám podobný problém....beru podtlak jen ze 3 válce a mam pocit že kdyby tam ten posilovač nebyl tak je to lepší.Ale když se tam šoupne motor GLS tak to funguje....víc než dobře....podle 1 větev je málo...nestíhá dělat dostatečný podtlak.
upraveno 1x, naposled 09.06.2011 19:13:25
18:26:04
09.06.2011
Athlonek
-> COL: Jo vypadalo to na bohatou, ale motor šel pěkně a nehoupal, tak jsem to nějak neřešil.
17:22:02
09.06.2011
COL
-> palinator: To by melo a obvykle to tak i funguje.
15:36:35
09.06.2011
palinator
-> COL:

Snad by to mělo bejt optimálně tak, že by se skoro volnoběh neměl měnit, což?
10:47:19
09.06.2011
COL
-> Athlonek: To vypada na moc bohatou smes. U mne to kdysi zase pri takove cinnosti temer chcipalo.
09:09:26
09.06.2011
vhml
-> Gemini: já ti rozumím. Jenže všechny potrubí na webry, které mají nálitek na podtlak, to mají vždy jen z jednoho válce. A soudruzi přece nemohli být takový blbci doufám.



Ten ventilek z favorita byl určitě krok vpřed když eliminoval pulzování v hadici. Až to naházím zpátky do auta, ozkousim jestli to dela jeste nejakej problém, případně dovrtám ještě z druhýho válce.
08:54:51
09.06.2011
Gemini
-> vhml: ja by som to s tym jednym valcom neriskoval, kolko krat sa mi stalo ze som dva krat zabrzdil a treti krat uz nie.......bolo malo podtlaku.......predsa len bol vymysleny aby fungoval na 4 valce



Darabos : mal som klapky na motokarbikoch
08:47:52
09.06.2011
saSaT
A co třeba napasovat přímo posilovač z fava? Zkoušel to někdo? Má to vubec nějaký klady nebo by to byl přechod z blata do hovna?
08:27:23
09.06.2011
vhml
-> COL: vim o tom, že jsi to psal.



Ale začlo to fungovat líp s tím ventilkem. Pedál je měkčí, i jen z hadice jde větší podtlak, na prstě visí přisátá víc.



S rozhozením směsi bych měl strach spíš o píst, ale snad to nebude tak horký. Uvidím, ten nácuc se nechá vyšroubovat, tak ho kdyžtak v případě problémů zahodím a vrátím zpátky origo malej.



-> Athlonek: o hadici strach nemám. Drží už mnoho let a ten půl rok, než tam přijde pedálovka s vahadlem snad taky ještě vydrží.
07:10:44
09.06.2011
Athlonek
-> COL: Když u karburátorového Favorita rychle šlapnu a zase pustim brzdu a udělám to několikrát za sebou, když běží motor na volnoběh, tak se krátkodobě zvedne volnoběh, asi tak o 200 otáček za min.
23:08:34
08.06.2011
COL
-> vhml:

To, ze motor s dlohou vackou vraci pri nizkych otackach smes zpet jsem psal o neco nize.



Ventilek u potrubi udela jen to, ze se rezervoar podtlaku zvetsi o objem hadice, na tom, ze motor s dlouhou vackou dela pri nizkych otackach jen maly podtlak to nic nezmeni. Puvodni ventilek muzes ponechat. Take by se dala vradit pridavna bandaska....



Malou dirku (na serii) si vysvetluju tak, ze je potreba regulovat prisun vzduchu z posilovace, aby to nerozhodilo prilis smes, coz by v krajim pripade mohlo vest ke zhasnuti motoru a ztrate zdroje podtlaku. Proste blbovzdorne opatreni, jinak by se mohlo stat, ze na volnobehu zahamtnes brzdu, motor chcipne, toho si nevsimnes a po nekolika dalsich slapnutich jsi bez posilovaciho ucinku a muze nastat panika a nehoda (preci jen autem jezdi kde kdo).
upraveno 1x, naposled 08.06.2011 23:09:23
22:58:08
08.06.2011
Athlonek
-> vhml: Ventilek z Favorita je dobrej nápad, ale tu přípojku bych nepřevrtával, kdyby ti náhodou praskla někde hadice na podtlak, tak ten jeden válec byde mít chudou směs a nasaje kde jakej bordel a pojede to téměř na tři válce!
18:05:27
08.06.2011
vhml
Tak záhada objevena, snad vyřešena. S ostrou vačkou si motor plyve zpátky do sání, není to moc, ale je to tam. Když dám prst na nácuc na potrubí, přisaje se mi, ale stejně tak když ho dám dál, cítím, že mi na něj fouká jak to tlačí i zpět.



Řešením bylo přidání ventilku z favorita hned za potrubí, aby to necvičilo s hadicí a ta zůstala vyfouklá. Výrazné zlepšení.



Teď jsem kvůli hladinám ještě vyndal celý potrubí a ten násos má 3mm dírku, kdežto ventil, hadice atd má minimálně 6. Proč to tak je?

Převrtal jsem ho na 6mm, abych měl dostatek ,,vzduchu" a nemusel vytahovat s dalšího válce. Udělal jsem dobře?



A myšlenka číslo 3. Ted mám ventil hned u sání. Co s původním ventilem v posilovači. Mám ho vyndat? Vadí mi něčemu a může dělat problém? Nebo ho tam směle nechám?
upraveno 1x, naposled 08.06.2011 18:10:53
10:05:59
08.06.2011
darabos
-> Gemini: na tych motokarbikoch si mal klapky?
09:33:45
08.06.2011
MiroJ
-> Gemini: v pohode , nieco blblo ale netvrdim ze to bolo tym , len sa to pokaslalo vtedy :)
08:01:46
08.06.2011
Gemini
MiroJ 07.06.11 09:29:34 napsal: → vhml: tak ma napadlo , ked som kupil od Geminiho Rkove sacie , spravil mi aj natrubok na podtlak , musel ho umiestnit blizsie len k jednej vetve sania , tak mi to tiez blblo , po nahodeni to absolutne posilovac nepobral a nebrzdilo to … potom som ponastavoval ventili a tak , hladal som pricinu , skusal som favo ventil a nejak sa to spametalo(pred­poklad am ze umoznil vetsi prietok vzduchu cim nahradil rozdiel) ale myslim ze asi je naozaj lepsie brat podtlak z viacerych vetiev sania pokial to nieje narocne na upravu …

to ti nemohlo robit problem, podtlak je tam spolocny



VHML : ked pustis plyn, je aj v turbomotore podtlak a brzdi to fakt paradne......islo to cez kovovy jednosmerny gulickovy ventil
18:30:52
07.06.2011
vhml
Jen mě trošku mate, že pokud existuje webří sání , které má nálitek pro podtlak, tak má ale vždy jen z jednoho válce.
13:10:36
07.06.2011
U-Geen
-> Syny: u TDi ti pumpicku muzu vyfotit :)
13:04:53
07.06.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: O tom jsem psal uz 06.06.11 17:55:17 ty pumpicko, ale vsichni me tise ignorovali 3 Jinak nektery motory to maj nasazeny na hlave a hnane vackou.
upraveno 1x, naposled 07.06.2011 13:05:19
12:04:50
07.06.2011
palinator
-> vhml:

Teoreticky by při brždění přetlak v sání za škrtící klapkou být neměl, měl by tam být stejný podtlak jako u atmosféry. Při plném výkonu samozřejmě přetlak bude.



-> Syny:

TDI mají určitě vakuovou pumpu. Tam v sání nemůže být pořádný podtlak nikdy, jelikož se regulace výkonu neřeší škrtící klapkou.
11:54:08
07.06.2011
Syny
-> vhml: Turbo motory maj nejakou takovou tu pumpicku co podtlak vytvari ne?
10:22:11
07.06.2011
Martin136COUPE
-> vhml: Já tam nechal původní ventil a před něj přidal z Fáva. Hned při první jízdě se zlepšila reakce na pedál a stačí méně šlapat.



Ted mě napadá že jsou i tací, co dávají zpětný ventil z Fáva už k motoru, že prý mají více vzduchu na vyšlapání v hadici. :) Možné je vše.
09:29:34
07.06.2011
MiroJ
-> vhml: tak ma napadlo , ked som kupil od Geminiho Rkove sacie , spravil mi aj natrubok na podtlak , musel ho umiestnit blizsie len k jednej vetve sania , tak mi to tiez blblo , po nahodeni to absolutne posilovac nepobral a nebrzdilo to ... potom som ponastavoval ventili a tak , hladal som pricinu , skusal som favo ventil a nejak sa to spametalo(predpokladam ze umoznil vetsi prietok vzduchu cim nahradil rozdiel) ale myslim ze asi je naozaj lepsie brat podtlak z viacerych vetiev sania pokial to nieje narocne na upravu ...
upraveno 2x, naposled 07.06.2011 09:32:26
09:12:16
07.06.2011
vhml
-> Gemini: a nemel by být s turbem v sání přetlak? 8



Zkusím dát teda ten ventil z favorita a případně ještě vytáhnout druhý válec.
08:13:47
07.06.2011
Gemini
dva roky som si myslel ze mi Maxik brzdi dobre (podtlak brany zo 4. valca iba), a ked som dal na posledne zavody turbo motor, to bola pecka, posilovac fungoval uplne inac, nebolo treba tlacit jak debil



odteraz robim podtlaky min z 2. valcov
22:08:25
06.06.2011
MiroJ
-> vhml: ano presne ,

ale ako vravim , najblizsie navarim natrubok na ktory natiahnem a zaistim len hadicu a vynecham vykuchany skodovacky
22:03:18
06.06.2011
vhml
-> MiroJ: takze jen skodovackej ventil vykuchat a favoriti nasadit?
21:58:35
06.06.2011
MiroJ
120tkovy je vykuchany a sluzi len ako spojka ....
zvětšit Podtlak jen z jednoho válce? - obrázek od MiroJ vložen 06.06.2011 21:58:35
21:50:47
06.06.2011
vhml
-> COL: bez motoru nebrzdim, levou nohou od doby co mam ridicak uz taky nebrzdim, takze tam by byt problem nemel.



-> MiroJ: mas nejake foto a popis? O favo ventilu jsem prave dohledal ze je to nejrozumnejsi varianta.
21:48:32
06.06.2011
MiroJ
-> vhml: neviem ci mas pouzity klasicky 120kovy spetny ventil ale ja som pouzil favoritovy a po malych upravach prisposobil , ma vetsiu priepustnost ... tiez som premyslal nad privarenim natrubku na miesto kam sa klasicky ventil zatlaca a potom teda by slo pripojit klasicky hadicu na natrubok a zaistit eskapaskou cim by sa zamedzilo uniku vzduchu + kombinacia favo ventil
21:35:50
06.06.2011
COL
Je pravda, ze s dlouhou vackou nebejva pri nizkejch otackach podtlak velikej. Pri brzdeni motorem je to ok, ale pri stylu jedu pod plynem, pak vyradim a brzdim, je to proti serii dost znat.
20:35:14
06.06.2011
vhml
Patral jsem v hledání a docetl se, ze se muze stat ze zatuhne ten ventil a pak spatne prepousti. Vzhledem k tomu, že to nikde nesyci, by mohl byt problem tady, zkusim ho kuchnout o vikendu
20:16:33
06.06.2011
palinator
-> vhml:

Zkus pro sichr napatlat motorovej silikon kolem toho ventilu na posilovači. Tam to často uchází, když se ten ventil uvolní.
20:10:13
06.06.2011
elbacil
-> vhml: ked tam máš ostru vačku tak sa nečuduj že nemáš podtlak1
19:29:15
06.06.2011
Athlonek
-> vhml: Tak to snad bude ok.
18:43:55
06.06.2011
vhml
-> Athlonek: viditelne ne. Prodrene ani zpuchrele nejsou, jsou tam nejaky roky zpatky novy.



-> Syny: to mam radost :-D
18:36:32
06.06.2011
Syny
-> vhml: To jest otazka :) Testovat asi jedine no... Ja proste zkosuel ruzny posilovace - ventil jsem venku nikdy nemel, ale vyndat jde... Jen vim, ze ma na fci velky vliv. A s jednim posilovacem byl treba pedal tuhej a s druhym neskutecne mekkej a okamzite po slapnuti na brzdu to neskutecne brzdilo i se starejma 2p... Proste hrat si no :)
18:35:24
06.06.2011
Athlonek
-> vhml: A nemáš někde u nějakého kola špatnou brzdovou hadici a nenafukuje se ti, když brzdíš?
18:20:33
06.06.2011
vhml
-> Syny: a kterak poznat stav ventilu?
18:06:13
06.06.2011
Syny
-> vhml: Membrany zase tak neodchazeli... Spis je dulezity koukat na fci toho ventilku co je v tom plastu a sroubikem spojenej s pedalem... Ten ovlivnuje celou fci posilovace... Kdy zacne upoustet do okoli podtlak pri slapani atd...
18:03:57
06.06.2011
vhml
-> Syny: vyměnit ne, spíše kuchnout. Má dávanou novou membránu, takže než tam cpát něco s nejasným původem.



Otázka je, co tam uvidím až ho kuchnu?



A nebo konečně dodělat tu pedálovku s vahadlem :-D
17:58:53
06.06.2011
Syny
-> vhml: vymen posilovaca uvidis sam... Dost zalezi na tom ventilku co je u pedalu, ten tu tuhost defakto urcuje...
17:55:17
06.06.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
Hele a co tam dat alternator z dieselu, kterej ma integrovanou vyvevu na posilovac?
17:53:28
06.06.2011
vhml
-> Eidy: tudíž by tady problém nastat neměl.



Jak říkám, nesyčí, posiluje. Leč nevím jak moc posiluje. Je to výrazně tvrdší než Favorit, ale zase měkčí než stovka.
Extreme Tyres