Kolik otáček je 1mm na sbíhavosti?

prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.05.2011 do 30.05.2011, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
10:44:03
30.05.2011
Jozka
-> minno 26.05.11 11:50:16: Ono si s tím klidně vystačíš, teda pokud nelaboruješ nějaký speciální závodní nastavení..

Taky mě to nenapadlo, bral jsem to jako přímky proťatý příčkou, že sbíhavost je absolutní hodnota stejná - pro 13" i 14" třeba u škodovek. Ale asi jsem na to zrovna ve škole chyběl.. Posléze mi došlo, že když nastavím pro 13" kola stejnou sbíhavost v mm, tak bude úhlově větší, zapátral jsem a zjistil - že při mnou nastavovaných 2 mm na přípravku je to úplně jedno. A to proto, že příručka uvádí pro měření na ráfku hodnoty 2mm +2/-1 pro 14" a 1mm +2/-1 pro 13", což znamená rozsahy 1-4 mm a 0-3 mm..
12:54:27
27.05.2011
vhml
-> Tuner#2: to dělaj všechny měkký směsi. Mám to i na motorce.



-> Syny: štelujeme u Chára sport a volant blokují v rovině poctivě :-)
12:42:55
27.05.2011
Syny
-> Tuner#2: No to je to samy co mam na tech gumach ja a co rikal v servsiu ze dela i plno gum jinejch... A ted co napsal Eidy to skoro i vysvetluje... Muzes mit geometrii na 0.0, ale pri brzdeni tam mas vzdy sbihavost a tak to dela co to dela...



-> Zazaa: No tak ja byl ve 3 servisech a volant mi nezablokovali nikde. Rovnou jak auto najelo do dilny, tak to zvedli, nasadili meraky, NEJAK je nastavili rovne a zacali stelovat - vysledek myslim ze tu psat nemusim... NIKDE to nebyly schopny udelat poradne, tak sem se nasral, posvaroval si pripravek vlastni a seridil si to sam :) A ted to mam naprosto presne a poradne...
upraveno 1x, naposled 27.05.2011 12:44:10
12:04:46
27.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.05.11 23:56:28: No vídíš, to mě nenapadlo. Každopádně s rozbíhavostí to bylo na prd...



-> Syny 27.05.11 00:04:30: Pilovitost gumy je na 100% od brždění, teď když jsem nazouval semislicky, tak jsem se všimnul jak přední gumy jsou po Mostě úplně nahrunuté a dělají pilu cca. 1 možná 2mm vždy na hraně toho šípového vzorku. Blbě se to vysvětluje, ale když jedeš po ploše, tak před hranou kde je ten šíp (vzorek pneu) se to propadne a vzápětí ke konci to jde nahoru něco jako přítlačný spojler. Tenhle rozdíl je fakt dost patrný a na zadních to prakticky není, díky náhonu a občasnému hrabání.
12:00:54
27.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
Evž@ 25.05.11 20:58:50 napsal: 1 otáčka spojovačkou dělá 2,8 mm sbíhavosti ......takže 1 otáčka na každé straně dohromady 5,6 mmSuper, díky moc za berličku pokud to máš 100% ověřené na laseru. BTW máš eMkové nápravy viď?
08:32:58
27.05.2011
minno
08:27:30
27.05.2011
vhml
-> Eidy 26.05.11 23:56:28: koukám že soudruzi v Boleslavy nebyli žádní blbci. Aspoň občas.



Tudíž dám-li unibal, musím sbíhavost o něco zvětšit, jelikož se o tohle částečně připravím
upraveno 1x, naposled 27.05.2011 08:37:31
07:20:04
27.05.2011
Zazaa
ja sem dal zkusebne



vpredu vzadu

sbihavost -1° +1°

odklon -1,5° -1,5°

zaklon 7°



vsecko ja natvrdo tak se nic moc menit nemuze tak uvidim, mam spocitane otacky na zmenu sbihavosti a odklonu tak muzu jeste laborovat pokud to treba pri brzdeni bude delat problemy

hodnoty sem dal podle toho co sem nasel na netu, jen je fakt ze ta sbihavost vepredu se hodne lisi a nekdo ma sbihavost nekdo rozbihavost



jinak serizeni volantu do rovne polohy pri nastaveni geometrie je snad standart ne ? bez toho bych je poslal doprdele

pokud to nejsou uplne hovada a aspon delaji co ten ovladaci soft chce tak skoro prvni krok je srovnat volant, zablokovat ho a pak se hejbe spojovackama tak aby to sedelo
00:09:43
27.05.2011
Eidy
-> Syny: to by mohlo bejt.
00:04:30
27.05.2011
Syny
-> Eidy: To by mozna resilo fakt, ze se plno gum u aut zubati... Me udelaly na aute pilu a v pneuservisu rikal, ze to dela plno gum a ze nevi proc... Tak pokud pri kazdem brzdeni (a defakto cim vic intenzivni tim vetsi sbihavost) to hazi kola do sbihavosti, tak pak to je jasny proc to tak je... A muzes mit nastavenou sbihavost treba na 0,0.
upraveno 1x, naposled 27.05.2011 00:04:58
00:01:53
27.05.2011
Eidy
-> Syny: simple. Nicht vár? 1
23:59:00
26.05.2011
Syny
-> Eidy: Tyvole tak to mi nikdy nenapadlo 9 Ale mas pravdu!
upraveno 1x, naposled 26.05.2011 23:59:26
23:56:28
26.05.2011
Eidy
-> Tuner#2, vhml: Nápravy jsou konstruované tak, že při brzdění jdou kola víc do sbíhavosti, aby bylo auto stabilní. Proto není spojovačka rovná, ale konce jsou ohnuté jakoby dopředu. Když ramena jdou v silentech dozadu, tak se tykadla spojovačky rovnají, čímž způsobují sbíhavost. Kapišto?4
13:22:58
26.05.2011
Syny
-> minno: Merackem co jsem si udelal 6

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak najel jsem na to uz asi 15 000km a gumy nijak nemizi, sjizdi se stejne, volant je rovne, nikam to netahne :) Na to ze na ty gumy vsichni nadavaj, ze mizi pred ocima, tak jsem moc spokojen :)
upraveno 1x, naposled 26.05.2011 13:24:25
13:20:10
26.05.2011
minno
-> Syny: a čím si to meral?
13:09:42
26.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Presne takhle to delam ja, akorat na to mam svarene soutyci. U vsech aut od malucha po audi A6 sem dal sbihavost 1mm a nikdy nebyl problem s ovladatelnosti nebo s gumama 1
13:00:18
26.05.2011
Syny
Ja osobne si (po 3 marnych pokusech v servisech, kde nikdo nebly schopen nastavit volant rovne a seridit s tim geometrii) sam meril a steloval sbihavost nasledovne... Dal jsem kola naprsoto rovne a merakem jesem zmeril sirku rafku (asi zhruba 1mm pred mistem kde uz zacina byt nabeh radiusu "Jcka") bliz ke dverim a zapsal si hodnotu a potom to same udelal na druhem konci kola - tedy bliz k masce a hodnota rozmeru se lisila o 1mm.



Takze dle obrazku zeleny rozmer byl o 1mm sirsi nez cerveny rozmer. Merici mista jsou videt na obrazku pri pohledu shora a na kole vpravo :)
zvětšit Kolik otáček je 1mm na sbíhavosti?  - obrázek od Syny vložen 26.05.2011 13:00:18
upraveno 2x, naposled 26.05.2011 13:25:59
11:50:16
26.05.2011
minno
-> Tuner#2 26.05.11 10:48:46: aha, no tak to áno, to sa potom chápeme, ja som si to meranie zbiehavosti v mm "v duchu" ale predstavoval tak, že meranie tých úsečiek prednej a zadnej je vždy na rovnakom "predozadnom" mieste, čiže meranie napríklad vždy v mieste, ako ide spojovačka riadenia. Keď sa úsečky merania vždy posunú ku koncom pneu, tak potom áno, vtedy sa zbiehavosť v mm odlišuje. No nič, zas viem o niečo viac :)
11:47:39
26.05.2011
vhml
-> Tuner#2: Já si myslím, že to podrží spojovačka a posune se to celý, se stejnou gemoetrií. Právě nevím jak hodně si s tou rozbíhavostí naseru do bot...
11:44:42
26.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.05.11 10:51:07: Toť otázka u Eidyho se to už asi nehne, ale u série je otázka co to dělá. Sice spojovačka a kuláky jsou natvrdo, ale rameno dopředu, dozadu lítají to je jasný.
10:51:07
26.05.2011
vhml
-> Tuner#2: ohledně brzdění. Že jdou zadní kola deformacema silentbloků do rozbíhavosti je jasný. Přední taky, nebo to podrží spojovačka?
10:48:46
26.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 25.05.11 18:41:23: WRC je 4x4 to je torchu jiné...



-> minno 26.05.11 07:43:47: Tak tady ještě obrázek. Jak vidíš úhel se nemění, ale zbíhavost v mm což je rozdíl těch dvou úseček se prostě změní s jiným kolem. Už chápeš? Beru to, že měříš metodikou příložníku na kola jako Pavel P. U laseru to asi mají přepočtené, respektive určitě tak o průměr kola nejde, laser je nasazen kolmo na trnu a je jedno jak velké kolo tam je.



EDIT: Na obrázku je kóta průměru kola ale rozdíl mezi délkou čar mezi kolama (což jsou právě ty mm zbíhavosti) je asi jasný.
zvětšit Kolik otáček je 1mm na sbíhavosti?  - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 26.05.2011 10:48:46
upraveno 2x, naposled 26.05.2011 10:50:18
10:45:50
26.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ultim 25.05.11 18:37:30: V tomhle se asi nedomluvíme. Jakmile máš rozbíhavost, tak auto nedrží přímý směr a při brždění pořád plave. Při zbíhavosti je to Ok, jen je auto naopak víc sitlivé na vyjeté koleje to jsem u rozbíhavosti viděl snad jako jediné + ale asi to bylo tím, že to tak nějak pořád plavalo, že to vyjeté koleje už byli jedno 3
08:57:29
26.05.2011
Minik03
WRC mají geomterii do X protože mají hnané obě nápravy. Se škodovkama bych to neporovnával
08:56:43
26.05.2011
minno
-> Klubko_: no však o tom celý čas vravím. V literatúrach sa uvádza merať zbiehavosť od ráfikov kolies (alebo od pneu) To je stále jedno. Proste zbiehavosť v mm je vždy rovnaká nech sú kolesá akékoľvek.

Zbiehavosť je údaj "a" na obrázku. Logicky je teda jedno, aké sú kolesá.
zvětšit Kolik otáček je 1mm na sbíhavosti?  - obrázek od minno vložen 26.05.2011 08:56:43
08:49:12
26.05.2011
Klubko_
-> minno: podle me ta sbihavost v mm musi byt uvadena k nejakymu pevnymu bodu na naprave nezavislym na prueru kola. Takze mi z toho vychazi jedine vzdalenost mezi kulakama. Pak at das jakykoli kola bude sbihavost stejna.
07:43:47
26.05.2011
minno
-> Tuner#2 25.05.11 16:38:06: no neviem, možno keď to takto prepočítaváš na stupne, tak možno áno (1 st. na rôznych kolesách spraví iný počet mm), ale v mm je to snáď vždy rovnaké, raz keď mám zbiehavosť 3 mm, tak sú to 3 mm a nezáleží aké kolesá nahodím.
22:43:13
25.05.2011
vhml
-> Eidy: to je nějaké čudné8 I když zase vnější kola jsou v tu chvíli do oblouku
upraveno 1x, naposled 25.05.2011 22:43:53
22:33:47
25.05.2011
Eidy
Tak co se týká geometrie do X, tak u RC autíček se to tak obecně nastavuje, aby to fungovalo tak jak má. U Monstra mi kola do X auto uklidňují a paradoxně to hůř zatáčí. Když dám vpředu sbíhavost a vzadu rozbíhavost tak to zatáčí líp.
21:43:26
25.05.2011
darabos
moja verzia s laser-mi 6
zvětšit Kolik otáček je 1mm na sbíhavosti?  - obrázek od darabos vložen 25.05.2011 21:43:26
21:33:32
25.05.2011
Radar
-> vhml: Tak na tom není co fotit :) Stačí deset minut s papírem a tužkou a vše pochopíš :) Ale na výrobu bychom potřebovali nějakou geošku, na které bychom ocejchovali tu stupnici ;)
21:30:35
25.05.2011
vhml
-> Radar: vyfotit, vyrobíme :-)
21:27:46
25.05.2011
Radar
-> vhml: Je možné že to jde i s nasazenými koly, upevňuje se to na středící kroužek na náboji. Ale podstatně jednodušeji se to dělá když tam nejsou :)
21:05:14
25.05.2011
vhml
-> Radar: právě tys mě o tom už taky jednou povídal a teď jsem to viděl i na videu, stejně nepochopil :-D Kola měli snad dokonce nasazený
20:58:50
25.05.2011
Evž@
1 otáčka spojovačkou dělá 2,8 mm sbíhavosti ......takže 1 otáčka na každé straně dohromady 5,6 mm
20:55:46
25.05.2011
Radar
-> vhml: Máš pravdu Václave...říkají se tomu motýly. Sundá se kolo a místo něj se daj takové motýly (téčka se stupnicí) a doprostřed auta (místo pro to určený) se připevní druhý konec s vlascem.
18:43:12
25.05.2011
vhml
Kdyz jsme u ty geometrie a WRC, v sestrihu Sardinie bylo, jak nastavujou geometrii snadno za pomoci rybarskyho vlasce. Kterak to funguje?
18:41:23
25.05.2011
vhml
-> Tuner#2: tomu rozumim, tez pistu nechapu. Ale na ty maly rychlosti by mi to prave vadit nemuselo. Na druhou srranu i WRC jezdi geometrii do X
18:37:30
25.05.2011
Ultim
Tuner#2 25.05.11 16:38:06 napsal:

→ vhml 25.05.11 15:08:22: Rozbíhavost je blbost, měl jsem

to a to nešlo udržet na silnici a při brždění peklo… Možná na slalomy

kde jezdíš na dvoujku OK, ale jinak ne. Nechápu jak to pistaa může

jezdit…




Tak se uz domluvte,co je lepsi. Ono je fakt nejhorsi,ze oba mate uplny protiklad a obom to gunguje dobre. A pak si vyber 8
16:40:48
25.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Mas recht. Tohle bylo v Anglii, asi se tam ridi porekadlem nas zakaznik nas pan 1
16:39:56
25.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.05.11 16:30:34: Bohužel taková je realita, pro ně je to kšeft, když zahejbou nejlépe jen jednou spojovačkou (aby tu druhou nemusel kokot povolit) nastaví tam 1mm zbíhavost a vyúčtujou 800,-
16:38:06
25.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 25.05.11 15:08:22: Rozbíhavost je blbost, měl jsem to a to nešlo udržet na silnici a při brždění peklo... Možná na slalomy kde jezdíš na dvoujku OK, ale jinak ne. Nechápu jak to pistaa může jezdit...



-> minno 25.05.11 15:38:30: No to není. Když to přeženu, tak na 0,5m velkém kole mě třeba 1° udělá 3mm ale na kole co bude mít 5m to už bude 35mm třeba. Nakresli si to.
16:30:34
25.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: No kamos servisak jednou rikal: Hele dneska prijel nejakej kokot, ze chce abychom mu srovnali volant dokonale do roviny. Ja myslel, ze se poseru 3 3 3
upraveno 1x, naposled 25.05.2011 16:31:02
16:23:21
25.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.05.11 15:05:48: Myslíš, že se Tě někdo bude patlat s přesně rovným volantem? Tátovi dělali geo se slovy na tom nezáleží a jezdí s volantem na křivo a je pravda, že to neřeší ani on...
15:38:30
25.05.2011
minno
Počkajte, zbiehavosť v mm sa predsa vzhľadom na priemer / šírku kolies nemení. Teda ak zbiehavosťou nazývame rozdiel v mm medzi vzdialenosťou medzi ráfikmi v ich zadnej časti oproti vzdialenosťou medzi ráfikmi v ich prednej časti. V mm sa pri použití rôznych kolies mení práve len tá vzdialenosť medzi ráfikmi v ich prednej a zadnej časti, rozdiel medzi vzdialenosťami (zbiehavosť) je stále rovnaká.
15:08:22
25.05.2011
vhml
-> Tuner#2: já letos zkusím 1mm rozbíhavost. Ona obecně sbíhavost pro průjezd zatáčkou nedává logiku, a neklidnější auto mi snad tak moc trápit nebude.
15:05:48
25.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Jo to mas recht. Kazdopadne ja bych na to nemel nervy, to bych radsi nekam zajel, at se trapi nekdo jinej 3 3
15:02:50
25.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.05.11 14:56:39: Co pak to, ale nemám 165mm gumy a 4,5 ráfek... To se tam pak asi s klíčema dostaneš, ale já když vytočím ten válec, tak na kulák nevidím 3
14:56:39
25.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Chvili trvalo nez mi doslo proc sundavas kola na stelovani sbihavosti. Aha, Ty nemas 25cm svetlou vejsku40 3
14:53:47
25.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 24.05.11 18:45:26: Jo to přesně píšu příspěvek pod Tebou a problém je, že právě sbíhavost se všude udává v mm a ne ve °



Já měl 3mm a teď zkouším jen 2mm a chtěl jsem si s tím prostě pohrát, protože jsem rovnal i volant včera večer aby byl přesně rovně a přesazení na tusícihranu to neřeší to je moc hrubé. Takže jsem si udělal značky a točil tyčema o stejný úhel a vyladil to. Když jsem už po 4. sundaval přední kola, tak jsem to zvládnul snad rychleji než mechanici od Ferrari 3



-> Zazaa 25.05.11 00:04:40: Jasný to udělám příště!!! Taky jsem si říkal, že jsem blb a nevyzkoušel si to, když jsem tam v pondělí byl 8
Extreme Tyres