skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik otáček je 1mm na sbíhavosti?
prohledat
73 příspěvků (zobrazeno 51 až 73) od 24.05.2011 do 30.05.2011, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
00:04:40
25.05.2011
25.05.2011

Zazaa
-> Tuner#2: nejlip poprosit na geometrii at to zkusej ... ja tohle presne resil v pondeli a vyslo ze 2 otacky udelaji jeden stupen (respektive 56') .... zavit na ridici tyci je klasika, ale nejsem si ted uplne jistej jestli neni kratsi paka na cepu ...
23:08:31
24.05.2011
24.05.2011

Gryzly
Dolní část toho papíru.
23:06:37
24.05.2011
24.05.2011

Gryzly
doufám, že to pujde přečíst
22:45:38
24.05.2011
24.05.2011

Kuladmin
a pro klasiku shade je predek
2mm +2 -1 pro 14" 4,5 J kolo
1 mm +2 -1 pro 13"4,5J kolo
2mm +2 -1 pro 14" 4,5 J kolo
1 mm +2 -1 pro 13"4,5J kolo
22:41:55
24.05.2011
24.05.2011

Kuladmin
okrojeno
lepsi obr ted nemam ale udelam aby bylo videt jaky krasny obrazky to ma 


22:39:48
24.05.2011
24.05.2011

Gryzly
-> Pavel P..: měnil jsem tenkrát čepy a přijel jsem se sbíhavostí 31mm a nastavili to na 4,2mm.
Kolik píše Andrt?
Kolik píše Andrt?
22:39:31
24.05.2011
24.05.2011

Kuladmin
Na nasi geosce jde treba prepinat v nastaveni zda to chci ve stupnich nebo v mm
Ale nechali jsme si tam mm je to prehlednejsi a jen opravdu uhly jako jsou odklon a zaklon je samo.. ve stupnich.
Priklad rozsahu pro feldu.

Ale nechali jsme si tam mm je to prehlednejsi a jen opravdu uhly jako jsou odklon a zaklon je samo.. ve stupnich.
Priklad rozsahu pro feldu.
22:31:15
24.05.2011
24.05.2011

Pavel P..
-> Gryzly: 6,5mm? to je trochu moc ne? já to ladil na 1mm a že to byla pěkná drbačka, se válet pod autem a pořád přehazovat ten měřič, než to bylo dokonalý.
22:28:56
24.05.2011
24.05.2011

Gryzly
Tož jsem to vyhrabal a všechny hodnoty jsou tam ve stupních a sbíhavost je tam nakonec v mm, ale je tam taky zadaný že to je kolo 13", takže ta sbíhavost v mm je tam stejně jen přepočtená.
Jinak na přední nápravu tam byla tolerance 0 - 6,5mm
a mimochodem jsem taky při tom našel samolepky loga virtu, který jsem rok nemohl najít, takže díky.
Jinak na přední nápravu tam byla tolerance 0 - 6,5mm
a mimochodem jsem taky při tom našel samolepky loga virtu, který jsem rok nemohl najít, takže díky.
22:21:25
24.05.2011
24.05.2011

Gryzly
Podle mě, se zbíhavost v milimetrech udávala dříve, kdy změřit milimetry bylo jednodušší než změřit desetiny úhlu.
Musel bych najít svoje protokoly, ale podle mě tam mám sbíhavost ve °.
Musel bych najít svoje protokoly, ale podle mě tam mám sbíhavost ve °.
19:19:55
24.05.2011
24.05.2011

Eidy
úhel ve stupních je pořád stejnej. V milimetrech se mění dle průměru kola.
Když je spojovačka např. v polovině vzdálenosti mezi osou kola a krajem ráfku (v polovině poloměru), tak 1mm na spojovačce jsou 2mm na ráfku, což ve výsledku dělá 4mm sbíhavosti.
Když je spojovačka např. v polovině vzdálenosti mezi osou kola a krajem ráfku (v polovině poloměru), tak 1mm na spojovačce jsou 2mm na ráfku, což ve výsledku dělá 4mm sbíhavosti.
18:48:40
24.05.2011
24.05.2011

Klubko_
sbihavost v zavislosti na delku bude merena mezi kulakama. Protoze ta se nemeni se zmenou prumeru rafku.
18:46:03
24.05.2011
24.05.2011

Klubko_
-> Tuner#2: me treba ted merili komplet geometrii ve stupnich. Je to jedho. Je to jen prepocitavana jednotka v zavislosti rekl bych prave na vzdalenosti mezi osou otaceni kola a rejdovym cepem.
Ano, budes-li merit sbihavost v mm, tak ti na rafku ruznejch prumeru vyjde rozdilna, ale kdyz to prepoctes na uhel, vyjde stejne.
Ano, budes-li merit sbihavost v mm, tak ti na rafku ruznejch prumeru vyjde rozdilna, ale kdyz to prepoctes na uhel, vyjde stejne.
18:45:26
24.05.2011
24.05.2011

vhml
-> Tuner#2: ad. kola. Úhel sbíhavosti bude stejnej, ale sbíhavost v mm jiná, jelikož závislá na tom průměru. Rozdíl v mm bude, ale úhel ne a to je to co tě zajímá
18:42:54
24.05.2011
24.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Klubko_ 24.05.11 18:41:21: Úhel ano, ale sbíhavost se přece udává v mm což by znamenalo co kolo to rozdíl?
18:41:21
24.05.2011
24.05.2011

Klubko_
Tuner#2 24.05.11 18:36:40 napsal: → Antony 24.05.11 18:32:59: To by ale znamenalo, že když dáš větší kola, tak naměříš jiné hodnoty protože měříš v jiných vzdálenostech od středu a tím pádem u většího kola vyjde i větší sbíhavost a přitom všichni tvrdí, že kola na sbíhavost vliv nemají (neřeším rejdové poměry atd.).uhel bude stejnej, jen bude jina vzdalenost mezi odvesnama uhel svirajicima. To je to samy, rychlost otaceni a mereni rychlosti.
Pravej uhel ma 90° at uz ho meris 5cm od vrcholu nebo 5m
Pravej uhel ma 90° at uz ho meris 5cm od vrcholu nebo 5m
18:38:55
24.05.2011
24.05.2011

Klubko_
-> Tuner#2: to pujde spocitat nejakou gonyom. fci. Protilehla ku prilehle bych rekl.
Stredoskolaci sem! Matury jsou tady, tak uz to sypte
Znas delku ridici paky od svislaku ke kulaku, podle stoupani zavitu prepoctes na uhel.
Stredoskolaci sem! Matury jsou tady, tak uz to sypte

Znas delku ridici paky od svislaku ke kulaku, podle stoupani zavitu prepoctes na uhel.
18:36:40
24.05.2011
24.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony 24.05.11 18:32:59: To by ale znamenalo, že když dáš větší kola, tak naměříš jiné hodnoty protože měříš v jiných vzdálenostech od středu a tím pádem u většího kola vyjde i větší sbíhavost a přitom všichni tvrdí, že kola na sbíhavost vliv nemají (neřeším rejdové poměry atd.).
JJ u těch lasrů je to asi přepočítaný aby na sebe před autem viděli
JJ u těch lasrů je to asi přepočítaný aby na sebe před autem viděli

18:32:59
24.05.2011
24.05.2011

Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2: měří se na horizontálně na ráfkách. nejdále od osy otáčení kola. A nebude to přepočtený na tom laseru na vzdálenost od auta? Podle mě vezmeš vzdálenosti osy kuláku od svisého čepu a vzdálenost od svisláku k ráfku, dostaneš poměr, snad 

17:59:18
24.05.2011
24.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kuladmin 24.05.11 17:53:40: Doplněno.
A co se týče toho mm, tak stoupání si změřit umím, jde o to co to udělá na kolech. Když tak nad tím přemýšlím, vlastně nevím kde se ty mm měří. Sbíhavost jsem vždy dělal na laserech a tam jsem to dal podle tečky na terčíku, ale přece je rozdíl 1mm na kole a 1mm třeba 1m před autem kde na sebe svítí ty lasery ne? Nějak jsem se do toho v myšlenkách zamotal.
A co se týče toho mm, tak stoupání si změřit umím, jde o to co to udělá na kolech. Když tak nad tím přemýšlím, vlastně nevím kde se ty mm měří. Sbíhavost jsem vždy dělal na laserech a tam jsem to dal podle tečky na terčíku, ale přece je rozdíl 1mm na kole a 1mm třeba 1m před autem kde na sebe svítí ty lasery ne? Nějak jsem se do toho v myšlenkách zamotal.
17:56:10
24.05.2011
24.05.2011

suri
-> Kuladmin: M12x1 je tam stúpanie takže mi to vychádza 1mm?
17:53:40
24.05.2011
24.05.2011

Kuladmin
dle stoupani zavitu - vetsinou jsou na tom jemny zavity takze od 1-1,25mm bezne
(navic nevim na cem konkretnim)
(navic nevim na cem konkretnim)
17:37:43
24.05.2011
24.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
Nemáte někdo ponětí kolik mm na sbíhavosti udělá jedno otočení spojovačkou o 360°? Zajímá mě to na Žlutce, že bych si trochu pohrál s nastavením.