Hlídač brzdové kapaliny Š 1000 MB

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 07.05.2011 do 07.10.2011, založil/a riso MB
řadit dle data
09:04:43
07.10.2011
Jozka
-> j_j 17.05.11 22:34:42: Jo, doplněk - když v MB s plovákama začli, byly údajně taky měděný, korkovej je pozdější nákladová optimalizace3.

-> sliwowitz: Možná bych jeden kousek využil, ale taky by se do výzkumného programu letos zcela jistě nedostal..
22:05:15
04.10.2011
sliwowitz
Keby mal niekto zaujem, zohnal som kusovy korok vhodnych rozmerov na vyrobu plavaku. Sam sa k vyrobe a testovaniu tak skoro nedostanem, takze mozem vymenit za know-how.
22:34:42
17.05.2011
j_j
skoda-virt.cz/cz/.../7224 1-u-nas-ns-vrakovisti?goto post=2... hlídač brzdovky domácí výroby za užití měděného plováku z JIKOVu 6
11:24:41
16.05.2011
Shark
-> riso MB: skus to zalakovat,alebo to zatri laminatom(zivicou)
10:46:40
16.05.2011
Jozka
-> riso MB: Fór bude asi fakt jen v tom korku, že je to z nějakýho toho baobabu odříznutý v celku. Originál nenese jedinou stopu po nějakým napouštění či impregnování čímkoliv. A funguje to naprosto spolehlivě - pokud tedy krystalky na víčku nezaprasí kontakt, potom svítí mazání pořád. Tak jsem taky kdysi tohle zařízení objevil, po třech letech ježdění s MB v roce 1986..
zvětšit Hlídač brzdové kapaliny Š 1000 MB - obrázek od Jozka vložen 16.05.2011 10:46:40
11:25:48
14.05.2011
sliwowitz
-> riso MB: tiez by som to tipoval na ten drteny korok... brzdovka zozerie vsetko, lepidlo ktore korok drzi po kope asi nebude vynimkou.

k vosku- mozem doporucit rezistin ML, utesnil som nim dekel vanicky, lebo som nemal dobre tesnenie a drzi to siestym rokom bez problemov...

mohol by som Ta poprosit o foto toho mechanizmu a spinaca? (skrz korok to nie je dobre vidiet) Tiez mam mat v aute plavak, ale original sa nedochoval kompletny, rozmyslam ako by to slo vykompletovat.
14:08:31
12.05.2011
Bobesh
-> minno: To spojení funkcí kontrolky mě napadlo až později,ještě jsem to chtěl udělat podle VAZu,kde kontrolka sloužila na ruční brzdu(při zatažení blikala) a při poruše svítila.
11:53:31
12.05.2011
minno
-> Bobesh: avia má rovnaký plavák ako favo? no neviem, mne to s tým favo plavákom nechodilo dobre, v tej nádržke je na to strašne málo miesta, upravoval som to upravoval, až som nakoniec vyrobil plavák úplne nový a menší. takto upravené mi kontrolka začne svietiť už pri úbytku kvapaliny cca 3-5 mm od MAX. A kontrolku som využil sériovú na brzdy na prešľapnutý brzdový pedál. Jeden kontakt od plavákového spínača na poistku 2, druhý kontakt na žiarovku v prístrojovke a je to.
11:43:09
12.05.2011
Bobesh
-> riso MB 10.05.11 12:03:48: Dodnes jsem neměl o existenci tohoto sebemenší tušení,doteď jsem si myslel něco o omylu,díky za osvětu a fotky5
11:41:16
12.05.2011
Bobesh
-> minno: Já teda nevím ale ten aviatickej jsem pouze upravoval tak,že jsem zkrátil tyčku mezi kontaktem a plovákem natolik,aby se kontakty při zatažené zátce a úbytku kapaliny spojily a plovák byl ještě nad přepážkami. Sice to mělo rozmezí tak 10-15mm ale chodilo to. Plovák použit z Avie,nádobka původní,kontrolka z "eŠDy" světležlutá umístěna vedle spínačky do plastu vpravo nad šroubek. Dělal jsem to před 15ti lety,tak to snad popisuju dobře.
10:53:37
12.05.2011
minno
-> ozzman1000: to je Favoriťácke víčko, bežne kúpiteľné, ale plavák do škodováckej nádržky nepasuje, lebo je moc veľký a zavadzajú mu prekážky v nádobke, treba vyrobiť iný menší.
10:41:50
12.05.2011
ozzman1000
-> minno:

som si myslel že to máš čiernu skrinku...pre prípad nehody 3 ozaj, odkiaľ máš to viečko na nádobku brzdovky? lebo ten originál rád praskal a celkovo stál zahovno
10:29:53
12.05.2011
Fiatak
-> minno: aha dik...
10:23:16
12.05.2011
minno
-> Fiatak: to je riadiaca jednotka k centrálnemu zamykaniu.
10:04:44
12.05.2011
Fiatak
-> minno: ja by som sa chcel mimo temy spytat čo je to za krabičku na tej fotke vedla tej nadobky. Nikde na fotkach auta som ju nenašiel...
22:22:22
11.05.2011
riso MB
Je to rozmer 50x25x20mm, inak dnes som tam nahodil ten korok napustený voskom a zatiaľ drží, chyba bude zrejme v tom, že originál bol vyrobený z jedného kusu korku, zatiaľ čo dnes je dostupný jedine mletý lisovaný korok (veľké zátky a pod) a tá kvapalina sa dostáva do medzier v štruktúre a nabobtná to. Každopádne ešte nie je vyhrané, uvidíme po pár dňoch
14:44:32
11.05.2011
minno
aké je to asi veľké? z fotky si nedokážem predstaviť rozmery.



Já mám v 120 vyrobený plaváčik na brzdovku zo štuplíčka takých malých kvapiek od kašla, uzavreté je to nejakým kusom plastu už ani neviem z čoho a dokopy je to zlepené tavným lepidlom. Mám to tak už 2 roky a nie je s tým najmenší problém, brzdovka to nerozožiera.



skoda120.inetbox.sk/!img/ .../08.jpg
19:06:33
10.05.2011
riso MB
Kontrolka je spoločná s kontrolkou mazania motora (originál zapojenie z výroby)

Zajtra sa to chystám nahodiť nanovo, korok je už napustený voskom (aj keď kapánek narástol)........zajtra sa uvidí4
16:33:46
10.05.2011
Danster
-> riso MB: Jen tak ze zvědavosti by mě zajímalo kde je ta kontrolka na té přístrojovce, která signalizuje tu nízkou hladinu brzdovky ? 4
16:18:23
10.05.2011
ozzman1000
-> riso MB:

ale s citom jemnú vrstvičku, nie ako keď dávaš rezeň do prézlí 4 aby to zas nevážilo pol kila
14:05:42
10.05.2011
riso MB
Idem vyskúšať impregnovať korok voskom (roztavený vosk a v ňom namočený korok), ako radí Eidy, s výsledkom sa ohlásim 1
12:16:11
10.05.2011
riso MB
Z meďou sa to neznesie, robia sa také husté zelené usadeniny
12:12:54
10.05.2011
riso MB
Áno, ten problém mám aj ja, cez ten otvor v zátke vyprskáva kvapalina na plechové víčko kufra a žerie farbu, to je chronická vada
12:11:06
10.05.2011
j_j
-> riso MB: možná by bylo dobré udělat nějaký náhradní plaváček o stejném "výtlaku" z materiálu,který je třeba v karburátoru - měd, plast. 6
12:09:27
10.05.2011
j_j
-> riso MB: to je hustá vychytávka - ale do auta bych to nechtěl 6 -> mixal.s: řekl bych, že ten korek začal dělat po pár letech nepořádek. v rámci brzdospojkového kompletu se taky často řeší zátka v níž mám od předchozího majitele navrtanou upouštěcí trubičku kvůli přetlaku.
12:09:18
10.05.2011
riso MB
Asi súdruhovia pochopili, že sa to nonstop kazí, netuším, ale múdra knižka vraví, že sa to musí celé rozobrať a vyčistiť, najmenej raz za pol roka, ale o problémoch s korkom ani zmienky
12:08:48
10.05.2011
Fiatak
-> mixal.s: lebo by potom mali škodovky veľmi luxusnú výbavu...
12:08:02
10.05.2011
mixal.s
To netusim, ale mozno faskt vyxrobit z medeneho plechu a mas naveky pokoj....
12:07:01
10.05.2011
riso MB
Najhoršie je, že absolútne netuším, čím ten nový plaváčik (korok) napustiť, aby to brzdovka nerozožrala a neznehodnotila sa. Tieto obrázky sú iba ilustračné, je to z nejakej inzercie.
12:06:09
10.05.2011
mixal.s
No to ti je srandicka.. a preco to z aut potom vymizlo? :-(
12:04:31
10.05.2011
riso MB
A ešte zospodu
zvětšit Hlídač brzdové kapaliny Š 1000 MB - obrázek od riso MB vložen 10.05.2011 12:04:31
12:03:48
10.05.2011
riso MB
Tuna nejaké ilustračné foto
zvětšit Hlídač brzdové kapaliny Š 1000 MB - obrázek od riso MB vložen 10.05.2011 12:03:48
11:47:11
10.05.2011
mixal.s
Je pravda, ja som ten plevak v zivote nevidel. daj sem foto... aj ma to celkom zaujima..
11:46:47
10.05.2011
mixal.s
Tak potom uz jedine vyrobit z medenoho plechu.. popripade vziat medenu trubku, na sustruhu cim viac zmensit steny a nejak to zaletovat...
12:17:12
09.05.2011
Jozka
Alternativní plovák z něčeho je docela problém, originál je tam docela na akorát a ještě má vybrání na hlavní válec..

-> riso MB: Teda tenhle problém mě nikdy nepotkal a ani nenapadl.. Ani jsem o tom nikde nečetl.. nicméně se zkusím podívat do garáže, někde mám fungl nové víko nádobky i s plovákem, tak jestli najdu a na se omak pozná, zda je něčím nacuclej, dám vědět.
11:17:19
09.05.2011
ozzman1000
-> riso MB:

skúsiť ten korok potrieť dvojzložkovou živicou, alebo možno duvilax 4
15:13:08
08.05.2011
mixal.s
Treba ist niekam na vrakovisko a popozerat nejake novsie auta, co to maju tiez a vybrat z nich plavacik.. jednoduche, ci?
13:00:35
08.05.2011
MOLSO
-> riso MB: to vieš to tie imperialistické korky ....
12:56:39
08.05.2011
riso MB
ale aj tak, zaujimavé je, že ten pôvodný bol obyčajný korok (z jednoho kusu, nie lisovaný), bol aj vydrobený a prežil tam 40 rokov a zrazu z ničoho nič sa utopil, nechápem...
12:42:05
08.05.2011
riso MB
Veru, to by snáď bolo ešte lepšie, len zohnať taký rozmer (je to korkový kvádrik 50x25x20mm), pôjdem obehať nejaké domáce potreby
12:30:37
08.05.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml 08.05.11 11:56:18: Krok zpet3 3
12:29:18
08.05.2011
Eidy
-> riso MB: Ještě mě napadla alternatíva "plastového" korku, který se používá na víno. Ten by třeba přežil.
12:27:47
08.05.2011
riso MB
napustenie olejom by asi moc vhodné nebolo, lebo brzdovka je olejom znehodnocovaná, a všetky alternatívy z plastu (PVC) tiež nie, lebo brzdovka ich za chvíľu rozpustí (vlastná skúsenosť). Eidyho rada s roztaveným voskom sa mi momentálne javí ako najvhodnejšia, priznám sa toto ma vôbec nenapadlo, budem rád aj ďalším radám a názorom, veľmi pekne ďakujem.
12:08:13
08.05.2011
Eidy
-> vhml: To je taky řešení, ale mít takovouhle fíčuru originál, dělal bych všechno pro to, aby to fungovalo. Pokud bych byl originalista.4
11:56:18
08.05.2011
vhml
A co to prostě odpojit a jednou za půl roku otevřit kufr a zkontrolovat? 5
00:20:06
08.05.2011
Eidy
-> Fiatak: Přiznám se, že o čidle brzdovky na MB slyším prvně v životě a čumím jako puk.

Nicméně zpět k dotazu. Nevím, jak je korek velký, ale třeba pingpongovej míček by použít nešel? Teda pokud ho bzrdovka nerozežere.

Chtěl jsem navrhnout zalakování, ale to by vzalo za svý asi tak za hodinu. Co to celý vymáchat v roztaveným vosku? Ten by měl vydržet.
17:17:08
07.05.2011
Fiatak
ale potom nebude plávať nie? len fyzikálna otázka. Jedine aby to napustil niečím ľahším ako je brzdovka...
13:30:20
07.05.2011
darklord
-> riso MB: skusit ten korok niecim napustit aby netahal brzdovku?
13:14:07
07.05.2011
riso MB
Zdravím kolegovia, mám problém s hlídačom brzdovej kvapaliny na Š 1000 MB, toto plavákové zariadenie je iste známe tisíckarom, ktorí majú novšie modely 68-69, problém sa týka samotného korkového plaváku, už som vyrobil 3 nové identické kusy z korku, ale cca po pár dňoch sa tento začne ponárať do kvapaliny a kontrolka na prístrojovke stále svieti, i po mechanickom nazdvihnutí, korok klesá ku dnu, chcem sa opýtať, či má niekto podobné skúsenosti a ako tento problém riešil, ďakujem
Extreme Tyres