www.dovavanik.cz/Oprava-a
-udrzba-brzd.html?list=15
Co třeba tady za 1200 nebo i ta za 600??
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy Š100
-> Pilot 105: Ta stojí 2500... což už je víc než bych chtěl dát..
-> Toušík: Karban také dělá www.karban.info/combilux.
html
-> Toušík: Já mám tohle. www.anglia-trading.cz/lic
ovac-trubek-sada-draper-p-
4002 Sice píšou na měď a hliník, ale funguje to na brzdy dobře. Jenom koukám, že docela zvedli cenu. Já ji kupoval asi za 1300,-
Prosím o radu rozhodnul jsem se koupit nějakou pertlovačku na brzdové potrubí protože tím budu dělat minimálně 3 auta. Neporadily by jste mi prosím někdo nějakou levnou, co mě vydrží něco udělat?? Bavil jsem s jedním klučinou co koupil někde za 400 a tam bylo vše špatně (i závit poničil) :) Tak cena někde okolo max 1400 ale radši levnější. Díky
-> afro100: Až narazím, udělám pitvu.. ale věřím ti, i když bych to nečekal, měl jsem i píst s uvolněným čudlem a dělalo to dojem, že kolotá jen v tom víčku. Jinak co jsem našel doma dvě nový sady bezčudlových pístu, tak obě mají 46 mm - čili jsem nezjistil vlastně nic.
-> Jozka: vicko sa vypacit da, ale cudel drzi na dne piestika ...
-> suri: Schválně poměřím, co mám volně ložený původní ze 105 užovky 1977.. mám dojem, že pístky jsou taky bez víček. Možná, že při výměně za bezsvorkový destičky lidi ty víčka s čudlem likvidovali..
-> Jozka: nechá sa vypáčiť , inak piestiky aspoň kilo malo do konca 44,5mm proti 46mm na novších 120 erkách ... moja 1977 110l mala malé piestiky
-> Eidy: Měřil - když jsem je repasoval pro použití v MB.. akorát že už je to dost dávno - takže si jen tak matně pamatuju, že nový 120-kový pístky nevlezly, musel jsem použít původní. Nicméně, není ono to udělaný tak, že se víčko s čudlem nechá vypáčit?
-> Jozka: A měřil jsi průměr? Protože já měl na Kóče taky už novější typ brzd.
-> afro100 10.09.11 14:49:14: Průměr změřit určitě.. ale neexistovaly náhodou jako náhrada menších čudlovejch bezčudlový stejnýho průměru? U 110LS jsem v nálezovým stavu už měl jen "hrnčeky".
-> Power of Bass: akurat bacha na to, ked budes zhanat diely, piestiky s tym cudlom maju mensi priemer nez piestiky bez toho ...
-> Power of Bass: Nevadí.
nevadi snad ze ty pistky co mam maj ty diry?
Eidy -to co mám doma-pístky mám na fotce v kartě auta :)
TTomas - njn bohužel,chtělo by to někoho odsud,bohužel kolem sebe nemám nikoho kdo by "dělal do škodovek" (jen kámoš se sem tam vrtá v novějších autech)
a určitě to nechci nijak překopávat,jedině origo :) samozřejmě postupně sháním nove věci na komplet repas,ale ted to chci jen opravit at to funguje (nových dílů zatím škoda,na to kolik stím najezdím,resp,nejezdím..)
TTomas - njn bohužel,chtělo by to někoho odsud,bohužel kolem sebe nemám nikoho kdo by "dělal do škodovek" (jen kámoš se sem tam vrtá v novějších autech)
a určitě to nechci nijak překopávat,jedině origo :) samozřejmě postupně sháním nove věci na komplet repas,ale ted to chci jen opravit at to funguje (nových dílů zatím škoda,na to kolik stím najezdím,resp,nejezdím..)
-> Power of Bass: máš pístky s čudlem nebo bez? Ty starší mám doma nový.
-> Power of Bass: Nebo pokud si chces usetrit praci a namahu, tak se poohledni treba na aukru po nejakych novych brzdicich treba i ze 120...nebo jeste lip rovnou 4pisty ze 130, ale to jedine i vcetne drzaku a pochopitene i desticek a kotouce, ale to predpokldam planujes nove i tak.
-> Power of Bass: Odpojit to budes muset. Mazivo koupis v autodilech primo na to. Dela se to jako vodicka i jako pasta. V nouzi postaci i silikonovej olej nebo brzdovka. Gumicky jsou jednak tesnici v tele brzdice a pak manzety pres ktere se prendava kovovy krouzek. Ty stejne jako pistky(plne s cudlikem na desticku) na skodu 100 uz bezne v mototechne nejsou. Zkus aukro nebo nejakeho sikovneho dealera odsud. Jses z daleko, jinak bych ti nejspis dokazal pomoci. Jinak se toho neboj a s chuti do toho. Zvladne to i cvicena opicka:)
jo di, ja myslel.. no ono to stejne bez odpojovani hadic vypousteni brzdovky a nasledneho odvzdusnovani nepude.. :P odvzdusnovak sml nastesti lehce.. jinak vec se ma tak ze to auto bylo na tu stranu kdysi bouchnute.. kde sezenu nove pistky ? (horkotezko sem nedavno sehnal 2 po 50kč), pak se omlouvamn v tomhle sem amater,ale gumky sou rozpadle,potreboval byhc vedet kerou jak tam dat a jake mazivo? diky moc.
-> Power of Bass: Neni to nic tezkeho, ale obavam se, ze pokud jsou takto zasekle, tak bude vnitrek znacne vyrezli. Jinak navod asi takto. Povol ty 4 srouby co drzi to vnejsi pouzdro s pistkem. Tim se dostanes dovnitr. Pak dostat pistky ven. Vnitrek lehce zalapovat nebo pripadne i jemnym smirkem treba pod olejem zahladit do rovna. Poradne namazat a dat vsude nove gumicky.
Taky si dovolím využít tohoto tématu. nedaří se mi najít návod na repas předních brzdičů na kile .. rozebral jsem brzdič,páč bylo trvale přibrždene kolo,desky sjete,kotouc na minimu,gumicky rozpadlé (prostě paráda
), pístky se mi nedařílo roztahnout od sebe až kladivo a druhé jako klín pomohlo,ale take jen častečně..
po nasazeni a proslapani brzd se to zase chytlo.. gumičky i dva pistky mám na vymenu nachystane nové,potřebuji vědět jak to "rozkuchat" a správně vyměnit , PROSííM... 
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/6602_2011-06-17_ 16-36-04_34.jpg



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/6602_2011-06-17_ 16-36-04_34.jpg
-> Toušík: v apm je mají za rozumno. Dává se asi 4 nebo 5mm. Honza5 ti poví víc, dělal to nedávno, já to tahal ze zásob co jsem našel doma.
-> Eidy: Super díky a prosímtě jakej se volí průměr? Protože je od 3,5-8.
-> Toušík: Vyhledej si firmu karban. Nařežou a pošlou poštou.
Ok to jo ale spíš kde to nakoupit a kde ty koncovky..
-> Toušík: Natahej si provázek a změř.
Ahoj měl bych dotaz ohledně toho kde a kolik přibližně nakoupit brzdového potrubí na škodu 100. Budou tam vahadla, 4x 4pístky, co bude už koukat ke kolům bude v pancíři, jinak vše v mědi. Ale nevím přibližně kolik metrů mědi.A bude vše taháno vnitřkem. Předem díky
-> afro100: Dobre, necham to a uvidim jak to bude funguvat. A kterej vyvod vede u stovky dopredu a kterej dozadu? uz to mam predelavany od predchoziho majitele, tak abych to zkontroloval.
-> stepan: nechaj to tak ako to je ten predny ma dierku naviac, takze si to samo upusta tlak ... nehrab do toho lebo si niekde rozbijes drzku
-> Venca.: Vetřu se ti sem s otázkou, jak jsou ve stovkovym válci ty zpětný ventilky, na co jsou v obou okruhách když vepředu není potřeba gumičky přitlačovat? A když dám dopředu 4 písty a dozadu nový prasata na 120, můžu teda ty ventilky z toho vyhodit jestli sem to dobře pochopil?
Tak ještě jedna otázka, hlavní brzdový válec pro 120 a 130 je stejný?
Tak problém byl opravdu v samostavech, už to tak nějak chodí... díky za rady
-> Eidy: Bohužel ručka je hydraulická a zatím odpojená, abych vyloučil že s ní souvisí tyhle problémy. Kolega v práci dneska taky radil, že podobné problémy měl se špatně nastavenými excentry, já mám sice samostavy, ale za předpokladu že by se sami vraceli mohlo by to dělat tohle. Sundám bubny a uvidíme.
-> Venca.: Jsou tam jiný gumičky. Jiná konstrukce. 100vkový potřebujou zbytkovej tlak, aby držely gumičky přimáčklý k válci a nepropouštěly. 120 už to má jinak řešený a gumičky těsní pořád.
Hele teď mě napadlo, samostavy ti fungujou? A jak jde stlačit pedál, když zatáhneš ručku?
Hele teď mě napadlo, samostavy ti fungujou? A jak jde stlačit pedál, když zatáhneš ručku?
-> Jozka: Bohužel, stále nic. A v čem se liší zadní válečky 120 od 100? Ale zkoušel sem dneska dát válec ze stovky kterej prokazatelně fungoval a je to pořád stejný. Táta mi říká že ten HBV 4 píst nezvládne naplnit na jedno šlápnutí, protože na druhý či třetí už pedál stvrdne. Mě se to zdá divné, protože spoustě lidí to takhle funguje, ale přesto zkusim ještě brzdy vyměnit za 2 pístové a uvidíme, stejně mě nic jiného nenapadá.
-> Venca.: Tak chyba nalezena? Mě napadly dvě věci, jak jsem to tu četl - kdysi mi kamarád popisoval, jak mu u Š110 pístek "utekl" na jednu stranu tak daleko, že jeden okruh vůbec nefungoval, neb si nenasál a musel ho vrátit do správné polohy ručně po rozebrání - ale už nevím, jaké měl vnitřnosti. A druhá věc je asi nesmysl, ale - ty 120 válce jsou dvojího provedení, jedny mají zpětné ventily a dají se použít na kile, druhý je nemají a nedají se použít (tedy ne v kombinaci se stovkovými zadními prasátky). Průměr 22 jsem snad s těma ventilama ani neviděl..
-> Eidy: Vůle je nastavená, zkoušel jsem míň i víc, bez výsledku. Prostě už se nad tím pojímam dost dlouho a s více lidma, zkoušeli jsme kde co, ale bohužel všechno je správně, "jenom" to nefunguje a Běšiny jsou už za 14 dní...
-> Venca.: Tak to už nevím. Vůle mezi HBV a tím čůrem na pedálu je?
-> Eidy: No brzdový válce mám dva nový, na oba je výsledek stejnej... Leda že bych měl takovou smůlu a koupil si dva vadný. Zejtra bude hbv 22mm tak uvidíme co dál...
-> Venca.: Tak jestli nejsou v HBV blbě poskládaný ventilky nebo co já vím.
Takže dneska kontrola a kompletní rozebrání zadku, vše ok, stav stejný. Zdá se jako to brzdový válec nezvládnul na jedno šlapnutí nalačit, po třech šlápnutích je pedál tvrdý. Možná ještě zkusím 22 HBV.
Ještě někdo nějaký nápad?
Ještě někdo nějaký nápad?
-> Eidy: I to je možné, zadek mě čeká zítra. Každopádně dneska sem prohléhnul celý předek, všechno je průchozí, nikde nic špatného nenalezeno. Ještě jen pro jistotu, HBV ze 120 - předek je napojen na spodní(zadní vývod) a zadek na horní(přední vývod)?
-> Venca.: Tak bych řekl, že je průser na zadku. Právě když povolíš zadek, tak to pedál protlačí. A když ho zavřeš, tak to nefunguje a je jedno jestli jsou přední odvzdušňováky povolený nebo ne.
-> Eidy: Ano, u zadku to jde až na podlahu. Dneska ještě zkontroluju brzdové hadičky, třmeny a snad něco najdu...
-> Venca.: A když povolíš zadní odvzdušňovák, tak pedál dolů jde?
Ano zkoušeli, zkoušel jsem ho i vyměnit za jiný nový, ale bez úspěchu.
a HBV ste skúšali odvzdušniť?
Zdravím, mám problém s brzdami na mojí stovce. Celý systém je nový, trubky, hadičky brzd. válce a při odvzdušňování se nelze ve předu dostat s pedálem na podlahu když je otevřený odvzdušňovací šroub. Vzadu to funguje jak má. Auto jsem několikrát odvzdušnili, celý systém je bez vzduchu, ale pořád to nemá žádný krok. Nějaký nápad co by s tím mohlo být? Jinak použitý brzdový válec je ze š 120 a ve předu jsou 4-pístky na propojky. Díky za jakýkoliv nápad, už nevim co s tim.