jak snížit předek u 120?

prohledat
75 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.01.2010 do 07.03.2010, založil/a Cempyk
řadit dle data
13:46:49
07.03.2010
Klubko_
-> Rider skoda: jn, to byva. A pak jeste muze byt zatuhlej ten excentr.
13:45:03
07.03.2010
Rider skoda
jinak 1,5 zavitu je B samozrejme jakj kluci psali,ale takovy to kus ti asi neodpadne,kdyz se to meri po rezani pruzinu od kraje,tudiz je to asi pocitane vcetne zaverneho zavitu prece ?
13:43:31
07.03.2010
Rider skoda
-> Kapřík: ja mel teda zavlacky zatuhle a zarezle,ze jsem je musel urvat vymontovanim te korunkove matky a pak z cepu odvrtat.
13:15:45
07.03.2010
majop3k
-> Kapřík: -> Klubko_: jj viem presne na tych miestach som to strekol 52
13:09:03
07.03.2010
Klubko_
-> majop3k: doplnim kaprika...stabilizator z ramen
12:24:42
07.03.2010
Kapřík
-> majop3k: musíš sundat jen stabilizátor, a pak spodní excentrické čepy ramen. To by snad být zatuhlé nemělo 4
10:21:40
07.03.2010
majop3k
-> Kapřík: no dufam ze to pojde dobre, pred dvomi dnami som daval nove tlmice a preventivne som nastriekal wd-čko na ostatne srouby tak dufam ze ich povolim.
09:17:41
07.03.2010
Kapřík
-> majop3k: nemáš zač. Hotové to máš za 2 hodinky když jde všechno povolit, není to problém4
08:39:30
07.03.2010
majop3k
Diky136, ja som si to tiez myslel ale radsej som sa spytal. Uz len aby bolo teplejsie a idem nato.
23:37:25
06.03.2010
Kapřík
-> majop3k: varianta A je uříznutí o 1 závit, varianta B je uříznutí o 1,5 závitu4
20:18:22
06.03.2010
Evž@
-> majop3k: podle mě B ....1,5 otáčky
20:04:49
06.03.2010
majop3k
Prosba o radu. Chcem znizit predok na svojej skodovke 120. Chcel by som odrezat pruziny o 1,5 zavitu ale neni mi jasne ako pocite tie zavity alebo skor polzavity. Preto som sem dal ilustracny obrazok na ktorom su dve variatny. Ta cervena ciara je naznaceny rez a dolu je odpad ktory mi po odpileni ostane. Mozete mi prosim poradit ktora z tych variant je myslena ako 1,5 zavitu? Alebo neni to ani jedna?
zvětšit jak snížit předek u 120? - obrázek od majop3k vložen 06.03.2010 20:04:49
17:15:28
10.02.2010
havlik
-> Kapřík: blbost8
17:11:46
10.02.2010
Rider skoda
-> Kapřík: Mohl jsi ho videt na srazu v Zelive ted na podzim,cerny emko;-) A naraznik je 12cm od zeme,dat tam 250ky tak uz je to asi hnus s tim naraznikem vysoko.
17:11:45
10.02.2010
Kapřík
-> havlik: ty nemáš auto, ty máš motokáru1
17:01:58
10.02.2010
Trax
Tady byl docela funkční podvozek, ale ze skoku to šlo stejne na doraz - celo na zem...

Junak pruziny od tunera a HP sporting4
zvětšit jak snížit předek u 120? - obrázek od Trax vložen 10.02.2010 17:01:58
17:01:24
10.02.2010
havlik
já sem vzádu eště dorazy zkracoval4
16:58:42
10.02.2010
Petas.Kejdz
-> Kapřík: tak jako jezdit se na tom dalo ale jak .... taky sem to behem cca týdne vymenil za mín fiklý přužiny a už to šlo ... samo že byl předelanej doraz.. a tlumiče od kůrky...
16:56:48
10.02.2010
Trax
-> Kapřík: Tak oni tam byly tlumiče od Kurky přitvrzeny asi o 70%, ale stejne to nešlo.... To pak šlo do "normalni" vejšky4
16:56:06
10.02.2010
havlik
-> Trax: no jako mam auto asi tak stejně vysoko a podvozek je funkční:))
16:53:44
10.02.2010
Kapřík
-> Trax: s tím musí být požitek jezdit1
16:51:08
10.02.2010
Trax
-> Kapřík: Mam fotku auta položenýho na dorazech, efekt je stejnej4
zvětšit jak snížit předek u 120? - obrázek od Trax vložen 10.02.2010 16:51:08
upraveno 1x, naposled 10.02.2010 16:51:48
16:43:17
10.02.2010
Kapřík
-> Rider skoda: nemáš někde fotku jak to vypadá s takhle uříznutýma pérama?
16:03:03
10.02.2010
Rider skoda
-> Kapřík: most je vybouchany kladivem v miste stabace,aby o nej moc nemlatil.dotkne se ho zhruba az se oprou spodni ramena o dorazy.Tvrdsi to fakt je znatelne tolik tu pruzinu uz nezmacknu...
15:35:03
10.02.2010
palinator
-> palinator:

Já jen nevěděl, jestli si to s tou omluvou myslel vážně, jestli jsi jen nevodil za nos...3 A že jsem měl pravdu, to mě teda překvapilo ještě víc...3
15:25:30
10.02.2010
Kapřík
-> Rider skoda: zkrácené na 220 mm? Jsi tam té pružiny už moc nenechal...už je to sakra hodně. Co ti dělá stabilizátor a most? Propružením ti jde stabík přímo na hranu mostu. Nemáš vytrhané úchyty stabíku v motru?
15:09:55
10.02.2010
Rider skoda
-> Kapřík: Vsak to taky necekam,ale ja je mam rizly na 220mm a tvrdsi jsou znatelne a na dorazech to nesedi,jsou zkraceny dost.Coz neni jen teorie,ale i z praxe.Vsak se podivej na nektere stranky co prodavaji sport pera,tak maji i seriovou tloustku dratu 12,5mm predek.jen je lepsi o to,ze ma zaverne zavity z obou stran a nenamahas tak napravnici tolik v jednom miste,ale celou plochou to sedi.
14:20:25
10.02.2010
Kapřík
Jééééééééééééééje nemůžete čekat, že uříznete pružiny a budete mít sportovní podvozek. To přitvrzení je pouze teoretické. Pružina zůstane stejná!!!



-> haso: jojo to jsem taky viděl4 Však vidíš, uříznou pružinu a nic se neděje. Proto v tom taky nevidím absolutně žádný problém4 Panika z řezaných pružin není na místě... Když se to dělá v rozumné míře, proč ne6 Ale ne, že to někdo uřízne půlku péra, rázem mu auto leží na dorazech, zuby z toho má vyklepaný, náprava trpí, ale má hustosuprtuning káru se "sportovníma" pérama3
13:41:54
10.02.2010
Rider skoda
-> 105: Samozrejme zalezi jak moc zkracene je mas...jakou maji volnou delku?cim kratsi,tim tvrdsi...co s tim jezdis za tlumice?
10:29:14
10.02.2010
105
jezdim urezany pruziny 2 roky... a ze by to bylo tvrdsi nevim nevim...mozna nepatrne
10:24:11
10.02.2010
Rider skoda
-> palinator: Co mas konkretne na mysli?
09:23:28
10.02.2010
palinator
-> Rider skoda:

To myslíš vážně nebo si děláš prdel?3
09:02:15
10.02.2010
Jožynek
-> haso: Zeby to bolo "robene" len na oko?
08:55:42
10.02.2010
MOLSO
-> haso: oni nemaju cas ne ?
00:31:34
10.02.2010
haso
prave som kukal overhaulin` na discovery a nepacila sa im svetla vyska auta tak normalne urezali z pruzin...nejako nechapem preco si tie pruziny nedali natocit specialne ale rezali nejake sportove, cele sa mi to zda nahlavu sak maju neoobmedzeny rozpocet
00:29:58
07.02.2010
Eidy
Je dost pozdě, jsem dost unavený, takže jenom ve zkratce. Pokud pružinu přeříznu napůl, tuhost každé poloviny bude dvojnásobná oproti původní pružině. Jinými slovy, tuhost pružiny se řezáním zvyšuje. Namáhání (krut) působí na kratší délce drátu, tudíž se víc "brání změně". Kdo chce, najde si vzorec pro výpočet pružiny. Ve zkratce je to průměr drátu dělený počtem a průměrem závitů.

Edit: c=(d na čtvrtou * G)/(8 * n * D na třetí)
upraveno 1x, naposled 07.02.2010 00:33:45
19:23:47
06.02.2010
Rider skoda
-> Kapřík: naprava s takto riznutyma pruzinama byla na aute s domenim ze tam jsou sport.az pri vymene napravy jsem zjistil,ze tam jsou rezany serie:-(.naraznik 12cm od zeme.dat tam delsi tak uz by to vypadalo si myslim jak nejakej tuning offroad.
17:26:31
06.02.2010
Trax
Rider skoda 05.02.10 21:30:17 napsal:

→ palinator: tak se ti musim omluvit zrejme,dnes jsem

zakratil dorazy,aybch mel jistotu na svem aute,ze to na nich nesedi a mam

rezane seriova pera o 6,5cm a jsou asi tedy znatelne tvrdsi.Jen tedy serie

tlumice ktere logicky nestaci tlumit takto tvrde rychle kmitajici pruziny.




3 3 3
23:28:46
05.02.2010
Kapřík
-> Rider skoda: seřezané sériové pružiny o 6,5 cm? O kolik jsi to prosímtě uříznul? zůstalo tam z té pružiny něco? 4
upraveno 1x, naposled 05.02.2010 23:42:41
21:30:17
05.02.2010
Rider skoda
-> palinator: tak se ti musim omluvit zrejme,dnes jsem zakratil dorazy,aybch mel jistotu na svem aute,ze to na nich nesedi a mam rezane seriova pera o 6,5cm a jsou asi tedy znatelne tvrdsi.Jen tedy serie tlumice ktere logicky nestaci tlumit takto tvrde rychle kmitajici pruziny.
15:27:10
03.02.2010
palinator
-> Rider skoda:

A není to náhodou taky o tlumičích? Jestli se to při jízdě houpe víc, jakože jsem to tak pochopil, tak na vině nebudou pružiny, ale tlumiče, protože pokud jsou pružiny tužší, tak bude vůz rychleji kmitat. Jinak objektivní posouzení při stlačení pružiny (bez vlivu tlumičů) máš?
11:39:31
03.02.2010
Rider skoda
-> palinator: tak mam zkraceny 220ky na predku a je to mekke a jak houpacka,tak potom mi to vysvetli?s tvou teorii souhlasim ale kdyz je znacne min v predepjatem stavu tak to asi znat bude.kdyby nebyl vubec predepjata seriova nezkracova a seriova zkracovana a lezela na ni ciste vaha auta,tak by to asi takto fungovalo,ale timto predpjetim to bude asi jinak.
10:02:12
03.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Ideální je dát nějakou kulturní délku pružiny. V mém případě 220 mm, 1 navařit místo dorazu plocháč a přesadit přední lemy níž. Tak se dosáhne maximelního snížení při zachování funkčnostě. 1
zvětšit jak snížit předek u 120? - obrázek od Jirik_Tuňák - zrušená registrace vložen 03.02.2010 10:02:12
08:47:13
03.02.2010
palinator
-> Rider skoda:

To bych neřek, ten drát bude kratší, tzn. více se bude bránit změně, která jí vyvolala. Zkus si ohnout špejli celou a pak jen poloviční.
19:59:47
02.02.2010
tonek.favo
Taky můžu přidat zkušenost, kamarád zkoušel pružiny říznutý o dva závity, vzhledově to bylo super snížený a auto bylo v ,,rovině" ale jízda byla horší. Podle mě dostává ta náprava hodně do trika( dorazy nepočítám) teď má pružiny kratší o 1 zavit, a je to daleko pohodlnější a jízdní vlastnosti sou v podstatě stejný.5
19:45:11
02.02.2010
Rider skoda
Ja si myslim ze po riznuti seriove pruziny jde tuhost kazdopadne do haje.cim vic se zkrati,tim bude mekci.vzdyt po zkraceni tam bude min predepnuta ta pruzina a tim daleko mensi tuhost prece.
19:48:03
23.01.2010
Ultim
-> Kapřík: Ja si praveze myslim ze tuhost se zvetci,samozrejme ze jenom o kousek.

Trocha teorie: www.mitcalc.cz/doc/.../sp ringstxt.htm

Je tam vzorec kde je jasne videt ze pocet cinnych zavitu je ve jmenovateli pro vypocet tuhosti.

Trocha praxe: pokud ma sariova pruzina 8 ciinych zavitu a tuhost 44KN/nn , tak jednoduchou upravou zjistis ze kdyz tam bude jen 7 ciinych zavitu a samozrejme i zaverne,ale ty se nepocitaji,to je jen kvuli spravnemu dosednuti,tak bude mit naraz pruzina tuhost 50KN/mm. 6 = 58 atd... nakonec tam nebude zadny a bude to neodpruzena naprava kde bude tuhost dana vlastni pevnostni materialu... nebo tak nejak...

5
15:25:33
23.01.2010
Kapřík
-> Vyspu: dorazy je potřeba zkrátit 4
14:21:56
23.01.2010
Vyspu
Já co sem jezdil chvilku s autem co mělo uřezaný pružiny, tak jízdní vlastnosti byli stejný ale v každý díře šla náprava na dorazy...
12:03:31
22.01.2010
Jendo-virtak
ja mam tiez zrezane pruziny o 1,5zavitu.samzrejme ze origo tvrde a kratsie pruziny su lepsie ale ked niesu peniaze da sa to spravit aj tym rezanim nieje to ziadna slava ale urcite lepsie ako ked je predok pol metra nad zemou ako lod drzi to na ceste lepsie ale jedine minus ktore je ze by to chcelo prerobit dorazy na spodnych ramenach ako to ma napriklad tuner2
Extreme Tyres