skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak snížit předek u 120?
13:46:49
07.03.2010
07.03.2010

Klubko_
-> Rider skoda: jn, to byva. A pak jeste muze byt zatuhlej ten excentr.
13:45:03
07.03.2010
07.03.2010

Rider skoda
jinak 1,5 zavitu je B samozrejme jakj kluci psali,ale takovy to kus ti asi neodpadne,kdyz se to meri po rezani pruzinu od kraje,tudiz je to asi pocitane vcetne zaverneho zavitu prece ?
13:43:31
07.03.2010
07.03.2010

Rider skoda
-> Kapřík: ja mel teda zavlacky zatuhle a zarezle,ze jsem je musel urvat vymontovanim te korunkove matky a pak z cepu odvrtat.
13:15:45
07.03.2010
07.03.2010

majop3k
-> Kapřík: -> Klubko_: jj viem presne na tych miestach som to strekol 

13:09:03
07.03.2010
07.03.2010

Klubko_
-> majop3k: doplnim kaprika...stabilizator z ramen
12:24:42
07.03.2010
07.03.2010

Kapřík
-> majop3k: musíš sundat jen stabilizátor, a pak spodní excentrické čepy ramen. To by snad být zatuhlé nemělo 

10:21:40
07.03.2010
07.03.2010

majop3k
-> Kapřík: no dufam ze to pojde dobre, pred dvomi dnami som daval nove tlmice a preventivne som nastriekal wd-čko na ostatne srouby tak dufam ze ich povolim.
09:17:41
07.03.2010
07.03.2010

Kapřík
-> majop3k: nemáš zač. Hotové to máš za 2 hodinky když jde všechno povolit, není to problém

08:39:30
07.03.2010
07.03.2010

majop3k
Diky
, ja som si to tiez myslel ale radsej som sa spytal. Uz len aby bolo teplejsie a idem nato.

23:37:25
06.03.2010
06.03.2010

Kapřík
-> majop3k: varianta A je uříznutí o 1 závit, varianta B je uříznutí o 1,5 závitu

20:18:22
06.03.2010
06.03.2010

Evž@
-> majop3k: podle mě B ....1,5 otáčky
20:04:49
06.03.2010
06.03.2010

majop3k
Prosba o radu. Chcem znizit predok na svojej skodovke 120. Chcel by som odrezat pruziny o 1,5 zavitu ale neni mi jasne ako pocite tie zavity alebo skor polzavity. Preto som sem dal ilustracny obrazok na ktorom su dve variatny. Ta cervena ciara je naznaceny rez a dolu je odpad ktory mi po odpileni ostane. Mozete mi prosim poradit ktora z tych variant je myslena ako 1,5 zavitu? Alebo neni to ani jedna?
17:15:28
10.02.2010
10.02.2010

havlik
-> Kapřík: blbost

17:11:46
10.02.2010
10.02.2010

Rider skoda
-> Kapřík: Mohl jsi ho videt na srazu v Zelive ted na podzim,cerny emko;-) A naraznik je 12cm od zeme,dat tam 250ky tak uz je to asi hnus s tim naraznikem vysoko.
17:11:45
10.02.2010
10.02.2010

Kapřík
-> havlik: ty nemáš auto, ty máš motokáru

17:01:58
10.02.2010
10.02.2010

Trax
Tady byl docela funkční podvozek, ale ze skoku to šlo stejne na doraz - celo na zem...
Junak pruziny od tunera a HP sporting
Junak pruziny od tunera a HP sporting

17:01:24
10.02.2010
10.02.2010

havlik
já sem vzádu eště dorazy zkracoval

16:58:42
10.02.2010
10.02.2010

Petas.Kejdz
-> Kapřík: tak jako jezdit se na tom dalo ale jak .... taky sem to behem cca týdne vymenil za mín fiklý přužiny a už to šlo ... samo že byl předelanej doraz.. a tlumiče od kůrky...
16:56:48
10.02.2010
10.02.2010

Trax
-> Kapřík: Tak oni tam byly tlumiče od Kurky přitvrzeny asi o 70%, ale stejne to nešlo.... To pak šlo do "normalni" vejšky

16:56:06
10.02.2010
10.02.2010

havlik
-> Trax: no jako mam auto asi tak stejně vysoko a podvozek je funkční:))
16:53:44
10.02.2010
10.02.2010

Kapřík
-> Trax: s tím musí být požitek jezdit

16:51:08
10.02.2010
10.02.2010

Trax
-> Kapřík: Mam fotku auta položenýho na dorazech, efekt je stejnej

16:43:17
10.02.2010
10.02.2010

Kapřík
-> Rider skoda: nemáš někde fotku jak to vypadá s takhle uříznutýma pérama?
16:03:03
10.02.2010
10.02.2010

Rider skoda
-> Kapřík: most je vybouchany kladivem v miste stabace,aby o nej moc nemlatil.dotkne se ho zhruba az se oprou spodni ramena o dorazy.Tvrdsi to fakt je znatelne tolik tu pruzinu uz nezmacknu...
15:35:03
10.02.2010
10.02.2010

palinator
-> palinator:
Já jen nevěděl, jestli si to s tou omluvou myslel vážně, jestli jsi jen nevodil za nos...
A že jsem měl pravdu, to mě teda překvapilo ještě víc...
Já jen nevěděl, jestli si to s tou omluvou myslel vážně, jestli jsi jen nevodil za nos...


15:25:30
10.02.2010
10.02.2010

Kapřík
-> Rider skoda: zkrácené na 220 mm? Jsi tam té pružiny už moc nenechal...už je to sakra hodně. Co ti dělá stabilizátor a most? Propružením ti jde stabík přímo na hranu mostu. Nemáš vytrhané úchyty stabíku v motru?
15:09:55
10.02.2010
10.02.2010

Rider skoda
-> Kapřík: Vsak to taky necekam,ale ja je mam rizly na 220mm a tvrdsi jsou znatelne a na dorazech to nesedi,jsou zkraceny dost.Coz neni jen teorie,ale i z praxe.Vsak se podivej na nektere stranky co prodavaji sport pera,tak maji i seriovou tloustku dratu 12,5mm predek.jen je lepsi o to,ze ma zaverne zavity z obou stran a nenamahas tak napravnici tolik v jednom miste,ale celou plochou to sedi.
14:20:25
10.02.2010
10.02.2010

Kapřík
Jééééééééééééééje nemůžete čekat, že uříznete pružiny a budete mít sportovní podvozek. To přitvrzení je pouze teoretické. Pružina zůstane stejná!!!
-> haso: jojo to jsem taky viděl
Však vidíš, uříznou pružinu a nic se neděje. Proto v tom taky nevidím absolutně žádný problém
Panika z řezaných pružin není na místě... Když se to dělá v rozumné míře, proč ne
Ale ne, že to někdo uřízne půlku péra, rázem mu auto leží na dorazech, zuby z toho má vyklepaný, náprava trpí, ale má hustosuprtuning káru se "sportovníma" pérama
-> haso: jojo to jsem taky viděl




13:41:54
10.02.2010
10.02.2010

Rider skoda
-> 105: Samozrejme zalezi jak moc zkracene je mas...jakou maji volnou delku?cim kratsi,tim tvrdsi...co s tim jezdis za tlumice?
10:29:14
10.02.2010
10.02.2010

105
jezdim urezany pruziny 2 roky... a ze by to bylo tvrdsi nevim nevim...mozna nepatrne
10:24:11
10.02.2010
10.02.2010

Rider skoda
-> palinator: Co mas konkretne na mysli?
09:23:28
10.02.2010
10.02.2010

palinator
-> Rider skoda:
To myslíš vážně nebo si děláš prdel?
To myslíš vážně nebo si děláš prdel?

09:02:15
10.02.2010
10.02.2010

Jožynek
-> haso: Zeby to bolo "robene" len na oko?
08:55:42
10.02.2010
10.02.2010

MOLSO
-> haso: oni nemaju cas ne ?
00:31:34
10.02.2010
10.02.2010

haso
prave som kukal overhaulin` na discovery a nepacila sa im svetla vyska auta tak normalne urezali z pruzin...nejako nechapem preco si tie pruziny nedali natocit specialne ale rezali nejake sportove, cele sa mi to zda nahlavu sak maju neoobmedzeny rozpocet
00:29:58
07.02.2010
07.02.2010

Eidy
Je dost pozdě, jsem dost unavený, takže jenom ve zkratce. Pokud pružinu přeříznu napůl, tuhost každé poloviny bude dvojnásobná oproti původní pružině. Jinými slovy, tuhost pružiny se řezáním zvyšuje. Namáhání (krut) působí na kratší délce drátu, tudíž se víc "brání změně". Kdo chce, najde si vzorec pro výpočet pružiny. Ve zkratce je to průměr drátu dělený počtem a průměrem závitů.
Edit: c=(d na čtvrtou * G)/(8 * n * D na třetí)
Edit: c=(d na čtvrtou * G)/(8 * n * D na třetí)
19:23:47
06.02.2010
06.02.2010

Rider skoda
-> Kapřík: naprava s takto riznutyma pruzinama byla na aute s domenim ze tam jsou sport.az pri vymene napravy jsem zjistil,ze tam jsou rezany serie:-(.naraznik 12cm od zeme.dat tam delsi tak uz by to vypadalo si myslim jak nejakej tuning offroad.
17:26:31
06.02.2010
06.02.2010

Trax
Rider skoda 05.02.10 21:30:17 napsal:
→ palinator: tak se ti musim omluvit zrejme,dnes jsem
zakratil dorazy,aybch mel jistotu na svem aute,ze to na nich nesedi a mam
rezane seriova pera o 6,5cm a jsou asi tedy znatelne tvrdsi.Jen tedy serie
tlumice ktere logicky nestaci tlumit takto tvrde rychle kmitajici pruziny.

→ palinator: tak se ti musim omluvit zrejme,dnes jsem
zakratil dorazy,aybch mel jistotu na svem aute,ze to na nich nesedi a mam
rezane seriova pera o 6,5cm a jsou asi tedy znatelne tvrdsi.Jen tedy serie
tlumice ktere logicky nestaci tlumit takto tvrde rychle kmitajici pruziny.



23:28:46
05.02.2010
05.02.2010

Kapřík
-> Rider skoda: seřezané sériové pružiny o 6,5 cm? O kolik jsi to prosímtě uříznul? zůstalo tam z té pružiny něco? 

21:30:17
05.02.2010
05.02.2010

Rider skoda
-> palinator: tak se ti musim omluvit zrejme,dnes jsem zakratil dorazy,aybch mel jistotu na svem aute,ze to na nich nesedi a mam rezane seriova pera o 6,5cm a jsou asi tedy znatelne tvrdsi.Jen tedy serie tlumice ktere logicky nestaci tlumit takto tvrde rychle kmitajici pruziny.
15:27:10
03.02.2010
03.02.2010

palinator
-> Rider skoda:
A není to náhodou taky o tlumičích? Jestli se to při jízdě houpe víc, jakože jsem to tak pochopil, tak na vině nebudou pružiny, ale tlumiče, protože pokud jsou pružiny tužší, tak bude vůz rychleji kmitat. Jinak objektivní posouzení při stlačení pružiny (bez vlivu tlumičů) máš?
A není to náhodou taky o tlumičích? Jestli se to při jízdě houpe víc, jakože jsem to tak pochopil, tak na vině nebudou pružiny, ale tlumiče, protože pokud jsou pružiny tužší, tak bude vůz rychleji kmitat. Jinak objektivní posouzení při stlačení pružiny (bez vlivu tlumičů) máš?
11:39:31
03.02.2010
03.02.2010

Rider skoda
-> palinator: tak mam zkraceny 220ky na predku a je to mekke a jak houpacka,tak potom mi to vysvetli?s tvou teorii souhlasim ale kdyz je znacne min v predepjatem stavu tak to asi znat bude.kdyby nebyl vubec predepjata seriova nezkracova a seriova zkracovana a lezela na ni ciste vaha auta,tak by to asi takto fungovalo,ale timto predpjetim to bude asi jinak.
10:02:12
03.02.2010
03.02.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Ideální je dát nějakou kulturní délku pružiny. V mém případě 220 mm,
navařit místo dorazu plocháč a přesadit přední lemy níž. Tak se dosáhne maximelního snížení při zachování funkčnostě. 


08:47:13
03.02.2010
03.02.2010

palinator
-> Rider skoda:
To bych neřek, ten drát bude kratší, tzn. více se bude bránit změně, která jí vyvolala. Zkus si ohnout špejli celou a pak jen poloviční.
To bych neřek, ten drát bude kratší, tzn. více se bude bránit změně, která jí vyvolala. Zkus si ohnout špejli celou a pak jen poloviční.
19:59:47
02.02.2010
02.02.2010

tonek.favo
Taky můžu přidat zkušenost, kamarád zkoušel pružiny říznutý o dva závity, vzhledově to bylo super snížený a auto bylo v ,,rovině" ale jízda byla horší. Podle mě dostává ta náprava hodně do trika( dorazy nepočítám) teď má pružiny kratší o 1 zavit, a je to daleko pohodlnější a jízdní vlastnosti sou v podstatě stejný.

19:45:11
02.02.2010
02.02.2010

Rider skoda
Ja si myslim ze po riznuti seriove pruziny jde tuhost kazdopadne do haje.cim vic se zkrati,tim bude mekci.vzdyt po zkraceni tam bude min predepnuta ta pruzina a tim daleko mensi tuhost prece.
19:48:03
23.01.2010
23.01.2010

Ultim
-> Kapřík: Ja si praveze myslim ze tuhost se zvetci,samozrejme ze jenom o kousek.
Trocha teorie: www.mitcalc.cz/doc/.../sp ringstxt.htm
Je tam vzorec kde je jasne videt ze pocet cinnych zavitu je ve jmenovateli pro vypocet tuhosti.
Trocha praxe: pokud ma sariova pruzina 8 ciinych zavitu a tuhost 44KN/nn , tak jednoduchou upravou zjistis ze kdyz tam bude jen 7 ciinych zavitu a samozrejme i zaverne,ale ty se nepocitaji,to je jen kvuli spravnemu dosednuti,tak bude mit naraz pruzina tuhost 50KN/mm. 6 = 58 atd... nakonec tam nebude zadny a bude to neodpruzena naprava kde bude tuhost dana vlastni pevnostni materialu... nebo tak nejak...

Trocha teorie: www.mitcalc.cz/doc/.../sp ringstxt.htm
Je tam vzorec kde je jasne videt ze pocet cinnych zavitu je ve jmenovateli pro vypocet tuhosti.
Trocha praxe: pokud ma sariova pruzina 8 ciinych zavitu a tuhost 44KN/nn , tak jednoduchou upravou zjistis ze kdyz tam bude jen 7 ciinych zavitu a samozrejme i zaverne,ale ty se nepocitaji,to je jen kvuli spravnemu dosednuti,tak bude mit naraz pruzina tuhost 50KN/mm. 6 = 58 atd... nakonec tam nebude zadny a bude to neodpruzena naprava kde bude tuhost dana vlastni pevnostni materialu... nebo tak nejak...

15:25:33
23.01.2010
23.01.2010

Kapřík
-> Vyspu: dorazy je potřeba zkrátit 

14:21:56
23.01.2010
23.01.2010

Vyspu
Já co sem jezdil chvilku s autem co mělo uřezaný pružiny, tak jízdní vlastnosti byli stejný ale v každý díře šla náprava na dorazy...
12:03:31
22.01.2010
22.01.2010

Jendo-virtak
ja mam tiez zrezane pruziny o 1,5zavitu.samzrejme ze origo tvrde a kratsie pruziny su lepsie ale ked niesu peniaze da sa to spravit aj tym rezanim nieje to ziadna slava ale urcite lepsie ako ked je predok pol metra nad zemou ako lod drzi to na ceste lepsie ale jedine minus ktore je ze by to chcelo prerobit dorazy na spodnych ramenach ako to ma napriklad tuner2