
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vodne trubky materiál
14:13:17
03.12.2010
03.12.2010

Jozka
Tedy kdyby to tu náhodou ještě někdo četl, tak mám dojem, že kubík hliniku váží 2700 kg, slitiny jsou zpravidla o chlup těžší, u oceli je to 7810 kg, nerez je hnedle to samý, ono toho chromu je tam jen něco málo přes 12% zpravidla.. Možná nepatrně těžši budou austenity, jak maj ve mříži tu molekouli navíc
.

21:11:48
25.11.2010
25.11.2010

upír 130
tak sem dneska měřil průměr trubek u dvou aut a mají 30mm..
00:17:16
24.11.2010
24.11.2010

Toušík
-> Discovera: Tohle je nabídka od firmy co je dělá.30×2, 3 nebo 5 mm
21:57:06
23.11.2010
23.11.2010

Discovera
-> Toušík: 30 mám 2mm stěnu
-> upír 130: váhou je to téměř stejné...rozdíl zanedbatelný...dělám to k vuli starým trubkám co jsou zasraný...kašlu na to je čistit, když sou zrezlé....po roku co jsem dal do auta svou totál GO 130ku s LEKREM včetně výhřevu sitiče, jsem motor znovu částečně kuchl (lepší úpravy další 5-kanálové hlavy
) a u 4-ho válce byl nánost 3cm do vrchu a celý blok zajebaný jak to prase z původních trubek...to byl celý důvod proč nové vedení->sralo mě to nehorázně...kámoš co má hlínu po dvou rokách měl v bloku úplně čisto včetně chladiče...vše měl nové. Jinak origo má 32 (měřil jsem ty svoje co je mám opiskované a dělal jsem to zbytečně
). Ohýbaní mě netrápí...v rukách to nedělám...na to mám ohýbačku s 12tunami v tahu. při malém ohybu (u převodovky k motoru) není třeba se obávat a ani trubky plnit jemným pískem netřeba....u ohybů pod kufrem jsem nasypal do trubek malé množství písku a na koncích zavařil 4-mi body a ohnul (samozřejmě nesmíš festovně písek napěchovat
) a není co řešit...trhlinky ani zboření stěn nehrozí a jak říkám nejsem jediný, kdo to má (dělal jsem to podle postupu od těch co to už mají). Před ohnutím jsem každý ohyb nahřál horkovzdušnou pistolí na asi 550st a ohybá se velice pomalu není to železo.
-> upír 130: váhou je to téměř stejné...rozdíl zanedbatelný...dělám to k vuli starým trubkám co jsou zasraný...kašlu na to je čistit, když sou zrezlé....po roku co jsem dal do auta svou totál GO 130ku s LEKREM včetně výhřevu sitiče, jsem motor znovu částečně kuchl (lepší úpravy další 5-kanálové hlavy



21:06:42
23.11.2010
23.11.2010

upír 130
-> Discovera: myslím že origo trubky měli 30mm a ne 32.. a zkoušel si ohnout i sílu stěny 1,5mm?? ono hliník o síle 2mm nebude o moc lehčí než origo ocel o síle 1mm.. nebo si to vážil ??
08:49:21
23.11.2010
23.11.2010

Toušík
Jo ještě prosím jakou tloušťku stěny?? 30x2, 3 nebo 5 mm. Asi stačí 30x2 ne. Stejně to půjde vnitřkem.
08:06:07
23.11.2010
23.11.2010

Toušík
-> Discovera: Jo já vím já si to byl právě i změřit ale nenapsal jsem si kolik ty trubky měli :) Díky
08:04:09
23.11.2010
23.11.2010

Discovera
-> Toušík: 2mm hadice nepozná a stáhneš bezproblémů..nejsem jedin, kdo má vodní okruh z hliníku průměru 30
...mohl jsem vzít 32 v hlíně, ale chtěl jsem raději menší. Pak jsem měl možnost vzít 28ku
...mohl jsem vzít 32 v hlíně, ale chtěl jsem raději menší. Pak jsem měl možnost vzít 28ku
07:41:36
23.11.2010
23.11.2010

Toušík
-> Discovera: Já chci aby to pasovalo na původní hadici abych mohl nějakou použít. Takže budu shánět průměr 30 to už se v pohodě stáhne?
07:34:57
23.11.2010
23.11.2010

Discovera
-> Toušík: hliníková je 30 původní jak píše Fén je 32
03:54:30
23.11.2010
23.11.2010

Fén
-> Toušík: Tuším, že cca 32 mm.
23:18:16
22.11.2010
22.11.2010

Discovera
-> upír 130: Ne. Ta této tvrzené hlíně nic neudělá. Navíc po 100km už je na vnitřních stranách matný povlak šedé barvy jako u domku termostatu...
21:31:52
22.11.2010
22.11.2010

Toušík

20:37:06
22.11.2010
22.11.2010

upír 130
-> Discovera: a s nemrzkou to nebude reagovat myslíš??
20:01:34
22.11.2010
22.11.2010

Toušík
Hele jakej průměr měla původní ocel trubka? Chci koupit Al ale nevím průměr. Dík čus
13:30:26
22.11.2010
22.11.2010

Discovera
-> upír 130: Nerez? Blázníš? To je těžký....u jednoho borca jsem to viděl, ale trubky sou dost dlouhy na to, abych to (ne)táhl v nerezi. -> darklord: Já si je dělal z hliníku tvrzená AlMg5 2mm tloušťka stěn a 9m mě vyšlo na 360kč
No a pak trocha mého časua ohýbačka trubek s jemným pískem a hlavně správný drát do svářečky


14:59:01
21.11.2010
21.11.2010

upír 130
-> Tuner#2: tak asi možná budou těžší, ale tak zanedbatelně že to asi nemá cenu řešit.. za to minimum ti to vrátí zas tím že neproreznou a pěkně vypadají.. nebo si natankuješ o jeden litr benzínu míň a seš na nule
hliník nejde moc dobře ohýbat a musela by bejt zase silnější stěna na ohyby takže rozdíl asi bude neznatelnej ale taky čistej hliník by mohl reagovat s nemrzkou.. nevím co volit za slitinu , kde se dají sehnat nebo v jakej tloušťce to pujde vůbec ohnout atd.. nerez pro mě byla nejvýhodnější..

10:05:43
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> fidelmc: rtuť jsem bral jako etalon něčeho sakra těžkýho...
01:39:08
21.11.2010
21.11.2010

fidelmc
-> m8rinek: rtut je co??? Kdo to tvrdi, ze rtut je hlavni prvek nerez oceli, legujici prvek? To snad ne!
01:24:53
21.11.2010
21.11.2010

Fén
-> m8rinek: S mojí slohovou dovedností se snažím raději nic nepsat, takže nepsal. :o)))
01:19:52
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> Fén: wiki je stejného názoru, pokud jsi to nepsal Ty tak věřím :))).
01:17:26
21.11.2010
21.11.2010

Fén
-> m8rinek: Tabulky mám ještě v krabici na staré adrese, ale co si vybavuji z nauky o materiálech, tak nerez by měla mít hustotu 8000.
01:13:20
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> Fén: tabulky jsou daleko a první odkaz gůglu tvrdí stejnou hustotu, nicméně rád budu věřit, jen napsat nula pozpátku mi v tomhle stavu přišlo opravdu efektivní :D.
01:12:01
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> Syny: je to pozinkovaná ocelová růra. ;)
01:11:02
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> Tuner#2: nic takhle to jen vyznívá, že hlavní složkou nerezové oceli je rtuť, tudíž je nerez značně hmotnější...
Další věcí je... hustota hliníku je téměř třetinová, resp. 10/28 a kousek. což nezanedbatelné není, nicméně kolik je váha celého potrubí a nezbytný přídavek na hliníkové náhradě pro spolehlivou funkčnost, přidám li stálsot materiálu.....
Ale kdo chce kam... Jen tim chci říct, že je vlastně uplně jedno z čeho to potrubí je, beztak je plný vody :).
Další věcí je... hustota hliníku je téměř třetinová, resp. 10/28 a kousek. což nezanedbatelné není, nicméně kolik je váha celého potrubí a nezbytný přídavek na hliníkové náhradě pro spolehlivou funkčnost, přidám li stálsot materiálu.....
Ale kdo chce kam... Jen tim chci říct, že je vlastně uplně jedno z čeho to potrubí je, beztak je plný vody :).
01:06:02
21.11.2010
21.11.2010

Fén
-> m8rinek: Budou těžší o 1,9 %. :o)
01:05:08
21.11.2010
21.11.2010

Syny
-> m8rinek: No to nevim nevim... Se schvalnev garazi podivam, ale ocel to dle me neni teda...
01:04:36
21.11.2010
21.11.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 21.11.10 00:58:21: Já porovnávám váhu ocel a hlínu. Obojí je alternativa k origu a pokud bych měl origo nahradit něčím s čím se musím srát s rozměřením a uděláním, tak prostě zvolím raději hliník než ocel. Co je na tom nepochopitelnýho?
01:01:49
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> Syny: odpověď zní: en, ela mesj uhcort jetilan....
00:59:12
21.11.2010
21.11.2010

Syny
-> m8rinek: Origo ropovody jsou ocelovy? Neni to hlinik nahodou?
00:58:21
21.11.2010
21.11.2010

m8rinek
-> Tuner#2: Původní trubky jsou ocelové? Já myslím, že je to tak, jejich hustota tedy bude cca 7850kg/cm3, jaká bude asi hustota nerezové oceli? O kolik budou takové nerezové trubky těžší než původní? odpověď čti pozpátku: alun....
00:02:15
21.11.2010
21.11.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> upír 130: To je těžký jako prase, raději hlínu 

23:26:38
19.11.2010
19.11.2010

upír 130
myslím že nej varianta je nerez.. nechal sem si je naohýbat podle původních a je to super.. ničím se nemusí natírat, po vyleštění pěkně vypadají a jsou napořád..
00:25:29
15.11.2010
15.11.2010

ZdenoR
Měděných trubek se nebojím, jednak to má na autě dost lidí už roky a za druhé spojení mezi trubkou na blokem je vždy přes hadice.
Ono ani s přímým kontaktem měd hliník to není tak horké jinak by se nepoužívaly měděné těsnící podložky pod vložkama, celoměděné těsnění pod hlavu nebo klasické usazení hlavy na kroužky...
Ono ani s přímým kontaktem měd hliník to není tak horké jinak by se nepoužívaly měděné těsnící podložky pod vložkama, celoměděné těsnění pod hlavu nebo klasické usazení hlavy na kroužky...
18:25:45
12.11.2010
12.11.2010

Borin - Král tuzerů
havlik 12.11.10 17:04:37 napsal:
Každopádně Rko má v serii meděný chladič a motor je furt stejný a
nikdy s tim nebyl problémNemáš pravdu
Ten chladič je tzv CU-MS tzn měděno - mosazný...když ho řízneš, tak zjistíš, že ty žebra, kterejma protéká voda a i vrch a spodek jsou mosazný a měděný je jen "výplet" mezi těma žebrama

Každopádně Rko má v serii meděný chladič a motor je furt stejný a
nikdy s tim nebyl problémNemáš pravdu



18:00:34
12.11.2010
12.11.2010

Bery
já to mám třeba v mědi a zatim v poho.a to se s tim autem moc nemazlim,když peláší po RZetě) předek pod kufrem je taky v Cu.
17:07:28
12.11.2010
12.11.2010

havlik
-> afro100: a kde mas v novym rozvodu cokoliv na primo? vsechny spoje pres gumovy hadice
17:06:16
12.11.2010
12.11.2010

afro100
-> havlik: ale nikde neni spoj napriamo, je to cez hadice a spodna a vrchna vanicka je mosadz, med su len lamely
17:04:37
12.11.2010
12.11.2010

havlik
Každopádně Rko má v serii meděný chladič a motor je furt stejný a nikdy s tim nebyl problém
16:08:12
12.11.2010
12.11.2010

m8rinek
15:55:41
12.11.2010
12.11.2010

Lukky_sk
zabudovaná pálenica :D:D:D no ja som to inač pôvodne chcel čo najviac spájkovať medene trubky aby som použil čo najmenej hadíc - eskapásiek atd, no ale tak niečo ešte vymyslím,
ozaj páni aký odporúčate priemer trubiek už na spomínaný naporak na stovec- nechcem to ťahať moc hrubé, ale zase aby som nejak neškrtil prietok alebo dačo
ozaj páni aký odporúčate priemer trubiek už na spomínaný naporak na stovec- nechcem to ťahať moc hrubé, ale zase aby som nejak neškrtil prietok alebo dačo
14:47:07
12.11.2010
12.11.2010

ozzman1000
cca pred 2 rokmi som videl jednu tisícovku určenú do šrotu čo mala komplet rúry z motora na chladenie + kúrenie z mosadzných trubiek, riadne natvrdo spájkované Sn/Pb spájkou. Veľmi sa mi to páčilo, vyzeralo štýlovo akoby v aute bola zabudovaná pálenica
Z praktického hľadiska to však pri servisovaní muselo byť peklo.

14:00:22
12.11.2010
12.11.2010

m8rinek
-> Lukky_sk: je pravdou, že jistá chemická reakce probíhá, jenže pokud nejde o spojení kov na kov, není nijak drastická. V podstatě neznatelná....
13:58:13
12.11.2010
12.11.2010

havlik
-> Lukky_sk: hlinikovy trubky
13:56:39
12.11.2010
12.11.2010

Lukky_sk
hmm no dobre tak med si škrtám aj tak zato pýtajú drsné peniaze, čo je teda najvhodnejšou alternatívou?
13:55:01
12.11.2010
12.11.2010

afro100
-> Lukky_sk: Borin - Král tuzerů 22.09.09 21:02:18 napsal:
→ palinator: Akorát měď v okruhu s hliníkem dělá na
hliníku oxid a ten ti časem zacpe kanálky v motoru a ucpe chladič
med z hlinikom ne.e
→ palinator: Akorát měď v okruhu s hliníkem dělá na
hliníku oxid a ten ti časem zacpe kanálky v motoru a ucpe chladič

med z hlinikom ne.e
13:54:02
12.11.2010
12.11.2010

Lukky_sk
zaujala ma vec čo písal Borin, že medene trubky s hlnikikom nekombinovať, akurat sa chystam ťahať trubky na stovke na naporach a uvažoval som o medi - ved to ma tak dosť ludi, je to blbosť?
12:43:42
12.11.2010
12.11.2010

suri
-> darklord: naleješ ocot a zaleješ vriacou vodou , prípadne nejaké prípravky na kameň
12:42:35
12.11.2010
12.11.2010

darklord
-> suri: nove neviem kde zohnat, tieto moje su zvonku OK, iba zasrate od bordelu ale neviem ako to vypada vovnutri... a s tym varenim si to teda neviem predstavit na 2m trubke...
12:18:53
12.11.2010
12.11.2010

pistaa
-> Toušík: 8m mi bolo reba sa mi zda