skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výměna převodovky 4q za5 q
pokud to není poslední rok (84) tak tam bude 4q (84 už byl zlomový ale nebylo to podmínkou)
to je pravda, co ma garde z vyroby netusim
-> maruz: No neviem sice aku ma nadrž garde ale pravdepodobne len na 4q a kedže 5q prevodovka je dlhšia tak musi byt aj nadrž pripravena na 5q je viac vykrojena.
-> maruz: staci jen tahlo, pricka a prevodovka.
Zdravím, uvažuji výměnu převodovky 4q garde za 5q rapid.
Prostudoval jsem vše kolem (tunel, táhlo, trubky atd.) Odpověd však na to, jestli můžu nechat ramena a poloosy z garde jsem však nenašel. Jisté je, že musím vyměnit i příčku, ale ramena? (ty mám nové, ložiska taky atd....) Poradí někdo? díky
Prostudoval jsem vše kolem (tunel, táhlo, trubky atd.) Odpověd však na to, jestli můžu nechat ramena a poloosy z garde jsem však nenašel. Jisté je, že musím vyměnit i příčku, ale ramena? (ty mám nové, ložiska taky atd....) Poradí někdo? díky
-> LiMaK - 742 forever: Jo - ochrana zpatecky. Abys nezaradil z 5ky zaptecku... Ovsem me se to povedlo. Teda ne, ze bych ji zaradil, ale kdyz sem chtel prudce z 5ky podradit na 4ku, tak najednou zuby a prej svitili zpateckovy svetla... Takze asi tak :)
tak na leštenke by som to tiež určite nerobil
kamarát niečo podobné urobil na svojej užovke ale len vyrezal dieru v nosníku aby mu tam vošla prevodovka a newem behá na tom už pár rokov bez problémov
kamarát niečo podobné urobil na svojej užovke ale len vyrezal dieru v nosníku aby mu tam vošla prevodovka a newem behá na tom už pár rokov bez problémov
skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=386
tady je na techwebu krááásně rozepsaná výměna na starším provedení kastle, takže tvůj případ....
přečti hlavně poznámky pod článkem, kde právě píše o tom zadním nosníku karoserie...
tady je na techwebu krááásně rozepsaná výměna na starším provedení kastle, takže tvůj případ....
přečti hlavně poznámky pod článkem, kde právě píše o tom zadním nosníku karoserie...
-> Klubko_: podložka se dávala hlavně pod 5q kulisu....
vono když si vedle sebe položíš 5q a 4q kulisu, tak ta 5q je hlubsí....
5q má na spodku takovej tvarovanej plech, snad nejaka ochrana zpatecky nebo coto aji ten spodní kloub je mohutnější, takže pod 5q kulisu sem musel taky dávat tu podložku, jinak to nešlo ani našroubovat/dotáhnout.
A to mám 5q kulisu na 4q skodovce, takže záměnné naprosto jsou, snad jen ta 5q má výhody v tlustší tyčce anetočí se dookola, jelikož má takové jistící zobáčky...
vono když si vedle sebe položíš 5q a 4q kulisu, tak ta 5q je hlubsí....
5q má na spodku takovej tvarovanej plech, snad nejaka ochrana zpatecky nebo coto aji ten spodní kloub je mohutnější, takže pod 5q kulisu sem musel taky dávat tu podložku, jinak to nešlo ani našroubovat/dotáhnout.
A to mám 5q kulisu na 4q skodovce, takže záměnné naprosto jsou, snad jen ta 5q má výhody v tlustší tyčce anetočí se dookola, jelikož má takové jistící zobáčky...
-> rolls: ja tu podlozku videl zatim jen pod jednou kulisou a to bylo v rapidovi. Taky bych rad vedel, kam vsude se montovala. V dedove uzovce 79 neni, v moji uzovce 80 nebyla a v moji 105tce 86 taky neni.
Díky chlapi za podrobné informace.Moje š 120 GLS je leštěnka a velice zachovalá.Teď když vidím jaké brutální úpravy by mě čekali do leštěnky řezat nebudu.příští týden umístím popis a foto.Díky za Vaše informace.
-> petr s: pod 5q kulisu ma ist 5mm podlozka? az ano tak dik za info, to som netusil

-> LiMaK - 742 forever: Tak proč praskly všechny sváry na tom tunelu 5q po jedný ráně?
-> Dušan: jojo, LX je vlastně 120tka na úhlovce....mám výpadeky paměti
a LE je delší 4ka---podle mě lepší varianta, než řezat zachovalý skelet
a LE je delší 4ka---podle mě lepší varianta, než řezat zachovalý skelet
-> Nwkt: která jiná část skeletu na 742 je pevnější???
přední kufr??? přední nápravnice....Omyl, zadní podlaha je nejprofilovanější a nejvyztuženější část...
vím to, na podzim jsem dostal ránu na zadek, do nosníku motoru a byl celkem problém narovnat na stolici budku zadního tlumiče a zadní stěnu motor/inter....
opravdu, pokud víš o pevnější části skeletu 742, rád se přiučím....ale tunel,zadní stěna s tlumičbudkama a nosníkama motoru opravdu je best.
Samozrejme to nemyslím podle síly plechu,to je blbost, ale jako celek je to proste nejtužší.....při rovníní stolicí se vždycky odráží od něčeho z techto partii....pokud chces srovnat zadní nosník motoru a odrážíš se od prahu, i nové prahy vyrveš od sloupků....vím to, vlastní zkušenost.
přední kufr??? přední nápravnice....Omyl, zadní podlaha je nejprofilovanější a nejvyztuženější část...
vím to, na podzim jsem dostal ránu na zadek, do nosníku motoru a byl celkem problém narovnat na stolici budku zadního tlumiče a zadní stěnu motor/inter....
opravdu, pokud víš o pevnější části skeletu 742, rád se přiučím....ale tunel,zadní stěna s tlumičbudkama a nosníkama motoru opravdu je best.
Samozrejme to nemyslím podle síly plechu,to je blbost, ale jako celek je to proste nejtužší.....při rovníní stolicí se vždycky odráží od něčeho z techto partii....pokud chces srovnat zadní nosník motoru a odrážíš se od prahu, i nové prahy vyrveš od sloupků....vím to, vlastní zkušenost.
-> LiMaK - 742 forever: to mas ze 120LE - SP 3.9 a delsi 4ka.
Jinak uz jsem videl jak nekdo zabouchla danou cast karoserie palici, aby se tam ten 5Q vesel
Jinak uz jsem videl jak nekdo zabouchla danou cast karoserie palici, aby se tam ten 5Q vesel

-> LiMaK - 742 forever: Co je na tom nejpevnějšího? Jsem to z Rapida vyloup jak perníček
Já bych to tady zas tak nehrotil, připadá mi, že -> béda: má v garáži navíc převodovku a chce ji využít.
Představuje si, že vymění nádrž a pár blbostí a bude mít 5q.
Jako podle mě si myslím, že až se dozví, že musí převařit jednu z nejpevnějších částí skeletu 742, že musí sehnat na vrakecu kus tunelu z Mka 84+, vyřezat, vyřezat svojí oužu, tak aby se mu nezkroutila a pak to povařit dokupy....
myslím si, že pak bude ta jeho 5q na prodej....
Je to ale možná jen můj pocit, možná že -> béda: překvapí.
mimochodem, tohle je jediný důvod, proč na svém mazlikovi nemam na 781.136X 5q...nechce se mi řezat auto....musí stačit 4q z 120LE či co to , co má tu delší čtyřku rychlost....(něco jako 4,5ka)
Představuje si, že vymění nádrž a pár blbostí a bude mít 5q.
Jako podle mě si myslím, že až se dozví, že musí převařit jednu z nejpevnějších částí skeletu 742, že musí sehnat na vrakecu kus tunelu z Mka 84+, vyřezat, vyřezat svojí oužu, tak aby se mu nezkroutila a pak to povařit dokupy....
myslím si, že pak bude ta jeho 5q na prodej....
Je to ale možná jen můj pocit, možná že -> béda: překvapí.
mimochodem, tohle je jediný důvod, proč na svém mazlikovi nemam na 781.136X 5q...nechce se mi řezat auto....musí stačit 4q z 120LE či co to , co má tu delší čtyřku rychlost....(něco jako 4,5ka)
-> petr s: ano anoo to bude ten problem
ale aj tak bola zrezaná o par cm a nebolo to ono .... zlatá 4q kulisa 


-> MOLSO: Pod tu kulisu taky patří asi 5mm silná podložka
-> jarda.u1: ja som mal s 5q kulisou problem škrtala o dno tunela a plech pod nadrž ma nenapadol kedze ho tam nemam 

-> MOLSO: Presne tak,jeste snad jen plechovy kryt pod nadrzi a kulisu razeni,ale na tu 4 kvaltovou to taky funguje,je to vyzkousene.

-> béda: v prvom rade musis prevarit tunel v skelete. Musíš vymeniť nádrž, trubky k chladiču (zadné) a tiahlo radenia (je kratšie) Ďalej ma už nič nenapadá 

Škodovkáři potřebuji radu. Ve Š 120 GLS 4Q r.v.1980
chci namontovat mokrý kyvkový 5 Q. Co musím nahradit a upravit aby vše bylo ok.Jak je to s nádrží a příčkou převodovky.Jaké máte zkušenosti.Díky za rady
Odpověď zde nebo na e-mail v ID kartě.
chci namontovat mokrý kyvkový 5 Q. Co musím nahradit a upravit aby vše bylo ok.Jak je to s nádrží a příčkou převodovky.Jaké máte zkušenosti.Díky za rady
Odpověď zde nebo na e-mail v ID kartě.