skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Řadí / neřadí
-> afro100: to asi spíš ne, to by se točilo táhlo kolem hokejky, ale ono s tím nejde otočit vůbec. Kolem kloubu řazení jsem šahal a všude místa dost
-> vhml: skusil by som mrknut na srob co zaistuje tahlo na hokejke, tiahlo samotne atd .. daco podobne sa mi stalo kedysi na r19 a mal som pootocene tiahlo, na kt. sa uvolnila spona
Nikdo nerozvine teorii, nebo nedá do placu k dobru svojí zkušenost?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: konzola beha, tu jsme meli vyndanou.
u ohnutí je mi divny ze to zaclo behem parkovaní. S trochou stesti je ve víku nejakej zaseklej bordel mezi tyčkama a hokejkou.
Napadla mi jeste uvolnena radici vidlicka, ktera se posune a jeden radek ma pak neutrál jinde nez druhé dva řádky.
u ohnutí je mi divny ze to zaclo behem parkovaní. S trochou stesti je ve víku nejakej zaseklej bordel mezi tyčkama a hokejkou.
Napadla mi jeste uvolnena radici vidlicka, ktera se posune a jeden radek ma pak neutrál jinde nez druhé dva řádky.
-> vhml: Rekl bych, ze se mohla ohnout nejaka tycka v prevodovce. Nejdriv bych ale zkontroloval konzolu mezi sedackama.
Trochu OT, ale první téma co jsem našel z oblasti ,,neřadí"
Problém jest zajímavej. Řazení normálně běhá dopředu a dozadu, jen to má malý háček a to ten, že s řadičkou nelze hnout do stran. Hrubým násilím jsme tam narvali první řádek a odjeli závody na první dva kvalty bez zpátečky i neutrálu.
Začlo to z ničeho nic, normálně to řadilo, bez problémů jsem dojel do cíle, dojel do servisu, zaparkoval a táta už neodjel.
Vyhodím ven převodovku v tejdnu, ale rád si poslechu teorie co to může být a proč...
Problém jest zajímavej. Řazení normálně běhá dopředu a dozadu, jen to má malý háček a to ten, že s řadičkou nelze hnout do stran. Hrubým násilím jsme tam narvali první řádek a odjeli závody na první dva kvalty bez zpátečky i neutrálu.
Začlo to z ničeho nic, normálně to řadilo, bez problémů jsem dojel do cíle, dojel do servisu, zaparkoval a táta už neodjel.
Vyhodím ven převodovku v tejdnu, ale rád si poslechu teorie co to může být a proč...
ludia ja sa s vami nehadam ze vam to nejde, ale ze mne to nejde. nic ine som nemenil, poskladal som to znova tak ako to bolo aj s lamelou a zrazu to radi, tak nech mi nikto nevravi ze ten pritlacak je o.k. btw, asi nebudem sam, vid link co som dal nizsie posledny prispevok
btw2...kedze ja debil som vyhodil potvrdenku z obchodu takze to ani vratit nemozem, predam tomu kto ma zaujem ten pritlacak za 14 juro
bez zaruky



-> rolls: SACHS M190 (číslo přesněn nevím) nám už drží 4.rok závodního nasazení bez problémů. Jenom sériové lamely nevydrželi déle jak jednu soutěž. Směs HDS od Renovaku už drží dva roky...
-> rolls: Já mam sachs, sice ti neřeknu jakej, ale všechno v pohodě
no hadam konecne mozem potvrdit, ze pritlacak SACHS je na hovno. po vymene za origo stary pritlacak auto radi bez problemov pri nastartovanom motore, sice nemal som nasadene klby ale to hadam nerobi problem. takze osobne nedoporucujem kupovat pritlacny tanier pre S120 od SACHS typ M190 cislo 01T08 3082271232. netusim kde soudruzi urobili chybu ale nefunguje ako ma

tak vrch jsme stejně nedojeli, za vinu to má přetržená kostka na řadící tyči. Poláci to dělaj z papíru....hovada
alebo je problem v pritlacaku vid posledny prispevok skoda-virt.cz/cz/.../1094
52-prevodovka-motor?gotopo
st=1...
???
???
dufam ze sa sem mozem aj ja nasackovat zo svojim problemom. takze, pri nastartovanom motore nechce zaradit rychlost, pri vypnutom motore radi bez problemov, teda tak ako kazda skodovka. ked zaradim rychlost pri vypnutom motore a startujem, tak cukne celym autom, spojka nevypina. co som poskladal zle? mam nove vytlacne lozisko, lamelu aj pritlacak sachs. pri stlaceni spojkoveho pedala pekne vytlaci paku s pomocnym loziskom, proste, v odvzdusneni problem nieje, pomocny spojkovy valec ide pekne. poradite nejake moznosti napravy?

-> m8rinek: ty voe ty máš štestí,to bylo tak tak co?Hlavně to dneska nerozmlať na tom kopci 

Mě bude čekat po Běšinech podobná laborace protože: 1 a 2 jde zařadit akorát s vyplým motorem. 3 a 4 do 3000otáček a 5 jde řadit bez problémů. Bez jakéhokoliv předchozího projevu chyby. Prostě si to v půlce druhý RZ postavilo z ničeho nic hlavu. Nějakej tip odkud začít hledat?
-> petr s: kus lamely mezi přítlačákem a tim přítlačnym kotoučem, zaseknutej pod jednou ze 3 pacek (tim nemyslim 3packovej pritlacak ;))
-> m8rinek: Tak co stím bylo
-> petr s: jsi bůh! Už to jede.
-> m8rinek: Nic jiného ti nezbyde než znovu rozdělat a vytáhat staré obložení s přítlačáku
-> gabo000000: píšu že válce válcujou? píšu
-> m8rinek: pozeral si na vytlacny valcek? ci chodi tak isto ako chodi pedal?
jde otočit lamelu? dle mě ne, protože když se dá delší částí dovnitř, tak se opře o ložisko v klice a nestahnu ji přitlačakem?
-> petr s: to muže udělat takovej bordel? jinak setrvak jsem ocistil, pritlacak asi ne tak moc, ale nic jsem nevidel....
-> m8rinek: Nějaké zbytky lamely zapadlé v přitlačáku
Včera jsem testoval, po zmáčknutí spojky ve vysokých otáčkách se ozvala rána a přestalo jít řadit, spojka jak když se šlápne do hov..., po vyjmutí motoru bla závada zřejmá, utržená část obložení a posunuta přes neutženou (divný chod spojky), vzal jsem tedy lamelu zánovní se sport obložením (najeto 500km), nic jiného nejevilo známky poškození, vrátím motor na své místo.
A nyní když mám co nejvíce prodlouženou spojkovou tyčku auto při zařazené 1 a zmáčknuté spojce mírně houpne (jakto když je spojka evidentně rozepnutá?), při puštění spojka klouže. Vyřadit jde těžko, zařadit se spuštěným motorem už nejde vůbec, kde je tedy chyba? spojka evidentně rozepnutá je, přesto se přenáší část otáček...
Jediné co mě tak napadá je ložisko, ale to se tvářilo po vyjmutí zcela ok, nebo lamela, kterou jsem sic neměřil, ale taky vypadala velice schopně...
A nyní když mám co nejvíce prodlouženou spojkovou tyčku auto při zařazené 1 a zmáčknuté spojce mírně houpne (jakto když je spojka evidentně rozepnutá?), při puštění spojka klouže. Vyřadit jde těžko, zařadit se spuštěným motorem už nejde vůbec, kde je tedy chyba? spojka evidentně rozepnutá je, přesto se přenáší část otáček...
Jediné co mě tak napadá je ložisko, ale to se tvářilo po vyjmutí zcela ok, nebo lamela, kterou jsem sic neměřil, ale taky vypadala velice schopně...