skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Renovace náprav
prohledat
115 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.01.2009 do 26.08.2012, založil/a škodík - zrušená registrace
Chlapi,užovka r.v.77,jakou má původní origo barvu náprav.Mám na nich tmavší šedou barvu a vypadá to původní nástřik.Má najeto poctivých 40t. km a na podvozek ještě nebylo šáhnutý.Já měl za to,že byly jenom černý.
to je přesně to co jsem psal...je renovovat a "renovovat"...
-> Bery: proč by ne jetý, dneska nový neznamená dobrý

-> spartra: renovovat nápravy jetejma kotoučema-taky způsob...
Už by jste to měli nechat bejt.Dá se to pošolichat za 10 000,- ale i za 100 000. Záleží na přístupu,financích,účelu a podobně..
Někdo tu nerozlišuje co je běžná oprava aby to dál fungovalo(takový to že vyměnim kotouče,udělaám něco na jedný straně,něco na druhý a natřu to štětcem...) a co je renovace zu grund..
Už by jste to měli nechat bejt.Dá se to pošolichat za 10 000,- ale i za 100 000. Záleží na přístupu,financích,účelu a podobně..
Někdo tu nerozlišuje co je běžná oprava aby to dál fungovalo(takový to že vyměnim kotouče,udělaám něco na jedný straně,něco na druhý a natřu to štětcem...) a co je renovace zu grund..
-> pistaa: jaké větší položky, kotouče sem dával jetý cca5t.km, ložiska původní, bez opotřebení není důvod měnit, brzdiče 2 pístový jedou bez problémů
tyhle věci jsem vynechal, kdybych dával nový nebo opravil, baj voko je to o 2t.kč víc
tyhle věci jsem vynechal, kdybych dával nový nebo opravil, baj voko je to o 2t.kč víc
-> ondie: jasne, ale zasa vela veci uz robim inak ako ked sa robila prva naprava.. a viem presne kedy co a ako.. takze to je v pohode, a musi to byt aj predajne, a myslim ze ludia ktorym som to robil su i spokojny
-> pistaa: Jasný...když má člověk chuť a čas,tak se nechá spoustu peněz ušetřit nakupováním dílů z burzy či od dědků z půdy...anebo prostě udělat GO štětcem,ale celkově mi ty ceny přijdou pravdivý...a upřímně,jestli děláš nápravy za 25tisíc na klíč a z toho máš 19-20 jen matroš,tak si u mě blázen,respektive mi to za tu práci nepřijde nicmoc..ale zas to nepřepočítávám na naše/vaše kurzy či ekonomickou situaci,ale plácám cca..
-> ondie: jasne par veci napriklad piestiky to som robil dotycnemu repas 2 sad 4 piestov, a zvyslaky mi dal mal kupene nove a veci do bubnu su tam nove tiez.. asi su zapocitane v nejakych drobnostiach.. ,
a co sa tyka napriklad mojich naprav tak to je cca 100 tis myslim, presne som to nepocital ale mam to spisane v tabulke dalo by sa to presne vycislit.. jasne bez kolies.. len napravy
a co sa tyka napriklad mojich naprav tak to je cca 100 tis myslim, presne som to nepocital ale mam to spisane v tabulke dalo by sa to presne vycislit.. jasne bez kolies.. len napravy
A furt to nejni nic moc ty úpravy,co sem vypsal...kdybych byl extrémista a napočítal třeba molčán nápravu,pancéř trubky+hadice,a další ...tak už sou to fakt částky na bohnice..a furt jen za nápravy.
-> pistaa: Já myslim,že je to regulérní a objektivní výpis kvalitní GO...a to koukám,žes nechal staré svisláky,samostavy,všechn
o železí,a na hřebenu vidim nový jen manžety..hmmm
Zase nechápu těch 16pístků,když máš vzadu bubny,ale to může bejt tvůj překlep.
Teď když si představim,že spousta lidí to staví úplně nový (teď mám na mysli železo,ramena všechny,nápravnice) a furt je to jen serie..připočtěme ještě lepší pružiny,stavitelný tlumiče,třeba stabík silnější,tuhý uložení ramen,strmý řízení,dural 4pístky :-),chlaďáky dopředu + rozpěrky,kotouče dozadu+další brzdiče,repas löber je taky dražší a další a další...
Fuj tak sem rád,že sem nikdy nic nepočítal..
Když jen tobě to v serii to dělá 20ku
(o práci nemluvim,to je radost)
Zase nechápu těch 16pístků,když máš vzadu bubny,ale to může bejt tvůj překlep.
Teď když si představim,že spousta lidí to staví úplně nový (teď mám na mysli železo,ramena všechny,nápravnice) a furt je to jen serie..připočtěme ještě lepší pružiny,stavitelný tlumiče,třeba stabík silnější,tuhý uložení ramen,strmý řízení,dural 4pístky :-),chlaďáky dopředu + rozpěrky,kotouče dozadu+další brzdiče,repas löber je taky dražší a další a další...
Fuj tak sem rád,že sem nikdy nic nepočítal..

Když jen tobě to v serii to dělá 20ku

-> Kapřík faster: souhlasim stebou že alkyton stačí

-> Kapřík faster: pravdu mas.. mame o 100% drahsie diely alebo uz nechapem kde sa mi too nazberalo.. preto som sem dal tabulku kde to je jednoduch a hlavne vsetko scitane.. takze ak niekto zabudne nieco pripocitat alebo to ukradne ci ma zadarmo uz sa to neda pocitat a porovnavat s realnou cenou za GO
-> pistaa: tohle nemá cenu. Každý to děláme jinak a každý má tu svoji pravdu. Končím tohle dohadování
Já to spravil do 10tisíc a jsem spokojený...haugh


-> pistaa: o tom sa nedohaduj 25 tis za obe nápravy je krásna cena a na drobných položkách sa to nazbiera
-> Kapřík faster: a pocital si i s kurzom ze nase bubny su tym padom lacnejsie ako vase?? a chces mi povedat ze teba vazelina vijde lacnejsie?? na obe napravy a riadenie?? neverim.. ako tam minies 3 pixle a ani nevies kde su.. ved kolko toho das do riadenia , kolko do prednych nabojov a kde su este zadne, komaxid je drahy?? tiez sa mi nezda.. kolko das za komaxid na zadne ramena(sikme i pozdlzne), priecku prevodovky, predne ramena(vrchne, spodne), napravnicu a plechy za kotuce a bubny?? hm?? 2 tis je vela?? kolko si za to dal, alkiton staci?? to tiez netvr pixla alkitonu stoji cca 330 skk a hrubka vrstvy je mensia tym padom tak dobre nechrani.. komaxid je hodne mechanicky odolnejsi ako alkiton.. takze mam pocit ze sa opetovne myslis ako vela ludi co si mysli ze to spravi za 10tis.. a ked treba nove bubny tak kupin nove nie?? naco budem nahanat stare a o rok to zasa opakovat??
-> pistaa: velice zajímavý seznam
No každopádně nedá se na to říct než že je u vás pěkně draho
Některé položky tam jsou za stejnou cenu jako u nás, ale něco máte pěkně napálené. Viz třeba vazelina za 500, komaxit je zbytečně drahej a stačí alkyton, spodní uložení svisláku 500/kus..taky napálené jako prase, pískování 2000..hrůza, u nás tak 1000max max, brzdové bubny 2500 - stačily by sehnat jeté a dobré. No prostě takhle to strašně naskakuje...
Ale je u vás podstatně dráž než u nás..to je jasné



Ale je u vás podstatně dráž než u nás..to je jasné

-> spartra: tak to asi nerobis GO od piky ako ja ked to je do 5 tis.. alebo si zabudol na vecsie polozky..
zhruba do 5000czk za přední nápravu je vtom i opískování a barva, po opískování se nusela kupovaot obě ramena levá druhovýroba celkem povedená
chlapi, je rozdiel ked niekto za nieco plati podla cennika a ked niekto to ma zadara, to su vsetko polozky ktore na konci mozu hodit celkom slusnu cifru, rovnako je to aj s dielcami, je obrovsky rozdiel ked ma niekto diely za nakupnu cenu v beznej predajni a kupuje len kvalitny material, alebo pokupil za 5 korun na burzach, pripadne turecke smejdy
ak to clovek mysli vazne, pristupuje profesionalne a neuspokoji sa s alternativami tak to stoji trocha viac ako len vymena toho najpodstatnejsieho a pritom nemusi ist o upravovane, alebo ,,tuning" diely, aj ta mizerna seria vide poriadne draho
ak to clovek mysli vazne, pristupuje profesionalne a neuspokoji sa s alternativami tak to stoji trocha viac ako len vymena toho najpodstatnejsieho a pritom nemusi ist o upravovane, alebo ,,tuning" diely, aj ta mizerna seria vide poriadne draho
este tam chyba sa mi zda zadne oblozenie a take drobnosti, no nechajme to tak.. skuste porobit tabulky a dokazat tu par presviedcacom faktami ze to za 5 ani 10 obe napravy nespravia a ze za 25tis obe napravy s pracou niesu ziadne baby okolo ani pizza a ni nic podobne len praca a behacka tak ma tu doprdele neserte..
ja len pridam sumar cien.. nech ste konecne v obraze alebo mi vysvetlite kde nakupujete..
-> myschaak - diverzant s koženou brašnou:
tomu ver

-> myschaak - diverzant s koženou brašnou: pravda




jak řekl lakatoš...slovan jsem a slovan budu!




-> myschaak - diverzant s koženou brašnou:



myschaak - diverzant s koženou brašnou 28.01.09 20:50:44 napsal:
→ Kapřík faster: nezruší…to by jim schořel
parlament…

→ Kapřík faster: nezruší…to by jim schořel
parlament…


-> Kapřík faster: nezruší...to by jim schořel parlament....

-> minno: jasně, je to jedno. Ať si to každý dělá jak chce. Proč tady ale diskutuju? Protože padla otázka kolik stojí renovace náprav. Máme tu několik cifer, ale nechci aby si kluci mysleli (co se třeba v tomhle moc nevyznají .. jako třeba já před 2 rokama), že renovace náprav = 25 tisíc). To by pak mohlo leckoho odradit. Ano tolik peněz do toho jde nasypat, ale jde to i mnohem levněji při troufám si říct srovnatelné kvalitě. Nikdo tu totiž nepředpokládá (až na výjimky), že na těch nápravách najezdí tolik, kolik najezdily doposud
Když to jezdilo doposud, stačí vyměnit to nutné a ono to zase bude jezdit dál a bude to lepší než 90 % náprav co škodovky mají.
Za nějaký rok nám škodovky stejně zruší, nebo nám shnijí ve stodole

Za nějaký rok nám škodovky stejně zruší, nebo nám shnijí ve stodole

Dobrá hádka o cenách
Nie je to jedno? Každému to aj tak vždy cenovo vyjde ináč, na tom nikto nič nezmení. Fakt je to veľmi individuálne a čo sa týka rozdielu cien práve na naše škodovky, slováci sú na tom o dosť horšie.... Ale to je fuk, kto si chce naozaj zrenovovať, zrenovuje si, a zrenovuje si tak, ako sám chce a na čo má. A kto neverí, že do podvozku sa dá nasypať ďaleko viac ako si on predstavuje, a pritom ten podvozok bude stále len podobný tomu, ktorý niekto iný postavil za omnoho menej, tak asi má len v živote veľké šťastie a do cesty sa mu nestavajú žiadne prekážky....
Pre mňa je oveľa väčšia blbosť vraziť 50 patykov len do toho, aby sa mu auto pekne lesklo ako 25 do toho, aby mu to aj pekne šľapalo....


-> petr s: máme Euro ale nejak som sa do toho nedostal je to najväčšia blbosť aká je
-> suri: Vy tam máte SK? jsem myslel že máte Eura
-> Kapřík faster: ale sk a čr je kus rozdiel na 10 000sk máš podľa kurzu 1,25 zhruba 2500 sk navrch plus benzín pošta a čo ako zoženieš
-> suri: tybláho tak u vás je to všechno pěkně napálený...drahé jako prase
Ale i při takovýchto šílených cenách se nemůžeš dostat na 12000 Sk...

-> Kapřík faster: šrouby spojenie ramien 200 matky na polos vnútorná vonkajšia 250 a tie drobné za tých 50
farba ? alkyton 400sk základ 100 aj ked možno stačí malá plechovka
silentbloky ramien z čr jeden 350 + 300 pošta
pod prevodovku napríklad spedpro cenu presne neviem kupoval som origo za 450
do šikmých 160sk oba
farba ? alkyton 400sk základ 100 aj ked možno stačí malá plechovka
silentbloky ramien z čr jeden 350 + 300 pošta
pod prevodovku napríklad spedpro cenu presne neviem kupoval som origo za 450
do šikmých 160sk oba
-> suri: základovka 500 SK?? šrouby 500? silenbloky 2500?? To máš pozlacené nebo co?



-> Kapřík faster: ložiská zkl aj s guferami 1200
manžety spony poriadne aj 700 sk
silentblok pod prevodovku na pozdlžne ramená do šikmých ramien - 2500 ako kedy
pieskovanie 500
pozdlžne ramená 700
šroby ... 500
farba základ 500
manžety spony poriadne aj 700 sk
silentblok pod prevodovku na pozdlžne ramená do šikmých ramien - 2500 ako kedy
pieskovanie 500
pozdlžne ramená 700
šroby ... 500
farba základ 500
-> pistaa: ty to robíš ešte veľmi lacno a samozrejme nikto to nebude robiť za pár korún aby prerobil ja viem čo je na tom roboty chodenia zháňania
-> pistaa: ked o necom pochybujes sem s tym ja ti to rad vyvratim

-> pistaa: o nápravach viem svoje a odrobiť tiež ale to by si ma musel poznať a nie odjebať s prvej ale to je tvoja vec -> minno: pravda že jednu vec musíš 5 krat mewniť čo je to šmjd aj s tými nápravnicami ..ved vieš aku si mal sám
k tomu hodíme chlazený kotouče-1pár,úpravu náboje,rozšířění brzdiče,převrtání na 4x100 dozadu kotouče LR+další zrepasovaný 4pístky,držáky brzdiče,odlehčení nábojů,podložky,štefty,šr
ouby... jiný hřeben a pastorek řízení,stálo nás to i nějaký jezdění,telefonování a jednu flašku do CO,nějaký alkoholy pro soustružníka,pizzy co se u toho sežralo,poštovný...je toho hromada těch nákladů...tlumiče,jejich 3 repase,pružiny,2x geometrie.....PRD 50 v prdeli...
-> pistaa: ale však já to píšu, že za tu cenu bych to taky nedělal na kšeft. Když si to člověk dělá sám pro sebe, tak to je jiná. Dělat to na zakázku tak si samozřejmě naúčtuju dost za práci, protože na tom je práce hodně
Bubny jsem použil staré. Dají se sehnat solidní za pár kaček a ještě toho dost najezdí. To je další položka na které ti to naskočí, protože nové origo vyjdou na pár tisíc
Rád bych ti napsal soupis dílů, ale dělal jsem to před rokem a už fakt nevím co kolik stálo, takže bych to spíš odhadoval, a nechci psát nějaké nesmysly. Ale vím, že jsem se do cifry kterou uvádím určitě vydal.
Vlečka:
podélná ramena 500
výztuhy 400
silenbloky 450
ložiska, gufera 1000
manžety na poloosy 250
spojovací materiál, šrouby, matky 500
prasata 400
obložení, samostavy, pružinky, průtočáky, hadice 700
vazelína 100
pásky na manžety poloos 80
Tady jsem vypsal zhruba 4380 Kč a to jsem u některý položek držel horní hranu. Některé věci se dají sehnat rozhodně levněji. Podotýkám že ty ceny nejsou přesné, už si to zhlavy nepamatuju. Když k tomu připočtu alkyton 220 Kč, základovku 100Kč a pískování 500 Kč, jsem na 5200 Kč...
Hrubý odhad ceny. Nejsou tam teda ty bubny, zinkování atd.
Ale nechápu kde na těchto položkách chceš nahnat 12500 SK??
Přední nápravu tu sepisovat nebudu, protože tam už si to nepamatuju skoro vůbec. Ale celková suma zrenovované nápravy (bez pružin, tlumičů, stabíku) byla kolem 3500 Kč...

Bubny jsem použil staré. Dají se sehnat solidní za pár kaček a ještě toho dost najezdí. To je další položka na které ti to naskočí, protože nové origo vyjdou na pár tisíc

Rád bych ti napsal soupis dílů, ale dělal jsem to před rokem a už fakt nevím co kolik stálo, takže bych to spíš odhadoval, a nechci psát nějaké nesmysly. Ale vím, že jsem se do cifry kterou uvádím určitě vydal.
Vlečka:
podélná ramena 500
výztuhy 400
silenbloky 450
ložiska, gufera 1000
manžety na poloosy 250
spojovací materiál, šrouby, matky 500
prasata 400
obložení, samostavy, pružinky, průtočáky, hadice 700
vazelína 100
pásky na manžety poloos 80
Tady jsem vypsal zhruba 4380 Kč a to jsem u některý položek držel horní hranu. Některé věci se dají sehnat rozhodně levněji. Podotýkám že ty ceny nejsou přesné, už si to zhlavy nepamatuju. Když k tomu připočtu alkyton 220 Kč, základovku 100Kč a pískování 500 Kč, jsem na 5200 Kč...
Hrubý odhad ceny. Nejsou tam teda ty bubny, zinkování atd.
Ale nechápu kde na těchto položkách chceš nahnat 12500 SK??

Přední nápravu tu sepisovat nebudu, protože tam už si to nepamatuju skoro vůbec. Ale celková suma zrenovované nápravy (bez pružin, tlumičů, stabíku) byla kolem 3500 Kč...
-> Kapřík faster: mozes mi prosim spisat supisku materialu a cien do ID pripadne do mailu?? nech vidim kde som napocital tak vela, to ma zaujima lebo ja to v tabulke mam tak ma zaujima porovnanie.. inak ako pise Mino, proste ja za veci platim ked to niekomu robis neda sa to stale robit za flasku.. takze platim i komac, i zinok, i pieskovanie i sroby a vsetko podobne a tie korunove polozku velmi pekne naskakuju.. ved ako nevrav ze zadok je do 5tis ked za bubny kolko len das, dalej samostavy a tei harabudry dookola, oblozenie, lanka, prasa, hadicky k nemu, + GO poloosy manzety a pasky.. nevijde to do 5 tis ani za naklady bez prace.. za tym si stojim.. poslem ti sumar ked to porovnam..
-> Mr.Lumpy: to je fakt. Ale má to i své nevýhody. Soustředíš se pak na tu masérku a prd uděláš na autě

-> Kapřík faster: ona by občas nebyla špatná
člověk je různě pokroucenej a pak je kolikrát problém se srovnat

-> minno: to jo, rozdíl v CZK a SK je. To určitě. A nepopírám, že u vás jsou ND dražší. Ale i tak není možné se vyšplhat na 25 tisíc
To bych si z toho rozpočtu ještě musel platit masérku


-> Kapřík faster: možno si len zabúdaš uvedomovať rozdiel v mene SK a KČ a taktiež rozdiel v cenách medzi Slovenskom a Českom nehľadiac na menu....
To, čo je v ČR za 5000, to je v SR za 8000....
Je to o tom, že kto všetko čo robí a čo všetko do tej výslednej ceny počíta....Vidíš, ty si mal pieskovanie zadarmo, mňa pieskovanie prednej nápravy vyšlo 1300 Sk.... a to nápravnica po piesku aj tak nebola pre mňa moc dobrá (vyžratá), tak som zohnal aj tak radšej druhú za ďalších 1000....
Nevravím o prejazdenom benzíne kým som pozháňal všetko čo bolo treba....ďalších možno 2000 sk.
To, čo je v ČR za 5000, to je v SR za 8000....
Je to o tom, že kto všetko čo robí a čo všetko do tej výslednej ceny počíta....Vidíš, ty si mal pieskovanie zadarmo, mňa pieskovanie prednej nápravy vyšlo 1300 Sk.... a to nápravnica po piesku aj tak nebola pre mňa moc dobrá (vyžratá), tak som zohnal aj tak radšej druhú za ďalších 1000....
Nevravím o prejazdenom benzíne kým som pozháňal všetko čo bolo treba....ďalších možno 2000 sk.
-> pistaa: nesouhlasím...
já jsem nepočítal samozřejmě práci. Jistě, že bych to za 10 tisíc nedělal na "kšeft". Ale pokud si to člověk dělá pro sebe, jde se do 10 dostat. Na tom trvám. Ale je pravda, že mám zadarmo pískování a zinkování je dle mého zbytečné. Když to vydrželo bez zinku 20 let, proč by to nevydrželo dál. Zinek je zbytečnost. A komaxit...zbytečně drahý. Jsem zastánce "levného" alkytonu. A věci co píšeš..pružinky, samostavy, vazelíny, gufera, silenbloky...to jsou všechno korunové položky. Takže nechápu kde v tom chceš utopit 25 tisíc
Přední nápravu jsem udělal naprosto perfektně a vše nutné je nové a dostal jsem se do 5 tisíc naprosto bez problému (nepočítám ale silnější stabilizátor, tvrdé tlumiče, Sakyho pružiny)..to je věc jiná. Ale myslím, že i s tímhle jsem nebyl daleko těch 5 tisíc. A co se týče zadní nápravy, ta vyjde ještě méně. Vždyť tam dvakrát není co měnit.. podélná ramena, silenbloky, spojovací materiál, ložiska a pak taková ptákoviny jako gufera a manžety. Brzdy taky nevyjdou extra draho. GO řízení vyjde na pár kaček, tam taky není co drahého. A dál spousta věcí na které tu teď nebudu psát.
Nehodlám se hádat, jen chci říct, že je renovace a renovace. Když někdo chce vyhazovat peníze, proč ne. Třeba u tebe chápu, že na závody to musí být vše lepší než perfektní. Ale pro 99% lidí tady bohatě stačí můj způsob "renovace".
Btw. i tak je blázen ten kdo dneska renovuje škodovácké nápravy
já jsem nepočítal samozřejmě práci. Jistě, že bych to za 10 tisíc nedělal na "kšeft". Ale pokud si to člověk dělá pro sebe, jde se do 10 dostat. Na tom trvám. Ale je pravda, že mám zadarmo pískování a zinkování je dle mého zbytečné. Když to vydrželo bez zinku 20 let, proč by to nevydrželo dál. Zinek je zbytečnost. A komaxit...zbytečně drahý. Jsem zastánce "levného" alkytonu. A věci co píšeš..pružinky, samostavy, vazelíny, gufera, silenbloky...to jsou všechno korunové položky. Takže nechápu kde v tom chceš utopit 25 tisíc

Nehodlám se hádat, jen chci říct, že je renovace a renovace. Když někdo chce vyhazovat peníze, proč ne. Třeba u tebe chápu, že na závody to musí být vše lepší než perfektní. Ale pro 99% lidí tady bohatě stačí můj způsob "renovace".
Btw. i tak je blázen ten kdo dneska renovuje škodovácké nápravy

-> Kapřík faster: mno k tej cene, ked si spocitas nove loziska, capy(zvysle i riadenia) silentbloky,pripadne vystuhy, skrutky, excentre,vnutro do bubnu(samostavy a podobne serepeticky,pruzinky, tiahlo rucnej brzdy a podobne), brzdove oblozenie(vpredy/vzadu), piestiku, prasiatka, kotuce, bubny, uprava naboja, vazeliny, manzety (poloosy), gufera na napravy (predna zadna),GO riadenia (loziska,vazelinky, manzetymplasty v riadeni ) zikovanie, pieskovanie, komaxid, cas prace tak vec ze ta to na menej nevijde, a nove 4piesty a podobne som tam nedaval, a to ci je niekto nieco lenivy robit to aj neviem kazdy si to robi sam, ja to robim poriadne a za 10 tis to nikomu robit nebudem na to su tu iny nelenivy experti.. ze chlapci ;)
→ suri: necerti sa lebo ta roztrhne.. chcel by som ta stretnut osobne.. rad by som videl co vies :D
→ suri: necerti sa lebo ta roztrhne.. chcel by som ta stretnut osobne.. rad by som videl co vies :D
No ono zas tie staré nápravnice, ramená a pod. nie vždy sú až také pekné a vhodné na serióznu renováciu. Pri výbere vhodného "železa" na renováciu niekedy asi tiež treba tých pár starých náprav pozrieť a vybrať to najlepšie... Pekné bývajú len tie, o ktoré sa ľudia starali, a tých je pomenej.... Mám skúsenosti, že ramená bývajú častokrát krivé, alebo pokiaľ je na nich ešte farba vyzerajú pekne, po opieskovaní však vidno zožraté miesta hrdzou.... A nápravnice tiež, zvonku pekné, vnútri hrdza....a z vnútra to už nikto do poriadku nedá a po chvíli od "renovácie" hrdza začne vychádzať znova von....
Taktiež staré bubny. Ono jasné, je možné ich ešte použiť, pár tisíc km možno ešte zvládnu....ale nové sú nové...ich kilometrová životnosť je predsa len dlhšia. Preto tiež záleží na aký účel človek to auto renovuje, ak len na zrazíky, tam to môže byť na tých pár km ročne jedno....
Osobne mám skúsenosť takú, že pokiaľ človek nevymení naozaj všetko a za poctivé staré kvalitné diely, väčšinou to stojí za nič a onedlho tú vec čo sa nedá pri renovácii nová aj tak bude musieť vymeniť....
Dnes by som aj ja už veľa vecí robil inak...Taktiež som za to, čo sa dá, radšej zrenovovať, aj keď nie vždy to u mňa tak aj naozaj je
Ale tak zas niečo sa zrenovovať dá, niečo je lepšie dať nové....
Taktiež staré bubny. Ono jasné, je možné ich ešte použiť, pár tisíc km možno ešte zvládnu....ale nové sú nové...ich kilometrová životnosť je predsa len dlhšia. Preto tiež záleží na aký účel človek to auto renovuje, ak len na zrazíky, tam to môže byť na tých pár km ročne jedno....
Osobne mám skúsenosť takú, že pokiaľ človek nevymení naozaj všetko a za poctivé staré kvalitné diely, väčšinou to stojí za nič a onedlho tú vec čo sa nedá pri renovácii nová aj tak bude musieť vymeniť....
Dnes by som aj ja už veľa vecí robil inak...Taktiež som za to, čo sa dá, radšej zrenovovať, aj keď nie vždy to u mňa tak aj naozaj je

-> Kapřík faster: no to teda není
