Rychlá rada........brzdy

prohledat
115 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 10.12.2008 do 19.11.2009, založil/a OndraST
řadit dle data
18:58:48
01.02.2009
OndraST
Poraďte někdo jaký HBV mám koupit, protože origo asi už neseženu.

Hlavně něco co by se dalo zaměnit za originální díl.
17:57:47
01.02.2009
OndraST
-> petr s: Právě že jsem si tohle všechno hlídal, dost kapaliny v nádržce,

aby odvzdušňovací hadička byla potopená v brzdovce, aby nedošlo k zpětnému nasátí vzduchu.......atd.
17:50:43
01.02.2009
petr s
-> OndraST: Máš dost kapaliny v nádobce?
17:46:55
01.02.2009
MOLSO
-> OndraST: zly HBV ?
17:37:47
01.02.2009
OndraST
Tak jsem se vrátil z dílny a mám na váz otázečku. Snažili jsme se odvzdušnit brzdy, ale bezvýznamně.



1. Pedál je pořád měkký, při povoleném odvzdušňovacím šroubu spadne až na doraz a rozsvítí se kontrolka.

2. Do předního třmenu jde pořád vzduch, a pístky vůbec nereagují.

Co je v háji ?

Jo ještě jsem zapomněl ten přední třmen jsme zkoušeli snad desetkrát po sobě 6našlapat potom podržet já jsem povolil, no a pořád vzduchové bubliny, pak jsem to vzdal.

Ale není my jasný kudy se tam ten vzduch dostává.

Jinak odvzdušňování jsem prováděl podle návodu jak na Techwebu, tak i na jiných stránkách.

Takže to co tam je popsaný jsem si hlídal.

Ale už fakt nevím poraďte, co dál.
19:41:30
31.01.2009
Turda
-> OndraST: však radši se zeptat než něco sku*viti 1 4
19:29:29
31.01.2009
OndraST
-> Turda: Dík tak to zítra odpoledne vyzkouším, a pak napíšu jak jsem dopad.

Jinak nebít tohohle webu, tak bych řadu věcí nebyl schopný vůbec realizovat.

Jinak nejsem automechanik, a vyučen jsem v oboru kde klíč jsem tak akorát potřeboval na sundání pilového kotouče.

Tak se nezlobte, na otázky, které se vám mohou zdát hloupé. Už jsem takový, že většinou než něco na autě udělám tak se zeptám na všech možných místech, většinou i tady.1
19:10:56
31.01.2009
Zdeněk.
-> OndraST: já nikdy neřešil, jestli odvzdušňovat odzadu dopředu nebo zezhora dolu...prostě jsem někde začal, odvzdušnil a všude 2x4
19:10:14
31.01.2009
Turda
-> peti: taky sem měl za to že to je od zadu, od nejvzdálenějšího k nejbližšímu řidiči, ale prej prostě ne, dělá se to tak u nás a auta brzděj, tak nevim no!! 6 od tý doby to taky tak děláme...
19:03:22
31.01.2009
peti
-> Turda: zujímavé nikdy som to nepocul, ja viem tiez tak ze najprv najzdialenejsie zadne kolse a potom predne , ale asi su to nejake nove postupy, ale ked to tak robia v servise tak nico na tom bude4
19:02:07
31.01.2009
Turda
-> OndraST: a pokud máš ten pedál fakt měkkej (propadlej) tak začni HBV...pokud se to nezlepší tak ani nemá cennu zkoušet odvzdušňovat u kol a rovnou bych hledal problém někde jinde, třeba zrovna v tom HBV
18:59:21
31.01.2009
Turda
-> OndraST: já měl prosimtě taky vždycky za to že odzadu ale omyl, dělám v originálnim škoda servisu, tam když se odvzdušňujou, tak postup je takovej jak sem psal!! věř tomu....6
18:49:48
31.01.2009
OndraST
-> Zdeněk.: Jo, ale nejvíc mě štve to počasí. Chtěl jsem to zejtra odvzdušnit a project to, ale do tohodle fakt ne.

Poraď jak začít odzadu nebo prvně odvzdušnit TBV a pak přední kola ?

Netuším, přestávám tomu rozumět ?
18:25:43
31.01.2009
Zdeněk.
-> OndraST: to už to máš hotový a zase poskládaný na autě?9
18:19:03
31.01.2009
OndraST
Tak já jsem myslel že se vždy má začínat od zadu.

A co se stane pokud ten HBV neodvzdušním ?

Jde to vůbec takhle udělat.
12:59:37
31.01.2009
Turda
-> OndraST: první kolo Přední levý pak přední pravý pak zadní levý pak zadní pravý, je to bráno od pohledu řidiče, jako když sedíš na tom místě, odvzdušni HBV, jak ti to dole nakrelil Tampajs (hlavně si k tomu někoho vem), a takhle postupuj každý kolo atd...hlavně si připrav hodně brzdovky, když to uděláš takhel tak už by to snad mělo bejt maximálně odvzdušněný!!! 4 Začni tim Hlavnim Brzdovym Válcem, prostě jakmile začne pedál tvrdnout, tak je to paráda, pokud ani po tom odvzdušnění předku a HBV bude pedál stále měkej, tak bych sundal zadní bubny a skouknul prasata, můžou taky chcát!!
upraveno 1x, naposled 31.01.2009 13:01:46
11:00:16
31.01.2009
OndraST
Takže to tu trochu oživím, potřebuji rychle poradit co vše odvzdušnit aby brzdy fungovaly tak jak mají, byly sundaný pouze přední třmeny, nic víc.

Našel jsem článek na TECHWEBU, ale nějak si nejsem jist jak tam popisují pořadí odvzdušňování ?

Takže když si stoupnu čelem k přední kapotě auta tak začnu kterým kolem PZ, nebo je to obrácené jako u náhradních dílů ?
00:44:35
29.12.2008
Syny
-> OndraST: Jo kamarade, jestli chces vymenit tu co jde od trmenu do drzaku, tak budestahat celej okruh novej, to mi ver :) Nepovolis to :) Takze bud se na to vyser a trmen nepovoluj od hadice a vymen to pripojeny a nebo vymeni i hadici a tahej cely novy brzdy... Predek natahnes za 30minut, ale zadek je docela prdel :) Hlavne jakej je "luxusni" pristup k tem prechodum hadice/trubka vzadu... A taky ty novy trubky musel ohejbat nekdo s 3ma promilema, protoze absolutne vubec nesedi, takze je stejne potreba to navohejbat...

Jinak - psitky ver ze nevyjednou, verim tomu, ze budes mit problem je vyndat :) Ale doporucuju ja dat novy jestli sou trochu rezavy...
21:14:58
28.12.2008
Zdeněk.
-> OndraST: tak ufikni ty hadičky jak vedou od třmenů, tímpádem budeš moct třmeny sundat a můžeš je zrepásnout (kupovat nějaký jiný je podle mě zbytečný). Zbytek trubek bych zkusil normálně povolit, jestli to pujde (nevím v jakým je máš stavu)4
20:55:16
28.12.2008
OndraST
-> Zdeněk.: Počítáno je pouze s tou co jde od třmenu do držáku v podběhu pak se napojuje na tu kovovou trubičku.

Tak pouze tu. Jinak co se týče trubek, tak k posilovači taky půjdou nové, však původní.

Tak kde to mám kuchnout ?
20:54:37
28.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Jesi das vsechny trubky novy tak vem stipacky a vykuchej to vsechno 6
20:48:07
28.12.2008
Zdeněk.
-> OndraST: a budeš dávat nový trubky nebo ne?
20:45:42
28.12.2008
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kde mám rozpojit ten okruh, nahoře v kufru, nebo fiknout tu gumovou hadici co vede do třmenu od držáku v podběhu.
20:37:13
28.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Kdyz mas pistky zarezly tak urco nevyjedou 3 Pak je stejne budes vyndavat abys vymenil vsechny gumenne dily 6 Moc se s tim nekalej...
20:33:52
28.12.2008
OndraST
Tak dopadlo na, vaše slova. Dneska jsem se pokoušel rozchodit ty písky jedna strana se docela povedla ale na druhý jsem poškodil tu gumovou manžetu, no a konec.

Zítra to rozkuchám a uvidí se.

Ještě se zeptám, kde je nejlepší rozpojit brzdový okruh, aby vytekla všechna brzdovka.

Až bude sundaný třmen mam nějak zajistit ty pístky. Nevyjedou ven ?
22:38:50
27.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Taky
22:36:43
27.12.2008
OndraST
-> Tampajs: Jen se ještě zeptám pokud tedy odvzdušním brzdiče na přední nápravě, zadních kol si všímat nemusím nebo také odvzdušnit ?
21:50:26
27.12.2008
Tampajs
-> OndraST: Nikde by nic nekapalo ani nic nepřisávalo.. Bude jen špatná HBV já to měl u stovky to samý.. Pravidelně sem to musel odvzdušnovat.. Klidně ze dne na den to přestalo brzdit.. A jestli to předtim brzdilo tak ty třmeny nebudou až tak zarezlý.. Ale díky tomu že to máš zavzdušněný a pravděpodoně asi nejvíc předek tak při sešlápnutí pedálu ten pístek logicky nevyjede..
20:55:52
27.12.2008
OndraST
-> Syny: Ono to asi nakonec tak dopadne. 1
20:49:50
27.12.2008
Syny
-> OndraST: pri pohledu an ten trmen te to reknu s 99% presnosti - prooze budou zerezly... Byt tebou tak to cely vykucham a vymenim prachovky, tesneni a dam novy ty pistky pokud budou hodne ko... Jako vyladit brzdy aby lezky stejne se mi nedarilo pekne dlouho - az po kompletni vymene vseho to jde :)
20:47:43
27.12.2008
OndraST
-> Tampajs: Takže podle toho obrázku odvzdušním pouze posilovač.

Jinak mě furt vrtá hlavou, proč ty pístky v těch třmenech nespolupracujou. No uvidíme zítra odpoledne se na to vrhu.

Ale já si myslím, že na 100% to zavzdušněné nebude, to by to musela někde kapat brzdovka a přisávat vzduch ne?
20:37:41
27.12.2008
Tampajs
-> OndraST: Smontuj ty brzdy zpátky sežeň si k ruce někoho druhýho at ti sedne do auta.. Našlape pedálem pak podrží a ty mezi tim povol jeden z těhle šroubů.. Pak to dotáhni a dotyčnej může pedál pustit.. Tak to pakujte dokad pedal trochu neztuhne a to u obou šroubů.. Bacha na brzdovku at ti nenateče do kufru pěkně by ti sežrala lak... Odvzdušnění na třmenech probíhá podobně.. Jsou tam odvzdušnováky.. Takový šrouby s dírkou a pravděpodobně i gumovou čepičkou.. Zase.. Našlapat podržet pedál.. Povolit odvzdušnovak.. Dotahnout a pustit pedal.. A zas našlapat podržet.. atd atd.. Snad to pochopíš

4
zvětšit Rychlá rada........brzdy - obrázek od Tampajs vložen 27.12.2008 20:37:41
20:30:33
27.12.2008
Syny
-> OndraST: posilovac je vymenena tak na 10 minut ;) Zespoda ho povolis (zevnitr auta), odpojis od pedalu, odpojis hadici podtlaku a povolis valec na nem a je venku... A odvzdunovani je taky snadny, nejdriv zadek a pak predek :) Proste nedko slapne na brzdu a ty povolis odvzdusnovak, pomocnik slape furt na pedal a kdyz je na konci, tak zakrici a ty to utahnes, on brzdu zase pusti a dej se opakuje dokud netece cista brzdovka bez bublin...
20:26:34
27.12.2008
OndraST
Klucí potřebuji konstruktivní radu, dneska jsem na to čučel celý odpoledne, a furt nic.

Nechci se vtom moc hrabat, nerozumím tomu. Brzdy mě nic neříkají ? 9

Jsou někde nějaké články, jak postupovat při výměně posilovače, odvzdušnění brzdové soustavy ....atd.

Někde jsem to vyděl ..prosím poraďte.6
18:12:18
27.12.2008
minno
-> OndraST: tak v tom prípade nech ti niekto tlačí na pedál a ty povoľ odvzdušňovací šrób na strmeni a ak potečie brzdovka, vieš na 100% že je zahrdzavený piestik v brzdiči, ale je to divné, kedže doteraz to brzdilo. Každopádne musíš hľadať postupne, kde je chyba.....
18:05:46
27.12.2008
OndraST
Tak dneska laborování z předními brzdami, už to nějak nechápu po sešlápnutí pedálu pístky v třmenech vůbec nereagují a jsou ve stejné poloze, kde je chyba.

Na co jít nejdřív, jinak brzdovka nikde neteče, za tu dobu co auto stojí ani neubyla v nádržce.

Jak poznám, že jsou ty pístky na 100% zarezlé.

Ještě se zeptám, je někde na netu jak správně odvzdušnit brzdovou soustavu.

Předem děkuji.
15:44:22
27.12.2008
haso
-> OndraST: odvzdusni HBV a uvidis ze pedal nebude makky tak ako predtym...
02:11:52
27.12.2008
ondie
-> OndraST: brzdovka neubývá ? pedál je měkký ? podtlaková hadice k posilovači je v pořádku ? Prvně bych to zkusil všechno odvzdušnit a nejen třmeny,ale i hlavní válec,to je důležitej moment ..jinak to vypadá na hlavní válec,buď překroužkovat nebo novej....

Ale komplet repasi nic nezmaříš :-)
20:43:23
26.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Tak si troufni, vicemene na tom nic neni. Obzvlast u dvoupistu. Stejne jak na to hrabnes tak se ti to bude sypat dal a dal az vlastne budes mit vse co sem rikal novy 6
20:42:09
26.12.2008
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je mě jasný, jen mě jde o to zjistit co je v háji, jestli brzdovej válec, nebo jsou jenom zarezlý pístky ?

Na repas kompletních brzd si netroufám.
20:36:54
26.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: Ha, no tak nejlepci by bylo, pokud mas cas dat novy trubky, hadice, valec a urcite novy gumicky do brzdicu, popripade i novy valecky do brzdicu. Je to prace tak na den, zalezi jak je to zarezly. Ovsem stary trubky doporucuju stipat klestema 6
20:31:26
26.12.2008
OndraST
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No právě je úplně měkej, jde až na doraz až na ten spínač, samozdřejmě se rozsvítí kontrolka.
20:26:35
26.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OndraST: A jak se chova ted pedal? Tvrdy? Nejlepci by asi bylo vydolovat pistky... treba pomahat sroubovakama, ovsem je treba brzdic dat do sveraku 6
20:18:44
26.12.2008
OndraST
Tak jsem zkoušel vyndat destičku podložit dřívkem a dupnout ma pedál a nic, ty pístky vůbec nereagujou ani na jedný straně u obouch třmenů, co navrhujete ?

Je možný aby to způsoboval brzdovej válec.
21:27:58
25.12.2008
waca
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já mám jenom zkušensti s Favoritama a s Feliciema, tam stačí dát 1cm tlustý prkýnko a foukat...Zatím jsme měl tu čest že pístky všechny co sem dělal, tak byli v pořádku, takže to šlo...Ale teď co mám v dílně, tak ty jsem už zkoušel kompresorem a ani se ten pístek nehnul, takže to tam bude moc pěkně zarezlý...Nějak to z toho snad dostanu....
20:59:39
25.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> waca: S tim kompresorem je to docela nebezpecny. Jednou sem to zkousel, mam kompresor jen na 8atm a byla to pekna pecka, nastesti jsem byl pripraven a brzdic sem mel omotany hadrem aby pistek neletel nekam dorite. Lepci je mazaci lis, je pomalej 4
20:57:48
25.12.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
A jeje, sice valec cernej ale brzdy nevypadaj moc dobre. Asi bych udelal komplet repas 8
20:56:28
25.12.2008
waca
Já bejt tebou bych to celý rozebral, je stejnak zima, tak se může přes svátky pracovat....o brzdách ve Š120 nic moc nevim, když koukám na foto, tak vidím že ten třmen neni plavoucí jako u Fav/Fel a jsou tam dva pístky...Já osobně bych to rozebral a uříznul tu hadici a do ní následně přimontoval hadici od kompresoru aby ten pístek šel ven, bacha na pazoury,dostat tím do prstů tak bys dopadl jak na novej rok s rachejtlí v pazourech...koupil bych opravnou sadu těsnících kroužků a manžet a spešl vazelíny do brzd a dle zareznutí pístku možná i novej pístek a udělat všechno povyměňovat. S motorem se vezeš, ale brzdy tí chrání život, tak se k nim tak chovej!!Buhví kdy se něco na těch brzdách měnilo....držim palce
20:13:30
25.12.2008
peti
-> OndraST: skus po prachovku natriekat injekcnou striekackou brzdovu kvapalinu, a na tu stranu ked to chodi daj naspet dosticku a na tu stranu ked nie nejkau tenke drievko a velky srobova a skust zatlacit donutra,a ked nejde tak nehc ti niekto pritom dupne na ppeda a on musi povolit raz vyskoci potom znova kvapalina a rozhybavat obidve strany naraz , mne to vzdy pomohlo a to som rozhybal brzdice s ktrymy sa nic nerobilo 6 rokov a najazdili asi rocne 200km a teraz to pekne brzdi
19:45:52
25.12.2008
OndraST
-> ondie: To mě napadlo ho zkusit zamáčknou dovnitř pod snahou že povolí ale nic, zkusím to zítra s tím pedálem, snad to tím bude.1
Extreme Tyres