
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vymenik oleje
-> darklord 31.07.25 21:56:19: Místo té zátky dávám origo nátrubek ze sání pro připojení podtlaku k posilovači, jen jej protáhnu osmičkou vrtákem (originál otvor je asi jen 3 mm), případně původní nátrubek malého okruhu ze Škody 1000/1100 a 100/110 (110-008780)

Predbezny setup sa podaril takto:
- do vymennika su zapojene hadice z favo kurenia, poskracovane, pasuje to pekne.
- miesto zatky nahodena pripojka www.mars.sk/pripojka-na-h adicu-m14x1-5-13mm-vonkajs i-zavit tu treba dat pozor, aby nebola pripojka na moc velky kluc, pretoze som objednal este inde, a dosla pripojka na 22 kluc, ktora sa tam proste nevojde. Tato konkretna je na 14 kluc, dal som pod nu este hlinikovu podlozku, tak uvidim ci to bude dobre tesnit, idealne by bolo zohnat pripojku na 17 kluc ktora by mala dost "masa" aj pre tesnenie.
- Tcko 3x16mm www.sterimob.sk/e-6396-t- spojka-hadicova-mosadzna-1 6mm
- Lko 16mm www.sterimob.sk/e-6461-ha dicova-spojka-uhlova-ws--1 6mm
- hadica 13mm od 4 valca po Tcko, natiahnut na 16mm sla v pohode, takze nic specialne nebolo treba.
- do vymennika su zapojene hadice z favo kurenia, poskracovane, pasuje to pekne.
- miesto zatky nahodena pripojka www.mars.sk/pripojka-na-h adicu-m14x1-5-13mm-vonkajs i-zavit tu treba dat pozor, aby nebola pripojka na moc velky kluc, pretoze som objednal este inde, a dosla pripojka na 22 kluc, ktora sa tam proste nevojde. Tato konkretna je na 14 kluc, dal som pod nu este hlinikovu podlozku, tak uvidim ci to bude dobre tesnit, idealne by bolo zohnat pripojku na 17 kluc ktora by mala dost "masa" aj pre tesnenie.
- Tcko 3x16mm www.sterimob.sk/e-6396-t- spojka-hadicova-mosadzna-1 6mm
- Lko 16mm www.sterimob.sk/e-6461-ha dicova-spojka-uhlova-ws--1 6mm
- hadica 13mm od 4 valca po Tcko, natiahnut na 16mm sla v pohode, takze nic specialne nebolo treba.
-> darklord 27.07.25 21:41:42: já sem to taky bastlil z vodo Topo..nakonec to nějak šlo a funguje to.
Koncern už prešiel na G12evo ako "konečné riešenie chladiacej otázky"
Či?
V škodovke som mal pár rokov G48 (Fridex) a OK, bola stále čistá.

V škodovke som mal pár rokov G48 (Fridex) a OK, bola stále čistá.
-> ajok: Máš pravdu G12 je růžová, ale každopádně modrá žere trubky a zelená. Ono je to vůbec spojitější stěma kapalinama a všechny jsou hrozný svinstvo. Existuje typ B, typ C (G11), typ D (G12), typ F (G12+) a typ G (G12+ ... a stejně jsem třeba na modré kapalině viděl značení D a vedle na růžové také.
máte to složitý, mám v bloku závit dash koleno a hadici do termostatu odvod pryč, ale to je aby se 4. válec líp oplachoval v závodním režimu. vodní hospodářství je nerez a hliník, ale stejně se vám něco oloupe z vložek
-> darklord 29.07.25 07:16:15: nj, cely koncern ma pruzne spony, ktere neustale pritlacuji...
-> Robert 106: keby yo normalne tesnilo tak nedavam g11
vsetko bolo nove, a za pol roka kazdy jeden spoj vlhky

-> Robert 106 28.07.25 20:27:20: G12 uz je ruzova, ne? a mela by se menit do 5 let, G12 plus (nebo G13) uz se menit nemusi... ale u skodovky - jak pise Bukaj, modrou G11 bych si uz do motoru nedal, davala se z vyroby do favorita a tak sezrane tesneni pod hlavou jsem videl jen jednou, dokonce bylo uhnile i 50% dosedaci plochy vlozky
Jinak v BAZovi mam stale stabil a jsem hovado, uz ho tam mam 5 let, tekrat jsem kupoval za 50kc litr, ted koukam, ze uz stoji 110, tak to nema smysl, dal bych G12, ale to potece asi uplne vsude a z origa tesneni pod hlavou mam taky docela strach.

Jinak v BAZovi mam stale stabil a jsem hovado, uz ho tam mam 5 let, tekrat jsem kupoval za 50kc litr, ted koukam, ze uz stoji 110, tak to nema smysl, dal bych G12, ale to potece asi uplne vsude a z origa tesneni pod hlavou mam taky docela strach.
-> darklord: Taková hrůza to není. Je třeba očistit trubky a ideálně nový hadice, nebo je zbavit vodního kamene a normálně to těsní.
-> darklord: Asi už nenajdu, ale normální nátrubky šroubovací na vodu
-> Bukaj: ano, to sedi, motor je tam cca 5 rokov, za tu dobu toto bola druha nemrzka.
-> Robert 106: na to naozaj nemam nervy aby som este aj hadice lepil alebo co...
-> Robert 106: na to naozaj nemam nervy aby som este aj hadice lepil alebo co...
-> darklord: Rezavý bordel v chladicí soustavě u škodovky je od oxidace ocelových (vnitřek trubek) a litinových (vložky válců, hlava) dílů motoru a chladicí soustavy. Oxidace tam vznikne, když je chladicí soustava nějakou dobu bez kapaliny (stačí pár dní a už to rezne), použitím nevhodné kapaliny (málo nebo žádné inhibitory koroze), přehříváním motoru (lokální var na vložkách) či bublinami plynu v chladicím okruhu (pronikání spalin do kapaliny či lokální var).
Prevence je po vyčištění systému (nebo poskládání z nových dílů) dát dostatečné množství inhibitorů (kvalitní nemrzka, ne moc zředěná) a pravidelně měnit (nejpozději po 3 letech) a nenechávat nikdy systém bez kapaliny...
Prevence je po vyčištění systému (nebo poskládání z nových dílů) dát dostatečné množství inhibitorů (kvalitní nemrzka, ne moc zředěná) a pravidelně měnit (nejpozději po 3 letech) a nenechávat nikdy systém bez kapaliny...
-> darklord: Jo je to jak píšeš. Růžová prolíná úplně všude, ale utěsnit se dá. Mám ji v rapidu už řadu let. Jen to musíš vychytat. Dělal jsem s Tím úplně stejný pokusy a rozpouští to bordel z trubek, Já jsem vše vyměnil, včetně motoru a zůstaly jen vypláchnuté trubky kyselinou a projeté drátěným kartáčem a modrá stejně něco rozpouští a dělá písek, bahno a barví se do zelena. Růžová bude průzračná pořád. Možná to přímo rozpouští ty trubky, který jsou už částečně rezavé.
-> Robert 106: ruzovu som prave daval doprdele pretoze to prelinalo na kazdom spoji. Trubky boli na komplet vycistene. Nerozumiem odkial ten bordel prisiel.
-> darklord: Pokud se Ti dělá bahno v chladící kapalině zkus vyměnit modrou G12 z růžovou G13, která (dle mých zkušeností) nerozpouští bordel v trubkách.
A taková malá odbočka můj MPI blok z 98 už nemá tu zátku, jen neopracovaný slepý nálitek.
A taková malá odbočka můj MPI blok z 98 už nemá tu zátku, jen neopracovaný slepý nálitek.
-> Nwkt: link?
Ja uvazujem ze 13 hadica by mohla ist natiahnut na 16 natrubok
Ja uvazujem ze 13 hadica by mohla ist natiahnut na 16 natrubok
-> darklord: Bohužel není, musel jsem ho sešroubovat ze 4 kusů, Tčko a 3x nátrubek
-> Nwkt: moj plan je vyradit prepojku (ktora tam aj tak na 8k nema byt), vyhodit celu tu trubku, zapojit pumpa-vymennik-Tcko a z Tcka za 4 valec. Len zohnat to Tcko...
-> darklord: ja vyřadil tu 10 propojku. Čtvrtý válec zapojil na výměník a z výměníku T do vratky k pumpě
Neviete niekto poradit kde by slo zohnat hadicove T-cko 16-16-13 ci pripadne 16-16-10? Je jedno na ktorom konci uzka hadica. Po objaveni bahna za 4 valcom chcem zatku vymenit za pripojku (10 alebo 13mm) a zapojit to do okruhu kurenia s tym ze tam dam do serie rovno aj vymennik.
-> frajer: 13 mm
Zdar borci, prosimvas nema nekdo momentalne ten vymenik VW koncernu (viz fotky Cokina, Bigfava a dalsich tutaj v tematu) venku z auta, potreboval bych zmerit vnitrni prumer natrubku na vstupu a vystupu z vymeniku, diky moc :)
-> vhml: 068 115 723
Poradí mi ještě někdo jaký číslo má matice, která drží výměník?
-> vhml: www.zbozi.cz/?q=03811707.
..
-> vhml: Maj v mototechně. Má takový dva zobáčk, který se zaháknou, aby držel na místě
Jakej je rozměr O-kroužku pod výměníkem abych pořídil novej?
takto to mam zhotovene ja
zolozi sa to dokopy a bodlo zvarackou.. 


-> TechniX: ja som podlozku necha ta musi ostat upravil som srob č.66 siel sustruznikovy ktory my stiahol trosku tie zavity a zavitovu rurku z vnutra aby sa dalo jeden srob zalozit do druheho a zvaril dokopy .. fotka by asi pomohla viac
a ten vyvod pri 4.valci, som pouzil vyvod z š100 ktory toto zapojenie mal...

-> Lukyn742: & -> čert: oukej bude teda varianta číslo 2 :) Takže to znamená upravit šroub, aby pasoval do bloku + upravit do zátku na vodu u bloku, provrtat a udělat do ní trubičku na hadici ..
Jak je to s přisazováním výměníku na blok, má se nechat ta ocelová podložka na které původně seděl filtr a nebo se má vyndat ?
Jak je to s přisazováním výměníku na blok, má se nechat ta ocelová podložka na které původně seděl filtr a nebo se má vyndat ?
J a som akurat dokoncil vymennik z Audi tusim 2.0benzin.. vyvod siel do vyvodu kurenia (kovova trubka, vedena popod sviecky- okolo motora do pumpy) a vstup siel z bloku od 4.valca.. 

-> TechniX: já jsem zvolil variantu 2
-> TechniX: Já bych zvolil variantu č.2 protože 1. varianta by šla pouze s otevřeným topením. 

Mám taktéž výměník z Feldy 1.9D a jak je to s zapojením hadic ? Viděl jsem 2 způsoby buď
- sériově přes tu kovovou trubku jí rozpojit a zapojit to mezi to
nebo
- paralelně a to jedna trubka povede do té kovové a druhý konec z výměníku vede do bloku motoru
Jakou volbu bych z toho měl zvolit ? Jde to na motor 742.136
- sériově přes tu kovovou trubku jí rozpojit a zapojit to mezi to
nebo
- paralelně a to jedna trubka povede do té kovové a druhý konec z výměníku vede do bloku motoru
Jakou volbu bych z toho měl zvolit ? Jde to na motor 742.136
-> vhml: jj to pujde
-> suri: asi na vodni vstup napojim kompresor a ponorim do kyblu vody a uvidim jestli pujdou bublinky
Jestli to udrzi 8atm vzduchu tak to udrzi i 5atm oleje
Jestli to udrzi 8atm vzduchu tak to udrzi i 5atm oleje
-> vhml: netlakuje to nikto , na to jedine vymyslieť prípravok
-> suri: na praveze nasadil výměník a v půlce závodu šla z expanzky pěna, vybublalo to a od tý doby zase nic. Normálně to bublalo ven. Emulzce na žádným víčku není. Tak nevím co to mělo znamenat.
Umí někdo výměník otlakovat?
Umí někdo výměník otlakovat?
-> vhml: jo setkal, na motoru cca 140tis a prasknul tak že 6L oleje se dostalo do chladícího systému.. 3 dny se to dostávalo ven.. a po vyměně a celkovém vyčištění se tam mastnota zas dostala do nádobky od chlad. kapaliny
-> vhml: setkal , nie je to typická závada ale už boli aj deravé , našťastie v miere neškodnej motoru , objavilo sa to pri inej oprave motora
-> vhml: nerozumiem sa velmi do toho tak som sa radsej opytal akoby som mal nieco pokazit 

Setkal se někdo s tím, že by tekl olej do vody výměníkem? Vypouštěl jsem vodu a trošku mastná a montoval jsem nově fungl nový výměník...
-> bigfavo: problem to neni, Je to jen jiný typ
tento vymennik z octavie sa mi dostal pod ruky ale ma tam jednu dierku naviac ako tie co ste tu davali na ukazku,,,,bude v tom nejaky problem ked by som ho namontoval alebo nie ?? 

-> vhml: 028115721 by mel byt z Felicie 1.9D