skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Domácí úkol - 65kw
21:09:44
08.12.2008
08.12.2008

vhml
A zkoušel si to merit stroboskopem??? tam kde by to melo dávat tech 17 stupnu mi strobo ukazuje kolem 30 a dokonce je u nej napsano ze je to takhle spravne. Kde je chyba?
20:11:49
08.12.2008
08.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
nedalo mi to a dnes sem poresil rozdelovace, dosel jsem k nasledujicimu zaveru: pro upresneni si prohlednete grafy regulace aby jste zjistily ze odstrediva regulace funguje jen do asi 1700otacek rozdelovace coz je samozrejme asi 3400otacek motoru, pote uz zustava predstih stejny, to znamena ja mam rozdelovac 105 regulace +17stupnu, nekteri tu maji 136x ktery ma davat +10stupnu a v maximalnich otackach ma mit o hodne nizsi predstih nez zminena 105 ale: ja mam na 105 nastaveno zaklad 4stupne to znamena 4+17=21stupnu od 3,5tisice otacek. a 136 tu nekteri nastavuji na zaklad 15stupnu+10regulace=25stu
pnu,tak co teda dava vetsi predtih?
vyhoda je jen v tom ze ta 136 vam tam napere velky predstih uz v nizsich otackach a 105 potom zaostava. coz vam je na zavodeni kde motor tocite mezi 4-6,5 tisicama ale uplne jedno...
(plati to bez podtlakove regulace, ta predstih pri zvyseni podtlaku jeste zvysi=nežádoucí)
vyhoda je jen v tom ze ta 136 vam tam napere velky predstih uz v nizsich otackach a 105 potom zaostava. coz vam je na zavodeni kde motor tocite mezi 4-6,5 tisicama ale uplne jedno...
(plati to bez podtlakove regulace, ta predstih pri zvyseni podtlaku jeste zvysi=nežádoucí)14:21:59
29.10.2008
29.10.2008

Saky
pokud chces investovat skutecne 3000 a nevadi ti jeste nejake hrani tak zauvazuj o rizenem predstihu vyjde to na podob ne penize a muzes ladit jak chces pouhou zmenou hodnot..
14:19:47
29.10.2008
29.10.2008

Gemini
baj d wej, na fabci mam 105kovy rozdelovac so zapojenym podtlakom a vobec ale vobec sa nestazujem
14:15:20
29.10.2008
29.10.2008

Labros
-> Kapřík faster: tak třeba je ten rozdělovač "jako" nový, uvidíš, až motor nahodíš a koukneš stroboskopem jak ti lítá předstih. Jestli na to extra nepospícháš, tak bych na tvým místě zkusil zaexperimentovat s tím 105kovým, případně do něj dát ty tvrdší pružinky a lehčí závažíčka, a pak se rozhodnul co bude dál nejlepší.
Pokud budeš mít základní předstih nula, tak to si můžeš vyzkoušit už teď se stávajícím motorem. Pravděpodobně půjdou volnoběžný otáčky dolů a bude se to chovat jak říká Tuner#2. Ty se to budeš snažit kompenzovat na karbeci, ale tím zase rozhodíš směs. V extrémním případě (záporný předstih) je možnost podpálit výfukový ventily (taky záleží na vačce) ale to je snad jen teorie ;)
Pokud budeš mít základní předstih nula, tak to si můžeš vyzkoušit už teď se stávajícím motorem. Pravděpodobně půjdou volnoběžný otáčky dolů a bude se to chovat jak říká Tuner#2. Ty se to budeš snažit kompenzovat na karbeci, ale tím zase rozhodíš směs. V extrémním případě (záporný předstih) je možnost podpálit výfukový ventily (taky záleží na vačce) ale to je snad jen teorie ;)
14:10:07
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
Tuner#2 29.10.08 14:08:38 napsal:
-> Kapřík faster: No půl rku bych s tím nejezdil, neb by pak mohli Tvé písty dopadnout jako Karlovo a to bezesrandy
tak to bych opravdu nerad

-> Kapřík faster: No půl rku bych s tím nejezdil, neb by pak mohli Tvé písty dopadnout jako Karlovo a to bezesrandy
tak to bych opravdu nerad

14:09:24
29.10.2008
29.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: No půl roku bych s tím nejezdil, neb by pak mohli Tvé písty dopadnout jako Karlovo a to bezesrandy


14:06:38
29.10.2008
29.10.2008

Nwkt
-> Tuner#2: Jj ty 3000,- by seděly 

14:06:12
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
-> Tuner#2: jojo, to přesně jsem si myslel
No je to jasný..už to vidím..až motor s velkou slávou dám do auta, bude mi to půl roku jen kuckat než to "vyladím"

No je to jasný..už to vidím..až motor s velkou slávou dám do auta, bude mi to půl roku jen kuckat než to "vyladím"

14:04:37
29.10.2008
29.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster 29.10.08 13:59:52: To já vím, jen jsem Tě upozorňoval, že je jiná cívka a potřeba ETZ a to už jsi s novým kolem 3.000,-

14:03:26
29.10.2008
29.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster 29.10.08 13:55:59: Může to cukat v nízkých otáčkách, nebo to bude mít blbý přečchod a pokud budeš chtít tyhle problémy vyřešit v nízkých otáčkách, tak přidáš na předstihu, ale tím už bude ve vesokých moc velký předstih, neb 105tkový rozdělovač má velkou odstředivou regulaci. Ale je to alchymie, vyzkoušel a uvidíš jak se to bude chovat, záleží na KP, spalovacím prostoru v hlavě a palivu na které jezdíš. Samozřejmě i na směsi atd - je to o ladění.
13:59:52
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
-> Tuner#2: ne cenu jsem napsal jen samotného rozdělovače...cívka a ETZ ještě k tomu

13:57:24
29.10.2008
29.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Počítáš ještě s jinou cívkou a ETZ?
-> Labros: Origo PAL a Hannhart je to samé, pořád je to ta samá výroba v Morkovicích nebo jak se ta p*del jmenuje
-> Labros: Origo PAL a Hannhart je to samé, pořád je to ta samá výroba v Morkovicích nebo jak se ta p*del jmenuje

13:55:59
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
Btw. abych si zase o kousek rozšířil rozhled: v čem je negativum, že když budu mít na motoru 105tkový rozdělovač, půjdu základní předstih až třeba k nule. Čemu to vlastně bude vadit?
13:54:14
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
-> Labros: no už jsem do toho motoru nasypal takový prachy, že tohle by se možná i ztratilo:-) To je fakt. Což o to, peníze by se na to našly. Otázkou je jestli to má až takový smysl přínos.. Dnes používám repasovaný 105tkový rozdělovač, který jsem měl v plánu na nový motor dávat....tak fakt nevím
Ta škodovka je šílená alchymie
Ta škodovka je šílená alchymie
13:49:05
29.10.2008
29.10.2008

Labros
-> Kapřík faster: to není tak moc, je to levnější než originál PAL.. Pokud vím, stavíš nový motor, ty jsi už koupil jiný nový rozdělovač?
13:47:49
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
Takže už jsem kontaktoval firmu Handhart a řekli mi to samé co kluci tady. Nějaké "přepružinkování&quo
t; atd. je alchymie a nějak jednoduše to udělat nejde..bohužel
Jinak jejich rozdělovač 136X vyjde na 1630 Kč + DPH + poštovné a balné. Což je dost

Jinak jejich rozdělovač 136X vyjde na 1630 Kč + DPH + poštovné a balné. Což je dost

13:38:58
29.10.2008
29.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Ano to tak zhruba odpovídá, ale ono je to dáno i jiným KP a palivem co používám.
-> Petr105l: Můj rozdělovač je 880tka bezkontakt, ale UFO už tenkrát jsem si nechal při výrobě přímo v Hannhartu a změnili regulaci z 10°na 5° pro Sedr. Mám to tuším popsané opět u auta a s vačkou MPI to fungovalo stejně tak nějak divně. Teď mám jinou vačku a Čepek mě doporučil spíš podtlak odpojit a opravdu se mě to pak v praxi při nastavení motoru tak ukázalo, ale platí to pro mojí konfiguraci na 100octan a ne obecně.
-> barborek: Já to myslel, tak, že není výrobce rozdělovače jako takového. To že dělá ke svým motorům upravené rozdělovače je věc jiná, ale zas na tu vačku co má Kapřík to dle mě není tak úplně třeba.
-> Petr105l: Můj rozdělovač je 880tka bezkontakt, ale UFO už tenkrát jsem si nechal při výrobě přímo v Hannhartu a změnili regulaci z 10°na 5° pro Sedr. Mám to tuším popsané opět u auta a s vačkou MPI to fungovalo stejně tak nějak divně. Teď mám jinou vačku a Čepek mě doporučil spíš podtlak odpojit a opravdu se mě to pak v praxi při nastavení motoru tak ukázalo, ale platí to pro mojí konfiguraci na 100octan a ne obecně.
-> barborek: Já to myslel, tak, že není výrobce rozdělovače jako takového. To že dělá ke svým motorům upravené rozdělovače je věc jiná, ale zas na tu vačku co má Kapřík to dle mě není tak úplně třeba.
12:52:20
29.10.2008
29.10.2008

Gemini
o podtlaku nema vyznam sa bavit......tato vec funguje iba v uzkom spektre otacok a v akceleracnom rezime........zo srandy, napojte si na podtlak ekonomer a uvidite co to robi......pri plne otvorenej klapke vobec nic....
11:57:17
29.10.2008
29.10.2008

barborek - zrušená registrace
p.Čepek prodává svoje rozdělovače. Vím nejmíň o třech lidech, co ho jedou v historiku ve volným poháru. Seriové má ten rozdělovač jenom těleso. Regulátor je jiný a má buď kontakty nebo Hallův snímač, podle toho na co kdo má penízky..
11:48:39
29.10.2008
29.10.2008

Petr105l
Nebylo by jednodušší místo úplného vyřazení podtlakové regulace, nahradit bezkontaktový podtlak ufem z kontaktních rozdělovačů?
skoda-virt.cz/cz/.../4959 8
Tady na tom obrázku je vidět, že kontaktní podtlakovka má +- 2 stupně poloviční rozsah oproti bezkontaktovému, takže by to při správném nastavení mohlo odstranit problém s nedostatkem výkonu ve vysokých otáčkách a zároveň odstranit díru v plynu mezi 2000 a 3000 otáčkami, na kterou (alespoň ten můj) motor trpí při částečném zatížení.
Nebo je tam nějaký problém, že ty podtlakovky nejsou záměnné? Zkoušel to už někdo?
skoda-virt.cz/cz/.../4959 8
Tady na tom obrázku je vidět, že kontaktní podtlakovka má +- 2 stupně poloviční rozsah oproti bezkontaktovému, takže by to při správném nastavení mohlo odstranit problém s nedostatkem výkonu ve vysokých otáčkách a zároveň odstranit díru v plynu mezi 2000 a 3000 otáčkami, na kterou (alespoň ten můj) motor trpí při částečném zatížení.
Nebo je tam nějaký problém, že ty podtlakovky nejsou záměnné? Zkoušel to už někdo?
11:37:43
29.10.2008
29.10.2008

Labros
-> Tuner#2: tak jestli to odpovídá 7° s podtlakovou regulací, tak to už je celkem normál. Já dávám jen kolem 3 stupňů, ale mám samozřejmě úplně jiný motor.
11:35:37
29.10.2008
29.10.2008

Labros
-> Kapřík faster: odpojení hadičky a ucpání díry, dělá se to vždy při měření předstihu, většinou chceš měřit jen otáčkovou regulaci ne podtlakovou. Tuner#2 podle toho co píše podtlakovou nepoužívá vůbec a místo toho dává větší základní předstih.
11:17:49
29.10.2008
29.10.2008

Kapřík
-> Tuner#2: co se vlastně myslí odpojeným podtlakem? Kompletní odpojení toho podtlakového segmentu? Nebo pouze odpojení hadičky?
11:16:06
29.10.2008
29.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Myslím že neškodí, podívej se na graf z brzdy. Navíc těch 14°j v vypojeným podtlakem. Když byl zapojený, tak jsem tam měl nějakých 7° ale nejelo to tak nahoře a mělo to o trochu horší přechody.
10:55:35
29.10.2008
29.10.2008

Labros
Tuner#2 27.10.08 15:15:56 napsal: -> Kapřík faster: Čepek žádnej rozdělovač neprodává. Teda ano upravuje rozdělovače pro své motory, ale výrobce rozdělovače máš na odkazu v mém popisu. Je to bývalý Magneton dnes Hannhart. Proč je lepší? Protože má nejtvrdší sériové pružinky na odstředivé regulaci a nemusíš jít do záporných základních předstihů tak jako je tomu třeba u 105tkového.
no ale nejsou ty pružinky zase až moc tvrdé? když musíš mít základní předstih kolem 14 stupňů? nebo je to záměr? neškodí to krouťáku v nízkých otáčkách?
no ale nejsou ty pružinky zase až moc tvrdé? když musíš mít základní předstih kolem 14 stupňů? nebo je to záměr? neškodí to krouťáku v nízkých otáčkách?
00:18:34
28.10.2008
28.10.2008

Petkar1
Eidy 27.10.08 09:42:32 napsal: Mám zajímavou zkušenost s vlivem předstihu na výkon motoru. Včera jsem byl na okruhu a v cílové rovince jsem se díval na tachometr. Zkoušel jsem přidat předstih z cca 4° na cca 6° jakože co to udělá. Zjistil jsem, že v cíli nevydoluju u auta víc než 150km/h a na žádný kvalt se nevyšplhám přes 6000 ot/min. Když jsem předstih vrátil na původní hodnotu, motor se točil vesele přes 7000 a v cíli jsem měl lehce přes 160. Nikdy bych nevěřil, kolik dokáže udělat 1-2° předstihu. Takže to jen potvrzuje Sakyho slova.Je to tak, já auto testuju tady u nás do jednoho kopce a než jsem vyladil předstih, tak jsem jezdil s původním nastavením asi o 15km/h míň...
18:23:44
27.10.2008
27.10.2008

Kapřík
-> Tuner#2: ok, tak to je paráda. Aspoň něco.. A nevíš jestli mezi těmi rozdělovači je ještě více odlišností třeba v těch závažíčkách, nebo se pouze jedná o pružinky? Kam tím mířím?.... Má smysl si objednat třeba ty pružinky z 880 (co uvádí tak je to favorit 50 kw karbec) a dát je do toho 105tkového rozdělovače?
17:22:00
27.10.2008
27.10.2008

vhml
-> Kapřík faster: minimálně pružinky jdou objednat bez problémů...
17:20:33
27.10.2008
27.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Ano je to možné, mám doma náhradní jak 880, tak 860 pružinky.

17:14:48
27.10.2008
27.10.2008

Gemini
-> Kapřík faster: to by aj mna zaujmalo....
16:59:10
27.10.2008
27.10.2008

Kapřík
-> Tuner#2: takže pokud jsem na stránkách výrobce Hanhart hledal správně, máš tedy rozdělovač na favorita 50 kw. Nemají tam ale cenu. Nevíš co za něj chtějí? A nevíš jestli je možnost u nich objednat jen vnitřek rozdělovače? Oprav mě jestli se pletu, ale vliv na odstředivou regulaci mají pouze pružinky, hřídel a závažíčka uvnitř rozdělovače ne? Tudíž koupit od nich tyto díly a naskládat do svého rozdělovače.. Je to možné?
16:18:11
27.10.2008
27.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Bohužel si to nepamatuju, ale vím, že na volnoběh je to mezi 13 - 15°, naposled jsem to ladil ježděním do kopce a zůstal jsem na 14° a ve vyšších táčkách to lezlo ke 35 - 40° ale v jakých přesně jestli to bylo 2500 nebo 3500 otáčkách nevím. To jsem takhle nezkoušel.
15:48:20
27.10.2008
27.10.2008

vhml
-> Tuner#2: nemáš na stroboskopu změřen průběh předstihu??? Abych věděl čemu se mám přiblížit???
15:15:56
27.10.2008
27.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Čepek žádnej rozdělovač neprodává. Teda ano upravuje rozdělovače pro své motory, ale výrobce rozdělovače máš na odkazu v mém popisu. Je to bývalý Magneton dnes Hannhart. Proč je lepší? Protože má nejtvrdší sériové pružinky na odstředivé regulaci a nemusíš jít do záporných základních předstihů tak jako je tomu třeba u 105tkového.
14:43:23
27.10.2008
27.10.2008

Vrba
-> Kapřík faster: 120 mi jel vzdycky nejlip přestoze jsem se se zakladnim predstihem musel pohybovat casto i v zapornych cislech.To ale neni tak dulezity-startovalo to dobře.
14:29:50
27.10.2008
27.10.2008

Kapřík
-> Tuner#2: jj, 265/258. No pořád jsem žil že 105tkovej bude ok, ale když vás tu teď čtu
No novej rozdělovač od Čepka kupovat nebudu, na to už fakt nemám (btw. kolik za něj chce? cca?). Takže jakej rozdělovač by se mu nejvíc blížil? 105, 120, bezkontakt?
No novej rozdělovač od Čepka kupovat nebudu, na to už fakt nemám (btw. kolik za něj chce? cca?). Takže jakej rozdělovač by se mu nejvíc blížil? 105, 120, bezkontakt?14:16:57
27.10.2008
27.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: Na jakou vačku? Jestli na to co mám já, tak to chce rozdělovač s tvrdšíma přužinama a i Čepek mě tehdy doporučil ten co mám viz. popis u auta.
14:07:55
27.10.2008
27.10.2008

vhml
-> Vrba: jo přetryskovaný to je, přibližně podle toho co má T2...-> Eidy: vačku jsem měnil protže jsem měl nějakou noname se zdvihem 5,1. Klínek bude asi jedno z řešení protože pokud se kouknu na vačkovou hřídel, je na ní vidět šev po kování. Na originální hřídeli jsou vačky posunuty od švu doprava, tady jsou přebroušeny tak, že jsou od švu doleva... Nejvíc mi opravdu děsí to, že horko těžko vytočím na 5500 a pak se to úplně zadusí..
14:06:57
27.10.2008
27.10.2008

Kapřík
Tuner#2 27.10.08 11:06:09 napsal:
-> vhml: Jak už jsem Tě psal, 105tkový rozdělovač je na tohle úplně blbej. Dělá moc velký předstih a to tahle vačka s daným časováním nemá ráda.takže jaký rozdělovač?
-> vhml: Jak už jsem Tě psal, 105tkový rozdělovač je na tohle úplně blbej. Dělá moc velký předstih a to tahle vačka s daným časováním nemá ráda.takže jaký rozdělovač?

13:50:54
27.10.2008
27.10.2008

Eidy
-> vhml: Vačka je Schwejkova 280°/280° s nevím jakým zdvihem. Rozdělovač mám bez podtlaku s nevím o kolik tvrdšíma pružinkama...
Změnu předstihu jsem provedl před poslední jízdou, takže nebyl čas dále ladit. Třeba bych ho mohl ještě zmenšit a jelo by to líp. Kdo ví. Jenže na tohle má vliv i tvar spalováku, bohatost směsi, komprese atd, takže pro tebe jsou to rady asi k ničemu. Proč jsi měnil vačku? Chtěl jsi lepší? Zkus třeba přesazený klínek. Možná pomůže pootočit celé časování vůči klice. Třeba ve vysokých otáčkách jde „pozdě“ a nestíhá plnit motor. Težko hádat.
Změnu předstihu jsem provedl před poslední jízdou, takže nebyl čas dále ladit. Třeba bych ho mohl ještě zmenšit a jelo by to líp. Kdo ví. Jenže na tohle má vliv i tvar spalováku, bohatost směsi, komprese atd, takže pro tebe jsou to rady asi k ničemu. Proč jsi měnil vačku? Chtěl jsi lepší? Zkus třeba přesazený klínek. Možná pomůže pootočit celé časování vůči klice. Třeba ve vysokých otáčkách jde „pozdě“ a nestíhá plnit motor. Težko hádat.
13:45:49
27.10.2008
27.10.2008

Vrba
-> vhml: A myslel jsi na přetryskování karburátoru což je pri zmene vacky nedilna součást upravy motoru?Motor musí jít vytočit přes 6000.Rozdělovač bych spíš doporucil ze 120ky.Zkoušel jsem nekolik rozdělovačů a tenhle se mi osvedcil nejvíc.Základní předstih 0 stupňů.Jinak uz se začínají oběvovat detonace (někdo tomu říká klepání ventilů,což je samozdrejmě nesmysl)
13:23:46
27.10.2008
27.10.2008

vhml
tak jsem to byl ozkoušet. Mezi 6, 3 a 0 není výraznej rozdíl kterej by stál za řeč. Nejlíp to asi jelo na ty 3. Následně jsem odpojil podtlakovku a motor už má plnej výkon až do 5000, předtím to mezi 4500 a 5 už nebylo ono. Ale zjistil jsem že když ho natvrdo přetočím někam k 5500 tak se úplně zadusí... To mi docela trápí...

12:34:28
27.10.2008
27.10.2008

vhml
-> Tuner#2: Jinej nemám
Zkusím teda tu 0 uvidíme co dál...
Zkusím teda tu 0 uvidíme co dál...11:06:09
27.10.2008
27.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Jak už jsem Tě psal, 105tkový rozdělovač je na tohle úplně blbej. Dělá moc velký předstih a to tahle vačka s daným časováním nemá ráda.
10:59:47
27.10.2008
27.10.2008

kury
-> vhml: Tak zkus menší. My když jsme nandavali 105 rozdělovač, tak se dal základní předstih 0 a pak se po kouskách malinko zvětšoval. Ale za chvíli auto jelo hůř, nešlo pořádně vytočit a kuckalo, takže se nakonec z tý 0 asi moc nezvedl

10:50:04
27.10.2008
27.10.2008

vhml
-> Eidy: Co jezdíš za vačku a rozdělovač??? Já jsem teď nasadil z vačku motor excelu a za boha se nemůžu dostat přes 5000. Je pravda že jsem to zatím nikterak neladil a předstih dal kolem universálních 5 se 105 rozdělovačem...
09:42:32
27.10.2008
27.10.2008

Eidy
Mám zajímavou zkušenost s vlivem předstihu na výkon motoru. Včera jsem byl na okruhu a v cílové rovince jsem se díval na tachometr. Zkoušel jsem přidat předstih z cca 4° na cca 6° jakože co to udělá. Zjistil jsem, že v cíli nevydoluju u auta víc než 150km/h a na žádný kvalt se nevyšplhám přes 6000 ot/min. Když jsem předstih vrátil na původní hodnotu, motor se točil vesele přes 7000 a v cíli jsem měl lehce přes 160. Nikdy bych nevěřil, kolik dokáže udělat 1-2° předstihu. Takže to jen potvrzuje Sakyho slova.
23:59:13
19.10.2008
19.10.2008

Petkar1
-> elbacil: proč nemá skoro 120koňová škodovka kartu na Virtu?

19:27:21
19.10.2008
19.10.2008

elbacil
a este toto
img229.imageshack.us/my.p hp?image=moto...
img229.imageshack.us/my.p hp?image=moto...
