skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor
21:40:42
25.09.2008
25.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ratoo: ale zitra se na to jeste mrknu jestli to je presne ono, ale tvarove zaklad a serizovaci prvky jsou stejne, jen nevim jestli samara nema podtlak na 2 stupen nevim, zitra reknu bliz
21:36:15
25.09.2008
25.09.2008

Ratoo
-> Adam6666: no konečně neco pozitivního
mám radost, děkuju ti
mám radost, děkuju ti
21:31:08
25.09.2008
25.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ratoo: no seriova samara 1,3 nam jede lip nez favorit s 280 vackou a upravenou hlavou atd. takze dobry...
studene starty na tuk...
studene starty na tuk...21:23:34
25.09.2008
25.09.2008

Ratoo
-> Adam6666: a jakej na to máš názor? je to solex tak by mohl být lepší než sedr nebo edsr jo a má dva injektory

21:16:10
25.09.2008
25.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Ratoo: pravdepodobne, lada samara. podivam se zitra jestli to je ono. ale myslim ze jo.
21:09:08
25.09.2008
25.09.2008

Ratoo
nikdo nic netuší? no to je špatný, protže já taky ne.

21:01:17
22.09.2008
22.09.2008

Ratoo
a ještě jedna
20:58:41
22.09.2008
22.09.2008

Ratoo
a zvchu
20:55:42
22.09.2008
22.09.2008

Ratoo
no jo no, už zase ten karbec. ale mám jinej, SOLEX viz dole. a potřebuju radu jestli je dobrej nebo jestli ne e

09:17:22
03.09.2008
03.09.2008

Jakub M.
-> Ratoo:
jj uznavam, to je spíš moje osobní přesvědčení (a pomiňme teď jak moc správné či nesprávné je) ale dobrý přirovnání
jj uznavam, to je spíš moje osobní přesvědčení (a pomiňme teď jak moc správné či nesprávné je) ale dobrý přirovnání

23:23:10
02.09.2008
02.09.2008

Ratoo
-> LiMaK: jo já sem si to pak uvědomil kdž sem to podrobněji zkkoumal, a velice se ti omlouvám
a pak sem to měřil i pyrometrem a svody těsně po jízdě mají 720stupňů a sání jelikož je chlazeno nasávaným vzduchem mělo 121stupňů pak se to samo sebou prohřeje když to necháš stát, takže jsi měl pravdu, ale zapojim druhý chladící okruh s jiným nuceným chladičem asi z topení a uvidim bude tam i ventil na pozastavení chlazení při studeném startu dam pak nějaké to foto a výsledky. ještě jednou se ti omlouvám
a pak sem to měřil i pyrometrem a svody těsně po jízdě mají 720stupňů a sání jelikož je chlazeno nasávaným vzduchem mělo 121stupňů pak se to samo sebou prohřeje když to necháš stát, takže jsi měl pravdu, ale zapojim druhý chladící okruh s jiným nuceným chladičem asi z topení a uvidim bude tam i ventil na pozastavení chlazení při studeném startu dam pak nějaké to foto a výsledky. ještě jednou se ti omlouvám
12:27:46
02.09.2008
02.09.2008

LiMaK - 742 forever
-> Ratoo:
vis o co jde? ze pokud mas moc studeny sani (5stupnu celsia) tak diky tomu výhrevu se ti lepe smes dostava do valce, jelikož při teplote sani okolo 20stupnu nekondenzuji kapicky benzinu ze smesi na stenach sani, které jsou pak strhávány do válce proudem okolního vzduchu.
a k tomu chlazeni sani:
prosimte, uvedom si, jak ma skodovka resene saci a vyfukove svody....kde je sani? a kde vyfuk?
zprávně, výfuk je dole. to znamena, že když prohřeješ motor, tak ty litinove vyfukové svody jsou rozžhavene snad na 420 stupnu od vyfukovych plynu a pekně topí přímo nahoru na sací svody.
a jakou teplotu v tuto chvíli má chladící kapalina, která proudí mezi těmi výfukovými svody a směsí benzínu v sacích? 90?
neříkám, že je to pak bůhví jak ledové, ale 80 stupnů na vodě to celkem ochladí, oproti topení z výfukových svodů....
takže přesně jak píšeš, VÝHŘEV SÁNÍ umí i CHLADIT :-))))
vis o co jde? ze pokud mas moc studeny sani (5stupnu celsia) tak diky tomu výhrevu se ti lepe smes dostava do valce, jelikož při teplote sani okolo 20stupnu nekondenzuji kapicky benzinu ze smesi na stenach sani, které jsou pak strhávány do válce proudem okolního vzduchu.
a k tomu chlazeni sani:
prosimte, uvedom si, jak ma skodovka resene saci a vyfukove svody....kde je sani? a kde vyfuk?
zprávně, výfuk je dole. to znamena, že když prohřeješ motor, tak ty litinove vyfukové svody jsou rozžhavene snad na 420 stupnu od vyfukovych plynu a pekně topí přímo nahoru na sací svody.
a jakou teplotu v tuto chvíli má chladící kapalina, která proudí mezi těmi výfukovými svody a směsí benzínu v sacích? 90?
neříkám, že je to pak bůhví jak ledové, ale 80 stupnů na vodě to celkem ochladí, oproti topení z výfukových svodů....
takže přesně jak píšeš, VÝHŘEV SÁNÍ umí i CHLADIT :-))))
23:41:40
01.09.2008
01.09.2008

Ratoo
-> Jakub M.: no mě to taky přijde celý jak ČESKÝ SEN 

23:36:23
01.09.2008
01.09.2008

Ratoo
-> LiMaK: tak ten plnej kotel jsem vyřešil prodloužením páky na pedálu tý která tahá za lanko a to tak že mám ještě rezervu
a ten sitič poznám že je zavřenej nebo otevřenej a řikám že max 3-4 min a je vyplej. a to stim sacím potrubím - proč se dávají do aut intercoolery - řekl bych že k ochlazení směsi - tak proč to sání ohřívat vodou z motoru? to tam radši napojim další vodní okruh s chladičem
ale je to zas jen názor
a ten sitič poznám že je zavřenej nebo otevřenej a řikám že max 3-4 min a je vyplej. a to stim sacím potrubím - proč se dávají do aut intercoolery - řekl bych že k ochlazení směsi - tak proč to sání ohřívat vodou z motoru? to tam radši napojim další vodní okruh s chladičem
ale je to zas jen názor
18:11:34
01.09.2008
01.09.2008

Jakub M.
-> Ratoo:
tyjo, kdybys tam radši dal SEDR 3223, nebo DDSR atd. a ne tohle ekořešení z fáčka na který i sériová 745.136ka sotva škytá
tyjo, kdybys tam radši dal SEDR 3223, nebo DDSR atd. a ne tohle ekořešení z fáčka na který i sériová 745.136ka sotva škytá

17:12:07
01.09.2008
01.09.2008

LiMaK - 742 forever
-> Ratoo: hele, a jak jsi vyresil to, ze na LEKRA potrebujes vetsi pracovni drahu skodovackeho pedalu plynu??
no proste a jednoduse, jak vidim, tak jsi jen ten karbec napojil na lanko a hotove.
To ze nemas max.vykon me napada, ze vlastne kdyz seslapnes 742 pedal do podlahy tak lekr jeste neni plne otevren.(asi tak jen na 3/4)
Ja to resil upravou pedalu plynu a maximalni spokojenost.plny plyn na pedalu=plne otevreny LEKR) ani na jeden problem (nedostatek vykonu apod) si absolutne nestezuju....-(felicia motor puvodne 50kW, nyni na brzde zmerenych 65kW, osazeny prave lekrem s automatem,podotykam ze LEKR z motoru 781.136X, zadne drasticke upravy karbce a na brzdě a papiru: jak pisu 65kW, takze pochubuju ze lekr neni na vykon sladeny, nejakou rezervu jeste ma ...)
a sytic bych urcite zapojil na tu vodu, to ze se to teleso ohreje stejne od motoru je slaby argument, lepe a rychleji se prohreje vodou....
to same o vyhrevu/chlazeni sani, mam osobni zkusenosti, ze se to chova lepe SE ZAPOJENYM sanim...
no proste a jednoduse, jak vidim, tak jsi jen ten karbec napojil na lanko a hotove.
To ze nemas max.vykon me napada, ze vlastne kdyz seslapnes 742 pedal do podlahy tak lekr jeste neni plne otevren.(asi tak jen na 3/4)
Ja to resil upravou pedalu plynu a maximalni spokojenost.plny plyn na pedalu=plne otevreny LEKR) ani na jeden problem (nedostatek vykonu apod) si absolutne nestezuju....-(felicia motor puvodne 50kW, nyni na brzde zmerenych 65kW, osazeny prave lekrem s automatem,podotykam ze LEKR z motoru 781.136X, zadne drasticke upravy karbce a na brzdě a papiru: jak pisu 65kW, takze pochubuju ze lekr neni na vykon sladeny, nejakou rezervu jeste ma ...)
a sytic bych urcite zapojil na tu vodu, to ze se to teleso ohreje stejne od motoru je slaby argument, lepe a rychleji se prohreje vodou....
to same o vyhrevu/chlazeni sani, mam osobni zkusenosti, ze se to chova lepe SE ZAPOJENYM sanim...
13:48:09
01.09.2008
01.09.2008

Neex
Nic naplat LEKR je prostě seškrcený pro spotřebu a nízké emise... ale i tak ve Favu podává slušnou práci. Pokud by se LEKRu změnilo osazení pak by to bylo o něčem jiném. Proto předtím než začnete LEKR zatracovat mějte tohle na paměti. Vůbec to není špatný karburátor naopak patřil ke špičce na konci éry karburátorů, ale bohužel výkon je jedna věc a emise + spotřeba věc druhá. Jinak zkoušel jsem Pierburg 2E3 z VW teď nevím přesně jestli to bylo z Golfu nebo Passatu každopádně měl větší osazení tzn. větší difuzory + trysky a vzdušníky a to byla jiná káva ...bohužel zase to mělo druhou stranu mince a tou byla spotřeba takže jsem zůstal u originálu.
12:55:56
01.09.2008
01.09.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
23:31:11
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
-> Matthes z TechWebu (serem na modrou krev): nemohu nalézt -> Discovera
23:10:45
31.08.2008
31.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Ratoo: Myslim ze Discovera tu je s nim spokojen 

23:05:05
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
-> Matthes z TechWebu (serem na modrou krev): každopádně ti budu držet palce ať ti to s tim pojede líp než mě, já to s nim ještě zkusim, rozeberu ho, vyčistim, poladim a uvidim, ale nedávám mu moc nadějí, ale kdo ví? pak napíšu moje zkušenosti a výsledky

22:49:41
31.08.2008
31.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Ratoo: Treba tam je nekde naka chyba, no ja to mel pripravene na 130, ale bude asi 136 a tam lekr patri 

22:40:19
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
-> Matthes z TechWebu (serem na modrou krev): tak to tam nedávej já to du hnedle zítra sundat protože to fakt nejede, no jako jede to ale hůř je to takový líný, ale jede to plynule a plyn jde pěkně hladce a plynule, a ani nemusíš zapojovat ten sitič ten se ohřeje od karburátoru a cca po 3min vypíná, ale na mě dojem neudělal

22:28:44
31.08.2008
31.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Ratoo: Na bruslich
Kaskaderi
Taky mam podlozku, ale trosku jinak... mam 10cm stefty v sacim potrubi
Ale este to neni na aute 
Kaskaderi
Taky mam podlozku, ale trosku jinak... mam 10cm stefty v sacim potrubi
Ale este to neni na aute 
22:16:25
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
-> Matthes z TechWebu (serem na modrou krev): jo jo ta otvírá jen co může, taky mě to mapadlo, ale kámoš na bruslích koukal a říkal že otvírá.

22:13:40
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
Ale to je jen tak pro vás kdyby někdo potřeboval inspiraci

22:12:20
31.08.2008
31.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Ratoo: Otvira ti druha komora? Kamarad rikal ze tam bejvaj problemy s podtlakem u filtru kdyz nemas origo filtrbox 

22:09:53
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
redukci sem si udělal, sám, z pertinaxu
22:02:00
31.08.2008
31.08.2008

Ratoo
tak sem ho tam namontoval a je úplně na p..u sice tahá od nízkejch ale max výkon v hajzlu. ten starej EDSR co sem tam měl po GO a správně otryskovanej, to bylo o něčem jinym

20:52:36
28.08.2008
28.08.2008

Ratoo
tak nic no, si to udělám podle sebe no, sem si myslel že ste větší bombarďáci

12:15:24
28.08.2008
28.08.2008

Ratoo
...
12:14:34
28.08.2008
28.08.2008

Ratoo
...
12:13:47
28.08.2008
28.08.2008

Ratoo
tady nějaké to označení pro znalce
12:13:04
28.08.2008
28.08.2008

Ratoo
tak sem si teda sehnal LEKR a potřebuju nějaké foto zapojení sitiče na vodní okruh vim co kam ale potřebuju inspiraci, teda spíš to obšlehnout, ještě maličkost, ten kontakt ze sitiče a odpojovače jde na + od zapalování pokud se nemílim. tu hodim foto
17:14:14
24.07.2008
24.07.2008

Kuladmin
-> Ratoo:
Nemusis.
Nemusis.16:27:50
24.07.2008
24.07.2008

Ratoo
takže sme dospěli k názoru že tam bejt nemusí, no nic, teď už je to jedno ten karbec je tak na píču vyřešenej že to ani neni možný, vyndat trysky, plovák, vzdušníky a zbytek zahodit. -> Kuladmin: omlouvam se za nedůvěru

22:18:04
22.07.2008
22.07.2008

Neex
Pravda, špatně jsem vyjádřil svoji myšlenku... Myslel jsem že k samozápalům může docházet... proto tam ventil je jako prevence před nimi.
22:05:01
22.07.2008
22.07.2008

LiMaK - 742 forever
-> vhml: tak tak, na SEDRu kdyz vypadne kablik, tak to uzavre a na volnobeh(pri prerazovani) to chcipa. ale pokud sem ho na SEDRU vysrouboval a zavit zaslepil, no problem, teda mel sem takhle vyresenej jeden karbec origo z 1203ky.....
21:58:47
22.07.2008
22.07.2008

vhml
-> Neex: jezdím bez něj, a jediný co jsem zaznamel bylo, že když z něj při závodech vypadl kablík, tak se s tim nedalo ject, protože to mělo při řazení tendenci chcípnout...
21:54:27
22.07.2008
22.07.2008

LiMaK - 742 forever
-> Neex: jenom tak na okraj, na byvalem motoru jsem 3 roky sedlal jemne upraveny JIKOV EDSR, podotykam BEZ el.mag. uzavirani a za tu dobu ani jeden samozapal.
jiste, byl to EDSR, ktery je trosku jinak konstrukcne resen, ale i tak, rikas ze to bez nej nejde, ja rikam ze za jistych okolnosti jde a uplne v klidu a bez problemu.
je to taky hodne o serizeni zapalovani, nekdy to ma samozapaly ikdyz tam ten ventil je....staci mit v haji predstih :-)
jiste, byl to EDSR, ktery je trosku jinak konstrukcne resen, ale i tak, rikas ze to bez nej nejde, ja rikam ze za jistych okolnosti jde a uplne v klidu a bez problemu.
je to taky hodne o serizeni zapalovani, nekdy to ma samozapaly ikdyz tam ten ventil je....staci mit v haji predstih :-)
15:40:11
22.07.2008
22.07.2008

Neex
-> Ratoo: Nic ve zlém, ale proč se v tom vrtáš když se v tom nevyznáš? Říkat že je ventil volnoběhu na nic je s prominutím kravina jako barák. Samozápaly jsou to když vypneš zapalování a motor má snahu ještě nepravidelně běžet díky samovolně vytékajícímu palivu z volnoběžného kanálu. Proto se musí kanál po vypnutí zapalování okamžitě uzavřít aby k tomu nedocházelo. Nebo snad myslíš že konstruktéři z Jikovu nebo Pierburgu (v případě Fava) jsou idioti kteří nevědí co dělají?
Však si to zkus jezdit bez ventilu volnoběhu a uvidíš jak rychle změníš názor. 
Však si to zkus jezdit bez ventilu volnoběhu a uvidíš jak rychle změníš názor. 
14:15:20
22.07.2008
22.07.2008

Ratoo
podle mě je tam ten ventil na hovno stejně když ho odpojim na běžícim motoru tak to jěště 3-4 vteřiny vrčí tak to se samozápalama nemá nic společnýho prostě to zavře vzduch a prd...

13:31:47
22.07.2008
22.07.2008

Ratoo
-> LiMaK: nahoď fotku toho lekra ať zas nekupuju pí....ny.
Jinak ten vršek neni problém tam dám 10mm kulatinu na jednom konci do ní udělám drážku, zhora vyvrtám m6 závit nasadim drážkou na víčko svrtám sešroubuju a je to.
ten podtlak už mám hotovej byla to hračka čekal sem kanálak ale nic tam neni.
ale ještě nevim jestli tam mám napáchat ten elmag ventil.
-> m8rinek: kde se měřej ty difuzory? tam je takovejch míst kde by se dalo ale já nevim kde.
Jinak ten vršek neni problém tam dám 10mm kulatinu na jednom konci do ní udělám drážku, zhora vyvrtám m6 závit nasadim drážkou na víčko svrtám sešroubuju a je to.
ten podtlak už mám hotovej byla to hračka čekal sem kanálak ale nic tam neni.
ale ještě nevim jestli tam mám napáchat ten elmag ventil.
-> m8rinek: kde se měřej ty difuzory? tam je takovejch míst kde by se dalo ale já nevim kde.
01:01:38
22.07.2008
22.07.2008

LiMaK - 742 forever
nez se mrdat s timto, tak bych radeji cas a praci investoval do lekra s automatickym syticem. pokud ma rapida a ktomu jeste nahodou 135/6 ku, tak bych vubec nevahal, jen dopojit vodu do sytice a prepad do nadrze a ma to supr cupr :-)
00:59:31
22.07.2008
22.07.2008

LiMaK - 742 forever
-> m8rinek: ale on myslel podtlak k rozdelovaci, bez toho mu to asi moc dobre nepojede 

23:51:43
21.07.2008
21.07.2008

gabo000000 - zrušená registrace
ja by som ho nahodil a vyskusal
23:41:07
21.07.2008
21.07.2008

m8rinek
kolik ma difuzory? podtlak je zbyecnej, druha komora se otvira mechanicky :))
23:07:57
21.07.2008
21.07.2008

Ratoo
tak sem si to rozmyslel když už ho mám tak ho oprubuju jak mam teda vrtat ten podtlak máte někdo zkušenost?
22:43:54
21.07.2008
21.07.2008

Ratoo
-> Kuladmin: tak ok hodim jim to přímo na šišku

22:38:56
21.07.2008
21.07.2008

Kuladmin
Muj nazor je hod jim ho tam zpet 

