OBNOVENO! 130 Rapid vaří - pomooooooc !!!

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 09.04.2008 do 22.06.2009, založil/a Wolfino
řadit dle data
10:43:52
22.06.2009
Wolfino
takze nikdo nic nevi?
10:16:19
19.06.2009
Wolfino
modry antifreeze s destilovanou vodou (mozna zbytky proplachu)
13:53:00
18.06.2009
Šemik
Tak jsem to celé prolezl, napadl mě jeden dotaz, co máš v chladící soustavě za směs?
12:04:17
18.06.2009
Wolfino
->Semik ono to uplne puvodne blblo jeste vic, ten proplach to tenkrat dost uvolnil. Jestli mas chut tak mrkni na cele tema, ono to byla dosti anabaze. Jinak to chvili v pohode jezdilo, az jednoho dne.... JInak jak rikas s tim odvzdusnenim, tak presne takhle to mam odvzdusnene
2
12:45:10
17.06.2009
Šemik
-> Wolfino: Odvzdušnění - zahřát motor, nechat natlakovaný okruh (nesundavat víčko expanzky), zaškrtit odvzdušňovací hadici od topení a povolit ventil v kufru.

Ten čistící sajrajt - nedělá to od doby co byl aplikován? Jestli právě neuvolnil moc bordelu..
upraveno 1x, naposled 17.06.2009 12:45:34
10:01:05
17.06.2009
Wolfino
Semik -> Jak tedy zpravne odvzdusnit hodne zavzdusneny chladic? Co se tyce bordelu ........ no nevim. Proplachivalo se to 3 krat proplachovacim sajrajtem
08:13:58
17.06.2009
Šemik
Aha, takže tedy v podstatě jde jen o to, že se auto není s to uchladit? Že to rychle dosáhne pracovní teploty je věcí bohatosti směsi a nastavení předstihu, pokud to je špatně hřeje to více. Další věcí, že se to neuchladí ani při jízdě, může být přiucpaný chladič bordelem, hodně zavdušněný chladič, případně přiucpané trubky.
02:32:35
17.06.2009
Wolfino
bublinky nejdou. Jenom to cirkuluje
14:15:11
16.06.2009
Šemik
Hlava se musí stejně překontrolovat po 500km.
Co voda, nemizí? a po zahřátí, když to vytočíš a koukáš do nádobky, jsou tam bublinky?
12:04:11
16.06.2009
Wolfino
Dodavam jeste operativni poznatek, blbe topi, kohout topeni je zvenku mirne znecisten chladici smesi
09:57:03
16.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Wolfino: No vodni cerpadla na skodovky jsou bud s nizkejma nebo vysokejma lopatkama. Snad vsechny 120 s 5q maj to lepci cerpadlo stejne jako snad vsechny posledni modely. Ale jak rikam, varit ti to nesmi ani bez vicka.
00:50:02
16.06.2009
Wolfino
Ono se to neuvari. Drzi se to cca 1mm od zacatku bileho pole. Olej je cca 85-90°C A vetrak proste nevypne. Rychlosti to taky nespadne. Proste je to lehce nad. U jinych aut (specailne VW) se takhle chova motor s vickem po smrti. Tak proto jdu po nem. Hlavu jsem nepretahoval, jelikoz dle rady jednoho skodovackeho guru ji davam o kilo vic a pak se neutahuje a hlavne jsem stejne najel max 500km. Dotahuje se po 5000? - opravte mne kdzytak.
Co takhle vodni pumpa ve smyslu hridelky, resp. lopatek remenice apod. Netusim jestli 130ka nema jinou pumpu nez 120 a jak se to pripadne lisi?
A co taky netesny okruh topeni.
upraveno 1x, naposled 16.06.2009 10:57:03
19:57:23
15.06.2009
Kočislav
-> Wolfino: Pokud vaříš i s vyndaným termostatem, viděl bych to na zase na oblast hlava/těsnění apod. Koukám, že jsi v listopadu dělal na motoru větší opravu, dotáhl jsi hlavu po ujetí předeps. počtu km?!
10:54:53
15.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Wolfino: Dle me by to i bez vicka melo byt OK. Kazdopadne ja to vyresil takto: viz foto. Taky me polsky vicko nasralo 8 Cela ta nadobka... 3
zvětšit OBNOVENO! 130 Rapid vaří - pomooooooc !!! - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 15.06.2009 10:54:53
09:38:44
15.06.2009
Pavel P..
-> Wolfino: ono to většinou je natlakovaný až po nějaký delší jízdě... teda pokud je šecko v pořádku, kdyby bylo KO těsnění tak to bude tlakovat hned a pujdou ti bubliny do nádobky.
víčko vymeň klidně za starší a dej na něj nový těsnění a bude fungovat...
09:25:58
15.06.2009
Wolfino
Zdravicko ,OBNOVUJI TOTO TEMA, jelikoz to zase blbne.

Projev zavady: I po demontazi termostatu se auto i na volnobeh relativne rychle zahreje na provozni teplotu, spusti vetrak a uz ho nevypne. Operativni poznatek - kdyz povolim vicko, vubec to nezasyci. Hresim na vicko, ale kvalitni uz jsem dlouho nevidel. Tomu polskymu smejdu neverim. Zeptam se takhle...........napada nekoho neco jineho?
upraveno 3x, naposled 15.06.2009 09:40:48
12:54:21
27.11.2008
mb136gl
Bratovi tiež varila 130ka, mal prasknutú hadicu vpredu pri chladiči, asi tú spodnú
12:41:31
27.11.2008
Wolfino
Hele, ono to bylo vsechno najednou, ale v zasade termostat+cidlo chladice za +-5000czk
08:40:48
25.11.2008
Saky
-> Wolfino: aneb vymena termostatu za X tisic kc-)
08:38:31
25.11.2008
Wolfino
Pozde ale prece . Odkaz pro budouci generace. Auto uz je par mesicu poravene ale zapomel jsem to sepsat. Byl to skutecne vadny termostat (novy - wahler) , spatny typ cidla teplomeru (ukazovalo to nesmysl), vadne cidlo v chladici (a jelikoz budik ukazoval nesmysl tak se zdalo zfunguje), a dost pomohl 3x proplach. Secteno podtrzeno auto ma novy chladic, cidlo vetraku, cislo teplomeru, budik teplomeru, termostat(2x), nekolik hadic,tesneni pod hlavou. S opravou nesouvisejici ale pri prilezitosti opravy : GO hlavy, pistni krouzky, rozvody, komplet tesneni a vycisteny motor jak detskou prdelku.

Ostatne dekuji vsem a snad tohle nekomu k necemu bude.............2
20:23:53
18.04.2008
ventYl
tie tchaiwanske chladice vcelku ujdu, ale su jednorazovky, rady sa lamu priruby po prvom zmontovani
08:44:02
16.04.2008
Wolfino
no, vzhledem k tomu ze dodavatel je kelly a chladic toji 298czk, tak zreme opravdu ano.
00:46:46
16.04.2008
Syny
to sou ty chladice Made in Thaivan ne?
21:52:46
15.04.2008
Wolfino
-> Martin 120L , tenhle problem jsem s tim mel taky. Dost to pomohlo ale furt to nebylo ono.
21:40:37
15.04.2008
Martin120L
-> Syny: \Ještě bych zkusil odvzušnit každou větev zvlášť. Samostatně chladič, pak topení. Koupil jsem nový chladič u Kellyho a nešlo to odvzdušnit. Tak jsem dal 2 kohouty a zjistil že z chladiče nejde voda,tak přišla vrtačka 3mm vrták a vrtal jsem dírku do trubičky na chladiči na odvzdušnění a najednou voda šla. Možná výrobní chyba.
21:25:56
15.04.2008
Wolfino
-> Syny . Svata pravda. Takze se v zasade bavime o tom samem akorat kazdej jinak 2 Ono je taky pravdou ze motor jsem rozebiral 2krat ale to uz jsem linej se rozepisovat. Nez bych presne vycetl postup co bylo po cem a co mohlo znicit neco jineh to by bylo na hodne dlouho. Ale asi pak udelam souhrn az to treba nekdy pojede. Zanecham odkaz pro dalsi generace.6 2
15:36:45
15.04.2008
Syny
-> Wolfino: sak to ja te neberu, ja ty hadice pisu jen z duvodu, ze na 125ce co ma mse ucpala hadice od expanzky a auto neustale varilo a nikdo nevedel co s tim. Az jeden koumak tu hadici sundal a zjistil ze je zacpana - tka se vycistila a od ty doby vse ok... Tak proto pisu specialne hadice 4
Jinak - je taky mozny ze mas na prd termsotat, ten zapricinil 1. vareni, pak prakla hlava a ted te to vari furt :) I to by se klidne mohlo stat...
08:24:31
15.04.2008
Wolfino
-Syny jeste co se tyce treba hadic a vyjimek ,tak prosimte jsem opravdu soudny clovek a kdyz vidim ze hadici neni potreba menit, tak ji menit nebudu.
08:12:19
15.04.2008
Wolfino
-> Syny mas pravdu, beru zpet. Omlouvam se. 85
Specialne s tou hlavou by to mohlo byt. Ale vzhledem k tomu ze to nehaze vodu ven ani netlakuje tak si myslim ze jak hlava tak tesneni tech nekolik uvareni obstalo se cti.

Jinak dodavam ze hadice krome topeni jsou uz vsechny nove 5
23:46:49
14.04.2008
Syny
-> Wolfino: vis, to ze je vsechno novy jeste neznamena ze je vsechno ok 4 Ja si to cely precet.
Takze takhle:

termostat - nový (Wahler) : i novy termostat muze bejt vadnej

hadice - na par vyjímek nové : i par vyjimek muze udelat problem

odtlakovaná a srovnaná : to ovsem neznamena ze nemohla prasknout pri prvni jizde...
22:10:52
14.04.2008
Wolfino
Jo a bez termostatu se fakt nejezdi.5
22:09:12
14.04.2008
Wolfino
-> Tom.t Hele, nejak se odzkouset muselo, tak jsem ho vytahl, a furt se to hralo. Jak se tam nalil proplachovac, tak po relativne kratky dobe sla teplota dolu. Mam dojem ze to bylo prece jenom zarostle. Premyslel jsem o tech vlozkach, nemyslis ze kdyby to bylo praskle , tak by to tlakovalo do hadic (coz nedela)?
13:16:09
14.04.2008
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: to ale neni reseni jezdit bez termostatu5
07:55:25
14.04.2008
Wolfino
-> Syny
koukni se prosim na zacatek. Diky. VSECHNO JE NOVE ! A hlava je odtlakovana.
22:36:20
13.04.2008
Syny
tak nizna teplota bez termostatu je normal. Teromstat bych preventivne vymenil, zkouknul hadice jestli nejsou ucpany srackou, a pokud i pak bude problem pokracovat, tka hlava dolu a zkouknout tesneni a samotnou hlavu. U 130tek motoru rada praska hlava - to je takova vseobecne znama a overena vada 4
22:09:00
13.04.2008
Forman
mám ten samej problém na 130,bez termostatu 60-65, s termostatem 85-90 otvírá a zavírá a po jízdě do kopce vařím
21:19:02
13.04.2008
Wolfino
Takze to vypada na vitezstvi..........5
Termostat venku , proplachnuto cisticem na chladici systemy a se sepnutym vetrakem se to udrzi na cca 608
07:55:01
10.04.2008
Wolfino
Takze Vazeni, dekuji vsem zucastnenym. V nedeli to budu zkouset. Takze dam vedet jak to dopadlo. Diky diky diky.
07:47:19
10.04.2008
Karel.
-> Tom.t: bez termostatu to klidně může zkusit, neviím problém proč ne? Ano nezahřeje se na plno bude mít tak 60-65stupňů, mně to drželo bez termstatu 80-85 a už byla chyba, nakonec to bylo těsnění takže bych se toho vůbec nebál, navíc ty termostaty co se dělaj dneska stojí za hovno, už jsem ich pár špatnejch měl8
07:04:01
10.04.2008
Luboš
proto říkám ať ho zkusí vyndat, u mě až 3 termostat fungoval. a taky sem už myslel, že mám přasklou hlavu nebo vložku.
23:40:13
09.04.2008
Gemini
ak je vsetko ok, novy termostat nemusi byt, mne sa to stalo..... kupil som este jeden a ten uz fungoval pekne
22:24:09
09.04.2008
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: kdyz to das do horke vody tak by se ta prasklina mela roztahnout4 za celou dobu co delam motory sem mel ten pripad jenom jednou4 pokud je ale hlava a vse ostatni ok tak jedina moznost4 hlavne jeste kup jeden termostat a vymen, abys to nerozebiral zbytecne4
22:08:59
09.04.2008
Wolfino
Diky za tip. No jezdit bez termostatu mi jako stastny napad tayky nepripada. Myslis ze to muze byt videt okem? Priznam se ze praskle vlozky jsem jeste fakt neresil :) Nejak se mi poslednich par let dostavaji do ruky auta ktere maji vratane bloky....... Cim to asi bude 5 9
21:08:03
09.04.2008
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: kup v prvni rade dalsi termostat a zkus to s nim, novy neznamena dobry4 a kdyz ne tak viz co sem psal nize ... vyndat termostat neni reseni, je tam neco spatne4
21:06:37
09.04.2008
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: vyndej vložky a hod je do varici vody, mozna uvidis prasklinu4
21:02:16
09.04.2008
Wolfino
Jo , bez termostatu jsem jeste nezkousel. Na to se chystam. Mohlo me to napadnout taky. Dik
21:00:55
09.04.2008
Wolfino
Vetrak funguje, je tam rucni spinac a cidlo. Oboje chodi. Jinak to probiha tak ze i na volnobeh (ani jsme s tim poradne nejeli) se to postupne ohreje az do varu. Vetrak sice sepne ale nezastavi se to. Kdyz ho zapnu rucne tak je to mirne prres kilo. Bohuzel se musim priklonit k variante praskle vlozky. Zvlastni je i to ze po posledni montazi motor vydava zvuk jako kdyz fouka tesneni pod svodama, (ty jsou ale utazeny), nebo jako kdyz cvaka hydrostyl u motoru ktery je ma. Ted jsem trochu odbocil, i kdyz nevim jestli treba skutecne to nepusobi netesnost spal. prostoru. Sorry za dlouhe clanky a mozna zcestne napady, ale uz s tim zapasim pul roku a fakt jsem zoufaly :(
19:00:56
09.04.2008
Martin136COUPE
U mě pomohla definitivně až GO motoru...hlava prasklá nebyla, ale za to utopený vložky...takze doporucuju motor projit pro klidné cesty 4 4 4
13:51:48
09.04.2008
Luboš
-> Wolfino: a dělá to i když termostat vyndáš a pojedeš bez něj?
13:25:47
09.04.2008
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Wolfino: jestli určite neni prasklá hlava, presahy a termostat jsou ok, tak pak je tam možnost prasklé vložky válce4 málo pravdepodobne, ale stava se4
Extreme Tyres