skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vacka Motor Excel 278/265
20:47:32
13.05.2009
13.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: A to jezdíš sériové kuželovky i na tu 300° (nebo 290 jsi psal) vačku s 7,2mm zdvihem? Jen se ptám, nerýpu.
16:46:40
13.05.2009
13.05.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Adam6666: ja chystam nieco celkom ine;) bude tot aktiez na tieto preteky..musim dohnat felicie a fava na rovinach lebo v zakrute zo shade je to nemozne...mne to stohi za tie prachy;) vyhodene nebudu na isto
14:41:36
13.05.2009
13.05.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> gabo000000: neresim kvalitu dilu, bavim se o tech penezach, na ty zavody co jezdis jsou to podle me vyhozene penize... prakticky je to jak kdyby jsi ty penize hodil do popelnice.. sice je to krute ale narvat do vraku kvuli 5konim treba 20-30 tisic je nesmysl...
00:30:12
13.05.2009
13.05.2009

Gemini
-> Tuner#2: kuzelove pruziny tvrde nikto nevyraba, preto som ich doteraz neriesil, ale budem musiet......mozno jedine zakazkova vyroba
23:36:27
12.05.2009
12.05.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Adam6666: preco nie? kto spravi lepsiu vacku?
22:59:22
12.05.2009
12.05.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> gabo000000: jen se ti divim ze do toho chces rvat ty neskutecne penize prakticky za nic... radsi si to poradne rozmysli..
22:47:48
12.05.2009
12.05.2009

gabo000000 - zrušená registrace
ja uz som rozhodnuty ze z prvej vylaty ku ktorej uz nemam daleko si kupim polotovarovku od Cepka a poskladam k nej hlavu s 36mm sacimi

22:44:58
12.05.2009
12.05.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: aha...a umna ber v uvahu ze mam tie pruziny unavene jak svina a moje sedla boli 3x prebrusovane...mam ventili ovela viac vonku ako seria...
22:32:33
12.05.2009
12.05.2009

Petrson
Mex motory umí na 1*!! nesrovnatelnej rozdíl od rádoby domácích úpravců
22:15:54
12.05.2009
12.05.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> Tuner#2: byla jen nahoda ze sem si vsimnul, jinak to tu ani uz nectu...
22:07:40
12.05.2009
12.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Adam6666: Aha, je fakt, že jsme spolu pružiny nikdy neprobírali a žil jsem v omylu.
22:03:24
12.05.2009
12.05.2009

Adam6666 - zrušená registrace
-> Tuner#2: ja mam tvrde vnitrni pruziny hlavne kvuli povinne mezere pri stlaceni a taky se mi to toci az k sedmi tisicum na nizsi kvalty i za, bez ztraty vykonu... kdezto od tech co to maji na serii mpi sem slysel ze to jede jen asi do 6500... ale nechapu jaktoze tem co maji dvojite brka vychazi ta povinna mezera na pruzine (vnitrni serii) kdyz me nevychazela ani za nic.. a to nekteri to jeste podkladaji blazni... na podlozene 1mm nevychazi mezera ani na velke pruzine natoz na male...
21:52:34
12.05.2009
12.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo000000: Tak tvrdší pružinu to chce právě díky tomu zdvihu, neb tvrdší pružina pokud se udělá, tak bude mít méně činných závitů při zachování materiálu a průměru drátu. Takže Tě zbyde víc místa mezi závitama při stlačení. Co se týče Chovance, tak toho tu má Gemini, Adam6666 a další a nevybavuju si že by někdo z nich řešil jiné pružiny jak Ty...
-> jarda.u1: Mělo by to být stejné. Plánuješ jinou vačku?
-> jarda.u1: Mělo by to být stejné. Plánuješ jinou vačku?
11:53:53
12.05.2009
12.05.2009

jarda.u1
-> jerzy: Tak mi to kamarad hledal v Etce a zjistil,ze cislo dilu jak u Felicie,tak i u Fabie je shodne.Takze v nich nejspise rozdil nebude.Myslel jsem zda se nelisi z duvodu hydraulickych zdvihatek,ktere pouziva Fabie.
09:13:20
12.05.2009
12.05.2009

jerzy
-> jarda.u1: ja si troufam tvrdit ze na jsou ty pruziny stejne tvrde. totiz kdyz je na felde MPI vacka 253 tak to zas tolik neni aby bylo treba davat tvrdsi pruziny, a nebo ze by vyrabeli mekci pro tu strasnou 236 vacku k fabii, to pochybuju. ale toto je ciste muj nazor a neni nicim dolozen!
00:03:27
12.05.2009
12.05.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: len tak odveci...cepek ma o 2 desatiny vecsie zdvyhy ako chovanec..a da sa povedat ´´tupsiu vacku´´ a chce to tvrde pruziny...tak potom ako si si tak isty ze ku chovancovej v ziadnom pripade netreba tvrdsie?
22:25:22
11.05.2009
11.05.2009

jarda.u1
-> havlik: to je skoda,me by to zajimalo.
22:21:03
11.05.2009
11.05.2009

havlik
-> jarda.u1: težko říct a ani se nemyslim že to někdo bude vědět
22:19:20
11.05.2009
11.05.2009

jarda.u1
-> havlik: no,to ja vim,me hlavne zajimaji ty ventilove pruziny,zda nejsou u feldy mpi tvrdsi,kdyz ma ostrejsi vacku.
22:17:38
11.05.2009
11.05.2009

havlik
-> jarda.u1: no ostřejší vačku než fábka má určitě
22:04:04
11.05.2009
11.05.2009

jarda.u1
Zdravim vsechny,nechci zakladat nove tema,tak pisu sem.Nevite,zda ma Felicia mpi a Fabia 1.4 mpi stejne pruziny ventilu???Felicia mpi ma udajne i ostrejsi vacku nez Fabia mpi 8v.
10:58:01
15.05.2008
15.05.2008

Gemini
zalezi aka je to vacka a do akeho motoru, ci to vyzaduje posunutie alebo nie
22:04:42
14.05.2008
14.05.2008

barborek - zrušená registrace
Co já vím, tak klínek dává Čepek v tom případě, když zrovna nemá skladem vačku, která je tak nabroušená, jak by pro daný motor bylo optimální, myslím tím pootočení v motoru. Pokud ti nenabídl klínek, nejspíš to nebylo třeba..
21:49:40
10.05.2008
10.05.2008

Dušan
-> Killme: pruziny mam normalni, a zadnej klinek mi cepek nedal ikdyz jsem mu vyslovne rikal ze je to pohaneny SEDRem a klasicky rozdelovacem. Jeho jednani me v podstate celkove zaskocilo, jelikoz vubec nejak neodpovidalo tomu co nekteri popisuji
16:29:08
09.05.2008
09.05.2008

Killme
Masz tam seriove ventilowe pruziny?
Cepek tam taky daje jiny klinek na rozvod aby zmenit to o 2-3 stupnie?
Cepek tam taky daje jiny klinek na rozvod aby zmenit to o 2-3 stupnie?
06:31:07
07.05.2008
07.05.2008

Dušan
-> Vrba: jj zatim je tam serie MPI 10,1
06:17:09
07.05.2008
07.05.2008

Vrba
KP mas 10:1?
21:14:05
06.05.2008
06.05.2008

Dušan
-> Tuner#2: rozdil s Pavlickem hlavne v penezence
. Jinak si na Pavlicka stezovat nemuzu. Ono aby to nejelo lip za ty prachy. Nicmene na SP 3,9 to bylo skoro jako pavlicek takze nejhorsi to nemel.
Dneska jsem cistil karbec a zjistil jsem ze mam vlastne celou dobu 2st trysku 140, az bude vyfuk a hlava tak mozna dam i vic, ale ted to opravdu staci. Nejlepsi je predjizdeni, protoze 2ka v podstate toci od 3 do 6 porad s plnym tahem coz ostatni auta lehce vydesi
.
-> Vrba: klasika bezkontakt pro favo karbec, podotykam ceskej a ne cinskej, ten by asi nerozdejchal rpm
Az bude hlava a vyfuk tak postupne napisu jak to slo poznat. Aby se vyvratily dohady co je dobry a co ne.
Jinak nemam problem s tim jezdit po meste. Motor klidne seveli i v 1500 ot a ma klidny rozjezdy
. Jinak si na Pavlicka stezovat nemuzu. Ono aby to nejelo lip za ty prachy. Nicmene na SP 3,9 to bylo skoro jako pavlicek takze nejhorsi to nemel.Dneska jsem cistil karbec a zjistil jsem ze mam vlastne celou dobu 2st trysku 140, az bude vyfuk a hlava tak mozna dam i vic, ale ted to opravdu staci. Nejlepsi je predjizdeni, protoze 2ka v podstate toci od 3 do 6 porad s plnym tahem coz ostatni auta lehce vydesi
.-> Vrba: klasika bezkontakt pro favo karbec, podotykam ceskej a ne cinskej, ten by asi nerozdejchal rpm
Az bude hlava a vyfuk tak postupne napisu jak to slo poznat. Aby se vyvratily dohady co je dobry a co ne.
Jinak nemam problem s tim jezdit po meste. Motor klidne seveli i v 1500 ot a ma klidny rozjezdy
19:06:31
06.05.2008
06.05.2008

Vrba
-> Dušan: Bezkontakt jakej typ?jaka charakteristika
17:10:14
06.05.2008
06.05.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan: Jaký je to hlavně ve srovnání s Pavlíčkem? :o))
Jinak karbec chce přetryskovat jak 1. tak 2. stupeň. Spotřeba se nezmění takřka vůbec a je to pro motor a písty jedině + Se sériovým osazením motor úplně žhnul, teď je to v pohodě. Doporučené osazení mám přímo od Čepka napsané u sebe u auta. V§le mám skoro stejně sací 0,35 a výfuk 0,45 a ten sací mám raději 0,35+ a zatím se to nehlo za celou dobu co mám vačku. A předstih zkus vyřadit podtlak. S podtlakem jsem měl problém, že ve vyšších otáčkách už byl moc velký a nechtělo to ject a když se dal menší na volnoběh, tak to cukalo a byli blbé přechody.
Jinak karbec chce přetryskovat jak 1. tak 2. stupeň. Spotřeba se nezmění takřka vůbec a je to pro motor a písty jedině + Se sériovým osazením motor úplně žhnul, teď je to v pohodě. Doporučené osazení mám přímo od Čepka napsané u sebe u auta. V§le mám skoro stejně sací 0,35 a výfuk 0,45 a ten sací mám raději 0,35+ a zatím se to nehlo za celou dobu co mám vačku. A předstih zkus vyřadit podtlak. S podtlakem jsem měl problém, že ve vyšších otáčkách už byl moc velký a nechtělo to ject a když se dal menší na volnoběh, tak to cukalo a byli blbé přechody.
16:36:00
06.05.2008
06.05.2008

Dušan
-> Vrba: zatim je to na bezkontaktu a predstih cca 10°, steluju podle jizdnich vlastnosti
-> Tuner#2: karbec serie 136 ale budu laborovat s 2st a mozna i 1st
musim rict ze je to oproti seriove MPI daleko zivejsi. Zatah do 6000t bez problemu, dal to netocim protoze to musi jeste nejakou dobu jezdit.
Volnobeh krapet ukuckava pri 800ot, ale okolo 1200 uz je klidnejsi.
Stale ladim, takze i ty ventily zkousim. Zatim jsem za tepla nastavoval 0,4 - 0,45 podle ucha a tahu motoru.
Klidne se ptejte
-> Tuner#2: karbec serie 136 ale budu laborovat s 2st a mozna i 1st
musim rict ze je to oproti seriove MPI daleko zivejsi. Zatah do 6000t bez problemu, dal to netocim protoze to musi jeste nejakou dobu jezdit.
Volnobeh krapet ukuckava pri 800ot, ale okolo 1200 uz je klidnejsi.
Stale ladim, takze i ty ventily zkousim. Zatim jsem za tepla nastavoval 0,4 - 0,45 podle ucha a tahu motoru.
Klidne se ptejte
10:48:25
06.05.2008
06.05.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan: Jak jsi natryskoval karbec? a jaký rozdělovač/ předstih máš?
09:04:21
06.05.2008
06.05.2008

Vrba
jaky mas k tomu rozdelovac?
21:48:31
05.05.2008
05.05.2008

Dušan
jinak spotreba motoru sla dolu ikdyz nevim proc. Ikdyz porad ladim a testuju tak jezdim za 8L po meste.
21:46:33
05.05.2008
05.05.2008

Dušan
Takže osobně jsem konečně zkusil vačku v motoru jelikož potřebuju cítit pokroky v motoru. Osazení je: sériová 1,3 MPI na sedru se seriovym vyfukem a touto vačkou. Na převodovce 5Q 3,9 nic moc, 1 a 2 tahla dobre ale 3 uz nic moc. Na 5Q 4,22 uz to jede jak ma. Taha to opravdu nejlip od 4000 coz je poznat v kopcich kdy to zacina tahat. Rozjezdy jsou super protoze to porad tahne. nicmene az nasadim hlavu a vyfuk tak verim ze to pojede zase lip.
23:14:07
26.04.2008
26.04.2008

Martin120L
-> Adam6666: Jo ve volné chvíli.


09:57:13
24.04.2008
24.04.2008

petr s
-> Adam6666: Pokud čteš v katalozích tak ano je stejná
09:56:02
24.04.2008
24.04.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> petr s: stačí shlédnout katalog n.d., klika je tam jen jedna.
09:31:31
24.04.2008
24.04.2008

petr s
-> Adam6666: Kanály a materiál
23:07:58
23.04.2008
23.04.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> petr s: a co je na ní jako jiného? je naprosto stejná od roku 87 z druhé verze 130 se zesíleným blokem...
22:54:42
23.04.2008
23.04.2008

petr s
-> Adam6666: A potom klika je taky jiná
22:52:45
23.04.2008
23.04.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Gemini: kurňa zas máš pravdu, je tam nepatrný rozdíl, ale do konce roku 85 tam byla na chlup stejná vacka jako má 135/136...

22:18:47
23.04.2008
23.04.2008

Gemini
-> Adam6666: vacky nejsou stejne, maju len priblizne rovnake casovanie
21:13:17
23.04.2008
23.04.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Martin120L: jezdís s parním válcem co? 

20:54:22
23.04.2008
23.04.2008

Martin120L
-> Adam6666: Já dělám do asfaltu.
21:10:22
22.04.2008
22.04.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Discovera: vacky jsou stejne, klika z druhe verze 130 rv.87 a novejsi taky...
20:47:09
22.04.2008
22.04.2008

Discovera
měl bych dotaz....jsou vačky u seriových motorů š130 a 136 stejné? nevím kolik je základ takže čísla nepíšu...a dlaší věc ikdyž mimo toto téma...klika to samé...hádám, že sou kliky stejné z těchto motorů. jinak pokud někdo bude chtít tak tu mám hlavu 8-kanál z 136ky r.v.90 (celý rapid poslední kousek) najeto poctivých 42500km... mě je na deset věcí je jako nová ani milimetr vyžraný čistá vačka asi taky a ojnice asi taky blok taky vše jeden motor...kliku bych si chtěl nechat do svého motoru 130 jako náhradní...vše osattní pude pryč...saní a karb a vyfukové ukradli:-(
20:46:20
22.04.2008
22.04.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Martin120L: ja autům nerozumim, delam do včel......stavim si doma uly a pak je prodavam, viš?

20:40:46
22.04.2008
22.04.2008

Martin120L
-> Adam6666: P.S. kolik motorů jsi postavil?
20:38:43
22.04.2008
22.04.2008

Martin120L
-> Adam6666: TO je velké tajemství, vím že je to nějaký nesmysl 305/293 ,ale zdvih nevím zkusím ho zjistit. O těch vačkách: zkus si od každého úpravce vyžádat protokol z brzdy na jednotlivé vačky a uvidíš kde je rozdíl, pak Ti to musí být jasný. Nevím čím myslíš, že pořádná vačka je ze 15 000.- v tom nevidím vítěství. S Martinem se znám 19 let .

