Olej Castrol Gtx

prohledat
94 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.03.2008 do 10.07.2009, založil/a belcanto
řadit dle data
10:10:44
10.07.2009
Luboš
-> PeterP136: jasné, malé procento benzínu v oleji bude. :-)
Spíš jsem se bavil ve smyslu děravé membrány Ac pumpy a průnik benzínu do oleje ve větším nožství. Což většinou značí přibývání oleje, místo aby se jemně ztrácel.
Jo a LPG nemám.
upraveno 2x, naposled 10.07.2009 10:12:59
08:54:42
10.07.2009
PeterP136
-> Luboš: len tak mimochodom, jazdis na lpg? Alebo mas tribotechniske laboratorium ked vies ze benzin v oleji nie je ? :) To je len take rypnutie. Ak napriklad jazdis kratke trasy so syticom tak by som sa tomu po 8tkm nedivil. Je to normalne a bezne. Na oleje.cz pisu ze vyrobcovia olejov povoluje napr. obsah benzinu do 3% (co je 1dcl pre skodovku) ale ze uz mali vzorky oleja aj s 10% benzinu.

-> ferrari: Na hekre dynamic semisyn cize 10w40 api sj odjazdila moja 136tka asi 30tkm a na obsahu karbonu sa to podpisalo minusovo. Ostatne parametre akosi bez laboratoria nemam moznost zistit :). Motor doteraz jazdi s badatelne nezmenenymi vlastnostami. Potom dosli zasoby a presla na lacnejsi liqiu moly 10w40 api sj.
ALe jeden clen oleje.cz ma cez tusim svokru :) pristup k zakladnemu tribotechnickemu rozboru a total 10w40 po 7tkm hlavne v meste mal total-ne :) fuc alkalicku rezervu. To vsak o kvalitach oleja nic nevravi len o jeho pouzivani.
upraveno 1x, naposled 10.07.2009 08:55:41
08:09:25
10.07.2009
ferrari
Keď má API SL, tak azda v pohode...sorry, som myslel, že to bude niečo ako MAdit Super 10W-40 API SD...

No čo, vymeň čidlo a uvidíš...ale je to normálne, že keď je veľmi teplo tak pri väčšom zaťažení je olej riedky...
07:51:06
10.07.2009
Luboš
benzín v oleji není

-> ferrari: API má SL
a proč bys tam Hekru nedal?(klasifikaci API splňuje stejnou jako zde zmíněný Castrol GTX)
upraveno 1x, naposled 10.07.2009 07:54:48
18:39:07
09.07.2009
ferrari
Jednak môže byť už olej vyjazdený, Hekru 10W-40 by som nenechával dlhšie, ako 6000 km (predpokladám, že to bude api max. SE) a jednak je proste ten olej za tepla príliš zohriaty a teda riedky a potom poklesne tlak mazania...a celkovo by som osobne nepoužíval 10W-40, ale pekne 15W-40...a do GO motora by som Hekru vôbec nedal...
Ale tiež nezaškodí skontrolovať, ako tu už niekto písal, či nejde benzín do oleja...
19:38:50
08.07.2009
PeterP136
alebo vela benzinu v oleji ;)
16:10:30
07.07.2009
Labros
-> Luboš: Viskozita za tepla je daná tím druhým číslem. Čili kdyby to byl 10W50, tak by byl za tepla viskoznější (hustší).
13:38:13
07.07.2009
Luboš
-> Pavel P..:
A čím to právě je, že za tepla víc řídne?
upraveno 1x, naposled 07.07.2009 13:39:10
13:08:18
07.07.2009
Pavel P..
-> Luboš: neni spíš moc řídkej?
12:39:19
07.07.2009
Luboš
Jště jednou využiji tohle téma.

Poslední pár dní pozoruji, že po delší jízdě začne na volnoběh problikávat mazání. Objevilo se to teď, jak jsou vysoké denní teploty. Olej má najeto cca 8 tis, je to obyč. HEKRA 10w/40. Celý motor (742.12X) má najeto od složení cca 10 tis, komplet GO viz. ID.
Kde hledat chybu:
- opotřebený olej? (chystám se na výměnu)
- vadné čidlo?

Dík za názory
upraveno 2x, naposled 07.07.2009 12:40:32
10:28:21
24.06.2009
TTomas
-> Luboš: Lubosi, podle meho mas naprostou pravdu. Tak by to melo byt a pokud sponuji normy jsou stejne(jen jine aditiva apod...)
09:38:48
24.06.2009
Luboš
zeptám se v tomhle tématu

jednoduchá otázka:
pokud olej třeba 10w-40 podle výrobce splňuje specifikaci např. SL, nebo normu VW, Mercedes apod., mělo by být jedno, zda je to Paramo, Schell, Castrol ... a jakou má cenu.
Základní vlastnosti by měly být stejné, je to tak?
Jestli olej za 100,- splní základní požadavky motoru stejně jako ten za 300,-.
Samostřejmě v extrému bude dražší olej renomované značky mít lepší vlastnosti, ale mě se jedná o ten standart.
16:21:06
15.05.2009
Syny
-> Labros: Taky mozny :) Tak ona to zadna traga snad nebude, ale stejne me to sere :)
14:01:04
15.05.2009
Labros
-> Syny: Já myslim že kdyby to fungovalo jak má, tak by tě to taky sralo. Na to nejsi vůbec zvyklej a myslim, že by tě to těžce rozhodilo 1
upraveno 1x, naposled 15.05.2009 14:01:38
20:55:25
14.05.2009
Syny
-> petr s: Polovinu? Jako za 2500 se sundanim hlavy a novejma tesenima? Ber v uvahu cenu cca 300 na hodku... Ja nevim no... Jako me se do oho nechce sypat moc penez, pac vim ze to nebudu mit do smrti, ale sere mi zase jezdit v necem co nefunguje jak ma...
20:19:30
14.05.2009
petr s
-> Syny: Tak asi polovinu a za to co jsi ušetřil mě nabízí BMW alpine
20:09:15
14.05.2009
Syny
-> petr s: No na jak dlouho to je s vyndanim hlavy? Ja to typuju s praci a novejma tesnenima+ guferama tak 5000Kc... A to do toho fakt vrazet uz nebudu... Katalizator sou dalsi 3000Kc... Usetril sem 8000Kc 3 Tak aj si je imaginarne schovam do kasicky na to BMW, ktery si koupim nekdy priste 3
19:47:58
14.05.2009
Syny
-> Nwkt: Ptal sem se na to a rikal, ze hlavu sundavaj, ze to je jistejsi... Sundat hlavu = sundat snad vsechno. Svody, sani, rozvody... Vymenit tesneni pod sanim, pod svodama, pod hlavou.... A ve finale to tema guferama bejt nemusi... A ja na to nak mrdam... Bere ho to, ale zase ne nak tragicky, takze to jednou dvakrat do vymeny doleju a bude... Skodovku sem dolejval pomalu kazdejch 14 dni... Na katik seru... Necham opravit akorat ten vlnovec prasklej a srat na to... 3-4roky to bude jezdit a pak pude o dum dal...
upraveno 1x, naposled 14.05.2009 19:51:26
19:45:37
14.05.2009
petr s
-> Nwkt: Jdou a za 2 hodiny je to hotovo
19:42:25
14.05.2009
Nwkt
-> Syny: Gufera by měli jít i bes sundání hlavy
19:41:36
14.05.2009
Syny
-> petr s: To je mozny, ale vsude to delaj tak, ze sundavaj hlavu a zas za to mi to nestoji... Abych platil servis a vsechny tesneni co sou tam a podobne... To by mi vyslo na nevim kolik a zase do toho nebudu sypat tolik penez... Katalizator tim padem taky davat nebudu, pac to by nemelo moc smysl...
19:39:22
14.05.2009
petr s
-> Syny: To ti mohou dělat gufera
19:28:34
14.05.2009
Syny
Tak sem to sledoval - mam najeto 1500km a olej trochu zmizel. Takze to olej trochu bere... Zmizela odhadem tak decka a neco. Takze priblizne to bere decku na 1000km = litr na 10 000 cca... Takze napad s 10W-40 zase odpada... Dam tam olej co je hned na zacatku tohoto tematu... To je Castrol 15W-40 pro motory s vyssim prubehem km... Ten by mohl motoru prospet. Vymenim ho nekdy o prazdninach. Ten mogul tam necham jen tak jako na procisteni do prazdnin...
14:44:59
27.04.2009
Labros
-> Syny: to ne, je to spis takova babska rada, zduvodneni jsem nikdy neslysel, ale rikaji to i zkuseni mechanici, tak mam trochu respekt ;)
14:09:43
27.04.2009
Syny
-> Labros: no ale kdyz bychtam dal ten 10W tak co? Se neco stane ze tam predtim byl 15 a ted 10 ?
12:41:34
27.04.2009
Labros
-> Syny: nezacne, rozdil ve viskozite mezi 10W-40 a 15W-40 je jen za studena, takze 10W40 se dejme tomu pri -10 stupnich bude chovat stejne, jako 15W-40 pri -5 stupnich. Takze ten motor nevi, jestli je chladnej a ma tam 15W-40, nebo je tepleji a je tam 10W40.
Tak uz tam teda davej porad 15W40, pro motor je asi lepsi drzet se jednoho druhu oleje.
12:17:26
27.04.2009
Syny
-> Labros: No v Seatu mi rekli ze 15W-40 nevadi, ze to je jedno - vyrobce o viskozite nikde nepise, ten akorad doporucuje API, ACEA a VW normy a to vsechno ten Mogul 15W-40 co tam mam splnuje. Pred zimou tam tu 10tku zkusim dat, ale mam strach, ze zacne mizet... No uvidime...
11:33:26
27.04.2009
Labros
gabo000000 25.04.09 22:25:13 napsal: → Syny: je redsi a rozpusta karbon6
to neni pravda - ridsi teda je, ale jestli rozpousti nebo nerozpousti karbon tak to je vec API specifikace a ty prisady na rozpousteni karbonu jsou tam uz od nejakeho SF, cili nebezpeci je jen kdyz motor jezdil na M6A, coz tady nehrozi.
-> Syny: Kdyz nad tim tak premyslim, tak bych tam prece jen pred zimou radsi nalil ten 10W40, kdyz to ma ty hydraulicky zdvihatka. Tam je prej lepsi drzet se predpisu vyrobce, neni s nima takova sranda.
upraveno 1x, naposled 27.04.2009 11:35:27
22:29:14
25.04.2009
PeterP136
-> Syny: ak si tam mal 15w40 mogul exkreme alebo gx pro tak sa nestane nic, mozno bude cucat trosku viac oleja ale nemalo by, urcite ti nevytecie okolo skrutiek na vani von :) Stryko spominal ze do pezota 405 s 2litrovym benzinom skusil raz 5w40 ale nevedel aku, on sa v tom vobec neorientoval a medzi vymenami mu to scuclo liter. Tak sa vratil k 10w40 tam nemusel dolievat nic. A pozri to skodovecky 136tky som zacal liat miesto maditu turbo plus co bol vlastne m7adsII alebo adsIII tusim, najprv hekru 10w40 semisyn ktora uz mala api sj a bola v akcii v kauflande a ked uz aj jej lacne zasoby dosly tak som tam zacal liat liqui moly 10w40 leichtlauf alebo supreleichtlauf, uz neviem, proste zltu flasu, tusim aspi sj a nestalo sa absolutne nic, olej zerie tolko co predtym teda podla toho ci to tocim vela alebo nie. Von ide hnedy (nie cierny uz ho predtym hekra trochu vycistila). Tu 10w40 tam lejem nie kvoli tomu zeby som chcel auticku dopriat ale ked mali v BA forstingeri zavadzaciu akciu tak bol za 200Sk 5litrova flasa a ja si doteraz mlatim hlavu o stenu ze som im ho nevykupi vsetok, pretoze mesiac po skonceni akcie ho uz predavali za vyse tisicku 8
22:27:00
25.04.2009
Syny
-> gabo000000: tak to ze je ridsi nic neznamena - pokdu motor tesni tak h ozrat nezacne... S tim karbonem to vim - planuju nekdy sundani ventildeklu a jsem zvedav co uvidim... Ale auto bylo pravidene servisovano a olej pravidelne menenej, tak snad to bude ok...
22:25:13
25.04.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Syny: je redsi a rozpusta karbon6
22:24:33
25.04.2009
Syny
-> petr s: proc?
22:22:40
25.04.2009
petr s
-> Syny: Začne
22:20:49
25.04.2009
Syny
-> petr s: Zacne nebo muze zacit? :)
22:04:53
25.04.2009
spartra
-> Syny: já nevím bych tam nalil 15w/40 sral na to
kupuju tohle za cca 75kč/ltr www.liqui-moly.cz/detail/ motorovy-olej-formula-supe r-15w-40
21:23:44
25.04.2009
petr s
-> Syny: pokud tam byla 15 a dáš tam 10 tak ti motor začne více žrát oleje
21:19:25
25.04.2009
Syny
-> PeterP136: Ok dekuji :) Ted uz jen jedina otazka - kdyz pri vymene vypustim 15W-40 a naleju 10W-40 - hrozi neco? Predpokladam ze vsechen olej nevytece a smicha se to se zbytekm ty 15ky... Je to velkej rozdil treba v tom, ze tam kde 15ka neprotece (misleno netesnosti) 10tka potece vesele ven a tak?
20:54:34
25.04.2009
PeterP136
-> Syny: Ked sa pozries tu:
www.oleje.cz/index.php?le ft=dvoud...
a tu:
www.oleje.cz/pomocne/show _bp.php?picture=sr...
tak zistis, ze 50500 je pre specifikacie pre dizle, ta ta teda nemusi zaujimat, dolezita je ta 50101 a 50000. 50101 je ocividne starsia, takze by sa dalo ludovo povedat aj horsia. 50000 zahrna aj 50101 a nahradzuje ju a trosku rozsiruje, cize ak olej splna 50000 tak splna aj 50101 plus nieco naviac. Takze 50000 mozes s kludnym svedomim. Fakt je ze do svojho seatu (tak ako ja do espera) mozes naliat fakt takmer cokolvek okrem toho lidl zazraku co spomina jazvecik a pre istotu by som sa vyhol aj acea a1 a a5, ktore by mali mat nizsiu hths? viskozitu (kua ani poriadne neviem co to je :)) ) a teda by mali byt na motory ktore su na ne stavane. Hocijaky dnesny acea a2 a a3 moze byt. Mogul exkreme :) kudne hocijakej viskozity.

Inac ako zaujimavost uvediem, ze som teraz cital navod na daewoo nubiru (otec taku zhanav kombajne) a ta mrcha vraj zozerie dokonca aj a1 rovnako ako a2 a a3. :) Tak to teda nechapem. Ale je fakt ze je to tiez motor z aspon 80tych rokov len trosku modernizovany v 90tych.
20:39:03
25.04.2009
Syny
-> Labros: No ja tam mam ten Mogul a ten ma VW specifikaci 50101, takze presne tu co tam pisu. ACEA A3 to je a API to ma SL... Jen to je 15W-40... Do Seatu sem volal a tam jediny co mi rekly je: \"Dejte tam ňákej 10W-40\", tak sem rekl, ze mam ten mogul 15W-40 a on: \"To je fuk, to je dobrý\". Ten 10W-40 splnuje VW 50000 a nebo 505000 takze tech 50000 dejme tomu mam v tej prirucce psanejch taky, ale tech 50500 nevim - to je mozna neco vic nez tech 50100. Nevim. Kazdopadne tam mam olej spravnej, jen teda nevim jak v zime - dostane se to vcas do tech hydrostelu? Nevim jestli pri tej dalsi vymene nedat ten 10W, ale mam stach, ze se pak ten motor odkarbonuje nebo mi to zacne nekde chcat nebo to bude ten olej vic zrat... Taky se mi libi ten Castrol co je uplne na zacatku tematu - a neni drahej, ale to je taky 15W, takze tim bych si moc nepomohl...
upraveno 1x, naposled 25.04.2009 20:40:50
10:49:46
24.04.2009
Labros
-> Syny: Od včerejška jsem tu nebyl, ale pokud ještě nemáš jasno, tak zkusím odpovědět. Pokud zavoláš do Seatu, tak ti neřeknou, a ani nemůžou říct nic jiného, než že tam máš dát tu VW specifikaci. Takovej olej lehce seženeš v e-shopech, akorát bude asi dražší. Potom tam následuje "nebo", to znamená, že nechtějí, abys kupoval jinej olej, ale musí přiznat, že i API SH vyhovuje. To znamená, kterejkoliv olej kromě polské sr**ky z Lidla, která má API SG. Všechno ostatní má dneska SL, což je víc, než SH. Možná ještě oleje pro diesely mají nižší API. A pak tam je ještě ACEA A2/A3, což znamená cokoliv kromě lehkoběžných olejů A1/A4. Těch A1/A4 je málo a jsou dražší.
Takže tvůj motor jezdí prakticky na cokoliv. V Seatu ti budou cpát olej té VW specifikace, nejspíš ten REPSOL, a nemůžeme jim to zazlívat, dělají svoji práci, a je určitá záruka, že ten olej bude tomu motoru nejlíp vyhovovat.
09:46:29
24.04.2009
CHIP
-> Zazaa: Tak to docela jde ...
01:07:26
24.04.2009
Syny
-> PeterP136: No tak v tom pripade je to jedno ne? 40 Uz sem se o nej bal :)
01:05:28
24.04.2009
PeterP136
-> Syny: vies ako sa hovori, jeden vstrek jeden problem, 4 vstreky vela problemov :). On by mal asi cvakat ticho ale len ked je novy a v poriadku. Ale to nieje vec ktora by hrozila ze auto nepojde, ono to sice cvaka ale nic sa nedeje.
01:00:39
24.04.2009
Syny
-> PeterP136: no vstrik mam dikybohu jenom jeden :) Ale ten sem dneska poslouchal a cvaka :) Nevim jestlo to je zavada nebo ne, ale radsi to ani vedet nechci :D Jede to a to mi staci...
00:47:54
24.04.2009
PeterP136
-> Syny: Tak ak cvrlika, ale je to take prskave, sykave, proste nie cvakave ako ked klepes kladivkom po motore, ale skor ako pises cvrlikave tak pravdepodobne vstreky. U mna tiez pekne cvrlikaju, ale kedze na benzin uz ani nestartujem tak vlastne necvrlikaju :).
00:44:37
24.04.2009
Syny
-> PeterP136: Me tam prave neco cvrlika a cim vic je to v zaberu tim vic to je slyset a nevim co to je :) Mozna to je normalni mozna ne :) Nevim... Mozna je to tou chudsi smesi (budu resit lambdu) a mozna taky ne. Nevim... Tak me tak napadli ty hydrostely kdyz si tu o tom mluvil :)
00:40:10
24.04.2009
PeterP136
-> Syny: Takto zneju prasknute liatinove zvody:
Leganza Silnik

a mne to znelo podobne akurat omnoho tichsie :). Teraz je ticho, jediny rusivy zvuk od pohonu co obcas pocujem je lava polos v zabere.
00:35:00
24.04.2009
PeterP136
-> Syny: na oleje cz je tusim aj tabulka tych vw noriem, kedze nemam ludove vozitko tak som si z nej nezapamatal ani makke f.
Tak to by som aj ja rad vedel sko spoznam ze su to hydrostely. Servisak z opla rovno urcil hydrostely, ja som tomu veril 60tkm ale ked som vymenil vyfukove zvody (s vlnovcom, co su hned za liatinovymi) a vlasten cely vyfuk okrem katalyzatoru, tak odvtedy sa "hydrostely" ani neozvali, takze to asi neboli hydrostely ale nieco na vyfuku. :). Od vymeny ma zachranilo len to, ze bohvie ktory to mohol byt a ze ich mam 16 a kus stoji 500Sk.
-> Jirik - pan továrník: Ale existuje, ved elf davaju renaultici ako prvonapln a lepia potom reklamu na zadne skla a je to ich odporucany olej ako selenia pre fiaty.
22:29:07
23.04.2009
Syny
-> PeterP136: klepat hydrostely? Jak to zni - respektive jak to poznam, ze to sou hydrstely? :) Ja jen at vim kdyby to zacalo delat nahodou me...
22:27:23
23.04.2009
Jirik grilovaný - zrušená registrace
-> PeterP136: On jako takovej je docela drahej, ale záleží kde nakupuješ. 1

Jinak maziva a paliva ELF, existuje to ještě vůbec ?
upraveno 1x, naposled 23.04.2009 22:28:12
Extreme Tyres