chlazení - problem ..?

prohledat
150 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 15.05.2007 do 18.10.2009, založil/a Pavel P..
řadit dle data
11:39:06
18.05.2007
Jakub M.
-->Labros
jo to je pravda, ale počítej s tim, že před prvním "rovnáním" (byla to celkem vrtule a v té době (95-97.. ) se nová hlava za dobrý peníze nedala moc sehnat, nebo táta nevěděl kde) byla ta hlava prvotně snížena o cca 0,9 mm na přibližný KP 10,9:1. poté následovala ta 3 rovnání, vždy přibližně po 0,2 mm a vzniklo z toho nepříjemné číslo 11,5:1.
tímto chci jen říct, že když to Elring vydrží a Temac ne.. něco na tom bude...
a z toho jsem vyvodil, že bych se bál dát temac i na motor s KP 10:1
-->petr s
je fakt, že o původu Temacu moc nevím, proto jem vložil slovní spojení "myslím, že..."
11:30:14
18.05.2007
Labros
-> Jakub M.: na škodovácký hlavě s kompresí kolem 10:1 vznikne snížením o každou desetinu změna kompresního poměru taky asi o desetinu... takže byste to museli rovnat cca.9x, pokud se pokaždý vezmou dvě desetiny
11:29:31
18.05.2007
petr s
-> Jakub M.: A kdo ti říkal že temac je polské těsnění?
11:28:11
18.05.2007
Pavel P..
-> Labros: snižovat ne, jen srovnat, to nebude doufám takový snížení, jen nějaká desetinka. to já se s nim dohodnu až mu to odnesu. teď jsem mu volal ale zrovna byl na obědě. tak budu za hodinu volat znova.
11:26:51
18.05.2007
Jakub M.
-->Labros
možná, že to chorvatský těsnění je kostrukčně daleko lepší než polskej(myslim) Temac.
A 11,5:1 KP vzniknul neustálým rovnáním hlavy(asi 3x) po použití Temacu. Ale už to dlouho nebude trvat... nový motůrek je na cestě...
11:25:40
18.05.2007
Labros
-> Majkl: no, spíš takhle, když to udělal Majkl SÁM a nikomu za to neplatil ... 3
11:24:18
18.05.2007
Labros
-> Pavel P.: určitě by to uměl, je to mistr na učňáku pro automechaniky, to už ale nebude za 500. Temac určitě stačit bude, pokud nebudeš brutálně snižovat.
11:18:40
18.05.2007
Pavel P..
-> Labros: takže ten Temac bude stačit? hlavu nechám jen srovnat. myslíš že když mi bude brusit tu hlavu že by taky zabrousil ventily?
11:18:14
18.05.2007
Majkl
-> Labros: me tady propagujes jak nejakyho kutila :) 3
11:11:13
18.05.2007
Labros
-> Jakub M.: je snad 11,5:1 běžnej kompresní poměr u benzínovýho motoru? Řekl bych, že je to zbytečnej humbuk.
11:09:11
18.05.2007
Labros
-> bitmap: všichni o něm mluví, protože někdy někdo napsal na virt, že jediný správný těsnění je Elring, několik lidí si to zapamatovalo a mnohočetným opakováním se z toho stává pravda.
Já mám na škodovce pod hlavou skoro dva roky nějaký neznačkový těsnění snad z Chorvatska, ne že bych na něj byl vysazenej ale lepší jsem v tu dobu narychlo nesehnal.. taky těsní (KP 10:1).
00:26:53
18.05.2007
Jakub M.
-->bitmap
mají je ve Smržovce.. ostatně, není problém je sehnat, záleží na schopnosti a míře lenosti prodavače v autodílech. Je pravda, že žiju v kraji "jiných možností" (okolí Vrchlabí) a že je toho tu spousta (minulá burza to potvrdila = dvě sady ložisek kliky na 130 za cca 300kč) ale i na 120L se dá elring sehnat.
A proč je temac nedostatečný? ná tátově motoru má při 11,5:1 KP životnost cca rok, nebo jednou 5min jízdy při 6500ot./min. . Od té doby co je tam Elring jezdí už 3 roky bez sebemenší závady. Pokud máš možnost porovnat obě těsnění vedle sebe, i pohledem poznáš, že temac je velký prd a že ani dvojitej materiál na těsnění spalovacího prostoru nemá
19:24:06
17.05.2007
Pavel P..
-> spartra: no tak to se na to vyprdnu.. nechám jí jenom srovnat.
19:12:45
17.05.2007
spartra
-> Pavel P.: no když už ji snížíš tak si nech upravit i spalováky, teda dle rozpočtu, asi si chvíli nepojezdíš4
18:29:38
17.05.2007
Pavel P..
ještě taková otázka je dobrý tu hlavu nechat jen srovnat pro seriovej motor nebo i o něco málo snížit?
14:47:46
17.05.2007
Pavel P..
-> Labros: rád bych to zmáknul v průběhu týdne.. už s tim nechci jezdit abych to neodkurvil víc než to je.
14:46:09
17.05.2007
Labros
-> Pavel P.: myslim že by nebyl problém 4
14:44:18
17.05.2007
Pavel P..
-> Labros: hmm tak to abych mu dal ještě flašku aby to měl do druhýho dne.3
14:43:17
17.05.2007
Labros
-> Pavel P.: tak asi v řádu 3-4 dnů
14:36:00
17.05.2007
Pavel P..
-> Labros: Ok tak já mu příští týden cinknu a domluvim se s nim. za jak dlouho by to měl mít?
14:31:34
17.05.2007
Labros
-> Pavel P.: Já to donesl s ventilama, on si je vyndal, bez vahadel, ale to je to nejmenší. Ptej se na pana Dvořáka, měl číslo 257 213 032.
14:17:36
17.05.2007
Pavel P..
-> Labros: a musim jim tam donest hlavu odstrojenou nebo klidně s ventilama komplet? a za kym mám jít? nebo oni maj nějakej servis učňovskej?
-> bitmap: štefty do hlavy asi dám nový, vyjfuk byl nedávno sundavanej takže by měl jít povolit.. já to předtim než to složim namažu grafitovou vazelínou.
14:15:25
17.05.2007
bitmap - zrušená registrace
-> Jakub M.: videl jsi ho v posledni dobe nekde prodavat? Je to takovy bily jednorozec, vsichni o tom mluvi, ale nikde neni dostat.
Btw, v cem ti prijde tesneni Temac nedostatecny, resp. nefcni? Ja ho uz mam druhym rokem pod hlavou a nemuzu si stezovat - tesni.
13:35:47
17.05.2007
Jakub M.
-->bitmap
jediný fční těsnění je Elring na se kterym se počítalo při projekci všech škodovácejch motorů!
11:30:42
17.05.2007
bitmap - zrušená registrace
Jo a zkus nekde sehnat "medenej sprej" a predtim tim nastrikej vejfukovy stefty nez to znova sesroubujes. Az to budes nekdy znova sundavat, tak to pujde mnohem lip, nezarezne a nezakousne se to do sebe. Perovka pod matici je v tomhle pripade samozrejmosti 6
11:28:10
17.05.2007
bitmap - zrušená registrace
JJ, Temac je dobry tesneni. Kdyz uz budes v Krci, tak si nakup i par steftu, matky na vejfuk atd. protoze je docela mozny, ze stefty na vejfuku ukroutis jak jsou vyhraty - vlastni zkusenost. Pokud nemusis sundavat potrubi, tak je nesundavej, protoze u saciho je dost velka pravdepodobnost, ze strhnes zavit, pac tam ty stefty jsou z nejakyho divnyho matrose - opet vlastni zkusenost.
11:15:29
17.05.2007
Labros
-> Pavel P.: Temacu se běžně říká značkový těsnění.
11:14:15
17.05.2007
Labros
-> Pavel P.: za 500 dělá hlavu mistr na učňáku kde byl Milošek a pak brácha od Tuxe.. Mezi Plzeňskou a Vrchlického, jak je zastávka Klamovka tak od ní kousek směrem od centra. Nechával jsem tam snižovat svoji a Majklovu.
11:12:49
17.05.2007
Labros
-> Pavel P.: radši nech za 500 srovnat, budeš mít klid na dlouho. Kor jestli je vyžraná od fridexu.
370 za těsnění pod hlavou je fakt pálka, nevim kolik stojí značkový ale neznačkový stojí asi kilo...
19:05:27
16.05.2007
Pavel P..
tak měl bych mít komplet jinou hlavu z fáčka který předtim jezdilo, bude stačit tu hlavu jen očistit a nasadit bez srovnání.?
13:57:26
16.05.2007
Pavel P..
tak asi se na to vrhnu s kámošem, co je dobrý udělat aby vše proběhlo v pořádku?
hlavu asi nechám líznout pokud bude vyžraná, nebo je dobrý ji nechat srovnat tak jako tak?
jaký těsnění koupit? v Krči maj nějaký zn. Temac. což by mohlo stačit.
co šrouby hlavy? budou stačit původní a je asi dobrý namazat závit před složením?.

neměl by někdo tip kde v Praze nechat tu hlavu srovnat a pokud možno levně. ?
13:56:24
16.05.2007
Kalibán123 - zrušená registrace
3 si to radši udělej sám vyjde to levněji
13:47:48
16.05.2007
Pavel P..
tak jsem se byl zeptat v servisu.. no mále to se mnou seklo, prej těsnění po hlavu 370kč, tesnění pod svody 350kč a celkově výměna včetně srovnání hlavy 3000,-
22:50:43
15.05.2007
Pavel P..
-> Labros: no co.... víckrát už nikoho na leně tahat nebudu..8
22:42:25
15.05.2007
Labros
-> Pavel P.: prej "táhnul jsem jinou škodovku 3"
22:28:32
15.05.2007
Pavel P..
-> Tom.t: no přesně tohle mi to udělalo vepředu bylo vzduchu dost když jsem to upouštěl tim kohoutkem.. vyžraná snad nebude.. fridex tam je jakejsi zelenej..a to jsem ho tam ještě dolejval asi 4litry čistýho. při tom prvnim vyvaření.

už nikdy nebudu tahat matsofta na lane...41
22:24:52
15.05.2007
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Pavel P.: máš načnuty tesneni pod hlavou a to tim spusobem, ze podfukuje u nektereho valce a cast komprese ti utika do chlazeni...
tim se ti po delsi jizde natlakujou hadice vzduchem a nepusti to vodu do chladice - overis si to snadno, ze kdyz to zacne blbnout a teplota poleze nahoru, chytis vepredu chladic a bude studenej, pak otevres odvzdusnovaci ventil v kufru, vyfučí ti vzduch a vyteče studená voda, pak začne téct horká... opravu bych neodkládal neboť se to bude jenom zhoršovat, u 135/136 hlavy nepraskaji, spíš se ti muže stat ze bude vyžraná, jestli tam nekdo daval špatnej fridex, nebo ulomíš nejakej šroub4 hodne zdaru
22:18:55
15.05.2007
Pavel P..
-> Labros: no tak přesahy by se rozhodit neměli když nebudu s tim motorem točit ne? doufám že to nebude nic vážnýho jen to těsnění...
22:15:11
15.05.2007
Labros
-> Pavel P.: jj když se hlava sundavá tak je vždycky lepší ji nechat srovnat na fréze.
Tak ale když ti to vyloženě nevadí tak to můžeš odložit. Třeba se náhodou ještě ukáže že je to něco jinýho.
Návod je jednoduchej - vypustíš vodu z hlavy a potrubí, odpojíš hadice, odděláš vejfuk, odpojíš lanka a kabely, povolíš všechny šrouby a matky na hlavě a můžeš sundavat klidně i s potrubíma a karbecem. Když to dáváš zpátky musíš šrouby utahovat v daným pořadí (jakoby od středu po spirále ven.) Zkontrolovat přesahy vložek pomocí hodinek nebo aspoň ocelovýho pravítka a spárových měrek je vhodný.
Ale když se ti vyloženě nechce a nenutí tě to, tak to nech než si budeš opravdu jistej.
22:10:14
15.05.2007
Pavel P..
-> Labros: mno jo ale když já to nikdy nedělal.. bude potřeba tu hlavu nechat srovnat nebo jen obruosit od zbytků těsnění?
nejlíp nějakej návod jak na to..
22:07:25
15.05.2007
Labros
-> Pavel P.: Jsi měkkej 1 Zlatý český ručičky, nafing problem, koukni na Majkla jak s tim dodneška jezdí.
22:04:09
15.05.2007
Pavel P..
-> Labros: zkusim zjednat kámoše je vyučenej automekánik... třeba bude momenťák mít..
22:00:57
15.05.2007
Labros
-> Pavel P.: tak si vzpomeň na Majklův motor a jak jste jezdili pro momenťák sem a tam a nakonec ho splašili 4 a Majkl si to pak dokonce sám udělal... Půjč si momenťák a udělej to na parkplace, jediný co by ti k tomu mohlo chybět abys došel do zdárnýho konce jako Majkl by byl zlomenej šroubovák 3
19:25:18
15.05.2007
Pavel P..
-> Labros: těsnění starý je určitě.. já ani předchozí majitel ho neměnil. ale původní nebude pač byla udajně hlava dělaná na bezolovo.. podle mě spíš odejde nejdřív těsnění a potom hlava.. a zase to neni tak akutní že by to vařilo hned a při každym zatížení nebo každý jízdě.. když se motor víc prohřeje... ale já nemám nikoho kdo by mi s tim pomohl navíc nemám ani momenťák. asi to budu muset dát do servisu což mě moc netěší. ale zase ten motor nechci oddělat
18:28:30
15.05.2007
Labros
-> Pavel P.: s termostatem to nema nic spolecnyho, ale jinak to muze opravdu ukazovat na tesneni, pri vetsim zahrati hlavy se nekde roztahne nejaka skulinka. Jestli mas tesneni stary tak proc hlavu neshodit, tesneni nevymenit a mas klid na dalsich x tisic km. Nejlepe i nechat natlakovat hlavu, jestli se v ni neobjevi nejaka trhlinka.
15:14:14
15.05.2007
Pavel P..
mě to přijde jak to těsnění že se to projeví až po delšim chodu motoru že to propustí... snad to nebude nic horšího jako prasklá vložka nebo hlava. jinak motor jezdí furt stejně, startuje dobře jak za tepla tak za studena.
15:05:53
15.05.2007
Pavel P..
-> Luděk: termostat mám 80st a víčko na expanzce ze 120ky 0,04MPa ale předtim než jsme to poprvý uvařil jsem jezdil i na delší cesty a bez jedinýho problemu...
15:00:36
15.05.2007
Luděk
to těsnění by načatý být mohlo,ale jaký tam máš termostat? 80 stupňů je málo,měl by jsi mít 84rku
14:47:51
15.05.2007
Pavel P..
sorry za ten dlouhej sloh, snad z toho pochopíte co mi to dělá.
14:47:14
15.05.2007
Pavel P..
mám takovej problem s chlazením u rapida s motorem 136, kdysi dávno se mi povedlo auto uvařit když jsem táhnul na laně jinou škodovku, pak jsem měnil termostat ale zase tam pak vrátilo původní, protože mu nic nebylo. a ted ten důvod proč píšu: když jezdim po Praze a trasy tak do 10-15km tak je to v pohodě a teplota se nezvedne přes 80st.C, ale teď jsem nedávno jel na chatu a dobrejch 5km jsme popojížděl v koloně a teplota lezla ke 100, naštěstí jsem zapnul ventilátor a udrželo se to a nevařilo to..
pak když jsem opustil kolonu a jel takový tři kilometry asi 80km/h se teplota začla zvedat až ke 100 tak jsem zajel ke straně a chladič byl zavzdušněnej tak jsem ho odvzdušnil kohoutkem a když jsem otevřel víčko tak to vychrchlalo trochu vody, tak jsem tam nalil to co to vyvařilo do kanystru a nechal zchladnout a dolil destilkou, a dojel v pohodě. a při zpáteční cestě už to celou cestu drželo teplotu kolem 80st. od té doby jsem zase jezdil jen kratší trasy bez problemu, a včera jsme jel a cestou tam v pohodě drželo ale cestou zpět jsem musel včera stát dobrou pulhodinku v koloně ve Šterboholích ale to jsem zapnul ventilátor hned a teplota se nezvedla ani za 80st. a pak když jsem se konečně pohnul tak jsem jel a teplota stoupla tak na 85-90st. a ta se držela až domu a když jsem schválně otevřel víčko od nádobky tak tam nebyl moc velkej tlak ale připadalo mi to že to smrdí po splodinách a když jsem protočil motor tak tam z tý první díry lezly bubliny..a v nádobce stoupla hladina. no a dneska jsem to byl projet a když to bylo ohřátý tak jsem to točil k 4500tis ot. a nic nebublalo ani nesmrdělo. z vejfuku pára nejde, ve vodě neni olej ani v oleji neni voda a na víčku žádná bíla sračka neni. ale při delší jízdě se mi prostě zdá že to zavdušňuje chladič.
mohlo by to být načatý těsnění pod hlavou od toho prvního uvaření?
Extreme Tyres