
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Návštěva v motor Excelu
prohledat
294 příspěvků (zobrazeno 251 až 294) od 08.02.2007 do 19.02.2007, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
11:51:38
09.02.2007
09.02.2007

bitmap - zrušená registrace
-> rolls: Podle mne je to picovina. To se nebude dat pouzivat dlouhodobe, neumim si predstavit jak by ti ten CO2 vydrzel studenej pri celodenni jizde a i kdyby jo, tak to chlazeni takhle v trubce nebude buhvijak ucinny. Dej si tam N2O system, budes s tim moct zamachrovat na sraze a usetreny prachy dej do jinejch uprav


11:50:59
09.02.2007
09.02.2007

rolls
-> bitmap: nitro je drahsie ako toto www.designengineering.com
/products.asp?m=sp&p..
.
11:46:26
09.02.2007
09.02.2007

rolls
-> COL: teda skor zmrazovat
11:46:03
09.02.2007
09.02.2007

rolls
-> COL: takze moja uvaha ochladzovat vstupny vzduch je spravna?
11:44:45
09.02.2007
09.02.2007

COL
Nicmene mi vychazi, ze pri rozdilu teplot 60 vs. 20 st. se pri 60st. dostane cca o 14% mene kysliku do valce. Tomu by priblizne mel odpovidat i pokles vykonu. Pri +60st. vs. -20st. je to cca 31%... Pokles ze 135HP o 40 pri zmene teploty o 40st. asi mozny je, ale nepricital bych to jen teplote, ale i tomu ze patrne prestalo optimalne fungovat rizeni motoru....
11:17:54
09.02.2007
09.02.2007

VeTeV
-> Tuner#2: viz skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=7&i...
11:16:30
09.02.2007
09.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Ano teplý vzduch a testovali to na brzdě a tu neukecáš. Na 135 HP motoru při 20°C to udělalo kolem 95 - 100HP dle jeho slov, což je opravdu těch 35 - 40HP dolů. O setrváku nikdo neříkal, že to ubere 30HP, ale že to nemá vůbec vliv a pokud ano, tak spíš negativní. Má spoustu aut co mají motor od něj a co jezdí vrchy a s odlehčeným setrvákem jezdili horší časy než se sérií... A řeči , kde používáš jen °otevření vačky mě už nechávají zcela chladným, protože kdy vidím jak jezdí některé 280° vačky a já je v klidu dám s menším objemem a MPI vačkou 254°, tak to asi o něčem svědčí

11:11:31
09.02.2007
09.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> TUNER: Já to vím, jen jsem byl spokojený s tím jak to jede a hlavně i jak to vypadá. To řešení krtovo je sice víc funkční, ale mě se nelíbí. Spíš plánuju něco jako měl sep s přivedením studeného vzduchu ke KNku.

11:10:07
09.02.2007
09.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Climber: Tak to jsi asi hooodně přestřelil, protože p. Čepek je jeden z asi nejlepších motorářů tady v Čechách a to mám ověřeno ze spousty zdrojů a dokonce jsem měl info, že třeba Chovanec některé jeho vačky kopíruje (nechci to tvrdit na 100%, ale byl to dobrý zdroj). Pokud jde o tovární vačky, tak časování nad 300° se používalo na okruhy, ale na Rally se volilo menší a to samé při závodech do vrchu, kde jde taky o kroutící moment. Řeč bela jak o národní Formuli Škoda (tam jsme se bavili, že jedině tam má smysl lehký setrvák), ale i Formuli 1, kde vačky ač si spousta lidí myslí mají úhel otevření ventilu krátký. Vysoké otáčky jsou tam díky malému zdvihu a tím je motor točivý, ale strop u vaček je tak těch 300 - 320° a to už je ten motor použitelný jen ve velmi malém spektru otáček. Když se podíváš jaké vačky se dávají třeba do WRC, do Mitsubishi EVO apod, tak málokdy jdou přes 270°, ale záleží na časování a zdvihu. Jinak p. Čepek je jeden z mála, co udělá vačku a výsledné časování odlazuje na brzdě na optimum. Dokonce díky tomu klínku co mě k tomu dávat, tak říkal, že kdyby jsme měli být 100%, tak bych musel dodat ten můj blok a udělat časování dle rozvodů a při každé výměně řetězu to zkontrolovat. ten člověk opravdu ví co mluvý a rozhodně pro "tuningáře" nedělá. Až jednou dojde na celý motor, tak si ho nechám se vším všudy postavit od něj.
11:10:01
09.02.2007
09.02.2007

radekp
-> Tuner#2: Buď vyřešit nasávání studeného vzduchu,nebo bavlněný filtr Champion,já jsem s ním spokojený
10:16:47
09.02.2007
09.02.2007

Gemini
nenadavam, ale teraz tu citam same kokotiny sprepacenim......
teply vzduch 40 HP ??? potom zotrvak 30 HP
max 280 vacky ??? co je pico ??? max vykon 135HP sa nahana na otackach, krutak je max 135-140Nm, co podla vzorca vychadza 135 HP pri 7000 ot......co znamena vacka 300 a viac.....ten co mal v ruke fabricku vacku 320tku, vie o com to je (a kto videl fabricku hlavu tiez) max vykon = max casovanie, max zdvih, max ventily, SUPER hlava (odliatok), webre, ECU zapalko......atd atd.....
na 1.3 spravit 135 Nm neni problem, potom staci dvihnut otacky, udrzat vyvoj krutaku a vykon je tam......najvacsi problem byva stym udrzanim krutaku zo stupajucimi otackami........
teply vzduch 40 HP ??? potom zotrvak 30 HP
max 280 vacky ??? co je pico ??? max vykon 135HP sa nahana na otackach, krutak je max 135-140Nm, co podla vzorca vychadza 135 HP pri 7000 ot......co znamena vacka 300 a viac.....ten co mal v ruke fabricku vacku 320tku, vie o com to je (a kto videl fabricku hlavu tiez) max vykon = max casovanie, max zdvih, max ventily, SUPER hlava (odliatok), webre, ECU zapalko......atd atd.....
na 1.3 spravit 135 Nm neni problem, potom staci dvihnut otacky, udrzat vyvoj krutaku a vykon je tam......najvacsi problem byva stym udrzanim krutaku zo stupajucimi otackami........
09:08:36
09.02.2007
09.02.2007

MATTESS
-> Climber: do tý dílny vlezl až když jel pro tu vačku (takže tím ovlivněnej nebyl)
09:05:02
09.02.2007
09.02.2007

Vici
-> Climber: tos ty si dobry kokot. nez nekoho zacnes pomlouvat zjisti si o koho se vubec jedna a cim se doopravdy zivi.
jinak kdyz se bavili o formulich mysleli tim zrejme formule s motorem skoda 1,4.
jinak kdyz se bavili o formulich mysleli tim zrejme formule s motorem skoda 1,4.
07:29:40
09.02.2007
09.02.2007

TUNER
-> Tuner#2: Myslim že to o tom KNku že neni vhodně umístěnej a žere teplo se ví od začátku....
Řešil bych to obdobně jako krt a nebo bych ho tam nechal,udělal kolem něj nějakej box a do toho boxu bych natáhnul odněkud studenej vzduch...........ale to by nebylo ani hezký a ani jednoduchý + by to bylo na štíru s místem kolem toho filtru...Takže to chce nějakej kužel a frknout ho někam kde to teplo žrát nebude...
Ale ty si poradíš,jseš šikovnej Jeníček....
Řešil bych to obdobně jako krt a nebo bych ho tam nechal,udělal kolem něj nějakej box a do toho boxu bych natáhnul odněkud studenej vzduch...........ale to by nebylo ani hezký a ani jednoduchý + by to bylo na štíru s místem kolem toho filtru...Takže to chce nějakej kužel a frknout ho někam kde to teplo žrát nebude...

Ale ty si poradíš,jseš šikovnej Jeníček....
22:55:59
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp: Mě se to KNko nezdálo špatný, ale zas jsem měl komplet postavené auto a byl jsem unešený z toho jak to jede, ale dnes už se na to zas koukám jinak

22:53:28
08.02.2007
08.02.2007

radekp
-> Tuner#2: Jednou jsem Ti ohledně KNka psal,ale odradil mě ten horký vzduch.Tak mám filtr Champion pro škodu 130 v origo filtrboxu.No a s tím rozdílem u výfuku bych taky věřil.Já mám výfuk od Němce a teď jsem tam dal seriový(vývozní Sebring z Rapida).A rozdíl ve výkonu šílený,seriový vůbec nestíhá odvádět spaliny.
22:41:44
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> colaczech: Popis mám u auta. Zvih, časování i ° otevření má udělané konkrétně pro karburátor.
22:37:48
08.02.2007
08.02.2007

colaczech
-> Tuner#2: A jakou vacku ti delal za ty 3000?S vetsim zdvihem?Nebo jenom s jinym casovanim?
22:28:33
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MerHanz: Je to prima člověk, ale chce to jednat osobně, po telefonu to není ono.

22:27:43
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel Korbelář: Klínek (ten co je na konci u rozvodového kola), který upraví časování pro konkrétní karbec (Sedr), protože jiné je to pro Lekr a úplně jiná vačka je pro vstřikování.
22:24:39
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> VeTëV: JJ je to tak. O tom KNku jsem už slyšel, ale třeba jeho kolega měl Rapida a měl sání z obou těch výdeců za zadním bočním oknem a prý se to rapidně zlepšilo.

22:23:06
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel Korbelář: Vačka 3.000,- klínek s přesazením 200,- a pokud nemáš výměnou vačku, tak 800,-

22:21:52
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba: Mě se to nezdá přemrštěný, zkoušeli to na brzdě :o)
-> Petr F.: To mě taky říkal, vypadá to pěkně, máte to hezky barevný, ale tohle (ukazuje na filtr) bych dal pryč :o)
-> bitmap: To bohužel ne, já jsem řešil jen můj konkrétní motor. Ke zvětšování objemu, je ale celkem skeptický, co jsem ho tak naťuknul, ale víc jsem nevyzvídal.
-> Petr F.: To mě taky říkal, vypadá to pěkně, máte to hezky barevný, ale tohle (ukazuje na filtr) bych dal pryč :o)
-> bitmap: To bohužel ne, já jsem řešil jen můj konkrétní motor. Ke zvětšování objemu, je ale celkem skeptický, co jsem ho tak naťuknul, ale víc jsem nevyzvídal.
21:42:18
08.02.2007
08.02.2007

MerHanz
Co se týče toho teplýho vzduchu, tak sem viděl u závodní Š 110 předělaný panty u zadní kapoty tak, že byla dzvižená o nějakej kousek a tak tam proudil čerstvej vzduch. Taky jeden týpek laboroval s deravou kapotou a větráčkem nad webrama.
21:34:20
08.02.2007
08.02.2007

MerHanz
Tuner#2 : jéééé, tak s tím pánem bych chtěl dát řeč. Funguje teda v jinej rovině, než já, ale takovýhle věci uplně žeru. ( škoda, že nemám finance na to abych si postavil něco podle svých představ )
21:32:56
08.02.2007
08.02.2007

spartra
-> favo110lrs: tak já si dal práci abych ho zas zapojil, jako se mě to nechce opět předělávat
jako si myslím, že to nebylo vyhřejvaným sáním, spíš dodávkou vzduchu k motoru

jako si myslím, že to nebylo vyhřejvaným sáním, spíš dodávkou vzduchu k motoru

21:25:56
08.02.2007
08.02.2007

Pavel P@nkáč
-> bitmap: Jakej klinek??
21:25:07
08.02.2007
08.02.2007

VeTeV
-> Tuner#2: btw mu tam donesu muj litinovej hlavnik at me udela ty tvrzeny sedla :-))))

21:21:45
08.02.2007
08.02.2007

VeTeV
-> Tuner#2: koukam ze se naplnuje co me rikal kamos - ze nejaky rvani setrvaku se vysrata KNko taky ....

21:09:19
08.02.2007
08.02.2007

favo110lrs
-> spartra: já jsem odpojil vyhrejváni sáni.. atd..
21:08:16
08.02.2007
08.02.2007

spartra
takovej docela lemur

21:08:02
08.02.2007
08.02.2007

spartra
tak to já nemám zavodák, stejně je to lemra jak se ohřeje
20:46:50
08.02.2007
08.02.2007

favo110lrs
jj pravda s tim teplým vzduchem to resim u závodáku..:/
20:21:08
08.02.2007
08.02.2007

bitmap - zrušená registrace
-> Pavel Korbelář: 3K + 200 za klinek kvuli natoceni. Pokud nedodas vacku se stejnym ulozenim, tak + 700 - 800.
Ja vim vsechno

Ja vim vsechno

20:10:32
08.02.2007
08.02.2007

Pavel P@nkáč
-> Tuner#2: kolik te od nej prisla ta vacka??
19:38:50
08.02.2007
08.02.2007

Fén
Těm 40 HP bych i věřil, protože jenom nátrubky bez rádiusu dokáží udělat klidně i 30 HP.
19:25:46
08.02.2007
08.02.2007

Vojtik
Mě řika lnámej, že prej jen vyhřívání sání, co je zapojený na hliníkových osmikanálech už ze serie snižuje výkon až o 6 koní, že to prej zkoušeli na brzdě, takže já už od loňska po chvilkách konstruuju systém chlazení sání pomocí radiátorku topení, ale zbatek je teprve ve vývoji. Jinak přívod studeného vzduchu je základ, páč výkon motoru je tím větší, čím je větší rozdíl teplot nasávaného a spalovaného paliva. Je to znát třeba v zimě, nebo v létě po dešti, že to líp jede. Od pana Čepka se člověk opravdu hodně naučí a velice krásně se s ním o tom povídá
19:19:48
08.02.2007
08.02.2007

Esso
-> vhml: proste na boku nejake nasavani jako maji LR
19:10:40
08.02.2007
08.02.2007

bitmap - zrušená registrace
-> Tuner#2: Huraa 
Nerikal jestli ma taky odladeno neco pro 136 na LEKRu, pripadne i pro vetsi objemy, nez seriovych 1289?

Nerikal jestli ma taky odladeno neco pro 136 na LEKRu, pripadne i pro vetsi objemy, nez seriovych 1289?
19:00:37
08.02.2007
08.02.2007

Petr F.
-> Tuner#2: Pěkný moc pěkný, pár návštěv u odborníků na motory jsem také absolvoval a až zde si člověk uvědomí, jak je těžké dostat z motoru něco navíc. S tím KnKem to mohu jen potvrdit, p.Michl mě vždycky říká, dej to pryč, akorát to saje horkej vzduch.
18:55:53
08.02.2007
08.02.2007

Vrba
no s tím setrvakem souhlasím,ale ten pokles vykonu o 40HP se mi zdá přemrštěný,nicméně ja saju studeny vzduch a mam k tomu patřičně natryskovany karburátor...
18:47:57
08.02.2007
08.02.2007

Crestik
no já si myslím, že jinak to bude u karburátoru a jinak u vstřikování. Když je ten "ostrý" motor udělaný a naladěný na určitou teplotu vzduchu, tak to pak třeba dělá strašný bordel s teplým vzduchem, čidla na to reagujou jinak, upraví se dodávky paliva atd, a tohle až udělá ten velký pokles
18:44:13
08.02.2007
08.02.2007

vhml
40HP na tom ze to saje horkej vzduch??? na to ze my mame filtr hned nad svodama je to docela mazec, ale kudy privest studenej vzduch k solexum??????????????????
??
18:38:07
08.02.2007
08.02.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
Jeden člen mě poprosil, abych napsal něco o včerejší návštěvě v Praze.
Včera jsem si byl pro novou vačku a dozvěděl jsem se pár zajímavých informací. První věc byla jestli odlehčit setrvák a nebo ne a bylo mě řečeno, že jedině u hodně výkoného motoru a lehkého auta, čímž je např. formule, ale jinak je to spíš na škodu. Ohledně °otevření vačky mě bylo řečeno, že ani Formule 1 nemají žádné závratné hodnoty a že je lepší zajistit plnění větším zdvihem, než se honit na ° otevření, protože pak ten motor je použitelný jen ve vysokých otáčkách a jeho použitelnost je malá a to se bavil i o závodech. Např. říkal, že i 135HP co mají na těch hodně slušně udělaných motorech nemají vačku ostřejší než nějakých 275 - 280°a že se při prvním dolaďování dokonce udělá méně "ostrá" a pouze v přípědě, že je potřba něco změnit, tak se přebrušuje. Pro tyhle vačky už používá i jiné pružiny na ventilech aby nedocházelo k odskakování, ale vačku co mám třeba já, to není vůbec potřeba. Jinak pro vačku nad 270 a víc °, tak je potřeba mít už kvalitně upravenou hlavu včetně salovacího prostoru a kanálů a hlavně kompresi nad 11 - 11,2 :1 jinak to opět nemá smysl a proto vačky tupu 280° od Pavlíčka v nějakém Fábii sice jdou točit, ale výkonevě je to motor o ničem, což potvrdil defakto moje porovnání s časama na Hrocháči. Další věc, co jsme řešili, je ta, že vzadu je nějakých 60°C a to sání není s KNkem úplně ideální bez čerstvého vzduchu a že třeba na 135HP motoru to dokáže udělat až 40HP dolů
Takže asi začnu nějak řešit jak to vymyslet aby to i nějak vypadalo. Musím uznat, že p. Čepek je opravdu znalý člověk a jeho králoství (dílna) to jen potvrzuje. Měl tam i spoustu hotových svodů a je to moc hezká práce, ale bylo to na samé předohraby. U vačky je také důležité její časování (a tvar náběžné a odtrhové hrany) a úplně jiné je pro vstřikování a jiné pro Lekr a nebo Sedr - až do takových detailů zachází a je opravdu radost ho poslouchat.
Včera jsem si byl pro novou vačku a dozvěděl jsem se pár zajímavých informací. První věc byla jestli odlehčit setrvák a nebo ne a bylo mě řečeno, že jedině u hodně výkoného motoru a lehkého auta, čímž je např. formule, ale jinak je to spíš na škodu. Ohledně °otevření vačky mě bylo řečeno, že ani Formule 1 nemají žádné závratné hodnoty a že je lepší zajistit plnění větším zdvihem, než se honit na ° otevření, protože pak ten motor je použitelný jen ve vysokých otáčkách a jeho použitelnost je malá a to se bavil i o závodech. Např. říkal, že i 135HP co mají na těch hodně slušně udělaných motorech nemají vačku ostřejší než nějakých 275 - 280°a že se při prvním dolaďování dokonce udělá méně "ostrá" a pouze v přípědě, že je potřba něco změnit, tak se přebrušuje. Pro tyhle vačky už používá i jiné pružiny na ventilech aby nedocházelo k odskakování, ale vačku co mám třeba já, to není vůbec potřeba. Jinak pro vačku nad 270 a víc °, tak je potřeba mít už kvalitně upravenou hlavu včetně salovacího prostoru a kanálů a hlavně kompresi nad 11 - 11,2 :1 jinak to opět nemá smysl a proto vačky tupu 280° od Pavlíčka v nějakém Fábii sice jdou točit, ale výkonevě je to motor o ničem, což potvrdil defakto moje porovnání s časama na Hrocháči. Další věc, co jsme řešili, je ta, že vzadu je nějakých 60°C a to sání není s KNkem úplně ideální bez čerstvého vzduchu a že třeba na 135HP motoru to dokáže udělat až 40HP dolů
Takže asi začnu nějak řešit jak to vymyslet aby to i nějak vypadalo. Musím uznat, že p. Čepek je opravdu znalý člověk a jeho králoství (dílna) to jen potvrzuje. Měl tam i spoustu hotových svodů a je to moc hezká práce, ale bylo to na samé předohraby. U vačky je také důležité její časování (a tvar náběžné a odtrhové hrany) a úplně jiné je pro vstřikování a jiné pro Lekr a nebo Sedr - až do takových detailů zachází a je opravdu radost ho poslouchat.
