
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
těsnění pod hlavou...
prohledat
69 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.12.2006 do 22.01.2007, založil/a Vins - zrušená registrace
16:18:44
22.01.2007
22.01.2007

Power of Bass
-spartra- a zmeri to na stk popř nekde v servisu? 

11:28:42
19.01.2007
19.01.2007

spartra
-> Gemini: když je motor na autě nebudeš ho sundávat, mě to vyšlo celkem přesně
pokud máš motor dole, je to jiná káva
no nevím, já tu hlavu zdědil, stála 5t.kč, před dvěma lety

pokud máš motor dole, je to jiná káva

no nevím, já tu hlavu zdědil, stála 5t.kč, před dvěma lety

23:16:06
18.01.2007
18.01.2007

Gemini
merat KP nalievanim oleja iba do spalovaku na sundanej hlave je blbost......treba motor zlozit tak ako ma byt, dat piest do hornej uvrate, motor vhodne naklonit a naliat spalovak plny oleja + 1cm sviecka a zmerat kolko ste tam toho naliali.....tak zistite presny obsah spalovaku a mozete vyratat KP
na motory do beznej premavky staci KP max 10.7:1 , viac davat je uuuuuplne zbytocne
na motory do beznej premavky staci KP max 10.7:1 , viac davat je uuuuuplne zbytocne
22:23:30
18.01.2007
18.01.2007

ceda
-> spartra: no to je hezky.dnes jsem na to koukal,a přesah tam neni žadnej,je to jedna rovina s blokem.Ty vložky se daj někde koupit,nebo se jen nějak vytahnou?
21:16:03
18.01.2007
18.01.2007

spartra
-> ceda:
ano, hlavu dolu, vanu dolu, olejový čerpadlo, povolit šrouby, vyndat písty s ojnicema, pak je potřeba na vložky nějakej stahovák

mě to bude čekat taky,mám tady 136, mělakompresi 12:1, porád vařila, hlava je ok, tak bude problém myslím, blok,vložka
ano, hlavu dolu, vanu dolu, olejový čerpadlo, povolit šrouby, vyndat písty s ojnicema, pak je potřeba na vložky nějakej stahovák

mě to bude čekat taky,mám tady 136, mělakompresi 12:1, porád vařila, hlava je ok, tak bude problém myslím, blok,vložka

21:13:09
18.01.2007
18.01.2007

spartra
-> Power of Bass: jo jsou na to takový tlakoměry na měření kompresního tlaku a kompresního poměru 

15:13:22
18.01.2007
18.01.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> ceda: 

14:44:39
18.01.2007
18.01.2007

ceda
-> spartra: jj dik,stejne jsem z toho nějakej zmatenej.Takže musim rozhodit celej vnitřek bloku?
14:43:44
18.01.2007
18.01.2007

Power of Bass
spartra- a to se neda proste nekam neco pichnout bez rozebirani motoru a mereni ja nevim ceho a dosazovanim do vzorcu?
, sem si rikal ze byt to neco jednoducheho,clovek tim zisti trochu v jakem stavu motor je ne? kdyby byl vyhoneny nebo tak treba by to tak netesnilo a KP byl mensi,ale ja nevim,teprve se zaucuju do tohohle vseho
, sem si rikal ze byt to neco jednoducheho,clovek tim zisti trochu v jakem stavu motor je ne? kdyby byl vyhoneny nebo tak treba by to tak netesnilo a KP byl mensi,ale ja nevim,teprve se zaucuju do tohohle vseho
14:32:46
18.01.2007
18.01.2007

spartra
-> Power of Bass: Vzorec pro výpočet kompresního poměru:
V1v + Vk
ε = --------------
Vk
ε = kompresní poměr
V1v = objem 1 válce
Vk = objem kompresního prostoru
Skutečný kompresní poměr (přesněji stlačení) ale neodpovídá vypočtenému či jinak změřenému, protože se sací ventil zavírá až za DÚ a píst zatím urazil část dráhy k HÚ a o tuto část se zmenší objem válce. Skutečná komprese nastává až po uzavření sacího ventilu. Podle momentálního stavu odběru výkonu a otáček se kompresní poměr zmenší a nebo i nepatrně zvýší (vysvětleno níže).
V1v + Vk
ε = --------------
Vk
ε = kompresní poměr
V1v = objem 1 válce
Vk = objem kompresního prostoru
Skutečný kompresní poměr (přesněji stlačení) ale neodpovídá vypočtenému či jinak změřenému, protože se sací ventil zavírá až za DÚ a píst zatím urazil část dráhy k HÚ a o tuto část se zmenší objem válce. Skutečná komprese nastává až po uzavření sacího ventilu. Podle momentálního stavu odběru výkonu a otáček se kompresní poměr zmenší a nebo i nepatrně zvýší (vysvětleno níže).
14:28:31
18.01.2007
18.01.2007

spartra
-> ceda: 0,07-0,13 rozdíl mezi všema jednotlivejma vložkama asi 0,04
měněj, musej se vyndat vložky válců všechno to očisitit a znova usadit pomocí meděnej podložek na výsledek 0,07min-0,13
měněj, musej se vyndat vložky válců všechno to očisitit a znova usadit pomocí meděnej podložek na výsledek 0,07min-0,13
01:02:53
18.01.2007
18.01.2007

ceda
-> Vojtik: Zdravim.Chci se zeptat na ty přesahy vložek,jaky maj mit přesah a jak se měněj.protože mam uplně to samy,jako to co jsi zde psal (i to tesneni viz foto dopadlo stejne)dik
21:57:29
16.01.2007
16.01.2007

Power of Bass
aha,no ale tak da se to treba presne zmerit nejak ne? a to teda asi mi tu hlavu jentak doma nekdo nesnizi co (mechanik?!..) uz nevim,nejradsi bych se na to secko vyprd jak je to seckop komplikovane a slozite (drahe)


20:22:45
16.01.2007
16.01.2007

spartra
skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=43
pak je na to vzoreček, musí bejt hlava dole, leje se do spalováku olej
pak je na to vzoreček, musí bejt hlava dole, leje se do spalováku olej

19:41:10
16.01.2007
16.01.2007

Power of Bass
spartra -asi blba otazka,ale nevim to tak se proste musim zeptat, a ten KP jako se zisti jak 

09:57:53
12.01.2007
12.01.2007

Tomik...
-> Power of Bass: jj teď už to vim 

23:16:53
11.01.2007
11.01.2007

ceda
-> Labros: sorry a dik.
21:41:41
11.01.2007
11.01.2007

spartra
bez poblému by to mělo udržet kompresi, s kterou jsem jezdil kolem 11,75-12:1
momentálně jiná hlava je nižší, počítám, tak 1-1,2mm dole bez jinejch úprav, zatím drží
momentálně jiná hlava je nižší, počítám, tak 1-1,2mm dole bez jinejch úprav, zatím drží
18:47:37
11.01.2007
11.01.2007

Power of Bass
lidi,me strašíte on motor jezdi spolehlive,pekne startuje vsechno,neradbych abych si vydupal nejakou upravu a pak se neco pos*alo...
vazne ted nevim jestli do toho jit ..
vazne ted nevim jestli do toho jit ..18:45:33
11.01.2007
11.01.2007

Power of Bass
Tomik...-vis jak se to rika,myslet znamena h*vno vedet 
nejlapsi je mit tam "fridex" permanentne 

nejlapsi je mit tam "fridex" permanentne 
15:42:49
11.01.2007
11.01.2007

Tomik...
-> Vojtik: TEMAC jsem tam dával taky a zatim všechno drží v pohodě, jen jednou mi to vařilo, ale to mi zamrzla voda, protože jsem myslel že tam Fridex je...
a nebyl....
a nebyl....

15:32:51
11.01.2007
11.01.2007

Vojtik
já jsem taky na předtím funkční motor dal jen jinou hlavu( sníženou o 0, 7mm ) a nový těsnění a během 500 km to začalo vařit, tak jsem udělal přesahy vložek, ale těsnění jsem dal jakési PS, které během 500 km prasklo podél zevnitř kroužku na válec, tak jsem dal TEMAC a byl na zbylých 30 000 km pokoj, pak mi zřejmě prdnul pístní kroužek nebo píst, mám teď motor na stole a budu ho rozdělávat a stavět do toho bloku novej, tak uvidíme, co se tam stalo...
13:35:29
11.01.2007
11.01.2007

Labros
-> ceda: %SUBJ% jsem myslel nadpis tohohle tématu.
13:22:09
11.01.2007
11.01.2007

Tomik...
-> ceda: Nech to pořádně seštelovat a myslim, že by neměl bejt problém...
13:07:22
11.01.2007
11.01.2007

ceda
-> Tomik...: tohle jsem mel taky vsechno v poho,az pak po tom,co jsem tu palici,tak mi to blbne.
13:05:37
11.01.2007
11.01.2007

ceda
-> Labros: ???
12:56:26
11.01.2007
11.01.2007

Tomik...
-> ceda: Tak to netušim čim by to mohlo být, mě se to nehřeje vůbec, po dálnici pořád 140 a ručička teploty si sedí hezky dole, to samý i při popojíždění po městě... Jinak seštelovat to chtělo karbec(ale ten jsem měl rozhozenej už předtim), předstih a samozřejmě ventily...
10:30:15
11.01.2007
11.01.2007

Labros
-> ceda: jestli není špatně namontovaný %SUBJ%
23:43:58
10.01.2007
10.01.2007

ceda
-> Tomik...: ja to mam taky tak snižený,a trochu mi to blbne-obcas motor chcipa,ale zas jde hned nahodit.a za chvili repete..co vsechno to chce seštelovat?jo a jeste se furt přehřejva.
14:52:00
10.01.2007
10.01.2007

Tomik...
-> Power of Bass: Já to mam o 0,7 mm a chtělo to je seštelovat... A je to docela poznat...
14:50:14
10.01.2007
10.01.2007

Power of Bass
kdyz uz se meni tesneni a je hlava dole,neni spatne ji trosku snižit což? okolik tak na seriovem motoru bez toho aby bylo treba dalsi upravy ,0,5mm? 

14:08:06
05.01.2007
05.01.2007

Vici
favo 135 a 136 maji stejnou hlavu. hlava byla stejna na vsech favoritech
14:00:02
04.01.2007
04.01.2007

Power of Bass
taky budem na fačku muset menit tesneni,nakolik tak muze prjit nechat snizit palici ,pripadne jak se lisi hlava 135-136
(kazdy konik navic dobry
),namam podminky na to delat to sam nebo u znamych 
(kazdy konik navic dobry
),namam podminky na to delat to sam nebo u znamych 
13:47:03
04.01.2007
04.01.2007

Vici
origo tesneni = tesneni s napisem TEMAC v rohu. cokoli jineho neni origos.
18:40:15
03.01.2007
03.01.2007

spartra
-> Tomik...: no tak ta hlava byla předtím na faku taky 136, tam jezdila, 50t.km bez problémů s originálním temacem,pak se prodal, hlava se sundala, dala se na škodivku, zadohrab, nějak se mu nechce
, kvůli tomu jsem musel koupit jinej motor 135,136, čeká na prachy a na rozborku, jestli se to vyplatí vůbec

, kvůli tomu jsem musel koupit jinej motor 135,136, čeká na prachy a na rozborku, jestli se to vyplatí vůbec

12:12:01
03.01.2007
03.01.2007

Tomik...
-> DuriQ: V to doufám... 

11:52:23
03.01.2007
03.01.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> DuriQ: 

11:44:25
03.01.2007
03.01.2007

DuriQ
Tomik... nemas ho pokazeny 

10:34:42
03.01.2007
03.01.2007

Tomik...
-> spartra: Tak to já mam motor na fávu 136 a hlavu(ještě sníženou) ze 135 a komprese kolem 11,5 a vůbec se nehřeje, ani jsem ještě neslyšel že by mi to seplo ventilátor...
10:01:21
03.01.2007
03.01.2007

spartra
-> ceda: -> K.o.l.d.a.: mám na motoru stejnej problém 136, akorát upravená hlava + nějaký sračičky, komprese byla kolem 11,75 -12:1
stále se přehřívala vařil, pak jsem dal oplechovaný těsnění a co vydrželo 30km a konec, tak si myslím, že bude problém někdě mezi blokem, meděnou podložkou a vložkou válců
stále se přehřívala vařil, pak jsem dal oplechovaný těsnění a co vydrželo 30km a konec, tak si myslím, že bude problém někdě mezi blokem, meděnou podložkou a vložkou válců

10:54:50
02.01.2007
02.01.2007

K.o.l.d.a.
-> ceda: Mě se to taky přehřívalo, ale byl to upravenej motor a měl jsem špatně nastavenej přestih...

22:53:53
01.01.2007
01.01.2007

ceda
-Jarda.diky,predelavat uz to nebudu.ted mam ale furt ten problem s prehrejvanim.S tou snizenou hlavou jsem taky menil komplet vodu za destilku s antifreezem,a od ty doby to nemuzu uchladit.myslel jsem,ze to je termostatem,tak sel ven a obcas to chladi,obcas ne.nevim,jeste se podivam na pumpu,jinak fak uz nevim.
14:03:56
01.01.2007
01.01.2007

AlVyb
-> Jarda: Aha tak nevim ktery je origo jen sem si myslel ze to cerveny..
17:26:43
31.12.2006
31.12.2006

Jarda - zrušená registrace
-> AlVyb: no ja spis myslel, ze s tim bilym je origo, temac origo neni, ale je odzkousenej....
-> ceda: asi o ten 1mm, jak pise labros, zalezi, jestli myslis 136 favo nebo felu mpi .... tam by to bylo lehce pres mm, tak 1,2 - 1,3
-> ceda: asi o ten 1mm, jak pise labros, zalezi, jestli myslis 136 favo nebo felu mpi .... tam by to bylo lehce pres mm, tak 1,2 - 1,3

17:23:35
31.12.2006
31.12.2006

Labros
já měl naposled taky snahu koupit nějaký značkový nebo originální ale měli jenom nějaký neznačkový chorvatský (s červenou těsnicí gumou dokola..)
nicméně od výměny hlavy s těsněním jezdím už přes rok v pohodě.
nicméně od výměny hlavy s těsněním jezdím už přes rok v pohodě.
15:55:30
31.12.2006
31.12.2006

AlVyb
jinak bacha az budete kupovat tesneni na favo motory tak kupte originalni s tou cervenou tesnici gumou dokala.. koupil sem jednou jakysi divny s bilou gumou nebyl tam ani znak skody ale koupil sem to v prodejne s dilama na skodovky a to tesneni me fouklo druhej den pri startu
ted mam origo a vpohode..
ted mam origo a vpohode..00:48:01
31.12.2006
31.12.2006

ceda
jo diky.Uz jsem to taky zjistil,ze to tim neni.
23:28:01
30.12.2006
30.12.2006

Labros
-> ceda: Tím snížením to není, já mám taky na motoru s písty ze 135ky hlavu sníženou celkem o 1,1mm, takže chybu hledej jinde.
12:32:46
30.12.2006
30.12.2006

ceda
Jarda>no asi takhle,ja uz jsem to tam dal,a vcera v noci jsem jel,najednou jsem varil,kouknu na vicko od ventil deklu,tam emulze a z vejfuku para.tak jsem si prave myslel,ze to bylo tim.O kolik bych to musel nechat snizit,abych se dostal na tu 136ku?jo,jeste ta hlava,co tam mam je prave ze 136ky.
07:03:58
30.12.2006
30.12.2006

Jarda - zrušená registrace
-> ceda: uplne vpoho, s 0,7 se nedostanes ani na hodnotu 136ky
jeste k tomu tesneni, davat tak, aby v ruzku bylo citelne temac, a ne camet
jeste k tomu tesneni, davat tak, aby v ruzku bylo citelne temac, a ne camet
