
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
porovnání karbecu Fa a 130
prohledat
84 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.12.2006 do 27.12.2006, založil/a Vins - zrušená registrace
16:40:34
27.12.2006
27.12.2006

Vins - zrušená registrace
-> Labros: ok moc děkuji

09:12:07
27.12.2006
27.12.2006

Labros
-> Vins: Podle volnoběžných otáček na sytič, podle čichu, podle startování, podle chování auta při jízdě na sytič...
22:03:24
25.12.2006
25.12.2006

spartra
podle spotřeby

17:38:59
25.12.2006
25.12.2006

Vins - zrušená registrace
Tak jak si to tady pročítám tak určitě na auto pude lekr,a jak poznám že mi správně funguje sitič?

09:59:00
25.12.2006
25.12.2006

Labros
-> prezident: tak mně to dělá i s "vyblitou modrou"
ale já na nebeskou modř nedám dopustit 
ale já na nebeskou modř nedám dopustit 
22:38:54
23.12.2006
23.12.2006

prezident
-> Labros: PŘESNĚ! jak píšeš o tom druhým startu tak to máš naprostou pravdu. Já to mám přesně tak. dokonce na to má vliv když je například slunečný den a svítí slunko na kapotu. Přesně v tomhle případe mám tedy studenej motor, ale sytič neobohacuje dostatečně.Mám teda tmavej lak takže třeba i to má vliv

18:46:19
23.12.2006
23.12.2006

King
-> tomapa: 

18:33:30
23.12.2006
23.12.2006

tomapa
-> King: šak víme a když rychlost tak pro všechny nee?? 

18:24:43
23.12.2006
23.12.2006

King
-> tomapa: To je mi taky jasný, ale když napíšu A, musím k tomu dodat B, protože jinak to vypadá, že tempo na dálnici určujou neupravený rapidi 136 a ostatní auta se je snažej marně dohnat

18:16:46
23.12.2006
23.12.2006

Labros
-> prezident: Mně ten průběh vypínání sytiče celkem vyhovuje, akorát to není optimální, když ten samej den jedu podruhý. Jako by ta voda a celej sytič chladly pomaleji, než zbytek motoru, takže když třeba jedu ráno a odpoledne zase, tak by to chtělo sytiče trochu víc. Ale jinak to funguje podle mě celkem slušně.
10:54:38
23.12.2006
23.12.2006

prezident
-> Labros: hele sory jestli jsem tě nějak podráždil. Chtěl jsem to spíš pojmout k té úplně první otázce co začala fórum. Věřím, že problematice rozumíš a tak nešlo vůbec o poučování tebe. Myslím, že jsem napsal pravdu jak to funguje a to jen pro koho to zajímá. A to proto, aby jak je tu zvykem nezačal někdo vytahovat a poměřovat například spotřeby těchto motorů podle techničáku a podle toho si vybírat úspornější karbec.
. ( u FA psaných 5,2;7;7,6 bych chtěl opravdu zažít:-)). S tím sytičem jsem to akorát myslel tak, že kdo má mozek v hlavě a nenechá motor pokuckávat a skákat tak si klidně může ruční sytič kvůli úspoře dát a bude ho určitě líp nastavovat než "automatika" která zohledňuje jen teplotu.
. ( u FA psaných 5,2;7;7,6 bych chtěl opravdu zažít:-)). S tím sytičem jsem to akorát myslel tak, že kdo má mozek v hlavě a nenechá motor pokuckávat a skákat tak si klidně může ruční sytič kvůli úspoře dát a bude ho určitě líp nastavovat než "automatika" která zohledňuje jen teplotu.
09:19:58
23.12.2006
23.12.2006

tomapa
-> King: taky tady deo to jestli se jedná o skutečnejch 170 nebo tachometrovejch 170 

00:39:30
23.12.2006
23.12.2006

King
-> Jakub Musil: O počtech vyrobenejch kusů polemizovat nemůžu, ale věta, cituji:
".... ale když někde uslyšíš, že 742.136 jede v sérii přes 170 s naprostým klidem a ještě to vpoho zrychluje tak tomu věř...."
....beru jako pokus o ftip
O tom proč je to kravina se už nehodlám rozepisovat, protože na tohle téma padlo na disku serveru už hoooodně Mbytů a nemá cenu to donekonečka opakovat. Je sice známo, že správný slícování dílů motoru nějaký to procento max. výkonu přidá, ale na na tvejch 170 při krabicoidní aerodynamice 742kovejch kastlí(nota bene s rezervou pro další zrychlování) je potřeba odhadem 70kW. Tolik ze seriový 742.136 nedostaneš, ani kdyby ty motory skládali tempem 1 za den a v jelenicovejch rukavičkách
Takže bych prosil nejdřív nejdříve nahlédnutí do učebnic fyziky (stačí SŠ level :) a pak přehodnotit svoje výroky 
".... ale když někde uslyšíš, že 742.136 jede v sérii přes 170 s naprostým klidem a ještě to vpoho zrychluje tak tomu věř...."
....beru jako pokus o ftip
O tom proč je to kravina se už nehodlám rozepisovat, protože na tohle téma padlo na disku serveru už hoooodně Mbytů a nemá cenu to donekonečka opakovat. Je sice známo, že správný slícování dílů motoru nějaký to procento max. výkonu přidá, ale na na tvejch 170 při krabicoidní aerodynamice 742kovejch kastlí(nota bene s rezervou pro další zrychlování) je potřeba odhadem 70kW. Tolik ze seriový 742.136 nedostaneš, ani kdyby ty motory skládali tempem 1 za den a v jelenicovejch rukavičkách
Takže bych prosil nejdřív nejdříve nahlédnutí do učebnic fyziky (stačí SŠ level :) a pak přehodnotit svoje výroky 
11:54:12
22.12.2006
22.12.2006

Labros
-> prezident: a vypnutým stavem jsem myslel zcela vypnutý stav, kdy se dorazový šroub segmentu škrticí klapky neopírá o stupňovitou vačku
11:51:10
22.12.2006
22.12.2006

Labros
-> prezident: nevim proč mi tohle všechno píšeš, jezdím s lekrem už přes rok včetně jedný zimy, funkci sytiče včetně stupňovitý vačky vím všechno, akorát když o tom píšu do tématu jako je tohle tak píšu zjednodušeně. Samozřejmě z kopce nevyřazuju a žádný ekorallye nejezdím, a přitom jezdím v těchhle teplotách za osm (přijď se podívat na můj záznam o tankovaní, můj motor a karburátor.) A jako s blbcem mluv s někým jiným.
09:42:55
22.12.2006
22.12.2006

petis
-> prezident: no tak na 10km trase v zime,je podle mne spotreba 8,5 hodne dobra,mne 130tkovy karbec na takove kratke vzdalenosti v zime bere i 9,5

07:33:58
22.12.2006
22.12.2006

prezident
-> Labros: psal jsi: (i s bimetalem, úplně se vypíná tak po 5ti minutách, když jsem jezdil na manuální tak jsem ho taky vypínal zhruba stejně"
je to bimetal, né časovač(zavisí pouze na teplotě motoru - počkej na mrazy)! a co je to u "automatu" vypnutý stav? má 4 nebo 5 poloh( v tuhých mrazech začíná volnoběh na 2000ot) a na takzvaný zvýšený volnoběh (1100ot) jedeš až dokud nedosáhneš provozní teplotu motoru. Bohužel taky stačí zastavit na 3minuty vypnout motor a zas se sytič zapne minimálně na tento zvýšený volnoběh.Na trasách 10km práce a zpět deno denně se prostě pod 8,5 - 9 nedostaneš a v zimě se nestihne na této trase sytič vypnout úplně.leda možná jízdou "jako magor" s vyřazováním z kopců a rozjížděním na dvojku typu kadla kadla možná snad těch 8

je to bimetal, né časovač(zavisí pouze na teplotě motoru - počkej na mrazy)! a co je to u "automatu" vypnutý stav? má 4 nebo 5 poloh( v tuhých mrazech začíná volnoběh na 2000ot) a na takzvaný zvýšený volnoběh (1100ot) jedeš až dokud nedosáhneš provozní teplotu motoru. Bohužel taky stačí zastavit na 3minuty vypnout motor a zas se sytič zapne minimálně na tento zvýšený volnoběh.Na trasách 10km práce a zpět deno denně se prostě pod 8,5 - 9 nedostaneš a v zimě se nestihne na této trase sytič vypnout úplně.leda možná jízdou "jako magor" s vyřazováním z kopců a rozjížděním na dvojku typu kadla kadla možná snad těch 8
20:18:10
21.12.2006
21.12.2006

Jakub M.
-->Labros
děkuji za příjemné zkalmání...
děkuji za příjemné zkalmání...
20:16:25
21.12.2006
21.12.2006

Jakub M.
Tak, byl bych jen rád kdyby se někteří naučili číst a počítat. Děkuji za znovu přečtení mého předchozího vzkazu ve kterém píší o vačce v motoru 742.136. Přesnější údaje následují: Vačka z motoru 742.136 má 240/240, vačka z favorita má 240/230. Vozů typu 745.135 - 136 tedy sedan 135 - 136GL i L bylo vyrobeno 9428 kusů, bohužel toto je součet vozů ve výbavách L i GL. S tím, že se vyráběly v letech '87 - '90 a poslední typy z roku 90 měly jednobodový vstřik Bendix a třícestý řízený katalyzátor + výkon 47kW. oba typy mám v rodině. Ještě k výše zmiňovanému počtu vyrobených kusů - zkuste zjistit kolik bylo - ano přiznávám, nedoplnil jsem že jde o typ s výbavou GL - zkutečně vyrobeno.
17:43:14
21.12.2006
21.12.2006

Michal LR
Vacku kolem 260 presneji 254 pri spravne vent.vuli mela pouze felda 50kW monotronic (vacka oznacena zlute) aby necim dohnali kat a zmrsene vstrikovani. Jinak panove mozna eRko ale na 100procent zadna 136! Mimochodem tento typ,jako jedinej ma pouzitelnou hlavu, pak uz stoji vsechny vcetne Fabie za h...o
13:41:01
21.12.2006
21.12.2006

Crestik
-> Jakub Musil: a prosím tě, do kolika z těch 170 ještě v pohodě zrychluje?
12:53:51
21.12.2006
21.12.2006

Labros
-> Vojtik: jj nějak tak, kolem 10.000 sedanů
12:01:42
21.12.2006
21.12.2006

Vojtik
Tak těch motorů bylo kamaráde podstatně víc. Mám ty počty přesně doma v knížce, ale takovejch 20 000 ks to bude rapidů 136 bylo kolem 5 000 , rapidů 135 bylo kolem 6 000 + sedany, večer to sem napíšu v přesnejch počtech
12:00:16
21.12.2006
21.12.2006

Labros
-> Jakub Musil: a další věc, motor 136 s vačkou 260/260 mívá i vyšší výkon, než 46kW.
11:59:09
21.12.2006
21.12.2006

Labros
-> Jakub Musil: Čoveče, kdyby motory 742.136 měly ze série vačku 260/260, pak by to byla opravdu pohoda, pak bych hodně litoval že jsem ji po vytažení z motoru hodil do šrotu. Ale musím tě zklamat, že sériová 136ka má vačku stejnou jako favorit. Vačky 260/260 si nechávají lidi dělat na zakázku u specializovaných motorářských firem. Dál tě musím zklamat, že motory do sedanu 136 jsou stejný jako do Rapida 136 a dělaly se ze stejných dílů na stejný lince, jen se pak některý montovaly do sedanu a některý do Rapida, v podstatě sedan 136 je ještě spotřebnější auto, než Rapid, a ani by si tu vačku 260 nemohl dovolit kvůli spotřebě a emisím.
11:40:45
21.12.2006
21.12.2006

Jakub M.
Bavíme se o typu sedan, rapidů bylo mnohem více
11:37:21
21.12.2006
21.12.2006

Jakub M.
-->Labros
to auto má taťka v garáži, se ho musím zeptat, jen vím, že říkal něco o 260/260... to ale není jisté, bude to asi méně... opravdu nevím
a zrychlení? je to velmi znát, prostě to jde za plynem(počítám s úpravou karburátoru - vyřazení podlakového otevírání 2. komory a její otevírání pomocí upravené mechaniky karbu - ovšem obě klapky nechodí současně!!) favorit také jede, ale když někde uslyšíš, že 742.136 jede v sérii přes 170 s naprostým klidem a ještě to vpoho zrychluje tak tomu věř. Hlavní rozdíl je totiž v tom, že ty motory do 742.136 byly stavěný ručně ve Vrchlabí, denně vyjelo pár aut (udělalo se jich celkem cca 1000 včetně typu 135) takže jde vpodstatě o ruční výrobu, jediné co to má společného s Mladou Boleslaví je karoserie.
to auto má taťka v garáži, se ho musím zeptat, jen vím, že říkal něco o 260/260... to ale není jisté, bude to asi méně... opravdu nevím
a zrychlení? je to velmi znát, prostě to jde za plynem(počítám s úpravou karburátoru - vyřazení podlakového otevírání 2. komory a její otevírání pomocí upravené mechaniky karbu - ovšem obě klapky nechodí současně!!) favorit také jede, ale když někde uslyšíš, že 742.136 jede v sérii přes 170 s naprostým klidem a ještě to vpoho zrychluje tak tomu věř. Hlavní rozdíl je totiž v tom, že ty motory do 742.136 byly stavěný ručně ve Vrchlabí, denně vyjelo pár aut (udělalo se jich celkem cca 1000 včetně typu 135) takže jde vpodstatě o ruční výrobu, jediné co to má společného s Mladou Boleslaví je karoserie.
10:01:07
21.12.2006
21.12.2006

Labros
-> Jakub Musil: Můžeš srovnat zrychlení z 0-100 u karburátorovýho favorita a Škody 136?
10:00:00
21.12.2006
21.12.2006

Labros
-> Jakub Musil: Podle čeho? Podle mě obě vačky (742.136 i 781) jsou 240/230.
07:40:13
21.12.2006
21.12.2006

Jakub M.
--> Labros
jo, ale Favorit s LEKRem prostě nejede, s tím se nesvezeš... když to srovnáš se sériovou 742.136 tak to sice má stejný výkon ale rozhodně jiný průběh výkonu. je to dáno už jen tím, ze 742.136 má ostřejší vačku, než ten samý motor ve fa.
jo, ale Favorit s LEKRem prostě nejede, s tím se nesvezeš... když to srovnáš se sériovou 742.136 tak to sice má stejný výkon ale rozhodně jiný průběh výkonu. je to dáno už jen tím, ze 742.136 má ostřejší vačku, než ten samý motor ve fa.
18:04:39
20.12.2006
20.12.2006

Power of Bass
a pak aby se v tom jeden vyznal 



17:41:22
20.12.2006
20.12.2006

Labros
jinak všimněte si, že jak Škoda 136 se SEDRem, tak Favo 136 s LEKRem mají oba tovární výkon 46kW
17:32:10
20.12.2006
20.12.2006

spartra
no i když jsem jezdil na manuál, vypínal jsem ho po 30 sekundách, sám vbral,přes zimu 12l ba

13:49:51
20.12.2006
20.12.2006

Labros
jo tak update, na dalších 10l jsem ujel tentokrát 120km, takže spotřeba bude opravdu kolem těch 8mi (i s bimetalem, úplně se vypíná tak po 5ti minutách, když jsem jezdil na manuální tak jsem ho taky vypínal zhruba stejně)
10:32:40
20.12.2006
20.12.2006

Vrba
Já bych volil dle mého názoru karburátor130,má větší difuzory a nemá sytič ovládaný bimetalem,coz je na kratší vzdálenosti nanic,páč se jede dlouho na sytič.Se sedrem to pojede líp a s menší spotřebou.Já jsem dosahoval na 136 motoru s tímto karburátorem 6 litrů při normální spotřební jizdě!!!
08:43:47
19.12.2006
19.12.2006

spartra
já budu zlý, budu muset na půdu vyndat z krabice a změřit

00:10:50
19.12.2006
19.12.2006

King
-> spartra: btw: Labros tvrdí, že LEKR je vyšší

11:44:48
18.12.2006
18.12.2006

spartra
labros, to nejni jenom sklonem potrubí, ale i vylisováním filtrboxu

11:23:57
18.12.2006
18.12.2006

Labros
Abychom se vrátili k původní otázce, na posledních 10l naturalu jsem s LEKRem najel po Praze 135km, a to včetně dvou pořádnejch zácp na jižní spojce... Což je spotřeba 7,4. Ale předtím jsem tankoval přesně na nule a teď něco pod nulou, takže bych se přikláněl spíš k těm osmi. Ale pořád je to podle mě super.
11:21:56
18.12.2006
18.12.2006

Labros
-> King: LEKR je vyšší, aspoň baj voko.. Ale asi opravdu je. Ty problémy s airboxem ale spíš pramení ze špatného sklonu potrubí, čímž je tam pro ten vyšší karbec ještě míň místa.
22:52:21
17.12.2006
17.12.2006

Power of Bass
jo a žadne problemy s rozjezdy ani jizdou do kopců (a to mame k baraku sakra kopec - vyjizdi i silnejsi vozy max na dvojku..) 

22:50:49
17.12.2006
17.12.2006

Power of Bass
nevim jestli to v aute "mýho" auta bude videt ale myslim ze kladivo postačí
(origo 120airbox na pierburgu..) 
(origo 120airbox na pierburgu..) 
08:23:23
17.12.2006
17.12.2006

spartra
dá se upravit,nejlepší přesná kruhová díra s lemem, bacha na tu díru, by to bylo přesně by se někde neopíral o části karburátoru
king, samotný karbrátory, sedr je vyšší
king, samotný karbrátory, sedr je vyšší

22:52:24
16.12.2006
16.12.2006

Vins - zrušená registrace
-> King: :Ale dá se nějak upravit 120 filtrbox na lekra?
22:43:35
16.12.2006
16.12.2006

King
-> Vins: Údajně mu to vůbec nevadí ani SEDR v takovým případě moc neprotestuje :) Akorát musíš pořešit airbox - a ne jako experti, co po zástavbě favomotoru s lekrem jezděj půl roku bez filtru :)
22:22:50
16.12.2006
16.12.2006

Vins - zrušená registrace
A ještě jedna věc a to ta jestli bude lekrovi vadit když bude nahlý o 10stupnů

22:21:18
16.12.2006
16.12.2006

Vins - zrušená registrace
-> King: :Si taky tak nějak mislím že s tím lekrem to líp pojede a bude to možná míň papat
22:00:29
16.12.2006
16.12.2006

King
-> Vins: Tak ten lekr k tvýmu motoru půjde daleko líp, než SEDR 120, takže o něco málo větší výkon se dá čekat. Hlavní přínos bych ale viděl pro jízdu se studeným motorem a možná pro spotřebu.
btw. znalci, kterej z karbů je vyšší pierburg nebo SEDR?
btw. znalci, kterej z karbů je vyšší pierburg nebo SEDR?
14:36:53
16.12.2006
16.12.2006

Vins - zrušená registrace

21:26:18
15.12.2006
15.12.2006

Vins - zrušená registrace
A klucí zeptám se takhle dřív jsem měl na motoru stodvácovej karbec teďka je motor venku a přemejšlím nad tim lepším karbecem.
.Můj motor je fa 136 50kw a doposud sem jezdil s tým 120 karbecem,jak teď ten motor pojede s tím lekrem,asi se zvýší výkon,což?
.Můj motor je fa 136 50kw a doposud sem jezdil s tým 120 karbecem,jak teď ten motor pojede s tím lekrem,asi se zvýší výkon,což?
