skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg volnoběh problém...
22:03:38
27.12.2006
27.12.2006

King
-> Dušan: Tos musel jezdit na pěknej hnůj :) Mě nikdy nevyteklo víc než pár kapek a často ani to (odkalení tak jednou za rok při proběhu cca 30tkm)
22:02:55
27.12.2006
27.12.2006

Honza M
Dík! Tak pak napíšu kolik tam toho bylo... A taky dám sponku na tu hadici. Třeba to je fakt kravina...
22:01:59
27.12.2006
27.12.2006

King
-> Honza M: Řádově mililitry, ale klidně jenom jedna symbolická kapka. Zdůrazňuju to odkalení na prohřátým reduktoru - na studeným to neodkalíš.
22:01:30
27.12.2006
27.12.2006

Dušan
-> Honza M: ja tam mel po roce tak 0,5 dcl ani ne
21:56:17
27.12.2006
27.12.2006

spartra
radil bych si tím nepolejt prsty, hustej smrad tak 14 dní ho nedostaneš dolu


21:55:17
27.12.2006
27.12.2006

Honza M
-> King: a jak velkou si mám připravit nádobu?
Kdoví jestli to předemnou někdo odkaloval...
Kdoví jestli to předemnou někdo odkaloval...20:13:03
27.12.2006
27.12.2006

King
-> Honza M: Inu - ten šroub je jistě ne náhodou v nejnižším místě reduktoru, teoreticky se dá povolit i bez pomoci nástrojů (prakticky i hrubým násilím - sikovky :), takže se dá čekat, že tam bude kvůli nějaký triviální činnosti typu odkalení reduktoru
Je to prostě on, je to tak prakticky na všech reduktorech..
Je to prostě on, je to tak prakticky na všech reduktorech..19:43:52
27.12.2006
27.12.2006

Dušan
-> Honza M: no když ho vyšroubuješ, tak se vylije humus
19:42:36
27.12.2006
27.12.2006

Honza M
-> Dušan: dobrý tak už jsme 3 
A ten šroub seš si jistej že to je ono?

A ten šroub seš si jistej že to je ono?

19:41:30
27.12.2006
27.12.2006

Dušan
-> Honza M: já bych si taky jednu vzal 

19:38:53
27.12.2006
27.12.2006

Dušan
to je to co hledáš, dle mě
19:31:36
27.12.2006
27.12.2006

Honza M
a zespodu na reduktor....
19:30:43
27.12.2006
27.12.2006

Honza M
A ten šroub na odkalení reduktoru jsem nenašel :(
Pohled na reduktor:
Pohled na reduktor:
19:25:29
27.12.2006
27.12.2006

Honza M
-> Gryzly: tak jsi koupíme spolu a dostanem slevu ne?
Né jako asi do toho půjdu a větší bomba by potom určitě nebyla od věci!
Jinak ještě jak píšeš že mě tam chybí sponka na tom sacím potrubí tak tam skutečně není a pokud mě pamět nešálí tak tam ani nikdy nebyla... To je asi chyba že?
Né jako asi do toho půjdu a větší bomba by potom určitě nebyla od věci!Jinak ještě jak píšeš že mě tam chybí sponka na tom sacím potrubí tak tam skutečně není a pokud mě pamět nešálí tak tam ani nikdy nebyla... To je asi chyba že?
00:50:19
27.12.2006
27.12.2006

Gryzly
Já mám STk do března a nádrž někdy do roku 2008 takže dopadnu jak ty.
00:48:47
27.12.2006
27.12.2006

Gryzly
-> mig 125: Jo ty magnety tam bejvaj.
někde jsem četl že to je rez z nádrže nebo šupinky které vzniknou při sváření, ale já fakt nevim. mě to přijde divný a když jsem to před týdnem vyklapával tak toho bylo tak plnej vršek od PETky.
-> Honza M: No na www.gpl.cz sem viděl nádrže do Š120L s pruměrem od asi 270mm do 300mm a pak tam, byli i 315mm a to byli nádrže na nějakých 60L . Kámoš měl ve fáčku nádrž na 60L a když natankoval obě nádrže plný jezdil k moři bez tankování.
jinak normální nádrž aj s papírováním a montáží vyjde kolem 5000Kč.
někde jsem četl že to je rez z nádrže nebo šupinky které vzniknou při sváření, ale já fakt nevim. mě to přijde divný a když jsem to před týdnem vyklapával tak toho bylo tak plnej vršek od PETky.
-> Honza M: No na www.gpl.cz sem viděl nádrže do Š120L s pruměrem od asi 270mm do 300mm a pak tam, byli i 315mm a to byli nádrže na nějakých 60L . Kámoš měl ve fáčku nádrž na 60L a když natankoval obě nádrže plný jezdil k moři bez tankování.
jinak normální nádrž aj s papírováním a montáží vyjde kolem 5000Kč.
23:04:31
26.12.2006
26.12.2006

Honza M
-> Gryzly: Tenhle rok končí bomba. Ale technickou mám ještě rok a půl tak to asi odjezdím
A pak dám novou. A jakou větší nádrž? Tam se vejde větší? Na kolik to asi vyjde?
A pak dám novou. A jakou větší nádrž? Tam se vejde větší? Na kolik to asi vyjde?22:24:25
26.12.2006
26.12.2006

mig 125
(ak niekomu bude vadit ze to pcham sem tak sorry). je bezne ze pri tom filtriku v el.mag. ventile na LPG som mal magnetku? alebo to bola daka vychytavka predch. majitela aby to na seba chytalo tie piliny? inak medzi recou, vie niekto ako vznikaju tie piliny? dikes
18:07:48
26.12.2006
26.12.2006

Gryzly
-> Honza M: to co píše King uplně dole, prasklá zteřelá a na reduktoru to vypadá že nemá sponku.
Jak to LPG je starý? Já mám na Hněduli Š130 to samý BRC a je to asi tak z roku 98. přespříští rok mi vyprší nádrž. přemejšlím že dám nějakou větší. taky si asi příští rok vyměním membrány.
Jak to LPG je starý? Já mám na Hněduli Š130 to samý BRC a je to asi tak z roku 98. přespříští rok mi vyprší nádrž. přemejšlím že dám nějakou větší. taky si asi příští rok vyměním membrány.
18:02:25
26.12.2006
26.12.2006

Honza M
-> Gryzly: A co s ní může bejt? Myslíš jako ucpaná nebo uvolněná?
kdyžtak sem pak ještě hodím fotky toho reduktoru. Já tam zespodu koukal ale žádnej vypouštěcí šroub jsem tam neviděl...
kdyžtak sem pak ještě hodím fotky toho reduktoru. Já tam zespodu koukal ale žádnej vypouštěcí šroub jsem tam neviděl...
18:01:55
26.12.2006
26.12.2006

Gryzly
-> King: ten modrej elektromagnet navchu reduktoru je LPG sytič.
17:57:02
26.12.2006
26.12.2006

Gryzly
na sání je to jedna z těchto dvou v koužku která vede zadem
17:56:23
26.12.2006
26.12.2006

Gryzly
na reduktoru je to tato hadička
17:51:58
26.12.2006
26.12.2006

Gryzly
-> Honza M: srabe. odkalení je jednoduchý, ten velkej šroub dole vyšroubíš a až to doteče tak ho zase zašroubíš. Jak se tě Jarda tady ptal jestli máš na vrtaný potrubí tak když se mění motor Š130 za 136 tak se nemusí navrtat potrubí a dát tam náustek a stačí použít připravený otvory v sacím potrubí jsou tam dva jeden se zapojí na hadici podtlaku k posilovači brzd a druhý se zapojí na tu tenkou hadičku LPG reduktoru. A tu hadičku bych zkontroloval.
17:19:28
26.12.2006
26.12.2006

Honza M
-> King: Tak odkalení reduktoru nějak nedopadlo. Necejtím se na to 
Ale místo toho jsem opravil uchcávající hadičku na benzín. A byl jsem testovat...
Na benál to chytne ale nedrží to volnoběh. Jenom na sytič (2300ot/min). Za jízdy to taky nedrží volnoběh ale nad 2tis to jede úplně krásně. Po přepnutí na plyn to samý. Volnoběh to nedrží ale když jedu nad 2tis tak to jede úplně nádherně. Takže problém asi nebude v reduktoru. To by to nedělalo stejnej problém na benzín i na plyn...
Jestli nebude spíš něco s karbecem nebo se zapalováním?

Ale místo toho jsem opravil uchcávající hadičku na benzín. A byl jsem testovat...
Na benál to chytne ale nedrží to volnoběh. Jenom na sytič (2300ot/min). Za jízdy to taky nedrží volnoběh ale nad 2tis to jede úplně krásně. Po přepnutí na plyn to samý. Volnoběh to nedrží ale když jedu nad 2tis tak to jede úplně nádherně. Takže problém asi nebude v reduktoru. To by to nedělalo stejnej problém na benzín i na plyn...
Jestli nebude spíš něco s karbecem nebo se zapalováním?

21:55:57
06.12.2006
06.12.2006

King
-> Honza M: Tak odkalit reduktor - k tomu stačí vědět, že se šroub vyšroubuje proti směru ručiček :) a pak nechat případnej sajrajt vykapat. Na výměnu filtru pak musíš zavřít kohoutky na multiventilu a nechat vyjet lpg z potrubí. Pak se povolí šroub kterej drží pohromadě elektromagnet. ventil lpg a filtr se vyčistí - obvykle je plnej kovovejch šupinek ze vnitřku nádrže...
19:16:32
06.12.2006
06.12.2006

Honza M
-> King: Já na to jezdím rok a zatím sem nic nedělal kromě revize. Ale ta byla před rokem. A myslíš že to odkalení zvládnu sám? Jinak samozřejmě to přeměření napětí a zkontrolování kostry zvládnu a kouknu na to...
Zatím dík
Zatím dík
23:08:16
05.12.2006
05.12.2006

King
-> Honza M: Tak zkontroloval bych, že s přepínačem v poloze "lpg" jde proud do toho černýho elektromagnetu dole - a to měřením napětí přímo na svorkách cívky + odpojení/zapojení, jestli cvaká. To samý na tom modrým elektromagnetu na reduktoru. V jeho případě jsem už na BRCčku zažil, že to ženský náhodně chcípalo a důvod byl ten, že kostru si ten elektromagnet bere z tělesa reduktoru (viz tvoje foto), ale ke kastli je kostřenej jenom jedním šroubem v centru zadní části reduktoru. No a tam byl zakopanej pes - nějakej doveda v lpg servisutam dal jenom plochou podložku, což je v případě lakovanýho a korodujícího plechu po elektrický stránce cesta do pekel :) Čili zkontrolovat tenhle spoj a popřípadě tam dodat/vyměnit zakusovací podložku ("vějířovku") mezi reduktor a kastli.
btw: zkoušel jsi už ten reduktor odkalovat? (na teplým motoru vyšroubovat ten nejspodnější šroub). A druhá věc, která mě napadá v souvislosti s úsadama bordelu - nevím jak dlouho na prdy jezdíš, ale čas od času se musí vyčistit (popř. vyměnit) filtřík lpg (ve spodní části elektromag. ventilu na lpg potrubí k reduktoru).
btw: zkoušel jsi už ten reduktor odkalovat? (na teplým motoru vyšroubovat ten nejspodnější šroub). A druhá věc, která mě napadá v souvislosti s úsadama bordelu - nevím jak dlouho na prdy jezdíš, ale čas od času se musí vyčistit (popř. vyměnit) filtřík lpg (ve spodní části elektromag. ventilu na lpg potrubí k reduktoru).
22:01:42
04.12.2006
04.12.2006

Honza M
-> King: Cívku z fáčka jsem tam nedal kvůli tomu jak píšeš: předřadný odpor. Nevěděl jsem jak to zapojit. Protože to ETZ tam zatím nemám. A co bys teda navrhoval pokud je to ta závada co píšeš?
21:57:41
04.12.2006
04.12.2006

King
-> Honza M: Co týká cívky z fava - v žádným případě nezapojovat místo původní cívky kontaktního zapalování. Fávocívka nemá předřadnej odpor (proud do ní omezuje ETZ) a hrozí její upečení nebo aspoň vyhořelá 2ka pojistka :)
Podle toho, co popisuješ to vypadá, že nefunguje odblokování membrány tzn. do elektromagnetu, kterej membránu blokuje při stojícím motoru buď nejde při (a po) startu šťáva nebo jde ale nehejbe se. To pouštění" plynu před startem je vlastně taky odblok membrány, ale nevím přesně, jak je to udělaný na tvým BRC. Jinak to odblokování by mělo přes lpg "řídící jednotku" snímat a vyhodnocovat impulzy od kontaktu rozdělovače a pokud jsou, odblokovat membránu - ale jak říkám, neviděl jsem tvůj reduktor, jenom spekuluju :)
Podle toho, co popisuješ to vypadá, že nefunguje odblokování membrány tzn. do elektromagnetu, kterej membránu blokuje při stojícím motoru buď nejde při (a po) startu šťáva nebo jde ale nehejbe se. To pouštění" plynu před startem je vlastně taky odblok membrány, ale nevím přesně, jak je to udělaný na tvým BRC. Jinak to odblokování by mělo přes lpg "řídící jednotku" snímat a vyhodnocovat impulzy od kontaktu rozdělovače a pokud jsou, odblokovat membránu - ale jak říkám, neviděl jsem tvůj reduktor, jenom spekuluju :)
15:01:07
03.12.2006
03.12.2006

Honza M
-> Baghira: Tak cívkou to taky není
Vyměnil jsem ji za jinou 120tkovou a dělá to to samý. Dokonce když chci aby to na plyn aspoň škytlo tak musím před startováním tam plynu pustit víc než normálně. Pak to jen škytne otáčky nevylezou ani na 1000 a chcípne to. Pomocí plynu se to nedá udržet...
Vyměnil jsem ji za jinou 120tkovou a dělá to to samý. Dokonce když chci aby to na plyn aspoň škytlo tak musím před startováním tam plynu pustit víc než normálně. Pak to jen škytne otáčky nevylezou ani na 1000 a chcípne to. Pomocí plynu se to nedá udržet...12:26:56
03.12.2006
03.12.2006

Baghira
-> Honza M: Tak to ti nepovim, podle mě by to nějak extra vadit nemělo, ale to ať ti radši poradí někdo zběhlejší v elektronice.
11:57:46
03.12.2006
03.12.2006

Honza M
-> Baghira: OK to jsem měl stejně v plánu vyměnit...
Ale jen by mě zajímalo jestli tam můžu dát na zkoušku cívku z fáčka když je tam normální kontaktový zapalko?
Ale jen by mě zajímalo jestli tam můžu dát na zkoušku cívku z fáčka když je tam normální kontaktový zapalko?
11:38:19
03.12.2006
03.12.2006

Baghira
-> Honza M: Na plyn je potřeba silnější jiskra a pokud se něco s..., tak benzín je na tom vždy o něco líp. Začal bych záměnou cívky a pak kabelů...na zkoušku.
11:32:23
03.12.2006
03.12.2006

Honza M
-> Baghira: Ale jaktože to na benzín jede? Sice hůř než normálně ale jede...
A když bych tam dal cívku z fáčka jenom na otestování?
A když bych tam dal cívku z fáčka jenom na otestování?
11:27:57
03.12.2006
03.12.2006

Baghira
-> Honza M: V tom případě na 90% cívka.
20:05:35
02.12.2006
02.12.2006

Honza M
-> Baghira: ETZ právě nemám. Na to chystám upgradovat na jaře...
18:36:33
02.12.2006
02.12.2006

Baghira
-> Honza M: Mě tohle dělala odpálená ETZ, ale nevim jakou máš konfiguraci zapalování, takže to ber jen jako návrh...
16:44:20
02.12.2006
02.12.2006

Honza M
-> King: no na ten benál kouknout můžu ale myslím že tím to nebude.... Nevíš proč ale tipnul bych to na tu elektriku nebo zapalování
13:27:05
02.12.2006
02.12.2006

King
-> Honza M: Někdy se tak můžou projevovat závady v zapalování, protože lpg potřebuje větší energii jiskry a to co na benal jentaktak stačí už plyn nezapálí. Ale asi to nebude tenhle případ. Zkontroluj radši elektriku k reduktoru a "řídící jednotce". Stává, že třeba jeden z elektromagnetů má blbou kostru. Kuriozitou bejvá pak netěsnost elektromag. ventilu, kterej uzavírá přívod benálu do karbu. Pak to na benál jede v pohodě, ale po přepnutí na plyn se do karbu dostává troška benálu, kterej obohacuje směs (nestabilní volnoběh, cukání v nízkejch točkách) a pokud je toho benzínu moc, odmítá už taková směs i hořet. Dobře se to diagnostikuje pokud máš mezi AC pumpou karbem jemnej průhlednej filtřík. Jinak bych odpojil hadičku od karbu a koukal bych jestli i po několika minutách běhu na lpg nejde z hadičky benál.
12:39:35
01.12.2006
01.12.2006

Honza M
-> King: Takže další zklamání. Dneska když jsem to chtěl nastartovat tak na plyn ani ťuk. Na benzín to chytlo a potom po přepnutí na plyn to taky šlo. Volnoběh se zdál OK ale jak jsem vyrazil ze zahrady tak se to začlo podivně dusit a chcíplo to. Potom to opět na plyn nešlo nastartovat. Nechápu proč. Tak to asi přes víkend rozdělám. Všechno dotěsním silikonem a když to nepomůže tak to asi svěřím odborníkovi
Nevím co s tím. Ještě mě napadají zapalovací kabely a rozdělovač. Ale to by to pak zas nejelo na benzín
Nevím co s tím. Ještě mě napadají zapalovací kabely a rozdělovač. Ale to by to pak zas nejelo na benzín17:35:23
29.11.2006
29.11.2006

Honza M
-> King: No s klidem k tomu moc nepřistupuju :) Ale nemám to auto na běžné ježdění ted přes zimu. A navíc na benzín jezdím jenom jednou za měsíc aby karbec poznal že je to benál :)
No když jsem to nastartoval a viděl jsem jak to tam chčije tak to nebyl moc pěknej pohled :)
Asi to vyndám a zkusím to tam zarazit jak píšeš. Nebo velkou pájkou to zkusit chytit....
No když jsem to nastartoval a viděl jsem jak to tam chčije tak to nebyl moc pěknej pohled :)
Asi to vyndám a zkusím to tam zarazit jak píšeš. Nebo velkou pájkou to zkusit chytit....
11:51:35
29.11.2006
29.11.2006

King
-> Honza M: Jednak v tvým případě překáží nasávanýmu vzduchu (u lovato mixu jde naštěstí mimo komory mixu), ale hlavně v mým případě byl ten držík airboxu zašroubovanej do středu víka karbu. Při dlouhodobějším provozování to pak nutně vede k prohnutí víka - zrušení toho "centrálního" šroubu, byl můj první tuning na nově namontovaným lpg :) Samozřejmě, že ten airbox taky musí perfektně těsnit k mixu, takže jsem se vrátil ke starýmu dobrýmu řešení s 2ma pružinama (ze zadních bubnů), který táhnou airbox k sacímu potrubí (podobně jako rapid136). K problému chcaní benálu: přistupuješ k tomu dost s klidem :) Já bych byl nervozní jaxvině :) Někdy stačí dát tomu náústku hadice ránu kladivem a zpátky se poslušně zalisuje do víka a nebo se používá takovej ten (snad dvousložkovej) tmel na lepení kovů, kterým se místo styku náústku a víka oblemcá. To jsem nikdy neřešil, radši jsem sehnal jiný víko, srovnal ho a namontoval....
19:10:40
28.11.2006
28.11.2006

Honza M
-> King: Taky pravda
Nechat to pořádně stuhnout a bude to OK. Takže ty tam taky nemáš ten šroub co má držet filtr? Podle mě tam je k hovnu a akorát tam zavazí v tom mixu...
Víc mě ale vadí že mě chčije ten benzín. Ten náústek na víku karbecu kde se připojuje hadička se prostě protáčí a chčije to okolo. Sice na benzín moc nejezdím ale když bych náhodou jel tak to je průtokáč na benzín
Nechat to pořádně stuhnout a bude to OK. Takže ty tam taky nemáš ten šroub co má držet filtr? Podle mě tam je k hovnu a akorát tam zavazí v tom mixu...Víc mě ale vadí že mě chčije ten benzín. Ten náústek na víku karbecu kde se připojuje hadička se prostě protáčí a chčije to okolo. Sice na benzín moc nejezdím ale když bych náhodou jel tak to je průtokáč na benzín

19:06:42
28.11.2006
28.11.2006

King
-> Honza M: Silikon a NO FEAR :) Jekmile ztuhne, neexistuje síla, která by ho z pod mixu vyrvala :)
21:51:40
27.11.2006
27.11.2006

spartra
teda, já tam nikdá nic nedával, na ten origoš v pohodě, chytal i -15,
silikon je to lepší, pořádně odmastit
silikon je to lepší, pořádně odmastit

16:07:48
27.11.2006
27.11.2006

Honza M
-> spartra: Takže mezi karbec a mix "narvat" silikon?
07:55:43
27.11.2006
27.11.2006

spartra
taky jsem měl originalní jednoděrovej na 2 šroubky, nikdy problém nebyl
silikon a hurá na to, zase s mírou
silikon a hurá na to, zase s mírou

22:45:06
26.11.2006
26.11.2006

Honza M
-> King: Vždyt ten centrální šroub je to co ukazuje ta zelená šipka. To jsem taky vyšrouboval jako ty a zahodil. Ta "šedivá" hadice je hadice od plynu co vede do reduktoru. Akorát že ted není přidělaná na mixu.
A o tom silikonu jsem taky uvažoval. ALe říkal jsem si že by možná mohl vlítnout potom dovnitř a ucpat karbec
Tak nevím...
A o tom silikonu jsem taky uvažoval. ALe říkal jsem si že by možná mohl vlítnout potom dovnitř a ucpat karbec
Tak nevím...22:40:04
26.11.2006
26.11.2006

King
...jenom tak koukám na tu fotku - ta tlustej šedivej husí krk je co? :)
