skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg volnoběh problém...
22:37:39
26.11.2006
26.11.2006

King
-> Honza M: To uchycení je možná origo, ale poměrně nešťastně vymyšleno. Mix musí na víku karbu dobře těsnit, protože při volnoběhu je v oblasti mixu jenom minimální podtlak, kterej řídí přes velkou membránu bohatost směsi. Jak se tam objeví netěsnost, je průser na světě - buď nejde volnoběh nastavit vůbec (malej podltlak) nebo podtlak kolísá a s tím lítá i volnoběh. Každopádně bych se pokusil nějakým způsobem mix na víku dotěsnit. Já jsem třeba zahodil původní těsnění (velkej o-kroužek pro obvodu oválný díry víka karbu) a zrušil dementní centrální šroub na kterej se chytal i airbox. Místo toho jsem vystřih těsnění ze gumy tl. 4mm a dotěsnil to silikonem. Upevnění mixu jsem radši udělal poctivě 4ma šroubama ( což je v tvým případě jednokomorovýho mixu trošku problém). Ten chybějící bazmeg na připevnění airboxu by ti moh teoreticky trochu rozhodit bohatost lpg, ale pokud všechno funguje, nejebal bych do toho :)
19:40:47
26.11.2006
26.11.2006

Honza M
-> King: No to jsem právě vyfotil. Je to tam chycený jenom 2 šroubkama tam jak jsou červený šipky. A docela se to mele. Prostě to tam je jen posazený...
Ale asi to tak má bejt origo. A ještě jsem vyndal tu tyčku za kterou má bejt chycenej filtrbox. Přišlo mě že tam jenom překáží. Myslíš že to může něčemu vadit? To je ta zelená šipka
Ale asi to tak má bejt origo. A ještě jsem vyndal tu tyčku za kterou má bejt chycenej filtrbox. Přišlo mě že tam jenom překáží. Myslíš že to může něčemu vadit? To je ta zelená šipka18:49:52
26.11.2006
26.11.2006

King
-> Honza M: Takže bych to tipoval na tu netěsnost mixu vůči místu, kam je připevněnej....
18:17:00
26.11.2006
26.11.2006

Honza M
-> King: Takže dnes jsem se k tomu konečně dostal abych zjistil co se stalo. Řekl jsem si teda že sundám filtrbox, mix a potom dotáhnu všechny hadice. Když jsem sundal ten mix a fouknul do té trubky co vede do reduktoru tak se nic nedělo. Prostě do ní fouknout nešlo. A když jsem to všechno složil dohromady, nastartoval na benzín. Pak chcípnul a nastartoval na plyn tak to najednou šlo
Sám to nechápu. Takže nevím čím to bylo...
Sám to nechápu. Takže nevím čím to bylo...21:24:01
21.11.2006
21.11.2006

King
-> Honza M: Když do toho foukneš, nejdřív se nafoukne membrána a pak bys měl narazit na neutuchající odpor. Tlustá hadice má problém málokdy, stejně tak jsem neslyšel ani o netěsnícím kohoutu na hadici. Problém může dělat plastová průchodka z reduktoru (o-kroužek) a pak netěsnost samotný membrány . Můžeš zkontrolovat dotažení všech šroubů po obvodu reduktoru (těma drží i membrána). V první řadě bych si ale zjistil, kterým šroubem na reduktoru se šteluje volnoběh, zaznamenat si jeho polohu a pak se kroucením na jednu či druhou stranu pokusit nastavit aspoň trošku přijetelnej volnoběh. ćasto se stane, že si prostě jednotlivý části reduktoru při provozu sednou a stačí doštelovat napětí velký membrány (=volnoběh), přičemž kolikrát stačí jedna otáčka štelovacího šroubu a všechno je špatně....
19:30:41
21.11.2006
21.11.2006

Honza M
-> King: Tak cucat LPG bych zrovna nemusel. Stačí když si občas cucnu benzínu
A když do toho teda fouknu a ono to půjde tak je to špatně? Rozhodně nejdřív schodím ten filtrbox a pořádně to všechno utěsním i silikonem. Když to nepomůže tak napíšu.
Zatím dík!
A když do toho teda fouknu a ono to půjde tak je to špatně? Rozhodně nejdřív schodím ten filtrbox a pořádně to všechno utěsním i silikonem. Když to nepomůže tak napíšu.Zatím dík!

14:00:47
21.11.2006
21.11.2006

King
-> COL: Jasně, na to jsem zapoměl :) Radší foukat! Já to sáním testoval na čerstvě zrepáslým reduktoru, takže nedostal dávku propánabutána :)
12:58:28
21.11.2006
21.11.2006

COL
-> King: Sani z hadice od reduktoru bych nezkousel, pac staci lehce zbarat a nacucnes si neco lpg.... vlastni zkusenost :o), trochu jsem natahl a pak me to trosku prifouklo :o)
10:41:32
21.11.2006
21.11.2006

King
-> Honza M: JJ, předpokládáš správně :) Nezěsnos zjištíš poměrně jednoduše, tím, že třeba odpojíš hadici od mixu a zkusíš z ní sát nebo do ní radši foukat - samozřejmě na stojícím motoru :) Prostor pod velkou membránou reduktoru, kam ústí tlustá hadice by měl těsnit. Každopádně ti musí perfekntně těsnit mixer na karbu - v tvým případě asi spíš airbox na karbu, protože sebemenší netěsnost mezi mixem a karbem totálně rozhodí nastavení volnoběhu. V tomhle případě se diagnostikovat moc nedá, jedině to pro sichr přimáznout silikonem před montáží....
21:20:33
20.11.2006
20.11.2006

Honza M
-> King: Předpokládám že jsi to psal mě :) Jo to je přesně ono. Skrz plechovej (modrej) filtr je ještě jedna díra a tam vede ta hadice z mixéru do reduktoru. Je tam i ten šroub na štelování. Ale nechápu jak by se to mohlo takhle rozštelovat samo za jízdy? Spíš mě napadá ta netěsnost. Ale nevím jak to zjistit...
21:05:01
20.11.2006
20.11.2006

King
-> Jarda: Pak máš pravděpodobně systém, kde je výstup plynu směrem ke karbu (nebo spíš mixéru - tlustá hadice se škrtícím ventilem) při chcípnutí motoru blokovanej elktromagnetem a ne podtlakem. Zapomeňme teda na tu tenkou hadičku a navrtaný sání. Do úvahy připadá netěsnost mixéru, netěsnost hadice mezi reduktorem a mixem. Ale klidně i rozštelovaná bohatost směsi na reduktoru. Prostě na reduktoru bejvá mosaznej šroub s vroubkováním, pomocí kterýho se šteluje volnoběh, ale detailní popis neznám, buď to najdeš v dokumentaci ke svýmu reduktoru nebo halt zajet se sklopenejma ušima do lpg servisu....
20:51:51
20.11.2006
20.11.2006

Honza M
-> Jarda: Né nemám
20:29:46
20.11.2006
20.11.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Honza M: mas navrtany saci potrubi??? tak ta hadicka, kdyz Ti vypadne, tak to dela, co popisujes.....

20:23:26
20.11.2006
20.11.2006

Honza M
-> phase: Jo ale to není hadička u mě. To je nějaká trubka a na ní tepelná izolace
19:28:41
20.11.2006
20.11.2006

phase
-> Honza M: to bude nejspíš ono,a vím o víc lidech kterym to dělalo problémy.Nedrželo to volnoběh,nešlo na plyn startovat,v podstatě tam šel plyn jen když sem jel a byla tam rychlost a při menších otáčkach to mělo tendenci dusit se.Dal sem novou tu hadičku,protože stará byla zpuchřelá a děravá a už je to zas dobrý
19:20:05
20.11.2006
20.11.2006

Honza M
-> phase: myslíš jako tohle co je na obrázku označeno 8?
19:15:23
20.11.2006
20.11.2006

phase
ne né já mám Lovtec
19:06:43
20.11.2006
20.11.2006

Honza M
-> phase: A ty máš co za systém? taky brc?
23:17:38
19.11.2006
19.11.2006

phase
má tam bejt směšovače 

23:14:11
19.11.2006
19.11.2006

phase
taky mě to dělalo a nakonec to byla jen prasklá hadiška co vede od měšovače ke karburátoru,celou sem ji vyměnil a v poho
22:43:28
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> King: tak zas zítra...
22:29:05
19.11.2006
19.11.2006

King
-> Honza M: Každopádně každá informace dobrá :)
19:58:18
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> King: Jo na to kouknout můžu. A když bych ti napsal přesně co je to za typ BRC tak bys poradil víc?
19:39:12
19.11.2006
19.11.2006

King
-> Honza M: Tím sice padá většina toho, co jsem napsal, ale pro začátek bys třeba moh zkusit zkontrolovat, jestli ti mixer dobře těsní na karbu....
19:25:56
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> King: Tak to nemám. Nebo o tom aspon nevím. Ale podle mě to tam není
18:25:20
19.11.2006
19.11.2006

King
Netřeba hned hltit virt zbytečným grafickým balastem. Pokusím se názornějc popsat. Jde o to, jestli máš mezi sacím potrubím a reduktorem (lpg "ufo" v motorovým prostoru na straně spolujezdce). Je obvykle tlustá asi jako benzínová hadička....
17:34:01
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> King: Jo to já nevím. Já do plynu nedělám :) Pomohla by fotka? A co přesně mám fotit?
17:18:23
19.11.2006
19.11.2006

King
-> Honza M: :) Těžko říct, co je "klasika", protože BRC se dělá (dělalo) jak v provedení s podtlakovou hadičkou pro blokování plynu při zastavení, tak se snímáním impulzů z rozdělovače a zastavováním plynu elektromagnetem. Stejně tak standardní mix BRC je jednokomorák v airboxu. Proto se znova ptám na tu tenkou hadičku.....
17:07:42
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
-> King: klasika BRC. A mix co má dvě díry je je nasazen až nahoře na karburátoru...
17:01:38
19.11.2006
19.11.2006

King
Postrádám údaj o typu reduktoru a jestli je to typ s tenkou potlakovou hadičkou mezi sacím potrubím a reduktorem (klasika). V tom případě se občas stává, že dojde k netěsnosti oné hadičky a nebo přímo tzv. malé memrány v reduktoru. To má za následek, že nefunguje volnoběh a nízký otáčky (řekněme do těch 2000). Při vyšších otáčkách už "velká" membrána reduktoru díky podtlaku z mixu už tu malou přepere a auto jede. Jednoduše se to otestuje tak, že odpojíš hadičku od sacího potrubí a hubou zkusíš sát, přičemž to musí bejt absolutně těsný. V prvním kroku je potřeba uštípnout zpuchřelý konce hadičky a dát spony (většinou na ně montážníci serou) a pokud to nepomůže, musí se sundat víko reduktoru a velká membrána a pak dotáhnout šrouby příruby malý membrány. Pokud ani to nepomůže, musí se zarovnat to plechový mezikruží (nebo příruba :) která malou membránu drží. No a nakonec může bejt děravá i samotná membrána (zřídka, protože se pohybuje jenom při stratu a chcípnutí motoru).
Další variantou je opak tzn. směs je při volnoběhu a nízkejch otáčkách moc bohatá - většinou vzniknou úsady na sedle ventilu 2. stupně reduktoru a tudy proudí víc plynu, než je potřeba. Stačí vyčistit a nastavit volnoběh....každopádně trošku popiš, co máš za systém ....
Další variantou je opak tzn. směs je při volnoběhu a nízkejch otáčkách moc bohatá - většinou vzniknou úsady na sedle ventilu 2. stupně reduktoru a tudy proudí víc plynu, než je potřeba. Stačí vyčistit a nastavit volnoběh....každopádně trošku popiš, co máš za systém ....
16:26:32
19.11.2006
19.11.2006

Honza M
Stala se mě taková záhadná věc. Jedu normálně na plyn a najednou to z kopce začalo chcípat na volnoběh. Tak jsem zařadil a zase to v pohodě chytlo. Na křižovatce to potom chcíplo už definitivně a na plyn jsem to nenastartoval. Tak jsem musel nouzově dojet na benzín. Potom když jsem jel a přepnul jsem zpět na plyn tak to jelo jako normálně. Problém je v tom že na ten plyn se to vůbec neudrží když motor není v tahu!
Když za jízdy vyřadím a zkouším to udržet pomocí plynu tak to stejně chcípne. Jediná možnost jak jet na plyn je aby byl motor pořád v "tahu" pak to jede celkem normálně akorát otáčkách pod 2tis se to dusí a škube
Ví někdo na co bych se měl zaměřit? Co zkontrolovat? Dík
Když za jízdy vyřadím a zkouším to udržet pomocí plynu tak to stejně chcípne. Jediná možnost jak jet na plyn je aby byl motor pořád v "tahu" pak to jede celkem normálně akorát otáčkách pod 2tis se to dusí a škube

Ví někdo na co bych se měl zaměřit? Co zkontrolovat? Dík
