skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
opět, zas a znova těsnění
21:26:43
04.12.2006
04.12.2006

favo110lrs
já mám 0,10-0,15
21:09:25
04.12.2006
04.12.2006

spartra
jo jěště otázečka, přesahy jsou 0,07 někde docela těžko, zase brát s rezervou měřenou pomocí měrek
stačí to, bo je to už málo, hlava je srovnaná, nový těsnění
stejnak to občas prdělo do expanzky, při odvzdušňování, dále jsem nesledoval
stačí to, bo je to už málo, hlava je srovnaná, nový těsnění
stejnak to občas prdělo do expanzky, při odvzdušňování, dále jsem nesledoval

00:29:35
30.11.2006
30.11.2006

Gryzly
-> spartra: dělá se to běžně, já vzal velkej korkovej špnt vyvrtal díru zespodu jsem dal ventilek z bezdušáku a natlakoval kompresorem. akorát jsem ten špunt musel držet aby neodletěl do vesmíru, ale podle zvuku jsem slišel že to někde čurká a pak jsem podle kaluže našel že mi prorezavěla spona pod autem na spoji trubek.
21:53:19
29.11.2006
29.11.2006

spartra
jo, de naprat do chladící soustavy, větší tlak, by se přišlo na netěsnost, případně kde to čurká, nejlepší odkaz s návodem, děkuji all
16:19:18
29.11.2006
29.11.2006

spartra
favo, no tak bylo to i spřevodovkou, čili bych to zpět dostal za cenu šrotu
jináč se tam ty bubliny v expanzce nemůžou tvořit, než známé, hnuté vložky, s kterejma nikdo nehejbal, tesnění, které bylo dané nové, křivá hlava, skoro rovná, ne jěště na rovnání
bo málo utažené hlavové šrouby

jináč se tam ty bubliny v expanzce nemůžou tvořit, než známé, hnuté vložky, s kterejma nikdo nehejbal, tesnění, které bylo dané nové, křivá hlava, skoro rovná, ne jěště na rovnání

bo málo utažené hlavové šrouby

15:58:26
29.11.2006
29.11.2006

favo110lrs
-> spartra: peknej kup
15:36:43
29.11.2006
29.11.2006

spartra
tak mě to cce vážně, ale vážně nasrat, zuřím, držte ma 2,3, bo jich 5,6 pobijem
sem si koupil jinej motor, udájně 781,136, bo to nakonec byla 781,135E za 500kilo no budiž, jo fajn, jede celkem slušně, ale má to ten samý háček jako předšlý motor, sem tam si to zabublá do expanzky zavzdušnuje, se mě stále 1 topení, přičemž druhé je rozpálené
jo musel jsem měnit těsnění pod hlavou dát jinou hlavu
jde slušně, ale
sem si koupil jinej motor, udájně 781,136, bo to nakonec byla 781,135E za 500kilo no budiž, jo fajn, jede celkem slušně, ale má to ten samý háček jako předšlý motor, sem tam si to zabublá do expanzky zavzdušnuje, se mě stále 1 topení, přičemž druhé je rozpálené

jo musel jsem měnit těsnění pod hlavou dát jinou hlavu
jde slušně, ale
16:10:39
16.11.2006
16.11.2006

Labros
-> spartra: Pro 105-120 je v katalogu rozměr 80x100x13, ale pro favo to tam je bez udání rozměru - asi bude lepší říct zadní gufero kliky na favorita
16:04:13
16.11.2006
16.11.2006

spartra
poslední, gufero kliky, pod setrvačníkem na fáčkum, má jakej rozměr
zatím dík všem
zatím dík všem14:09:50
16.11.2006
16.11.2006

spartra
jelikož nemohu déle čekat na mechanika, jedu koupit jiný motor 136 za 500kilo, ten unfal, se snad dorobí potom,až bude rozebraný se ozvu

18:01:26
15.11.2006
15.11.2006

spartra
šak s vložkama se taky nehejbalo
ch jo, to si musím počkat do příštího tejdne, snad už bude mět volno
než začnu kupovat díly, by to mělo cenu třeba
ch jo, to si musím počkat do příštího tejdne, snad už bude mět volno

než začnu kupovat díly, by to mělo cenu třeba

16:57:46
15.11.2006
15.11.2006

favo110lrs
-> spartra: nebo se neco dostalo pod medenej krouzek.. pod vlozku...
16:38:29
15.11.2006
15.11.2006

spartra
šak chlapci, ten motor je bez hlavy, zátka odpadá
favo nestarš s blokem, i když je to možný, někde tam musí bejt problém
též mě to sere, páč mechanik jěště nemá čas
favo nestarš s blokem, i když je to možný, někde tam musí bejt problém
též mě to sere, páč mechanik jěště nemá čas
15:07:47
15.11.2006
15.11.2006

favo110lrs
-> spartra: asi maš nekde prasklej blok
15:06:46
15.11.2006
15.11.2006

petr s
-> spartra: Jedině zátkou v hlavě
15:05:23
15.11.2006
15.11.2006

spartra
jinudy, tam tedy nemůže natáct voda

12:06:14
15.11.2006
15.11.2006

petr s
-> spartra: Může
11:39:28
15.11.2006
15.11.2006

spartra
otázečka, stále mám ten motor rozebraný, bez hlavy a dalších zbytečností, je na autě
k otázce, může vodat protejkat mezi vložkou a blokem dole, pač jsem sundal vanu a byla tam voda
jo a svložkama se nehejbalo
k otázce, může vodat protejkat mezi vložkou a blokem dole, pač jsem sundal vanu a byla tam voda

jo a svložkama se nehejbalo

22:01:34
03.11.2006
03.11.2006

spartra
vojtík, no já teďkon hlavu mnohokrát dole, šrouby jsou stále původní až na jeden

19:42:11
03.11.2006
03.11.2006

Vojtik
díky, to sem si přesně myslel, jen jsem tajně doufal, že se píst vejde mezi spodní okraj vložky a klikoivku. Už jsem měl hlavu 3x dole a mám strach o závity v bloku ( 742.136).Kupoval jsem ale pokaždý nový šrouby hlavy a dobře je mazal, tak to snad nabude tak tragický. Díky
19:07:03
03.11.2006
03.11.2006

petr s
-> Vojtik: Musíš sundat vanu a hlavu
19:03:05
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> Vojtik: Určitě bych radši sundal hlavu, povolil dole víko ojnice a píst vytáhnul horem. Nejmíň práce.
19:02:10
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> Vojtik: Tak to bych řekl, že pokud nejsi kouzelník, tak právě jedno (hlavu nebo klikovku) budeš muset vyndat.
18:57:03
03.11.2006
03.11.2006

Vojtik
Pardon, že lezu do cizího tématu, ale chtěl bych se zeptat někoho, kdo mi řekne po jistotě, jestli jde vyndat píst z motorutak, aby se nemusela sundavat hlava ani klikovka, páč sem konečně vyřešil problém s vařením novejma vložkama a přesahama, ale na 1. válci se mi ztratila komprese a vystřelilo mi to víčko od oleje, když jsem se asi 20 km honil s nějakou oktávkou, takže nejspíš prasknul pístní kroužek a nerad bych zase sundaval hlavu, mám strach o závity v bloku... komprese jsou 1.válec 5 atm. 2. válec 12 atm. 3. válec 12 atm. 4. válec 11 atm. Předem děkuji a ještě jednou se omlouvám za parazitování v tomto tématu
15:13:30
03.11.2006
03.11.2006

petr s
-> spartra: To bude chtět orovnat frézou dosedací plochu vložek a znovu usadit
15:13:08
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> spartra: tak vidíš a my podezíráme hlavu a blok
15:06:32
03.11.2006
03.11.2006

spartra
no sem tam neprolezlo ani 0,04

15:04:27
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> spartra: Tak ideálně jo. Ale pokud je třeba na jedný straně vložky 0,07 a na druhý 0,10 tak to nebude vadit.
15:03:09
03.11.2006
03.11.2006

spartra
labros, jo tak jsem to špatně pochopil
sem myslel, že má po celým obvodu bejt stejná míra
od 0,07 - 0,13 s maximálním rozdílem mezi jednotlivejma vložkama 0,04
sem myslel, že má po celým obvodu bejt stejná míra
od 0,07 - 0,13 s maximálním rozdílem mezi jednotlivejma vložkama 0,04
14:56:27
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> spartra: to je normální, proto jsou tam ty tolerance (0,07-0,12), ne proto, aby sis frknul jakou chceš sám vůli, ale aby se to do tý tolerance vešlo po celým obvodu vložky. Ale jestli se ti tam někde těch 0,07 nevešlo o hodně, tak možná budeš muset ten přesah fakt zvětšit.
14:54:55
03.11.2006
03.11.2006

spartra
naměřil, že z jedný strany, to prolezlo 0,07, z druhé strany ne

14:53:09
03.11.2006
03.11.2006

spartra
měřil listovejma měrkama, s úhelníkem a šuplérou, pač ty jsou rovný

14:50:47
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> spartra: tak cos teda naměřil a jaks to měřil?
14:42:38
03.11.2006
03.11.2006

spartra
labros, jen počkej, jestli to změří profík, řekne, že je to dobrý
tak budu křivák já
tak budu křivák já
14:24:27
03.11.2006
03.11.2006

Labros
-> spartra: no vidíš, někdy neškodí zkontrolovat něco počtvrtý, i když si myslíš, žes to kontroloval už 3x.
14:22:27
03.11.2006
03.11.2006

spartra
tak jsem přeměřoval vložký válců a buď jsou křivě usazený, nebo je křivý blok a nebo, nebo jsem byl křivej já


23:19:08
31.10.2006
31.10.2006

spartra
martin, nebyljsem první kdo s touto hlavou jezdil a u nikoho jiného nebyl problém
jo jak jsem psal, když byla na fávu, absolutní spokojenost, bez problému celých 50t.km co tam byla, nebralo to olej, lautr nic
bylo to takhle,
1) tím to začalo, když se přendávali hlavy u mechanika, strhnul, mě závit v bloku motoru, se uvařilo, nový antifreeze, olej
2) nechával jsem si závit opravit, kdybych věděl jak tak si tam nechám dát opravnou vložku, to mě stačili obtisknout šponu do hlavy, opět se uvařilo, nechávala se rovnat hlava
3) při cestě ze slovenska v olomouci to opět vybublalo, těsnění pod hlavou, opět nový antifreeze, olej
4)cesta z prahy pětkrát odvzdušňováno, těsnění pod hlavou
5)po dovzdušnění a malém kolečku 20 - 30km, konec, koupen nový antifreeze, se zachránil naštětsí, a nový olej též
jo jinač hlavu mám ve stodole, by se musela nechat malinko oprášit a zkulturnit
jestli na to přijdu čím to bylo, budu moudřejší, pak můžu soudit

jo jak jsem psal, když byla na fávu, absolutní spokojenost, bez problému celých 50t.km co tam byla, nebralo to olej, lautr nic
bylo to takhle,
1) tím to začalo, když se přendávali hlavy u mechanika, strhnul, mě závit v bloku motoru, se uvařilo, nový antifreeze, olej
2) nechával jsem si závit opravit, kdybych věděl jak tak si tam nechám dát opravnou vložku, to mě stačili obtisknout šponu do hlavy, opět se uvařilo, nechávala se rovnat hlava
3) při cestě ze slovenska v olomouci to opět vybublalo, těsnění pod hlavou, opět nový antifreeze, olej
4)cesta z prahy pětkrát odvzdušňováno, těsnění pod hlavou
5)po dovzdušnění a malém kolečku 20 - 30km, konec, koupen nový antifreeze, se zachránil naštětsí, a nový olej též
jo jinač hlavu mám ve stodole, by se musela nechat malinko oprášit a zkulturnit
jestli na to přijdu čím to bylo, budu moudřejší, pak můžu soudit

20:52:42
31.10.2006
31.10.2006

Martin
-> spartra: Tak zkus popřemýšlet, kolik už tě ta "hlava zadarmo" stála peněz.
Několik nových těsnění pod hlavou, asi zjevně zničená olejová náplň, stržený závit v bloku, natažené hlavové šrouby, těm závitům v bloku práci také nezávidím, možná křivý blok, možná rozlámané kroužky. Připočti strávený čas opravami, sháněním dílů, blbá nálada.
Když to sečtu, tak kdybys koupil za pětikilo nějakou obyčejnou hlavu, za 1500-2000 ji nechal srovnat a zgenerálkovat, tak uděláš mnohem lépe a bude to k něčemu dobré.
Moc by mě zajímalo, kdo ti nakukal, že takovýmto zvýšením KP se podstatně nesníží životnost motoru. Pokus se uvěřit nám, kteří jsme si těmito pokusy již prošli
Navíc úpravou KP bez odpovídající vačky stejně nic ideálního nezískáš. S odstupem času v této úpravě opravdu žádné štěstí nevidím. Také jsem si kdysi říkal, že zvýšením KP přeci nejjednodušeji získám výkon, ale ono to nikdy není tak jednoduché a tak zadarmo...
Několik nových těsnění pod hlavou, asi zjevně zničená olejová náplň, stržený závit v bloku, natažené hlavové šrouby, těm závitům v bloku práci také nezávidím, možná křivý blok, možná rozlámané kroužky. Připočti strávený čas opravami, sháněním dílů, blbá nálada.
Když to sečtu, tak kdybys koupil za pětikilo nějakou obyčejnou hlavu, za 1500-2000 ji nechal srovnat a zgenerálkovat, tak uděláš mnohem lépe a bude to k něčemu dobré.
Moc by mě zajímalo, kdo ti nakukal, že takovýmto zvýšením KP se podstatně nesníží životnost motoru. Pokus se uvěřit nám, kteří jsme si těmito pokusy již prošli

Navíc úpravou KP bez odpovídající vačky stejně nic ideálního nezískáš. S odstupem času v této úpravě opravdu žádné štěstí nevidím. Také jsem si kdysi říkal, že zvýšením KP přeci nejjednodušeji získám výkon, ale ono to nikdy není tak jednoduché a tak zadarmo...
19:20:47
31.10.2006
31.10.2006

spartra
favo, až to prošťourám, kroužky propouštěj stále, takže písty stejně budou muset ven, zatím budu šťourat

18:32:03
31.10.2006
31.10.2006

favo110lrs
-> spartra: věř me:)
17:01:14
31.10.2006
31.10.2006

spartra
p.s, až to celý proušťourám, budou následovat změny

16:59:25
31.10.2006
31.10.2006

spartra
favo seš sji nějak jistej

16:58:22
31.10.2006
31.10.2006

spartra
gemini uvidíme s tou kompresí, až to všechno proštourám, g.o. snad ne, bych na tom byl lepší koupit jinej motoor

16:50:32
31.10.2006
31.10.2006

spartra
takže, zkouknout blok
prozkoumat asi už potřetí přesahy vložek
taktéž projet hlavu
no se mě zdá, tak jako tak, budou chtít vyměnit kroužky, tak zkouknu i písty
dál
prozkoumat asi už potřetí přesahy vložek
taktéž projet hlavu
no se mě zdá, tak jako tak, budou chtít vyměnit kroužky, tak zkouknu i písty
dál

16:47:35
31.10.2006
31.10.2006

Gemini
-> Sparta:
zniz kompresiu, potom skontroluj vlozky, daj nove tesnenie, zrovnanu hlavu a GO
zniz kompresiu, potom skontroluj vlozky, daj nove tesnenie, zrovnanu hlavu a GO
16:47:13
31.10.2006
31.10.2006

spartra
martin, však ti to píšu, byla zadara, tahám sem tam vlek +- 500kg
já sem psal v kterejch otáčkách to nejlépe jede, né že s nimi takto jezdím nonstop
šak se s větší teplotou počítalo, jenom nevím, proč se to musí srát zrovna mě

já sem psal v kterejch otáčkách to nejlépe jede, né že s nimi takto jezdím nonstop

šak se s větší teplotou počítalo, jenom nevím, proč se to musí srát zrovna mě
16:44:13
31.10.2006
31.10.2006

Labros
takže za 1. zkontrolovat přesahy
16:41:35
31.10.2006
31.10.2006

spartra
tak to shrneme, poslední těsnění vydrželo zhruba 30km,
začalo to tlakovat do expanzky,
po vypuštění oleje, na mě nejdřív vyprskal antifreeze, pak olej
nakonec jsem zkoušel těsnost kroužků, no ty na 2 a 3 vedou v průsaku, následuje je 4, nejmíň protejká 1
tak co dál
začalo to tlakovat do expanzky,
po vypuštění oleje, na mě nejdřív vyprskal antifreeze, pak olej
nakonec jsem zkoušel těsnost kroužků, no ty na 2 a 3 vedou v průsaku, následuje je 4, nejmíň protejká 1
tak co dál

16:16:05
31.10.2006
31.10.2006

Martin
-> spartra: Dělej jak chceš, každej se musíme poučit vlastními chybami. Mě to došlo taky až po 3. ruplým pístu. Taky mi bylo líto té upravené hlavy. Nakonec jsem si nechal udělat hlavu jinou a moji super sníženou jsem hodil na 135ku a bylo to celkem optimum.
Jen nechápu, proč do auta na denodenní ježdění budeš cpát takhle upravenou hlavu. Jestli se ti zdá, že pro takový účel jsou ideální otáčky 3tis a výš, tak o tom bych silně pochyboval. Navíc musíš počítat s tím, že s vyšším KP se prostě musí motor více zahřívat a vznikají místa, která jsou nedostatečně chlazená, i když tam dáš termostat, který otevírá při 80°C. Až budeš pociťovat, že motor má nepravidelný chod, jdi rovnou po 1. a 4. pístu - na straně výfukového potrubí budou poškozené.
Jen nechápu, proč do auta na denodenní ježdění budeš cpát takhle upravenou hlavu. Jestli se ti zdá, že pro takový účel jsou ideální otáčky 3tis a výš, tak o tom bych silně pochyboval. Navíc musíš počítat s tím, že s vyšším KP se prostě musí motor více zahřívat a vznikají místa, která jsou nedostatečně chlazená, i když tam dáš termostat, který otevírá při 80°C. Až budeš pociťovat, že motor má nepravidelný chod, jdi rovnou po 1. a 4. pístu - na straně výfukového potrubí budou poškozené.
14:40:32
31.10.2006
31.10.2006

favo110lrs
když tam dat ty písty vodemne tak to bude ok!
