skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
opět, zas a znova těsnění
13:03:51
31.10.2006
31.10.2006

petr s
-> spartra: Dej tam jinou hlavu
13:02:26
31.10.2006
31.10.2006

spartra
tak jěště zbejvá vyřešit ten můj problémek


12:01:06
31.10.2006
31.10.2006

havlik
-> spartra: j ty rozdíly mezi 135 a 136 zname
11:54:44
31.10.2006
31.10.2006

spartra
havlík nikoli, jenom stupeň výbavy automobilu,lišil se pouze: 135 vyhloubené písty, 136 rovné písty, komprese 135 8,8, 136 9,7
11:08:57
31.10.2006
31.10.2006

havlik
-> spartra: ok sry sem nějak přehlídnul a nemělo ls o trochu jíný písty?
10:56:07
31.10.2006
31.10.2006

spartra
havlík nikoli, je to tu již psané, z motoru 781,136l, na 781,136ls

10:54:50
31.10.2006
31.10.2006

spartra
labros, tak já nejsem žádnej závodník, ptal jsem se, jak to je s životností motoru, byl jsem ubezpečen,že by to nemělo mít tak velký vliv
ten motor a hlava, je tam z prostého důvodu, kor při předjíždění, že tahám vlek
to já nenapsal, páč nevlastním momentový klíč
v tom problém asi nebude

ten motor a hlava, je tam z prostého důvodu, kor při předjíždění, že tahám vlek

to já nenapsal, páč nevlastním momentový klíč

v tom problém asi nebude

10:47:33
31.10.2006
31.10.2006

havlik
-> spartra: a neměl brácha 135 a ty 136?
10:45:35
31.10.2006
31.10.2006

spartra
martin, kašlat na to nemůžu, páč to auto potřebuju na každodení ježdení
jak jsem tu již psal, hlavy byla na bráchovým fávu, akorát se měnili pístní koružky na začátku, jezdilo to 50 tisíc km bez problémů, než jsem si tu hlavu vzal, byla zadara, tak proč ne
no já zas můžu říct, že chod je skvělej, otáčky taky, kolem 3 -5tisíc ot/min, když jede
spotřeba od 8 - 12l lpg, to je taky skvělý

jak jsem tu již psal, hlavy byla na bráchovým fávu, akorát se měnili pístní koružky na začátku, jezdilo to 50 tisíc km bez problémů, než jsem si tu hlavu vzal, byla zadara, tak proč ne

no já zas můžu říct, že chod je skvělej, otáčky taky, kolem 3 -5tisíc ot/min, když jede

spotřeba od 8 - 12l lpg, to je taky skvělý

10:17:47
31.10.2006
31.10.2006

Labros
-> Martin: Taky mě takový věci napadaj, mně stačí dokonce i 10:1, ale nepíšu to, protože vim že ne každej je takovej prďola jak já a nespokojí se s tím, že by to nebyl závodnickej motor 
já kdyžtak doporučuju akorát dotahovat těsnění podle doporučeného postupu, ale stejně to nezabírá, tady vidíš Spartra dotahuje načtyřikrát a pak to nejde skoro povolit (natažený závity), před časem tady někdo psal že momenťák by akorát omlátil o hlavu tomu, kdo ho vymyslel, že se to má dotáhnout pořádně nafest a je to, skoro bych řekl že to mohl být i Spartra ale už nevim
to je jedno...

já kdyžtak doporučuju akorát dotahovat těsnění podle doporučeného postupu, ale stejně to nezabírá, tady vidíš Spartra dotahuje načtyřikrát a pak to nejde skoro povolit (natažený závity), před časem tady někdo psal že momenťák by akorát omlátil o hlavu tomu, kdo ho vymyslel, že se to má dotáhnout pořádně nafest a je to, skoro bych řekl že to mohl být i Spartra ale už nevim
to je jedno...23:01:50
30.10.2006
30.10.2006

Martin
-> spartra: Radil bych ti kašli na to. Takhle velká komprese je jen pro zlost. I když to utěsníš a nebude to vařit, stejně odpravíš po nějaké chvíli písty. Já měl KP 11,5:1, motor měl hrozně tvrdej chod, optimální otáčky zbytečně vysoko a co chvíli jsem měnil písty, protože praskaly nejprve můstky mezi kroužkama a pak postupně i kroužky. Teď jsem na kompresi 10.8:1 a jsem spokojený, bohatě to stačí.
22:18:30
30.10.2006
30.10.2006

favo110lrs
-> spartra: jasne ze jsou...:)
21:32:08
30.10.2006
30.10.2006

spartra
kroužky stejnak nejspíš budu měnit, i když je to 50:50
uvidíme, zatím ty písty nejsou potřeba a prorita, jestli jsou nový a na fávo dobrá cena, jěště z boleslavi
ale dík

uvidíme, zatím ty písty nejsou potřeba a prorita, jestli jsou nový a na fávo dobrá cena, jěště z boleslavi
ale dík17:13:08
30.10.2006
30.10.2006

favo110lrs
-> spartra: za kus chci 80,- nemaji kruhy...
17:03:10
30.10.2006
30.10.2006

spartra
favo, jěště hooodně budu předbíhat, jaká by bylavcena
16:57:18
30.10.2006
30.10.2006

spartra
favo, fajn, jěště to musím promyslet, ale nejdřív musím zkusit kroužky, by bylo dalších 900stovek, se mě zdá, že ta hlava a písty jsou kapánek víc černý jak předtím
jináč, je to seriová třinactistovka, jak gemini píše, má tam větší obsah, musím zas přemejšlet čím by to mohlo bejt

jináč, je to seriová třinactistovka, jak gemini píše, má tam větší obsah, musím zas přemejšlet čím by to mohlo bejt

14:49:12
30.10.2006
30.10.2006

favo110lrs
-> Gemini: newim no unás to tady jezdi kazdej druhej a fungujeto:)
14:48:45
30.10.2006
30.10.2006

favo110lrs
-> spartra: dej tam 135 písty kdybysi chtel mám uplne nový...
13:02:42
30.10.2006
30.10.2006

spartra
labros, jo možná jo, jestli je problém tam

12:59:19
30.10.2006
30.10.2006

Labros
-> spartra: Zkus je tam dát, ale jednodušší by bylo dát jinou hlavu
12:56:56
30.10.2006
30.10.2006

spartra
co snížit písty zhruba o 1mm, bude problém, bo tam dát písty ze 135 s vyhloubením


12:54:49
30.10.2006
30.10.2006

spartra
labros, já ti dám vložky, už tam je jeden závit měněnnej v bloku, si dávám pozor
kua, musím zkusit ještě kroužky, stačí líh, nebo petrák

kua, musím zkusit ještě kroužky, stačí líh, nebo petrák

10:16:23
30.10.2006
30.10.2006

Labros
-> spartra: Jestli to teda tak zaprasuješ, že to nejde ani moc povolit, tak už máš možná zkřivený vložky.
10:13:42
30.10.2006
30.10.2006

Gemini
-> favo110lrs:
nejsem vul, spalovaky mam uplne vybrate, viacej sa uz neda a aj tak to nestaci, ked das hlavu facko na objem 1490 , tak to robi toto
nejsem vul, spalovaky mam uplne vybrate, viacej sa uz neda a aj tak to nestaci, ked das hlavu facko na objem 1490 , tak to robi toto
09:50:50
30.10.2006
30.10.2006

spartra
2
09:50:23
30.10.2006
30.10.2006

spartra
konec obrázku, poslední těsnění
1
1
09:49:18
30.10.2006
30.10.2006

spartra
2
09:48:58
30.10.2006
30.10.2006

spartra
tu máte těsnění co tam bylo předtím, vydrželo asi 5500km
1
1
09:46:37
30.10.2006
30.10.2006

spartra
dušan, jasně, třeba i na 4 krát, ale postupně
09:45:42
30.10.2006
30.10.2006

spartra
tu je fotka hlavy, je již upraven spalovací prostor
09:38:03
30.10.2006
30.10.2006

Dušan
-> spartra: delas to postupne ? napred vsechny na cca 20Nm a potom 2× po 90° . Asi jo ze ?
09:27:23
30.10.2006
30.10.2006

spartra
jak, v pořadí 1 -14, bez momenového klíče, zrovna jsem to zaprasil, že to nešlo moc ani povolit

09:03:33
30.10.2006
30.10.2006

Labros
-> spartra: Jak utahuješ hlavu?
09:02:30
30.10.2006
30.10.2006

spartra
favo, jo si říkám, že je to divný, favo jezdilo s jedním těsněním, já už tam dal 4
, ne vždycky to bylo tímto
, ne vždycky to bylo tímto
08:28:48
30.10.2006
30.10.2006

favo110lrs
to je divný já mám motor 136 hlavu snizenou vo 1,5mm a motor drzi sice se to trosku hřeje ale drzí v pohodě...

08:20:26
30.10.2006
30.10.2006

spartra
king, to fávo taky jezdilo na LPG, ale motor je favorit, šlo to ze 781,136 na 781,136
rozdělovač bude stejnej, zezačátku to jezdilo s pierburgem, teď s jikov 29 51
jo s přehřejváním, jsem taky měnil termostat z 88 na 80 stpňů, mě se zdá, že problém bude někde ale kde, že

rozdělovač bude stejnej, zezačátku to jezdilo s pierburgem, teď s jikov 29 51

jo s přehřejváním, jsem taky měnil termostat z 88 na 80 stpňů, mě se zdá, že problém bude někde ale kde, že

08:11:49
30.10.2006
30.10.2006

spartra
esso, jo jestli vydrží, no nevím jak bych jí tam dostal, je na favo motoru


07:33:03
30.10.2006
30.10.2006

favo110lrs
tak si uprav spalovaci prostor v hlavě na kompresni pomer 11:1 nebo 10:5 a seriový tesnění stáhni na 7 kilo...
23:24:38
29.10.2006
29.10.2006

Gemini
-> favo110lrs:
ono to utesni, len po par km to tesnenie prehori, a tlaci tade do vody , bud vyrazi hadice, alebo to vyvre vdaka bubline
ono to utesni, len po par km to tesnenie prehori, a tlaci tade do vody , bud vyrazi hadice, alebo to vyvre vdaka bubline
22:15:11
29.10.2006
29.10.2006

favo110lrs
-> spartra: mas neco spatne tenhle k,p to musi jeste utesnit...
21:55:55
29.10.2006
29.10.2006

King
-> spartra: Nejezdíš náhodou na lpg?
Ale ani na ten plyn jezdit nemusíš, při takhle brutálním k.p. stačí trošku chudá směs v některým z režimů nebo menší předstih pro danej režim, než by bylo potřeba a přehřívání je na světě. Ve favu to klidně mohlo šlapat, teď je to předpokládám "menežuje" předpokládám jinej rozdělovač a krmí jinej karb, než ve fávu. Sladit obojí při kompresi větší, než je obvyklý i na moderních stříkačkách není taková prdel....
Ale ani na ten plyn jezdit nemusíš, při takhle brutálním k.p. stačí trošku chudá směs v některým z režimů nebo menší předstih pro danej režim, než by bylo potřeba a přehřívání je na světě. Ve favu to klidně mohlo šlapat, teď je to předpokládám "menežuje" předpokládám jinej rozdělovač a krmí jinej karb, než ve fávu. Sladit obojí při kompresi větší, než je obvyklý i na moderních stříkačkách není taková prdel....21:31:33
29.10.2006
29.10.2006

Esso
-> spartra: zmensis kompresi takze ano ale ted me prosim vysvetly ty mas na 120 motoru Favo hlavu??
20:35:24
29.10.2006
29.10.2006

spartra
jenom mě napadá, co vyšší těsnění má to význam

20:34:33
29.10.2006
29.10.2006

spartra
gemini, esso,
jo komprese je 12:1
jenem mě nelez do hlavy, když to jezdilo na fávu, vydrželo to 50tisíc km s ORIGINÁLNÍM těsněním, než se prodal, já si tu hlavu dal na škodivku, je to v p....i
jo komprese je 12:1
jenem mě nelez do hlavy, když to jezdilo na fávu, vydrželo to 50tisíc km s ORIGINÁLNÍM těsněním, než se prodal, já si tu hlavu dal na škodivku, je to v p....i

20:07:01
29.10.2006
29.10.2006

Esso
-> spartra: tak odpoved od Geminiho je myslim jasna pokud mas takovou kompresi tak je to proste moc
18:32:47
29.10.2006
29.10.2006

Gemini
-> spartra: mam presne take iste problemy, mam vysoku kompresiu/to som veru nechcel/ a zivotnost tesnenia je 30-40km na zavodnom motore....naposledy som dal dvojite oplechovane z Kaliny, sice vydrzalo najdlhsie, ale aj tak malo, ledva som dosiel do ciela 
problem neni ani v krivom bloku, ani v krivej hlave, ani v utopenych vlozkach, pretoze na toto vsetko si davam pozor, problem je v tej skurvenej kompresii . Viete co su to antidetonacne strbiny ?? tak to musi byt na hlave spravene.....pretoze pri tejto kompresi sa ti uz smes zapaluje v strbinach pri tesneni, a to vplyvom velkych tlakov a teploty doslova prehori...na mojom tesneni su viditelne gulicky....takisto vypaluje aj material z hlavy pri tesneni (mam asi 12-12.5:1 a divim sa ze to vydrzali ostatne komponenty)
riesenie je jedine, znizit kompresiu - ja idem dat dole z T-piestov, bude hrubsie tesnenie a hlava fabia, alebo felicia NEW, aby nebola znizovana
vela ludi nahana kompresiu a ja jej mam az moc (mozno aj nieco predam)....... 10.8:1 mi bude bohate stacit

problem neni ani v krivom bloku, ani v krivej hlave, ani v utopenych vlozkach, pretoze na toto vsetko si davam pozor, problem je v tej skurvenej kompresii . Viete co su to antidetonacne strbiny ?? tak to musi byt na hlave spravene.....pretoze pri tejto kompresi sa ti uz smes zapaluje v strbinach pri tesneni, a to vplyvom velkych tlakov a teploty doslova prehori...na mojom tesneni su viditelne gulicky....takisto vypaluje aj material z hlavy pri tesneni (mam asi 12-12.5:1 a divim sa ze to vydrzali ostatne komponenty)
riesenie je jedine, znizit kompresiu - ja idem dat dole z T-piestov, bude hrubsie tesnenie a hlava fabia, alebo felicia NEW, aby nebola znizovana
vela ludi nahana kompresiu a ja jej mam az moc (mozno aj nieco predam)....... 10.8:1 mi bude bohate stacit
17:23:24
29.10.2006
29.10.2006

spartra
esso, blok je v autě, už bez hlavy
, najeto km na hlavě, brácha na fávu 50t.km, s originál těsněním, tam nikdá nebyl problém,
já na škodivce asi 20t.km, uvařil asi už 4krát 5krát, už se jednou rovnala hlava
, najeto km na hlavě, brácha na fávu 50t.km, s originál těsněním, tam nikdá nebyl problém,já na škodivce asi 20t.km, uvařil asi už 4krát 5krát, už se jednou rovnala hlava

17:18:35
29.10.2006
29.10.2006

spartra
col, záhada,dneska jsem nc neslyšel, ani vidu slechu, akta x

14:18:34
29.10.2006
29.10.2006

Esso
-> spartra: vem si ten blok k nejakymu obrabeci a nech si ho od nej zkontrolovat jestli neni nejak hnuty a jinak kolik si na ty hlave najel uvaril si to uz s tou hlavou??
12:02:32
29.10.2006
29.10.2006

spartra
esso,jo ta hlava by se musela malinko zkulturnit
že já vůl si nenechal i ten kompletní blok


že já vůl si nenechal i ten kompletní blok

