
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadření, olej, chladič, jak tomu předejít?
prohledat
680 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 08.07.2018 do 10.07.2023, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 27.01.19 10:35:07: To viš že je
Ale jak píšu,velká auta to tak měla .. Lepší vzadu nahoru do spojleru,když už. Zkrátka se snažili o co největší přístup vzduchu,navic vzduchem a olejem chlazený motor ma ty nároky podstatně větší. Tady v tomto případě je to doplňkový chlazení oleje.

-> MVM:
Není tažení chladiče oleje až dopředu zdroj (i fatálních) poruch?
Není tažení chladiče oleje až dopředu zdroj (i fatálních) poruch?
-> MVM: s tím předkem je mi to jasný, ale to se mi samozřejmě moc nechce...na čelo by to bylo ideální, ale já zase mám laminatove...a u té mřížky mám strach,že hodně bude stinit altik......
-> T: Hele já jsem si vědom,že tady do toho dost kecám - tak spíš si z toho všeho (ale to je tak vždycky) udělej nějakej průměr. Na ten výkon chladiče má vliv hlavně jeho činná plocha a přístup vzduchu. A ten přístup je u motoru vzadu vždycky problém. Ideální je to vést až dopředu místo SPZ (Porsche),nebo do víka motoru kde je nápor obtékajícího vzduchu..
Pod kapotou jedině pomůže ventilátor. Já mám chladič na zadním čele.
Pod kapotou jedině pomůže ventilátor. Já mám chladič na zadním čele.
Hledám místo na chladič a je to tezsi než jsem si myslel....kde máte chladiče erkari-stovkari ? Chtěl jsem před mřížku, ale tam dost velkou částí překáží altik.....takže vyříznout čelo a posadit ho na příčku...což se mi moc nelíbí a nebo zavrhnuty podbeh ( kdybych ho uzavřel do nějakého boxu, aby měl veškerý vzduch prp sebe,co proleze blatnikem ) ???
-> pavucina: No já že to nešlo skoro číst. :-D
Každopádně automaticky odstavit to je skoro nesmysl. Někdy je ten motor ta "menší" škoda... Myslím, že "3tí brzdový" před volantem je dostatečná kontrolka a vypínání motoru leteckým přepínačem, do kterýho stačí praštit musí stačit.
Každopádně automaticky odstavit to je skoro nesmysl. Někdy je ten motor ta "menší" škoda... Myslím, že "3tí brzdový" před volantem je dostatečná kontrolka a vypínání motoru leteckým přepínačem, do kterýho stačí praštit musí stačit.
-> StepaNoFUN: Ale prd
na mobilu.. Uz jsem to spravil na PC 


-> pavucina: To jsi psal se 4ma promilema? :-D
Mlhovky nasmerovany do drzky si vsimnes
Odpojovani zapalovani od nizkeho tlaku oleje, jsme taky uvazovali, ale kdyz tohle udelame u auta na drift, tak uplne nechces, aby ti to vyplo pri nastrelu ve 150 proti zdi, ptz jak to prestane jet, okamzite se to srovna a jdes celne... To je skutecne lepsi znicit jen motor...

Odpojovani zapalovani od nizkeho tlaku oleje, jsme taky uvazovali, ale kdyz tohle udelame u auta na drift, tak uplne nechces, aby ti to vyplo pri nastrelu ve 150 proti zdi, ptz jak to prestane jet, okamzite se to srovna a jdes celne... To je skutecne lepsi znicit jen motor...
-> palinator: Tak nejvíc sem zatim viděl něměckou loď se dvěma motorama 99 litrů každej. Taky asi 350 otáček max. Výkon teda menší bez turba... Když měla couvat, tak se motor nastartoval opačně. Startování vzduchem...
-> Antony: Ten prapůvodní motor 781.136 byl zkoušenej na dlouhodobým testu životnosti. (Nejspíš ten článek dole všichi znají) Co se spolehlivosti mazání u takto jednoduchýho motoru týká je víc než dostatečně vyzkoušená a omezuje se to jen na hlídání množství kvalitního oleje..
skoda.panda.cz/clanek.php ?id=232
skoda.panda.cz/clanek.php ?id=232
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tohle je 163 litr řadovej šestiválec "mTDI".
volnoběh 350 ot./min, max. výkon 1100 kW při 775 ot./min 
Sorry za OT, kdyžtak přesuňte.
Tohle je 163 litr řadovej šestiválec "mTDI".


Sorry za OT, kdyžtak přesuňte.
-> palinator: Tak to nevim, končíme něco za 500 kW... Jinak při tý velikosti se tomu ani nedivim, to turbo musí bejt velký jak kráva :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 22:42:06:
A ještě větší pozemní motory maj v turbu vlastní olejovou náplň, do výkonu nejdou dokud spirály neohřejou vodu na 40°C, teplotu chlazení regulujou otáčkama ventilátoru bez termostatu a nestartujou dokud elektrický čerpadlo oleje nepředmaže motor na nejnižší přípustnej tlak. Automatické stopnutí motoru při poklesu tlaku oleje a při teplotě vody nad 95°C je samozřejmost.
A ještě větší pozemní motory maj v turbu vlastní olejovou náplň, do výkonu nejdou dokud spirály neohřejou vodu na 40°C, teplotu chlazení regulujou otáčkama ventilátoru bez termostatu a nestartujou dokud elektrický čerpadlo oleje nepředmaže motor na nejnižší přípustnej tlak. Automatické stopnutí motoru při poklesu tlaku oleje a při teplotě vody nad 95°C je samozřejmost.
-> Antony: To je dobrý zbytečný i pro 300st., ale dobře no.
-> Petr Urban: No kdyby to svítilo furt, taky by mě to sr.lo, naštěsti mám minimum za tepla 1300ot/min a 2 bar 

-> Antony: Takže by to za tepla na volnoběh pod 1000ot. svítilo pořád
to bych zřejmě nedoporučil.

-> MVM: svatá pravda 

-> Antony - zrušená registrace 28.09.18 05:44:26: Pamatuj že čím jednodušší systém,tim spolehlivější.
-> MVM:
-> Eidy:
Nojó, máte pravdu, jak člověk vjede na okruh, klapky na oči, cihla na plynu a na budiky se podívam max na cílovce
Edit: teď tak koukám, že se dají sehnat policajti třeba 1,5 nebo 1,8 bar
To by bylo taky řešení ho přidat do okruhu s další kontrolkou.
mlparts.cz/autodily/.../s pinac-tlaku-oleje-cidlo-ve ntil?productId=...
-> Eidy:
Nojó, máte pravdu, jak člověk vjede na okruh, klapky na oči, cihla na plynu a na budiky se podívam max na cílovce

Edit: teď tak koukám, že se dají sehnat policajti třeba 1,5 nebo 1,8 bar
To by bylo taky řešení ho přidat do okruhu s další kontrolkou.
mlparts.cz/autodily/.../s pinac-tlaku-oleje-cidlo-ve ntil?productId=...
-> David29: Jo u malejch mrdek to tak je. Větší mašiny už to maj chytře přes řídící panel případně řídící jednotku. Ale třeba u lodě je tam jen warning kvůli bezpečnosti - radši zkurvit motor než nabourat do mostu...
Dyt u agregátů vám to chcípne, když není tlak (elektrocentrály apod).
Tipuju, že to odpojí zapalování
Tipuju, že to odpojí zapalování
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Však to je jedno že je to velký diesel - když to pojede v 100% zatížení klidně na 2000ot a zmizne rychle tlak oleje - bude první v háji turbo,a pak podle nejslabšího článku posloupnost ..
-> MVM: Nojo, máš recht. Já už jsem zvyklej spíš na motory co maj omezovač na 2300 otáček

-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 22:00:05: To je ochrana spíš před "požárem" než záchrana motoru bez tlaku.Mám to taky. Když to přestane mazat v zátěži a někde v 7tis otáčkách - má to ojniční ložisko za sebou tak jako tak .. nebo je to třeba jen načutý 

-> vhml: Ale tak to potrvá než vyjedeš plovákovku, ne? :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.09.18 21:22:36: na stovce mi svítící kontrolka vypne palivovou pumpu.
Tak teoreticky by šlo vypínat zapalovaní v případě, že není tlak. Pak by to zdechlo hned - nemluvě teda o dotáčení motoru setrvačností...
-> MVM: Nejlíp tak 2 hřebíky do sedačky a nabitej kondenzátor ovládanej policajtem. 

-> Eidy: -> Antony: Někde jsem to viděl - existují spínače který spínají kontrolku dříve - tzn třeba při 1,5Bar. V telemtrii závodního auta jsou tzv. motorový limity min/max tlaků a teplot a všeho možnýho co chceš zobrazovat a hlídat, a tam si ten alarm nastavíš jak chceš. Tady ta analogová doba je ještě dobrá.
-> MVM: Máš pravdu. Když mám nově postavenej motor, tak to kontroluju pořád. Ale když všechno funguje, tak toho po pár svezeních nechám a soustředím se víc na silnici. Na kontrolky a budíky pak mrknu jednou za čas.
-> Antony: Věř tomu,že když pojedeš cestovní tempo - budeš se na tlak oleje občas dívat,někdy až upjatě často. Ale když pojedeš fakt ostře,mrkneš na to (teploty,tlaky,kontrolky) fakt jen když Ti zbyde čas. Zákon schválnosti říká že to přestane mazat ve chvíli kdy nejmn potřebuješ a opravdu si všimneš až bliknutí kontrolky .. To mám ověřeno -že je byť rádoby jezdec odjede 1/5 okruhu bez taku oleje a udělá olejovou stopuu na dráze -bude Ti tvrdit že mu nic nesvítilo
Záleží případ od případu.
Apropo já věřím v to samý a mám to taky podobně jako Ty.


Apropo já věřím v to samý a mám to taky podobně jako Ty.
-> MVM:
neboj, já mám jen pomalovanou seriovku 


-> Antony: Neboj na závodním autě nevšimneš
Vyzkoušeno - mám někde fialovou leštěnou ojnici ze závodního motoru ze škodovky ze závodů v Brně 2004 


-> MVM: Díky, já se pořád tak nějak utěšuju, že chladič je dost krytej a že si všimnu poklesu tlaku hned na budíku, než se kontrolka rozsvítí.
-> Antony: Tak nějak. Spínač na kontrolku, no v podstatě tam jde o to,že už její rozsvícení v otáčkách a zátěži je průser - ten tlak padne v systému jako takovým poměrně rovnoměrně..

-> MVM 27.09.18 17:50:40: takže budík na konci u špajsky, teplotu na vstupu a policajta na výstup chladiče, ok?
-> Antony - zrušená registrace 27.09.18 17:29:00: Jednoduše - vše důležitý je dobrý měřit v hlavním mazacím kanálu. Tlak je dobrý měřit v nejvzdálenější tlakový větvi.. Teplota oleje je vždy vstupní..
Jak nejlépe poskládat čidla teploty, tlaku a mechanickej budík tlaku do okruhu s chladičem oleje? Teď mám na místo policajta budík, policajta a teplotu na oil adapteru chladiče.
1: tlak na vstup do chladiče, teplotu na výstup?
2: teplotu na vstup, tlak na výstup?
Ad 1 je dobrý vědět teplotu po vychlazení, ale prozaženej chladič poznám jen na budíku, což je hůře detekovatelný, než rozsvicená velká kontrolka.
Ad 2, k čemu mě je vědět teplotu před chladičem, že?
1: tlak na vstup do chladiče, teplotu na výstup?
2: teplotu na vstup, tlak na výstup?
Ad 1 je dobrý vědět teplotu po vychlazení, ale prozaženej chladič poznám jen na budíku, což je hůře detekovatelný, než rozsvicená velká kontrolka.
Ad 2, k čemu mě je vědět teplotu před chladičem, že?

-> Milan 136:
Ateca s Karoqem se neliší nijak co se týče svařenců?
E: přesuňte prosím někdo tuhle diskuzi nebo se z toho opupínkuju.
Ateca s Karoqem se neliší nijak co se týče svařenců?
E: přesuňte prosím někdo tuhle diskuzi nebo se z toho opupínkuju.
-> Jarda - zrušená registrace 16.08.18 07:46:46: rsvancara, vlastně RSsvancara, tam má z audi motorek. Mám od něho jeden držák ale do dneška sem nesehnal motor....

Protoze to je stejny. Stejne jako Rapid a Toledo. Vzdyt na vetsine veci na Karoqu jsou loga Seatu...
Srovnavat Octavii s Leonem muze jen slepej
Srovnavat Octavii s Leonem muze jen slepej

-> Jirik_Tuňák1983 15.08.18 22:50:13: u tech seatu a vwskoda se asi hodne prehriva olej a zadiraji se, tak se to tu resit musi
me by teda vic zajimalo, jaka vykonna vrtule by se mi vesla na chladic u rapida
Jinak u octy mam vymenik, velkej chladic a dve vrtule, tak doufam, ze to takto seriove staci... ale koukal jse, ze bych pred chladic bez problemu dal 2 elektricke vrtule z nivy :)

Jinak u octy mam vymenik, velkej chladic a dve vrtule, tak doufam, ze to takto seriove staci... ale koukal jse, ze bych pred chladic bez problemu dal 2 elektricke vrtule z nivy :)
-> palinator: Hele popravdě nevím, nezkoumal jsem to tolik. Takže bych se nerad hádal. Ale stále žiju v domnění, že ty rozdíly jsou víceméně stejné v obou řadách. Ale klidně se nechám opravit, není to můj šálek čaje, takže hlubší znalosti nemám.
Jen si hrajte.... 

-> kpt.Budha:
U Rapidu/Toleda je tý shody o něco víc ne?
U Rapidu/Toleda je tý shody o něco víc ne?
-> palinator: Počkej stejná technika a stejný rozměry + stejná platforma, co více je třeba, aby ty auta bylo výhodnější dělat na jedné lince? Že to má jinak plechy a jiný interiér? To má ale přeci Rapid/Toledo taky...
-> kpt.Budha:
Co je stejný s Karoqem? Že to má podobný proporce a shodnou techniku ještě neznamená, že to jsou stejný auta. To je jako říct, že Leon ST je stejnej jako Octa Combi.
Co je stejný s Karoqem? Že to má podobný proporce a shodnou techniku ještě neznamená, že to jsou stejný auta. To je jako říct, že Leon ST je stejnej jako Octa Combi.
Zamítnuté přispívání mají:
- MISCHO (udělil Nwkt), důvod: na vlastní žádost