skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
08:51:58
02.02.2015
02.02.2015

Kadelus
-> minno: Já ho mám doma na ponku. Je fakt že to jde kousek od řemenu tak ho tam dám.....
08:08:10
02.02.2015
02.02.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Ja chapem ako to ma zlozene. Len som sa pytal ako mu to beha. 

08:02:17
02.02.2015
02.02.2015

minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: pri tomto zapojení sa k sytiču dostáva voda normálne, to skôr do ohrevu sania je prietok vody obmedzený (skrz sytič), ale na funkci to nemá vlyv.
-> Kadelus 01.02.15 22:10:03: K tej trubici na ohrev vzduchu patrí do toho favo filterboxu ešte také koleno, aby tá trubica nebola vedená takto sprosto do dola, zožeň si ho.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115095972-hadice-cis tice-vzduchu-oe-1071.html
-> Kadelus 01.02.15 22:10:03: K tej trubici na ohrev vzduchu patrí do toho favo filterboxu ešte také koleno, aby tá trubica nebola vedená takto sprosto do dola, zožeň si ho.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/115095972-hadice-cis tice-vzduchu-oe-1071.html
22:23:43
01.02.2015
01.02.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kadelus: Jo věřím, mám to zapojené trochu jinak, ale věřím že to běhá proto jsem se ptal. 

22:18:57
01.02.2015
01.02.2015

Kadelus
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Jo - bez problémů. Krásně ho to vytopí že po zahřátí klesnou otáčky na těch 850 ot/min.
Ale ještě jsem s tím nejel. Až bude hezčí počasí tak vyrazíme pro ropu. Doufám že to pojede normálně.
Ale ještě jsem s tím nejel. Až bude hezčí počasí tak vyrazíme pro ropu. Doufám že to pojede normálně.
22:13:02
01.02.2015
01.02.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Kadelus: Při tom zapojení hadic ti dobře funguje automatický sytič?
22:10:03
01.02.2015
01.02.2015

Kadelus
hotovo 

15:03:11
30.01.2015
30.01.2015

Peckin
Sláva, dnes jsem to taky rozchodil, zatím jenom nastartováno ale vypadá to, že vše funguje jak má. Už se těším na první jízdní dojmy.
10:43:46
29.01.2015
29.01.2015

minno
-> darklord: hm, zajímací
10:24:51
29.01.2015
29.01.2015

darklord
-> minno: bimetalicky ventil, mozno aby si studene auto netrapil na dve komory, to bude mat suvis s emisiami si myslim
10:22:25
29.01.2015
29.01.2015

minno
Aha, čo som našiel na nete. Čo to sakra je? Ide o ten bazmek prišróbovaný do telesa veka sytiča, vyzerá to ako snímač teploty vody, ale prečo je to prepojené hadičkou s podtlakovým ovládačom 2. komory a k čomu to akože má slúžiť? 

00:02:00
24.01.2015
24.01.2015

Kadelus
-> Sejki: Asi špatně hledáš. Hledej "škoda favorit na díly" no a začni se těch lidí ptát co chtěji za karbec.... Neni nic jednoduššího.
22:37:37
23.01.2015
23.01.2015

cPetan
-> Sejki: Stav se v Plzni, jeden ti dám, jestli to vůbec ještě najdu 

22:24:49
23.01.2015
23.01.2015

Sejki - zrušená registrace
-> Kadelus: tak to me rekni kde, bazos ani aukro nic nehlasi
22:21:04
23.01.2015
23.01.2015

Kadelus
-> Sejki: no prece na inzerci. Jsou jich mraky.
22:16:20
23.01.2015
23.01.2015

Sejki - zrušená registrace
-> Kadelus: kde se da sehnat? asi lepsi kraj... :(
21:32:42
23.01.2015
23.01.2015

Kadelus
Tak ja dneska privezl "dalsi" lekr z facka co ma jit do huti a nasadil na rapida a........ heureka - ja lekriiiiiiim. Vono to funguje! Jupi!
Tak se hlasim do klubu.
Tak se hlasim do klubu.
20:14:02
23.01.2015
23.01.2015

minno
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): to je otázka? Ak áno, tak to ja neviem, prečo si ho tam mal.
12:18:44
23.01.2015
23.01.2015

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: proč jsem ho na 135/6 měl :D
12:16:22
23.01.2015
23.01.2015

minno
-> xerox422: no je možné, že myslel ten plech, ale je to nelogické, ten plech pod LEKR nepatrí, nie je ani u favorita, a ani by tam bez prevŕtania dier nepasoval. Navyše nemá ten plech ani obdĺžnikovú dieru v strede
Ten plech slúži na prípadné "odkvapkávanie" benzínu z karburátora na rozpálené výfukové potrubie a montoval sa len do 5 kanálových motorov, kde je malé sanie. Nepatrí ani na 135/136 so SEDRom.

06:21:01
23.01.2015
23.01.2015

jate-line
-> minno:
-> xerox422:
No já pochopil že mluví o Lekru.....a napojeném sytiči na vodu
Ten popis se mi zdál divný
-> xerox422:
No já pochopil že mluví o Lekru.....a napojeném sytiči na vodu

Ten popis se mi zdál divný

20:56:21
22.01.2015
22.01.2015

xerox422
-> jate-line: -> minno: Ale hoši on myslí na plech pod karburatorom skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../20-cistic-vzd
uchu--karburator diel č.4
14:57:08
22.01.2015
22.01.2015

minno
-> jate-line: ale tam nie je obdĺžniková diera a okraje zahnuté "nahoru".
13:54:07
22.01.2015
22.01.2015

jate-line
Asi tohle myslí ??
13:46:32
22.01.2015
22.01.2015

minno
-> Peckin: daj foto.
12:44:13
22.01.2015
22.01.2015

Peckin
Je v něm taková obdélníková díra a má okraje lehce zahlé nahoru, je to první věc co je k sání přišroubovaná, na ní pak je taková bakelitová podložka a na ní až karburátor. Podle mě to má být nějaký tepelný odstínění.
14:37:00
21.01.2015
21.01.2015

minno
-> Peckin: No s tou vodou neviem. Ja mám vodu zapojenú tak, ako mám (foto v karte auta) a som s tým spokojný, všetko funguje dobre, takže by som nemenil.
Aký dierovaný plech pod karburátorom máš na mysli? Neviem, čo myslíš.
Aký dierovaný plech pod karburátorom máš na mysli? Neviem, čo myslíš.
14:28:55
21.01.2015
21.01.2015

Peckin
-> minno 26.11.14 14:29:00:
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
Koukl jsem na ty odkazy. Příjde mi ale že to mají napojené na velkém okruhu takže to musí na sytič běžet příliš a zbytečně dlouho ne? Kdybych vzal zase teplou vodu od topení což je malej okruh a vrátil to do tý tlustý hadice co vede do vodní pumpy tak ty okruhy propojím a bude se mi déle ohřívat celý motor. Jestli se pletu tak mě prosím opravte. Je to sice koplikovaný ale mě ať na to koukám jak na to koukám příjde nejlepší zapojení do toho spojení jak je obtok topení. Tam si myslím by to nemělo ničemu vadit a fungovat nejlépe. Zase ale to je velká délka hadic a dost kolínek.
A poslední věc, ten děrovaný plech jak je pod karburátorem můžu vyhodit? Nebude se potom karburátor nějak moc ohřívat od výfuku?
20:33:32
18.01.2015
18.01.2015

Nepér
Seřídit otáčky na sytič.
18:32:21
18.01.2015
18.01.2015

marek.latr
Zdravím, nasadil jsem LEKR na stopětku a když nastartuju tak má strašně vysoké otáčky (dá se říct plný plyn). S volnoběhem jsem už hýbal a už ani víc snížit nejde. Není možné že je LEKR na 105 prostě velkej? Popř. co by se stím dalo ještě dělat? Děkuji
08:52:16
13.01.2015
13.01.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Jozef2: -> minno: dík , mrknem sa na to
23:05:52
12.01.2015
12.01.2015

minno
-> Kadelus: spýtaj sa tohto člena, on to myslím šteloval doma nejako svojpomocne: skoda-virt.cz/cz/.../975-
jenik120-s120l
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: žiadne šľapanie netreba, len raz stlačiť plyn na aktiváciu sytiča. Skontroluj to, o čom písal Jozef2, pravdepodobne sa ti neaktivuje sytič (alebo aktivuje, ale nie dobre) a našľapaním do plynového pedála len výrazne obohatíš zmes pred štartom akceleračnou pumpičkou a po štarte je to zas chudobné, tak to beží asi preto všelijako.
16:18:06
12.01.2015
12.01.2015

Jozef2
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: pedál stačí stlačiť len raz. Skontroluj, či máš pred naštartovaním a jedným prešľapnutím plynového pedálu úplne uzavretú príveru (prípadne s malou medzerou).
16:07:37
12.01.2015
12.01.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> minno: dotaz - favorit s karbecom - po naťahaní benzínu ručne pumpou sa mu nechce štartovať, musím pár krát našlapať pedálom a aj tak nič moc .. ty musíš tiež našlapať pedálom alebo chytá ?
12:26:23
12.01.2015
12.01.2015

Kadelus
-> minno: Tak karbec jsem kupoval na aukru a historii neznám je možný že si s ním už někdo hrál.. Je jasný že dotahuju šrouby s citem - tam je tušim nějakých 7 Nm.
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
Jo na ty opravy už jsem mu psal SZ.
Ještě mně napadlo že si od tchýně půjčím fáčko - a vyndám karbec a vyzkouším to :-)
Jo a ktomu štelování dorazu jak jsem pochopil potřebuješ tu podtlakovou serepetičku a šteluje se doraz při podtlaku. Hubou jsem cucal jako ďas - membrána se hýbala ale těch myslím 20 kPa fakt tlamou neodhadnu. Je fakt že bez toho jsem v řiti.
Nějakej nápad?
09:19:10
12.01.2015
12.01.2015

minno
-> Jozef2 11.01.15 14:37:15: kontrolka činnosti palivovej pumpy.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
-> Kadelus 11.01.15 23:50:21: Holt smola, vadný nový plavák :( A po výmene mebrány sytiča s tiahlom si to našteľoval, ako som písal (veľká a malá medzera prívery)? Ak si to nešteľoval, tak od toho nemôžeš očakávať, že to bude správne fungovať. Nastavuje sa to týmto šróbom, viď. obrázok. Ten karburátor predtým, než sa dostal k tebe, fungoval? Možno už predtým bol rozosratý a treba ho teraz kompletne nastaviť. Ak sa na to necítiš, tak to zver skoda-virt.cz/cz/.../1044 7-repas-serizeni-upravy-ka rburatoru
-> Kadelus 12.01.15 06:05:08: Stačí jeden otáznik. A tým to nebude, jedine ak by si mal moc dlhé šróby. A karburátor sa uťahuje s citom, nie na krv. Pozri uťahovací moment.
06:05:08
12.01.2015
12.01.2015

Kadelus
Tak mně napadlo, jestli by mi takováhle brykule nemohlo dělat to jak karburátor dotáhnu 3 imbusama k tý čína podložce - tak by se mohla prohybat jak se opře ten šroub o tělo sání ....
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
Prostě čím víc utáhnu karbec tím víc by to mohlo přisávat jinde....
?
23:50:21
11.01.2015
11.01.2015

Kadelus
Tak jsem si dneska hrál zase s kerbecem (výměna plováku jelikož ten fungl nový od KK autodíly byl plný benzínu a výměna membrány k sitiči) a běží to uplně stejně nah..no.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
Nastartuju - vyletí otáčky a zdechne. Vždyť jsem to nikterak nemohl rozes.at když jsem to jen čistil.....
A v tom návodu to je fakt složitý jako prase.
14:37:15
11.01.2015
11.01.2015

Jozef2
-> minno: čo to máš za svetielko nad spínačkou?
13:59:52
09.01.2015
09.01.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Peckin: A domluvíme to? Stačí zapůjčit - naskenuju a náklady na poštovné tam i zpět uhradím. 

13:53:50
09.01.2015
09.01.2015

Peckin
Tu příručku doma mám.
12:18:37
09.01.2015
09.01.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 

12:18:28
09.01.2015
09.01.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 

12:18:17
09.01.2015
09.01.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 

12:18:03
09.01.2015
09.01.2015

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Nemáte někdo některou z těchto knížek? Klidně zaplatím poštovné, zapůjčím, naskenuju a obratem pošlu zpět a dám volně k dispozici. 

12:15:14
09.01.2015
09.01.2015

minno
-> Kadelus: Tak to máš asi len návod k obsluhe od Škoda-Auto.
Inak v tej príručke od Andrta je tam toho popísaného fakt "mrtě" a dá to zabrať sa cez to prelúskať, ale ak to chce človek dobre nastaviť, inak to nejde...
Inak v tej príručke od Andrta je tam toho popísaného fakt "mrtě" a dá to zabrať sa cez to prelúskať, ale ak to chce človek dobre nastaviť, inak to nejde...
12:12:04
09.01.2015
09.01.2015

Kadelus
Paráda - stáhnu doma. Taky koukám že píšu jako tatar tak se omlouvám.
V mém vydání je 6 listů všeobecné teorie.
V mém vydání je 6 listů všeobecné teorie.
11:59:09
09.01.2015
09.01.2015

minno
-> Kadelus: Ja mám 2. vydanie z roku 1993 a o karburátore LEKR/Pierburg je tam 32 strán - ohľadom princípu funkčnosti a ako čo nastaviť je tam naozaj všetko, neviem čo viac by si o ňom ešte chcel :-) Ale holt na určité úkony sú potrebné špeciálne prípravky, bez toho to proste nejde. Postupy na všetko tam ale sú uvedené, a dosť podrobne. Samozrejme dá sa vynájsť a urobiť si kopec vecí aj svojpomocne, ale to je už o šikovnosti každého súdruha.
Podtlakový ovládač vymeň - ale aj tak budeš musieť našteľovať tiahlo - veľká a malá medzera.
Osobne som veľkú a malú medzeru ešte nešteľoval, funguje mi to dobre "od prírody" - ono pokiaľ do toho nik nešahá, tak od fabrických nastavení sa s tým nemá čo stať.
Edit: Pre istotu dávam sem moje vydanie hnihy favorit, ak by niekto potreboval, strany 125-157:
skoda120.inetbox.sk/_temp /favorit_andrt_malina.pdf
Podtlakový ovládač vymeň - ale aj tak budeš musieť našteľovať tiahlo - veľká a malá medzera.
Osobne som veľkú a malú medzeru ešte nešteľoval, funguje mi to dobre "od prírody" - ono pokiaľ do toho nik nešahá, tak od fabrických nastavení sa s tým nemá čo stať.
Edit: Pre istotu dávam sem moje vydanie hnihy favorit, ak by niekto potreboval, strany 125-157:
skoda120.inetbox.sk/_temp /favorit_andrt_malina.pdf
10:56:20
09.01.2015
09.01.2015

Kadelus
Tak Andrta/Malinu jsem si stáhnul a vytisknul ,ale že by tam bylo něco jak nastavovat kdy co jsem nenašel. Je tam popsáno co na co na lekru je a co to umí a to je vše. Možná máš jiné vydání.Ve většině publikací který jsem projel je napsáno že nic z toho nastavovat nemáme a máme to svěřit odborníkovi jelikož to potřebuje spooooustu zkušeností a speciálního nářadí třeba jako chladící spray. Tohle všechno jsem četl, nebo právě čtu a přesto najdu více odpovědí tadu od vás nez z knížky. Navís ti odborníci mám posit už mizí a jakmile to nemá diagnostiku tak jsou v háji.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
Tu memránku mám doma novou tak to vyměním a uvidíme.
A až budete někdo mít nějakou příručku na srychtování LEKRA podle čeho jde seřizovat tak sem s ní - budeme vděční všichni.
09:32:50
09.01.2015
09.01.2015

minno
To sú tie vaše karburátory repasované od brucha - prečo si nenaštudujete k tomu príručku a nerobíte nastavenia podľa nej? Takto len tápate a skúšate a nikdy to nebude ono. Manuál k LEKRu nájdete v knihe Škoda Favorit od autorov Andrt / Malina. Dá sa nájsť v pdf na nete.
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C:
Sytičová prívera sa musí po prešľapnutí plynového pedálu u studeného motora plne uzavrieť. Je jedno či je vonku -20 alebo +20. Úplne uzavretá prívera slúži čisto len na naštartovanie. Po naštartovaní motora (musí chytiť okamžite a držať otáčky) sa prívera mierne pootvorí - na pootvorenie slúži ten čierny podtlakový ovládač s plastovým tiahlom z boku karburátora. Keď je poškodený alebo zlé hadičky, samozrejme to nemôže fungovať.
Ďalej, keď sú mrazy, na to tam slúži ten elektrický čierny ovládač, do ktorého ide jedna hadička a kábliky - proste zabezpečí, že pri mrazoch podtlakový ovládač neotvorí príveru po naštartovaní o toľko ako v lete, ale otvorí ju menej - bohatšia zmes po naštartovaní. Po pár sekundách sa ten elektrický ovládač vypne a zmes sa tým trochu ochudobní.
Na prívere sa nastavujú tzv. veľká a malá medzera - viď. manuál.
Po naštartovaní a postupnom ohrievaní motora sa prívera už otvára za pomoci bimetalovej pružiny vo veku sytiča. Plne otvorená by mala byť pri cca 60° teploty motora.
Otáčky chodu motora na voľnobeh u studeného motora sa regulujú dorazovým šróbom z pravej strany na stupňovitej vačke. Keď je všetko v poriadku, nemal by byť problém nastaviť otáčky na sytič tak, aby motor po naštartovaní držal 1000 otáčok a aj postupným ohrievaním sa držali na tejto hodnote. Po vypnutí sytiča pri cca 60° by si stupňovitá vačka ešte mala udržiavať zvýšené otáčky voľnobehu asi do 80°C motora. Potom sa to už prepne na normálny voľnobeh.
Šrób bohatosti zmesi na voľnobeh - je to individuálne. Koľko otáčok mám nastavené ja, to presne neviem, ale dá sa o tom dočítať tiež v príručke.
Minule som sem dával video, ako to štartuje a beží s LEKRom mne u studeného motora pri -1°C: