Nejde povolit vypouštěcí šroub oleje

prohledat
98 příspěvků (zobrazeno 51 až 98) od 20.04.2013 do 13.11.2025, založil/a Boomber
řadit dle data
03:26:41
22.06.2014
m8rinek
-> Bagrr- máma mele Emu: Taky si myslim, me se libil bahenni argument...
23:08:20
21.06.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: čoveče, tam kde selhal ořech zbroušenej tak, že bral opravdu za co největší plochu, tak tam imbus pomohl :-) tak ti nevím...
22:03:53
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> m8rinek: samozřejmě že ořech, ale ani šroub pod převodama ani kontrolní se nehnou ,, kladivo nekladivo,, a nakonec se i ořech svezl 4 naposled to bylo otevřený cojávim pět roků zpátky a už tehdá to šlo z prdele ,, někdo to dorval na krev, a já to pak musel dorvat taky protože jinak to nechtělo těsnit a nový šruby v místní mototechně neměli 4
22:02:03
21.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Bych se na naváření matek vy... Stačí do tý zátky praštit kladivem a jde povolit skoro rukou.
upraveno 1x, naposled 21.06.2014 22:02:21
21:58:11
21.06.2014
m8rinek
-> Peťa Klíč: Zvláštní, ještě se mi nikdy tenhle šroub nesmekl... Ono stačí ho před demontáží klepnout a pak použít nějakej rozumnej ořech. Ne vyžvejkanej klíč z lidlu...

Zaplnění hlavy šroubu s vnitřním šestihranem nechávám radši bez komentáře uplně...
upraveno 1x, naposled 21.06.2014 22:01:45
21:53:04
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: ok, šroub pod diferákem řekněme bych nechal, ten je poměrně nízko a povolit celkem de, ale ty zbylý - včetně toho z boku vany na motoru - s navařenou maticí hm hm hm ?
21:51:29
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Bagrr- máma mele Emu: imbus se vůbec nezaplní hlínou a bordelem a pak nevyšmatle při pokusu ho povolit 47
21:49:19
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kocvin: ten pod diferákem jedinej pustil ,, jinak bych vypouštěl olej už jedině vyražením unašeče kloubu a náklonem 3
18:35:46
21.06.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> Peťa Klíč: čoveče, to bych spíš zkusil vzít starej šroub sebou a poměřil to se šroubem z nějakýho peugeot, kterej je jak na klíč, tak na imbus či vnitřní čtyrhran...
18:21:46
21.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Matice na nový nevař, to urazíš.
17:50:06
21.06.2014
Kocvin
-> Peťa Klíč: Abys ho nikde nevyškubnul1 Hlavně pod difem kde je v nejnižším místě..
17:44:16
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kocvin: rozumim, vychladnout, to dává smysl :)
17:43:05
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kocvin: doufám ,, a až zeženu nový, tak na ně rovnou navařím matice, nevim proč tomu dělaj tak maličký hlavičky !!
17:42:05
21.06.2014
Kocvin
-> Peťa Klíč: nestane :) Akorát to nechej vychladnout, ať to nejde i se závitem..
upraveno 1x, naposled 21.06.2014 17:42:51
17:39:34
21.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tož hoši, mám zarvaný šrouby na převodovce, pouze jeden ze tří se nechal povolit - zbytek je zarvanej a poměrně už sežvejkanej

stane se něco hliníkovému tělu převodovky, když těm šroubům na hlavu opatrně přivařim matku, abych to měl za co povolovat?
upraveno 1x, naposled 21.06.2014 17:39:51
15:58:28
21.04.2013
Boomber
-> Kuladmin: Já to nedotahoval. Poslední 2 výměny byly v servise. První výměna byla po GO motoru v rámci celkové GO a druhá výměna byla při seřízení motoru zhruba po 700 km. Teď, po 1,5 roce jsem to chtěl vyměnit já (už jsem ho měnil několikrát a vždy bez problému) a zjistil jsem, že je to dotažený jako prase. Obyvklou ráčnou a ořechem, kterým jsem to vždycky povoloval a dotahoval i bez bušení na šroub to prostě nešlo.

UŽ JSEM TO VYŘEŠIL, VZHLEDEM KE SJETOSTI ŠROUBU A K TOMU, ŽE NA NĚM UŽ NENÍ POŘÁDNĚ CO ZKAZIT JSEM NA TO VZAL PŮLMETROVÝ HASÁK, TEN SE PĚKNĚ ZAKOUSNUL, UDĚLAL SI VLASTNÍ DOSEDACÍ PLOCHU A ŠROU BYL HNED VENKU.5
14:02:11
21.04.2013
vhml
-> Boomber: pokud se ti sjíždí hlava šroubu tak běž do nejakýho lepšího kramu s naradim a kup orech kterej nebere šroub za hrany ( běžnej ořech s šestihranem )ale za plochy ( různý optimalizovaný tvary ) . To nikdy neužvejkneš.

obchod.damoslovakia.sk/im ages/.../19_433_small.jpg
upraveno 1x, naposled 21.04.2013 14:02:46
13:56:16
21.04.2013
Kuladmin
-> Boomber: To mi rekni jak si to utahoval ?? si skakal na 2metrovy tyci ne? Nebo si to pak dotahoval pri dalsich kontrolach co? To ani filtr jednou utahnout a pokud netece tak ani nahodou nedotahovat jinak to pak nikdo nesunda.
Zkousel jsi to i poklepat? v ose sroubu? i kdyz pochybuju ze to povoli kdyz uz jsi s tim zapasil takto. Max bych nasadil poradny klic zkousel povolit a pritom, do toho prastit v ose sroubu.
upraveno 1x, naposled 21.04.2013 13:56:49
13:18:25
21.04.2013
Boomber
Takže, velká ráčna, velké kladivo a pořád nic. Bohužel hořák nefungoval, takže jsem nechal Rapida asi 40 minut na volnoběh v garáži, ať se to trochu prohřeje.

Jedinný výsledek je, že hlava šroubu se začíná sjíždět.
00:10:58
21.04.2013
Syny
-> m8rinek: Na terminatora ani ne, ale krehkej lom je svine - kort u zahnilyho sroubu 4
00:09:27
21.04.2013
m8rinek
-> Syny: Moc koukáš na terminátora :))). Naopak mráz je mnohem šetrnější než svět, zatímco východ do všeho pere plamenem západ vesele podchlazuje :D.

E: samo povoluješ až po vyrovnání teplot, opět díky různejm tepelnejm roztažnostem vazby bránící povolení (naoxidovaná vrstva) povolí:)).

EE: jen teda plamen je ,,zadarmo,, kdežto 400ml 8040 je skoro za tři čenta :)))
upraveno 2x, naposled 21.04.2013 00:12:03
00:08:42
21.04.2013
castrol
-> dragon_cb_cz: sak hej ,jak nejde o zivot ide o hovno
00:07:10
21.04.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Nevidím... mám fakt dobrou náladu (se kterou přichází přílišné sebevědomí a snížená potřeba ověřovat si fakta) 1
00:06:10
21.04.2013
Syny
-> m8rinek: Opacnou cestou bych se bal vic - ze ta hlavicka sroubu zustane ve vorechu a zbytek ve vane 3 Prolil bych to brzdovkou a vzal vetsi racnu 4
00:05:01
21.04.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: neviděl bych to tak černě :))).
00:04:25
21.04.2013
dragon_cb_cz
-> castrol: Už se mi povedly horší voloviny 4
00:04:04
21.04.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: No jo, kozlík šikula z Popovic 1 Jen do mě...
00:02:17
21.04.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Jsem si řikal, že asi docela slušnej matroš :D.

Jinak autogen proč ne, nenastavovat na řezací plamen, ale jen to tak prohřát. Díky různejm tepelnejm roztažnostem to povolí, případně jít opačnou cestou www.trptruckandtrailerpar ts.com/TRPCatalogueProduct List.php?High_Level...
upraveno 1x, naposled 21.04.2013 00:03:30
00:02:09
21.04.2013
castrol
-> m8rinek 20.04.13 23:57:25: a mas to -> dragon_cb_cz: 1
00:01:45
21.04.2013
dragon_cb_cz
-> Syny: To je tak když přijdu z hospody v dobré náladě... mea culpa... dnes už druhá věc kde jsem si byl skálopevně jistý a pak jsem byl za blbce 8
23:59:50
20.04.2013
Syny
-> m8rinek: 3 3 3 47
23:58:37
20.04.2013
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Aaaa, beru zpět, moc piva :) Chemie ZŠ je moc daleko a tak se mi pomíchal hliník s bauxitem... neměl bych moc pít 1

EDIT: Tak jako tak, moc bych se nahřátí vypušťáku nebál... a i kdyby se to zkurvilo, jsou vzácnější díly než ta vana...
upraveno 1x, naposled 20.04.2013 23:59:12
23:57:25
20.04.2013
m8rinek
-> dragon_cb_cz: bod tání hliníku je 660°C a u oceli je to více jak 2x tolik, tak Ti nevim Karle :D.
23:54:17
20.04.2013
dragon_cb_cz
-> radekra: Člověče, proč se bojíš tepla zrovna u hliníku? Koukni se do fyzikálních tabulek na bod tání u hliníku a u železa 4 To by ten ocelovej šroub dřív roztavil než by se něco stalo hliníku...
22:43:31
20.04.2013
Eidy
-> radekra: Já bych se rozumného ohřevu taky nebál. Chce to pobouchat šroub, nahřát vanu a povolit. Musí to jít. Případně navařit další matku. Tím se to opravdu prohřeje. A až se to teplem roztájne, tak hliník má větší roztažnost než ocel. To musí jít jako utržený štefty z palice.
21:42:53
20.04.2013
radekra
-> Stepan FUN: Radši bych zkusil cokoliv jiného než autogen,vzduchovou povolovačku,nějakou pořádnou páku a tak ale to na mě nezáleží,píšu jen svůj názor4
21:35:43
20.04.2013
StepaNoFUN
-> radekra: Pokud se to ohřeje rozumně, tak to jde. Už jsem to páchal několikrát a bez potíží. Ale většinou pomohla jenom rána (několik) kladivem v ose šroubu... Případně rázovej utahovák...
21:28:02
20.04.2013
radekra
-> Stepan FUN: Když to ohřeješ a zkusíš povolit za tepla,tak se ti mázne závit a můžeš vanu vyhodit,ohřát a zalejt se dělá když je něco zarezlé,ale né hliník,to je můj názor
21:23:52
20.04.2013
StepaNoFUN
-> radekra: A proč neohřívat? Práve že olej vanu bude chladit a hliník dobře vede teplo... Takže větší problém je tu vanu ohřát... A jestli myslíš, že olej chytne, nebo vana plná oleje "skápne" - s autogenem a slušně velkým hořákem bys měl problém ji rozavit a hoření bych se fakt nebál... ;-) Dlělaj se větší zvěrstva a nechytne to.
21:15:34
20.04.2013
radekra
Ještě jedna možnost,na nových autech se olej vysává skrz díru jak je měrka,žádnej výpušták se nepovoluje,u některejch aut už výpušták ani není
21:10:26
20.04.2013
radekra
Hořákem bych to moc nezkoušel,máš tam olej a vana je hliník
21:04:31
20.04.2013
Boomber
-> radekra: Je tak utažený. Ráčnou jsem to zkoušel. Vážím 95 kg a stál jsem na tom a ani se to nehlo 7

Zítra tomu zkusím domluvit kladivem a hořákem.
21:01:06
20.04.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
Trahk, vorech a razem povolit. Nebo ockovej klic vyhnutej. Uz sem do toho kolikrat kopal nohou :-D Ne u skodovky teda... Tam to utahuju rozumne...
upraveno 1x, naposled 20.04.2013 21:01:24
20:57:15
20.04.2013
Nwkt
6ti hranej ořech a velkou páku
20:53:47
20.04.2013
radekra
-> bigskoda: hliníkovou vanu bych moc nenahříval
20:51:23
20.04.2013
bigskoda
skusit nahriat okolo srobu a musi povolit 4 . Mal som ten isty problem nedavno.8
20:48:16
20.04.2013
radekra
Je tolik utaženej nebo ožvejkanej? Zkus do něj párkrát praštit kladivem a pak vem třeba teleskopickou ráčnu nebo něco,kde budeš mít větší páku
20:40:45
20.04.2013
Boomber
Škoda Rapid 136, na motoru se před 2 lety dělala kompletní GO. Pak se chvíli jezdilo s první náplní oleje, ten se po cca 500 až 700 km vyměnil a teď po 1,5 roku, před začátkem sezóny jsem chtěl olej vyměnit a ani za boha nemůžu povolit vypouštěcí šroub.

Co teď? Má někdo nějaké fígle?
Extreme Tyres