skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejde povolit vypouštěcí šroub oleje
03:26:41
22.06.2014
22.06.2014

m8rinek
-> Bagrr- máma mele Emu: Taky si myslim, me se libil bahenni argument...
23:08:20
21.06.2014
21.06.2014

Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: čoveče, tam kde selhal ořech zbroušenej tak, že bral opravdu za co největší plochu, tak tam imbus pomohl :-) tak ti nevím...
22:03:53
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> m8rinek: samozřejmě že ořech, ale ani šroub pod převodama ani kontrolní se nehnou ,, kladivo nekladivo,, a nakonec se i ořech svezl
naposled to bylo otevřený cojávim pět roků zpátky a už tehdá to šlo z prdele ,, někdo to dorval na krev, a já to pak musel dorvat taky protože jinak to nechtělo těsnit a nový šruby v místní mototechně neměli 
naposled to bylo otevřený cojávim pět roků zpátky a už tehdá to šlo z prdele ,, někdo to dorval na krev, a já to pak musel dorvat taky protože jinak to nechtělo těsnit a nový šruby v místní mototechně neměli 
22:02:03
21.06.2014
21.06.2014

stepan
-> Peťa Klíč: Bych se na naváření matek vy... Stačí do tý zátky praštit kladivem a jde povolit skoro rukou.
21:58:11
21.06.2014
21.06.2014

m8rinek
-> Peťa Klíč: Zvláštní, ještě se mi nikdy tenhle šroub nesmekl... Ono stačí ho před demontáží klepnout a pak použít nějakej rozumnej ořech. Ne vyžvejkanej klíč z lidlu...
Zaplnění hlavy šroubu s vnitřním šestihranem nechávám radši bez komentáře uplně...
Zaplnění hlavy šroubu s vnitřním šestihranem nechávám radši bez komentáře uplně...
21:53:04
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: ok, šroub pod diferákem řekněme bych nechal, ten je poměrně nízko a povolit celkem de, ale ty zbylý - včetně toho z boku vany na motoru - s navařenou maticí hm hm hm ?
21:51:29
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Bagrr- máma mele Emu: imbus se vůbec nezaplní hlínou a bordelem a pak nevyšmatle při pokusu ho povolit 

21:49:19
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kocvin: ten pod diferákem jedinej pustil ,, jinak bych vypouštěl olej už jedině vyražením unašeče kloubu a náklonem 

18:35:46
21.06.2014
21.06.2014

Bagrr- máma mele Emu
-> Peťa Klíč: čoveče, to bych spíš zkusil vzít starej šroub sebou a poměřil to se šroubem z nějakýho peugeot, kterej je jak na klíč, tak na imbus či vnitřní čtyrhran...
18:21:46
21.06.2014
21.06.2014

stepan
-> Peťa Klíč: Matice na nový nevař, to urazíš.
17:50:06
21.06.2014
21.06.2014

Kocvin
-> Peťa Klíč: Abys ho nikde nevyškubnul
Hlavně pod difem kde je v nejnižším místě..
Hlavně pod difem kde je v nejnižším místě..17:44:16
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kocvin: rozumim, vychladnout, to dává smysl :)
17:43:05
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kocvin: doufám ,, a až zeženu nový, tak na ně rovnou navařím matice, nevim proč tomu dělaj tak maličký hlavičky !!
17:42:05
21.06.2014
21.06.2014

Kocvin
-> Peťa Klíč: nestane :) Akorát to nechej vychladnout, ať to nejde i se závitem..
17:39:34
21.06.2014
21.06.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tož hoši, mám zarvaný šrouby na převodovce, pouze jeden ze tří se nechal povolit - zbytek je zarvanej a poměrně už sežvejkanej
stane se něco hliníkovému tělu převodovky, když těm šroubům na hlavu opatrně přivařim matku, abych to měl za co povolovat?
stane se něco hliníkovému tělu převodovky, když těm šroubům na hlavu opatrně přivařim matku, abych to měl za co povolovat?
15:58:28
21.04.2013
21.04.2013

Boomber
-> Kuladmin: Já to nedotahoval. Poslední 2 výměny byly v servise. První výměna byla po GO motoru v rámci celkové GO a druhá výměna byla při seřízení motoru zhruba po 700 km. Teď, po 1,5 roce jsem to chtěl vyměnit já (už jsem ho měnil několikrát a vždy bez problému) a zjistil jsem, že je to dotažený jako prase. Obyvklou ráčnou a ořechem, kterým jsem to vždycky povoloval a dotahoval i bez bušení na šroub to prostě nešlo.
UŽ JSEM TO VYŘEŠIL, VZHLEDEM KE SJETOSTI ŠROUBU A K TOMU, ŽE NA NĚM UŽ NENÍ POŘÁDNĚ CO ZKAZIT JSEM NA TO VZAL PŮLMETROVÝ HASÁK, TEN SE PĚKNĚ ZAKOUSNUL, UDĚLAL SI VLASTNÍ DOSEDACÍ PLOCHU A ŠROU BYL HNED VENKU.
UŽ JSEM TO VYŘEŠIL, VZHLEDEM KE SJETOSTI ŠROUBU A K TOMU, ŽE NA NĚM UŽ NENÍ POŘÁDNĚ CO ZKAZIT JSEM NA TO VZAL PŮLMETROVÝ HASÁK, TEN SE PĚKNĚ ZAKOUSNUL, UDĚLAL SI VLASTNÍ DOSEDACÍ PLOCHU A ŠROU BYL HNED VENKU.

14:02:11
21.04.2013
21.04.2013

vhml
-> Boomber: pokud se ti sjíždí hlava šroubu tak běž do nejakýho lepšího kramu s naradim a kup orech kterej nebere šroub za hrany ( běžnej ořech s šestihranem )ale za plochy ( různý optimalizovaný tvary ) . To nikdy neužvejkneš.
obchod.damoslovakia.sk/im ages/.../19_433_small.jpg
obchod.damoslovakia.sk/im ages/.../19_433_small.jpg
13:56:16
21.04.2013
21.04.2013

Kuladmin
-> Boomber: To mi rekni jak si to utahoval ?? si skakal na 2metrovy tyci ne? Nebo si to pak dotahoval pri dalsich kontrolach co? To ani filtr jednou utahnout a pokud netece tak ani nahodou nedotahovat jinak to pak nikdo nesunda.
Zkousel jsi to i poklepat? v ose sroubu? i kdyz pochybuju ze to povoli kdyz uz jsi s tim zapasil takto. Max bych nasadil poradny klic zkousel povolit a pritom, do toho prastit v ose sroubu.
Zkousel jsi to i poklepat? v ose sroubu? i kdyz pochybuju ze to povoli kdyz uz jsi s tim zapasil takto. Max bych nasadil poradny klic zkousel povolit a pritom, do toho prastit v ose sroubu.
13:18:25
21.04.2013
21.04.2013

Boomber
Takže, velká ráčna, velké kladivo a pořád nic. Bohužel hořák nefungoval, takže jsem nechal Rapida asi 40 minut na volnoběh v garáži, ať se to trochu prohřeje.
Jedinný výsledek je, že hlava šroubu se začíná sjíždět.
Jedinný výsledek je, že hlava šroubu se začíná sjíždět.
00:10:58
21.04.2013
21.04.2013

Syny
-> m8rinek: Na terminatora ani ne, ale krehkej lom je svine - kort u zahnilyho sroubu 

00:09:27
21.04.2013
21.04.2013

m8rinek
-> Syny: Moc koukáš na terminátora :))). Naopak mráz je mnohem šetrnější než svět, zatímco východ do všeho pere plamenem západ vesele podchlazuje :D.
E: samo povoluješ až po vyrovnání teplot, opět díky různejm tepelnejm roztažnostem vazby bránící povolení (naoxidovaná vrstva) povolí:)).
EE: jen teda plamen je ,,zadarmo,, kdežto 400ml 8040 je skoro za tři čenta :)))
E: samo povoluješ až po vyrovnání teplot, opět díky různejm tepelnejm roztažnostem vazby bránící povolení (naoxidovaná vrstva) povolí:)).
EE: jen teda plamen je ,,zadarmo,, kdežto 400ml 8040 je skoro za tři čenta :)))
00:08:42
21.04.2013
21.04.2013

castrol
-> dragon_cb_cz: sak hej ,jak nejde o zivot ide o hovno
00:07:10
21.04.2013
21.04.2013

dragon_cb_cz
-> m8rinek: Nevidím... mám fakt dobrou náladu (se kterou přichází přílišné sebevědomí a snížená potřeba ověřovat si fakta) 

00:06:10
21.04.2013
21.04.2013

Syny
-> m8rinek: Opacnou cestou bych se bal vic - ze ta hlavicka sroubu zustane ve vorechu a zbytek ve vane
Prolil bych to brzdovkou a vzal vetsi racnu 
Prolil bych to brzdovkou a vzal vetsi racnu 
00:05:01
21.04.2013
21.04.2013

m8rinek
-> dragon_cb_cz: neviděl bych to tak černě :))).
00:04:25
21.04.2013
21.04.2013

dragon_cb_cz
-> castrol: Už se mi povedly horší voloviny 

00:04:04
21.04.2013
21.04.2013

dragon_cb_cz
-> m8rinek: No jo, kozlík šikula z Popovic
Jen do mě...
Jen do mě...00:02:17
21.04.2013
21.04.2013

m8rinek
-> dragon_cb_cz: Jsem si řikal, že asi docela slušnej matroš :D.
Jinak autogen proč ne, nenastavovat na řezací plamen, ale jen to tak prohřát. Díky různejm tepelnejm roztažnostem to povolí, případně jít opačnou cestou www.trptruckandtrailerpar ts.com/TRPCatalogueProduct List.php?High_Level...
Jinak autogen proč ne, nenastavovat na řezací plamen, ale jen to tak prohřát. Díky různejm tepelnejm roztažnostem to povolí, případně jít opačnou cestou www.trptruckandtrailerpar ts.com/TRPCatalogueProduct List.php?High_Level...
00:02:09
21.04.2013
21.04.2013

castrol
-> m8rinek 20.04.13 23:57:25: a mas to -> dragon_cb_cz: 

00:01:45
21.04.2013
21.04.2013

dragon_cb_cz
-> Syny: To je tak když přijdu z hospody v dobré náladě... mea culpa... dnes už druhá věc kde jsem si byl skálopevně jistý a pak jsem byl za blbce 

23:59:50
20.04.2013
20.04.2013

Syny
-> m8rinek:


23:58:37
20.04.2013
20.04.2013

dragon_cb_cz
-> m8rinek: Aaaa, beru zpět, moc piva :) Chemie ZŠ je moc daleko a tak se mi pomíchal hliník s bauxitem... neměl bych moc pít 
EDIT: Tak jako tak, moc bych se nahřátí vypušťáku nebál... a i kdyby se to zkurvilo, jsou vzácnější díly než ta vana...

EDIT: Tak jako tak, moc bych se nahřátí vypušťáku nebál... a i kdyby se to zkurvilo, jsou vzácnější díly než ta vana...
23:57:25
20.04.2013
20.04.2013

m8rinek
-> dragon_cb_cz: bod tání hliníku je 660°C a u oceli je to více jak 2x tolik, tak Ti nevim Karle :D.
23:54:17
20.04.2013
20.04.2013

dragon_cb_cz
-> radekra: Člověče, proč se bojíš tepla zrovna u hliníku? Koukni se do fyzikálních tabulek na bod tání u hliníku a u železa
To by ten ocelovej šroub dřív roztavil než by se něco stalo hliníku...
To by ten ocelovej šroub dřív roztavil než by se něco stalo hliníku...22:43:31
20.04.2013
20.04.2013

Eidy
-> radekra: Já bych se rozumného ohřevu taky nebál. Chce to pobouchat šroub, nahřát vanu a povolit. Musí to jít. Případně navařit další matku. Tím se to opravdu prohřeje. A až se to teplem roztájne, tak hliník má větší roztažnost než ocel. To musí jít jako utržený štefty z palice.
21:42:53
20.04.2013
20.04.2013

radekra
-> Stepan FUN: Radši bych zkusil cokoliv jiného než autogen,vzduchovou povolovačku,nějakou pořádnou páku a tak ale to na mě nezáleží,píšu jen svůj názor

21:35:43
20.04.2013
20.04.2013

StepaNoFUN
-> radekra: Pokud se to ohřeje rozumně, tak to jde. Už jsem to páchal několikrát a bez potíží. Ale většinou pomohla jenom rána (několik) kladivem v ose šroubu... Případně rázovej utahovák...
21:28:02
20.04.2013
20.04.2013

radekra
-> Stepan FUN: Když to ohřeješ a zkusíš povolit za tepla,tak se ti mázne závit a můžeš vanu vyhodit,ohřát a zalejt se dělá když je něco zarezlé,ale né hliník,to je můj názor
21:23:52
20.04.2013
20.04.2013

StepaNoFUN
-> radekra: A proč neohřívat? Práve že olej vanu bude chladit a hliník dobře vede teplo... Takže větší problém je tu vanu ohřát... A jestli myslíš, že olej chytne, nebo vana plná oleje "skápne" - s autogenem a slušně velkým hořákem bys měl problém ji rozavit a hoření bych se fakt nebál... ;-) Dlělaj se větší zvěrstva a nechytne to.
21:15:34
20.04.2013
20.04.2013

radekra
Ještě jedna možnost,na nových autech se olej vysává skrz díru jak je měrka,žádnej výpušták se nepovoluje,u některejch aut už výpušták ani není
21:10:26
20.04.2013
20.04.2013

radekra
Hořákem bych to moc nezkoušel,máš tam olej a vana je hliník
21:04:31
20.04.2013
20.04.2013

Boomber
-> radekra: Je tak utažený. Ráčnou jsem to zkoušel. Vážím 95 kg a stál jsem na tom a ani se to nehlo 
Zítra tomu zkusím domluvit kladivem a hořákem.

Zítra tomu zkusím domluvit kladivem a hořákem.
21:01:06
20.04.2013
20.04.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
Trahk, vorech a razem povolit. Nebo ockovej klic vyhnutej. Uz sem do toho kolikrat kopal nohou :-D Ne u skodovky teda... Tam to utahuju rozumne...
20:57:15
20.04.2013
20.04.2013

Nwkt
6ti hranej ořech a velkou páku
20:53:47
20.04.2013
20.04.2013

radekra
-> bigskoda: hliníkovou vanu bych moc nenahříval
20:51:23
20.04.2013
20.04.2013

bigskoda
skusit nahriat okolo srobu a musi povolit
. Mal som ten isty problem nedavno.
. Mal som ten isty problem nedavno.
20:48:16
20.04.2013
20.04.2013

radekra
Je tolik utaženej nebo ožvejkanej? Zkus do něj párkrát praštit kladivem a pak vem třeba teleskopickou ráčnu nebo něco,kde budeš mít větší páku
20:40:45
20.04.2013
20.04.2013

Boomber
Škoda Rapid 136, na motoru se před 2 lety dělala kompletní GO. Pak se chvíli jezdilo s první náplní oleje, ten se po cca 500 až 700 km vyměnil a teď po 1,5 roku, před začátkem sezóny jsem chtěl olej vyměnit a ani za boha nemůžu povolit vypouštěcí šroub.
Co teď? Má někdo nějaké fígle?
Co teď? Má někdo nějaké fígle?
