Olej do motoru castrol Txt 5w40

prohledat
66 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.01.2010 do 11.01.2010, založil/a Tomifavo91
řadit dle data
14:22:52
11.01.2010
ferrari
pri prevádzke na LPGneviem, či nie je 10 000 km aj neskoro...každopádne, max. 10 000 km...a že je čistý je jasné, bo to chodí na LPG...lenže LPG degraduje olej ešte horšie (tuším ho prekysľuje), akurát to nie je vidno...
12:46:36
11.01.2010
TTomas
-> Jarda: Ja mel za to, ze kitova klika je delana na uzsi Hckove ojnice...to mas nejak prebrousene?
04:47:46
11.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> Syny: jj, krasnej, bral si ho odeme kamos se 120kou, kterej na tom oleji jezdil jeste rok bez ohledu na najete km :) zabezpecil jsem mu dostatek i na dolivani s mojema 30ti tis. km za rok :) a ten litr, co se mi ztrati behem 10ti tis. km bude spis z 90procent prosakem, motor totiz uz z venku moc cistej neni :/
upraveno 1x, naposled 11.01.2010 04:55:58
04:44:28
11.01.2010
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: tak nova nebyla... byla po prebrouseni vsech cepu a na tom motoru fakt nejdrazsi, ale fabiacka s upravama by me vysla mozna na vic :)
23:33:07
10.01.2010
Syny
-> Jarda: Pri vymene po 10 tis ms olej cistej? :) To se vidi hodne malo kdy... Kort po 90 tis km. Kazdopadne bych menil po 10ti...
22:52:24
10.01.2010
vhml
-> Jarda: koukám klikovka dražší než celej zbytek motoru :-D Pán je zřejmě fajnšmekr 3
22:33:38
10.01.2010
Jarda - zrušená registrace
po kolika km myslite, ze mam menit v rapidu (kit. klika felicia +fabiove pisty, vacka felda 136mpi, snizena hlava 0,5mm kp cca 10,5:1) olej mogul GXPRO 10W40 na LPG, kamos rika v pohode 15tis. km, ale ja ho menim po asi 10ti tis. km, kdyz hladina klesne na dolni rysku :), ale je fakt, ze je krasne cistej jako novej.... motor ma najeto od stavby 90tis. km, ale vsechny komponenty nove nebyly, pistni sada mela mit 60tis. km
18:08:18
08.01.2010
Kaprof-Pisařík
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 3 ty dneska řádíš:o)
18:07:07
08.01.2010
afro100
-> Syny: nechaj, ono to bude trosku lepsie pri mrazoch
18:06:45
08.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Tak to dej pul na pul a mas 12,5W
18:05:40
08.01.2010
Nwkt
-> Syny: Já bych nechal to co tam je
18:05:28
08.01.2010
Kapřík
-> petr s: ok díky4
18:05:14
08.01.2010
Syny
-> Kapřík: To uz bych jel normalne 10 000km :) Osobne bych prvni udelal tak 3000km a pak uz 10 000km...

-> All: Proste nevim jestli nechat 15W a nebo jit do ty 10W 3 Takze bych rad vase nazory :)
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 18:05:48
18:04:23
08.01.2010
petr s
-> Kapřík: Po 5000 stačí
18:02:31
08.01.2010
Kapřík
Když se tu baví o olejích, využiju téma. Jak často měnit olej u motoru po GO? Měnil jsem po prvních 1000 km. Teď mám necelé 4000. Má ho už opět vyměnit a pak už běžné intervaly?
17:58:13
08.01.2010
Kaprof-Pisařík
-> Syny: tak tam jebni zas 15w vzdyt je to jedno 4 ten motor už je deda a je rad že ma aspon něco:o)))
17:50:46
08.01.2010
Syny
-> afro100: Taky si myslim, ze se nic nestane - ani kdyz se 10W smicha se zbytkem 15W... Ale na druhou stranu jestli vbuec ma smysl menit ten olej z ty 15 na 10... Protoze dle me v tom zas tak velkej rozdil neni - jen ta 10W bude o neco malo ridsi v zime, ale jestli mi to zacne mazat po 2 vterinach a nebo 2,3 vterinach mi je taky fuk konec koncu :) (cisla vymslena :)

-> Kaprof: Kdyz sem se ptal v Seatu, tak mi rikali, ze to je fuk jestli tma je 10W nebo 15W... Ale vzhledem k postoji k praci vsech servisu by bylo fuk i kdybych tam olej asi nemel :)
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 17:51:58
17:46:44
08.01.2010
afro100
-> Nwkt: prakticky to je to same si myslim, maximalne tam bude daco medzi 15 a 10w nez ten olej parkrat pomeni, je to predsaj len hustota oleja za studena :)
17:34:25
08.01.2010
Nwkt
-> afro100: On chce ale obráceně
17:32:52
08.01.2010
afro100
-> Syny: presiel som z 10w-40 na 15w-40 a nic tomu neni 4
17:30:50
08.01.2010
Kaprof-Pisařík
-> Syny: ja bych tam dal co tam patři a je psáno:-))
17:26:18
08.01.2010
Syny
-> Kaprof: No to mi vyhodilo 10W40 :) To ja vim, ze by tam standartne mel byt :) Jeste mi to tam vyhodilo jako Premium - 5W30, ale to ani nahodou :) Tech 30 se mi zda dost malo... Spis nevim jestli zustat u ty 15W40 dal a nebo tam dat 10W40 ci dokonce 5W40 nebo 5W50...

Ale kazdoapdne pri prechodu z 15W40 na 10W40 by se v motoru nic hroznyho stat nemelo ne? Dyt je to temer to same... Jde mi o mozne smichani zbytku 15W s 10W - jestli to nemuze bejt problem? O usazeniny karobnu a o spotrebu oleje - jestli se nezvysi a pokud ano tak jak moc?
upraveno 2x, naposled 08.01.2010 17:28:13
17:18:24
08.01.2010
Kaprof-Pisařík
-> Syny: tohle jsou docela zajimavy stranky je tam seznam pro všechna auta:-)

www.shell.com/home/PlainP ageServlet?FC=/cz-cz/...
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 17:18:40
17:11:00
08.01.2010
Syny
Chtel bych tohle tema vyuzit dal, tak doufam, ze to nikomu nebude vadit - kdyztak se presunu jinam.

Porad mi eada premejslet nad tim, jakej olej je tak nejak idealni do meho auta. Ale lze to brat obecne. Mam tam ted 15W40 a co jsem tak nastudoval, tak oproti 10W40 je tam minimum rozdilu. 10W je pouzitelnej do -25°C a 15W "jen" do -20°C. Pri 100°C muze mit dokonce ten 15W i lepsi mazaci schopnosti... Ale neda mi to se tu zeptat. Ma smysl do motoru co ma 190 000km a bere cca 1-1,5l oleje na 10 000km nejak laborovat? Kdyz sem to tady resil pred nekolika mesici, tak pul lidi rikalo srat na to a pul lidi, ze by se tam mel davat radsi alepson 10W-40. Koukal jsem na nejaky grafy a uplne nejuniverzalneji vychzel olej 5W-50, ale nevim co by na nej rikalo auto. Mam obavy aby mi to taky pak nezacalo ten olej vic bastit a nebo pripadne neuvolnilo usadky karbonu, ktery v motoru trochu jsou... Na jare me ceka vymena oleje a proto premejslim jestli dal pokracovat ve 15W-40 kterej tam byl uz kdyz sem auto kupoval a ja ho tam nalil taky a nebo proste zacit davat jinej. Motor ma hydrostely a samozrejme jezdim i v zime a auto stoji venku (ne ve vyhratej garazi), takze samozrejme potrebuju myslet i na tohle. Ale nerad bych tuhle debatu smeroval jen na moje auto, ale tak nejak obecne. Zajimaly by me vase nazory jakej olej by jste volili (a me doporucili) a proc...

A jeste otazka - je problem, kdyz pri vymene oleje prejdu z ty 15W na treba 10W? Nevadi to nicemu, ze v tom motoru v kanalkach samzrejme zbyde castecne ta 15W? Davam to jako priklad, protoze z toho co je na odkazu niz je celkem dobre videt, ze ty oleje 10W40 a 15W40 jsou temer to same jen 10tku jde startvat v nizsich teplotach. Spis me zaujala ta 5W-50, ale chci si nechat poradit.

Jeste prilozim jednu peknou stranku www.oleje.cz/index.php?le ft=main&...

A k tomu jak zde byla zminena 10W60 - pisou tam, ze tech 60 muze mirne snizit vykon motoru, takze to je fakt asi jen pro auta na zavodeni, ktery ten olej poradne roztopi a pro beznej provoz zbytecny...

Tady jeste odkaz co vsecko nabizi Castrol - ja tam mam tedn ten uplne dole v bilem bpaeni 15W40 GTX.

www.castrol.com/castrol/s ectiongenericarticle.do?ca tegoryId...
upraveno 3x, naposled 08.01.2010 17:16:09
16:25:00
06.01.2010
vhml
-> Zdena-rapid 136L: to s tím plánuješ jezdit zimní závody, že chceš lejt olej do většího mrazu, ale se stejnou tepelnou odolností?

Pokud chceš mazat opravdu kvalitně tak 10W60
15:54:40
06.01.2010
aceboss
Že Vás to baví 4my jsme používali do 105 M6AD a nikdy žádnej problém3 Ale taky je pravda že ta zkousla všechno3
12:30:48
06.01.2010
ferrari
-> darklord: Tak vidíš, dáš Magnatec 10W-40 a ideš...ale keď nie si spokojný s čistotou motora, porozmýšľal by som o zmene...ja pôjdem pri výmene asik do toho Cinola 10W-40...ten pôjde najbližšie asik aj do Corsi...
17:37:59
05.01.2010
MATTESS
-> Nwkt: a jo 4
17:37:22
05.01.2010
Nwkt
-> MATTESS: Na tý stránce, co dával -> darklord:
17:35:02
05.01.2010
MATTESS
-> Nwkt: kdo kde co má?
17:32:34
05.01.2010
Nwkt
-> MATTESS: Jsem koukal, že tam má Castrol 10W60, že bych přešel
17:31:31
05.01.2010
MATTESS
-> Zdena-rapid 136L: když je závodní (a asi pro závody), nechtělo by to olej s vyšší odolností za vysokých teplot? Třeba 10W50?
upraveno 1x, naposled 05.01.2010 17:31:49
17:16:16
05.01.2010
Zdena-rapid 136L
U mého motoru jsem vždy používal 10W40 a nyní budu přecházet na 5W40 TOTAL, co myslíte má to cenu ? Budu posilovat motor na A takže 103PS
17:13:45
05.01.2010
Zdena-rapid 136L
Ahoj já mám sportovní 90PS motor favorit od základu nově postavenej, jezdím na 10W40 a mohu jenom doporučit !!!
17:00:57
05.01.2010
darklord
-> ferrari: jazdim magnatec 15W40 uz dva roky, otazne je ci magnatec 10W40 je rovnaky, idem popozerat
16:25:14
05.01.2010
ferrari
darklord 02.01.10 22:21:54 napsal:
→ Syny: no ako to tak citam asi len zmenim znacku oleja a
budem jazdit dalej 15W… pretoze castrol nejako sklamal co sa tyka
„cistiacich“ vlastnosti… tatko ma v opli uz 200tkm shell helix a ked som
posledne pretesnoval ventildekel tak vacka a vsetko kokolo vypadalo jako nove,
oproti tomu mojmu castrolu to bolo nieco uzasne
lenže keď jazdíš véééľmi často kratúčke trasy, tak to takto bude asik s každým olejom...tiež je otázne, koľko oleja leje mazanie na vačku + ventily pri Opli a koľko na ventily šáde...možno sa to nedá celkom porovnávať...a 10W-40 by nemal byť problém ak použiješ rovnakú výkonnostnú triedu, ako si používal ten 15W-40...napr Cinol robí 10W-40 s výkonnostnou triedou SJ, ak sa nemýlim...
13:55:10
05.01.2010
Labros
-> Syny: Filcka chce o stupeň lepší. Takže jestli si pamatuju správně, že filcka chce SG, tak v Lidlu maj SF. Můj Civic z r.97 chtěl taky min.SG.
12:37:50
05.01.2010
Syny
-> Labros: No mozna nejaky no name sracky, ale pokud tam prodavaj Mogul nebo Castrol, tak je uplne stejnej jako kdekoliv jinde...

BTW: Proc SF nestaci Filcce? Jaky oleje byli v dobe vzniku Felicie?
upraveno 1x, naposled 05.01.2010 13:21:22
11:16:36
05.01.2010
Labros
-> Syny: No ony ty sračky z Lidla nejsou to samé co jinde, protože v Lidlu prodávaj olej API=SF, což už nikde jinde nekoupíš. To nestačí ani feldě, hlavnímu dopravnímu prostředku tamních zákazníků.
01:11:08
03.01.2010
Syny
-> saskyn2: jo tak to jo... Ridkej bylo mysleno za studena, protoze uz sme nekde slysel, ze byl problem prave po startu, kdy olej je ridsi a cepadlo melo problemy ho natlakovat...

No 2x tolik klidne muze najet, ale k cemu mi to je, kdyz to nenajede zbytek auta :) Navic dost zalezi jak se k motoru choval nekdo driv a to v mem pripade asi moc slavny nebylo. Navic jak sem psal, pokud je motor mirne zakarobonovanej, tak to nechci pokouset tim, ze dam olej 10W. Nechci riskovat, ze se to uvolni... Proste to je spotrebak, kterej je stejne uz starej a pri prvni prilezitosti ho vystrida auto jiny no... Samozrejme zase nechci aby mi motor odesel, ale jestli najede s timhle olejem jeste 150 000 a nebo 170 000 je mi fuk :) Olej je tam v celku kvalitni a jedinej rozdil kterej by nastal s tou 10W oproti stavajici 15W je ten, ze by mi v zime po ranu neklepali hydrosteli 3 vteriny, ale 2 :) Zkratka by se olej dostal o neco rychleji k mazacim mistum, ale zase ne nejak extremne moc rozdilne...
upraveno 1x, naposled 03.01.2010 01:14:02
01:05:54
03.01.2010
saskyn2
-> Syny: jj, sory, pročetl jsem to rychle a máš pravdu že si to tam psal, já spíš reagoval na to jak si psal:Ja nevim proc nekoho zene davat do motoru kterej je koncepcne „100 let“ starej davat ridkej olej...

O jinak 180tis. mi nepřijde tak hrozný, ten motor ti může klidně najet ještě dvakrát tolik4

A těma sračkama z Lídlu jsem myslel noname oleje, že je lepší koupit spíš něco kvalitního ve velkém balení se slevou než nakupovat po kanistříčkách sračky který stojej pak stejně
00:22:55
03.01.2010
Syny
-> saskyn2: Ty sis asi neprecet co sem psal vid? 10W je ridsi za studena to sem psal a za tepla ma stejny vlastnosti jako 15W. Tedy pokud se bavime o koncovce 40. Do novyho motoru je vhodny nad tim uvazovat, ale do motoru kterja ma nalitano 200 000km a z toho 180 000km nalital nekdo jinej nevis jakym stylem, nema smysl s tim moc laborovat, pac tu zivotonost moc uz neovlivnis... Joo, mozna o nakej ten 1000 km, ale to uz je zase otazka, jestli ma smysl mit sice super motor, ale zbytek auta v prdeli a nebo to odejde vsechno na stejno...

A ty sracky z lidlu jsou uplne to same co koupis jinde... Nebo snad mysli, ze kdyz jde baleni do lidlu, tak tam do toho primichaj vodu nebo co? Pokud koupim kanistrik v nakym spesl obchodu nebo v Tescu, tak rozdil bude jen cena, ne obsah...

Vzhledem k tomu, ze zrovna motor co mam v Seatu neni nic extra. Je to stary, 180 000 km s tim nalital nekdo jinej, bere trochu olej a je mirne zakarbonovanej, tak se drzim toho co tam bylo a nebudu tam lejt ani 10W a ani 5W... Nebudu riskovat, ze tim celej motor pude do kytek az se mi ten karbon zacne rozpoustet... To auto stejne budu mit tak 2 - 3 roky (tedy cca 50 000 km) a do ty doby to na 15ku bude jezdit v pohode :) Ostatne ted tam mam Castrol GTX 15W-40 a konecne zacinam pozorovat slibovane zelpseni ve spotrebe oleje a kourivosti... Sice ted v zime mi rano klepou hydrostely chvili po startu, ale to hned prestane a je klid...
upraveno 4x, naposled 03.01.2010 00:33:05
23:31:50
02.01.2010
saskyn2
-> Syny: Tak to bych si dovolil s tebou nesouhlasit, na 15W to určitě pojede, ale bude tam znatelný rozdíl životnosti, dejme tomu že na 15W najedeš 350tis., na kvalitní 10w třeba 450tkm, samozřejmě že autu stačí to co máš předepsaný, ale čim lepší olej til větší životnost, a nevim jak si přišel na to že 10W je řidší, to je za studena kdy je to naopak vhodné, za tepla je to stejné jako 15W. Já to vyřešil tak že jsem koupil 60L sud 10W50 od valvoline a leju to do všeho včetně šáde a i do embéčka a žádnej problém že by to žralo víc oleje nemam. Cenově to vychází na 85kč za litr a je to rozhodně lepší než nějaká sračka z Lidlu, a osobně bych se nebál ani toho 5W, akorát to lejt do čistýho motoru, a nesmíš mít nějakou olejničku z který to všude teče a asi od favorita výš, přeci jenom 120ca nemá gufera na ventilech a tam bych se toho bál
22:30:01
02.01.2010
Syny
Ted koukam do prirucky co mam k Seatu a je tam doporuceny lejt olej 10W nebo 15W :) Takze to tem hydrostelum opravdu moc vadit nebude... 4
22:21:54
02.01.2010
darklord
-> Syny: no ako to tak citam asi len zmenim znacku oleja a budem jazdit dalej 15W... pretoze castrol nejako sklamal co sa tyka "cistiacich" vlastnosti... tatko ma v opli uz 200tkm shell helix a ked som posledne pretesnoval ventildekel tak vacka a vsetko kokolo vypadalo jako nove, oproti tomu mojmu castrolu to bolo nieco uzasne
22:19:33
02.01.2010
Syny
-> darklord: Tak to sme na tom stejne... Kvuli spotrebe tam ten 10W davat nebudu... Zere mi to priblizne co tobe cca 1 - 1,5 L na 10000 km.
upraveno 1x, naposled 02.01.2010 22:19:58
22:16:56
02.01.2010
Syny
-> elbacil: 10W je standartni olej do toho motoru... 15W se tam lil v pripade, ze motor uz ma neco nakrouceno... Jediny co se stane, ze se ty hydrostely dyl "napousti"... Takze po startu v zime ten motor zezacatku chvili klepe, nez se tam ten olej dotlaci... Dost sem se o to zajimal a projednaval to i s nekolika servisama a rozhodne to neni zadna katastrofa mit tam 15W. Nechapu, proc by kazdej do auta lil nejradsi olej jako vodu - ono ne vzdy to je zrovna nejlepsi varianta...

Do novyho motoru mozna, ale do koncepcne starsiho motoru co ma 200 000 km uz to neni dobra volba...
upraveno 3x, naposled 02.01.2010 22:21:07
22:14:57
02.01.2010
darklord
-> Syny: no prave s tou spotrebou oleja ma to stve, pretoze teraz medzi vymenami nalejem 1-1.5L co si myslim ze na motor ktory toci skoro 250tkm je super. Planujem dat urobit hlavu konecne na bezolovo a hlavne s guferami, tak potom by to hadam nebol problem, otazne je ci to prezije aj spodok bez ujmy
upraveno 1x, naposled 02.01.2010 22:15:16
Extreme Tyres