skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
snimac vahy vzduchu
21:27:50
15.10.2009
15.10.2009

Syny
-> Labros: Sezen mi jednoho :) Jeste aby byl ochotnej ;)
12:30:18
15.10.2009
15.10.2009

King
-> Labros: To nepochybně, ale lupou abys je dneska hledal a když to současně nemá stát majlant, tak mikroskopem :)
12:23:52
15.10.2009
15.10.2009

Labros
Stejně to tady řešíme tejden, a mechanik s dobrým vybavením a zkušenostma by to možná vyřešil za hodinu...
22:05:03
14.10.2009
14.10.2009

Syny
-> King: -> Kong: Kdyztak tu skoda-virt.cz/cz/.../1206
24-motor-1-8-66kw :) Bile svice a uz i oranzvoa zbarvena keramika...
20:36:32
14.10.2009
14.10.2009

Nwkt
-> King: Mě by to bylo fuk, dokud to jede lepší neřešit
20:32:46
14.10.2009
14.10.2009

King
-> Nwkt: Hmmm, ale to je nepřímej důkaz :)
20:28:03
14.10.2009
14.10.2009

Nwkt
-> King: Bílý svíčky
20:27:41
14.10.2009
14.10.2009

King
-> Syny: A jak se ta chudá směs projevuje? Případně jaks to naměřil?
19:04:04
14.10.2009
14.10.2009

Syny
-> King: No porad to ma chudou smes, tak resim proc
A jelikoz na tvorbu smesi ma vliv asi 20 snimacu a spinacu a cidel tak to resim no 
-> Labros: No Halluv snimac tam mam... I na diagnostice bylo napsano Halluv snimac bez signalu (pac byl vyplej motor...)
A jelikoz na tvorbu smesi ma vliv asi 20 snimacu a spinacu a cidel tak to resim no 
-> Labros: No Halluv snimac tam mam... I na diagnostice bylo napsano Halluv snimac bez signalu (pac byl vyplej motor...)
16:35:26
14.10.2009
14.10.2009

King
-> Nwkt: Já to naprosto chápu :) Kdo jednou prolez 742 do posledního šroubku, nesnese představu, že na novějším autě něčemu nerozumí :)
16:16:09
14.10.2009
14.10.2009

Nwkt
-> King: Nesere, jenom řeší blbosti 

16:15:21
14.10.2009
14.10.2009

King
-> Syny: Teoriticky umí, ale když si stáhneš servisní dokundamentaci k tomu svýmu vehiklu, tak je to tam obvykle detailně popsaný. Vono se ti to kapitilistický pozlátko nějak sere? :)
16:13:02
14.10.2009
14.10.2009

King
-> Labros: Tohle snímání otáček má třeba i Micra s řízeným karbem a je to tam tuším dělaný opticky (IR závora a hafo titěrných štěrbinek na talířku v rozdělovači. Jak tohle může dlouhý léta spolehlivě makat v mot. prostoru je mi záhadou :)
16:08:59
14.10.2009
14.10.2009

King
-> red.bill: JAsně, ale je to fakt raritka a lepší DMM s kablíkem pro komunikaci PC (logování výsledků měření do souboru) tohle odhalí taky.
11:26:09
14.10.2009
14.10.2009

Labros
u BMM by mě to překvapilo, kdyby byl v rozdělovači, jako třeba na Hondách, ale tak teoreticky to možné je, i když je to docela zásadní rozdíl, v rozdělovači je to hallova sonda, na setrváku indukční...
17:40:10
13.10.2009
13.10.2009

red.bill
-> King: protože vidíš jeho průběh. ve škole sme měli auto který nechtělo studený startovat, podle závad byla chyba v čidlu teploty motoru, když se změřilo mulťákem vypadalo že je ok. chvíli se okolo šlapalo než se čidlo změřilo na osciloskopu kde bylo pěkně vidět že v malym rozmezí teplot vylít signál mimo, při překročení/poklesu se srovnalo do normálu. je jasný že to je závada která se objeví v minimálním množství a častější je, že čidlo "umře" a odhalíš to i mulťákem.
17:38:25
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> COL: No vidis, to mi nedoslo
Tak teda nevim co je ten druhej konektor, kazdopadne u setrvaku neni zadny cidlo :) Tak jedine ten rozdelovac...
Tak teda nevim co je ten druhej konektor, kazdopadne u setrvaku neni zadny cidlo :) Tak jedine ten rozdelovac...17:23:54
13.10.2009
13.10.2009

COL
-> Syny: v prevodovce asi snimac otacek (spis polohy KH) nebude, protoze pri kazdem seslapnuti spojky se hnaci hridel v prevodovce od motoru odpoji a zacne se tocit jinak nebo vubec.
17:06:20
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> King: Takze pan king umi premerit vechny tydle cidla a spinace a tak? 

17:05:11
13.10.2009
13.10.2009

Syny
To je ono :)
Jen sem pro zmenu zase hladal cidlo otacek a nemuzu ho najit :) U vence setrvaku neni... Dve cidla jsou na prevodovce (zhruba v pulce skrine)... Jedno bude spinac zpatecky a druhy nevim, tak mozny ze to bude ono... Jedno ma 2 a druhy 3 kabliky... Nebo muze bejt v rozdelovaci?
Jen sem pro zmenu zase hladal cidlo otacek a nemuzu ho najit :) U vence setrvaku neni... Dve cidla jsou na prevodovce (zhruba v pulce skrine)... Jedno bude spinac zpatecky a druhy nevim, tak mozny ze to bude ono... Jedno ma 2 a druhy 3 kabliky... Nebo muze bejt v rozdelovaci?
17:03:12
13.10.2009
13.10.2009

Syny
A mame ho :)
16:30:20
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> King: Rozumím...
Jsem na tom podobně.
Jsem na tom podobně.16:26:33
13.10.2009
13.10.2009

King
-> werty: Díky, mám staženou dost podrobnou boschackou servisní dokundamentaci + všechny možný servisní dokumenty z MB, protože feldy BMM je plná překvapení a toho bohdá nebude, aby se King uchyloval s autem do servisu :)
16:18:55
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> red.bill: To máš pravdu, ale co se samotné přípravy směsi o které tu byla hlavní řeč týká tam moc rozdílů není. Ale komplexně v řízení motoru je hlavní rozdíl jak říkáš ty...
16:00:43
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> King: Mám k tomu nějaké materiály přímo od Bosch tak jestli chceš můžu ti je posunout...
15:53:38
13.10.2009
13.10.2009

King
-> werty: ...ale asi to bude jak říkáš ty, že to teplotní čidlo je jenom korekce.
15:48:48
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> King: To máš pravdu.
15:41:35
13.10.2009
13.10.2009

King
-> red.bill: Prosím?! :) Pakliže se Syny ptá na snímač teploty nasávanýho vzduchu, pak si skutečně neumím představit, kterak mi osciloskop při případným troubleshootingu pomůže líp než třeba obyčejnej DMM
On ten termistor generuje na výstupu nějaký záhadný stavový slova? :)
-> werty: Ok, je to už nějakej pátek, co jsem se BMM zabejval, možná je to jak říkáš ty, ale stejně tak by se dalo tvrdit, že i signál polohy klapky je jenom korekce, protože to nějak jede i když lezou z klapky nemysly.

On ten termistor generuje na výstupu nějaký záhadný stavový slova? :)
-> werty: Ok, je to už nějakej pátek, co jsem se BMM zabejval, možná je to jak říkáš ty, ale stejně tak by se dalo tvrdit, že i signál polohy klapky je jenom korekce, protože to nějak jede i když lezou z klapky nemysly.
15:26:08
13.10.2009
13.10.2009

red.bill
-> werty: liší se v detailech neni to pravý slovo. u motronicu řídí řj jak zapalování tak vstřikování, u jetronicu řídí řj jen vstřikování. syny má určitě motronica a snímač teploty vzduchu bude někde ve vstřikovací hlavě
-> Syny: funkce se dá zjistit multimetrem ale lepší je osciloskop
-> Syny: funkce se dá zjistit multimetrem ale lepší je osciloskop
14:32:38
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Syny: Dobře já ti věřím ;-) Jetronic je v podstatě jen starší verze Motronicu... respektive Motronic z nějch vychází a líší se jen v detailech. Zkus teda mrknout vedle vstřikovacího ventilu... měl by tam být. Jestli chceš někde bych mohl vyštrachat i fotku pro názornost...
13:45:32
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> werty: Urcite to je Mono - Motronic... I obrazek odpovida tomu jak to skutecne vypada... Nebo takhle - v cem se prosimte lisi Jetronic a Motronic? Az budu mit cas a bude slusny pocasi, tak to jeste kuchnu, pac uz tusim, kde by to cidlo mohlo byt...
13:29:35
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Syny: Nejlepší na tom, ale je že jeden zdroj byť věrohodný uvádí Mono-Jetronic a jeden zase Mono-Motronic. Asi to tam flákali podle nějakého klíče na který se mi zatím nepodařilo přijít... jak se zdá tak ani rok v tom nehraje roli. Každopádně jestli je to Jetronic tak by měl být na sacím potrubí a jestli Motronic tak platí to co psal Labros. Ještě mě napadlo že bys ses mohl mrknout na kód ECU podle kterého by mělo jít určit bez větších problému jestli to je Jetronic nebo Motronic.
13:20:02
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Syny: Píšeš že máš 1,8 8V 66 kW kód ABS/ADZ což je Mono-Jetronic a ne BMM. sklad.obrazku.cz/obr20614
9_01.jpg
13:11:10
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> Labros: No tak je to jasny :) Diky ti moc :) Ten snimac teploty je primo na vstriku, tak proto sem ho nenasel a nikam nevedl zadnej kabel, protoze ten kabel je spolecnej ve svazku pro vstrik... Otazkou je jeste jak zjistit, zda ten snimac dobre funguje...
Akorat tam je u obrazku se schamatem psano u toho vyhrejvanyho sani ze to je snimac teploty motoru... To je naky divny ne?
Akorat tam je u obrazku se schamatem psano u toho vyhrejvanyho sani ze to je snimac teploty motoru... To je naky divny ne?
13:07:33
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> werty: Koukal sem i na popis dilu jak ve vstriku tka v celym sani a nikde o snimaci teploty vzduchu ani zminka...
12:58:20
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Syny: Zvláštní, seš si jistej že je to Mono-Motronic? 1,8 8V 66kW by měl být Mono-Jetronic.
12:45:20
13.10.2009
13.10.2009

Labros
-> Syny: Tak BMM viz stekly.wz.cz/bmm.html
12:44:51
13.10.2009
13.10.2009

Labros
Pod klapku by mělo ústit odvětrávání nádrže přes regenerační ventil.
Nevím jak na Mono-Jetronic, ale na BMM má být čidlo vzduchu zespodu na sání pod klapkou.
Doma mám knížku, kde Mono-Jetronic je popsanej.
Nevím jak na Mono-Jetronic, ale na BMM má být čidlo vzduchu zespodu na sání pod klapkou.
Doma mám knížku, kde Mono-Jetronic je popsanej.
12:44:47
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> werty: Tak je tam Mono - Motronic
Ted ctu:
Teromospinac: Elektricky odpor termospinace v zavislosti na teplote nasavenaho vzduchu a chladici kapaliny (graf).
Takze tma nekde to podelany cidlo teploty vzduchu byt musi... Ale nikde se nepise kde skara...
Ted ctu:
Teromospinac: Elektricky odpor termospinace v zavislosti na teplote nasavenaho vzduchu a chladici kapaliny (graf).
Takze tma nekde to podelany cidlo teploty vzduchu byt musi... Ale nikde se nepise kde skara...
12:27:07
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Syny: Zkusím se ti podívat kde přesně by měl být... Ale pokud to je Mono-Jetronic pak by snímač teploty vzduchu mít měl.
12:19:58
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> werty: Tam uz sem hledal, ale krome kabelu kterej vede dolu na udajny vyhrev nikde nic nevidno... Pak tma jde svazek k potenciometru klpaky a k samotnymu vstriku a tim veskere elektronika konci... V krytu klapky, kudu vede vzduch jsou jeste dve trubicky. jeedna vede pod klapku (neco jako u shade ta co vede z pod karbce do filtrboxu) a druha vede nekam daleko podel sani az k filtru a dal nevim...
12:18:53
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Labros: Ne ne... stejně jako BMM nemá MAP.
12:09:10
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> Syny: Hledal bych na sacím potrubí.
12:05:58
13.10.2009
13.10.2009

Labros
-> Syny: no jak ti říkaj, jestli to nemá žádnej MAP/MAF tak to jen odhaduje jen z úhlu natočení klapky a otáček. Čím větší úhel, tím větší tlak a tím víc vzduchu, čím větší otáčky, tím větší rychlost vzduchu a tím je ho taky víc.
12:03:12
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> werty 13.10.09 11:52:34: A kde najdu to teplotni cidlo?
12:01:27
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> Labros: Kdyz mi povis kde by mel bejt, tak te reknu jestli jo nebo ne
Ale co se tyce cesty od filtru vzduchu az po klapku, tak tam sem nezaznamenal zadnou elektroniku. Jen na dne sani ten predehrev elektrickej (kterej ani nevim jestli funguje), jinak nic... Proto me to porad vrta hlavou jak pozna kolik vzduchu tam je a porad mi to nikdo nikde neprozradil
Jinak motor 1,8i 66kW ABS/ADZ.
Ale co se tyce cesty od filtru vzduchu az po klapku, tak tam sem nezaznamenal zadnou elektroniku. Jen na dne sani ten predehrev elektrickej (kterej ani nevim jestli funguje), jinak nic... Proto me to porad vrta hlavou jak pozna kolik vzduchu tam je a porad mi to nikdo nikde neprozradil
Jinak motor 1,8i 66kW ABS/ADZ.11:55:50
13.10.2009
13.10.2009

Labros
ten motor teda nemá ani snímač tlaku?
11:52:34
13.10.2009
13.10.2009

werty
-> King: Základ se počítá podle klapky a otáček... teplota vzduchu od které se odvozuje jeho hustota je korekce. I když ti teplotní čidlo vysadí stejně bude složení směsi odvozováno od klapky a otáček jenom se přijde o korekci podle teploty vzduchu jenž se nahradí nouzovou hodnotou tj. 20°C. Můžu ti poskytnou údaje přímo z příručky Bosch Mono-Jetronic.
11:42:40
13.10.2009
13.10.2009

Labros
-> Syny: a co máš za kód motoru?
11:35:45
13.10.2009
13.10.2009

Syny
-> Labros: Pššššt
Radsi mi povez, jak mi vlastne funguje motor 
Radsi mi povez, jak mi vlastne funguje motor 
