70. vs 80. léta motorů Škoda

prohledat
61 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 13.06.2009 do 28.06.2009, založil/a palinator
řadit dle data
08:47:50
28.06.2009
ferrari
-> MOLSO: Jj, môžem jazdiť, aj jazdím...no, keby sa rysovala nejaká cesta, uvidíme..a aký motor ideš skladať? Videl som, že 136, ale viac neviem...
BTW, mám zapojené vyhrievanie sania (skoda.panda.cz/forum/view topic.php?t=14682&am... len som to ešte riadne neposkúšal...
13:07:49
27.06.2009
MOLSO
-> ferrari: uz mozes jazdit ? 6 ze by si sa stavil 1 odskusame poskusame a uvidime ..... mas poslednu prilezitost km nezlozim dalsi motor 3
12:57:44
27.06.2009
Vrba
-> Urbi: Proč tady píšeš o vačce z Felcky když jsi ji ani nevidel? Určitě bude lepší vačka z felicie 50kw než stara vyšmatlana vačka z Rka. To že je jen pro vstřikovaní je nesmysl co vymyslel někdo kdo ji nedokazal odladit.
12:49:54
27.06.2009
ferrari
-> Urbi: Njn, ale aj ja mám dlhšie sanie, no...ale stálo by to za vyskúšanie, iste...
-> MOLSO: ale nedosiahneš to plnenie vďaka vzduch flitru a výfuku...je to totiž cca totožné so 110R, ale isto 1,3ka ťahá viac zmesi a takisto vypúšťa viac plynov...no, chcelo by to porovnať naše motory, bo až na vačku sú asik identické...
21:38:50
26.06.2009
Petr Urban
-> ferrari: Vačka z felcky si myslím právě že je horší volba, i když je 254 oproti 247 erko, ale chrakteristiku si myslím že má erko vačka rozhodně lepší, ta felcková vačka je navržená na motor ze vstřikováním a elektronikou, felcka má taky o hodně delší sání, to vše je k sobě tedy sladěno i s vačkou. Mám prostě zkušenost že z erkovou vačkou jede ve 1289 škodovce úplně nejlíp, i do otáček parádně.
17:25:06
26.06.2009
MOLSO
-> ferrari: ale 110 130 aj 135/6 maju vacsie vrtanie ako zdvih ... takze ciastocne tu charakteristiku dosiahnes 4
17:22:58
26.06.2009
ferrari
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): hej-hej, to je pravda, aj na zdvihu záleží...aj...jedno s druhým s tretím...preto aj keď dáš vačku z Rka+Cvahadlá+karbec do 130tky, nikdy nedostaneš tú charakteristiku...
15:51:38
26.06.2009
minno
Urbi 25.06.09 17:10:50 napsal: → ferrari: když se k tomu dá rozdělovač z erka a natryskuje karbec…mnozí by se divila jak 130 může jet.
karbeče sú natryskované všetky1 sorry ale musel som si rýpnuť.3
10:17:28
26.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> ferrari: myslim, ze ako ide motor do otacok zavisi aj na pomere vrtania a zdvihu, erka ma mensi zdvih ako 130, takze ide lepsie do otacok, dufam, ze netrepem blbosti, ale logiku to ma, piesty vo valcoch nemusi lietat po takej dlhej drahe
10:00:16
26.06.2009
ferrari
-> Urbi: No jasné, ale ja som myslel sériovú 130tku...a máš aj C čkové vahadlá? A neviem, nie je lepšia vačka z Feldy 50kW, t.j. 254/254? No, ja mám tú a je to dobré, ale zasa neviem porovnať s Rkovou 247/247 (tak to je, myslím)...
Ako na tej charakteristike 110R má zásluhu viacero faktorov - hlavne karbec, kopresný pomer, vačka, C čkové vahadlá a tiež to, že dané sanie je pre tento objem motora akurát...podľa mňa ale už pre 1289 ccm toto sanie a asi hl. výfuk nestačí a preto aj keď mám ja splnené všetko, ako má 110r motor (dokonca mám ostrejšiu vačku), tak takú charakteristiku jednoducho nemám...nejde mi to tak do otáčok...ani s karbom T613 to tak nešlo...podľa mňa mi to škrtí výfuk...ale s tým už asik nič nenarobím...
17:10:50
25.06.2009
Petr Urban
-> ferrari: Velká zásluha na tom bude mít vačka z erka, podle mě nejlepší vačka kterou kdy škodovka do sériových aut dávala, když se dá do 130-136, jede to opravdu parádně, když se k tomu dá rozdělovač z erka a natryskuje karbec....mnozí by se divila jak 130 může jet.
16:54:52
25.06.2009
ferrari
-> Urbi: no, ja osobne to neviem, ale kolegovci na TW to vedia, Viky myslím určite, mal ho v 105/120ke...ale to sú motory diametrálne odlišné, 130 tka ťahá skôr v nízkych/stredných otáčkach a 110R zasa v stredných/vysokých...krúť ak má vyšší 130tka, no výkonovo bude na tom 110R bez vetráka podobne...so SP 3,9 bude iste lepšia 130tka, aj pri SP 4,22 bude mať asik tá 130tka navrch...ale zasa pocitovo bude asik lepší 110R...totiž je tak do 2500 ot vlažný, potom to ide v poho a od 3500 ot to maká...a 130tka presne naopak
00:11:07
25.06.2009
Petr Urban
Nakonec diskuze o liazce....zkoušel někdo z vás dát motor z R(totožný z 110LS) do emka. Jaké byli aspon subjektivní vjemy ? nejlépe v porovnání třeba ze 130.
18:51:15
19.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> palinator: jasne 4 6 len este upresneim :) ja nevytacam motor do .... 4 1
18:50:51
19.06.2009
ferrari
Šemik 18.06.09 08:23:14 napsal: → Tomo – DK: Vždyť čemu těch 200rpm vadí na tu minutu? No, myslím, že by to aj mohlo vadiť, a síce pri extrémne nízkych otáčkach /akými 200 ist je/ sú veľké tlaky v hlavnych kľukových a tiež ojničných ložiskách...
18:31:36
19.06.2009
palinator
-> Tomo - este 11 dni !:
Já vim4. Ale bral jsem tě za slovo, když jsi řekl, že si představuješ vytočení motoru na plno. Už to neřeš...
-> minno:
Machrov tady nemáme, poněvadž ihned po startu by motor při chladnějším počasí opravdu chcíp, ale po pár desítkách sekund už to jde. Navíc v zimě za jízdy po rozjezdu na sytič to v nízkých otáčkách na dvojku bez něj taky (ne)jede. Střídaj se tam válce jak je napadne a ze mě to vytřásá duši. A čím víc plynu, tím víc to vynechává.2 Zvuk to má jak když to má blbej předstih.2
17:02:45
19.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> palinator: ja som nepovedal ze to vytacam do vysin .... 4 ale druhy to vytacal ... keby si si to lepsie precital zistil by si to ... 4 6
20:55:39
18.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: No ja ten sytic vypnu, zavru vrata od garaze a zas na sytic vyjedu ze zahrady... bez plynu... a pak uz jedu v pohode, nekucka to.
20:49:14
18.06.2009
minno
aaa zase tu máme machrov, čo na škodovke naštartujú na sytič, sytič hneď vypnú a drží im to voľnobeh a pri jazde auto nekucká3 51
20:23:05
18.06.2009
palinator
-> Tomo - este 10 dni !:
Jsou v tobě znatelný sadistický sklony! 3
Jinak musí se to při sundávání sytiče popohánět, jinak to zdusne. A občas lítá kontrolka nabíjení, protože se motor občas skoro zastaví. A při těch 200 otáčkách to svítí trvale 4 .
14:41:51
18.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vytocenie motora na plno :D 3 1
14:35:16
18.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomo - este 10 dni !: No ne plnej, ale abys mel tech 800 otacek, co jinyho sis predstavoval?
upraveno 1x, naposled 18.06.2009 14:35:27
14:11:59
18.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no to isto !!! 3 studeny motor a slapnut celkom na plyn ? :D3 roztrhne ho :D to ako jeden typek zima - 25 stupnov skodovka pekna hneda trocha hrdze po 6 mesiacoch ju sel nastartovat a po 15stom otoceni klucika chytila,ako nahle chytila dupol na pedal a bolo ... :( vytocil motor do vysokych nenormalnych otatoc ... som nechapal ... 9 ze co robi ? :( drzal ho v nich a len tak motor hucal ako keby tatra 813 kolos isla hore kopcom plne nalozena ... dymel,trieskalo z vyfuku ... no hroza ... 9 10 10 10 chuda skodovka !!!
upraveno 1x, naposled 18.06.2009 14:13:27
13:29:27
18.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomo - DK: Slapni na plyn 3
13:21:12
18.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> Šemik : ja mam co robit aby mi drzal studeny motor na 800 otackach ... 8 bez sytica ...
08:23:14
18.06.2009
Šemik
-> Tomo - DK: Ale stejně je pořád zbytečně bohatá směs co smývá olejový film z válců, v druhé řadě to zbytečně žere benzín. Vždyť čemu těch 200rpm vadí na tu minutu? Maže to, kontrolka nesvítí.
Se sytičem zacházím stejně jako Matthes, používám ho jen pro samotný start studeného motoru
08:16:04
18.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> Šemik : tak ale sytic sa da znizit 1
08:11:37
18.06.2009
Šemik
-> Tomo - DK: Lepší než kdyby to mělo zbytečně řvát na sytič 2
08:06:05
18.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> naco su vam nizke otacky ??? ved motoru nesvedcia nizke otacky ... :((: 9 10
21:00:26
17.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> packa: Ale jen za studena... Kdyz nastartuju a dam dolu sytic.
20:54:46
17.06.2009
palinator
-> packa:
Za studena není problém...Občas se to tak zakucká že skoro stojí, to už jsou pak traktorový otáčky3
20:30:51
17.06.2009
packa
Matthes, záškodník z TechWebu 15.06.09 17:34:59 napsal: → palinator: No 200 otacake na volnobeh mam kdyz vyjedu z garaze, ale to snad ani neni volnobeh jak se to tam prevaluje jen 3 200 otáček ? To je možné? Já jsem se nedostal pod 450 a to jsem to již počítal ručně podle vahadel.
14:31:45
17.06.2009
Jozka
-> Crestik: To zas až takhle nebylo, Západ z toho byl tehdy docela vyvalenej, že byl Východem dostižen, konstrukce v mnohém pokroková, vzhled líbivý... A pak ta cena, za půl darma.. Akorát byli zklamaný, když zjistili, že si nějaký věci pak ještě musejí dodělat doma3.
14:39:13
16.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> ferrari: vau ...
17:57:32
15.06.2009
ferrari
A ešte toto: Š110LS (=R) má max. výkon
1. 45,6kW/5250 ot podľa SAE (=brzdený motor nemá v činnosti žiadne príslušenstvo, ktoré mu odoberá výkon - čistič vzduchu, vodná pumpa, , dynamo, vetrák,...sú poháňané z iného zdroja) a
2. 38,25kW pri 4650 ot podľa ČSN (motor má v činnsoti všetko prílušenstvo vrátane výfukové systému)
To by ma zaujímalo, ako je charakterizovaný max. výkon podľa ISO, keď užovka 120 má výkon nejak 39 kW podľa ČSN a Mko 120 36,7 kW podľa ISo...
17:50:27
15.06.2009
ferrari
Eidy 15.06.09 17:25:01 napsal:
→ Tomo – DK: Tak to by ten motor musel točit 6688ot/min
o čemž váženě dost pochybuju.
To nie je nereálne...pamätám si citáciu z publikácie "Jezdime bezpečne I" :"motor škoda 110R plynule ťahá do 6000 ot, dokonca dobre pracuje ešte pri 6600 ot"...aj ja som točil Š110Ls do 130km/h na 3ke s origo 4q 4,44 (na 2 ke do 90 km/h)...a čo viem, tak na tých typoch tacho veľmi neskresľovalo...
17:34:59
15.06.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: No 200 otacake na volnobeh mam kdyz vyjedu z garaze, ale to snad ani neni volnobeh jak se to tam prevaluje jen 3
17:32:52
15.06.2009
palinator
-> Eidy:
A vlastně proč ne?! 1
Se podívej kolik točí RS, sice je tam trochu jinejch střev, ale řek bych, že smrt by to pro ten motor nebyla

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):
Ono asi tohle nebylo dělaný nechtěně. Soudruzi mysleli na rodiny a ne na závodníky. Počítali radši s nižší spotřebou a lepším tahem v nižších otáčkách. V tomhle mají Š120 společný charakter s LIAZem. Oproti novým strojům jedou jak traktor i u volnoběhu. Navíc, kterej moderní auťák zvládne točit na volnoběh pod 200 ot./min za studena?! 1
17:27:01
15.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Eidy: nooo, zase 130 tachometrickych nemusi byt az tak moc :-) mozno tych 110 realnych, ved vieme svoje o kvalite tachacov...
17:25:01
15.06.2009
Eidy
-> Tomo - DK: Tak to by ten motor musel točit 6688ot/min o čemž váženě dost pochybuju.
17:22:21
15.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Tomo - DK: to vie len motor a stvoritel.... pri presnosti otackomera tam mohlo byt nieco medzi 4 - 7000 1 ale ked to chces vediet presnejsie, tak som mal gumy 155SR14 a standardnu 4q prevodovku prevdepodobne SP 4,22

PS: pamatam si casy, ked som bol mlady a nevybureny a erku som tocil casto az do zlteho pola na otackomeri, takze v poho snad okolo 6000
16:57:07
15.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): v akych otackach si ju mal ???
16:53:36
15.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Tomo - DK: no osobne som to skusal len do 110 na tachometri... ale myslim, ze by zvladal aj 130 :-)
16:49:15
15.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): ja som cital o erkovom motore ze ak je v dobrej kondicii tak na trojke mal by dat az 130 km ...
14:14:25
15.06.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Tomo - DK: Kedze na litroch, kilach a erkach sa vykon meral ako cisty vykon motora a na novsich - uzovkach a emkach sa uz udaval vykon motora s prislusenstvom alebo vykon "na kolesach" tak samozrejme starsie modely maju na papieri vykon vyssi, ale realny vykon ak sa prepocita na jednu normu je vyssi u novsich.
Urcite specifikum je motor 110R/LS, ktory ma tusim vacsie vrtanie ako zdvih, ine vahadla a vacku, takze ide dobre do otacok a necha sa vytacat o dost vyssie ako kilo alebo 120

- priklad - dobry seriovy erkovy motor mozes kludne tocit na trojke 80 - 100 S120 sa taketo spravanie uz az tak nepaci
Dokonca pre erky bolo na tachometri naznacene "optimalne" radenie a 4q sa mal radit okolo 90km/h
08:17:11
15.06.2009
Tomo - este 11 dni ! - zrušená registrace
tak teda :) kolko ma vykon SKODA 100,110L,110LS/R ??? bude to menej alebo viac podla inej normy ???74 74 74
15:55:09
14.06.2009
ferrari
-> minno: máš pravdu, výkony boli podľa inej metodiky...staré sú podľa ČSN a nové (mká) poďla ISO..otázka, či je v tom rozdiel...neviem...isté je, že 100/110 mali podľa SAE a tam bolo bez príslušenstva (altík, vod. pumpa, vrtuľa chladiča)...a máš pravdu asi aj v tom, že max. výkon bude rovnaký pri užovke aj Mku, akurát priebeh výkonu a krúťaku je na 100% iný...si dodones pamätám citáciu článku z časopisu STOP : "nový model M je o poznanie tichší, ale prekvapilo nás, že akcelerácia sa značne zhoršila a zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa voči starému modelu zhoršilo o 3s"...
14:10:16
14.06.2009
Crestik
...díru do světa teda rozhodně neudělali, to si tu každý tajně přeje. Neříkám, že tu nebyly hlavy vymyslet nemožné....
13:01:18
14.06.2009
minno
MOLSO 14.06.09 12:16:08 napsal: → minno: užovková 120 LS ma vyšší výkon ako emková LSa práve kvoli karbecu 4 EDSR 120 LS má difuzory 22/23 a SEDR ma 20/22 (trysky neviem) ale je fakt ze uzovky maju vyssi vykon 5
nesúhlasím, ukáž mi to v číslach výkonov podľa rovnakých noriem a potom uverím. mierny rozdiel vo výkonoch vzhľadom na použitý karburátor tam môže byť, ale určite nie v radách kW.
12:31:29
14.06.2009
MOLSO
-> Gemini: ano pardon moja chyba ... ale aj tak nemaju ekonostat a su to "slabšie" karby ako EDSR 4
Extreme Tyres