skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
70. vs 80. léta motorů Škoda
12:25:02
14.06.2009
14.06.2009

Gemini
-> MOLSO: LSovy SEDR ma 20/24 dif
12:23:59
14.06.2009
14.06.2009

palinator
-> werty:
Určitě se nesnažím bejt chytřejší, ale při porovnávání v tabulce mě to dost zarazilo. Naopak! Přišlo mi divný, že by motory novější konstrukce byly horší jak ty předtím. Čerpal jsem údaje z tý tabulky. To, že 60-léta byla pro škodovku nejlepší je pravda, protože s 1000 MB udělala díru do světa. Nenapadlo mě, že ve stejný tabulce budou pokaždý jiný normy..Chtěl jsem v tom mít jasno. Na náporový chlazení jsem chtěl poukázat, že není tolik spolehlivé jako to ve stovce. Technologický pokrok mu neupírám. Navíc také vím, že 120tková karoserie je mnohem lepší než stovková a to jak antikorozí (100 hnila za světlama a blatníky se třeba měnily i několikrát), tak ergonomií, protože má např. větší prosklení nebo lepší aerodynamiku.
A jakej byl rozdíl mezi RS a LR? To to tam taky škrtili nebo to bylo kvůli nějakej předpisům v závodech?
Určitě se nesnažím bejt chytřejší, ale při porovnávání v tabulce mě to dost zarazilo. Naopak! Přišlo mi divný, že by motory novější konstrukce byly horší jak ty předtím. Čerpal jsem údaje z tý tabulky. To, že 60-léta byla pro škodovku nejlepší je pravda, protože s 1000 MB udělala díru do světa. Nenapadlo mě, že ve stejný tabulce budou pokaždý jiný normy..Chtěl jsem v tom mít jasno. Na náporový chlazení jsem chtěl poukázat, že není tolik spolehlivé jako to ve stovce. Technologický pokrok mu neupírám. Navíc také vím, že 120tková karoserie je mnohem lepší než stovková a to jak antikorozí (100 hnila za světlama a blatníky se třeba měnily i několikrát), tak ergonomií, protože má např. větší prosklení nebo lepší aerodynamiku.
A jakej byl rozdíl mezi RS a LR? To to tam taky škrtili nebo to bylo kvůli nějakej předpisům v závodech?
12:16:08
14.06.2009
14.06.2009

MOLSO
-> minno: užovková 120 LS ma vyšší výkon ako emková LSa práve kvoli karbecu
EDSR 120 LS má difuzory 22/23 a SEDR ma 20/22 (trysky neviem) ale je fakt ze uzovky maju vyssi vykon 
EDSR 120 LS má difuzory 22/23 a SEDR ma 20/22 (trysky neviem) ale je fakt ze uzovky maju vyssi vykon 
11:43:43
14.06.2009
14.06.2009

minno
-> ferrari: ty si to tiež trochu pletieš
Všetky motory 105 a taktiež 120 mali v priebehu výroby rovnaké výkony... Rozdiel je tiež len v starých / nových normách 
Všetky motory 105 a taktiež 120 mali v priebehu výroby rovnaké výkony... Rozdiel je tiež len v starých / nových normách 
08:56:34
14.06.2009
14.06.2009

ferrari
-> palinator: njn, porovnávaš výkony podľa iných noriem...na margo toho chladenia - pokiaľ je náporové v dobrom stave a všetko funguje, ako má, tak nevaríš nikdy...a 100vkové chladenie je podľa mňa najväčšie mínus tých modelov - zvyšuje hlučnosť, spotrebu, zmenšuje výkon...inak si ale myslím, že ten výkon ozaj išiel dole, totiž soudruzi sa snažili stále znižovať potrebu a emisie a išli cestou škrtenia karburátora - už aj preto vidieť pokles temer 3 kW medzi Š120 r.v.78 a r.v84...aj karburátory EDSR/SEDR sú podľa mňa výkonovo horšie ako DDSR, ale pri týchto EDSR/SEDR tiež platí, že ak je v dobrom stave, tak je to OK...ale SEDRe sú hrozne uškrtené - platí hl. pre Š120l/LS...difúzor 1. komory 20 je strašne málo
No a ešte jeden postreh - prevedenie karosérie je u 742 omnoho premyslenejšie, ako pri 722 - nehnije to tak veľmi
ALE NIE JE NAD MOTOR Š110LS - na to nemá žiaden motor zo 742...
PS - ešte by ma zaujímalo, aký ISO výkon by mali Š100/110l/110LS pri osadení v modeli 742...totiž dosť výkonu uberá práve ten vetrák...
No a ešte jeden postreh - prevedenie karosérie je u 742 omnoho premyslenejšie, ako pri 722 - nehnije to tak veľmi
ALE NIE JE NAD MOTOR Š110LS - na to nemá žiaden motor zo 742...
PS - ešte by ma zaujímalo, aký ISO výkon by mali Š100/110l/110LS pri osadení v modeli 742...totiž dosť výkonu uberá práve ten vetrák...
00:09:09
14.06.2009
14.06.2009

werty
-> palinator: Hlavně nezkoušej být chytřejší než soudruzi ze škodovky. Skoro nikdy se to nevyplácí a pak to dopadá jako teď 

23:47:37
13.06.2009
13.06.2009

palinator
Aha. 
V tom bude zásadní problém. Nepředpokládal jsem, že ve stejný tabulce budou pokaždý jiný normy. Nicméně výčet vylepšení, který motory opravdu vylepšily, by mě celkem zajímal. Náporový chlazení bylo z hlediska spolehlivosti horší než stovkový. Ale s tim se zřejmě nepočítalo - s nefunkčními termospínači. Příkladů by bylo víc.

V tom bude zásadní problém. Nepředpokládal jsem, že ve stejný tabulce budou pokaždý jiný normy. Nicméně výčet vylepšení, který motory opravdu vylepšily, by mě celkem zajímal. Náporový chlazení bylo z hlediska spolehlivosti horší než stovkový. Ale s tim se zřejmě nepočítalo - s nefunkčními termospínači. Příkladů by bylo víc.
23:17:58
13.06.2009
13.06.2009

Adam6666 - zrušená registrace

23:11:36
13.06.2009
13.06.2009

petr s
-> palinator: Chyba bude u tebe
23:08:30
13.06.2009
13.06.2009

Jakub M.
no... pokud to srovnáváš z hlediska výkonu... tak si pleteš normy ve kterých je ten výkon měřenej... jestli DIN nebo SAE ... atd. Z hlediska technologického pokroku to je také jinak

23:05:40
13.06.2009
13.06.2009

palinator
www.skoda100.cz/view.php?
cisloclank...
Zdravím. Zde, v porovnání motorů Škody 100/110 a 105/120 vyplývá, že co novější generace motorů,tím horší. Dle tabulkových hodnot to vypadá, jako neřešit výměnu motorů za novější,ale naopak o zachovalý starý motor ze stovky. Zajímalo by mě, co vedlo motoráře k výrobě horších motorů, dokáže mi to někdo vysvětlit? To ty zemědělský vůle rostly čím dál víc? Nebo šlo i tehdá o plnění nesmyslných ekologických limitů? Například o něco větší motor 105 má oproti 100 větší kompresi,ale nižší výkon i točivý moment, ještě hůře dostupný. Tak jaká byla výhoda motoru 105 oproti 100?
To samý platí i dále:
Škoda 110 LS lepší jak 130 !!!
Škoda 110 L lepší než 120 L
Škoda 130 RS lepší než modernější LR!!!
Potvzuje se, že šedesátá léta byla pro škodovku nejlepší v dějinách. Škoda 130 RS byl nejlepší závodní vůz, který kdy škodovka vyrobila. Kde udělali soudruzi chybu?
Zdravím. Zde, v porovnání motorů Škody 100/110 a 105/120 vyplývá, že co novější generace motorů,tím horší. Dle tabulkových hodnot to vypadá, jako neřešit výměnu motorů za novější,ale naopak o zachovalý starý motor ze stovky. Zajímalo by mě, co vedlo motoráře k výrobě horších motorů, dokáže mi to někdo vysvětlit? To ty zemědělský vůle rostly čím dál víc? Nebo šlo i tehdá o plnění nesmyslných ekologických limitů? Například o něco větší motor 105 má oproti 100 větší kompresi,ale nižší výkon i točivý moment, ještě hůře dostupný. Tak jaká byla výhoda motoru 105 oproti 100?
To samý platí i dále:
Škoda 110 LS lepší jak 130 !!!
Škoda 110 L lepší než 120 L
Škoda 130 RS lepší než modernější LR!!!
Potvzuje se, že šedesátá léta byla pro škodovku nejlepší v dějinách. Škoda 130 RS byl nejlepší závodní vůz, který kdy škodovka vyrobila. Kde udělali soudruzi chybu?
