skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Teplomer + tlakomer oleja
13:19:41
07.03.2009
07.03.2009

vhml
Klucí můžete mi poradit se zapojením toho žiguláckýho budíku? Jsou tam značky: 4T na šroubu. C - levá část toho červenýho kabelu. B levá žárovka, BN pod levou žárovkou.A HN vedle pravý žárovky
13:42:56
03.03.2009
03.03.2009

suri
-> čert: ocelová trubka k vývodu chladiču oleja
13:41:54
03.03.2009
03.03.2009

čert
-> suri: kde v kanalu jsi mel to cidlo?
13:40:12
03.03.2009
03.03.2009

U-Geen
MOLSO znova pojazdný 02.03.09 23:14:18 napsal:
prosim vas moze mi sem dakto dosvedcit ze pri extremnych podmienkach a vo
vysokom zatazeni moze olej dosahovat teplotu 100°C ? alebo aj viac ? lebo gabi
neveri
muzu ti vyfotit teplomer oleje u TDi :-) i kdyz ted v zime je to bida
prosim vas moze mi sem dakto dosvedcit ze pri extremnych podmienkach a vo
vysokom zatazeni moze olej dosahovat teplotu 100°C ? alebo aj viac ? lebo gabi
neveri
muzu ti vyfotit teplomer oleje u TDi :-) i kdyz ted v zime je to bida12:51:56
03.03.2009
03.03.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> TUNER: hej hej sobry si
11:16:52
03.03.2009
03.03.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> čert: V redukci u olejového filtru.
11:14:49
03.03.2009
03.03.2009

čert
-> TUNER: kde mas to cidlo teploty oleje?
10:56:31
03.03.2009
03.03.2009

Martin136COUPE
Já mám teplotní čidlo vody ve vypoušťáku vany a v lehkém mrazu sem se při kravení ve městě dostal na 72°C, jinak normálně je tam cca 60-65°C a to i při jízdě kolem 130km/h...zřejmě chlazení vany proudícím vzduchem funguje :)
V zimě to ale dostat na 60°C to chce fakt tak 15-20 km :(
Nezbývá než čekat co to bude provádět v létě...typuji tak +20°C navrch možná víc...
V zimě to ale dostat na 60°C to chce fakt tak 15-20 km :(
Nezbývá než čekat co to bude provádět v létě...typuji tak +20°C navrch možná víc...
09:49:24
03.03.2009
03.03.2009

MOLSO
-> TUNER: aha tak dik


09:39:18
03.03.2009
03.03.2009

TUNER
-> gabo000000: Aha,já myslel že jsi psal že nikdy nešel přes 60°C a najednou měl permanentně 70°C....tak nevim,za chvilku se dostanem na normální teplotu. Proč myslíš že se dělají výměníky olej/voda?? Protože je olej teplejší a voda ho ochlazuje....
-> MOLSO znova pojazdný: Normální teplotu po zahřátí mam někde kolem 70-90°C taky podle toho jak teplo je venku....
-> MOLSO znova pojazdný: Normální teplotu po zahřátí mam někde kolem 70-90°C taky podle toho jak teplo je venku....
08:05:09
03.03.2009
03.03.2009

MOLSO
-> TUNER: ujo tuner mozem sa ta opytat pri beznej jazde aku mas teplotu oleja ? ked sa neponahlas len tak sa vezies ? diky 

08:01:13
03.03.2009
03.03.2009

suri
-> gabo000000: a tiež kde si mal teplomer ... a aký . ja som mal škodovácky vo vani a permanentne 70 stupňov , potom sa spravil do kanála a teplota chodila pekne .
07:52:49
03.03.2009
03.03.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> TUNER: v maximalke..ale ja vravim o beznej teplote...som vravel o tom ze som mal teplomer a bezne max 70 stupnov

07:52:18
03.03.2009
03.03.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> TUNER: v maximalke..ale ja vravim o beznej teplote...som vravel o tom ze som mal teplomer a bezne max 70 stupnov

06:30:37
03.03.2009
03.03.2009

TUNER
-> gabo000000: MOLSO má samozřejmě pravdu. Teplota oleje může dosahovat klidně 130°C. A to že ti olej třeba při 100°C nevaří je dáno tím že má samozřejmě jiný bod varu než voda,takže s tou to nemůžeš vůbec srovnávat. O olejích je tady témat dost a takovýhle věci tam určitě jsou už vyřešený.
-> David29: Ale teploty nejsou oleje ale vnějšího prostředí...při 40°C ten olej je ještě studenej.....a jestli ti ukazuje max 60°C tak máš něco špatně....u mě neni problém při delší zátěži jít s olejem třeba na 110°C....
Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost&quo t; motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.
-> David29: Ale teploty nejsou oleje ale vnějšího prostředí...při 40°C ten olej je ještě studenej.....a jestli ti ukazuje max 60°C tak máš něco špatně....u mě neni problém při delší zátěži jít s olejem třeba na 110°C....
Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost&quo t; motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.
23:43:51
02.03.2009
02.03.2009

David29
0W -45C
5W - 30C
10W - 20C
15W - 15C
20W -5C
20 20C
30 45C
40 50C
50 50C
5W - 30C
10W - 20C
15W - 15C
20W -5C
20 20C
30 45C
40 50C
50 50C
23:41:23
02.03.2009
02.03.2009

David29
Tak mám pravdu... je to dle tabulek.... Dle tabulek je 0W30 od -45C do 40
23:37:23
02.03.2009
02.03.2009

David29
-> colaczech: Tak jo no.. ukecals mě 
Ale mám dojem že ty čísilka něco podobnýho znamenaj... nejspíš teda ne přímo tu teplotu, ale podle nějakejch tabulek... du hledat

Ale mám dojem že ty čísilka něco podobnýho znamenaj... nejspíš teda ne přímo tu teplotu, ale podle nějakejch tabulek... du hledat

23:36:16
02.03.2009
02.03.2009

colaczech
David29 02.03.09 23:31:57 napsal: Doufám teda že ted nemelu blbosti… ale 15W50.. to udává teploty pro ideální viskozitu? (15C – 50C)a red jak obhajis svoje tvrzeni s olejem 0w30 ?

23:31:57
02.03.2009
02.03.2009

David29
Doufám teda že ted nemelu blbosti... ale 15W50.. to udává teploty pro ideální viskozitu? (15C - 50C)
23:31:01
02.03.2009
02.03.2009

David29
-> MOLSO znova pojazdný: Kdyby měl vyšší teplotu, tak už to moc nemaže...spíš vůbec.. 15W50 by ti už asi při 80C nemazal...
23:14:18
02.03.2009
02.03.2009

MOLSO
prosim vas moze mi sem dakto dosvedcit ze pri extremnych podmienkach a vo vysokom zatazeni moze olej dosahovat teplotu 100°C ? alebo aj viac ? lebo gabi neveri


23:01:39
02.03.2009
02.03.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> MOLSO znova pojazdný: to mas s kade? mne nkdy neukazoval teplomer cez 60° ked som ho mal..a to si uz videl ze ked si vypustal horuci stary olej aby vrel? ked ma vyzsiu ako chladiaca kvapalina? sa mi to nezdaaaaaaaaaa

22:49:33
02.03.2009
02.03.2009

MOLSO
-> gabo000000: olej ma vyssiu teplotu ako chladiaca kvapalina 

22:46:13
02.03.2009
02.03.2009

gabo000000 - zrušená registrace
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 22.01.09 11:18:24 napsal:
Dufam, ze nevadi, ak sa pridam s otazkou… Mam funkcny budik aj cidlo,
lenze je problem, kam umiestnit cidlo tak, aby to aj meralo realnu teplotu
oleja. Vo vypustaku vo vani to nemeria nic, momentalne ho mam nabastlene takto,
ale tiez dava podivne udaje, budik maximalne ukazal nieco okolo 60°C, ked som
cidlo skusal v horucej vode, mimo auta, ukazovalo to realne hodnoty (porovnane
s liehovym teplomerom)
to je dobra teplota...olej nema 90° ako voda
Dufam, ze nevadi, ak sa pridam s otazkou… Mam funkcny budik aj cidlo,
lenze je problem, kam umiestnit cidlo tak, aby to aj meralo realnu teplotu
oleja. Vo vypustaku vo vani to nemeria nic, momentalne ho mam nabastlene takto,
ale tiez dava podivne udaje, budik maximalne ukazal nieco okolo 60°C, ked som
cidlo skusal v horucej vode, mimo auta, ukazovalo to realne hodnoty (porovnane
s liehovym teplomerom)
to je dobra teplota...olej nema 90° ako voda

22:08:47
02.03.2009
02.03.2009

vhml
vyatáhnu starší téma. Zrovna řeším zapojení žigul budíku a nemůžu ho vymyslet. Může mi někdo poradit kam mám co připojit?
21:31:37
02.02.2009
02.02.2009

MOLSO
dnes sa to vyriešilooo
taakže zaslepky na bloku + dole na prsiach sú M16x1,5, jedna menšia záslepka na bloku je M14x1,5(pravdepodobne) a čidlá majú M14x1.5.
Otec našiel materiál na redukciu - stará plynová trubka má vnútorný priemer priblizne 10mm a zvonka je narezaný závit M16x1,5. Kúsok z tohto konca trubky sa odreže a nechá sa taký kus aby sa dal zaskrutkovať do bloku. Trubka musí trčať o taký kus z bloku aký je dlhý závit na čidle teploty. Na tom kúsku sa nareže závit M14x1,5 a redukcia je hotová, valček čidla zasahuje do olejového kanálu tak, že ho obteká olej a zároveň tento kanál neupcháva - pravdepodobne to bude ukazovať správny údaj teploty. Tlakomer bude obdobne zapojený pomocou takejto redukcie
taakže zaslepky na bloku + dole na prsiach sú M16x1,5, jedna menšia záslepka na bloku je M14x1,5(pravdepodobne) a čidlá majú M14x1.5.Otec našiel materiál na redukciu - stará plynová trubka má vnútorný priemer priblizne 10mm a zvonka je narezaný závit M16x1,5. Kúsok z tohto konca trubky sa odreže a nechá sa taký kus aby sa dal zaskrutkovať do bloku. Trubka musí trčať o taký kus z bloku aký je dlhý závit na čidle teploty. Na tom kúsku sa nareže závit M14x1,5 a redukcia je hotová, valček čidla zasahuje do olejového kanálu tak, že ho obteká olej a zároveň tento kanál neupcháva - pravdepodobne to bude ukazovať správny údaj teploty. Tlakomer bude obdobne zapojený pomocou takejto redukcie

19:08:39
26.01.2009
26.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: nie neni tam ziadny polep a ani nič farbene....

18:45:25
26.01.2009
26.01.2009

MOLSO
-> LuisiLe: pekna pracicka
predbehol si ma kua
a nie je to len polep ladackeho budiku ?
predbehol si ma kua
a nie je to len polep ladackeho budiku ?18:40:12
26.01.2009
26.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: dufam ze aj ti takto spravis a nebudeš tam davat ten škaredy ladacky budik. čreva lada-budik škoda.....
21:02:31
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> LuisiLe:
tlak oleje [kp/cm2]------odpor snimace
0------------------------ ---290-320 ohm
4------------------------ ---103-133 ohm
6------------------------ ---55-80 ohm
8------------------------ ----0-15 ohm
tlak oleje [kp/cm2]------odpor snimace
0------------------------ ---290-320 ohm
4------------------------ ---103-133 ohm
6------------------------ ---55-80 ohm
8------------------------ ----0-15 ohm
21:01:10
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: zgulacky budik ked sa na neho pozeras zo zadu sruba an uchytenie je hore
oranzovy kabel (dva kontakty] je plus
sivy kabel vpravo ten ktory ide do budika nie do ziarovky je signal
biely kabel z ciernou cirou dole je kostra
tak to tam pisali cez vikend to nejako odskusam...
oranzovy kabel (dva kontakty] je plus
sivy kabel vpravo ten ktory ide do budika nie do ziarovky je signal
biely kabel z ciernou cirou dole je kostra
tak to tam pisali cez vikend to nejako odskusam...
19:49:49
23.01.2009
23.01.2009

MOLSO
-> LuisiLe: potom daj vediet co a ako


19:46:04
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: skusim ladaklub.com 

19:43:21
23.01.2009
23.01.2009

MOLSO
-> LuisiLe: ani v knizke su farby neni popisane skus najst eklektroinstalaciu lada 1500 1600 na nete aj s farebnym odlisenim kablov ;)
19:34:36
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: no z cidla nesiel nikaky drot, uz to nikto predomnou brakoval, achcel som zobrat z tej lady aj karbec ale niekto ho nemohol vybrat tak po nom jeb.....


19:29:15
23.01.2009
23.01.2009

MOLSO
-> LuisiLe: terba niekoho kto vie gavarit pa ruski
ved podla farby drotov by si mohol zistit ktory kam isiel ... z cidla isiel drot (droty?) istej farba a do budika musia vstupit tak podla toho vyzistis ... a ostatok je elektrika
ved podla farby drotov by si mohol zistit ktory kam isiel ... z cidla isiel drot (droty?) istej farba a do budika musia vstupit tak podla toho vyzistis ... a ostatok je elektrika19:27:48
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: inak ten budik neni v skutočnosti taky špinavy....aj tak to budem prehadzovat do škodovackeho aby to trochu vyzeralo


19:26:01
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: no ale + - na tom budike vobec neni je tam nejaka azbuka a su tam dve ziarovky takze jedna bude urcite podsvietenie a druha asi kontrolkatlaku ojeja ale poyrem sa na to az cez vikend dnes som generalkoval ocovi vodnu pumpu čistil veci čo som donesol z vrakača.....
19:19:39
23.01.2009
23.01.2009

MOLSO
-> LuisiLe: šikovny chlapec
novy som sa nepýtal a toto zapojíš celkom lahko. vlastne tak isto ako to bolo v tom žiguláku ... teda na budík pravdeodobne + - osvetlenie a senzor. si to zohnal skor ako ja 
novy som sa nepýtal a toto zapojíš celkom lahko. vlastne tak isto ako to bolo v tom žiguláku ... teda na budík pravdeodobne + - osvetlenie a senzor. si to zohnal skor ako ja 
18:32:54
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
uz len ako to zapojit.....
18:26:14
23.01.2009
23.01.2009

LuisiLe
-> MOLSO: takze bol som dnes na vrakaci a vybral som dvy cidla a jeden budik ak to je to a kolko stoji novy si sa nepital?.....
16:38:12
22.01.2009
22.01.2009

MOLSO
-> Gemini: akoze ked dosiahne 95°C tak sa rozsvieti kontrolka akoze je olej zohriaty ? 

16:32:37
22.01.2009
22.01.2009

Gemini
myslim ze miesto zatky pasuje 95stup teplotny spinac co je v prednom chladici, aspon na kontrolku by sa to dalo dat......
14:23:17
22.01.2009
22.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> vhml: Ale ked ti to ukazuje teplotu v rozmedzi 30 az 60 stupnov a aj to len ked sa mu chce, tak je to mierne na prd...Ked uz nieco davam do auta, tak chcem, aby to ukazovalo aspon trochu presne...
Inak, nepotrebujem vediet tu teplotu... ale ja chceeeeeem....
Inak, nepotrebujem vediet tu teplotu... ale ja chceeeeeem....
12:55:26
22.01.2009
22.01.2009

vhml
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): zeptám se trochu blbě: Na co potřebuješ znát reálnou teplotu? Mě to taky neměří přesně, ale vím jakou teplotu mi ukazuje prohřátej motor, jakou studenej a jakou přehrátej... V tu chvíli mě absolutní hodnota ani nijak moc nezajímá, stačí mi znát rozdíly proti běžnýmu stavu.
12:44:00
22.01.2009
22.01.2009

MOLSO
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): no tak to je fakt JEBNUTY zavit
zlate čidlo vody shade s krasnym zavitom M14x1.5 na ktory mam doma aj zavinik.... toto kuželove je nahouno 
zlate čidlo vody shade s krasnym zavitom M14x1.5 na ktory mam doma aj zavinik.... toto kuželove je nahouno 
11:46:58
22.01.2009
22.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
→ MOLSO: no ale kam hlbsie..., ked tam mam chcladic oleja, uz ma nenapada ziadne rozumne miesto, kam by sa to mohlo dat, aby som nemusel vrtat do bloku alebo do vane.... ....a aky ma zavit? jednoducho povedane, jebnuty… neviem ako sa to vola odborne, ale zavit je konicky… hodim sem foto cidla samotneho, tam to uvidis... rozmery teraz netusim.
Inak, cislo aj budik je Equus - odporucam nekupovat, vyzera to zvnutra akoby sa spojil polsky konstrukter s tureckym dizajnerom a vyrobu zadali indickym robotnikom v cinskej fabrike
Inak, cislo aj budik je Equus - odporucam nekupovat, vyzera to zvnutra akoby sa spojil polsky konstrukter s tureckym dizajnerom a vyrobu zadali indickym robotnikom v cinskej fabrike
11:25:28
22.01.2009
22.01.2009

MOLSO
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): musis ho dat hlbsie do kanala aby ho oblieval olej
btw aky zavit ma to čidlo ?
btw aky zavit ma to čidlo ?
11:18:24
22.01.2009
22.01.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Dufam, ze nevadi, ak sa pridam s otazkou.... Mam funkcny budik aj cidlo, lenze je problem, kam umiestnit cidlo tak, aby to aj meralo realnu teplotu oleja. Vo vypustaku vo vani to nemeria nic, momentalne ho mam nabastlene takto, ale tiez dava podivne udaje, budik maximalne ukazal nieco okolo 60°C, ked som cidlo skusal v horucej vode, mimo auta, ukazovalo to realne hodnoty (porovnane s liehovym teplomerom)
