Teplomer + tlakomer oleja

prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.01.2009 do 07.03.2009, založil/a MOLSO
řadit dle data
13:19:41
07.03.2009
vhml
Klucí můžete mi poradit se zapojením toho žiguláckýho budíku? Jsou tam značky: 4T na šroubu. C - levá část toho červenýho kabelu. B levá žárovka, BN pod levou žárovkou.A HN vedle pravý žárovky
13:42:56
03.03.2009
suri
-> čert: ocelová trubka k vývodu chladiču oleja
13:41:54
03.03.2009
čert
-> suri: kde v kanalu jsi mel to cidlo?
13:40:12
03.03.2009
U-Geen
MOLSO znova pojazdný 02.03.09 23:14:18 napsal:
prosim vas moze mi sem dakto dosvedcit ze pri extremnych podmienkach a vo
vysokom zatazeni moze olej dosahovat teplotu 100°C ? alebo aj viac ? lebo gabi
neveri 1 3
muzu ti vyfotit teplomer oleje u TDi :-) i kdyz ted v zime je to bida
12:51:56
03.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> TUNER: hej hej sobry si
11:16:52
03.03.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> čert: V redukci u olejového filtru.
11:14:49
03.03.2009
čert
-> TUNER: kde mas to cidlo teploty oleje?
10:56:31
03.03.2009
Martin136COUPE
Já mám teplotní čidlo vody ve vypoušťáku vany a v lehkém mrazu sem se při kravení ve městě dostal na 72°C, jinak normálně je tam cca 60-65°C a to i při jízdě kolem 130km/h...zřejmě chlazení vany proudícím vzduchem funguje :)

V zimě to ale dostat na 60°C to chce fakt tak 15-20 km :(

Nezbývá než čekat co to bude provádět v létě...typuji tak +20°C navrch možná víc...
upraveno 2x, naposled 03.03.2009 10:57:24
09:49:24
03.03.2009
MOLSO
-> TUNER: aha tak dik 4 4
09:39:18
03.03.2009
TUNER
-> gabo000000: Aha,já myslel že jsi psal že nikdy nešel přes 60°C a najednou měl permanentně 70°C....tak nevim,za chvilku se dostanem na normální teplotu. Proč myslíš že se dělají výměníky olej/voda?? Protože je olej teplejší a voda ho ochlazuje....
-> MOLSO znova pojazdný: Normální teplotu po zahřátí mam někde kolem 70-90°C taky podle toho jak teplo je venku....
08:05:09
03.03.2009
MOLSO
-> TUNER: ujo tuner mozem sa ta opytat pri beznej jazde aku mas teplotu oleja ? ked sa neponahlas len tak sa vezies ? diky 6
08:01:13
03.03.2009
suri
-> gabo000000: a tiež kde si mal teplomer ... a aký . ja som mal škodovácky vo vani a permanentne 70 stupňov , potom sa spravil do kanála a teplota chodila pekne .
07:52:49
03.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> TUNER: v maximalke..ale ja vravim o beznej teplote...som vravel o tom ze som mal teplomer a bezne max 70 stupnov8
07:52:18
03.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> TUNER: v maximalke..ale ja vravim o beznej teplote...som vravel o tom ze som mal teplomer a bezne max 70 stupnov8
06:30:37
03.03.2009
TUNER
-> gabo000000: MOLSO má samozřejmě pravdu. Teplota oleje může dosahovat klidně 130°C. A to že ti olej třeba při 100°C nevaří je dáno tím že má samozřejmě jiný bod varu než voda,takže s tou to nemůžeš vůbec srovnávat. O olejích je tady témat dost a takovýhle věci tam určitě jsou už vyřešený.
-> David29: Ale teploty nejsou oleje ale vnějšího prostředí...při 40°C ten olej je ještě studenej.....a jestli ti ukazuje max 60°C tak máš něco špatně....u mě neni problém při delší zátěži jít s olejem třeba na 110°C....

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost&quo t; motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40.
23:43:51
02.03.2009
David29
0W -45C
5W - 30C
10W - 20C
15W - 15C
20W -5C

20 20C
30 45C
40 50C
50 50C
23:41:23
02.03.2009
David29
Tak mám pravdu... je to dle tabulek.... Dle tabulek je 0W30 od -45C do 40
23:37:23
02.03.2009
David29
-> colaczech: Tak jo no.. ukecals mě 3
Ale mám dojem že ty čísilka něco podobnýho znamenaj... nejspíš teda ne přímo tu teplotu, ale podle nějakejch tabulek... du hledat 1
23:36:16
02.03.2009
colaczech
David29 02.03.09 23:31:57 napsal: Doufám teda že ted nemelu blbosti… ale 15W50.. to udává teploty pro ideální viskozitu? (15C – 50C)a red jak obhajis svoje tvrzeni s olejem 0w30 ?1
23:31:57
02.03.2009
David29
Doufám teda že ted nemelu blbosti... ale 15W50.. to udává teploty pro ideální viskozitu? (15C - 50C)
upraveno 1x, naposled 02.03.2009 23:32:13
23:31:01
02.03.2009
David29
-> MOLSO znova pojazdný: Kdyby měl vyšší teplotu, tak už to moc nemaže...spíš vůbec.. 15W50 by ti už asi při 80C nemazal...
23:14:18
02.03.2009
MOLSO
prosim vas moze mi sem dakto dosvedcit ze pri extremnych podmienkach a vo vysokom zatazeni moze olej dosahovat teplotu 100°C ? alebo aj viac ? lebo gabi neveri 1 3
23:01:39
02.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> MOLSO znova pojazdný: to mas s kade? mne nkdy neukazoval teplomer cez 60° ked som ho mal..a to si uz videl ze ked si vypustal horuci stary olej aby vrel? ked ma vyzsiu ako chladiaca kvapalina? sa mi to nezdaaaaaaaaaa8
22:49:33
02.03.2009
MOLSO
-> gabo000000: olej ma vyssiu teplotu ako chladiaca kvapalina 4
22:46:13
02.03.2009
gabo000000 - zrušená registrace
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 22.01.09 11:18:24 napsal:
Dufam, ze nevadi, ak sa pridam s otazkou… Mam funkcny budik aj cidlo,
lenze je problem, kam umiestnit cidlo tak, aby to aj meralo realnu teplotu
oleja. Vo vypustaku vo vani to nemeria nic, momentalne ho mam nabastlene takto,
ale tiez dava podivne udaje, budik maximalne ukazal nieco okolo 60°C, ked som
cidlo skusal v horucej vode, mimo auta, ukazovalo to realne hodnoty (porovnane
s liehovym teplomerom)



to je dobra teplota...olej nema 90° ako voda8
22:08:47
02.03.2009
vhml
vyatáhnu starší téma. Zrovna řeším zapojení žigul budíku a nemůžu ho vymyslet. Může mi někdo poradit kam mám co připojit?
zvětšit Teplomer  + tlakomer oleja  - obrázek od vhml vložen 02.03.2009 22:08:47
21:31:37
02.02.2009
MOLSO
dnes sa to vyriešilooo 1 taakže zaslepky na bloku + dole na prsiach sú M16x1,5, jedna menšia záslepka na bloku je M14x1,5(pravdepodobne) a čidlá majú M14x1.5.

Otec našiel materiál na redukciu - stará plynová trubka má vnútorný priemer priblizne 10mm a zvonka je narezaný závit M16x1,5. Kúsok z tohto konca trubky sa odreže a nechá sa taký kus aby sa dal zaskrutkovať do bloku. Trubka musí trčať o taký kus z bloku aký je dlhý závit na čidle teploty. Na tom kúsku sa nareže závit M14x1,5 a redukcia je hotová, valček čidla zasahuje do olejového kanálu tak, že ho obteká olej a zároveň tento kanál neupcháva - pravdepodobne to bude ukazovať správny údaj teploty. Tlakomer bude obdobne zapojený pomocou takejto redukcie 1
19:08:39
26.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: nie neni tam ziadny polep a ani nič farbene....2
18:45:25
26.01.2009
MOLSO
-> LuisiLe: pekna pracicka 4 predbehol si ma kua 40 a nie je to len polep ladackeho budiku ?
18:40:12
26.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: dufam ze aj ti takto spravis a nebudeš tam davat ten škaredy ladacky budik. čreva lada-budik škoda.....
zvětšit Teplomer  + tlakomer oleja  - obrázek od LuisiLe vložen 26.01.2009 18:40:12
21:02:31
23.01.2009
LuisiLe
-> LuisiLe:
tlak oleje [kp/cm2]------odpor snimace
0------------------------ ---290-320 ohm
4------------------------ ---103-133 ohm
6------------------------ ---55-80 ohm
8------------------------ ----0-15 ohm
21:01:10
23.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: zgulacky budik ked sa na neho pozeras zo zadu sruba an uchytenie je hore
oranzovy kabel (dva kontakty] je plus
sivy kabel vpravo ten ktory ide do budika nie do ziarovky je signal
biely kabel z ciernou cirou dole je kostra

tak to tam pisali cez vikend to nejako odskusam...
19:49:49
23.01.2009
MOLSO
-> LuisiLe: potom daj vediet co a ako 4 6
19:46:04
23.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: skusim ladaklub.com 1
19:43:21
23.01.2009
MOLSO
-> LuisiLe: ani v knizke su farby neni popisane skus najst eklektroinstalaciu lada 1500 1600 na nete aj s farebnym odlisenim kablov ;)
19:34:36
23.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: no z cidla nesiel nikaky drot, uz to nikto predomnou brakoval, achcel som zobrat z tej lady aj karbec ale niekto ho nemohol vybrat tak po nom jeb.....4 2
19:29:15
23.01.2009
MOLSO
-> LuisiLe: terba niekoho kto vie gavarit pa ruski 1 ved podla farby drotov by si mohol zistit ktory kam isiel ... z cidla isiel drot (droty?) istej farba a do budika musia vstupit tak podla toho vyzistis ... a ostatok je elektrika
19:27:48
23.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: inak ten budik neni v skutočnosti taky špinavy....aj tak to budem prehadzovat do škodovackeho aby to trochu vyzeralo2 3
19:26:01
23.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: no ale + - na tom budike vobec neni je tam nejaka azbuka a su tam dve ziarovky takze jedna bude urcite podsvietenie a druha asi kontrolkatlaku ojeja ale poyrem sa na to az cez vikend dnes som generalkoval ocovi vodnu pumpu čistil veci čo som donesol z vrakača.....
19:19:39
23.01.2009
MOLSO
-> LuisiLe: šikovny chlapec 4 1 novy som sa nepýtal a toto zapojíš celkom lahko. vlastne tak isto ako to bolo v tom žiguláku ... teda na budík pravdeodobne + - osvetlenie a senzor. si to zohnal skor ako ja 40
18:32:54
23.01.2009
LuisiLe
uz len ako to zapojit.....
zvětšit Teplomer  + tlakomer oleja  - obrázek od LuisiLe vložen 23.01.2009 18:32:54
18:26:14
23.01.2009
LuisiLe
-> MOLSO: takze bol som dnes na vrakaci a vybral som dvy cidla a jeden budik ak to je to a kolko stoji novy si sa nepital?.....
zvětšit Teplomer  + tlakomer oleja  - obrázek od LuisiLe vložen 23.01.2009 18:26:14
16:38:12
22.01.2009
MOLSO
-> Gemini: akoze ked dosiahne 95°C tak sa rozsvieti kontrolka akoze je olej zohriaty ? 9
16:32:37
22.01.2009
Gemini
myslim ze miesto zatky pasuje 95stup teplotny spinac co je v prednom chladici, aspon na kontrolku by sa to dalo dat......
14:23:17
22.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> vhml: Ale ked ti to ukazuje teplotu v rozmedzi 30 az 60 stupnov a aj to len ked sa mu chce, tak je to mierne na prd...Ked uz nieco davam do auta, tak chcem, aby to ukazovalo aspon trochu presne...

Inak, nepotrebujem vediet tu teplotu... ale ja chceeeeeem....
upraveno 1x, naposled 22.01.2009 14:23:40
12:55:26
22.01.2009
vhml
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): zeptám se trochu blbě: Na co potřebuješ znát reálnou teplotu? Mě to taky neměří přesně, ale vím jakou teplotu mi ukazuje prohřátej motor, jakou studenej a jakou přehrátej... V tu chvíli mě absolutní hodnota ani nijak moc nezajímá, stačí mi znát rozdíly proti běžnýmu stavu.
12:44:00
22.01.2009
MOLSO
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): no tak to je fakt JEBNUTY zavit 8 zlate čidlo vody shade s krasnym zavitom M14x1.5 na ktory mam doma aj zavinik.... toto kuželove je nahouno 10
11:46:58
22.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
→ MOLSO: no ale kam hlbsie..., ked tam mam chcladic oleja, uz ma nenapada ziadne rozumne miesto, kam by sa to mohlo dat, aby som nemusel vrtat do bloku alebo do vane.... ....a aky ma zavit? jednoducho povedane, jebnuty… neviem ako sa to vola odborne, ale zavit je konicky… hodim sem foto cidla samotneho, tam to uvidis... rozmery teraz netusim.

Inak, cislo aj budik je Equus - odporucam nekupovat, vyzera to zvnutra akoby sa spojil polsky konstrukter s tureckym dizajnerom a vyrobu zadali indickym robotnikom v cinskej fabrike
zvětšit Teplomer  + tlakomer oleja  - obrázek od alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) vložen 22.01.2009 11:46:58
upraveno 1x, naposled 22.01.2009 11:48:29
11:25:28
22.01.2009
MOLSO
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): musis ho dat hlbsie do kanala aby ho oblieval olej


btw aky zavit ma to čidlo ?
upraveno 1x, naposled 22.01.2009 11:25:49
11:18:24
22.01.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Dufam, ze nevadi, ak sa pridam s otazkou.... Mam funkcny budik aj cidlo, lenze je problem, kam umiestnit cidlo tak, aby to aj meralo realnu teplotu oleja. Vo vypustaku vo vani to nemeria nic, momentalne ho mam nabastlene takto, ale tiez dava podivne udaje, budik maximalne ukazal nieco okolo 60°C, ked som cidlo skusal v horucej vode, mimo auta, ukazovalo to realne hodnoty (porovnane s liehovym teplomerom)
zvětšit Teplomer  + tlakomer oleja  - obrázek od alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) vložen 22.01.2009 11:18:24
upraveno 1x, naposled 22.01.2009 11:20:12
Extreme Tyres