skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dacia - zkušenosti, vychytávky, vylepšení
-> Jirik_Tuňák1983: Nojo, ale vem si jakej mame pocet tech aut na firme... To se vzdycky neco bude srat v takovym vzorku. "Kolega" si koupil tojotu pro ace nebo jak se to jmenuje - takovy to, jak to delaj vsichni s citroenem, pezotem, oplem... Par mesicu stary auto mu v lete zacalo samo poustet do xichtu horkej vzduch a neslo s tim absolutne nic udelat. Oprava byla asi na 2 mesice.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.01.25 18:48:23: Po tom, jak zde zásobujete vedlejší téma?
-> gim 03.01.25 08:43:15: Si kup Turneo Custom 
Ac mam holobyt, tak bych teda nic jinyho nez dodavku nechtel. Jediny co, tak se clovek nedostane do kazdyho nakupaku, tam musim focusem, ale to je minimum cest...

Ac mam holobyt, tak bych teda nic jinyho nez dodavku nechtel. Jediny co, tak se clovek nedostane do kazdyho nakupaku, tam musim focusem, ale to je minimum cest...
-> gim 03.01.25 08:43:15: Jo posun v bezpečnosti tam bude, ale obávám se že taky ne úplně k dnešním standardům. A co se týká ceny, tak ono všechny nový auta šly nahoru, že to stálo 160t je fajn ale v tý době taky stála fábie 230, dneska jsou to úplně jiný cifry, to sandero ted stojí 335 v základu. Ale jak říkám, já naprosto chápu důchodce který se nechtěl srát se servisem starý vrány a modlit se před každou technickou, aby to pustili tak si to za 160 koupil nový a byl spokojenej.
Já měl Logana z roku 2005, holota... Jako byl to nezmar, nedělal jsem na něm nic kromě oleje.
Jen mě to auto nebavilo a bylo to shnilý
Jen mě to auto nebavilo a bylo to shnilý
Já zvažuju Bigstera, ale zase si říkám jestli ho fakt nutně potřebuju..že bych to vyměnil za Supa..což je vlastně hloupost..měnit to za Supa 

-> saskyn2: jako ano, ale v tom je kouzlo toho auta. Na nic si nehraje a funguje. Hlavně stálo to 160 nový. Věřím, že tam je oproti feldě, alespoň posun v bezpečnosti, je to o chlup větší, když už tam chybí další benefity - teď mluvím o Sanderu.
Na druhou stranu kolega na podzim přivezl už druhé Sandero v provedení Stepway, to už má i slušnou výbavu a celkem i vypadá. Cena samozřejmě úplně jinde. To starší - souputník našeho stálo asi 330 a to aktuální bylo snad kolem 500.
Jogger je mnohem dál, jak zpracováním, tak výbavou a komfortem. Taky jsem po něm pokukoval na doma. Vánoční svátky však bohužel ukázaly, že i S III v kombíku umí být malý :-D takže budu muset lovit v jiných vodách.
Na druhou stranu kolega na podzim přivezl už druhé Sandero v provedení Stepway, to už má i slušnou výbavu a celkem i vypadá. Cena samozřejmě úplně jinde. To starší - souputník našeho stálo asi 330 a to aktuální bylo snad kolem 500.
Jogger je mnohem dál, jak zpracováním, tak výbavou a komfortem. Taky jsem po něm pokukoval na doma. Vánoční svátky však bohužel ukázaly, že i S III v kombíku umí být malý :-D takže budu muset lovit v jiných vodách.
-> michael: Ja když ti jeho povidani kolem aut čtu, nebo vidim nějakou reportáž, tak se mi chce brečet .
Překlepy, preřeky,polopravdy. Samozřejmě mnohdy ma pravdu. Ale meli by si to nejdriv přečíst a teprve potom tisknout. Obyčejný člověk má akorát z toho zmatek a bludy.
Překlepy, preřeky,polopravdy. Samozřejmě mnohdy ma pravdu. Ale meli by si to nejdriv přečíst a teprve potom tisknout. Obyčejný člověk má akorát z toho zmatek a bludy.
-> saskyn2 03.01.25 01:03:04: ale stejne kolikrat ty lidi nechapes, bratranek koupil toho dustera 1.5 nafta jeste rok 2023, ze to nema ty blbiny, co narizuje EU a pak rekne, ze do toho nehodla dat ani korunu, ze to stejne po 6 letech posle dal, ze nebude jezdit ve starym kramu, tak naschval kupuje o rok starsi a pak nechce aby mu to co nejdyl vydrzelo, jinak 1.8T je proti tomu raketa a silnejsi je i ta 74kW PD, plasty u toho dustera jsou horsi, nez u felicie, u te neulomis, na co sahnes a tady bych rekl, ze jo :), prislo mi to takovy tvrdy a ty plasty v terenu vydavaly takove podivne zvuky - ikdyz mam octavku hodne tvrdou, tak plasty mi zadny takovy zvuky ve 265tis.km nedelaji a on ma najeto okolo 5tis.km, u nivy 2013 mam uz spoustu plastu robustnich - tapecy, oblozeni kufru, ale nektere prevzali tenke z predchozich modelu - u sedacek a hlavne oblozeni sloupku a to je peklo, jak to rachta, u stare jsem to mel vyhazene, tak premyslim to necim podlepit, jenze mam i starou pristrojovku jen s novejma budikama elektronickejma - to tam dali asi z nejake granty :), zajimave ze tam jsou vsude diody mimo podsviceni - to je stejnejma zarovickama jako GL pristrojovka z rapida, srovnavat kastli z r.1974 s necim z 2020 samo nejde, ale ze rusove v interieru zacali konecne davat plasty, ktere se kvalitou blizi felicii me potesilo
-> palinator 02.01.25 22:42:47: zrovna ergonomie mi nijak nevadila, treba u octy ten panel topeni a klima umistenej uplne dole, to je sileny... pokud to neznas po slepu, tak tam musis kouknout a muze to byt i nebezpecne
-> palinator 02.01.25 22:42:47: zrovna ergonomie mi nijak nevadila, treba u octy ten panel topeni a klima umistenej uplne dole, to je sileny... pokud to neznas po slepu, tak tam musis kouknout a muze to byt i nebezpecne
-> gim: Právě si to hezky napsal, zpracování a komfort jak felicie. Pak se nedivím že když kámošce půjčím 18 letýho Passata tak o tom ještě dva dny básní jak to jede, co všechno to má a umí...jinak má dva roky starýho Joggera
Ale jo pro důchodce co najede prd to není špatný protože nic víc nepotřebuje, to samý ta kámoška má 4 děti a ten poměr cena/výkon není špatnej. Je to prostě takový levný auto pro nenáročný a je to lepší jak mastná tyč...

-> 11mAjA11: po tchánovi jsme podědili Sandero 2015, cca 4 roky zpátky. Total holobyt, co tam není to se nepokazí, ale nová stala 160, takže proti gustu. Tchán do toho krom pravidelného servisu nedal ani korunu navíc, nic se nepokazilo. Najel s tím cca 100kkm. Já to měl jako traktor na chalupě, ale trošku zbytečný luxus, tak jsme ji poslali tchánovi švagrové. Ten ji litá poslední 2 roky a stále bez problémů. Nerezne a funguje. Ve výsledku tomu nebylo co vytknout, krom fakt prosezených sedaček, ale tchán měl 2,1m a 150kilo. Zpracování a komfort jak Felicie, ale funguje to, tak proč ne.
Kamarád si loni pořídil Joggera v LPG jako ty a nemůže si ho vynachválit. To samé spolužák, jsou 6 členná rodina a poměr cena výkon prostě hrál pro. Prolézal jsem je a jsou zpracováním o dost dál než Sandero. Osobně jsem byl zastáncem Berlinga/Riftra/Proace/.. . Ale doby, kdy se daly pořídit ve slušné výbavě a "motorem" do 500 jsou ty tam.
Kamarád si loni pořídil Joggera v LPG jako ty a nemůže si ho vynachválit. To samé spolužák, jsou 6 členná rodina a poměr cena výkon prostě hrál pro. Prolézal jsem je a jsou zpracováním o dost dál než Sandero. Osobně jsem byl zastáncem Berlinga/Riftra/Proace/.. . Ale doby, kdy se daly pořídit ve slušné výbavě a "motorem" do 500 jsou ty tam.
-> palinator 02.01.25 22:42:47: Naprosto zbytečný příspěvek. To je jako když někdo řekne, že jako malej jel vzadu uprostřed v roce 1981 v ojeté Škodě 100 a ještě v roce 2025 prohlašoval, že škodovku nikdy, protože jsou to strašná auta.
V úvodu navíc korunované slovem "asi".
V úvodu navíc korunované slovem "asi".
-> SO545:
Jsou to tak nějak asi všechno takový traktory. Jel jsem jako spolujezdec v jedničkovým Sanderu a tak nějak mi srdíčko říkalo "ne!". Asi bych radši vozil dřevo nebo cement ve zrakvený jedničkový Ovci než v zánovním Sanderu.
Na druhou stranu velkou část mojeho subjektivního hodnocení tvoří "francouzskej" styl, tzn. učit se veškerou ergonomii znova jako nějaká prvnička v autoškole, protože nic není pro starýho koncerňáka na stejným místě.
I když nejnovější auta do toho házej taky pořádný vidle :-/
Jsou to tak nějak asi všechno takový traktory. Jel jsem jako spolujezdec v jedničkovým Sanderu a tak nějak mi srdíčko říkalo "ne!". Asi bych radši vozil dřevo nebo cement ve zrakvený jedničkový Ovci než v zánovním Sanderu.
Na druhou stranu velkou část mojeho subjektivního hodnocení tvoří "francouzskej" styl, tzn. učit se veškerou ergonomii znova jako nějaká prvnička v autoškole, protože nic není pro starýho koncerňáka na stejným místě.

-> 11mAjA11 02.01.25 20:37:15: ak neriesis wau efekt ale potrebujes pracovnika tak nemas problem.
Mal som kamarata ktory skusil daciu od zaciatku....a nakoniec sa mu nikto nesmial.
keby nezomrel urcite ma uz dalsiu.
Na dielni ked sme boli zmuvny servis SPP som mal casto Dacie ktore pouzivali ako firemne.
Vraj spokojnost. Cena dobra a sluzi ako 2x tak drahe. A po 4rokoch to slo dalej.
Mal som kamarata ktory skusil daciu od zaciatku....a nakoniec sa mu nikto nesmial.
keby nezomrel urcite ma uz dalsiu.
Na dielni ked sme boli zmuvny servis SPP som mal casto Dacie ktore pouzivali ako firemne.
Vraj spokojnost. Cena dobra a sluzi ako 2x tak drahe. A po 4rokoch to slo dalej.
-> 11mAjA11 02.01.25 20:37:15: tak super, s takovou ochranou by to mohlo vydrzet... bratranek koupil dustera a neosetril/nenechal to osetrit, lidi to casto zacnou resit, az to vsude rezne, jako pritelkyne otec kugu... a to je skoda a docela pozde

Neni to nezbytně nutný.
My sme to řešili docela intenzivně před koupí i s kámošem co vlastní STK.
4-6ti lete Dacie s nájezdem přes 100k, dle jeho soukromé statistiky, bývají mnohdy v lepším stavu než vozy 2-3x tak dražší.
Já sem do toho vyklopil 6 kilo vosku do všech dutin a zákoutí kam sem se dostal, ramena , napravnice a všechno zespod nacakal kaučukovým sračem od Noxudolu a vypadá to pořád fajn bez náznaku počínající koroze.
Lak je pod tvrdým voskem a zatím bez škrábance.
Celkově na tom je znát low cost segment, ale co tak pročítám, vcelku jsou s tím Rumuni úspěšný, více než s tím Renault, oni sami a všici ostatní vůbec počítali..
My sme to řešili docela intenzivně před koupí i s kámošem co vlastní STK.
4-6ti lete Dacie s nájezdem přes 100k, dle jeho soukromé statistiky, bývají mnohdy v lepším stavu než vozy 2-3x tak dražší.
Já sem do toho vyklopil 6 kilo vosku do všech dutin a zákoutí kam sem se dostal, ramena , napravnice a všechno zespod nacakal kaučukovým sračem od Noxudolu a vypadá to pořád fajn bez náznaku počínající koroze.
Lak je pod tvrdým voskem a zatím bez škrábance.
Celkově na tom je znát low cost segment, ale co tak pročítám, vcelku jsou s tím Rumuni úspěšný, více než s tím Renault, oni sami a všici ostatní vůbec počítali..

-> 11mAjA11: Mame v praci Dokker a asi na tu bidu dobry. Nesere se to nijak extremne.
Jestli chces, zejtra vyspovidam kolegu, kterej o tom vi daleko vic (servisy tohohle auta jdou vetsinou mimo mne - jiny stredisko).
Jestli chces, zejtra vyspovidam kolegu, kterej o tom vi daleko vic (servisy tohohle auta jdou vetsinou mimo mne - jiny stredisko).
Jakožto majitele Joggera, by mě zajímalo, jestli tu někdo provozuje stejnou značku vozu / model / případně jiný model.
Máme ho rok a kousek s nájezdem skoro 20tkm.
Spec. je střední výbava s doplacenym vyhříváním sedadel a park kamerou.
Motor s LPG.
Spousta lidí na Dácii plive, ale já teda v tom autě nevidím jediný problém (pominu-li výkon), nicméně s tím se počítalo.
Teďka vyšel test v SM od Vaculíka a teda více méně to nevyšlo vůbec zle.
Za mě potenciál prostoru kufru s cenou pod 500t , spotřebou 9lit. LPG je na dnešní dobu poměrně silný argument.
Všechny auta mají své dětské nemoci a nevyhýbají se ani prémiovkám, akorát opravy jsou v jiných cifrách.
Máme ho rok a kousek s nájezdem skoro 20tkm.
Spec. je střední výbava s doplacenym vyhříváním sedadel a park kamerou.
Motor s LPG.
Spousta lidí na Dácii plive, ale já teda v tom autě nevidím jediný problém (pominu-li výkon), nicméně s tím se počítalo.
Teďka vyšel test v SM od Vaculíka a teda více méně to nevyšlo vůbec zle.
Za mě potenciál prostoru kufru s cenou pod 500t , spotřebou 9lit. LPG je na dnešní dobu poměrně silný argument.
Všechny auta mají své dětské nemoci a nevyhýbají se ani prémiovkám, akorát opravy jsou v jiných cifrách.