
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Sita: facebook, instagram apod 

-> Sita 16.05.25 17:35:50: .....tak by se posralo zase něco jinýho.... 

-> Sita:
No... ono spíš musí
No... ono spíš musí

-> Sita 10.05.25 07:48:05: -> Jarda/felda 10.05.25 09:04:00:
jaky forum na O4, kde by se daly resit tyhle specificky dotazy, byste doporucili? Skodahome, octaviaclub, nebo neco dalsiho? Nemusi se vsechno resit tady...
jaky forum na O4, kde by se daly resit tyhle specificky dotazy, byste doporucili? Skodahome, octaviaclub, nebo neco dalsiho? Nemusi se vsechno resit tady...
No mam tam tento valecek a jak jsem psal, odvzdusnovak chodi celkem lehce, ale jen tak 1-2 milimetry po obvodu tam a zpet, vic ani tuk. Tak nevim, kolik tydle plastovy valecky po tech letech vydrzej? Mam zabrat vsi silou? Aby to neruplo...
To poteceny okolo neni od brzdovky, ty nevytece ani kapka. To je od WDcka.
-> Sita: neco jsem tu mel rozepsany, ale radeji jsem to smazal...
To poteceny okolo neni od brzdovky, ty nevytece ani kapka. To je od WDcka.
-> Sita: neco jsem tu mel rozepsany, ale radeji jsem to smazal...

-> Sita 16.05.25 17:35:50: ...tak nemají klacek na dráždění dinosaurů

kdybyste meli DSG, tak... uz mlcim! 

-> minno: jo tyhle se normálně povolujou, já myslel takovej ten co je na válečku s ložiskem tohle autodilos.cz/autodily/ome
zovac-max.tociveho-momentu
-spojky-214203053
-> Gabro11: -> saskyn2: Neviem ako Octavka, ale na Golfe som minule pri výmene brzdovky musel ten odvzdušňovák vykrútiť celkom dosť, aby z toho niečo tieklo. Ale šlo to v pohode a bez problému.
Natlakované na cca 1,5 baru.
Natlakované na cca 1,5 baru.
-> saskyn2: kdyby pul otacky, tak si piskam - mne to jde tak o desetinu otacky 

-> Gabro11: však v pořádku ten se povoluje jen o půl otáčky
-> saskyn2: -> charon: -> Tomaso435: kluci dekuju, vymenu brzdovky v brzdovym okruhu mam hotovou, uplne v klidecku. Jeste jsem se ale zasekl na spojce, mam plastovej spojkovej valecek na prevodovce s odvzdusnovakem, no necekal bych ze tady nastane problem, ale nastal. S odvzdusnovakem jde pohnout ale jen kousicek, ockoplochym klicem pohnu max o centimetr, je videt ze ventil se pootoci, ale jen o kousicek a dal uz ne. Mam strach zabrat, abych ten plast nerozlamal.
-> palinator: Ok vezmu, akorát teda desky jsou tak 1/4nový to asi nemá smysl, ale taky vezmu
-> saskyn2:
Jestli maj ještě dost masa tak je klidně vem taky, když už se s tim budeš jebat...
Jestli maj ještě dost masa tak je klidně vem taky, když už se s tim budeš jebat...
-> palinator: hele ty zadky nejsou nic moc, to je spíš na to je nechat stocit. Ale jestli ti to stačí tak ti je klidně vezmu taky
-> palinator: Hele to asi pasujou pokud tam máš 232, ale obávám se že už na hromadě prošli deštěm. Kouknu se jak vypadají
-> saskyn2:
Tak mě ještě napadlo. Nepasujou ty zadky na Fabii I?
Tak mě ještě napadlo. Nepasujou ty zadky na Fabii I?

-> Borderer: Tendle hajzl mám taky ale mi nefunguje - nedrží tlak. pak mám takovou tu jednoducho podtalkově přetlakovou pistou a to taky není kdovíco. Ale na natánutí brzdovky do hadice na motorce to pomohlo dost. Ale pořádmý finální odvzdušnění jsem dělal namačkáním ...
-> Gabro11: Já si na tyhle věci koupil tohle: allegro.cz/nabidka/jednos
merny-ventil-pro-odvzdusne
ni-brzdoveho-systemu-u-mot
ocyklu-15570501776
Funguje to skvěle a nemusím řešit různý nádobky s ventilkama a riskovat, že povolí těsnění mezi nádobkou a válcem, který na to není stavěný.
Funguje to skvěle a nemusím řešit různý nádobky s ventilkama a riskovat, že povolí těsnění mezi nádobkou a válcem, který na to není stavěný.
-> Gabro11 15.05.25 08:33:42: dělám to tak že mám víčko z nádržky provrtaný, v tom mám daný ventilek z kola mám to skrze dvě těsnění ale ne úplně dokonalé aby to přefukovalo ven . Foukám to zhruba na jeden bar. jak odvzdušňováky na kolech tak odvzdušňovák na spojkovém válci, Na každém místě nechávám protéct zhruba třetinku kapaliny. Akorát ta spojka se musí vyšroubovat daleko víc až o několik otáček proti brzdám kde v podstatě stačí půl až tři čtvrtě otáčky povolení. A je to celkem rychlý bez jediného šlápnutí.
-> Gabro11: Bez šlapače se obejdeš. Zapnutý zapalování určitě nemá žádný vliv, čerpadlo abs se nesepne klíčkem v první poloze.
Kluci dekuju.
U Skodovky pokud jsem jenom menil kapalinu a nic dalsiho, tj. okruhy nebyly zavzdusneny, tak jsem nikdy ani nepotreboval druhyho, co by mi slapal na pedal. Normalne jsem otviral odvzdusnaky a bylo v hadicce krasne videt, dokud tece stara kapalina a kdy zacne tyct nova, samospadem. Jasny, zakladem je nebejt blbec a porad dolejvat, jak pisete.
Tady to potece taky samospadem nebo uz se bez "slapace pedalu" neobejdu, ani kdyz zadnou komponentu nemenim?
A Jeste me napada, tam je hydraulicka spojka. Na ni je co jsem koukal taky odvzdusnak, vytece to taky samospadem nebo se musi slapat na pedal?
U Skodovky pokud jsem jenom menil kapalinu a nic dalsiho, tj. okruhy nebyly zavzdusneny, tak jsem nikdy ani nepotreboval druhyho, co by mi slapal na pedal. Normalne jsem otviral odvzdusnaky a bylo v hadicce krasne videt, dokud tece stara kapalina a kdy zacne tyct nova, samospadem. Jasny, zakladem je nebejt blbec a porad dolejvat, jak pisete.
Tady to potece taky samospadem nebo uz se bez "slapace pedalu" neobejdu, ani kdyz zadnou komponentu nemenim?
A Jeste me napada, tam je hydraulicka spojka. Na ni je co jsem koukal taky odvzdusnak, vytece to taky samospadem nebo se musi slapat na pedal?
Ja u auta s ABS mám pri odvzdusnovani vzdycky jeste zapnute zapalovani. kdysi jsem nekde vycetl, ze u nekterejch kyblu je to potreba, ale nevim jak to poznat. Je pravda, ze jsem nikdy problem nemel, Ale nesmi se zavzdusnit ABS, jak zminoval -> saskyn2: Pak se bez diagnostiky nehnes
-> Gabro11: Nenech to zavzdušnit a pak to jde úplně stejně jako u auta bez abs.
Ahoj virtaci, predne se omlouvam za asi stupidni dotaz 
Ma ABS vliv na gravitacni vymenu brzdovy kapaliny? Tim myslim proste, ze bych povoloval jednotlivy odvzdusnaky za soucasnyho dolejvani novy brzdovky do nadobky, aby se system nezavzdusnil... je tam diky tomu ABS nejaka zrada, nejaky uskali? Lze to takto vubec u auta s ABS?
Jak uz nazev tematu napovida jedna se o Octu, rok 2003. Doted jsem to vzdycky delal jen na zadohrabu, s ABS nemam zkusenost a soucasne z toho mam respekt, tak to nechci podelat.
Dekuji.

Ma ABS vliv na gravitacni vymenu brzdovy kapaliny? Tim myslim proste, ze bych povoloval jednotlivy odvzdusnaky za soucasnyho dolejvani novy brzdovky do nadobky, aby se system nezavzdusnil... je tam diky tomu ABS nejaka zrada, nejaky uskali? Lze to takto vubec u auta s ABS?
Jak uz nazev tematu napovida jedna se o Octu, rok 2003. Doted jsem to vzdycky delal jen na zadohrabu, s ABS nemam zkusenost a soucasne z toho mam respekt, tak to nechci podelat.
Dekuji.
-> saskyn2: Skrátka z exkrementu do exkrementu

-> minno 12.05.25 09:20:18: Desky měly tak 50% a při výměně pneu řekli pánovi že jsou brzdy na výměnu. Říkal jsem že to ještě vydrží, ale chtěl nový že pojede na stk. Rozmlouvat mu to nebudu, akorát by to nechal udělat jinde. To samý jsem ted nedávno měnil DCC tlumiče že mají 150 najeto, krásný v top stavu nevyteklý a borec si nenechal vymluvit že nový monroe jsou lepší. Pak přijede borec co mu drhnou desky o železo a ptá se jestli s tím může dojezdit 2roky do stk

-> minno 12.05.25 09:20:18: to neznáš, to dělal i táta, dal auto do servisu a preventivně vyměňte, co jde, tak se favorit koupil za 45 a v servisu nechal rovnou 50

-> saskyn2 11.05.25 18:18:13: prečo sa potom menili?
-> palinator: Ok vezmu na pohofest. Jako nový ranec nestojí, ale tohle je origo a moc nejsou zhuntovaný a ani nekopali, tak pokud pro ně budeš mít využítí tak proč ne.
-> saskyn2:
No, včera jsem to psal po pivech, tak nad tím teď přemýšlím znova.
Nový brzdy ranec nestojej, jde spíš o to, že nový brzdy na tomhle autě jsou úplně, ale úplně zbytečný.
Pokud se s tím chceš zabývat, tak je na Pohofest vem, jestli ne, tak je hoď do šrotu.
Klidně i s deskama, zadky nechci.
-> ajok:
Vždyť píšu "jestli budu přestrájet těhlice".
No, včera jsem to psal po pivech, tak nad tím teď přemýšlím znova.

Pokud se s tím chceš zabývat, tak je na Pohofest vem, jestli ne, tak je hoď do šrotu.
Klidně i s deskama, zadky nechci.
-> ajok:
Vždyť píšu "jestli budu přestrájet těhlice".
-> palinator 10.05.25 22:41:22: to jako na 66kW mas vetsi predky, nez jsou na 4kole 74kW?
to uz nekdo tunil?
-> saskyn2 10.05.25 20:51:19: to bych asi musel dat tehlice, co mam na 1.8T a to se mi asi uplne nechce, skoda, ze ty 312 jsou jiny, protoze mam drazkovany brembo max a uz se jim jaksi ztraceji ty drazky

-> saskyn2 10.05.25 20:51:19: to bych asi musel dat tehlice, co mam na 1.8T a to se mi asi uplne nechce, skoda, ze ty 312 jsou jiny, protoze mam drazkovany brembo max a uz se jim jaksi ztraceji ty drazky

-> palinator: hele jsou ještě celkem pěkný, asi by bylo lepší je přelíznout na soustruhu, ale asi to není úplně nutný. Hodil jsem to ke šrotu tak to zítra vytáhnu jestli chceš. Posílat to asi úplně nechci, ale bud jestli budeš mít zase cestu, nebo ti je klidně vezmu na pohonfest. Zadky asi nechceš vid? Desky k tomu chceš? Ty měly tak 50%
-> saskyn2:
Tak je pošli mně, jestli jednou budu přestrájet ty těhlice.
Já ale stejně nevim co s ní. Ta Ovce oproti tomu druhému morálně zastaralému vozu tak krásně jezdí...
Tak je pošli mně, jestli jednou budu přestrájet ty těhlice.

Já ale stejně nevim co s ní. Ta Ovce oproti tomu druhému morálně zastaralému vozu tak krásně jezdí...

-> ajok: Ale kdybys chtěl tak ted jsem měnil celkem pěkný 288 na trojkový fábii 1.0tsi ty by ti asi pásly na tu tvoji naftovou O1, můžu ti je ještě schovat aby neorezly, zadky nevím jestli seděj, to jsou myslím nějaký 230 to už nevím co má O1.
EDIT: Ted jsem si to pořádně přečetl, pokud máš na té naftě jen 280 tak to by tam nesedělo.
EDIT: Ted jsem si to pořádně přečetl, pokud máš na té naftě jen 280 tak to by tam nesedělo.
-> ajok: tohle jsou 312 a 272 ale bude to mít určitě jiný odskok od náboje (myšleno jako je ET u kola)
-> saskyn2 10.05.25 19:32:48: aha, ja ty 312 vpredu mam dve roztece 5x100 a asi taky 5x112 nafta ma tusim vpredu jen 280 a zadky ja chladaky 256 a nafta 240
Ted jsem sundal zadni, kolega mi je chtel liznout, ale po 115 tis.km jsou opotrebeny na dolni toleranci a preci to je auto ktery jede, tak dam novy... jen nevim jakou znacku
Ted jsem sundal zadni, kolega mi je chtel liznout, ale po 115 tis.km jsou opotrebeny na dolni toleranci a preci to je auto ktery jede, tak dam novy... jen nevim jakou znacku

-> ajok: klasika 5x112. Obávám se že na O1 ty se ti úplně nevešly rozměrově. A líznout, to by asi zákoš neměl radost na to čekat.
-> saskyn2 10.05.25 14:05:42: ty by sly jeste liznout a samo novy desky

to ma nejakou multiroztec, nesly by na O1? :)


to ma nejakou multiroztec, nesly by na O1? :)
-> palinator 10.05.25 14:59:16: Spíš na vlhku a nejezdí.
-> palinator: Chodov je drsná část Prahy
Spíš to je tím že to málo jezdí a nestačí se ta rez obrousit no. Kdysi když to bylo nový auto tak jsme s tím byli v Berlíně a od té doby to pole mě jezdí jen sporadicky.

-> saskyn2:
To parkuje někde na Sibiři ne?
To parkuje někde na Sibiři ne?
O3fl najeto 45t. Prý to při brzdění hučí ale je to 100% blbě nazutyma pneu. Když jsem šel prehazovat pneu po nějakým blbci co je nasadil opačně, tak jsem rovnou volal že to bude plus novy kotouce a desky

-> ajok 10.05.25 10:42:05: na allegru 

-> Jarda/felda 10.05.25 09:04:00: ale na Boru snad staci kkl, kde jsi kupoval?, budu muset poridit na nivu nebo se naucit azbuku na ICD :)
-> Sita 10.05.25 07:48:05: jo airbagy jsem si rozsvítil u navary, stálo to asi 1200 za fejkovou delphi diagnostiku


