skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: to není samotný vyhrev ne? To je podle mě i reflexní co odráží sluneční svit.
-> Milan 136: Jsem si to myslel, diky :)
-> Syny 12.08.22 11:02:15: To je výhřev
-> Syny:
Myslím, že ty se ani vyšisovanýho, ani loupajícího laku nedočkáš... To už dávno budeš mít elektromobil.
Myslím, že ty se ani vyšisovanýho, ani loupajícího laku nedočkáš... To už dávno budeš mít elektromobil.

-> havlik 12.08.22 11:37:07: Co myslis? Zaspamoval jsem to tady otazkama, tak ted nevim na co reagujes 

Jo a jeste posledni dotaz. Mel by se v dnesni dobe clovek jeste bat pastelovych cervenych laku (napr. u O3 FL) ? Vim, ze driv se po case ty cervene ruzne loupaly a bledly. Bylo to videt na dost autech. Ne, ze bych cervenou vylozene chtel, ale zavrhnout auto jen kvuli barve se mi taky nechce :) Ale pokud by s tim pak mely byt problemy, tak to radsi nic - auto bude stat venku a prevazne na slunci (ne nekde ve stinu).
-> Syny: to je pravda to mi dělá taky
-> Syny 12.08.22 11:20:44: Alebo len špinavé

-> StepaNoFUN: A nebo je to vyhrejvani...
-> Syny: jen aby to nebylo neco jako ma kolega na Galaxy. Ma to bejt nejaky okno co ma v sobe IR filtr. Okno stoji prej asi 40.
A jeste jedna vec - na fotce je tedy Sup 3, ale videl jsem to i na jinych autech. Co je zac tohle okno? To je nejaky antireflexni? To se davalo origo za nejakej priplatek?
-> saskyn2: to je jako byly origo klimakompresory na O1 za 3,5k kus a normalne asi za 12...
-> saskyn2:
.. a koho to sere že? Proč platit víc když se nemusí..
.. a koho to sere že? Proč platit víc když se nemusí..

A novy vzpěry prodává borec na bazosi za 8000 pár, jen je asi všem jasný kde k nim prisel

-> Syny 12.08.22 09:58:00: jednoznačně je to pohodlnější, protože nemusíš brzdit a tempomat pak znovu aktivovat. Já ten normální taky téměř nepoužívám, jen když chci odpocinout nohu, na dalnici jezdim nad limit a stejne kazdou chvíli musim kvuli nejakymu kokotovi brzdit a v Praze v kolonach to nemá vůbec smysl, vezmu raději skútr 

-> Syny 12.08.22 10:18:55: Jednu dobu to bylo dost. Když to začalo na Superbech 2.
Sem tam je něco i teď. Ale není to tak, že odejdou nutně všechny.
Sem tam je něco i teď. Ale není to tak, že odejdou nutně všechny.
-> Milan 136: Heled a sype se to hodne ty vzpery?
-> palinator 12.08.22 09:29:41: Ono by bohate stacilo, aby chlapy (ale dneska uz i spousta zenskejch :-) se za volantem nenechavala ovladat koulema misto mozkem.
-> saskyn2 12.08.22 09:18:17: Jo, ja jen zkoumam pripadne vyhody a nevyhody DSG v kombinaci s adaptivnim a nebo obyc tempomatem.
Sam ted tempomat ve meste nepouzivam temer vubec (krom usekovyho mereni), tak zkoumam jakej prinos nebo naopak jaky nevyhody by mely ty dve zminene kombinace.
Sam ted tempomat ve meste nepouzivam temer vubec (krom usekovyho mereni), tak zkoumam jakej prinos nebo naopak jaky nevyhody by mely ty dve zminene kombinace.
-> King:
Chtělo by to nějakej displej za zadní okno nebo BT vysílačku, kde by se takové věci vysvětlily
Chtělo by to nějakej displej za zadní okno nebo BT vysílačku, kde by se takové věci vysvětlily

-> Syny 12.08.22 09:12:44: však jo takhle to funguje
jen prostě když ti to tam nějakej kokot pošle tak to auto holt zareaguje, ono totiž nepozná jestli kokot bude dál brzdit, nebo se naopak rozjíždět, prostě to nedokáže vyhodnotit situaci před kokotem a jeho reakci, což ty tak nějak většinou dokážeš. Za mě je adaptivní tempomat super, hlavně teda v kombinaci s dsg kde nemusíš řadit.

-> vhml 12.08.22 08:36:37: To si neumim dost dobre predstavit, zvlast pri silnejsim provozu. Ani s nastavenim na nejmensi vyplasenku (nejmensi odstup od auta pred) se to neobejde bez korekci "plynovou " nohou - teda pokud clovek nechce jet jak kokot a neustale brzdit a zrychlovat.
Vcera zase vesela historka z toceni volantem a adaptivnim tempomatem. Na sjezdovy rampe z magistraly jsem hodil decentni mysku Enyakovi, panacka se to dotklo, tak jsem se 4-blikem omluvil. O par desitem metru dal, ale ale nejaky prazdninovy pako nepochopilo najezd na ctyrproudovku do Blanky u Troji, takze zastavil na fiktivni stopce, a pekne pocvicil auta za sebou. Bohuzel logika Supa to vyhodnotila jako emergency stop a prudic v Enyaku si to nejspis interne vyhodnotil jako naschval. Tak me skvirou mezi svodidlama predjel a a vykonovym naskokem se drzel prede mnou a schvalne jel pomalu. Odbavil jsem ho az kreativnim vyuzitim dlouhyho odbocovaciho pruhu z Blanky na Letnou
Vcera zase vesela historka z toceni volantem a adaptivnim tempomatem. Na sjezdovy rampe z magistraly jsem hodil decentni mysku Enyakovi, panacka se to dotklo, tak jsem se 4-blikem omluvil. O par desitem metru dal, ale ale nejaky prazdninovy pako nepochopilo najezd na ctyrproudovku do Blanky u Troji, takze zastavil na fiktivni stopce, a pekne pocvicil auta za sebou. Bohuzel logika Supa to vyhodnotila jako emergency stop a prudic v Enyaku si to nejspis interne vyhodnotil jako naschval. Tak me skvirou mezi svodidlama predjel a a vykonovym naskokem se drzel prede mnou a schvalne jel pomalu. Odbavil jsem ho az kreativnim vyuzitim dlouhyho odbocovaciho pruhu z Blanky na Letnou

Byvaly kolega ma B8 s adaptivnim tempomatem a DSG a rikal, ze ve meste nastavi na tempomatu 60 a kdyz dojizdi auta stojici na svetlech, tak to udajne samo zacne brzdit az do uplneho zastaveni. Pro rozjezd prej pak jen staci stouchnout do plynu a zase si to drzi rychlost dle okoli az do nastavene max rychlosti na tempomatu. To me docela zaujalo :)
-> Syny 11.08.22 23:01:20: Tak jsem se ptal kolegy a časově jsem to napsal o rok míň - 5 a 6 let. :-D Cenovka sedí - prej asi 9tis., jen nevím jestli s daní, nebo bez. Ale on sám řekl, že do toho kufru leze tak 30x denně. Má tam doklady od staveb, takže přijede na stavbu, otevře kufr, vyndá plány, rozloží je na roletě... Pokud třeba fouká, nebo prší, tak to otevírá a zavírá třeba 5x za hodinu.
-> vhml: v německu možná, ale tady někoho dojedeš on ti uhne a než se to auto rozhodne že už dostatečně uhnul a může ho předjet tak dojede další auto a on ti to tam zase pošle, takže zase brzdy zase pomalý rozjezd a furt dokola. Nedej bože když jedeš v nějaké "koloně" třeba 5aut rychleji a předjíždíte a drží si to i na ten nejmenší rozestup, mezeru takovou že každý idiot co jede 110 a chceš předjíždět kamion ti to tam pošle.
Tak nevim buď mam jen kliku na kretény a špatně funkční ten tempomat nebo nevim:)
Tak nevim buď mam jen kliku na kretény a špatně funkční ten tempomat nebo nevim:)
Kamos strida golfa 7 a superba 3 a nemuze si ty adaptaky po nemecku vynachválit. Najedes na dálnici, zapneš a vic si pedalu nevsimnes
-> Syny: Já osobně mám v autě normální, a co vím, hodně lidí s adaptivním tempomatem si stěžujou na spotřebu brzd. Nevím jak aktuálně nový auta, ale naše služebáky se chovaly "brzda - plyn", nějaký postupný zpomalování, plachtění, jim moc neříkalo. A to je stáří vozidel napříč značkama cca 5 let.
každopádně království za normální tempomat

-> Syny: Podle mě DSG a adaptivní/obyčejný tempomat jsou rozdíly pouze v rámci tempomatu, DSG na to nebude mít žádný vliv... Podřadit si umí i obyčejný tempomat, když potřebuje, jak už psal kolega Havlík...
-> Milan 136: ok tim líp:D
-> StepaNoFUN: já měl tady v práci 4letý auto 200tis na hrbu obě vzpěry původní kolega měl o 3roky novější a tam jedna vzpěra začala téct asi po 30tis km ale furt fungovala.
-> StepaNoFUN 11.08.22 23:05:06: Párkrát jsem ji měl úplně rozpadlou, ale většinou se třeba i jen zlomí dráty. Jenže tak blbě, hned u výstupu z ní. A není rozebíratelná. Jednou jsem je opravil. Musel jsem to rozřezat, otevřít a pak slepit dvousložkou na plasty. Jestli to drží, netuším 

-> Syny: hele adaptivní vs neadaptivní tempomat je třeba neuveřitelný rozdíl mezi O3 a O4. O4 histericky brzdí strašně dopředu a hrozně intezivně a pak se na to třeba zase někdy vysere a houká na tebe že máš brzdit ty:D
A co se tyká dsg je to uplně jedno, obojí si případně podřadí.
A co se tyká dsg je to uplně jedno, obojí si případně podřadí.
-> Syny: Vidíš. A kolegyně dcera musela (fakt musela - rozkaz vedení je rozkaz vedení) vyměnit Karoqa za Kodiaqa... V tom Karoqu měla i příplatkovou hudbu. V Kodiaqu je taky milion pikačovin, ale to že to nemá ele. kufr byla první "stížnost". :-D
-> Syny: Hele sem tam to nekdo určitě zavřel nebo přivřel rukou. Mě se to na jeho autě taky jednou povedlo s tím o kousek (pár cm) hnout. Ale cejtil jsem odpor a pochopil - Aha, tady je to jinak.
Prostě hoď mi to do kufru. Ten byl otevřenej a zvyk ze svýho... Většinou to píše že některej koncák je v řiti. Ne pohon jako takovej.
Prostě hoď mi to do kufru. Ten byl otevřenej a zvyk ze svýho... Většinou to píše že některej koncák je v řiti. Ne pohon jako takovej.
-> StepaNoFUN: Myslim, ze jedna je kolem desitky
A kolega to mel od novoty a choval se k tomu tak jak ma, jo? Jako, ze by se mi chtelo po 4-5 letech davat 20 za vzpery, to asi ne 
Blby je, ze auto co ma tyhle el. vzpery ma i webasto, colubus a couvaci kameru (+ jeste nejaky dalsi drobnosti navic). To co je nema, tak nema ani jedno z toho a to me sere


Blby je, ze auto co ma tyhle el. vzpery ma i webasto, colubus a couvaci kameru (+ jeste nejaky dalsi drobnosti navic). To co je nema, tak nema ani jedno z toho a to me sere

-> Syny: Kolegovi měnili postupně obě vzpěry. Jednu asi po 4letech, jednu teď (něco přes 5 let). Občas se to kousne, občas to nejde otevřít. Co ta vzpěra stojí se můžu podívat do faktur.
A kdyz uz se tady teda rozebiraj takovy veci, tak se optam jeste na dalsi zkusenosti :) Zajimaly by me vyhody a nevyhody kombinace DSG + adaptnivni tempomat a DSG + obyc tempomat. Koukam na par aut a to co ma lepsi vybavu, tak ma ale obyc tempomat a to s horsi vybavou ma adaptivni.
A druha vec - elektrickej kufr, co jsem tady driv pochytil, je spis pro zlost coz? Ne, ze bych to nevyuzil, ale nevim jak moc se to sere - pac oprava je za peknej ranec, co jsem tady driv nekde cetl.
A druha vec - elektrickej kufr, co jsem tady driv pochytil, je spis pro zlost coz? Ne, ze bych to nevyuzil, ale nevim jak moc se to sere - pac oprava je za peknej ranec, co jsem tady driv nekde cetl.
Jak je to s převodama u 4x4 o3 fl? Jsou kratší než u předokolky?
-> Milan 136: Za mě 4kolka super s tou spotřebou je to taky ale taky pravda.
Víceprvek mají jen auta nad 110kW, bylo tuším psáno v SSP.
A předface CNG.
A logicky čtyřkolky.
Za mě ta čtyřkolka asi zbytečná.
Když vidím, jak vypadají ty sítka na čerpadlu třeba po 30 tkm
Sem tam nějaký ložiska diferáku. A hlavně kardan, možný zdroj vibrací.
Jako bonus to žere zadní gumy, minimálně skoro tak rychle, jako přední. A spotřeba klidně plus litr, oproti dvoukolce.
Neodrazuji, jen je třeba s tím počítat.
Jinak jako čtyřkolka se to vždy rozjíždí, nečeká to na hrabačky.
A předface CNG.
A logicky čtyřkolky.
Za mě ta čtyřkolka asi zbytečná.
Když vidím, jak vypadají ty sítka na čerpadlu třeba po 30 tkm

Sem tam nějaký ložiska diferáku. A hlavně kardan, možný zdroj vibrací.
Jako bonus to žere zadní gumy, minimálně skoro tak rychle, jako přední. A spotřeba klidně plus litr, oproti dvoukolce.
Neodrazuji, jen je třeba s tím počítat.
Jinak jako čtyřkolka se to vždy rozjíždí, nečeká to na hrabačky.
-> Jumbo:
No nevim, se zapnutým ESP nejde předokolka OIII skoro ani dostat do smyku, na OI ASR tak bere výkon že to má tendenci ve smyku chcípnout.
No nevim, se zapnutým ESP nejde předokolka OIII skoro ani dostat do smyku, na OI ASR tak bere výkon že to má tendenci ve smyku chcípnout.
-> StepaNoFUN:
Víceprvek mělo všechno o výkonu vyšším, než 110 kW.
Víceprvek mělo všechno o výkonu vyšším, než 110 kW.
-> StepaNoFUN 11.08.22 15:23:04: u škodovky to nešlo si připlatit, seat nabízel tuto možnost ale snad je krátkodobě. A CNG bylo docela výkonem podseklý
-> palinator: Na krásně kluzkém povrchu je sranda i se zapnutým ESP... Jen se toho člověk nesmí bát a musí mu pořádně dupnout...
-> StepaNoFUN: Pravda, Yeti má 2000 kg na tažném, což je docela prča, když má auto maximálku 2100 kg...

-> StepaNoFUN: Pravda, Yeti má 2000 kg na tažném, což je docela prča, když má auto maximálku 2100 kg...
-> Syny: Víceprvek určitě má. Ale mám za to, že u OIII šel připlatit (nicméně nikdy jsem nezjišťoval). Určitě ho v základu mělo CNG o kterým tvrdili, že je to nejlevnější způsob, jak přijít k víceprvku.
4x4 bude mít ještě určitě víc na tažný, ale to Tebe asi neptrápí.
4x4 bude mít ještě určitě víc na tažný, ale to Tebe asi neptrápí.
-> Syny:
Mně napadá jediná zásadní výhoda.. Že když už jednou za rok napadne, s vypnutím ESP s tím bude o mrtě větší zábava.
Mně napadá jediná zásadní výhoda.. Že když už jednou za rok napadne, s vypnutím ESP s tím bude o mrtě větší zábava.

Jeste mi napadl asi jeden rozdil - a to, ze 4 kola ma vzadu tusim viceprvek. Ale spis mi slo o to, jestli ta 4 kola ma nejakou vyhodu i pri beznem rezimu jezdeni, ktera mi nenapadla nebo o ni nevim a byla tak zasadni, ze by to stalo za to ji mit 

-> Syny 11.08.22 14:34:11: jestli se v neplánuješ odstěhovat někam na konec světa o 300 metrů vejš, tak kolem Plzně je to fakt zbytečnost.