
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
Ja to chtel vyndat u Leona, ale mel bych diru az ke dverim. Blatnik tam neni zahnutej ke sloupku, ale byla by tam mezera mezi sloupkem a blatnikem, ze bych od dveri strcil ruku az do podbehu 

Debata tu o tom už bola.
On sa ten materiál prepážky časom asi menil. Ja som to mal suché.
Blatníky mám z vnútornej strany zavoskované a rovnako som zavoskoval prepážky. Vodu to nedrží.
Skontrolujem to zas až po ďalšej zime. Uvidím, aké to bude a dám vedieť.
Mne sa ten zvuk bez toho ale fakt nepáčil. Ale áno, som na zvuky v autách trochu citlivý
A určite to bolo tým, lebo zvuk sa objavil po vybratí a ako som to tam dal druhý deň nazad, bolo to zas bez toho zvuku. Ale zvyknúť sa dá na kadečo a časom sa to už zdá byť normálne. On ten Golf je aerodynamicky veľmi tiché auto a s vybratými prepážkami to citeľne šušťalo okolo blatníkov / A stĺpikov.
Ak by to nemalo prínos, výrobca by to tam určite nedával. Aj sa to volá "zvuková izolácia".
On sa ten materiál prepážky časom asi menil. Ja som to mal suché.
Blatníky mám z vnútornej strany zavoskované a rovnako som zavoskoval prepážky. Vodu to nedrží.
Skontrolujem to zas až po ďalšej zime. Uvidím, aké to bude a dám vedieť.
Mne sa ten zvuk bez toho ale fakt nepáčil. Ale áno, som na zvuky v autách trochu citlivý

A určite to bolo tým, lebo zvuk sa objavil po vybratí a ako som to tam dal druhý deň nazad, bolo to zas bez toho zvuku. Ale zvyknúť sa dá na kadečo a časom sa to už zdá byť normálne. On ten Golf je aerodynamicky veľmi tiché auto a s vybratými prepážkami to citeľne šušťalo okolo blatníkov / A stĺpikov.
Ak by to nemalo prínos, výrobca by to tam určite nedával. Aj sa to volá "zvuková izolácia".
-> palinator 22.07.25 14:54:54: Vodu nasaje stejně a v tý špičce podběh lem bude stejně pořád mokro. Sám výrobce doporučuje zkrátit to.
Já se teda bojim u éčka, že u něj by to mohlo bejt znát víc... nestačilo by pod tu pěnu nafoukat větší vrstvu vosku?
Týká se to i passata? Nechce se mi to zhlučňovat ale taky nepotřebuju aby mi to schnilo
-> minno: ano, rozdíl jsem nepocítil. Stejně tak lidi z klubu, kde jsem se před tím ptal. Každopádně takovou věčně mokrou houbu fakt v blatníku nechci. A nemyslím, že čištění tomu nějak pomůže. To bys to musel pořád sušit
-> minno 22.07.25 14:05:00: Minimálně to kus zkrať tu špičku.
-> MATTESS 22.07.25 06:30:22: Odstraňovať tú penu je blbosť, auto je bez toho aerodynamicky dosť hlučnejšie (odskúšané). Aspoň u mňa to tak bolo. Ty viem, že si to dal preč a rozdiel si necítil :)
Občas to tam treba vyčistiť a je to.
Občas to tam treba vyčistiť a je to.
-> palinator 21.07.25 19:56:00: Pravda, vyzerá to dosť divoko, hlavne tie zadné dvere.
-> palinator: Teda to nevypadá úplně špatně, jak jsem si původně představoval. Nicméně stejně mi to nepřijde jako něco, co by v tomto století patřilo na auto 

-> palinator: fujky
Zvláště na zadních dveří to vypadá divně díky pevnému trojúhelníku.
Jinak taky jeden s neodstraněnou pěnou

Jinak taky jeden s neodstraněnou pěnou
-> palinator: Strasny 

-> Borderer 21.07.25 13:02:26: Taky si umím po ránu vyvětrat výparník. 

-> Milan 136: Nevím jak fau vé ale vyvětrat si výparník po dojezdu umí u moje 20 let starý Volvo. Čekal bych, že to bude dnes standard. Cca 45 minut po dojezdu na nějakou dobu pustí větrák.
-> minno 21.07.25 09:14:13: Krásně se ukázala funkce té pěny 

-> Syny 19.07.25 07:40:39: Ako už bolo spomenuté, kto jazdí denne a aj počas dňa viac jázd, nech si klímu nechá kľudne furt zapnutú. Ja sadám do auta ako sa mi zachce, t. j. bežne 2-3 dni nič, potom dám jednu 60 km trasu a nazad do garáže. Takže klímu včas vypnem, aby sa výpraník stihol vysušiť a neplesnivelo to tam.
-> StepaNoFUN 19.07.25 17:55:22: tak karavan je neco jinyho. Tam to nedáváš kvůli šetření penez
-> Tomaso435 19.07.25 16:11:00:
Jestli to náhodou nebude o tom, že v rámci těch 4 milionů nenaházíš na polystyren rozpadající se břízolit, že na nadkrokevní izolaci nedáš 50 let starý Standardky, že k dvoukubíkový akumulaci nepřipojíš 30letej Dakon na uhlí a že podlahovku nepřišpendlíš na prkennou podlahu.
A ano, nová koupelna má návratnost přesně nikdy.
Kdo má FVE která nemá návratnost, byl a je s prominutím vůl (pokud z nějakejch důvodů nutně nechtěl offgrid), protože v podstatě na všechny technologie jde dneska dobastlit řízení, který tu návratnost výrazně zlepší.
Kolegovi dokonce zisky z prodeje na spotu zaplatí i stálé platby a to má 6 kWp a 8 kWh baterku.
Jestli to náhodou nebude o tom, že v rámci těch 4 milionů nenaházíš na polystyren rozpadající se břízolit, že na nadkrokevní izolaci nedáš 50 let starý Standardky, že k dvoukubíkový akumulaci nepřipojíš 30letej Dakon na uhlí a že podlahovku nepřišpendlíš na prkennou podlahu.
A ano, nová koupelna má návratnost přesně nikdy.
Kdo má FVE která nemá návratnost, byl a je s prominutím vůl (pokud z nějakejch důvodů nutně nechtěl offgrid), protože v podstatě na všechny technologie jde dneska dobastlit řízení, který tu návratnost výrazně zlepší.
Kolegovi dokonce zisky z prodeje na spotu zaplatí i stálé platby a to má 6 kWp a 8 kWh baterku.
-> vhml 19.07.25 16:49:36: Ono jeste zalezi, jestli ten odber mas. Solar na karavanu mam asi 8 let a i kdybych bral cenu elektriky v kempu okolo 100Kc na den, a pokud vezmu pocet dni, kdy jsem jel jen na baterku, tak se jeste rozhodne nevyplatil. :-D Na vyrobenou energii jsme tak na 30% ceny.
Nicmene moznost bejt 2 -3 dny bez pripojky, nemuset se nijak omezovat a v podstate vse funguje - k nezaplaceni.
Nicmene moznost bejt 2 -3 dny bez pripojky, nemuset se nijak omezovat a v podstate vse funguje - k nezaplaceni.
-> Tomaso435 19.07.25 16:11:00: solarní elektrárny provozuju 2. Malá za 30000 vyrobila za 6let 10MWh. Velká za 200 vyrobila 20MWh za 2,5roku. Elektrika stojí přinejlepším nějaký 3Kč/kWh. Jistě z toho sám poznáš, že ta návratnost není úplně v nedohlednu.
-> Tomaso435 19.07.25 16:11:00: Tak navratnost rozumne navrzeny solarni elektrarny je max. 10 let...
Samozrejme bez dotaci.
Samozrejme bez dotaci.
-> palinator 18.07.25 22:26:17: to ty 4 mega uspoří za jak dlouho ? Ja jen aby to nebyla stejná úspora jako Solary,.kdy do toho nejdřív dáš vse i to co nemáš a pak s pocitem šetření do posledního dne v životě v práci posíláš splátky za úvěr 

-> Jarda/felda 19.07.25 09:47:08: Já si říkám, jak moc je rozdíl v účinnosti mezi tou podlahovou a strkací variantou.
-> Syny 19.07.25 07:40:39: sprej od wurtha má dlouhou hadičku, ale je relativně drahej
já použil K2 www.auto-doplnky.com/cist
ic-a-dezinfekce-auto-klima
tizace-s-vuni-citronu-klim
a-fresh-150-ml-k2-k222?srs
ltid=Af... ale jenom proto že jsem ho potkal někde v autodílech a vzpomněl si že bych jí mohl vyčistit 


-> minno: mluvíš mi z duše a ta moje má ještě ofuky

-> Milan 136: Jo ty to delas v praci, tak to jo :) Ja prave uz premyslel, ze to nekdy udelam. Jem nevedel, ze uz to neni pres filtr u tech novejsich. To bud muset nejak nastudovat jak na to tedy.
-> minno 18.07.25 22:59:32: Tak kdyz mas automatickou klimu, tak muze byt zapla nonstop a nastavenou teplotu si to "namicha" dle potreby, ne? A cerstvy vzduch te dovnitr taky jde, kdyz nemas zaplou vnitrni cirkulaci. To tak proste je a nevim proc se rozcilujes. Samozrejme pokud mas radsi stazeny okynko a nevadi te hluk z toho, tak ho mej stazeny, vsak ti to nikdo nezakazuje. Ja taky v hicech stahnu okna klickem kdyz prichazim k autu a kousek s otevrenyma jeste jedu, aby se tech 60°C vevnitr vyvetralo. Ale klimu nechavam zaplou celorocne, at si to system ridi sam a promazava se kompresor co to jde.
-> minno 18.07.25 22:59:32: Tak kdyz mas automatickou klimu, tak muze byt zapla nonstop a nastavenou teplotu si to "namicha" dle potreby, ne? A cerstvy vzduch te dovnitr taky jde, kdyz nemas zaplou vnitrni cirkulaci. To tak proste je a nevim proc se rozcilujes. Samozrejme pokud mas radsi stazeny okynko a nevadi te hluk z toho, tak ho mej stazeny, vsak ti to nikdo nezakazuje. Ja taky v hicech stahnu okna klickem kdyz prichazim k autu a kousek s otevrenyma jeste jedu, aby se tech 60°C vevnitr vyvetralo. Ale klimu nechavam zaplou celorocne, at si to system ridi sam a promazava se kompresor co to jde.
Som tu zas ale rozpútal debatu :-)
Ja neviem, čo furt všetci stále máte s tými automatmi a neviem akými blbými zaškatuľkovanými teóriami, že klíma musí byť zapnutá nonstop, a jedine Auto režim a celoročne nastavená jedna hodnota teploty (ako sa tu nedávno pretláčala táto teória) + že už si človek ani okno v aute nemôže otvoriť a podobné hlúpe kecy... Že človeka pomaly zhodíte pod čiernu zem za to, že si dovolí otvoriť okno.
Nie je "čerstvý vzduch" ako čerstvý vzduch. Čo je na tom, že to mám rád občas aj trochu do prievanu, aj trochu cítiť "život" z vonku (vzduch, zvuk okolia) a nebyť vždy len uzavretý v robotizovanom systéme s "umelým" klímovým vzduchom?
Či sa ideme posrať teraz všetci, že niekto u auta s klímou otvorí okno?
Systémy používam ako mi vyhovuje.
Podľa trasy, počasia a nálady je to niekedy klíma, niekedy len pootvorené okno, inokedy nič.
A áno, ako už Milan správne napísal, klímu sa snažím vypínať určitý čas pred vypnutím motora, aby sa stihol vysušiť výparník. Naopak po zapnutí klímy nechám chvíľu prevetrať s otvorenými oknami a až potom zatváram.
Och, a áno, občas aj v lete kúrenie naplno a do toho otvorené okno! Bič na mňa, za mrhanie energiami!
Ja neviem, čo furt všetci stále máte s tými automatmi a neviem akými blbými zaškatuľkovanými teóriami, že klíma musí byť zapnutá nonstop, a jedine Auto režim a celoročne nastavená jedna hodnota teploty (ako sa tu nedávno pretláčala táto teória) + že už si človek ani okno v aute nemôže otvoriť a podobné hlúpe kecy... Že človeka pomaly zhodíte pod čiernu zem za to, že si dovolí otvoriť okno.
Nie je "čerstvý vzduch" ako čerstvý vzduch. Čo je na tom, že to mám rád občas aj trochu do prievanu, aj trochu cítiť "život" z vonku (vzduch, zvuk okolia) a nebyť vždy len uzavretý v robotizovanom systéme s "umelým" klímovým vzduchom?
Či sa ideme posrať teraz všetci, že niekto u auta s klímou otvorí okno?
Systémy používam ako mi vyhovuje.
Podľa trasy, počasia a nálady je to niekedy klíma, niekedy len pootvorené okno, inokedy nič.
A áno, ako už Milan správne napísal, klímu sa snažím vypínať určitý čas pred vypnutím motora, aby sa stihol vysušiť výparník. Naopak po zapnutí klímy nechám chvíľu prevetrať s otvorenými oknami a až potom zatváram.
Och, a áno, občas aj v lete kúrenie naplno a do toho otvorené okno! Bič na mňa, za mrhanie energiami!
-> Syny 18.07.25 21:00:36: Máme na to v práci pistoli s tryskou. Něco jako na dutiny. U mě přes filtr přímo na vyparník. Od O3 vycvaknout větrák a tudy. Stejný u Tebe. Plus tam hodím občas ozonovač.
-> Milan 136 18.07.25 18:56:40: Jak ji cistis? Sprejem a skrz filtr?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.07.25 20:20:24: Pokud nikdy nevypínáš motor, tak ano.
Pokud ale běží klima do poslední chvíle běhu motoru, tak po vypnutí máš totálně mokrej výparník a ten právě plesniví. Kdežto když tu klimu vypneš nějakou dobu před koncem jízdy, tak se může vyparník vysušit a je to zdravé i pro Tebe, když nevystoupíš ze zimy do vedra.
Pokud ale běží klima do poslední chvíle běhu motoru, tak po vypnutí máš totálně mokrej výparník a ten právě plesniví. Kdežto když tu klimu vypneš nějakou dobu před koncem jízdy, tak se může vyparník vysušit a je to zdravé i pro Tebe, když nevystoupíš ze zimy do vedra.
Nevim no, u sluzebaku jsem klimu zapnul a uz nikdy nevypnul
V PKV mi nefunguje teda
Kdyz jede furt, tak prave neplesnivi... Horsi je, kdyz se zapne po pul roce.


Já si taky často otvírám okno. Provětrá to daleko lépe a rychleji než větrák. Klimu čistím i několikrát za sezónu, filtr každý rok nový. AC zapínám když potřebuju chladit, nebo sušit sklo. Pořád to nechci mít zapnutý, vadí mi ten suchý vzduch.
-> Syny: na ja, ale to by ta klima musela byt aspon dvakrat za sezonu vycistena, inak to smrdi jak vysavac od starej mamy...



-> palinator 18.07.25 16:16:05: někdo,hold vyznává tradiční hodnoty....
-> minno 17.07.25 10:29:13: Pokud nemas zapnutou vnitrni cirkulaci vzduchu, tak jak klima brani pristupu cerstvyho vzduchu? Vzdyt te do interieru jde, jen pres klimu.
-> minno 17.07.25 10:29:13:
K smrti se děsím, až budeme mít v baráku rekuperaci, že bude žena otvírat okna kvůli "čerstvýmu vzduchu...
K smrti se děsím, až budeme mít v baráku rekuperaci, že bude žena otvírat okna kvůli "čerstvýmu vzduchu...
-> charon: to nejdůležitější jsem zapomněl - zhoršený výhled z auta. To mně vadilo nejvíc
-> minno: Práve som zložil z felicie číre ofuky,chceš to?

-> charon 18.07.25 06:15:45: Číre ofuky sa snáď ani nerobia. Videl som vždy (aj na eshopoch) len zatmavené. Ale aj ja by som privítal číre viac.
-> Nwkt 17.07.25 16:04:43: To by teda aj mňa zaujímalo, prečo klímu nemám vypínať, keď tam je na to tlačidlo
Klímu si zapínam len vtedy, keď to potrebujem.

-> StepaNoFUN: To se týká spíš automatických klimatizací. Proč, to nevím, ale taky mi to bylo řečeno. Jak u služebního, tak při koupi vlastního. 

Ty jo, já ofuky fozil na favo roky, dal si je tam tata. Byly na autě snad 15 let celkově, popraskaný nebyly, ale to auto byl dlouho garážované. A měl teda zatmavený, osobně bych byl spíš pro čiré, ta tmavá v npoci hrozně rozšiřuje A sloupek. Docela se mi po nich stejska. za mě je největši výhoda, že když máš pootevřené okénko za deště, tak dovnitř nekape. A když je zima, tak tolik netáhně, jen příjemně větrá. Ale já v autě kouřim (sice jen elektronky, ale co už ...), takže mám okýnko pootevřené skoro pořád. Co se týče hlučnosti, tak bych řekl, e to rozdíl moc není - při malé škvíře o fous lepší, při velké možná o fous hlučnější, uplně otevřené okno je jedno řekl bych ...
tyjo, já klimu nezapinam, nebo nepoužívám.. max když třeba jedem daleko mulťákem a na dvou autech mám ofuky. a vetram si oknama a nechávám pootevrena okna přes den i noc a pod ofuky neprší.
-> Tomaso435: taky nepíšu, že se tvoří námraza pod nimi.
-> Nwkt 17.07.25 16:04:43: Duvod, proc klimu nevypunat? Kdyz je venku 18-20°, tak mi naprosto nedava smysl vzduch chladit a ohrivat zaroven...
-> minno: Klimu nikdy nevypínej, ani s otevřeným oknem. Jinak ofuky jsou pro dnešní auta nesmysl
-> MATTESS: nj, mi tá formulácia akosi nedávala zmysel :)
S klímou + otvorené okná nejazdím ani ja. Klímu normálne používam, ale sú situácie (v závislosti od počasia / nálady atď.), kedy sa rád povozím len tak s pootvoreným oknom. Mám rád čerstvý vzduch a aj zvuk okolia.
-> Tomaso435: Asi to vyskúšam a uvidím. Vyhodiť sa to dá vždy.
S klímou + otvorené okná nejazdím ani ja. Klímu normálne používam, ale sú situácie (v závislosti od počasia / nálady atď.), kedy sa rád povozím len tak s pootvoreným oknom. Mám rád čerstvý vzduch a aj zvuk okolia.
-> Tomaso435: Asi to vyskúšam a uvidím. Vyhodiť sa to dá vždy.