skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Pavel P@nkáč 12.06.25 17:42:59: V tom prípade to budú naozaj detonácie a zameral by som sa na tú chybu snímača klepania. Na skúšku skús natankovať 100 oktán, čo to povie.
-> minno: je to ted auto dovezené z D. tak nevím kdy to začalo, dělá to vždy když je méně ot. asi pod těch 1500 a motor se dostane do lehké zátěže, jak se motor trochu více roztočí tak to prestane, čerpadlo to není.....
vím že to nejsou žádné provozní ot že je to lehce podtočený motor ale normální to není, na dvojku na trojku než se trochu auto rozjede když jedeš klidně to na vteřinku dvě tři zarachotí.
vím že to nejsou žádné provozní ot že je to lehce podtočený motor ale normální to není, na dvojku na trojku než se trochu auto rozjede když jedeš klidně to na vteřinku dvě tři zarachotí.
-> Pavel P@nkáč: Zvuk, ktorý riešiš, tam predtým nebol a teraz sa objavil?
Nebude to len zvuk od palivového čerpadla?
Ten zvuk tam je vždy, alebo len sporadicky?
Čo sa týka detonácií, tie sa vyskytujú obvykle len pri záťaži, resp. v určitom režime záťaže, čiže pri jazde dole kopcom by to detonovať nemalo.
Chybu vymaž a sleduj, či sa objaví znova.
Nebude to len zvuk od palivového čerpadla?
Ten zvuk tam je vždy, alebo len sporadicky?
Čo sa týka detonácií, tie sa vyskytujú obvykle len pri záťaži, resp. v určitom režime záťaže, čiže pri jazde dole kopcom by to detonovať nemalo.
Chybu vymaž a sleduj, či sa objaví znova.
Nemáte někdo zkušenost u golfa VII 1,2Tsi 63Kw (rozvod řemenem - CJZB) mě při malých ot. cca 1500 celkem nahlas asi detonuje v motoru. jinak jede normálně, nějaká chyba tam byla ale nic sem nenašel o tom...
Ale dvakrát úplně stejné místo stejného kabelu
Ale ano, MQB. U eRka mi nikdo nikdy nic nepřekousal 


-> kpt.Budha: To je "normální" u aut MQB platformy a novější. Hlavně jim chutnají hadičky kolem filtru sání a kabely kolem čidel NOx apod.
-> kpt.Budha: Posledních cca 20? let platí nějaká ekosměrnice, že výrobci vozidel musejí určitou část auta dělat z "přírodních" rozložitelných materiálů.
Proč si výrobci vybrali zrovna izolace vodičů (i VN zapalovacích kabelů) a materiály na bázi soji a kukuřice, které kunám chutnají, to netuším - možná náhoda, možná záměr...
Proč si výrobci vybrali zrovna izolace vodičů (i VN zapalovacích kabelů) a materiály na bázi soji a kukuřice, které kunám chutnají, to netuším - možná náhoda, možná záměr...

Pánové, nezačaly se poslední dobou dávat do aut nějaké chutnější kabely? Nikdy jsem to nezažil, žiju 40 let na stejném místě, skoro na stejných místech i parkuji a teď najednou jeden kabel překousaný, vyměněný a do měsíce opět na tom samém místě
Překvapivě jediné co pozoruji je, že nefunguje start-stop, takže mě to ani tak netrápí, ale jak je možné, že je překousnutý dvakrát na stejném místě? 


-> Sita:
Myslíš že hláškou "Škodovka se nekupuje, Škodovka se fasuje" se nějak očistíš?
Myslíš že hláškou "Škodovka se nekupuje, Škodovka se fasuje" se nějak očistíš?

-> palinator 15.05.25 18:46:06: jakypak machry, vsak je to obycejna skodovka 

-> palinator: 

-> Sita:
Pán dostal nový klíče a jaký hned dělá machry že mají ostatní šroty..
Pán dostal nový klíče a jaký hned dělá machry že mají ostatní šroty..

-> saskyn2 14.05.25 16:50:08: Ale často je to plný štěrku.
-> Sita 14.05.25 16:39:24: Záleží kde to jezdí. Je sundej a vyklep
-> Sita 14.05.25 16:39:24: Záleží kde to jezdí. Je sundej a vyklep
-> Sita: pod kryty je to vždycky hezčí jak to co je nezakrytované. Neobával bych se.
-> Milan 136 14.05.25 15:56:17: ok, a co ty plastovy kryty? Na octe jsem jeste nemal cas je sundavat, ale pri poklepavani je znat, ze tam jsou nejaky kaminky, tak se docela obavam co bude pod nima...
-> Sita: Jsem pod těma autama denně. Takhle vypadají téměř všechny.
-> minno 14.05.25 13:09:37: asi moc extrapoluju. Ok, ma to okysly jedno rameno, vsechen spojovaci material co je videt, vohnilej vejfuk, ale jinak je to uplne zdravy 
syny: asi taky jak kdo kde jezdi... kdyz jsem ted vybiral ty auta, tak vsechny 4x4 jsou pri stejnym stari a najezdu daleko vic sezrany nez 4x2. Taky mestsky auto je jinak sezrany nez auto nekde z hor... Jeden prodejce mi poslal fotky spodk O4 z NL a ta pri 4 rokach a 80tkm byla jak nova...

syny: asi taky jak kdo kde jezdi... kdyz jsem ted vybiral ty auta, tak vsechny 4x4 jsou pri stejnym stari a najezdu daleko vic sezrany nez 4x2. Taky mestsky auto je jinak sezrany nez auto nekde z hor... Jeden prodejce mi poslal fotky spodk O4 z NL a ta pri 4 rokach a 80tkm byla jak nova...
-> Sita 14.05.25 10:56:22: "zbytek podvozku"?
Na tej fotke vidno z toho podvozku akurát to spodné predné rameno a AL nápravnicu, zvyšok sú len kryty.
A to rameno je fakt úplne bežný stav po pár zimách. Ja som kupoval 6 ročného Golfa s nájazdom 46 tkm, čo v zime takmer ani nejazdil a ramená (predné/zadné) + nápravnica už boli chytené na pár miestach.
Tento kolegov Golf je 14 ročný voz s 200+ tkm a údržba len to, čo samo dá o sebe znať.

A to rameno je fakt úplne bežný stav po pár zimách. Ja som kupoval 6 ročného Golfa s nájazdom 46 tkm, čo v zime takmer ani nejazdil a ramená (predné/zadné) + nápravnica už boli chytené na pár miestach.
Tento kolegov Golf je 14 ročný voz s 200+ tkm a údržba len to, čo samo dá o sebe znať.
-> Sita 14.05.25 12:32:02: Tohle je 4 roky starej Passat. Jasne, ta jedna zima byla nadsazka, ale obecne to je opelichany fakt hned, pokud to nejak neosetris u novyho nebo to auto nestoji vetsinu casu v garazi.
-> Syny 14.05.25 12:20:21: -> Syny 14.05.25 12:20:21: po prvni zime urcite ne, ta moje octa je 4 roky stara a vypada to jinak a urcite na ni nikdo nikdy nesahl. Kazdopadne kamos ma g8 od novoty, uz taky po 4 zimach a podvozek je jak novej, protoze se o to trochu stara. Tohle je proste zanedbany auto, a tu neperspektivitu vidim tak, ze ted uz to zachranovat nema cenu, tohle uz dojezdit nebo prodat a venivat se necemu novejsimu kde to jeste neda tolik prace. A nebo na to kaslat a proste resit jen to co upadne 

-> Sita 14.05.25 10:56:22: Jako myslis tu lisku na rameni? To ma auto po prvni zime (bohuzel). Tohle je dle me jeste hodne zachovalej podvozek :)
-> Sita 14.05.25 11:24:22: mam takhle zaplastovanýho passata a i po 20 letech je ten spodek nad poměry zdravej a to se nikdy nikdo nestaral
okyslý jsou nápravy, to jo
okyslý jsou nápravy, to jo

nemam zkusenost co bude pod tema krytama, ale kdyz vidim zoxidovany ty nezakryty dily, tak sice nerikam ze vidim neco vaznyho, ale zaroven rikam, ze se mi to nelibi 
EDIT: @Milan: jak to vlastne pod tema plastovejma krytama vetsinou vypada? Spis pomahaj nebo spis to tam drzi bordel a prispiva to k hniti?

EDIT: @Milan: jak to vlastne pod tema plastovejma krytama vetsinou vypada? Spis pomahaj nebo spis to tam drzi bordel a prispiva to k hniti?
-> Sita 14.05.25 10:56:22: to je ještě krásný auto, dáš sponu za 150,- a může dál sloužit...
-> Sita 14.05.25 10:56:22: Vždyť tomu nic není
-> Syny 14.05.25 10:46:49: oprava na 10 minut to sice je, ale kdyz se tak podivas na zbytek toho podvozku, tak bych tipoval, ze to auto uz moc velkou perspektivu nema :D
-> minno 14.05.25 09:46:34: To se mi na G6 kombi stalo taky
Ale tohle je oprava na 10 minut :)

-> MATTESS: Super.
Kolega s G6 variant má o 2 dni STK a dnes po štarte mu to vraj akosi začalo rachotiť
Kolega s G6 variant má o 2 dni STK a dnes po štarte mu to vraj akosi začalo rachotiť

Tak po výměně kapalin - chladící, brzdovka a olej v převodovce. Teď bych ještě chtěl najít čas a vyčistit auto pořádně po zimě. Na to jsem se nedostal
-> Jarda/felda: 400tis na hrbu a furt jezdi pekne.... ted dostane novou stk a pujde na inzerci.

-> Milan 136: přesně... prej jsem si koupil vychrochtanýho passata
no stihl najezdit dalších 100tis.km a pořád ho ještě mám a pořád funguje



-> Pavel P.. 02.05.25 16:14:59: Dostal jsi bídu? 

-> minno: hovno chýbal... akorát tě nějaký VW nezajímal
a pamatuju si cos mi napsal když jsem tu dal kdysi fotku B5, když jsem ho koupil 2014





-> minno 02.05.25 14:20:07: Tak to sis mel ale promeskanou latku dostudovat 

-> Syny: asi som vtedy chýbal

-> minno 02.05.25 14:10:27: Vsak to tady bylo uz X krat zmineno. I fotky byly 

-> Pavel P..: a to píšeš až teraz? 

-> minno: už ho mám 5let

-> minno: Dřív bylo i TPI, kde byly popsané stavy ok a ne ok. Když to bylo na reklamaci, musel být mastný pod miskou.
-> Pavel P.. 01.05.25 17:47:52: Si kúpil B7? Nepostrehol som.
-> Miffo: No pekne :) Budem teda i ja považovať za OK stav a občasne sledovať.
-> Miffo: No pekne :) Budem teda i ja považovať za OK stav a občasne sledovať.
-> minno: Tiež ma to zo začiatku prekvapilo, keď som to zistil.
Trend by som to nenazval ale objavuje sa to. U mňa keď na to pozriem do histórie zhruba v rovnakom nájazde. Pokiaľ je to len mastné/orosené a nie je tam mláčka oleja, prípadne u zadných tlmičov potečené až dole k oku, tak je to stav, ktorý sa považuje za ok. A to je overené i na stolici. Prachovka to pri pretlaku predsa len nedokáže dokonale utesniť a niečo vyjde von a to na orosenie stačí za ten čas.

Trend by som to nenazval ale objavuje sa to. U mňa keď na to pozriem do histórie zhruba v rovnakom nájazde. Pokiaľ je to len mastné/orosené a nie je tam mláčka oleja, prípadne u zadných tlmičov potečené až dole k oku, tak je to stav, ktorý sa považuje za ok. A to je overené i na stolici. Prachovka to pri pretlaku predsa len nedokáže dokonale utesniť a niečo vyjde von a to na orosenie stačí za ten čas.
-> minno 01.05.25 16:30:26: Švárovi tekly zadní na S3 konby. Rosením bych to už nenazval a v autorizáku mu na to neřekli nic, když se ptal. Že prej je to dobrý. Cca 130 000 km.
-> Miffo: Ok, dám na tvoju radu. Ale čakal som skôr opačnú odpoveď, t.j. rýchlo vymeniť
Inak to je nejaký nový trend, že tlmiče rosia a pritom sú OK? Mastný tlmič som vždy pokladal za KO.

Inak to je nejaký nový trend, že tlmiče rosia a pritom sú OK? Mastný tlmič som vždy pokladal za KO.
-> minno: ja mam na passatu tlumice původni z roku 2011, maj najeto 318tkm a fungujou, netecou...