skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Milan 136 16.02.22 22:51:24: No doprdele
C30? Moc z ní nezbylo...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.02.22 23:07:25: Kde to je?

-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.02.22 23:07:25: Kde to je?
-> Milan 136: Nedaleko... Asi nejel 90 no :-( a v tech zatackach...
-> darklord: Náledí a následný náraz do stromu to otočil na boudu. Na detaily jsem se nevyptával, kamarádi jsou z toho ještě dost vyklepaný.
-> dragon_cb_cz: ked sa divam na sirku cesty a polohu v akej je auto, to ho chytil nejaky troll do paprci a hodil na budku? Alebo viac stastia ako mozgovej kapacity?
Tož jeden Saab dosaaboval... ale splnil co slíbil, rodinu ochránil. Vylezli z toho po svých a dveře šly normálně otevírat. Na 23 let starý auto dobrý skóre.
-> Borderer 10.02.22 12:42:11: jojo, to je stejny motor.
-> vhml: Tu mám, dvě svíčky a tři ventily na válec. Transalp... 

-> jans 09.02.22 09:05:57: Dík, podívám se na to, až bude chvilka (=teplo).
-> darklord 10.02.22 08:40:45: skoro, honda ntv 

-> darklord 10.02.22 08:40:45: Ta měla oválné písty a 32 ventilů 

-> vhml: to bude nieco podobne ako honda nr? 

-> darklord 10.02.22 07:51:46: míval jsem motorku, která měla 2 válce, 4 svíčky a 6 ventilů 

-> palinator 10.02.22 07:39:28: Alfa Romeo 75, 155, 164.
-> darklord:
To co je na obrázku vypadá na motor z motorky?
To co je na obrázku vypadá na motor z motorky?

-> palinator: vacsina motorkovych DOHC su dvojventily nie? 

-> jans: Jenže úplně stejně vypadá 2,4i ve V70 II, co má těch ventilů 20. 

-> Jirik_Tuňák1983: OK 

-> jans 09.02.22 22:22:00: Zase nehnidopichuj, akorát si odmyslíme turbodmychadlo a rozdíl pár let výroby. Základ se moc nezměnil.
-> Jarda/felda 09.02.22 18:20:17: On Palinator naráží na to, že předpokládal alespoň 20 ventilů, ale ten motor vypadá takhle.
-> palinator:
Jasne, je to B5252S,
Jasne, je to B5252S,
-> palinator 09.02.22 09:58:32: proč by ne ? pětivál DOHC nic divného
-> palinator 09.02.22 09:58:32: Normálně ne? To je jako já jsem se hádal ve škole, že třínápravový náklaďák (už nevím co to bylo) je 3x3. Furt blbě čuměli a ptali se jak jako 3x3. Tak jsem píchal prstem do lavice a pořád opakoval, že 1, 2, 3. Pak řekli něco o Velorexu a v tu chvíli mi došlo, že je to 6x6. 
Třeba je to tady podobný.

Třeba je to tady podobný.

-> jans:
10 ventil dvouvačka?
10 ventil dvouvačka?

-> jans: Jo, tak to můžu potvrdit... Na mojí naftové V70 praskla expanzka a radiátor topení se rozletěl po cestě na jeden PohoFest, to bylo veselo... Opraveno zahradní hadicí a dojel jsem, radiátor jsem měnil přímo v areálu, ani to nebyla tak strašná práce, jak jsem čekal...
-> 1560 - zrušená registrace 08.02.22 20:12:05: Pokud je to neohnilý, tak za těch 15 peněz je asi zbytek fakt nepodstatnej
-> Jirik_Tuňák1983 08.02.22 19:38:22: Rodinnej kombíček no
Na trojku to na tý dálnici páchalo hrozný zvěrstva. Ale na okresce se s tím člověk asi moc nesveze...

-> Jirik_Tuňák1983 08.02.22 19:38:22: Rodinnej kombíček no

-> 1560:
Hezká 850, sice jen 10 ventil, ale nevadí :) Preventivně bych vyměnil expanzku (rády praskají) a přitom i radiátor topení; doporučuje se i zrušit ten komplikovaný spoj mezi motorem a přístrojovkou a nahradit ho hadicí.
Magneti marelli klapku to podle mě nemá, to měli až poslední S/V70. Může to být ten volnoběžný ventil nebo třeba váha vzduchu (s ní jsem se netrápil, než jsem zjistil, že předchozí majitel tam dal StarLine; po výměně za jetou Bosch už bylo po problémech).
Rád budu sledovat novinky ohledně tohohle kombíka
EDIT: A jeste prover odvetravani klikovky, na to ty motory taky trpi.
Hezká 850, sice jen 10 ventil, ale nevadí :) Preventivně bych vyměnil expanzku (rády praskají) a přitom i radiátor topení; doporučuje se i zrušit ten komplikovaný spoj mezi motorem a přístrojovkou a nahradit ho hadicí.
Magneti marelli klapku to podle mě nemá, to měli až poslední S/V70. Může to být ten volnoběžný ventil nebo třeba váha vzduchu (s ní jsem se netrápil, než jsem zjistil, že předchozí majitel tam dal StarLine; po výměně za jetou Bosch už bylo po problémech).
Rád budu sledovat novinky ohledně tohohle kombíka

EDIT: A jeste prover odvetravani klikovky, na to ty motory taky trpi.
-> Eidy: Jestli to spíš nebude škrtící klapka, jestli to má magnety maléry.
-> 1560 - zrušená registrace 08.02.22 20:12:05: Otáčky za studena - omrknul bych volnoběžný ventil.
Příspěvek do stáda z vlastní zahrádky 

…
spis jako polopracovni auto (do V40 nenalozim veci na tyden na chate nebo odpad na sbernej dvur a dost me to obcas irituje). Historickou hodnotu to asi stejne moc nema
spis jako polopracovni auto (do V40 nenalozim veci na tyden na chate nebo odpad na sbernej dvur a dost me to obcas irituje). Historickou hodnotu to asi stejne moc nema

-> 1560 - zrušená registrace 06.02.22 00:53:17: no tak jsem to koupil
2.4 benzin, 430 tis najeto, neohnile, klima, okna na svihadla, zrcatka na tycinku, rok 95, na pocet km a vek hodne dobry stav. Prosezena sedacka ridice, nedrzi otacky za studena, trochu spinavy, ohmatany volant, jinak cajk. Za 15 penez neber to.

-> Milan 136 06.02.22 13:32:56: Já chcípám už ve druhé řadě ve všech dnešních sedmimístných autech, všechny ty produkce PSA, VW. Fordu atd., tam se prostě v těch miniaturních sedačkách vzadu nedá sedět. Naposledy se dobře sedělo v Peugeotu 807 a starém Renaultu Espace Intiale Paris, ale to mělo vzadu captain chairy. Ani ty dnešní rodinné dodávky nejsou v nižších výbavách nic moc. Vždycky je tam nějaký kompromis kvůli skladnosti a skládání sedaček. Proč to dříve šlo a dnes je to taková kolektivní bída? Jinak výhledově bude sedatelno asi v tom Joggeru, ta Staria vypadá dobře co do komfortu a pak samozřejmě lepší sesle v těch Travellerech, Proacech atd. VW Multivan asi taky půjde, špatnej mi přišel i třeba osobní Transit. Ale tam jsem se kroutil i na sedačce řidiče, takže těžko říct. Jak říkám americkej minivan je jedna z kategorií aut, kde se dá sedět všude.
-> Jirik_Tuňák1983: Přijede mi to divné. Znám to teda třeba z Tourana, nebo Kodiaqa, kde to jde schované v podlaze a po vyndání je to normálně po směru. A je to samozřejmě taky k ničemu 

-> castrol 06.02.22 11:56:00: Milan zmínil orientaci proti směru jízdy, ne to, jestli sedíš v kufru, na střeše nebo na vejfuku.
-> Jirik_Tuňák1983: v autobuse a v dodavke sedis v kufri



Asi furt lepsi, nez kdyz jsme jako maly jezdili s kamaradkou a mym dedou ve V3S a sedivali jsme na motoru :-D
-> Milan 136 06.02.22 11:24:41: Co je na tom divného? V osobní dodávce ani autobuse se nad tím nikdo nepozastavuje. 
Jinak je to celkem jedno, protože tohle není na sezení pro lidi, to je tak pro čivavy a veverky.

Jinak je to celkem jedno, protože tohle není na sezení pro lidi, to je tak pro čivavy a veverky.

-> Jumbo 06.02.22 11:01:32: To je takhle naopak? 

-> 1560: Ja mel v moji V70 uplne to stejne, jsou tam i pasy, takze to bude asi origo... Je tam limit na vahu a vysku a moc nevim, jak by se na to tvarila PCR, casto pri dovozu ty 2 mista nezapsali, takze v technicaku je jenom 5 mist... Ale diky sedackam by mel jit kufr otvirat zevnitr, coz je super, kdyz tam clovek spi...
Ja tam vezl jenom jednou pomocnika na Pohofestu kolem arealu...
Ja tam vezl jenom jednou pomocnika na Pohofestu kolem arealu...
-> Jirik_Tuňák1983: Dík, docela jsem na to čuměl, viděl jsem to prvně.
-> 1560 - zrušená registrace 06.02.22 00:53:17: To se skutečně i dělalo, ale samozřejmě ne u všech.
Prosim pekne, tohle je u 850 origo a nebo nejaka predelavka?