skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> palinator 26.06.25 14:14:24: ajo, to jsem prehlid, super. Nekdy zkusim
No ale pedál pustím a vnitřní pružina HBV mi pístek vrátí zpátky ne?
-> vhml 26.06.25 13:26:44: Nebo napřed zmáčkneš.
-> palinator 26.06.25 13:56:42: Přesně tak. Říká to tak elsa a je to vyzkoušený. Vyteče pár kapek a pak už to neteče.
-> palinator 26.06.25 13:56:42: Přesně tak. Říká to tak elsa a je to vyzkoušený. Vyteče pár kapek a pak už to neteče.
-> vhml:
Tak z logiky věci to tak být musí, protože se zavře přívod z nádobky... Jen to musí být odtlakované a ne že se přenese tlak z vedlejší brzdy (prasete, pístku)....
Tak z logiky věci to tak být musí, protože se zavře přívod z nádobky... Jen to musí být odtlakované a ne že se přenese tlak z vedlejší brzdy (prasete, pístku)....
-> Milan 136 26.06.25 12:27:13: jakoze odpojis trubku, zmacknes kousek pedal a prestane to tect? to slysim prvne
Jak už jsem tu někde psal. Stačí kus zmáčknout brzdový pedál a neteče nic.
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.25 20:08:57: A když jsi tedy sundával tu trubku, tak jsi to měl kromě toho ABS nějak zajištěné proti úniku z okruhu?Toto neviem, ako myslíš, zaistené som to mal predsa na tom ABS čerpadle vyrobenou záslepkou, ako vidno na foto. Nič viac v okruhu nie je, kadiaľ by to mohlo vytekať :) Trubka ide od ABS kocky rovno k brzdiču.
A áno, tá plnička fakt funguje. Odskúšané zatiaľ u 2 áut (výmena kvapaliny brzdy + spojka). Ja som to kupoval len s tou jednou plniacou nádobou, ale potom som si dokúpil z číny aj tú odpúšťaciu fľašku ku kolesu, ako je aj na tvojom odkaze na allegro. Ale za mňa je tá fľaša nahovno, pretože je neprehľadná a nevidno, koľko tam tej kvapaliny už natieklo. Takže používam obyčajnú inú, priehľadnú "skleničku".
A áno, tá plnička fakt funguje. Odskúšané zatiaľ u 2 áut (výmena kvapaliny brzdy + spojka). Ja som to kupoval len s tou jednou plniacou nádobou, ale potom som si dokúpil z číny aj tú odpúšťaciu fľašku ku kolesu, ako je aj na tvojom odkaze na allegro. Ale za mňa je tá fľaša nahovno, pretože je neprehľadná a nevidno, koľko tam tej kvapaliny už natieklo. Takže používam obyčajnú inú, priehľadnú "skleničku".
-> Jirik_Tuňák1983: Já když dělám na brzdách, tak mám vždycky po ruce spojku se zálepkou a hned jak něco oddělám, zaslepuju. Záslepka = holendr a kousek trubičky zmáčknutý ve svěráku, třeba z rozlámanejch starejch trubiček.
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.25 20:08:57: Ono staci dat vicko, ktery nebude mit privzdusneni a bude proste tesnit. Pak ti to tou mikrotrubickou zpatky neprobubla. Bezne jsme delali to, ze se pri praci na brzdach pripojila plnicka (samozrejme nezapnuta). Vyteklo to, co bylo v brzdici, pak trocha z trubky a dost.
-> minno 23.06.25 19:08:57: Hele a fak to funguje? To máš to s těmi dvěmi nádobkami? Jedna plnící a druhá odpouštěcí ke kolu? A když jsi tedy sundával tu trubku, tak jsi to měl kromě toho ABS nějak zajištěné proti úniku z okruhu?
-> Jirik_Tuňák1983 23.06.25 19:55:49: Diky, objednano 

-> Jirik_Tuňák1983 23.06.25 19:57:41: Při vypnutém zapalování?Áno. Zapaľovanie na hydrauliku bŕzd (plnenie a odvzdušnenie) nemá defacto nič spoločné.
-> darklord 23.06.25 20:07:02: Už ti dal link Jirik. Ja som to kupoval už ani neviem kde. Ale má to aj číňan (Temu).
-> darklord 23.06.25 20:07:02: Už ti dal link Jirik. Ja som to kupoval už ani neviem kde. Ale má to aj číňan (Temu).
-> darklord 23.06.25 20:07:02: Ty jsi stejnej gogol jako já. Máš ho třá v mém příspěvku z Allerga. 

-> minno 23.06.25 19:08:57: odkaz?
-> minno 23.06.25 19:02:32: Já na ženy autě s tím taky neměl problém, ale tam to šlo sundat. 

-> minno 23.06.25 19:08:57: Jo, teď jsem se všiml, že jsi to sem taky dával.
Při vypnutém zapalování?

-> StepaNoFUN 23.06.25 18:36:25: Tuletu variantu jsem taky viděl.
allegro.cz/nabidka/sada-p ro-odvzdusneni-a-vymenu-br zdove-kapaliny-6-173041725 05?utm_feed=7...
allegro.cz/nabidka/sada-p ro-odvzdusneni-a-vymenu-br zdove-kapaliny-6-173041725 05?utm_feed=7...
-> Jirik_Tuňák1983 23.06.25 18:09:26: Nic nezaškrcuj. Zmáčkni o sedačku něčím kus brzdovej pedál a nic nepoteče.
A na výmenu brzdovky a odvzdušňovanie odporúčam kúpiť za pár drobných takúto tlakovú nádobu s ručnou pumpičkou. Lacné, veľmi jednoduché a praktické. Naleješ liter brzdovky, napumpuješ na cca 1,5 baru a už len chodíš otvárať odvzdušňováky. Sem-tam trochu dofúkaš.
-> Jirik_Tuňák1983 23.06.25 18:09:26: Ako už podotkol Stepan, nesmieš zavzdušniť ABS jednotku a zaobídeš sa aj bez diagnostiky.
Keď som menil trubku na Punte, vyrobil som si pre istotu záslepku, ktorú som nakrútil do ABS jednotky, aby mi tadiaľ nevytekala kvapalina "samospádom" do času, kým vyrobím novú trubku podľa starej a nenahodím ju tam. Potom som nahodil a zapojil novú trubku, systém natlakoval kompresorom (víčko nádržky s ventilkom) a povolením odvzdušňováku na predmetnom brzdiči normálne nechal naplniť a odvzdušniť a hotovo aj bez diagnostiky.
Keď som menil trubku na Punte, vyrobil som si pre istotu záslepku, ktorú som nakrútil do ABS jednotky, aby mi tadiaľ nevytekala kvapalina "samospádom" do času, kým vyrobím novú trubku podľa starej a nenahodím ju tam. Potom som nahodil a zapojil novú trubku, systém natlakoval kompresorom (víčko nádržky s ventilkom) a povolením odvzdušňováku na predmetnom brzdiči normálne nechal naplniť a odvzdušniť a hotovo aj bez diagnostiky.
-> Jirik_Tuňák1983 23.06.25 18:09:26: vakuum je k nicemu. Chce to plnit z nadobky tlakem (vzduch, brzdovka).
Pokud to nezavzdusnis az do jednotky ABS, tak to bez problemu vyslapes.
Pokud to nezavzdusnis az do jednotky ABS, tak to bez problemu vyslapes.
Ještě je votáska, jestli to za předpokladu nutnosti destrukce hadice doma odvzdušním. Hadici si můžu zaškrtit na rameni, jinde ne a pak vyměnit hada k brzdiči. Jestli to jde vyšlapat to jedno zadní kolo nebo budu muset přes diagnostiku. Jsou k něčemu dobré ty one man show vakuová a podobná odvzdušňovadla?
-> charon: Mám aj spojky
Ale aktuálne ich pár rokov asi nevyužijem.

-> minno: A ještě spojky ... Občas se dostat ke druhýmu konci trubky je docela boj, hlavně u některejch aut vepředu ... A holendry M10 a M12 nebo aspoň redukce na ty větší. V ABS kostkách je to občas zajímavě namícháno ...
BTW - já si brzdové trubky koupil celej balík v BeKaSu (50 metrů tušim) a počítám, že s ní mám vystaráno nadosmrti, jestli jsem zatím spotřeboval 5 metrů, tak je to hodně
BTW - já si brzdové trubky koupil celej balík v BeKaSu (50 metrů tušim) a počítám, že s ní mám vystaráno nadosmrti, jestli jsem zatím spotřeboval 5 metrů, tak je to hodně
-> vhml: Je to celkom bežná vec. Stalo sa mi to už viackrát. Niektoré spoje je možné riešiť tak, ako píšeš, no iné nie.
Na Punte sa mi to stalo aj pri výmene prednej brzdovej hadice. Hadicu som nakrútil na trubku otáčaním celej hadice, brzdič som nakrútil na hadicu otáčaním brzdiča, ale s novou hadicou to sadlo zle a hadica bola skrútená, našponovaná. Tak som tú trubku vyrobil novú a vymenil. Je super mať doma pertlovačku, koncovky a kus trubky
Na Punte sa mi to stalo aj pri výmene prednej brzdovej hadice. Hadicu som nakrútil na trubku otáčaním celej hadice, brzdič som nakrútil na hadicu otáčaním brzdiča, ale s novou hadicou to sadlo zle a hadica bola skrútená, našponovaná. Tak som tú trubku vyrobil novú a vymenil. Je super mať doma pertlovačku, koncovky a kus trubky

-> Jirik_Tuňák1983 22.06.25 08:15:49: na sharanu jsem drzel trubku a tocil brzdicem, protoze nesla tocit matice po trubce.
-> StepaNoFUN:




-> StepaNoFUN 22.06.25 07:33:33: Přijde mi, že ten zadní brzdič bude stejný i pro jiné značky aut.
-> Jirik_Tuňák1983 21.06.25 23:18:22: To jsi mi pripomel starou hlasku na Francouze..
Ono ti Francouzi, to jsou kluci sikovny. Oni to umej vymyslet a vymyslej to dobre.
Jenomze dobre myslej jenom dopoledne. Pak jdou na obed, daj si k nemu vino a jsou nachcany az do vecera. A to, co za dopoledne dobre vymysleli, stihnou za odpoledne tak zkurvit, ze clovek nestaci zasnout.
Ono ti Francouzi, to jsou kluci sikovny. Oni to umej vymyslet a vymyslej to dobre.
Jenomze dobre myslej jenom dopoledne. Pak jdou na obed, daj si k nemu vino a jsou nachcany az do vecera. A to, co za dopoledne dobre vymysleli, stihnou za odpoledne tak zkurvit, ze clovek nestaci zasnout.
-> StepaNoFUN 21.06.25 23:17:09: Je to běžný brzdič. Hliník ne. A přitom jak jsem to vpředu rozebíral, tak to šlo všechno krásně. Hlavně čisté nerezavé až mi to překvapilo. Ale přišlo mi podezřelé, že by ti kokoti nepřipravili nějaký vejmrd. No, ten čekal vzadu. 

-> Jirik_Tuňák1983 21.06.25 23:12:39: Kazdopedne jestli jsou ty brzdice z AL, tak hodne stesti. Obcas bejvaj neposkozeny a zaroste to tam natvrdo. Jako AL lambda ve vejfuku...
-> StepaNoFUN 21.06.25 22:55:57: Taky jsem si říkal, ale jestli to půjde, těžko říct, ta hadice je hodně krátká a pak už jsou rovnou trubky. Viz moje foto níže.
Jinak ta černá hadice nejde zaškrtit, musel bych až o kus dál na rameni, kde je další hadice.
Myslím toto. -> Jirik_Tuňák1983 21.06.25 21:24:14: Je nějaká tvrzená s gumovým pláštěm.
Jinak ta černá hadice nejde zaškrtit, musel bych až o kus dál na rameni, kde je další hadice.
Myslím toto. -> Jirik_Tuňák1983 21.06.25 21:24:14: Je nějaká tvrzená s gumovým pláštěm.
-> Jirik_Tuňák1983 21.06.25 23:02:29: ono to nikdy nevypadá, ale mezi maticí a trubkou je skulinka kde utahováním/lisováním při výrobě poškodíš barvu a pak se tam dostane voda/sůl a už to jede 

-> Jarda/felda 21.06.25 22:15:03: Ono to ale rezavé vůbec není.
Všechno je čisté, závit, trubky atd. Jako nevidím další část závitu co je už v brzdiči, ale i trubka na vstupu do matice je čistá. Nelepí to ti kokoti ve výrobě? Na netu je více případů pod seized brake line fittings. Jinak se tam sikovkami nevejdu.

-> Jarda/felda 21.06.25 22:15:03: tak teoreticky by slo tocit brzdicem... a az pak resit "spoj" trubka/matice.
-> Jirik_Tuňák1983 21.06.25 21:24:14: klidně to vem sikovkama, jestli to takhle nejde tak stejně při povolování ukroutíš trubku která bude přirezlá k matici 

Předky mám hotové, ale vzadu mi ani za boha nejdou povolit trubky v brzdiči. Očištěné, prolité, ale ani prd. U ženy jsem vyndal brzdič jako hovno klasickým klíčem a dal ho zase zpět, ale tady nic žádným nářadím. Nějaký tip, než to odnese matice? Že by se mi chtěl měnit tenhle had...
Nahřát? Jediné co nemám, tak je ten klíč na převlečné matice, jestli by to tím šlo lépe, ale nejsem si tím jistý. Koupit ho není problém, beztak mi zase chybí jeden torx, páč tady je rozměr, který nemám. Už mám sbírku jednorázových nástavců na všechna možná auta a na nic jiného to nevyužiju.
Nahřát? Jediné co nemám, tak je ten klíč na převlečné matice, jestli by to tím šlo lépe, ale nejsem si tím jistý. Koupit ho není problém, beztak mi zase chybí jeden torx, páč tady je rozměr, který nemám. Už mám sbírku jednorázových nástavců na všechna možná auta a na nic jiného to nevyužiju.

-> Jirik_Tuňák1983 16.06.25 21:53:43: Třeba proto, že jeden rozměr je délka montážní (bowdenu nebo lana bez koncovek) a druhý rozměr délka celková?
Náhradové třmeny co sem kdy montoval (byly jich desítky) fungují úplně v pohodě a vyjdou ve finále stejně levněji (po sečtení všech vstupů jako je čas strávený sháněním dílů na repase, očista, výměna, skládání..s nejistým výsledkem "repase")..tak aspoň máš jakousi jistotu (i když tu nemáš dneska s ničím) že to bude normálně funkční jak má být..

-> StepaNoFUN 19.06.25 17:38:57: U Francouzů mám jen pár ohlasů, že jako ano. Ale koupil jsem i tak nové brzdiče. Spíše kůly tomu, že vím, jak to u koncertu dopadá. A taky jsem měl bobke to rozebrat a zjistit, že je to stejně na výměnu.
-> Jirik_Tuňák1983 18.06.25 07:16:54: Nevim jak u Francouzu, ale u koncernu repas vetsinou nefunguje.
-> vhml 16.06.25 22:10:53: Tak je to fuk.
Měním oba zadní brzdiče. Minimálně pravý je zatuhlý na páce a abych dělal repas, na to nemám čas. Lanovody chodí volně. Možná tak přes zimu pod stromečkem vyměním střeva a dám je do regálu.

-> vhml 16.06.25 22:10:53: Budu pod to musel vleze....
-> Jirik_Tuňák1983 16.06.25 22:06:06: u 309 to treba pod nadrzi vede na kazdy strane jinudy
-> vhml 16.06.25 21:55:17: To je pěkná kundovina, on je tam dost velký rozdíl v délce, takže to ani nejde, ale proč ty rozměry nejsou stejné ani křížem? 

-> Jirik_Tuňák1983 16.06.25 21:53:43: kazdopadne kdyz je prohodis, tak to nefunguje. Ozkouseno 

Dokáže mi někdo vysvětlit, proč je u všech brzdových lan vždy 2x rozměr? Chápal bych to třá u levo a pravostranné varianty, kdy prostřední lano má stále stejnou orientaci. Ale jsem z toho i tak nějakej jalovej. Na obr. ještě chybí čelní lano od páky, ale to není důležité.
Super 
