skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozdělovač favorit
14:39:03
13.07.2014
13.07.2014

Petr Urban
-> krtik: zcela ok...já tak pěkný kola jako máš ty i sháním kde se dá :D Měl by si to vidět na nějaké vyjeté škodovce, tam není taková linka 2mm zabírající části, ale celé ostrouhané kolo a ještě to s tím pořád jede, na BMM to může být i ostrouhané a nic se pro chod motoru nezmění.
12:09:22
10.07.2014
10.07.2014

krtik
Ok kluci, nechám to být, děkuju :-).
11:04:46
10.07.2014
10.07.2014

MOLSO
-> krtik: ako píše suri, na BMM je to fuk, pokial nie je vola 40° tak to nnevadí 

10:14:55
10.07.2014
10.07.2014

suri
-> krtik 09.07.14 12:44:24: to zlož a jazdi , nič tomu nie je ... zase za každú cenu tam dať nejakú blbosť čo naozaj odíde nie je riešenie ... kor nie pri BMM
12:44:24
09.07.2014
09.07.2014

krtik
Zkusím toto téma, byť jde o náhon rozdělovače na Feldě BMM. Prosím, potřeboval bych vědět následující: je tohle ošoupání ještě cajk nebo to chce nová kolečka převodu? Kolečko přímo na vačce je viditelně vyleštěné, ale nevidím a necítím důlek. Na kolečku na hřideli rozdělovače je ubroušení matroše trošku vidět.
Děkují
Děkují

09:26:38
02.05.2014
02.05.2014

Bukaj
-> Nepér: Tak pokud by sis na mne někdy udělal čas, stavil bych se...
Docela mne zajímá ten Tvůj novej 2T3V
Docela mne zajímá ten Tvůj novej 2T3V

23:06:29
01.05.2014
01.05.2014

Nepér
Do kdy to musí fungovat? Kdybych měl čas, ti řeknu, ať se stavíš, že na to bliknem a projedem s lambdou, ale nevim no 

23:58:29
30.04.2014
30.04.2014

Bukaj
-> darklord:
Možný to je, ale jede to pěkně, tak se do toho moc nevrtám - spotřebáka prostě není čas moc řešit. Navíc jde za měsíc z domu..
...ale chtěl bych motor dát dokupy, než ho předám sousedovi k užívání
Edit: Vlastně jediná věc, na kterou jsem ještě nesahal, je karburátor. Ale studený to startuje na jedno otočení startéru (po aktivaci sytiče), jede to rozumně, žere to rozumně, volnoběh to má (na karburátor) docela klidný (od výměny rozvodů), jen teplé starty jsou horší, ale lepší, než u mé 130L :)
Takže na LEKRa raději nesahám ;-)
Jinak motor má nové rozvody, rozdělovač bez vůlí, ventilové vůle nastaveny, výfuk zachovalý...
Možný to je, ale jede to pěkně, tak se do toho moc nevrtám - spotřebáka prostě není čas moc řešit. Navíc jde za měsíc z domu..
...ale chtěl bych motor dát dokupy, než ho předám sousedovi k užívání

Edit: Vlastně jediná věc, na kterou jsem ještě nesahal, je karburátor. Ale studený to startuje na jedno otočení startéru (po aktivaci sytiče), jede to rozumně, žere to rozumně, volnoběh to má (na karburátor) docela klidný (od výměny rozvodů), jen teplé starty jsou horší, ale lepší, než u mé 130L :)
Takže na LEKRa raději nesahám ;-)
Jinak motor má nové rozvody, rozdělovač bez vůlí, ventilové vůle nastaveny, výfuk zachovalý...
23:20:11
30.04.2014
30.04.2014

darklord
-> Bukaj: to budes mat nejak viac rozosrane (chuda/bohata zmes, alebo ti to niekde saje falosny)
23:14:39
30.04.2014
30.04.2014

Bukaj
-> Nepér: Ahá, krát dvě to mělo bejt, to jsem netušil...
No, fakt se mi zdá, že je to moc. na klice to dělá cca 25-30°
A nevim, jestli s tím nesouvisí i to, že při brždění motorem střílí (prdí) do výfuku, ale to bude tím "zástihem". I když mám dojem, že to střílelo i když jsem dal základní předstih 5°, ovšem pak už se s tim nedalo jet kvůli detonacím (leda se zaplým rádiem)

No, fakt se mi zdá, že je to moc. na klice to dělá cca 25-30°
A nevim, jestli s tím nesouvisí i to, že při brždění motorem střílí (prdí) do výfuku, ale to bude tím "zástihem". I když mám dojem, že to střílelo i když jsem dal základní předstih 5°, ovšem pak už se s tim nedalo jet kvůli detonacím (leda se zaplým rádiem)

09:47:22
30.04.2014
30.04.2014

Nepér
10° na rozdělovači, tj 20° na klice...
V částečnym zatížení to nedetonuje... když odpojíš hadičku, fakt to přestane?
V částečnym zatížení to nedetonuje... když odpojíš hadičku, fakt to přestane?
23:40:09
29.04.2014
29.04.2014

Bukaj
Dotázek k podtlakové regulaci.
Dle mých informací má mít Fa rozdělovač regulaci podtlakovou 10°, ovšem ten, co mám v autě reguluje 25°
Je to vůbec možné, že by bylo takové opotřebení zarážek desky, nebo je to prostě zmetek od výroby?
Takhle musím mít prakticky záporný základní předstih, aby to v částečném zatížení nedetonovalo...
Dle mých informací má mít Fa rozdělovač regulaci podtlakovou 10°, ovšem ten, co mám v autě reguluje 25°

Takhle musím mít prakticky záporný základní předstih, aby to v částečném zatížení nedetonovalo...

21:56:08
23.01.2014
23.01.2014

xerox422
-> minno:
určite nie, vacsinou na overených pumpach, také malo zafarbene do oranžova aj to len polovica sviečky (NGK)
PS. mame doma aj 105 a tam naozaj sú celé jasne tehlovej farby sviečky ako tehla.

PS. mame doma aj 105 a tam naozaj sú celé jasne tehlovej farby sviečky ako tehla.
21:38:03
23.01.2014
23.01.2014

minno
-> xerox422: ja už len jednu otázku: to jazdíš na 30 ročný benzín, že máš sviečky tehlové? :D dnešné benzíny sviečky do tehlova nesfarbujú.
21:34:32
23.01.2014
23.01.2014

xerox422
-> minno: startoval na sytič ale po minute max 2min. som ho uplne vypol, za taký krátky čas sa nemože stupnut teplota na ani 40 (sytič nechavam bežat pri cca 2100 ot.) neviem prečo ale na ten karbec nedám dopustit, myslím konkretne moj len je pretryskovany ala 130rapid vr. vzdušniky.
Sytič doviera 100%. Možnože preto lebo byvalý majitel vraj vobec nepoužíval sytič od novoty
. Motor vytrénovaný
. Za tepla drží normalne medzi 750-1000 teda tých 900. (podotýkam u mna zohriaty motor je 75 C s termostatom aj s 88° term. aj na iných teplomeroch a čidlách, proste záhada)
Nastavený dobre - sviečky mierne tehlove, spotreba pri dalničných 110 7,5L pri 90 6L (merane ešte na 4q)
Darmo na moj SEDR nedám dopustit
avšak motor nedá viac ako 145 tacho a to niekedy dá max 140
Ani nezdochne na sytiči ked brzdím opakujem velmi dobrý kus SEDRa.
povodný rozdelovač skonal, preto zmena na bezkontakt.
Sytič doviera 100%. Možnože preto lebo byvalý majitel vraj vobec nepoužíval sytič od novoty


Nastavený dobre - sviečky mierne tehlove, spotreba pri dalničných 110 7,5L pri 90 6L (merane ešte na 4q)
Darmo na moj SEDR nedám dopustit


Ani nezdochne na sytiči ked brzdím opakujem velmi dobrý kus SEDRa.

povodný rozdelovač skonal, preto zmena na bezkontakt.
10:01:32
23.01.2014
23.01.2014

minno
-> xerox422: Aký máš karburátor? Ak SEDR, tak tam máš niečo zle. Úplne studený motor bez sytiča ti nemôže udržať otáčky okolo 700. Možno tak 200-300... Pri zohriatom motore máš aké otáčky? Je možné že ti nedoviera sytič, alebo máš zle nastavený karburátor.
Inak ETZ a bezkontaktný rozdeľovač neprináša zas až tak veľkú zmenu oproti kontaktnému rozdeľovaču, aby sa to prejavovalo až tak lepšie, ako popisuješ. Ten rozdiel je takmer nepostrehnuteľný. Teda pokiaľ je na obidvoch rozdeľovačoch všetko OK.
Inak ETZ a bezkontaktný rozdeľovač neprináša zas až tak veľkú zmenu oproti kontaktnému rozdeľovaču, aby sa to prejavovalo až tak lepšie, ako popisuješ. Ten rozdiel je takmer nepostrehnuteľný. Teda pokiaľ je na obidvoch rozdeľovačoch všetko OK.
20:13:21
22.01.2014
22.01.2014

xerox422
a je hotovo rozdelovac rozdeluje
koax bol spravne, problem bol naozaj v tom kabli, zamenil som ich a všetko funguje ako má. super. Bol som sa aj prejst a nastavil aby to nedetonovalo, start na brnk a uplne studený motor udzalo otáčky okolo 700 ot. pri teplote daleko pred 40C, to sa mi páči
A to hladké jazdenie je tiež dobré.
Zohriaty motor ma dokonca vyšší volnobeh je to normálne?


A to hladké jazdenie je tiež dobré.
Zohriaty motor ma dokonca vyšší volnobeh je to normálne?
23:43:12
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
-> Stepan FUN: ok spravim zajtra dam vediet
23:36:09
21.01.2014
21.01.2014

StepaNoFUN
-> xerox422: Aha... Zapoj tam ten, co byl na odporu. Případně i oba (nic tím nezkazíš) a musí to fungovat. ;-)
23:32:52
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
-> Stepan FUN: aha no ja som meral ten čo išiel na 15 ktorý ako ty pises je pod napetim pri provozu startera, meral som ho ked som mal zapnutý klicek bez motora, čo teda zodpovedalo tých mojich 6V nameraných. teda motor začal bezat iba ked som spustal starterom, to je to moje odpalovanie.
Teoreticky problem vyriesený a prakticky uvidím zajtra.
Teoreticky problem vyriesený a prakticky uvidím zajtra.
23:19:48
21.01.2014
21.01.2014

StepaNoFUN
-> xerox422: Ten na kterým bude napětí po zapnutí zapalování (lehce změříš zkoušečkou) - takže na 99% ten černej z odporu. Ten co šel "za odpor" přímo na 15tku cívky by měl bejt pod napětím pouze při provozu startéru - jednalo se o překlenutí odporu po dobu startování. Zapalovací cívka na 742 byla konstruovaná na 8V a na 12V jsi "dorovnával" ten odpor. A při sepnutým startéru je napětí který je na cívce něco kolem 8-10V. Takže ten druhej drát byl jenom kvůli zvýšení energie jiskry při startování. Jeho vynecháním vůbec nic nezkazíš ani na kontaktním zapalování (bude to fungovat bez problémů), natož u bezkontaktu - tam je prostě navíc...
23:12:21
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
-> Stepan FUN: to mi jasne ale ktory to je z povodnej cievky, červený ktorý bol na 15 alebo čierny z odporu
23:05:37
21.01.2014
21.01.2014

StepaNoFUN
-> xerox422: Od spínačky je 15...
23:01:50
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
-> Kocvin: diky ale toto už poznam naspamat. ja mam asi naopak ten koax a určite nespravny kabel od spinacky k cievke. uvidim zajtra
22:56:53
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
-> minno: diky na ten koax sa pozriem, a mam dalši problem ktorý už riešim s molsom ohladne presnejšieho zapojenia cievky- ktorý kabel je od spinacky.
22:53:57
21.01.2014
21.01.2014

Kocvin
-> xerox422: Opět pro jistotu..
22:47:57
21.01.2014
21.01.2014

minno
-> xerox422: kábel od rozdeľovača = 2 vodiče (koax), pripájajú sa do skrinky ETZ na stredné dva kontakty. Jeden konektor je väčší, druhý menší, nejde to zameniť.
Zvyšné dva kontakty z ETZ skrinky (kontakt po ľavej a pravej strane) sa pripájajú na horné kontakty indukčnej cievky na kontakt 1 a 15.
Zvyšné dva kontakty z ETZ skrinky (kontakt po ľavej a pravej strane) sa pripájajú na horné kontakty indukčnej cievky na kontakt 1 a 15.
21:25:50
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
-> Stepan FUN: teraz som hladal niečo o bezkontaktoch a asi som to našiel ale chem si to overit, ako ma byt zapojený kabel od rozdelovača?
21:19:00
21.01.2014
21.01.2014

StepaNoFUN
-> xerox422: Tak v tomhle Ti asi těžko někdo na dálku poradí... Osobně by to bylo asi na pár desítek minut...
20:12:42
21.01.2014
21.01.2014

xerox422
tak ludia, dnes som nahodil bezkontakt a nič, len to odpali. nastavoval bez stoboskopu. Dal som na 5 st. do HU, ryska na rysku, hviezdu tak aby smerovali na tie výstupky a nič. menil ETZ to iste. menil inducku to iste.
Ten červený kablik čo šiel na 15 kontakt pri kontaktnom roz. som dal na 15 kontakt bezkont. inducky, je to dobre? Ešte pri kontaktnej inducke som meral a nameral len cca 6V to je normálne?
Hodiny som sa stým babral, stieralo, kopalo spat, silná rana , otočil o 180 celý kominok a dopracol som sa k len odpalom.
Kde je problém? rozdelovac upravený na 120 motor teda podtlak aj odstrediva.
Ten červený kablik čo šiel na 15 kontakt pri kontaktnom roz. som dal na 15 kontakt bezkont. inducky, je to dobre? Ešte pri kontaktnej inducke som meral a nameral len cca 6V to je normálne?
Hodiny som sa stým babral, stieralo, kopalo spat, silná rana , otočil o 180 celý kominok a dopracol som sa k len odpalom.
Kde je problém? rozdelovac upravený na 120 motor teda podtlak aj odstrediva.
07:18:38
10.01.2014
10.01.2014

MOLSO
-> xerox422: neviem ci sa ti podari ten kabel opravit, ja som to riesil kompletnou vymenou cievky.
ad pliesky - daj si pozor 2 su rovnake a jeden ma posunutu dieru
dost mi trvalo kym som na to prišiel ... cievku vlozis do rozdelovaca a pliesky vkladaj medzi vystupky tam, kde v dierach pre skrutky nie su zavity.
ad pliesky - daj si pozor 2 su rovnake a jeden ma posunutu dieru

20:39:36
09.01.2014
09.01.2014

xerox422
mam rozobratý favo rozdelovac, lenže je odstrihnutý signalový kabel. Akým kablom ho mam nahradit? celý nahradit alebo spojit ho s kuskom povodneho kabla cca asi 10cm.
a ked ho budem skladat tak neviem kam a ako idu také 3 kusky plechu su v nich zavity. neviem lebo vypadli pri rozobratí skor ako som vybral vnutro.
díky za rady.
a ked ho budem skladat tak neviem kam a ako idu také 3 kusky plechu su v nich zavity. neviem lebo vypadli pri rozobratí skor ako som vybral vnutro.
díky za rady.
07:42:22
20.04.2013
20.04.2013

Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: taky jsem s tim mel problem, tak jsem ubrousil palec a je to OK :) rozdelovac GO od Tebe, ale palec jsem dal cinskej, takze jasne problem v palci, ten cinskej jsem tam dal proto, ze ma nejmensi odpor a je silnejsi jiskra na LPG (s origo palcem cukalo), odstranilo to mirne cukani v urcitych rezimech a na urcite LPG, kdy byla zřejmě chudsi smes vlivem mene kvalitniho paliva
23:51:44
19.04.2013
19.04.2013

Petr Urban
-> Tomaso435: Pokud je v rozdělovači celá hlavní osa vymezena axiálně špatně, je pak moc vysoko a palec je namáčknutý až moc blízko toho uhlíku...je tu možnost že se to takle nezvládá pak. Mě takto taky kdysi žral rozdělovač uhlíky jeden za druhým, dal sem jiný origo palec a víko a je klid.
22:20:53
14.04.2013
14.04.2013

Bukaj
-> Tomaso435: Buďto mizernej uhlík (druhoška), nebo blě doléhá, nebo doléhá křivě, nebo velká radiální vůle hřídelky, nebo blbej palec, nebo...

10:20:57
14.04.2013
14.04.2013

Tomaso435
milé děti,
měl bych dotaz, co muže zapřičinit neustále užírání uhlíku víčka na fa rozdělovači. kámoš najede 10km a uhlík v haji :-D v rozdělovači sou už špony drobný už to má asi za sebou ale že by až takhle ty uhlíky užíral? :-D
měl bych dotaz, co muže zapřičinit neustále užírání uhlíku víčka na fa rozdělovači. kámoš najede 10km a uhlík v haji :-D v rozdělovači sou už špony drobný už to má asi za sebou ale že by až takhle ty uhlíky užíral? :-D
13:07:05
03.07.2011
03.07.2011

James1991
-> Vovk:
Super, tohle sem potřeboval. díky, snad už sem dneska nebudu muset přispívat..
Super, tohle sem potřeboval. díky, snad už sem dneska nebudu muset přispívat..
13:03:55
03.07.2011
03.07.2011

Nwkt
-> James1991: Na víčku to máš označený ne, jestli to je teda bezkontakt
13:03:44
03.07.2011
03.07.2011

Vovk - zrušená registrace
1 - 1 je dobre ........ 2 z rozdelovača na trojku na hlave..... 3 z rozdelovača na 4 na hlave..... 4 z rozdelovača na 2 na hlave
13:01:35
03.07.2011
03.07.2011

Fávo forever
-> James1991: Má to být 1-3-4-2
12:58:19
03.07.2011
03.07.2011

James1991
Takhle to nemá bejt co?
Doufám že to je trochu vidět jak je to očíslovaný(1. na víčku je místo s tou drážkou)

23:15:29
02.07.2011
02.07.2011

James1991
Jinak doufám že se tím motor nějak nepoškodil nebo něco pdoobnýho, točil sem to asi 3x zhruba 3vteřiny.
23:14:25
02.07.2011
02.07.2011

James1991
-> kozel 130 GL:
Nejspíš máš pravdu, já vůl to zapojoval na víčko podle čísel na hlavě
Zejtra se na to pořádně podivám, díky kluci
Nejspíš máš pravdu, já vůl to zapojoval na víčko podle čísel na hlavě


22:18:09
02.07.2011
02.07.2011

kozel 130 GL
-> James1991: ale na víčku rozdělovače je pořadí od rysky (1.válec) po směru hodinových ručiček 1-2-3-4.
1-3-4-2 je jen pořadí zapalování, na víčku a na hlavě jeto jinak
edit: to je vlastně asi škodovka, fáčko už je asik jinak, sry
1-3-4-2 je jen pořadí zapalování, na víčku a na hlavě jeto jinak
edit: to je vlastně asi škodovka, fáčko už je asik jinak, sry
22:15:36
02.07.2011
02.07.2011

Tomaso435
-> James1991: nojo máš to dobře :-D
22:13:07
02.07.2011
02.07.2011

Jumbo
-> James1991: A neotočils víčko o 180°?
22:11:41
02.07.2011
02.07.2011

ZdeněkH - zrušená registrace
-> James1991: Hele to je fakt kabelama. Blbě zapojené taky se mi to kdysi stalo a pak jsem se dušoval, že jsem je dával správně
22:10:44
02.07.2011
02.07.2011

James1991
-> ZdeněkH: -> Jumbo:
Od svíček sem je vůbec neodpojoval. Vyměnil sem jen víčko a šel sem přesně od rysky na víčku(1) a dále po směru hodinových ručiček(3-4-2)
Od svíček sem je vůbec neodpojoval. Vyměnil sem jen víčko a šel sem přesně od rysky na víčku(1) a dále po směru hodinových ručiček(3-4-2)
22:09:31
02.07.2011
02.07.2011

Jumbo
-> ZdeněkH: tak tak, to vypadá na kabely...
22:08:09
02.07.2011
02.07.2011

ZdeněkH - zrušená registrace
Proházels kabely