
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozdělovač favorit
22:03:23
02.07.2011
02.07.2011

James1991
Tak sem to zas nakonec posr*l. Dal sem nový origo víčko rozdělovače, starej funkční palec,zapojil sem kabely 1-3-4-2 sednu že nastartuju a startér točí ale nechytá to. Kdyžt točil asi 2 vteřiny pak se ozvývaly takovýrány divný...nevíte co by to zas mohlo bejt sakra?

20:18:15
02.07.2011
02.07.2011

James1991
-> dakar.cz:
díky
díky
20:14:39
02.07.2011
02.07.2011

dakar.cz
-> James1991: jj,1-3-4-2
20:08:22
02.07.2011
02.07.2011

James1991
Ještě jeden dotaz by mě zajímal. Favorit 135 karb. zapaluje: 1 - 3 - 4 - 2 ?
19:17:59
02.07.2011
02.07.2011

James1991
-> Jumbo:
Ok, supr. Vyměnil sem i palec, dal novou podložku pod karburátor a nic, tak snad to bude tímhle..
Díky moc
Ok, supr. Vyměnil sem i palec, dal novou podložku pod karburátor a nic, tak snad to bude tímhle..
Díky moc
19:14:36
02.07.2011
02.07.2011

Jumbo
-> James1991: Jop, tím to může být. V extrémním případě to může úplně rozhodit zapalování (zažil jsem to). Doporučuju rychle vyměnit uhlík, ale spíš asi celé víčko, stojí to pár Kč...
19:04:04
02.07.2011
02.07.2011

James1991
-> afro100:
Je pravda, že mi to zlobí když jedu se zařazenou rychlostí a mám opravdu malinko plynu, tak to začne vždycky cukat.. i tím to může být způsobené?
Je pravda, že mi to zlobí když jedu se zařazenou rychlostí a mám opravdu malinko plynu, tak to začne vždycky cukat.. i tím to může být způsobené?
19:00:35
02.07.2011
02.07.2011

afro100
-> James1991: môže
18:59:50
02.07.2011
02.07.2011

James1991
Měl bych otázku na rozdělovač, resp.jeho víčko u Favorita karburátor. Víčko rozdělovače má uprostřed na pružince uhlík či co je to. Na svym víčku ho mám zaražený, tudíž je furt na místě a "nepruží". Nemůže to dělat nějakou neplechu se zapalováním?
díky
díky
19:19:38
21.03.2010
21.03.2010

Kapřík
-> David29: stejný postupu jako Suri aplikuju na všech rozdělovačích. Převrtat, zalomit tam vrták a hotovo, bez vůlí

18:22:51
21.03.2010
21.03.2010

suri
-> David29: www.autobyznys.cz/detail1
920/.../fel škoda ale meniť , stojí to síce pár korún ale nekazí sa to , prebehni to celé vrtákom 4,5mm v stojanovke nech tá diera nie je oválna a zalom tam vrták daj pružinku a prežije ťa to . a pod túto spojku sprav podložku - ocel , med aby tam nebola centimetrová vôľa ale aby sa ľahko otáčal , a tú spojku nasad správne a neotoč
17:46:33
21.03.2010
21.03.2010

michalkatka
-> David29: hento vymeniť väčšinou nepomôže, je to s tvrdého matrošu že sa to nevyvachtlá, vyvachtlá sa diera na oske, aj ten kolík je tvrdý matroš, takže pri repasi stačí spravidla vymeniť osku...
17:19:07
21.03.2010
21.03.2010

David29
Chci nasadit bezkontakt, ale napřed chci minimalizovat vůle v rozdělovači...
Dotaz zní, dá se shant tohle a za kolik? Lítá to tam jak hadr na holi... na webu jsem to nenašel, nevim jak se to menuje...
Dotaz zní, dá se shant tohle a za kolik? Lítá to tam jak hadr na holi... na webu jsem to nenašel, nevim jak se to menuje...
13:24:05
01.04.2007
01.04.2007

spartra
tak ještě otázečka, v tom kolečku má bejt záslepka
k věci prostě na něj mě motor cukal, šel nepravidelně
bude to tím nebo bude problém jinde
jinač je komlpet rozebranej momentálně
k věci prostě na něj mě motor cukal, šel nepravidelně
bude to tím nebo bude problém jinde

jinač je komlpet rozebranej momentálně
13:20:48
01.04.2007
01.04.2007

spartra
-> goodji: co třeba foto, náčrt nějak si to přesně neumím představit

20:22:14
13.03.2007
13.03.2007

goodji
Ideální je spojit rozdělovač s krkčkem v jeden nerozebiratelný díl a vyřadit tu nepovedenou spojku. Ten krček je jen pozůstatek z let minulých. Tělo rozdělovače bylo univerzální a vzniklo ještě za dob Spartaků (možná ještě dříve). Po modernizaci motoru se rozdělovač přesunul ze středu motoru (mezi 2 a 3 válcem) na začátek motoru (před 1 válec) a bylo potřeba ho posadit vejš. K tomu sloužil ten krček. Stávající výroba rozdělovačů tak mohla být zachována.
V podstatě stačí vymontovta hřídele z krčku i z rozdělovače a na soustruhu udělat v jednom hřídeli závrt a na druhém osazení a sletovat je mosazí (to všechno upnuté na soustruhu, aby byla zachována dokonalá souosost). Poté je potřeba vyměnit vodící pouzdra v rozdělovači i krčku, krček namontovat na rozdělovač, namontovat hřídel a zakolíkovat ozubené kolo. S touto úpravou má rozdělovač jen minimální vůli, která se téměř nebude zvětšovat a i při opotřebování ozub. kola, je vůle většinou menší než u nového rozdělovače bez úpravy. Tuhle úpravu jsem já osobně nezkoušel, ale dělal jsem podobnou: přizpůsobil jsem rozdělovač z favorita do žigula.
V podstatě stačí vymontovta hřídele z krčku i z rozdělovače a na soustruhu udělat v jednom hřídeli závrt a na druhém osazení a sletovat je mosazí (to všechno upnuté na soustruhu, aby byla zachována dokonalá souosost). Poté je potřeba vyměnit vodící pouzdra v rozdělovači i krčku, krček namontovat na rozdělovač, namontovat hřídel a zakolíkovat ozubené kolo. S touto úpravou má rozdělovač jen minimální vůli, která se téměř nebude zvětšovat a i při opotřebování ozub. kola, je vůle většinou menší než u nového rozdělovače bez úpravy. Tuhle úpravu jsem já osobně nezkoušel, ale dělal jsem podobnou: přizpůsobil jsem rozdělovač z favorita do žigula.
17:30:38
13.03.2007
13.03.2007

colaczech
-> spartra: No ja jsem si vzal 6 pruzinek pro favo rozdelovac s koncovym cislem 880 a 6pruzinek pro 860, aby se vyrovnalo postovne cene objednaneho zbozi.A celkem to delalo tusim okolo 200kc is postou.
20:15:28
12.03.2007
12.03.2007

spartra
-> colaczech: jozkusím to, zas to poštovný je to malinko z ruky
jako pošlou mě 4 pérka
to bude kšeft
zkusím dík

jako pošlou mě 4 pérka


20:12:48
12.03.2007
12.03.2007

spartra
-> PeterP136: no tak to mě nějek držej fest, se mě šroubky a kulatiny ohejbaj

19:29:26
12.03.2007
12.03.2007

colaczech
-> spartra: nahradni dily na rozdelovace www.eurosta.cz/hanhart/Ko
ntakt.html
Napis meila na podnikovou prodejnu a oni ti to poslou na dobirku. Uz jsem tak u nich objednaval 2 zasilky.
Napis meila na podnikovou prodejnu a oni ti to poslou na dobirku. Uz jsem tak u nich objednaval 2 zasilky.
22:58:34
11.03.2007
11.03.2007

PeterP136
-> spartra: Ja som nezohnal ziadne pruzinky. Tie capy som proste vymlatil cez zatupeny klinec alebo skrutku alebo daco take.
20:28:31
10.03.2007
10.03.2007

spartra
jsem tu zas, hele daj se sehnat nový perka do odstředivky
jak jste dosali ty čepyven mě se ani jednomu nechce to jsem do nich bušil se nehnul

jak jste dosali ty čepyven mě se ani jednomu nechce to jsem do nich bušil se nehnul

19:58:29
06.03.2007
06.03.2007

PeterP136
-> spartra: Tak nejako, len v hriadelke opatrne s tym zvacsovanim diery, je velmi makka a tam by mal cap byt co najpevnejsie kedze je makka. Spojka je tvrda takze v nej sa moze a ma tocit.
15:43:16
06.03.2007
06.03.2007

spartra
-> PeterP136: sem asi lemur
takže si seženu vrták daný velikosti, vyklepnu původní čep, zvětším malinko díru v hřídelce i spojce koupeným vrtákem, zlomím ho a dopiluju na délku původního čepu a narazím ho místo orig. čepu
ten druhej čep budu muset asi opravit obdobbě jako první, pač asi oigo čep se nedá sehnat asi co...
sem do něj bušil malinko stále má vůličku, větší než se mě zdá

takže si seženu vrták daný velikosti, vyklepnu původní čep, zvětším malinko díru v hřídelce i spojce koupeným vrtákem, zlomím ho a dopiluju na délku původního čepu a narazím ho místo orig. čepu

ten druhej čep budu muset asi opravit obdobbě jako první, pač asi oigo čep se nedá sehnat asi co...


22:03:14
05.03.2007
05.03.2007

PeterP136
-> spartra: Uff, teraz neviem o com je presne rec :). Ten povodny cap na spojke som proste vytriasol a zahodil a nahradil odpilenym kuskom vrtaku. Len je dolezite aby to hriadelky isiel natlct zatial co v spojke moze mat mensiu volu (aj by mal mat aby sa spojka mohla kyvat). SPojku som s mizernou vrtackou prevrtat nemohol takze som ju vypiloval pilnikom, akurat hriadelku som vrtakom zobral dvakrat a to bola chyba. Po druhom raze uz mal nejaku volu.
Ten cap v ozubenom kolisku si uz presne nepamatam ale tusim som ho vybral a natrepal opacne, takze vola uplne zmizla. Bodaj by aj nie ked som ho tam nedokazal natrepat uplne a zvysok som rozmlatil na dierke ako nit, cap bol makky ako blato :).
Ten cap v ozubenom kolisku si uz presne nepamatam ale tusim som ho vybral a natrepal opacne, takze vola uplne zmizla. Bodaj by aj nie ked som ho tam nedokazal natrepat uplne a zvysok som rozmlatil na dierke ako nit, cap bol makky ako blato :).
20:20:03
05.03.2007
05.03.2007

spartra
-> PeterP136: vím o kterej čep jde,
když zvětším malinko jěště tu origo díru, tak tam pásne jěště origo čep ? (hlavně by to bylo bez vůle)
kedy to chápem, tak když se vymačká i tento již opravený čep, udělá se nová malinko větší důrečka, do ní se strčí cooo? asi origo čep bude už volnej....
k tomu druhýmu čepu, dá se opravit obdobně?
jo jinač ho zkusím vytlačit a natlačit
když zvětším malinko jěště tu origo díru, tak tam pásne jěště origo čep ? (hlavně by to bylo bez vůle)
kedy to chápem, tak když se vymačká i tento již opravený čep, udělá se nová malinko větší důrečka, do ní se strčí cooo? asi origo čep bude už volnej....
k tomu druhýmu čepu, dá se opravit obdobně?
jo jinač ho zkusím vytlačit a natlačit

21:39:54
04.03.2007
04.03.2007

PeterP136
-> spartra: Ten cap co drzi na hriadeli trciacej zospodu rozdelovaca hnaciu spojku. Origo je tusim 4mm lebo 4.1 tam po miernom zvacseni diery presne pasol. Akurat hriadel je makky ak oblato zato spojka je priserne tvrda. A ked sa vymacka aj tento "cap" tak dam 4.2mm vrtak :).
Pod tou prdlzovacou rurkou myslis drziak rozdelovaca? Tak na jeho hriadelke sa na rozdelovaci co mi predlai na vrakaci tiez hrkalo ozubene koliesko ale stacilo makky cap vytlct a znovu natlct a vola zmizla.
Pod tou prdlzovacou rurkou myslis drziak rozdelovaca? Tak na jeho hriadelke sa na rozdelovaci co mi predlai na vrakaci tiez hrkalo ozubene koliesko ale stacilo makky cap vytlct a znovu natlct a vola zmizla.
21:10:55
04.03.2007
04.03.2007

spartra
-> tomapa: se mě nezdá jenom na mazaní, motor mě na to cukal ted když sem tam dal jinej s matičkou jede zas krásně, škoda fotku nemám až zítra

21:09:09
04.03.2007
04.03.2007

spartra
-> PeterP136: ted kterej čep ten co je v rozdělovač je to ona(hnací spojka), nebo ten na ty prodlužovací trubce. pačse mě zdá že by oba tyčepy a důrky chtěli poopravit
jak jsi to myslel, chápu, že se tam udělá teda větší díra z těch 4mm,na 4,1 - 4,2mm co do ní dám tak přesnýho,ísto origo čepu
jak jsi to myslel, chápu, že se tam udělá teda větší díra z těch 4mm,na 4,1 - 4,2mm co do ní dám tak přesnýho,ísto origo čepu

17:28:46
04.03.2007
04.03.2007

tomapa
-> spartra: myslím nějaký mazaní
17:27:57
04.03.2007
04.03.2007

PeterP136
-> spartra: Povodny cap na ktorom drzi spojka na hriadelke ma priemer 4mm. Je to uz jasne? :)
17:27:53
04.03.2007
04.03.2007

spartra
jo a nevíte jěště z boku je tam takovej mosaznej šoubek, k čemupak je, sem si tedka všimnul že tam chybí,je tam jenom prázdenj závit 3-4mm

17:23:47
04.03.2007
04.03.2007

spartra
-> tomapa: njn sem tam to má trošek vůličku
-> PeterP136: no to jsi myslel jak vrták


-> PeterP136: no to jsi myslel jak vrták


16:57:20
04.03.2007
04.03.2007

PeterP136
Dobry diel na opravu rozdelovaca je vrtak na zelezo 4.1 alebo 4.2mm :).
15:54:58
04.03.2007
04.03.2007

tomapa
-> spartra: tak novej palec, víčko, cívku vičistit poskládat a hurá rozdělovat
15:50:29
04.03.2007
04.03.2007

spartra
-> tomapa: njn, tyhle díly se moc nemeněj
hlavně co s tím jde udělat v domácích podmínkách, novej zavrhuju 2300kč je moc
hlavně co s tím jde udělat v domácích podmínkách, novej zavrhuju 2300kč je moc

15:45:47
04.03.2007
04.03.2007

tomapa
15:43:59
04.03.2007
04.03.2007

tomapa
-> spartra: ptal jses co jde sehnat

15:43:24
04.03.2007
04.03.2007

spartra
dík, ale co je ten neoriginál by to nebylo z děště pod okap

15:39:02
04.03.2007
04.03.2007

tomapa
15:37:39
04.03.2007
04.03.2007

spartra
zdar,
1) otázka nějakej odkaz na rozborku rozdělovače
2) jaky se na to nechaj sehnat díly
dík
1) otázka nějakej odkaz na rozborku rozdělovače
2) jaky se na to nechaj sehnat díly
dík