Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

18:55:40
26.09.2013
Hurdis
Včera narychlo objednány alespoň dva nové pláště Continental Conti 3, jestli předek dostane na mokru alespoň trochu gripu. Ale jestli to stihnu do G+R přezout .....v neděli je všude zavřeno.
22:41:35
23.09.2013
Hurdis
-> castrol: Asi o 2 cm víc, než v zárubních domovních a bytových dveří. Na pohodu. Na délku se taky vlezu.

Jestli mám u aut (všech co mám a jezdím) problém, tak je to délka sedáku, jelikož mám stehna pořád ve vzduchu a při 60.000 km ročně po deseti letech, kdy se začalo jezdit víc, než jen pro srandu, si vypěstuješ docela křeče. Zlatě anatom, nebo ideálně jezdit dodávkou, to je pohoda.
upraveno 1x, naposled 23.09.2013 22:44:08
20:00:59
23.09.2013
castrol
-> Hurdis: kolko mas miesta nad hlavou ?ked kukam na tuto fotos img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../881_2013-09- 23_19-26-53_33.jpg asi moc nie ci ?
20:21:28
25.07.2013
Hurdis
-> havlik: Kraviny, jiné tlumiče, víc nebylo nic potřeba, ale tím se projevil Milanův správný odhad na dorazy, při simulování nestejnoměrného max propružení si to na obou osách lehce skrtlo. Podložení stabilizátoru naopak nee. A podvazky ne vlečce jsem zjistil že nejsou 100% souměrné.
Takže jen kraviny a po roce jsem dal na řeči, že nechávám bubny v přírodním vzhledu, když bych na ně měl být právem pyšný a tak přícházím o kolotočářské body navíc. :-))
20:17:43
25.07.2013
bajou
-> Tomaso435: 3 3 3
20:14:25
25.07.2013
Tomaso435
-> havlik: v rámci jízdních vlastností, natřel buben na červeno 40 40
20:12:18
25.07.2013
havlik
-> Hurdis: a cos upravil?
20:10:54
25.07.2013
Hurdis
-> minno: Jak pánko povedal. Zaměřil jsem se na propružení náprav (jedna téměř nesjízdná okreska u Dětenic posloužila jako polygon) a bylo potřeba upravit. Zdá se to lepší.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 25.07.2013 20:10:54
14:14:10
08.07.2013
Hurdis
-> minno: Ono to zase moc nízké není, spíš naopak. Pružiny jsou 250ky. Ale je pravda, že by to možná trošku úpravu sneslo. A až budou nižší kola místo luftbaloonů zase to bude maličko jinačí. Ono si to celé sedalo po složení mnohem déle, než jsem čekal.
12:28:02
08.07.2013
minno
Pekné. Mám len jednu technickú pripomienku: -> Hurdis 07.07.13 19:19:34: tú medzeru na prepruženie nápravy máš hodne malú; + chcelo by to už vypodložiť stabík pri takomto znížení.
23:55:20
07.07.2013
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Máte to pěkné pane 4 Takhle nějak bych si představoval svýho Rapida... snad někdy v budoucnu.
19:33:53
07.07.2013
Eidy
-> Hurdis: Jo tak panáček pucuje po srazu. No ale pěkně pane, pěkně. Já bych měl teda taky bo na předku mám masovej hrob.
19:19:34
07.07.2013
Hurdis
Všude uklizeno.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.07.2013 19:19:34
19:16:07
07.07.2013
Hurdis
Tady už je taky zase kulturno.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.07.2013 19:16:07
19:15:17
07.07.2013
Hurdis
Aby se neřeklo, že ty auta jen trápím a kromě lití benzinu nic nedělám. :-)
Někdo dává údržbu před srazem, někdo po srazu. A za dva týdny jim věnuju skoro celou dovolenou.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 07.07.2013 19:15:17
18:54:06
29.05.2013
Hurdis
Podle této tabulky už se dá asi považovat záběh za zcela ukončený. skoda-zeliv.cz/clanky/115 –16-sraz-casy-spri nty
Takže příště už těch 5000 ot./min. nebudu dodržovat.
upraveno 1x, naposled 29.05.2013 18:55:24
17:45:18
26.05.2013
Kurier Grobar
-> Hurdis: gratulujem
19:10:04
21.04.2013
Hurdis
Uhrazeno povinné ručení, sakra to už je v provozu rok!? 21 :-)
11:39:59
23.03.2013
Hurdis
-> Bobesh: Počká pane. Já už mám toto zboží přebrané, zůstaly jen vyrachtané kusy dobré do kováku.
Možná zkusím v týdnu Červinku, jestli nevyhrabe novou za pultem.
upraveno 1x, naposled 23.03.2013 11:40:41
11:18:53
23.03.2013
Bobesh
-> Hurdis: Snad jo. Otázka je,v které noře to mám ukryto,navíc balím do Itálie. Nepočká to do Velikonoc?
Extreme Tyres