Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

20:36:14
23.04.2014
MATTESS
-> Hurdis: ty si neměl 185ky zapsaný z AZNP?
20:19:09
23.04.2014
Hurdis
Jinak kdybych měl zpětně shrnout výsledky TK+E:
E: obsah CO na volno povoleno 1,5%, reál naměřeno 0,05, zvýšené povoleno 2,5 naměřeno 0,09
- výstup - je to škoda škrtit, naložte tomu ať to jede
TK: běžná procedura....pěkný, dobrý...nj. kola, to dělal Metaz Týnec na vývoz do GB. - Ne to jsou z GB KN engineering. - Jupiter, zbylé typy jsou v garáži, ty snad příště. - Nj. 185 je v TP? - Jo. Dle TZH. - Kdo tam zapsal tak velký kola? Olomouc a Hradec? Njn. Pěkný výfuk, to jste si dělal sám? - Ne, Ronelt Zlín, někde tam je na boku atest. - Jj, supr.. běžná procedura.....- Zrcátka...- Original Beskydsport schválené... - Jj. v pohodě, ale v pravým není nic vidět...- Trochu jo, když ho natočím správně, ale pravé BS je vždycky jen na ozdobu. - Nj. nemá to ovládání zevnitř, tam můžete mít cokoliv..
- No dobrý, pěkný auto. Napíšeme mechanismus páky ruční brzdy (s celořádkovým dovětkem, že to nemá na nic vliv) - Ale ta páka je fungl nová, dávaná před 100 km. - Nj. ale levé kolo trošičku seštelujte lanovod - ať se Vám to blokuje souměrně.
Jdem to napsat.
18:44:52
16.04.2014
Antony - zrušená registrace
-> Hurdis: přesně tak, taky jsem tam kvůli tomu jezdil. .
12:45:07
16.04.2014
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Jo, pohoda.
-> Antony: Pro mne začíná být jasná volba, provozní doba do 21.hod je optimální na to stihnout kontrolu ve všední den v relativním klidu.
00:06:07
16.04.2014
Antony - zrušená registrace
-> Hurdis 15.04.14 20:42:51: hmm, Staré Hradiště, gratulace 4
23:52:49
15.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Bez závad předpokládám? 4
20:42:51
15.04.2014
Hurdis
podvečerní STK
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 15.04.2014 20:42:51
20:58:09
07.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Já měl podezření, že jsi to ty, tak jsem raději moc netlačil, protože mi bylo jasný, že pokud ano, nemám šanci 4 Příště tě snad poznám rovnou 4
18:22:39
07.04.2014
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Jo takhle 1 . No tak to mohli být dražší. Dobře že jsi nebyl trpělivější. Jelikož mi dva páry utekly vlastní blbostí v předchozích týdnech a už jsem je nutně potřeboval (a chtěl jsem originály, bez důvodu, prostě chtěl) tak bys přihazoval docela dloouho.
11:27:21
06.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Nemám, myslel jsem to tak že jsme se nemuseli přetahovat 4
01:26:05
06.04.2014
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Nemám ve zvyku psát každému individuálně jestli náhodou něco nemá, poptávka tu ve foru byla citována. Ale ano stačilo 2x nezapomenout a koupit z Poličky o 70,- nebo z Kozojídek o 90,- levněji. Nebo Těch pět shopů se nemuselo omlouvat z ceny o 100,- nižší zasíláním triček apod.
Rozdíl oproti kusům k úpravě pravda cca 500,- . Soustruh "doma" mám, obráběče rovněž - za 500,- mi ale bohužel nestojí se ani zeptat, když to chci hned použít, bez keců.

Ale jestli ještě máš navíc, kupuji min. dva páry. 4
23:42:01
05.04.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Origo brzdové kotouče od Krejčíka co? Kdybys dal vědět, nemusely tě stát tolik 8
22:38:21
05.04.2014
Hurdis
Tzn. dnes proběhla příprava na třetí sezonu, vloni se nezměnilo na autě vůbec nic :-( a velmi blízkou STK:
- výměna kapalin, filtrů, - seřízení ventilů, nastavení předstihu
- nový 1kW startér na Feldu
- čidlo teploty oleje do bloku + budík teploty oleje, voltmetr
- nové originální brzdové kotouče
- úprava výfuku Ronelt - podložka typu m8rinek
- montáž sériových bezp.pásů
- a další blbosti (origo česká mlhovka, zprovoznění cyklovače stěračů, nová manžeta svisláku, hadice termostatu...
22:13:38
05.04.2014
Nwkt
-> Hurdis: Jsem si říkal, že ta osoba a auto je mi povědomý 3
22:12:47
05.04.2014
Hurdis
Děkujeme meteorologům za přesnou předpověď krásného víkendového počasí, děkujeme distributorům podpultového zboží - pochopitelně za jejich zboží, děkujeme lokálnímu baru za mnohahodinové noční soustředění, děkujeme pracovníkům STK za motivaci. A v neposlední řadě, nikolivšak v poslední řadě, díky Štěpánovi, který měl dnes výrazně pomáhat, ale nakonec spotřebovával přidělené díly rychleji, než jsem je vůbec stačil nosit ze skladu. 84 22
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 05.04.2014 22:12:47
23:30:27
12.01.2014
dragon_cb_cz
-> Hurdis: A dcéra si to zjevně užívá 1
21:57:49
12.01.2014
Peca
Pěkný, tradici je potřeba udržovat, naprosto to chápu ;-)
21:35:43
12.01.2014
Hurdis
Předávání zkušeností další generaci. Takhle jsem v zimě, když býval ještě sníh, jezdíval na přelomu 80-90. poslední kilometr ke statku prarodičů, když bylo potřeba u 120 na polňačce zvýšit přítlak . :D
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 12.01.2014 21:35:43
23:13:44
30.12.2013
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Hezky napsané, tak šťastný nový rok, bez poruch a bez nehod 4
21:17:30
25.12.2013
Hurdis
S ohledem na několik desítek opakujících se dotazů v průběhu prosince zda žiju (to si člověk face2face bere trochu osobně :-) a jestli ještě jezdím tím červeným (to se zase dá pochopit, když se ptají většinou JuDři a Magistři) vkládám foto na důkaz, že obojí.
Popravdě mne dostal snad jen jeden člen sněmovny dotazem, na kolik mám v zimě nastavený termostat v garáži. Twl, v plechový asi na outdoor.
Nicméně pokud nebude Silvestrovský den natolik suchý, abych vyjel Rapidem do práce, tak asi rok 2013 uzavřeme k 22.12. i přes velmi nevlídné zacházení poděkováním za bezporuchovou sezonu a slibem jarní velké údržby před STK. - Ano už to bude pomalu dva roky v provozu. Děs.

Tudíž jako odpůrce svátků všech tradic popřeji všem, kteří mi kdy s autem jakkoliv při stavbě pomáhali alespoň krásný a úspěšný rok 2014. Děkuji za to, že jsem si mohl dvě sezony s tímto autem vychutnat bez závad a s množstvím úspěchů. Díky moc.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 25.12.2013 21:17:30
Extreme Tyres