hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.

popis:
- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie
- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče
- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED
- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1
- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát

plány:
- dodělat to

aktuality:

_________________________ 2010_________________________ _________________

2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně
16,1,10 - doštelování motoru
23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-
12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku
13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr
16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)
8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)
10,4,10 - třetí lem skoro hotovej
6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda
4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...
16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)
18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)
10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením
30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků
31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)
11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp
15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší
17,11,10 - doveženy sedačky autostyl

_________________________ 2011_________________________ _________________

2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce
3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat
6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení
25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma
24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd
14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět
21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm
3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře
20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu
1,5,11 - test R1 běží to!!!!
6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět
2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(
7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka
13,6,11 - odvoz auta směr lakovna
16,7,11 - lehce poleštěny límce kol
23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky
26,7,11 - vše mimo kastle v laku
28,7,11 - návrat auta z laku
30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat
1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel
5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)
6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken
13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie
26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň
12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D
17,9,11 - GAZy jsou doma
20,9,11 - GAZ shock namontován
22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes
26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)
30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika
29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená
15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)
19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno
25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky
26,12,11 - skádání motoru

_________________________ 2012_________________________ _________________

10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....
6,4,12 - úprava elektriky u motoru
22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu
17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI
18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit
22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru

_________________________ 2013_________________________ _________________

malá pauza ve vývoji
20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu
22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech

_________________________ 2014_________________________ _________________

30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit

_________________________ 2015_________________________ _________________

19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout
7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá
31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích


_________________________ 2021_________________________ _________________

11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta


_________________________ 2022_________________________ _________________

18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech


_________________________ 2023_________________________ _________________

25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže




!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tak nějaký ty videa:
auto 2011
-
hany škoda 120

auto 2005
-
Skoda 120 start by hany

-
Skoda120 by hany


zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

23:51:56
08.06.2011
Kurier Grobar
-> afro100: 3 3 52
23:51:11
08.06.2011
afro100
-> Tuner#2: netoci viac ako 3 tis ot. tak sa mu to zda vela ;)
23:50:35
08.06.2011
Kurier Grobar
-> Tuner#2: pohoda to je len take začudovanie sa ja sa do toho nevyznám ako ty...musí byť cool mať taký agregát v aute a takto si ho vytáčať
, fakt to musí mať potom auto tach jak sviňa 6
23:33:33
08.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kurier Grobar 08.06.11 23:12:39: Můžu vědět co se Tě nezdá?
23:12:39
08.06.2011
Kurier Grobar
-> Tuner#2: 7800 panebože 19 257 131
23:10:52
08.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> hany 08.06.11 20:33:05: Všichni ne. Mám Meru Lumen a ukazuje přesně podle stroboskopu 4

-> Šediváček 08.06.11 22:23:12: Rád bych viděl graf z brzdy a nebo alespoň dobovou informaci. Mám několik grafů origo 130RS včetně okruhových verzí a s 320° vačkou je vrchol výkonu někde mezi 7500 - 7800rpm.
22:29:02
08.06.2011
Šediváček
-> hany: A v tvým případě ty otáčky opravdu nejsou moc reálné. Na druhou stranu je divný, že by kecal směrem nahoru. Já teď laboroval s otáčkoměrama, motor co točí 6500ot na kvaltu nešel přes 5 000. 1 Radši sem vyměnil tři otáčkoměry,než abych rozebíral motor a teď to funguje krásně. Ale bylo to dost deprimující těch 5000ot. 1
22:23:12
08.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: , -> m8rinek: Nic proti,ale třeba česká F3 měla maximální výkon například 90Hp při 8600ot,a byl to motor z tisícovky,samozřejmě neměla sériovou vačku, takže v tom s tebou souhlasím, to samé třeba okruhový RS, podobný otáčky. Takže vrchol OHV bych si dovolil tvrdit něco pod 9 000ot na hodně dobře vymakaným motoru. Taky je něco jinýho, že tam ten motor má špičkový výkon a že se tam vytočí 6
20:33:05
08.06.2011
hany
-> Tuner#2: ok beru... v tom případě je otáčkoměr k ničemu a můžeme ho vyhodit všichni 3
23:54:59
07.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> hany 07.06.11 20:46:24: Ano kecá a to pořádně. Pokud tam máš 300vku vačku jak jsem se někde dočetl, tak reálných je 7000 v maximu 7500rpm a víc ani boha... Maximum OHV rozvodu je mezi 8000 - 8500 a na to je třeba vačka kolem 320°.
upraveno 1x, naposled 07.06.2011 23:55:25
21:46:17
07.06.2011
hany
-> Bucifalek: díky.. tak drž palce ať jedu do mimoně 3
21:44:55
07.06.2011
Bucifalek
Moc luxusní práce držím palce doufám že to někdy někde uvidím na živo...9
20:46:24
07.06.2011
hany
-> m8rinek: tak když myslíš že kecá 4

a co se motoru týká... až odejde tak odejde, neřešim to 3 díly nic moc nestojej a ten člověk co mi to dělal za to chce flašku 4 takže motor no stres... jen ho poladit aby dělal co chci já a ne on 3
20:38:39
07.06.2011
m8rinek
-> hany: kecá otáčkoměr řádně....

Ehm, kdo Ti řekl, že se hliníkový motor nemusí zajíždět? :oO Klika se točí pořád ve stejnejch kompozitovejch lágrech, stejně tak písty, potažmo kroužky se šoupou pořád v litinovejch vodítkách, ventily choděj v litině. Nechápu jakej na to má vliv hliníkovej/litinovej motor :oO.
20:35:53
07.06.2011
hany
-> Kurier Grobar: na první jízdu masakr... jsem z toho odvařenej 3
20:34:47
07.06.2011
hany
-> m8rinek: motor má už cca rok za sebou... a hlavně hliníkový motory se už moc zajíždět nemusej 4 to neni litina
20:33:16
07.06.2011
hany
-> m8rinek: v tom případě kecá otáčkoměr... protože podle něj po dnešní první testovací jízdě s těma karbama jsem malinko nestíhal řadit a to jsem protáhnul dobu kdy řadit ze 7500 na 8500 podle otáčkoměruv 4 ale upozorňuju že jsem nestíhal řadit dřív 8
22:46:40
06.06.2011
m8rinek
-> hany: jestli je to novej motor, tak mu dobře neděláš a 9000 otáček? Zas neblázni, rozvod OHV neudělá kvuli konstrukci víc než 8.
22:41:00
06.06.2011
Kurier Grobar
-> hany: 9000 9 masaker keď ti to tak točí ...no aké? :D
22:39:34
06.06.2011
hany
-> Kurier Grobar: já neřekl jaký 3

-> m8rinek: při jiném nastavení jehel to nejede... a trysky převrtávat nemá cenu... dnes jsem si s tim zaseč trošku hrál... tak už to celkem jde 3 doufám že neni hřích na techto stránkách když jsem tomu motoru trochu naložil... na 3/4 plynu 9000ot 8 ale já nikdy nechtěl motorku 3
Extreme Tyres